Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Regija Tirol: Sustavi žičara oko Zillertal doline


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.02.2014. - 02:42

Drugi dio putopisa posvećen samo žičarama na skijalištima koja gravitiraju mjestima u Zillertal dolini, te manjim dijelom prema susjednoj dolini.

Link na prvi dio putopisa:

http://www.zeljeznic...e-2#entry458705

 

Za uvodni post samo jedna slika meni jako atraktivnog Penkenbahna sa sustavom jako sličnim ex sljemenskom (detaljnije kroz temu/putopis). Nastavak nakon završetka prvog dijela putopisa.

 

1.jpg

 

U temi se slobodno može raspravljati te stavljati razne fotografije o sustavima žičara u Zillertalu, samo su prvi postovi dio putopisa te je tema u nastavku otvorena za slobodnu raspravu te stavljanje materijala svih forumaša.



#2 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 09.02.2014. - 15:25

evo  da se i ja malo oglasim nakon putovanja....napokon mi je proradio internet...

Kako je Tram4 najavio , ja sam  za razliku od njega više vremena posvetio skijanju i žičarama pa ću kroz nekoliko postova pokušat napravit malu reportažu .

Skijaška regija oko doline Zillertal je u zadnjih 20-tak godina prerasla u "mega"- skijalište, ponajprije zahvaljujući međusobnom spajanju postojećih manjih skijališta , te izgradnjom velikog broja novih žičara velikog kapaciteta, koje su u najvećoj mjeri zamijenile stare od kojih je opstao samo mali broj vučnica i sjedećih žičara.

skijaške staze su raznolike po težini ,duljini i orjentaciji tako da zaista svatko može naći nešto po svo "ćefi".Inače radi se o približno 700 km ski staza koje opslužuje oko 180 žičara raznih tipova.

u 5 dana aktivnog cjelodnevnog skijanja nisam uspio proći više od 60% staza pa će to trebat odraditi drugi put.

 

Počeo samv od najbližeg područja u Zellu, gdje smo bili smješteni.Iz doline polaze gotovo paralelno dvije kabinske jednoužetne žičare različitih tipova, a na međustanici do koje se može doći i autom ili ski busom i tamo započeti skijanje,  njihovi se smjerovi razilaze

 dsc05140.jpg

dsc05172.jpg

http://www.pohrani.c...mV/dsc05174.jpg

http://www.pohrani.c...HM/dsc05178.jpg

 

nakon međustanice...

http://www.pohrani.c...jm/dsc00464.jpg

 

Inače od jednoužetnih kabinskih žičara  prevladavaju doppelmayer sistemi sa cwa Omega kabinama za 4 i 8 osoba te Swoboda kabinama, no  ima i nešto manje Leitner sistema sa udobnim francuskim kabinama.

 

Početni dio ovog dijela skijališta jako podsjeća na Krvavec u većem izdanju no čim se odmakne iza  prve planine krajolik se mijenja.

 

jedna od starijih dvosedežnica

cam00278.jpg

 

"spojni" Krimml expres koji preko neprohodne kamene divljine spaja 2 planine sa ski stazama. Kako se vidi žičara mijenja smjer u dolini a tu se može i ući  ako se u povratku ide na skijama umjesto žičarom

cam00280.jpg

 

žičara koja diže skijaše iz puste udoline na visoravan sa stazama...

cam00201.jpg

 

Taj sam dan odlučio proći cijelo područje na toj strani doline. U 6 i pol sati intenzivnog skijanja uspio sam doći do krajnje točke, no ipak  dosta staza  a i žičara nism uspio ni vidjeti. Krajnja točka do koje sam na skijama uspio doći taj dan je prijevoj Gerlos(Konnigsleiten) od Zella udaljen skoro 30 km a preko glavne ceste napravljen je skijaški nadvožnjak preko kojeg skijaši na skijama voze do zadnje 4. planine u lancu...sve u svemu lijepo, ali naporno a trebalo je i napraviti i dobar timing kako bi se na vrijeme moglo poloviti hrpu žičara za povratak jer povratna putanjanja kao i dolazna ide  gore-dolje,gore-dolje, gore-dolje i još jednom gore-dolje...

Pao je i mali odmor uz "Zillerttalbier"

cam00229.jpg

 

U isto vrijemem Tram4  i ostatak moje obitelji ostali su u Zellu i zabavili se na "Arena coasteru" , koji radi ljeti i zimi.

Sustav je zanimljiv jer se ovdje vozi i uzbrdo pomoću male uspinjace na koju se automatki kače saone...vožnja je dosta duga i atraktivna. Može se ali i nemora kočiti (što je uzbudljivije) je ste vezani pojasom a postoji i automatska kočnica koja sama koči ako brzina prijeđe 40kmh. Nije baš jeftino ali se isplati bar jednom spustiti.... 

 

cam00281.jpg

cam00283.jpg

cam00282.jpg

cam00285.jpg

cam00286.jpg

dsc05138.jpg

dsc05142.jpg

dsc05143.jpg

 

donja završna točka i pospremanje  "vozila" u spremište

dsc05193.jpg

dsc05195.jpg


drazen

#3 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 09.02.2014. - 16:19

Iako u mjestu gotovo da i nije bilo snjega , na stazama ga je bilo u izobilju, a svi su tereni ionako pokriveni i topovima. No pravi je snjeg pao već idući dan pa skijanje nije bilo bajno zbog slabe vidljivosti i zatrpanih staza. Tako područje staza Hochzillertall zapravo nisam uspio pošteno vidjeti niti puno proći.Uglavnom ima puno štofa za drugi put. 

 

Treći dan je bio super i krenuo sam na područje Penken-Rastkogel-Egalm, koje se također sastoji od nekoliko planina i visoravni sa hrpom staza i žičara. Krenuo sam prvom od 4 kabinske žičare koje povezuju dolinu sa ski područjem.Ovo je jednoužetna doppelmayerica sa cwa Omega 4 kabinama za 8 osoba ali malo neobičnog izdanja sa niskim krovom pa se unutra nemože uspravno stati....

dsc05327.jpg

 

Inače zanimljivo je spomenuti da je istom trasom do  70-tih prolazila teretna žičara  za prijevoz magnezita koji se tamo eksploatirao.Gašenjem rudarskog posla područje je  pretvorenu u skijaški raj a nova žičara čak djelomično koristi betonske temelje stare teretne žičare dok su neki temelji ostali  stajati na trasi. Vidljiv je i ostatak međupostaje za izmjenu užadi (slično kao na ex-sljemenskoj žičari) sa nekim niskim čeličnim elementima i kotačima....

 

Žičara u jednom potezu vodi na 1800m gdje je u kotlini između 2 planine smješteno hrpu staza, vučnica., žičara restorana i dr.To je ujedno i polazna točke za dalje u svim smjerovima.

 

Jedna  od "starijih" sedežnica...

dsc05329.jpg

 

i jedna novija sa grijanjem sjedala....

dsc00581.jpg

 

inače  prevladavaju  sedežnice građene 2000-2013 i to za 6 ili 8 osoba.Postoje i 2 kombinirane gdje su mješane kabine i klupice.

Doppelmayer prevladava ali ima i nekoliko Leitnerica "ispod čekića", koje su vrlo udobne, tihe, imaju grijanje i plexi haubu i kao novitet automatsko spuštanje i dizanje zaštitne prečke i automatsko podizanje haube. Bila je i jedna nova čudna 6-ica koja nema oslonce za noge pa je malo blesasto kad ti skije vise u prazno, no na srecu, kratka je pa nije problem....Ima i neka Siemensova 6-ica sa pogonom koji je ostakljen , zgodno rješenje......

 

Ski područje koje sam odlučio razgledati taj dan...

cam00320.jpg

 

Na kraju udoline smješten je atraktivni Rastkogelbahn sa 2 velike gondole koje povezuju udolinu na 1800m sa drugim vrhom gdje se postaja nalazi na 2415m. Duljina trase je 1800m  a u svaku gondolu stane "samo2 150 putnika. Gondole idu jako brzo (39km/h) pa čekanja nema. dojam vožnje je super, gondole ubrzavaju neprimjetno, voze bešumno i bez ikakvih trzaja i ljuljanja, svira glazba....inače u svakoj je gondoli i "vozač" koji signalizira postajama sve potrebno.Na trasi je samo jedan OOOgroman stup i prilikom prelaska gondole uspore za 20%. Ulaskom u postaju  automatski se spuštaju prilazni peroni,do tada preklopljeni za 90°, a jako široka vrata se otvaraju. Pretrpavanja nemoze biti jer čitač ski karata prestaje propuštati putnike na peron čim očita 150 karata/osoba.

 

Donja postaja Rastkogelbahn-a na 1800m -bez zgrade! Peroni su na otvorenom kao i na gornjoj postaji. samo je pogonski dio ugrađen u prostoriju u  stijeni ispod perona....

dsc05336.jpg

 

u gondoli...

dsc05350.jpg

 

dsc05345.jpg

 

pogled iz kabine prema gore

dsc05340.jpg

 

i prema dolje...

dsc05349.jpg

 

kako se vidi svaka gondolaniam 2 nosiva užeta koja su postavljena jedno pored drugog, a između je vužno ućže koje međusobno ukrug spaja gondole preko pogonske jedinice....kako nebi visjelo i na vjetru plesalo svakik nekoliko metara  između nosive užadi postavljen je nosač u obliku slova "V" o kojem je užljebljeni kotač na koji se oslanja uočnmo uže pa ono nem,ože izvjesiti niže od nosive užadi.

 

Pgled na Rastkogelbahn sa drugog brda

dsc00582.jpg

 

dsc00584.jpg


drazen

#4 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 09.02.2014. - 17:30

Nastavak....

Iza gornje postaje Raskogelbahna  pruža se čitav niz prostranih lijepih i sunčanih staza sa divnim pogledom i hrpa uglavnom novih žičara, sve smješteno na goloj visoravni-poluledenjaku....

 

dsc00560.jpg

 

dsc00573.jpg

 

dsc00577.jpg

 

kabinska žičara koja vodi u dolinu sa druge strane područja...

 

dsc05366.jpg

 

Penken bahn je glavna žičara zan ovo područje.vodi iz samog centra Mayrhofena koji je ujedno i glavno mjesto cijel zillertal arene. Još ranih 50-tih izgrađena jem prva žičara sa 2 gondole, a današnja kabinska žičara ide do polovine identičnom trasom, dok je gornji dio trase skrenut za 7 stupnjeva kako bi se dobila povoljnija lokacija za gornju postaju.Ovo svjetski jedinstveno rješenje moralo  se izvesti zato što se donji dio trase nije smio pomicati zbog položaja naselja koje je ispod žičare, a i zbog specifične lokacije glavnog stupa koji je na rubu stijene. 

Žičara je vrlo atraktivna jer na trasi dugoj skoro 3km  treba savladati vrlo veliku visinsku razliku  sa 2 velika raspona . Naime zbog položaja donje postaje, naselja i strme planine prvi je stup otpirlike na pola trase dok je drugi u neposrednoj blizini gornje postaje,iz tog je razloga odabran  danas gotovo napušten sustav dvoužetne kabinske žičare, jer on omogućava veće raspone. Žičara je građena 1997.  

Sistem žičare "funitel" koji bi danas možda bio logičniji izbor zbog veće otpornosti na vjetar tada još nije bio razvijen pa se  prihvatilo klasičan sustav, koji djeluje pomalo "retro" u moru današnjih jednoužetnih žičara i funitela.....Nemoram ni reći da je i tipični potmuli zujavi zvuk i ovdje prisutan...Kabine su stojeće-sjedećeg tipa i u svaku može ući 12 osoba

 

Prvi stup Penkenbahna blizu gornje postajei retro ugođaj....

cam00524.jpg

 

cam00525.jpg

 

cam00527.jpg

 

dsc05369.jpg

 

ovdje se vidi kako kabine ispod središnjeg stupa skreću udesno za 7 stupnjeva

 

dsc00621.jpg

 

stup je  priča za sebe. Unutarnji je zavoj teško rješiti zbog konzole kabina.stoga je upotrebljen poseban mehanizam koji pomiče kotače za oslanjanje  vučnog užeta podn različitim kutem prilikom prolaska kabina...inače vožnja nizbrdo prilikom prelaska preko stupa nakon kojeg sljedi naglo povećanje strmine i promjena smjera je prilično neugodno....

dsc00625.jpg

 

Veliki raspon iznad Mayrhofena i velika visina kabina od tla 8preko 200m je posebna atrakcija

cam00506.jpg

 

cam00508.jpg

 

dsc05260.jpg

 

kabine nebu pod oblake...

 

dsc05273.jpg

 

pogled sa vidikovca na Mayrhofen i kabine u dubini

 

dsc00601.jpg

 

dsc05286.jpg

 

donja postaja

dsc05295.jpg

 

dsc05297.jpg

 

dsc05298.jpg

 

dsc05284.jpg


drazen

#5 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 09.02.2014. - 18:08

Penken bahn je glavna žičara zan ovo područje.vodi iz samog centra Mayrhofena koji je ujedno i glavno mjesto cijel zillertal arene. Još ranih 50-tih izgrađena jem prva žičara sa 2 gondole, a današnja kabinska žičara ide do polovine identičnom trasom, dok je gornji dio trase skrenut za 7 stupnjeva kako bi se dobila povoljnija lokacija za gornju postaju.Ovo svjetski jedinstveno rješenje moralo  se izvesti zato što se donji dio trase nije smio pomicati zbog položaja naselja koje je ispod žičare, a i zbog specifične lokacije glavnog stupa koji je na rubu stijene. 

Žičara je vrlo atraktivna jer na trasi dugoj skoro 3km  treba savladati vrlo veliku visinsku razliku  sa 2 velika raspona . Naime zbog položaja donje postaje, naselja i strme planine prvi je stup otpirlike na pola trase dok je drugi u neposrednoj blizini gornje postaje,iz tog je razloga odabran  danas gotovo napušten sustav dvoužetne kabinske žičare, jer on omogućava veće raspone. Žičara je građena 1997.  

Sistem žičare "funitel" koji bi danas možda bio logičniji izbor zbog veće otpornosti na vjetar tada još nije bio razvijen pa se  prihvatilo klasičan sustav, koji djeluje pomalo "retro" u moru današnjih jednoužetnih žičara i funitela.....Nemoram ni reći da je i tipični potmuli zujavi zvuk i ovdje prisutan...Kabine su stojeće-sjedećeg tipa i u svaku može ući 12 osoba

Žičaru će nažalost maknuti u sezoni 2015/2016 :evil:  Ali zato dolazi 3S :grin:  te je bilo planova da se uskotračna željeznica Zillertalbahn produži do Ahornbahna sa stanicom kod Penkenbahna.

 

Na kraju udoline smješten je atraktivni Rastkogelbahn sa 2 velike gondole koje povezuju udolinu na 1800m sa drugim vrhom gdje se postaja nalazi na 2415m. Duljina trase je 1800m  a u svaku gondolu stane "samo2 150 putnika. Gondole idu jako brzo (39km/h) pa čekanja nema. dojam vožnje je super, gondole ubrzavaju neprimjetno, voze bešumno i bez ikakvih trzaja i ljuljanja, svira glazba....inače u svakoj je gondoli i "vozač" koji signalizira postajama sve potrebno.Na trasi je samo jedan OOOgroman stup i prilikom prelaska gondole uspore za 20%. Ulaskom u postaju  automatski se spuštaju prilazni peroni,do tada preklopljeni za 90°, a jako široka vrata se otvaraju. Pretrpavanja nemoze biti jer čitač ski karata prestaje propuštati putnike na peron čim očita 150 karata/osoba.

 

Donja postaja Rastkogelbahn-a na 1800m -bez zgrade! Peroni su na otvorenom kao i na gornjoj postaji. samo je pogonski dio ugrađen u prostoriju u  stijeni ispod perona....

To je 150er Tux, Rastkogelbahn je kružno-kabinski sistem sa kabinama od 4 osobe (slike Rastkogelbahna: http://www.lift-worl.../2196/datas.htm), dok je 150er Tux gondola. Fotke su odlične :palac:


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#6 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 09.02.2014. - 18:54

hm....da zavarao me natpis kod 150er-a na kojem isto piše Rastkogel jer ide na planinu koja se tako zove isto kao i kabinska žičara koju spominješ...btw i njome sam se vozio, to su male omege za 4 osobe, a susjedni finkenbergerbahn mu je kopija ali malo duža...

 

evo i voznje u minijaturnom Rastkogelbashnu...Živili!  .nastavak sljedi kasnije..........

 

cam00338.jpg

 

dsc00592.jpg


drazen

#7 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,833 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 09.02.2014. - 23:52

[=]http://www.pohrani.com/f/8/ud/2d0xiNex/dsc00592.jpg]

Dugo te nisam vidio. Malo si mi se zaokružio.

Edited by tram4, 20.02.2014. - 04:51.
Maknute img oznake


#8 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 10.02.2014. - 01:25

ma to ti se samo čini...!


drazen

#9 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 10.02.2014. - 02:00

Ja sam malo u gužvi sa obavezama do sljedećeg tjedna, pa je drazenb67 u postove iznad stavio i moje i njegove slike, a ja kad nađem vremena ću onda (ako treba) dopuniti postove dodatno sa slikama te komentarima, tako da ne očekujete još dodatno mojih puno slika jer su one već tu.  



#10 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 10.02.2014. - 14:44

Došao je red i na posjet Hintertux glečeru koji je sastavni dio skijaškog područja Zillertal tj skipas vrijedi i za taj sustav iako se radi o drugoj firmi.Jedino jednodnevna karta ne prolazi za glečer ako je kupljena na drugom mjestu.

Inače skijanje na ovom glečeru traje 365 dana tj bez prekida.Prve žičare su u podnožju izgrađene dosta davno , no pravi razvoj se dogodio tek krajem 80-tih kada su izgrađene kabinske žičare i nove staze i na samom glečeru. Sam glečer se godišnje pomiče tj "teče" u prosjeku  za 60m! pa je pri tome trebalo voditi računa o položaju i konstrukciji stupova vučnica i sl. Debljina leda na gornjem velikom glečeru iznosi između 50 i 120 m a starost led najstarijih dijelova glečera na prednjem tj. donjem dijelu je 500-1000 godina...

2007. otkriven je i sustav ledenih špilja u glečeru sa kavernama i jezeima i do 30 m dubine.

Unutrašnjost obiluje  hodnicima i prostorijama te ledenim kristalima ponegdje i obojenim zbog djelovanja minerala. Nažalost zimi posjet nije moguć a razgled traje 45-70 min ovisno dali se odabere "regular" ili "grande" tour.

 

Današni sustav pristupnih žičara sastoji se od 3 etape kabinskih žičara tipa funitel koje su zamijenile stariji sustav relativno nedavno. Kao prijelazno rješenje tokom gradnje funitela, pored trase izgrađene su manje jednoužetne kabinske žičare kojke i danas postoje, ali se koriste samo kao rezerva ili za vrijeme većih gužvi.

 

1 etapa funitela miz doline kod naselja tux . Ljievo se vidi spomenuta paralelna kabinska žičara koja je mirovala....

 

cam00453.jpg

 

cam00454.jpg

 

kabine su prostrane  za 15-tak osoba sa naslonom u sredini.Vožnja je brza i ugodna

 

cam00457.jpg

 

strojarnica je zanimljiva zbog dvostruko veće količine  razne opreme, na zalost mobitel i tama ne idu zajedno pa slika nije nešto.....

 

cam00452.jpg

 

cam00459.jpg

 

cam00460.jpg

 

područje međustanica između etapa 1 i 2 na 2100m...to  polaze i druge manje vučnice i sedežnice za staze u okruženju

 

cam00461.jpg

 

točka prijelaza sa etape 2 na etapu 3. Skroz lijevo se vidi 3. etapa funitela za vrh, a desno je kabinska žičara koja se na 3. dijelu odvaja od trase funitela i završava nešto niže...

 

cam00463.jpg

 

3. etapa funitela je ujedno i najatraktivnija i  i (mislim) najstarija sa kabinama malo većeg kapaciteta i podijeljene na dva odjeljka svaki sa svojim vratima.

 

cam00471.jpg

 

trasa pri vrhu ide jako strmo i prelazi preko stupa izgrađenog tik uz stijenu vrha te potom nastavlja gotovo horizontalno do postaje .donja je postaja zanimljiva jer je dio poda napravljen od rešetki pa se kroz njih vidi hrpa kotača i sajli u pokretu...a (pretpostavljam zbog zaštite od lavina9 kabine pri izlasku iz stanice prvo prolaze kroz 40-tak m dugi betonski tunel čiji je izlazak vidljiv na idućoj slici lijevo...

 

cam00466.jpg

 

cam00470.jpg

 

cam00498.jpg

 

i evo gornje postaje na 3250 m ispod samog vrha....

 

cam00479.jpg

 

fantastičan pogled na uglavnom niže alpske vrhove sa svih strana u Italiju, Švicarsku, Njemačku, Austriju...

 

cam00476.jpg

 

cam00481.jpg

 

vučnice-sidra na padini glečera pod vrho0m..staze su puno veće i prostranije nego što se na prvi pogled odozgora čini....

 

cam00483.jpg

 

na povratku prema 1. međupostaji lijepo se vidi 2. etapa funitela koji premošćuje veliki raspon i paralelnu jednoužetnu žičaru koji istu dionicu mora savladati prateći konfiguraciju terena i koristeći više stupova...

 

cam00492.jpg

 

stara kabina nekadašnje žičare....dizajn podsjeća na Katicu...

 

cam00496.jpg


drazen

#11 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 10.02.2014. - 15:40

...

i evo gornje postaje na 3250 m ispod samog vrha....

 

 

Jel se na toj visini može normalno disat?



#12 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 10.02.2014. - 17:24

ma moze , nije to ipak još ona kritična granica....


drazen

#13 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 12.02.2014. - 14:17

Iz centra Mayrhofena  osim Penken bahna , polazi i najveća gondola u Austriji(po kapacitetu) na planinu Ahorn suprotno orjentiranu u odnosu na Penken. Gondola radi cijelu godinu i planina je orjentirana na cjelogodišnji turizam.Samo skijalište je manjih dimenzija ali su staze lijepe i zaštićene od sunca. Zbog toga i zbog manjeg broja ljudi staze su i u kasnim popdnevnim satima kao nove pa je i skijanje super....Gore ima nekoliko sedežnica i vučnica a posebna je atrakcija i "white lounge" tj komplex iglua koji se svake godine gradi isponova i u drugačijem obliku a iznutra je ukrašen ledenim reljefima.Pored kafića nastamba ima i 8 dvokrevetnih soba gdje je m oguće noćenje "na ledu". Zgodno ali jako skupo....180 eura po osobi za noc u sto ide i vreća za spavanje...Inace konstantna temperatura unutra je oko 0 celzija a zidovi su debeli oko 1 m. Dojam unutra je kao da je toplije...

 

gklavne ulica Mayrhofena i sa lijeveb strane ulaz u postaju Penkenbahna

 

dsc05271.jpg

 

dsc05283.jpg

 

i oko 400 m udaljena postaja gondole za Ahorn

 

dsc05254.jpg

 

dsc00531.jpg

 

u gondolu moze ući 163 osobe....

 

cam00418.jpg

 

cam00419.jpg

 

cam00420.jpg

 

brzina 10m/s

 

dsc05246.jpg

 

 

 

dsc05253.jpg

 

zanimljiva pojava....zbog razlika u temperaturi koju uzrokuje brza promjena nadmorske visine u kabini se naglo stavara dosta gusta magla koja uskoro nestaje....ovo na slici je već kad se pocela razilaziti....

 

cam00421.jpg

 

 

Na vrhu je za pjesake a i skijaše koji zele iz gondole direktno u iglu-birtiju napravljen transportni tepih koji ide dosta strmo kako se nebi moralo puno landrati po stazi...

 

cam00425.jpg

 

 

ista lokacija drugi dan kad je bilo suncano a ja na skijama... i "whitw lounge2 izvana...

 

dsc00633.jpg

 

 i unutra

 

dsc00660.jpg

 

cam00437.jpg

 

cam00438.jpg

 

 šank i stolovi  i sve drugo su od leda a sjedi se na krznima...

 

cam00429.jpg


drazen

#14 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 13.02.2014. - 14:24

i posljednji dio...

 

dvije starije vučnice za staze na kojima je tram4 prvi puta proskijao i tu se zadrzao veći dio dana...

 

dsc05359.jpg

 

Na nekoliko je mjesta viđena njihova (pametna) filozofija povećanja kapaciteta nekog smjera žičare. Naime starija  žičara se ne zamijenjuje drugom , nego se pored nje gradi druga, pa one paraleleno rade na istoj trasi...Naravno to se isplati samo ako starija žičara nije prestara ili u lošem stanju...

 

Kabine Hochzillertal 1 I 2

cam00408.jpg

 

Na drugoj strani pak nalazi se nesto niza planina Gerlosstein  na kojoj ima nesto staza i vučnica ,ali u prvom redu posjetioci dolaze zbog 6,3km duge staze za sanjkanje koja radi i noću pa je to poseban ugođaj.

 

Također postoje i 3 "žičare" gdje se bez pogona možeš po sajlama razapetim između 2 točke spuštati privezana gurtnama slično kao na padobranu. Najdulja iznosi 630m i ide 53 m iznad tla. Naravno i to košta....ali je navodno dobar osjećaj i nije preekstremno...idu i "bakice"....

Gore vozi ova neobična žičara  sa 2 para spojenih kabina, a donja stanica ima inovativan sustav sa pomičnim peronom kako bi iz kabina sa obje strane  ulazi izlaz putnika mogao biti sa iste strane tj u čekaonicu. Nisam siguran ali mozda je to i kasnije napravljeno. Naime cijeli središnji dio postaje sa peronima i prihvatnim viljuškama se bočno ttranslatira po tračnicama ovisno o strani sa koje dolaze kabine. Čini se da je današnje izdanje ove žičare negdje iz sredine 80-tih.

 

img8548.jpg

 

img8539.jpg

 

img8540.jpg

 

img8545.jpg

 

Na povratku u Zg prošli smo pokraj  još jednog skijališta u susjednoj dolini i tamo se nalazi najdulja osvijetljena sanjkaska staza na svijetu(navodno) u duljini 14,5 km a ove je sezone upravo otvorena i nova jednouzetna kabinska zicara koja iz drugog pravca povezuje vrh sa dolinom....

 

Usput smo vidjeli i zanimljive teretne zicare za mlijeko i nekoliko privatnih putničkih žičara...par slika o tome u posebnoj temi....

 

eto toliko za  ovaj put..


drazen

#15 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2014. - 13:47

Odlican putopis i lijepe fotke!

Hvala

pozdrav

toma

 


Three Blind Mice

#16 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,670 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2014. - 15:33

Hvala ti Dražene za vrlo interesantan prikaz ovih žičara u regiji. Regija je prekrasna, a Austrijanci su vrhunski znalci u tome kako se takav potencijal može iskoristiti na najbolji mogući način.

 

Hintertux mi je posebno zanimljiv, jer sam tamo bio sa svojim klubom davne 1977. ili 1978. godine. Bilo je to prvomajsko skijanje, a sve skupa mi je ostalo u prilično maglovitom sjećanju. Ne samo zato jer je od tada prošlo preko 35 godina, nego i jer je gornji dio terena bio nekoliko dana u vrlo gustoj magli. Tek zadnji dan pred odlazak se magla dignula i mogli smo vidjeti čitavo skijalište. Do tada smo staze za trening postavljali na donjim dijelovima skijališta.

 

Naravno, čitavo skijalište i okolina su se od tada promijenili nabolje, uključujući i Mayrhofen od kojeg pamtim samo hotel s grijanim tunelom ispod ulice u njegov drugi dio, kao i jednu  romantičnu avanturu koja je nažalost brzo završila.



#17 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.02.2014. - 16:54

.....kao i jednu  romantičnu avanturu koja je nažalost brzo završila.


To su one fore sa Apres barovima nakon skijanja. :rofl



#18 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 21.02.2014. - 08:35

Bog te, koji fascinantni pogon. I odličan prikaz. Hvala

Jel se na toj visini može normalno disat?


Išli su kod Ivoga na instrukcije i vježbe

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#19 amtrak

amtrak
  • Članovi
  • 295 posts
  • Joined 04.05.2007.

Posted 21.02.2014. - 15:09

prekrasan krajolik! dal te žičare voze i van skijaške sezone? mislim, za ove skijaške vučnice mi je jasno, ali ove zatvorene (npr. ova žuta iz Mayrhofena) dal voze cijele godine kao što je npr. vozila Sljemenska žičara?



#20 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.02.2014. - 15:28

prekrasan krajolik! dal te žičare voze i van skijaške sezone? mislim, za ove skijaške vučnice mi je jasno, ali ove zatvorene (npr. ova žuta iz Mayrhofena) dal voze cijele godine kao što je npr. vozila Sljemenska žičara?

 

Da, određene žičare voze cijele godine, Penkenbahn (dvoužetna, žuta kabina) vozi i ljeti, doduše ovo ljeto neće voziti jer koliko mi je poznato, već počinje gradnja novog Penkenbahna sa sistemom 3S. Vozi Ahornbahn i još neke. Žičare rade za planinare izletnike itd., a gase se one koje služe za dolazak do određene ski staze. Npr. ne vjerujem da ljeti vozi Finkenberger Almbahn koji također ide na Penken ali na drugu točku na tom vrhu gdje su ski staze, također za vrijeme ski sezone rade na praktički istoj trasi paralelne kabine, pa ako ljeti i radi žičara, sigurno ne rade obje.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users