DešBu Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Kao što sami naslov putopisa kaže, prije koji dan smo prijatelj Vedran i moja malenkost ponukani vješću da sada već tužni simbol Vinkovaca ide u zaborav, obišli Vinkovački ranžirni kolodvor.Svi vjerojatno znate gdje je pa nebi stavljao kartu Malo povjesti:1928. godine je izgrađen teretni kolodvor sa 10 kolosjeka na mjestu današnjeg A i D parka,U listopadu 1948. godine je izgrađen kompletan kolodvor sa A,B,C,D parkovima sa 11 prijemnih, 29 ranžirno-otpremnih, 12 noćnih, 3 pretovarna, 2 vezana i 6 drugih kolosijeka. Vinkovački ranžirni kolodvor je bio desetljećima prije rata najveći ranžirni kolodvor u Srednjoj i Jugoistočnoj Europi sa 500 radnika (poglavito zbog svog geografskog položaja).Dnevno je znao preraditi oko 4000 do 5000 vagona, tj. oko 110 vlakova.Nekoliko fotkicaIstočni kraj kolodvora, Gas-ovi vagoni, spremni za kasacijuManevra sa putničkim vagonima dolazi iz smjera Županje. Šta je tamo radila nemam pojmaVjerojatno vodonapojnik ili kako se već kažeVagoni, Prije koji tjedan bilo ih je više. RVR-ovac koji čuva kolodvor mi je rekao da su vagoni otišli u Đuro Đaković, vjerojatno na kasacijuSkretnička kućicaEto nas na spuštaliciLikovni signal na spuštalici???Es vagon bivšeg ŽTO SarajevoKamen je ipak kamenAko malo više zumirate oči, vidjet ćete da je da je tračnica ispala ispod čekića 1931. godine Quote Željeznica je bolest ili ljubavOd nje se ne može obranitiKada te jednom privuku željezne tračniceOd njih se više nikad ne možeš oitkinuti Link to comment Share on other sites More sharing options...
DešBu Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Zgrada Vinkovci RK Naletjeli smo na RVR-ovca koji je mislio da smo kradljivci željeza. S razlogom, Veli čovjek da svaki dan ima problema s njima.Ne bih ja čuvao to mjesto po mraku. Gospon RVR-ovac veli da nikome ne bi poželio to radno mjesto, em noć, kradljivci željeza, svakojaki ološ, pa klinci koji se igraju na pruzi, Rumuni i ostali koji bježe prema zapadu. Non-stop je glava u torbi.Vedran, inače od koji dan ponosni vozač TMD-aŠinobus u crno-bjeloj bojiZadnja revizija. Bjelovar mu je bio i domovni kolodvorOstavljamo ih da u miru prožive još koji umirovljenički danPogled prema vagonima. Moram napomenuti da ima dosta vagona sa numeracijom bivšeg JŽ-a, čak sam našao jedan bugarski vagon no bio je mrak pa nisam ga fotkaoPogled prema zalasku u smjeru IvankovaPasarela, kojom se ljudi rijetko služe. Lakše je prijeći prugu i riskirati život nego prijeći preko pasarele. Brzi 745 ulazi u VinkovceVratili smo se jer nas je uhvatio mrak, a vjerujem da nitko ne bi htio biti tamo po mraku jer ima svačega.Puni dojmova vratili smo se našli okrijepu u kavici i dvijema kriglama hladne vode. Quote Željeznica je bolest ili ljubavOd nje se ne može obranitiKada te jednom privuku željezne tračniceOd njih se više nikad ne možeš oitkinuti Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Hvala ti na ovim fotkama. Šta reći na sve to, nego - žalosno. Ovakvi apokaliptični prizori nikog ne mogu ostaviti ravnodušnim. Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
DešBu Posted April 5, 2014 Author Share Posted April 5, 2014 Hvala ti na ovim fotkama. Šta reći na sve to, nego - žalosno. Ovakvi apokaliptični prizori nikog ne mogu ostaviti ravnodušnim. Dio Mad Maxa bi se mogao snimati baš na tom mjestu hahah Šalu na stranu. Tužno, više se tu ništa ne može napraviti. Quote Željeznica je bolest ili ljubavOd nje se ne može obranitiKada te jednom privuku željezne tračniceOd njih se više nikad ne možeš oitkinuti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.