Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Budućnost tračničkog prometa u Zagrebu (2.dio)

rotor

  • This topic is locked This topic is locked
983 replies to this topic

#121 DB

DB
  • Članovi
  • 11,623 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 15.05.2014. - 22:45

... Trebalo bi napraviti onu novu cestu, pa Savsku ostaviti tramvajima i biciklistima.

 

Ja fakat ne kužim tu "teoriju" o zatvaranju Savske za automobilski promet.

Kak bi vi to izveli s gomilama institucija, poslovnih - i stambenih prostora??? Kud bi svi ti korisnici / vlasnici ulazili i izlazili sa svojim autima?



#122 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,049 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 16.05.2014. - 08:04

 

Ja fakat ne kužim tu "teoriju" o zatvaranju Savske za automobilski promet.

Kak bi vi to izveli s gomilama institucija, poslovnih - i stambenih prostora??? Kud bi svi ti korisnici / vlasnici ulazili i izlazili sa svojim autima?

Ne razumijem čemu pitanje; kako funkcioniraju stvari s bilo kojom pješačkom zonom, dakle kako izgleda npr. Jurišićeva, i postoji li ijedna urbana zona (dakle da nije park) u bilo kojem gradu na kojoj nema poslovnih i stambenih prostora?

Najveće zgrade kao Zagrepčanka i Vjesnik imaju pristup sa Slavonske ili Vukovarske, za recimo druge velike kao Hoto se možda može napraviti izlaz na Splitsku aveniju, ali i da ne tih par većih bi kao i sve ostale manje zgrade jednostavno imale prolaz Savskom, radi se o nekoliko vozila u minuti koja ne bi imala veliki utjecaj na pješačku zonu i tramvaj, a ne o sadašnjem kaosu, dakle bitno da je cesta presječena za sadašnji masovni protok prometa u pravcu sjever-jug a ne da su apsolutno sva druga vozila eliminirana.

No naravno, na takvoj pješačkoj zoni ne dolazi u obzir dizanje prosječne brzine preko 25 km/h, promet bi se odvijao puno efikasnije ali ne treba pretjerivati.



#123 DB

DB
  • Članovi
  • 11,623 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 16.05.2014. - 08:51

Ne razumijem čemu pitanje; kako funkcioniraju stvari s bilo kojom pješačkom zonom, dakle kako izgleda npr. Jurišićeva, i postoji li ijedna urbana zona (dakle da nije park) u bilo kojem gradu na kojoj nema poslovnih i stambenih prostora?

Najveće zgrade kao Zagrepčanka i Vjesnik imaju pristup sa Slavonske ili Vukovarske, za recimo druge velike kao Hoto se možda može napraviti izlaz na Splitsku aveniju, ali i da ne tih par većih bi kao i sve ostale manje zgrade jednostavno imale prolaz Savskom, radi se o nekoliko vozila u minuti koja ne bi imala veliki utjecaj na pješačku zonu i tramvaj, a ne o sadašnjem kaosu, dakle bitno da je cesta presječena za sadašnji masovni protok prometa u pravcu sjever-jug a ne da su apsolutno sva druga vozila eliminirana.

No naravno, na takvoj pješačkoj zoni ne dolazi u obzir dizanje prosječne brzine preko 25 km/h, promet bi se odvijao puno efikasnije ali ne treba pretjerivati.

 

Kao prvo - Jurišićeva nije pješačka zona.

Iz jednostavnog razloga jer po njoj voze tramvaji (a i bicikli). a020.gif

 

A drugo - čim imaš izuzetke, to onda treba neko i kontrolirat. MG_70.gif

 

Treće - ne vidim razlog zakaj bi se (po našem 'običaju') otvaranjem jedne, trebala zatvorit druga prometnica??? Pa valjda logika govori da se otvaranjem tranzitne prometnice, sav takav promet sam po sebi seli na nju (a ostaje uglavnom 'lokalni')!

 

I četvrto - bez obzira na gore navedeno, nemreš uspoređivat Jurišićevu sa Savskom - jer je Savska 6-7 puta dulja!



#124 tramvajac 92

tramvajac 92
  • Članovi
  • 2,607 posts
  • Joined 20.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 16.05.2014. - 09:20

Dobro, a kak može funkcionirat stanica na Savskoj kod Vjesnika onda. Ak može ta tak biti, zakaj nebi bile i ostale.



#125 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,855 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 16.05.2014. - 10:43

Pa sve stanice na Savskoj presječene su trakama za automobile i nalaze se na pješačkim otocima. Iste te pješačke otoke može se preseliti u sredinu i semaforima regulirati promet kao i do sada. Na križanju Vukovarske i Savske, te kod Vjesnika, stanice u smjeru sjevera i juga također su presječene automobilima i pješaci moraju prijeći zebru reguliranu semaforom. Staviš to u sredinu i jedina razlika je što zebra ne bi bila dugačka 3, nego 7 ili 8, možda 10 metara.

 

A da ne govorim da je tako napravljena cijela Budimpešta. Tamo čak ima još veća krajnost, na primjer na Margit hidu (most koji ide preko Dunava i ima usputnu stanicu na otočiću na kojem je park), stajalište je na sredini između dvije tramvajske pruge. Tramvaji su dvosmjerni, pa imaju vrata s obje strane i vozač na toj stanici otvara lijeva umjesto desnih vrata (to čak najavljuje unaprijed na razglasu). Nakon toga putnici se nađu nasred vrlo prometnog mosta s tri trake automobila i jednim tramvajem na koju god stranu žele prijeći. Na mostu, doduše, imaju pothodnik, međutim, ima takvih stanica i u centru grada, gdje onda lijepo stanu i pričekaju semafor za pješake.



#126 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,541 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 16.05.2014. - 11:00

Pa sve stanice na Savskoj presječene su trakama za automobile i nalaze se na pješačkim otocima. Iste te pješačke otoke može se preseliti u sredinu i semaforima regulirati promet kao i do sada. Na križanju Vukovarske i Savske, te kod Vjesnika, stanice u smjeru sjevera i juga također su presječene automobilima i pješaci moraju prijeći zebru reguliranu semaforom. Staviš to u sredinu i jedina razlika je što zebra ne bi bila dugačka 3, nego 7 ili 8, možda 10 metara.

 

Upravo tako. Jedino treba reguluacijom semofora dati prednost tramvaju (zeleni val).



#127 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,541 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 16.05.2014. - 11:08

Npr. stanica Učiteljski fakultet mogla bi se riješiti na način da u tom dijelu tramvaj ostaje na koti +-0 a auti se spuste rampama  na -1i vrate natrak.  Iznad tog prostora bi bio pješački plato sa stajalištima koji bi bio kao nekakv trg. Time bi se dobio kontinuitet šetnice (Gagarinovog put).



#128 DB

DB
  • Članovi
  • 11,623 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 16.05.2014. - 11:37

Npr. stanica Učiteljski fakultet mogla bi se riješiti na način da u tom dijelu tramvaj ostaje na koti +-0 a auti se spuste rampama  na -1i vrate natrak.  Iznad tog prostora bi bio pješački plato sa stajalištima koji bi bio kao nekakv trg. Time bi se dobio kontinuitet šetnice (Gagarinovog put).

 

Osim kaj tu bi trebal spuštat aute na -2. f039.gif

Naime, Gagarinov put je zapravo pokrov vrelovoda ... a čini mi se i da je tuda nadsvođen potok.



#129 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,541 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 16.05.2014. - 11:44

 

 a čini mi se i da je tuda nadsvođen potok.

E to je već  problem na kojeg sam zaboravio. Šteta. Ništa od takvog riješenja na tom mjestu.



#130 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 16.05.2014. - 11:45

 

Osim kaj tu bi trebal spuštat aute na -2. f039.gif

Naime, Gagarinov put je zapravo pokrov vrelovoda ... a čini mi se i da je tuda nadsvođen potok.

 

E, jesi majstor-kvariš!! Takve stvari se ne odaju unaprijed već se izvođaču prepušta radost otkrivanja kad je Meho s bagerom već zamahnuo...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#131 DB

DB
  • Članovi
  • 11,623 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 16.05.2014. - 11:45

Pa sve stanice na Savskoj presječene su trakama za automobile i nalaze se na pješačkim otocima. Iste te pješačke otoke može se preseliti u sredinu i semaforima regulirati promet kao i do sada. Na križanju Vukovarske i Savske, te kod Vjesnika, stanice u smjeru sjevera i juga također su presječene automobilima i pješaci moraju prijeći zebru reguliranu semaforom. Staviš to u sredinu i jedina razlika je što zebra ne bi bila dugačka 3, nego 7 ili 8, možda 10 metara.

 

A da ne govorim da je tako napravljena cijela Budimpešta. ...

 

Tak nekak funkcionira i već notorna melburnška mreža.  :kul2

Ipak, svesti dve prometne trake (za jedan smjer) na jednu je jedan korak prema vremenima konjskih tramvaja. Tak da bi trebalo Savsku (a i većinu sličnih preobrazbi) preuređivati na 2 (auto) + 1 (tram) + 1 (bic) trak za svaki smjer.



#132 DB

DB
  • Članovi
  • 11,623 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 16.05.2014. - 11:47

 

E, jesi majstor-kvariš!! Takve stvari se ne odaju unaprijed već se izvođaču prepušta radost otkrivanja kad je Meho s bagerom već zamahnuo...

 

c065.gif

 

0030007.48.jpg

http://danas.net.hr/...odirao-cjevovod



#133 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 16.05.2014. - 12:03

A da ne govorim da je tako napravljena cijela Budimpešta. Tamo čak ima još veća krajnost, na primjer na Margit hidu (most koji ide preko Dunava i ima usputnu stanicu na otočiću na kojem je park), stajalište je na sredini između dvije tramvajske pruge. Tramvaji su dvosmjerni, pa imaju vrata s obje strane i vozač na toj stanici otvara lijeva umjesto desnih vrata (to čak najavljuje unaprijed na razglasu).

 

Nakon obnove Margíthída pred 4 godine, to je promijenjeno. Sada su dvije odvojene stanice, po jedna za svaki smjer (iako i dalje na sredini).



#134 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,253 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationValens SG (CH)

Posted 16.05.2014. - 13:13

Ili jednostavno ukrstiti pruge prije stanice i imati samo jedan stajališni otok. 



#135 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,541 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 16.05.2014. - 13:52

Ili jednostavno ukrstiti pruge prije stanice i imati samo jedan stajališni otok. 

Da. Dobra ideja.

 

jedan moj prijatelj (Zdravko) je takvo predložio da se svugdje napravi gdje postoji izdvojeno tijelo, jednostavno da tramvaj na tim mjestima ide ljevom stranom



#136 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 16.05.2014. - 16:04

Da. Dobra ideja.
 
jedan moj prijatelj (Zdravko) je takvo predložio da se svugdje napravi gdje postoji izdvojeno tijelo, jednostavno da tramvaj na tim mjestima ide ljevom stranom


Ne znam dali sam ovo shvatio kako treba, mislite da se prije stajališnog otoka pruge križaju tako da se koristi jedan otok za oba smjera?

Što se tiče Savske kao "pješačke zone", pod navodnicima zbog tramvaja, ne znam zašto bi bio problem prilaza motornih vozila dostave i eventualno stanara nekih zgrada. S tim bi imali Savsku koja nebi bila 100% slobodna od cestovnog prometa, ali mislim da je to kompromis koji se može i treba prihvatiti.

I u tom slučaju bi svakako pruga trebala ići u sredinu, a široki pločnik bi bio sa svake strane.
To bi bilo pogodno za otvaranje raznih dućana i kafića, vjerujem da bi s time Savska postala puno urednija i ljepša ulica nego što je sada.

#137 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 16.05.2014. - 16:37

... a široki pločnik bi bio sa svake strane.
To bi bilo pogodno za otvaranje raznih dućana i kafića, vjerujem da bi s time Savska postala puno urednija i ljepša ulica nego što je sada.


Simpatično kao ideja, ali nerealno za očekivati. I ne samo za Zagreb. Dućani i kafići spomena vrijedni samo u prostoru Frankopanska - Ilica - Zrinjevac - Teslina/Massarykova, sve ostalo je klinički mrtvo i ne vjerujem da će ikad oživjeti. Ostat će tu i tamo kakav pajzl i/ili lokalni dućan tipa kruh-i-mlijeko.
Pogledaj malo koliko ima praznih lokala s izlozima oblijepljenim prastarim plakatima van tog četverokuta. I da ih daju badava, tamo se nema što pokrenuti.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#138 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,253 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationValens SG (CH)

Posted 16.05.2014. - 17:43

Ne znam dali sam ovo shvatio kako treba, mislite da se prije stajališnog otoka pruge križaju tako da se koristi jedan otok za oba smjera?

 

Tako je. 



#139 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 16.05.2014. - 21:41

Simpatično kao ideja, ali nerealno za očekivati. I ne samo za Zagreb. Dućani i kafići spomena vrijedni samo u prostoru Frankopanska - Ilica - Zrinjevac - Teslina/Massarykova, sve ostalo je klinički mrtvo i ne vjerujem da će ikad oživjeti.


To je točno, ali mislim da je to upravo tako zbog postojećeg stanja. Ja mislim da bi se upravo tom promjenom Savska digla iz sivila. Meni danas nikad nebi palo na pamet otići u birc u Savskoj na kavu, uz tu galamu, promet, neuglednu ulicu, smrad od prometa itd. ali da se Savska pretvori u ovo o čemu mi pričamo, e to bi već bila druga priča.
Naravno bilo bi mjesta ne samo za kafiće, no mislim da bi taj dio živnuo i da bi budućom izgradnjom Savska dobila novo ruho kakvo zaslužuje.
Priznajem ja sam optimist, ali zaista mislim da bi se to i desilo.

#140 shvercer

shvercer
  • Članovi
  • 68 posts
  • Joined 19.03.2013.
  • LocationZagreb

Posted 16.05.2014. - 22:39

Gjde li ugurati drugu sjever-jug cestu?

Zagreb je očajno povezan sjever jug. Jedina koliko toliko protočna ulica je Heinzelova i ona je začepljena u špici. Makni Svasku i kaj ostaje? Selska ( već je i ovak krkljanac), Medulićeva, Gundulićeva, i ovako su začepljenje od 7 ujutro do 8 navečer.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users