Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Zrakoplovstvo u medijima


  • Please log in to reply
136 replies to this topic

#1 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 30.07.2014. - 13:26

Nema prikladnije teme, pa da ne otvaram novu (al ak Ivo smatra, valjda mu ne bu problem postavit posebnu temu) - al vjerujem da je ostalim putnicima ovaj događaj itekako crn:

 

SMRAD U AVIONU

 

Roditelji izvadili novine i ohrabrivali sina da obavi veliku nuždu na sjedalu

 

Putnici avioprijevoznika Delta Airlines na putu iz Pekinga u Detroit doživjeli su zastrašujući šok dok su prepuni gađenja promatrali kako kineska obitelj dopušta svom djetetu da obavi veliku nuždu na sjedalu.

 

Roditelji su odbijali poslušati očajničke molbe ostatka putnika u letjelici koji su preklinjali da dječaka odvedu u WC. Umjesto toga roditelji su smireno izvadili novine, rasprostrli ih preko sjedala i ohrabrivali svog potomka. Štoviše, djed i baka malenog dječaka, koji su također bili na letu za Detroit, inzistirali su da nuždu obavi upravo ondje, a ne u za to primjerenom mjestu malo niže u hodniku.

Kako je za Sina News kazala zgrožena putnica Luolan Gang Wang, nakon što je dječak obavio svoje, cijeli je avion polako počeo nesnosno smrditi.

Iz Delta Airlinesa se nisu oglasili, a vjeruje se kako se incident dogodio prošlog tjedna. Također, nije objašnjeno gdje je bilo osoblje i zašto nisu spriječili ovakvo besramno ponašanje.

 

:rig 



#2 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 30.07.2014. - 13:57

No, da odem još malo (zapravo, puuunooo) dalje - ovo nije direktno uzrokovano kvarom, odnosno padom letjelica - al ima daleko crnje posljedice i daleko je više zastrašujuće od najstrašnije avionske nesreće:

 

EPIDEMIJA PRIJETI CIJELOM SVIJETU?

 

Opasni bi se virus vrlo lako mogao proširiti diljem planeta

 

Opasni virus ebole nastavlja izazivati strah u Africi, ali i diljem svijeta. U dosad najraširenijoj epidemiji život je u nekoliko afričkih država izgubilo više od 670 ljudi, a nakon što su se zarazili i liječnici koji su u Afriku otišli pokušati suzbiti širenje virusa, strah od ebole, koja ubija 90 posto zaraženih, počeo je poprimati globalne razmjere.

 

Najveća opasnost leži u činjenici da vrijeme inkubacije može potrajati do 21 dan i tijekom tog perioda zaraženi mogu imati simptome koji podsjećaju na gripu tako da ih je relativno teško odmah izolirati i spriječiti da dođu u kontakt s drugima. U takvoj je situaciji sasvim moguće da zaražena osoba bez većih problema uđe u neki putnički avion i odleti iz, primjerice, Nigerije za Veliku Britaniju i tako neprimjetno donese virus sa sobom na novi kontinent.

 

Na mjestu gdje ebole nikad nije bilo ni liječnici možda ne bi odmah bili u stanju dijagnosticirati što to nije u redu s pacijentom koji bi im se u nekom trenutku sasvim sigurno javio zbog opakih bolova, krvarenja i povraćanja. A stručnjaci kažu da bi posljedice situacije u kojoj bi zaražena osoba bila smještena u bolnicu s drugim pacijentima bile nesagledive i katastrofalne jer bi medicinsko osoblje u svojim pokušajima da pacijentu pruže njegu nehotice vrlo vjerojatno zarazilo cijelu bolnicu.

Sve se ovo nekome može učiniti kao neutemeljeno paničarenje, no valja podsjetiti da se aktualna epidemija po prvi put u Africi proširila na velike urbane sredine, dok je u svim prijašnjim navratima ebola ipak bila ograničena na zabačena ruralna područja. Rizik da bi iz tih većih afričkih gradova mogla biti prenesena u druge države i na druge kontinente stoga je veći no ikad prije, piše Daily Mail.

O ozbiljnosti situacije svjedoče potezi vlasti u Liberiji, koje su gotovo potpuno zatvorile svoju granicu sa susjednim državama, kako bi pokušale spriječiti širenje zaraze. U utorak je čak tamošnji nogometni savez zabranio igranje nogometa, s obzirom da je riječ o sportu u kojemu igrači dolaze u neposredni kontakt jedni s drugima, što povećava rizik prenošenja virusa.

 

Najveća epidemija dosad

 

Što sve morate znati o smrtonosnoj bolesti koja je zaprijetila i Europi

 

Liberija je jučer proglasila karantenu te zatvorila gotovo sve svoje granične prijelaze kako bi pokušala spriječiti širenje ebole. Vlasti su priznale kako je riječ o dosad najgoroj epidemiji ove smrtonosne bolesti.

 

Isto su postupili i u obližnjoj Gvineji, odakle je epidemija i krenula te Sierra Leoneu. Do sada je u ove tri zemlje prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije preminulo 672 osobe. Postotak smrtnosti od ebole iznosi čak 90 posto.

'Ogromne količine klora dopremljene su u zračnu luku Oduber Quiros u Freetownu', rekao je Sidie Yayah Tunis iz ministarstva zdravlja Sierra Leonea Forbesu.

 

Bolest je teško otkriti

 

No, strani stručnjaci smatraju kako ti napori neće biti dovoljni. Bolest je teško otkriti u ranoj fazi, jer simptomi poput umora, groznice ili povraćanja podsjećaju na one uobičajene kao kada je u pitanju gripa ili malarija.

 

Zaraženi mogu nositi virus u sebi i do tri tjedna prije nego što pokažu bilo kakav simptom od gore navedenih, a smatra se da muškarci koji prežive mogu širiti dalje bolest putem seksualnog snošaja i dva mjeseca kasnije.

Stručnjaci ističu kako je glavni razlog virus ebole kojeg je zbog njegove opasne prirode teško proučavati. Derek Gatherer, stručnjak koji se bavi genetikom virusa, sa Sveučilišta Lancaster u Velikoj Britaniji, pojasnio je kako je uvijek lakše pronaći lijek za bolesti koje uzrokuju bakterije.

 

Lijekovi zaostaju nekoliko desetljeća

'Antivirusni lijekovi za antibakterijskima zaostaju nekoliko desetljeća. Virusi ne proizvode puno proteina tako da je manje 'meta' koje se mogu ciljano liječiti. To je slučaj i s virusom ebole', ističe Gatherer.

Osim toga, virus ebole toliko se brzo mijenja da je pitanje bi li cjepivo proizvedeno danas bilo učinkovito i za nekoliko godina. Do sada su znanstvenici pronašli pet vrsta virusa ebole. Uz to, kako je izuzetno smrtonosan, znanstvenici ga mogu proučavati samo u najviše moguće zaštićenim uvjetima što ograničava broj eksperimenata.

Vjeruje se kako su prirodni domaćini virusa ebole šišmiši. Kod ljudi, virus ebole uzrokuje hemoragijsku groznicu, visoku temperaturu u kombinaciji s unutarnjim krvarenjem. Sve to na kraju dovodi do otkazivanja organa.

 

Nema cjepiva

Ljudi se zaraze iz krvi ili ostalih tjelesnih tekućina svinja, primata, dikobraza, antilopa i šišmiša.

Trenutno nema cjepiva protiv ove opake bolesti, iako, postoje neke naznake da je otkriven ljek koji dosta obećava.

Pacijente se najčešće liječi intravenozno ili oralnom rehidracijom kako bi se umanjili simptomi, no to, nažalost, često nije dovoljno da bi se spriječio virus koji u konačnici napade organe i dovodi do njihovog otkazivanja.

 

Danas.hr|Forbes
30.07.2014.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Naravno, postavljanje ovih članaka ovdje je samo iz jednog razloga: pretvaranje epidemije u pandemiju uzrokuje uglavnom samo jedna stvar - međunarodni zračni promet.



#3 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 06.08.2014. - 11:56

Štakori prizemljili zrakoplov

 

Putnički zrakoplov kompanije Air India morao je ostati prizemljen pošto je posada otkrila štakore u pilotskoj kabini, piše u srijedu Times of India.

 

Zrakoplov je iz New Delhija trebao letjeti za Kolkatu. "Štakori u zrakoplovu mogu prouzročiti nesreću ako počnu gristi električne kablove", rekao je čelnik kompanije a prenosi list. "Ako se to dogodi, piloti mogu izgubiti kontrolu nad zrakoplovom što se može završiti katastrofom", dodao je.

Air India nije mogao potvrditi informaciju, ali je neimenovani čelnik izjavio da su "štakori u zrakoplovima uobičajena pojava" u čitavom svijetu.

"Privučeni mirisom hrane idu za kolicima kojima se hrana dovozi u avion", kazao je za AFP.

Sličan izgred dogodio se u Indiji u veljači 2009.

 

Hina|Danas.hr
06.08.2014.



#4 Vladimir S.

Vladimir S.
  • Članovi
  • 587 posts
  • Joined 26.03.2010.
  • LocationSamobor

Posted 06.08.2014. - 21:27

Kada smo kod štakora i slične gamadi u avionima evo jedne dobre scene na tu temu.

 

http://youtu.be/7kIUnQngqmQ

 


Deda je vozio seriju 32
Ja sam samo običan ferroequinolog

#5 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 08.08.2014. - 15:04

Opasnost od trovanja u zrakoplovu

Kontaminirani zrak u kabini zrakoplova može naštetiti ljudskom živčanom sustavu. Najnovije studije dokazuju kako većina modela zrakoplova dopušta prodor nervnih otrova u sustave ventilacije.

 

Ako u zrakoplovu zaudara po mokrim čarapama, lako je moguće da je u pitanju nešto drugo, a ne putnik na susjednom sjedalu. Jer sličan smrad opisuju stjuardi i putnici prilikom takozvanog "fume eventa" (ispušni plinovi u kabini zrakoplova). Slučajevi neugodnih mirisa događaju se u kabinama, kada štetne pare od motornih ulja kroz kompresore turbina dospiju u ventilacijski sustav. One sadrže otrovne sastojke, koji dospijevaju u ljudski živčani sustav - i mogu dovesti do nepopravljive zdravstvene štete.

U Njemačkoj je 2012. godine novinske naslove punio slučaj zrakoplova Airbus Lufthansine kćeri Germanwingsa, koji se umalo srušio. Dva pilota su navodno u kokpitu udisala kontaminirani kabinski zrak i pokazivali su znakove trovanja. Oni su zamalo izgubili svijest i uz veliki trud su u konačnici uspjeli sigurno prizemljiti zrakoplov u zračnu luku Köln/Bonn. Ali ovaj slučaj nije iznimka. Prema najnovijim podacima saveznog ureda za istraživanje zrakoplovnih nesreća između 2006. i 2013. godine zabilježeno je oko 663 tzv. "fume event" incidenata. Pritom je kod deset takvih slučajeva došlo do "trajnih zdravstvenih oštećenja", navodi se u studiji. Analiza podataka pokazala je "jasna upozorenja koja ukazuju na opterećenja opasna po zdravlje za pilote i kabinsko osoblje u smislu medicine rada." Drugim riječima: rizik za posadu i putnike.

Još jedan dokaz za otrove u kabinama zrakoplova je studija koju je predočila redakcija "Welt am Sonntag". Zrakoplovna tvrtka Condor naložila je Institutu Fresenius da testira njihove zrakoplove na prisutnost nervnog otrova. Zbog toga su uzeti i obrađeni uzorci iz airbusa i boeinga tvrtke Condor. Prema podacima lista "Welt am Sonntag" studija je pokazala zagađenje "u 11 od 12 airbusa tipa A320", "u pet od 13 zrakoplova tipa boeing 757" i "u šest od devet zrakoplova tipa boeing 767". U svim tim zrakoplovima pronađeni su tragovi otrova TCP (trikrezil-fosfat). Condor studiju od 2009. godine drži u tajnosti.

Bolest koju uzrokuju nervni otrovi teško dokazati

 

TCP ili paration je poznat i iz insekticida pod šifrom E605, a naziva ga se i otrovom za štakore. Svojim sastavom nalikuje nervnom otrovu sarinu i pripada skupini organofosfata. Motornim uljima zrakoplova dodaje se paration kako bi se umanjile štete od korozije u mlaznicama zraka. U gotovo svim suvremenim zrakoplovima zrak za kabine se zapravo ne filtrira već se uzima iz turbina, koje koriste takva ulja. Pritom i najmanje kapljice mogu iscuriti, brzo ispariti i kroz klimatizacijski sustav dospjeti u kabinu.

Prilikom udisanja tih otrova ljudi reagiraju vrlo različito. Dok jedni pate od glavobolje, nadražene sluznice, mučnine, nesanice, drhtanja, ili čak od smetnji u pamćenju i koncentraciji, kod drugih nema baš nikakvih simptoma. Zbog toga je do sada zapravo bilo vrlo teško posljedice po zdravlje dovesti izravno u vezu s tim otrovom u kabinskog zraku.

Frank Bartram, liječnik specijalist opće i ekološke medicine imao je za pacijente više pilota i članova posade zrakoplova, koji su pokazivali znakove trajnih zdravstvenih posljedica nastalih usljed udisanja otrova. "Svi oni imali su genetske devijacije, koje ti organofosfati lošije ili uopće ne razgrađuju, ili dopuštaju da u tijelu postanu još i otrovniji", objašnjava ovaj stručnjak u razgovoru za Deutsche Welle. Za razliku od pravila toksikologa "puno otrova, puno djelovanja, malo otrova, malo djelovanja", nedjelotvorni protuotrovni sustav i prilikom malih količina nervnog otrova može nanijeti velike štete u tijelu, pojašnjava Bartram.

Aerotoksički sindrom

Ova slika bolesti po prvi put je opisana kao aerotoksički sindrom 1999. godine. Prve zdravstvene poteškoće ove vrste potječu još iz pedesetih godina. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) do sada još uvijek nije priznala bolest i zbog toga ni zrakoplovne kompanije niti strukovna udruženja ne mogu pokrenuti istraživanja. Prema najnovijim spoznajama to bi se uskoro ipak moglo promijeniti.

 

- Jedini bez kontaminiranog zraka Boeing 787 Dreamliner -

 

Ovaj tjedan udruga koja se bavi aerotoksinima objavila je kako je jedan od slučajeva smrti britanskih pilota nedvosmisleno upućuje na trovanje organofosfatom. 43-godišnji Richard Westgate umro je u prosincu 2012. godine, a da mu liječnik nije mogao pomoći. On je bolovao od više bolesti, između ostaloga upale srčanog mišića, leukemije, multiple skleroze. Prilikom obdukcije stručnjaci su otkrili oštećenja nervnog sustava uzrokovana trovanjem.

 

Doživotne posljedice

 

Kod težih slučajeva trovanje organofosfatom može doći do smetnji u osjetu u rukama i nogama, a dijelom i do nepokretnosti", objašnjava Jörg Handwerg iz Udruženja kabinskog osoblja za DW. Više kolega koji imaju takve zdravstvene poteškoće, upravo zbog toga su izgubili posao i sada su radno nesposobni. Poželjna bi bila regulativa strukovnog udruženja "koja pogođenima omogućuje da nastave raditi negdje drugdje, a ne da spadnu na Hartz IV (socijalna pomoć)", kaže Handwerg. Ugovori većine zrakoplovnih kompanija određuju da se pilot koji izgubi licencu za letenje automatski isključuje iz tvrtke.

 

Već godinama udruženje pilota Cockpit pokušava uvjeriti zrakoplovne kompanije da u njihove kabine ugrade senzore, koji mogu mjeriti koncentraciju organofosfata, kako bi se moglo reagirati na odgovarajući način. "A za sada nema ni uređaja za filtritranje iako već devet godina pokušavamo pronaći rješenje", žali se Handwerg. Ovaj problem mogao bi se spriječiti kada bi sustavi za ventilaciju u zrakoplovima bili izrađeni na način da u kabinski zrak ne dospijevaju uljne pare i hidraulična tekućina.

To je slučaj kod jednog jedinog modela Boeinga 787. U takozvanom "dreamlineru" zrak ne dolazi iz turbina već se proizvodi električnim putem. "Ipak , to za sada uskraćuju proizvođači, posebno Airbus u Europi, ali i proizvođači Boeinga u Americi", tvrdi Handwerg. Kada bi se njihovi modeli zrakoplova u budućnosti opremili boljim sustavima za klimatizaciju to bi dovelo do većih troškova, i tako sada "kartel sastavljen od politike, zrakoplovnih kompanija, vlasti i proizvođača" sprječava promjene u ovoj branši.

-------------------------------------------------------------------------------------

Hm  :huh: ... pojma do sad nisam znal da mokre čarape zaudaraju!?



#6 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 29.08.2014. - 09:08

Neposredno nakon ponoći

 

Islandski vulkan počeo eruptirati, zatvoren zračni promet

 

Island je u petak zabranio zračni promet iznad vulkana Bardarbunge koji je tijekom noći počeo eruptirati ali u prvom trenutku bez izbacivanja pepela.

 

Islandski meteorološki institut, zadužen za nadzor vulkanske aktivnosti, podigao je na maksimalnu razinu, "crvenu", uzbunu za zrakoplovstvo iznad vulkana, ali zračne luke na otoku zasad nisu zatvorene.

"Vulkanska erupcija počela je neposredno nakon ponoći", priopćila je civilna zaštita.

Još nema pepela

"Nikakav vulkanski pepeo nije zabilježen radarskim sustavom za sada. Seizmološka trešnja kao posljedica erupcije slaba je, što znači da se radi o vulkanskoj erupciji bez značajne eksplozivne aktivnosti", dodala je.

Bardarbunga, ogromni vulkan pod najvećim ledenjakom u zemlji koji se uzdiže na oko 2000 m, smatra se dovoljno opasnim da bi mogao zaprijetiti zračnom prometu na sjeveru Europe i na sjevernom Atlantiku, poput vulkana Eyjafjallajokulla 2010.

 

Hina/Danas.hr
29.08.2014.



#7 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 03.09.2014. - 14:14

Naši novinari nikako da shvate da ako je korupcija - korumpirati, onda je i erupcija - erumpirati. Vulkani dakle erumpiraju, a ne eruptiraju.

#8 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,034 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 11.09.2014. - 11:51

an_smiley.gif

 

Interesantan friški dokumentarac o Boeing 787

 

Al Jazeera Investigates - Broken Dreams: The Boeing 787

 

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#9 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 11.09.2014. - 12:06

an_smiley.gif

 

Interesantan friški dokumentarac o Boeing 787

 

Al Jazeera Investigates - Broken Dreams: The Boeing 787

 

 

 

Kaj nije to onaj prizemljen zbog baterija? 



#10 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.09.2014. - 12:41

an_smiley.gif

 

Interesantan friški dokumentarac o Boeing 787

 

Al Jazeera Investigates - Broken Dreams: The Boeing 787

 

 

Hvala na linku! Taj je film napravio kaos i izazvao gomilu svadja na americkim avionskim forumima! Uglavnom- kazu Ameri da su svi Arapi gamad koja se urotila protiv njih! :)

Nisam za sada pogledao film, pa ne mogu suditi, ali neke cinjenice o avionu B787 i problemima s pocetka ekspolatacije su svakako dobra prica za dokumentarac.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#11 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 11.09.2014. - 23:00

Pogledao sam dokumentarac..

Kaj zaključiti na kraju..

Dreamliner je imao problema u startu, odgađanja, baterije, prizemljenje flote,..

To svi znamo i to nije sporno..

Spominje se jako puno loša kvaliteta izrade, loši radnici, to da Bojingovi radnici ne bi htjeli letjeti s njime,..

Jedino mi je malo čudno, priča kreće s problemima s baterijama, pa malo to istražuju i nakon polovice dokumentarca više nema nikakvih priča o baterijama, već se bave drugim stvarima..

Bilo je još nekih problema s tim avionom, ali niti jedan nije izazvao neku veću medijsku pozornost..

Zbog toga što je cijela flota 787-mica bila prizemljena, sve aviokompanije su dobile zauzvrat nekaj šuškavih papirića kao kompenzaciju (makar rekao bi da je bilo i nekih drugih stvari poput popusta na druge avione iz palete Boeinga)..

No, dosad je isporučeno preko 180 komada, svi lete, tako da ako bi imali nekih većih problema dosad bi valjda nešto izašlo na vidjelo..

Aviokompanije su jako zadovoljne tim avionom, smanjuje im troškove, putnici su zadovoljni.

Na kraju mogu reći da ima istine, malo napuhanih stvari i nekih s kojima se ne bi previše slagao, no, to je novinarsko viđenje stvari..



#12 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,034 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 12.09.2014. - 10:37

an_smiley.gif

 

Pogledah video i nisam baš oduševljen novinarskom kvalitetom i vjerojatno je trebao biti ako ništa drugo bolje editiran. Dali postoje problemi s proizvodnjom? Vjerojatno da postoje već time što je novi proizvod. Dali su ti problemi alarmantni e to je već druga priča i na to nemam odgovora jer nemam dovoljno podataka, a ni znanja da to procijenim. Ono što znam iz života je da su velike korporacije u stanju prikrivati negativne činjenice vezane za njihove proizvode i ako je „potrebno“ onda i debelo lagati. Sam princip poslovanja je zarada, a dešava se nekad da je to pošto poto.

Zadnjih nekoliko mjeseci u lokalnim medijima vrlo često je na tapeti F35 lovac koji je poletio još 2006 ali još uvijek nije u stanju napraviti veći dio onoga za ono što je namijenjen odnosno obećan... ali leti. Australija je jedna od zemalja koja je sufinancirala razvoj tog aviona i već je davno trebala početi isporuka koja bi trebala postepeno zamijeniti stotinjak Super Horneta i Horneta. Činjenica je da su još 2005 delegaciji iz Australije pokazivali model koji je navodno bio pred po letanjem ali u stvari je bio maketa. To se otkrilo tek ove godine ili možda priznalo. Deset godina kasnije. U međuvremenu mogućnosti tog aviona su skresane, a troškovi otišli u nebo da ne kažem nešto drugo.

Pišući o F35 lokalni mediji su povremeno, onako usput, uglavnom sramežljivo spominjali 787 i njegove probleme ostavljajući čitaocima prostora za razmišljanje. Problemi koji su se najčešće spominjali su nepotvrđene priče o slabijoj kontroli kvalitete i prvi znaci da avion iako efikasan i nije tako efikasan koliko se to oglašavalo, a čini se da će troškovi drugačije kontrole i održavanja pojesti dobar dio ušteda. Baterije i neke druge sitnice su već obrađeni. Nitko ovdje nije rekao u medijima da ne bi letio avionom i novinari koji se bave tom temom stali su u red za prvu vožnju na lokalnoj liniji u Australiji. Ono što ne bi trebalo da se desi je da jedan od 787 nastrada s putnicima pa da neke stvari izađu na vidjelo. Nadam se kao što reče jedan novinar ovdje – da se nada da je iza djela „priča“ Airbus koji piri vatru.   

 

Medo

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#13 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 12.09.2014. - 10:54

Jooooj, kako bi kod nas Adze raščerečio stranku na vlasti samo da se otkrije takva afera. A u USofA - ništa, samo se dolije još love u bačvu bez dna. No to je tako u američkoj proizvodnji oružja već decenijama...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#14 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,034 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 14.09.2014. - 04:54

an_smiley.gif

 

Izgleda da je taj dokumentarac taknuo živac.

 

Link do pisanih odgovora na pitanja koje je novinar postavio:

http://www.aljazeera...1020694622.html

 

Link do komentara koji je Boeing stavio na svoj web page:

http://boeing.mediar...295&item=129201

 

Što se tiče političara i vojske te dvije grupe su vrlo slične neovisno gdje stoluju.  Vjerojatno da je razlika jedino u transparentnosti sistema od zemlje do zemlje odnosno koliko ih parlamentarni/pravni sistem drži na uzdi. Uloga novinara je u svemu tome presudna ali nažalost grupiranjem medija u rukama malog broja ljudi, novinarstvo polako ali sasvim sigurno gubi uredničku neovisnost i postaje spona ili glasnogovornik političkog establišmenta ili privatnih interesa.  Ovdje u Australiji, News Corporation drži u rukama preko 70% medija i više vodi računa o trenutnim interesima korporacije no o kvalitetnom informiranju javnosti. Trenutno je News više nego u sprezi s vladajućom ekipom čija je partija bila na vlasti kad je odluka o nabavi F35 inicirana. Kritika produkcije F35 se teško nalazi na njihovim novinskim stranicama ili sajtovima. Našla se u djelu medija koji su još koliko toliko nezavisni. Tek ako tako nešto napravi momentum u javnosti onda news uskače i svojim komentarima ublažava situaciju. To upravo sada radi navodeći razloge za kašnjenje i troškove koji su po njima neumitni.

Nisam mogao naći koliko ljudi Lockheed Martin ili Boeing direktno zapošljavaju u sektoru odnosa s javnošću ali vjerujem da nije mali broj i da ih novac za potrošnju previše ne muči. Ono što taj sektor nama prezentira je jedan od najvažnijih segmenta nekog proizvoda, a to je image i potreba za tim proizvodom pa će shodno tome napraviti sve da to i naprave. Ovim odlomkom ma kako možda zvučao skeptičan, ne želim ništa prejudicirati oko 787 ili F35.   

U ovom trenutku isporuka F35 Australiji je počela. Prvi je bio isporučen u srpnju a drugi u kolovozu. Nema za sada riječi o trećem a ni službenih vojnih komentara o srezanim mogućnostima. Ukupno bi trebalo biti 72.

JetStar je jedina Australska kompanija koja ima 787 avione. Do sada ih je sedam isporučeno i očekuje se još četiri. Svi oni bi trebali zamijeniti A330 koji će biti vraćeni Qantas-u. Nakon vraćanja Qantas bi trebao povući sve 767 iz prometa. Qantas ima opciju od 50 787 aviona s početkom isporuke inicijalno za 2016 ali je odgodio prve isporuke do kraja 2017 zbog novog poslovnog plana. Prije godinu i po dana Qantas je otkazao 35 787 čija isporuka je trebala početi krajem prošle godine.

 

Toliko iz Australije 

 

Medo

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#15 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,034 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 26.09.2014. - 22:57

an_smiley.gif

 

MH370

 

Potraga za MH370 se nastavlja ali nažalost još uvijek bez rezultata. Kao i svaki neriješen slučaj u kojem nastrada veći broj ljudi, nestanak je i dalje dobar izvor za sve moguće špekulacije, mada sada daleko u manjem broju no u prvim tjednima nestanka. Od nestanka MH370 prošlo je više od 6 mjeseci.

Australska mornarica je oduvijek imala jedno do dva plovila čiji je glavni posao kartografija. Kartografija priobalnog područja je uglavnom završena i zadnjih godina je počela ozbiljnija kartografija dna Indijskog oceana, naročito njenog istočnog djela koji je od vojnog interesa za Australiju ali i za ostale veće zemlje tog područja. Nesreća i potraga za MH370 pokazala je da se o istočnom djelu dna Indijskog oceana i dalje vrlo malo zna tako da se potraga koristi za usavršavanje karata. Obzirom da je to otvoreno područje u isti posao se upustila od početka i Kineska mornarica a u prvih par tjedana i nekoliko aviona.

Potragu za nestalim avionom koordinira The Australian Transport Safety Bureau (ATSB), a osim mornarica Australije, Kine i Malezije u posao je uključena i kompanija Furgo sa svoja dva broda i pratećom opremom. Područje na kojem se sada intenzivno radi je negdje veličine Hrvatske. Sadašnja faza potrage/istraživanja bi trebala trajati oko 12 mjeseci.

Slike bi trebale ilustrirati dno do sada malo poznatog područje Indijskog oceana na kojem bi se eventualno mogli naći ostaci aviona. Konfiguracija dna je vrlo nepravilna s vrlo dubokim kanjonima i uzvisinama koje nadvisuju Alpe. Dali će se u novo zadanom vremenu pronaći ostaci aviona vrijeme će pokazati. Zadatak je izuzetno težak bez obzira na trenutno najmoderniju opremu koja se koristi. Šansa da će se naći refleks nekog djela na dubinama od po nekoliko kilometara je vrlo mali ali ipak postoji. Kad se sve ovo završi ako ništa drugo imat ćemo daleko bolju sliku dna tog djela oceana.

  

MH370_SearchAreaMap_June_2014.jpg

 

_77838901_77838900.jpg

 

_77838904_77838903.jpg

 

_77838906_77838905.jpg

Slike preuzete s BBC i Wikipedije

 

 

Medo

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#16 .Laurus.

.Laurus.
  • Članovi
  • 3,451 posts
  • Joined 30.01.2013.
  • LocationM103

Posted 08.11.2014. - 00:50

Nakon 23 godine avioni opet lete između Zagreba i Beograda

 

Od 12. prosinca ove godine između Zagreba i Beograda moći će se putovati i avionom. Air Serbia, srpska nacionalna aviokompanija (poznatija pod bivšim imenom JAT) odlučila je uvesti dva leta dnevno između glavnih gradova Hrvatske i Srbije.

"Uspostavljanje linije za Zagreb je značajan i dobrodošao dodatak mreži destinacija Air Serbia koja ubrzano raste. Ovi letovi će odgovoriti na sve veću potražnju za poslovnim i turističkim putovanjima osoba koje često putuju između ove dvije metropole i omogućit će im značajnu uštedu vremena u usporedbi s putovanjima vlakom ili automobilom. Novi letovi će također omogućiti dvosmjernu povezanost preko Beograda između Hrvatske, ostatka Europe i značajnih globalnih destinacija", kaže Dane Kondić, generali direktor kompanije Air Serbia.

Prvi let na ovoj liniji u veljači 1928. godine uspostavio je JAT-ov prethodnik Aeroput. JAT je letove između Beograda i Zagreba ponovo uspostavio u travnju 1947. godine i održavao ih do kolovoza 1991. godine. Zadnji putnički avion na relaciji Zagreb - Beograd letio je, dakle, prije pune 23 godine. 

 

Air_Serbia_Airbus_A319_Milinkovic.jpg

 

Izvor: index.hr


Brzi vlak (744 "Cibalia") iz Vinkovaca, Strizivojne Vrpolja, Slavonskog Broda, Nove Kapele - Batrine, Nove Gradiške, Novske i Banove Jaruge, za Ivanić Grad, Dugo Selo i Zagreb dolazi na treći kolosijek. 


#17 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 08.11.2014. - 18:20

Nakon 23 godine avioni opet lete između Zagreba i Beograda

 

...

 

Para vrti de burgija neće. f040.gif



#18 nodlehs

nodlehs
  • Članovi
  • 255 posts
  • Joined 09.12.2012.
  • LocationZG

Posted 01.01.2015. - 10:02

http://www.jutarnji....karata/1237150/

 

 

NOVI SPOR Hrvatska zbog pravila Europske unije Air Serbiji odbija dati licencu za prodaju avio karata

 

(...)

 

Srpska tvrtka je Hrvatskoj Agenciji za civilno zrakoplovstvo podnijela zahtjev za obavljanje letova između Zagreba i Beograda. I to je sve. Nema zahtjeva za prodaju karata. U Agenciji nam je potvrđeno “da je rješavanje predmetnog zahtjeva kompanije Air Serbia u tijeku”.

Nema transfera

Prema neslužbenim informacijama iz Ministarstva prometa, Air Serbia će moći obavljati letove između Zagreba i gradova u Srbiji, ali putnicima iz Zagreba neće moći prodavati avionske karte za letove preko Srbije za druga odredišta niti će putnici iz Zagreba u Beogradu smjeti u transfer zoni čekati svoj sljedeći let.

Naime, Srbija nije ispunila odredbe Sporazuma o uspostavi europskog zajedničkog zračnog prostora koji je potpisala s EU kao pridružena stranka. Riječ je o skupu propisa koji uključuju i ispunjavanje prvog i drugog prijelaznog razdoblja kako bi određena država mogla ostvarivati povlastice predviđene sporazumom koje uključuju potpuni pristup tržištu članica EU te Islanda i Norveške.

Kako Srbija u ovom trenutku nije ispunila obveze predviđene u sklopu prvog prijelaznog razdoblja, Air Serbia ne može putnicima prodavati karte za letove iz neke članice EU preko Beograda do neke treće destinacije. “Do ispunjenja navedenih uvjeta predviđenih sporazumom, koje ocjenjuje Europska komisija, zračni prijevoznici iz država pridruženih stranaka mogu obavljati zračni prijevoz između bilo kojeg mjesta u svojoj državi i bilo kojeg mjesta u bilo kojoj državi članici Europske unije”, pojašnjeno nam je u Agenciji.

To znači, tvrde nam sugovornici u Ministarstvu prometa, putnik iz Zagreba može kupiti samo kartu do Beograda, gdje će izaći iz aviona sa svim svojim stvarima i napustiti prostor za međunardone letove. Potom će se ponovo prijaviti za let do sljedeće destinacije s kupljenom kartom u Beogradu. Spomenuti Sporazum, koji se kolokvijalno naziva “Otvoreno nebo”, najvažniji je dokument kojim se reguliraju pravila na avionskom tržištu i jedino Europska komisija može ocijeniti je li neka država ispunila njegove odredbe.

Naši sugovornici tvrde da Air Serbia nikako ne može dobiti odobrenje za prodaju avionskih karata iz Zagreba za treće desetinacije preko Beograda. Kako je aviokompanija već počela prodavati karte za takve letove, mogla bi imati problema s Europskom komisijom te se suočiti s pritužbama putnika kojima neće biti omogućena usluga koju su platili.

Air Serbia je već pod istragom Europske komisije jer je njen suvlasnik sa 49 posto aviokompanija Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Komisija provjerava uvjete prema kojima je Etihad kupio srpsku kompaniju i je li privatizacija bila u skladu s obvezama Srbije prema EU.

Dolazak Etihada u Srbiju uzbunio je mnoge europske aviokompanije jer se pribojavaju da bi ta tvrtka mogla biti nelojalna konkurencija nekim prijevoznicima.

Nedavno su američke zrakoplovne vlasti odbile dati Air Serbiji tzv. codeshare letove iz Beograda preko Abu Dhabija za New York, Chicago i Washington.

Za rutu iz Beograda preko Abu Dhabija za SAD su naveli da je “bizarna”, misleći na činjenicu da bi letovi bili nekoliko sati dulji. ( K. Ž.)



#19 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 22.02.2015. - 12:47

'PRLJAVA TAJNA' AVIONSKE INDUSTRIJE
ŠOKANTNA ISPOVIJEST Pilot priznao da zrak u avionima može uzrokovati rak?!

 

Šokantno otkiće dolazi od strane pilota koji su godinama radili za zrakoplovnu kompaniju British Airways. Naime, on tvrde da je zrak u avionima toliko štetan za ljude da može izazvati gubotak pamćenja, kroničan umor, probleme s disanjem, pa čak i rak.

Tvrdnje pilota Tristana Lorainea potkrepljuje i film Dark Reflection, koji se temelji na tom užasavajućem otkriću, koje zrakoplovna kompanija navodno skriva od javnost već desetljećima.

 

Aerotoksični sindrom

 

Riječ je o tzv. aerotoksičnom sindromu (Aerotoxic Syndrome) kojeg Loraine karakterizira kao prljavu tajnu zrakoplovne industrije.

Zrak u avionima je toliko toksičan da truje i putnike i posadu. Izaziva mučnine, vrtoglavice i dugoročne fiziološke šteta za organizam, pa čak i rak.

 

U prilog tome govori priča pilota koji je 19 godina radio za British Airways, no zbog zdravstvenih problema morao je u mirovinu 2006. godine. I on nije jedini, još su stotine pilota s istim zdravstvenim problemima.

 

Toksično motorno ulje aviona

 

Godinama je trpio niz problema koji odgovaraju simptomima aerotoksičnog sindroma, termina koji se koristi za niz neuroloških i fizičkih problema nastalih zbog udisanja koktela opasnih kemikalija, koji stvaraju pupme koje dovode zrak u kabine aviona. Problem je u opsanim otrovima koji se nalaze u motornom ulju aviona.

Iako u malim količinama udisanje zraka nije toksično, ukoliko se izlažete često, može vam ozbiljno naštetiti, pa čak i izazvati rak te tumor na mozgu.

 

56-godišnja Dee Passon je također jedna od zaposlenica koji je godinama radila za BA, no svoj je posao također bio prisiljena napustiti 2008. godine zbog naglog pogoršanja zdravlja. Bio joj je dijagnosticiran rak dojke, no ne samo to. Dobila je i astmu, a oboljela je i od gastroenteritisa.

''Osjećala sam se kao 90-godišnjakinja'', rekla je te dodala kako u prvom trenutku nije znala što se događa. No, onda je naišla na slučaj aerotoksičnog sindroma i sve joj je postalo jasno.

 

 

Danas.hr/ Daily Mail
22.02.2015.



#20 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 25.02.2015. - 11:47

PANIKA U ZRAKU Ova aviokompanija hitno prizemljila 128 aviona jer nisu bili na kontroli

 

Zrakoplovna kompanija Southwest Airlines bila je prisiljena prizemljiti 128 aviona nakon što je utvrđeno da hidraulički sustavi uopće nisu pregledavani.

Iz kompanije su priopćili da je otkazano 90 letova, a prizemljiti bi trebali petinu svoje flote.

Brandy King, glasnogovornica kompanije rekla je da su odmah nakon ovog saznanja reagirali i započeli hitnu kontrolu svojih aviona.

Provjere bi trebali završiti u idućih nekoliko dana.

 

King je rekla da je zrakoplovna kompanija otkrila da 128 njenih aviona Boeing 737-700 poletjelo bez da je ispitan njihov hidraulički sustav.

Poručila je kako je sigurnost zrakoplovne tvrtke i aviona prioritet te da rade sve što je u njihovoj moći da propust saniraju što prije.

 

Danas.hr/ Huffington Post
25.02.2015.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users