Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Radno mjesto - strojovođa


  • Please log in to reply
677 replies to this topic

#1 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 652 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 30.05.2014. - 07:32

polako pratim sve teme i podforume,čitam,povezujem i vidim da ima dosta nepoznanica o radnom mjestu strojovođe,pa bi otvoril ovu temu na kojoj bi forumaši mogli postavljati pitanja i otvarati rasprave sa svim strojovođama na ovom forumu. Ovu temu ne otvaram za sebe, nego svima želim da ovdje sudjeluju i pišu 



#2 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 652 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 30.05.2014. - 18:58

Isto tak ko želi,može i ima slike dizel i elektro lok. starijih godišta,{30 -60 g.} a koje su vozile ili još voze u zemljama Europe,molil bi kaj mi ih pošalje na ovu temu



#3 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 7,585 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 03.10.2014. - 21:45

Puno puta se piše o nekim stvarima a da se stvarni razlog o tome ne zna. Glupo mi je to ispravljati. Negdje sam već o tome pisao. Radilo se o SŽ garniturama u Čakovcu. Bio sam na razgovoru o vlakopratnji HŽ/SŽ za pogranične kolodvore. Prepričano: Slovenac mi je rekao da je jeftinije posljednji putnički vlak iz Čakovca vratiti prazan u Maribor i ujutro po vlak ponovno poslati prazan u Čakovec za prvi vlak.  Manje je potrošnja goriva i amortizacija nego da je vlak u Čakovcu tih par sati. Treba više strojovođa i konduktera za smjenu na godišnjoj razini, vlak zimi mora stalno raditi itd. Kad se sve zbroji i oduzme dođe se do rezultata. Isto tako se ponavlja kod nas u nekim krajnjim kolodvorima (Golubovec) gdje se razglaba zašto garnitura ne može ostati, pa može spavati u vlaku itd. Nema spavanja u vlaku. Ako je spavanje onda je u konačištu i krevetu. Mrcvarenje po klupama u vlaku ide u efektivne sate službe. Ako je pak spavanje u konačištu,  zimi treba nekoga tko će paziti garnituru koja mora raditi itd. Forumaši kukaju za neke vagone kako ne mogu spavati prema Splitu ili za nagibni o neudobnosti. Sad zamisli da ti moraš spavati tako noću i ujutro vlak voziti sav isprebijan. 


Poslana slika mali.paja

#4 EX-BOSANAC

EX-BOSANAC
  • Članovi
  • 302 posts
  • Joined 02.12.2005.

Posted 04.10.2014. - 14:56

:)a da im ugrade  krevete za spavanje  ko u kamionu i autobusu i  da imaju minikmalno 9 ili 11 sati   pauze i kad to  vrijeme prode da smiju    da voze daje i da je sve po zakonskim odredbama  ,bez obzira sto nisi mogo spavati  ti moras daje ,ili su strojovode nesto boje od vozaca


Edited by seabral, 04.10.2014. - 16:37.
Tekst je prebačen u defaultni font, u skladu s pravilima foruma

BOSNO MOJA U SRCUTE NOSIM EVO MENE PO NJEMACKOJ I HRVATSKOJ VOZIM

#5 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 7,585 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.10.2014. - 17:30

:)a da im ugrade  krevete za spavanje  ko u kamionu i autobusu i  da imaju minikmalno 9 ili 11 sati   pauze i kad to  vrijeme prode da smiju    da voze daje i da je sve po zakonskim odredbama  ,bez obzira sto nisi mogo spavati  ti moras daje ,ili su strojovode nesto boje od vozaca

Nema nigdje tako duga pauza kod obrta vlakova.


Poslana slika mali.paja

#6 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 652 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 04.10.2014. - 17:43

:)a da im ugrade  krevete za spavanje  ko u kamionu i autobusu i  da imaju minikmalno 9 ili 11 sati   pauze i kad to  vrijeme prode da smiju    da voze daje i da je sve po zakonskim odredbama  ,bez obzira sto nisi mogo spavati  ti moras daje ,ili su strojovode nesto boje od vozaca

     strojovođu i vozača kamiona sigurno nemreš uspoređivati --zbog bitno drugačijih uvjeta rada i bitno veče materijalne  vrednodti sredstava s kojima strojovođa rukuje, plus puno večeg broja putnika (života) u njegovim rukama -strojovođa vozi max. 12 sati i de god da je nakon toga mora mu se osigurati smjena jer dalje nesme ,ako ima sreču pa je nakon 12 sati došel u obrtni kolodvor,mora mu se osigurati adekvatan smještaj i odmor od min.. 6 sati da bi opet mogel delati 12 sati --a to je za HŽ jeftinije nego da mu pošalje smjenu pa onda plača još jednu strojnu posadu-- dok vozač kamiona vozi max. 8 sati,stane na odmorište,hiti se v krevet i spavanje -sam si odredi kolko bu spal



#7 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 652 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 04.10.2014. - 17:59

inače zakoni,pravilnici i uputstva o željeznici,načinu i vožnji vlaka i još jako puno toga su puno opsežniji i kompliciraniji nego si možeš zamisliti,i strojovođa mora ite kak postupati po njima - npr.,dopelam vlak u domicilni kol. i baš tu mi izlazi 12 sati a samo moram lok otpelati u ložionu- ma nema šanse da ju pomaknem dolazi str.iz servisa i on ju vozi -zakaj??? kaj da mi lok recimo baš na graničniku na skretnici sklizne --idem na vječiti GO(otkaz)- je to vredno reskirati ???



#8 Pera_Govedo

Pera_Govedo
  • Članovi
  • 77 posts
  • Joined 03.02.2014.
  • LocationRijeka

Posted 05.10.2014. - 07:06

zanimljive su ove opaske o primitivnom kapitalizmu u državi gdje 20% ljudi živi od rada u realnom sektoru, a 80% direktno ili indiretkno na proračunu. Zapravo smo mi ostvarili ono što su cijelog života bezuspješno pokušavali Castro, Kim-Jong-Il ili Mao Ze Dong, državu gdje svi dobro žive bez rada, proizvodnje, novih tehnologije i stvaranja novih vrijednosti.

 

Da li je to off-topic, nije jer upravo su ovakvi vlakovi koji služe da se u njima voze samo željezničari i kolodvori gdje prometnik drži noge u čarapama na stolu od dosade uzrokovali da svi koji žele raditi i živjeti od svog rada bježe glavom bez obzira.



#9 stjepan

stjepan
  • Članovi
  • 746 posts
  • Joined 14.03.2009.

Posted 05.10.2014. - 07:38

     strojovođu i vozača kamiona sigurno nemreš uspoređivati --zbog bitno drugačijih uvjeta rada i bitno veče materijalne  vrednodti sredstava s kojima strojovođa rukuje, plus puno večeg broja putnika (života) u njegovim rukama -strojovođa vozi max. 12 sati i de god da je nakon toga mora mu se osigurati smjena jer dalje nesme ,ako ima sreču pa je nakon 12 sati došel u obrtni kolodvor,mora mu se osigurati adekvatan smještaj i odmor od min.. 6 sati da bi opet mogel delati 12 sati --a to je za HŽ jeftinije nego da mu pošalje smjenu pa onda plača još jednu strojnu posadu-- dok vozač kamiona vozi max. 8 sati,stane na odmorište,hiti se v krevet i spavanje -sam si odredi kolko bu spal

 

... eh, uskoro ćeš imati priliku pitati strojovođe drugih operatera kako im se računa radno vrijeme, pa ću te onda  pitati možeš li upoređivati vozača kamiona i strojovođu ...



#10 DB

DB
  • Članovi
  • 9,253 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 05.10.2014. - 10:16

 

... eh, uskoro ćeš imati priliku pitati strojovođe drugih operatera kako im se računa radno vrijeme, pa ću te onda  pitati možeš li upoređivati vozača kamiona i strojovođu ...

 

Radno vrijeme izvršnog radnika

Članak 94.

 

(1) Radno vrijeme izvršnoga radnika u jednoj smjeni ne smije trajati dulje od 12 sati.

(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, radno vrijeme strojovođe koji upravlja vlakom koji prevozi putnike ne smije trajati dulje od 10 sati.

(3) Vrijeme neprekidne vožnje strojovođe ne smije biti dulje od 6 sati, odnosno 5 sati ako upravlja vlakom za prijevoz putnika.

(4) Raspored radnog vremena i trajanje smjene i odmora između dvije uzastopne smjene za izvršnog radnika u nacionalnom i prekograničnom željezničkom prometu propisuju se pravilnikom koji donosi ministar.

 

http://narodne-novin...06_82_1733.html



#11 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 652 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 05.10.2014. - 11:04

 

Radno vrijeme izvršnog radnika

Članak 94.

 

(1) Radno vrijeme izvršnoga radnika u jednoj smjeni ne smije trajati dulje od 12 sati.

(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, radno vrijeme strojovođe koji upravlja vlakom koji prevozi putnike ne smije trajati dulje od 10 sati.

(3) Vrijeme neprekidne vožnje strojovođe ne smije biti dulje od 6 sati, odnosno 5 sati ako upravlja vlakom za prijevoz putnika.

(4) Raspored radnog vremena i trajanje smjene i odmora između dvije uzastopne smjene za izvršnog radnika u nacionalnom i prekograničnom željezničkom prometu propisuju se pravilnikom koji donosi ministar.

 

http://narodne-novin...06_82_1733.html

     fala,DB, kaj si odgovoril mesto mene  :palac:



#12 stjepan

stjepan
  • Članovi
  • 746 posts
  • Joined 14.03.2009.

Posted 05.10.2014. - 13:35

 

Radno vrijeme izvršnog radnika

...    

 

Idemo u OT, a mogli ste usporedbe radi prenijeti i odredbe zakona koji regulišu radno vrijeme vozača kamiona ... siguran sam da isto ovako lijepo piše koliko rade koliko odmaraju itd ... a jeli tako i u praksi?   ....ili su poslodavci našli načina da to izigraju...



#13 tnardel

tnardel
  • Članovi
  • 375 posts
  • Joined 06.03.2007.
  • LocationMaksimir - zapadni

Posted 05.10.2014. - 14:53

 

Idemo u OT, a mogli ste usporedbe radi prenijeti i odredbe zakona koji regulišu radno vrijeme vozača kamiona ... siguran sam da isto ovako lijepo piše koliko rade koliko odmaraju itd ... a jeli tako i u praksi?   ....ili su poslodavci našli načina da to izigraju...

Off topic, ali...

Zato postoje sada digitalni tahografi koji mjere apslotuno sve bez mogučnosti vanjskog (čitaj muljanja )utjecaja...


Diesel is a law

#14 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 652 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 05.10.2014. - 16:00

 

Idemo u OT, a mogli ste usporedbe radi prenijeti i odredbe zakona koji regulišu radno vrijeme vozača kamiona ... siguran sam da isto ovako lijepo piše koliko rade koliko odmaraju itd ... a jeli tako i u praksi?   ....ili su poslodavci našli načina da to izigraju...

    idemo u OT,ali još 30.5. sam u podforumu Razno otvoril temu "Radno mjesto-strojovođa" i tam možemo debatirati o tim razlikama , tema je još prazna



#15 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 652 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 05.10.2014. - 16:04

    idemo u OT,ali još 30.5. sam u podforumu Razno otvoril temu "Radno mjesto-strojovođa" i tam možemo debatirati o tim razlikama , tema je još prazna

       Molim moderatore da prebace ove postove tam kam spadaju--- please ...



#16 seabral

seabral
  • Administratori
  • 21,545 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 05.10.2014. - 16:16

       Molim moderatore da prebace ove postove tam kam spadaju--- please ...

 

Evo, prebačeno je ovamo. Sad više niste offtopic. :smile:



#17 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 652 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 05.10.2014. - 16:34

 

Evo, prebačeno je ovamo. Sad više niste offtopic. :smile:

    Hvala ,mladiću   :kul3



#18 DB

DB
  • Članovi
  • 9,253 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 05.10.2014. - 16:35

 

Idemo u OT, a mogli ste usporedbe radi prenijeti i odredbe zakona koji regulišu radno vrijeme vozača kamiona ... siguran sam da isto ovako lijepo piše koliko rade koliko odmaraju itd ... a jeli tako i u praksi?   ....ili su poslodavci našli načina da to izigraju...

 

Zakaj bi? Mene kamiondžije ne zanimaju, a obzirom da ti potenciraš nekakav nepostojeći sukob interesa, evo ti pa traži sam: Zakon o sigurnosti prometa na cestama ("Narodne novine", br. 67/08, 74/11, 80/13 i 92/14).



#19 land

land
  • Članovi
  • 123 posts
  • Joined 02.01.2008.

Posted 05.10.2014. - 16:48

Može li mi netko objasniti kako strojovođama obračunava dohodak(plaća).

Pretpostavljam da je tu neka osnovica plus po satu vožnje ili km?

Kako se gleda na radne sate u vožnji i radne sate kada vlak stoji 2 sata pa se vraća nazad. Kako izgleda tjedni turnus i po koliko sati. Dnevna/noćna vožnja se jednako boduje i blagdani?



#20 dac001sv

dac001sv
  • Članovi
  • 652 posts
  • Joined 21.03.2014.
  • Locationvaraždin-kotoriba

Posted 05.10.2014. - 16:57

 

Idemo u OT, a mogli ste usporedbe radi prenijeti i odredbe zakona koji regulišu radno vrijeme vozača kamiona ... siguran sam da isto ovako lijepo piše koliko rade koliko odmaraju itd ... a jeli tako i u praksi?   ....ili su poslodavci našli načina da to izigraju...

      sigurno da sve piše,samo kolko se vozač kamiona ili njegov poslodavac toga drži i kolko taj poslodavac može muljati --- strojovođa je vezan  pravilnicima i uputama puno više  od kamionđije , i ako ga poslodavac pokuša zmuljati uvijekje strojovođa taj koji snosi posljedice tog pokušaja--prema tome,da ne ponavljam,nema vožnje nakon isteka smjene i gotovo - dali kamionđija vozi ili ne to je njemu na duši   :kul2






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users