Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Budućnost tračničkog prometa u Zagrebu (2.dio)

rotor

  • This topic is locked This topic is locked
983 replies to this topic

#101 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,048 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 13.05.2014. - 20:53

Huh, da se dobije prosječna brzina od 26,6 km/h s tramvajem u Zagrebu, trebalo bi se svojski potruditi, da ne kažem da bi skoro morali prometovati bez stajanja na ikakvom semaforu, raskrižju, bilo čemu. 

Ukratko mogu reći da je tu brzinu nemoguće postići, da cijela mreža ima toliku prosječnu brzinu bez drastičnih promjena na tram infrastrukturi.

Slažem se, takva prosječna brzina se zapravo očekuje kod nekih sporijih centralnih teških metroa koji ne idu puno u prigrad (mislim da je u Parizu za većinu linija prosjek 25-30 km/h) ili dobro izvedenih LGŽ sustava koji se skoro uopće ne miješaju s ostalim prometom, za tramvaj na cesti je ovo potpuno nerealno za očekivati. Na postojećoj infrastrukturi blizu 25 km/h se može postići jedino kroz Novi Zagreb i Držićevom do Vukovarske, uz dobro namještanje semafora i ukidanje par stanica možda i na Horvaćanskoj.



#102 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.05.2014. - 21:47

I treba još dodati ono što je vrlo bitno, a uvijek se uvijek zaboravi, a to je korekcija polazaka različitih linija s istog terminala, ili na istom dijelu mreže, i općenito riješiti gomilanje tramvaja jedan na drugoga.



#103 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,541 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 14.05.2014. - 08:02

Izvor: projekt MESTANA ŽELEZNICA V lJUBLJANI, lJUBLJANA 1991 

 

Stupnjevi razvoja tramvajskog/LGŽ prometa u gradovima:

 

1. stupanj 

 

- primjeren za gradove od 200 000 do 500 000 stanovnika

 

-Odvojenost tramvajskog prometa je izveden  horizontalno.

Ili ide po izdvojenom tijelu po sredini kolnika ili poizdvojenom tijelu  pored kolnika.

 

-do 5% ukupne dužine mreže razdvojen i u vertikalnom smislu (tunel/viadukt).

 

-dužina vozila/kompozicija do 60m

 

-slijed vozila do 120 sek.

 

-prosjećna brzina 25km/h

 

-na  križanjima i prelazima za pješce moraju biti semafori  koji su podređeni  gradskom prijevozu odnosno ovisne o njima.

 

 

2. stupanj 

 

- primjeren za gradove od 500 000 do 1 000 000 stanovnika

 

-do 20% ukupne dužine mreže razdvojen i u vertikalnom smislu (tunel/viadukt) i to uglavnom u centru grada.

 

-dužina vozila/kompozicija do 90m

 

-slijed vozila do 120 sek.

 

-prosjećna brzina 30km/h

 

-na  križanjima ima apsolutnu prednost.

 

 

3. stupanj 

 

- primjeren za gradove od 500 000 do 1 000 000 stanovnika

 

-do 40% ukupne dužine mreže razdvojen i u vertikalnom smislu (tunel/viadukt) i to u centru grada i na opterečenijim križanjima.

 

-dužina vozila/kompozicija do 90m

 

-slijed vozila do 90 sek.

 

-prosjećna brzina 30km/h

 

-na  križanjima ima apsolutnu prednost.

 

4. stupanj 

 

- primjeren za gradove koji ima više od 1 000 000 stanovnika

 

-do 60% ukupne dužine mreže razdvojen i u vertikalnom smislu (tunel/viadukt).

 

-dužina vozila/kompozicija do 120m

 

-slijed vozila do 60 sek.

 

-prosjećna brzina 35km/h

 

-na eventualnim križanjima u razini prelaz je osiguran kao na željeznici.

 

 

 


#104 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 14.05.2014. - 10:03

Na tom raskrižju postoji i problem s tramvajima u smjeru TBJJ: Na raskrižje tramvaj manje-više uvijek dođe na zeleno, ali prvo mora stati na stanici, te dok obavi stajanje se upali crveno pa tramvaj mora čekat cijelu fazu...

A u kontra smjeru često smetaju auti koji skreću desno u Hebrangovu - stoje na pruzi jer propuštaju pješake pa tram nemože proći, događa se da se tramvaju upali crveno prije nego stigne proći raskrižje.

 

Gledano s čisto prometnog stajališta, tu bi bilo najoportunije da se oba stajališta prebace sjeverno od Zelenog vala. Na zapadnoj strani odlaskom američke ambasade više nema toliko razloga za paranoju (Francuzi se očito ne doživljavaju kao takva meta), jedini je problem istočna strana i zeleni pojas između pločnika i pruge.



#105 sutla

sutla
  • Članovi
  • 982 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 14.05.2014. - 11:51

Ovo da tramvaj ne prođe fazu semafora zbog pješaka koji prelaze je katastrofa. Pješaci su se počeli bahatiti u zadnje vrijeme. Kod Name na Kvatriću je zebra gdje prolaze konstantno, samo naviru i ne možeš proći. Upali se zeleno na semaforu i nitko ne prolazi, a ti ne možeš proći zebru i onda nakon pola minute stajanja lagano krećeš kroz njih, ali oni ne staju, samo idu i boli ga k što ti stojiš već pola minute, i mogao bi tako i cijeli dan stajati. Ne razumijem tu sebičnost kod ljudi. Pa valjda bi trebali i oni stati kad vide da je na semaforu 20 md dalje zeleno a nitko ne prolazi, propustiti aute, pa onda prelaziti, ali nema u nas nikave kulture, svak misli sam na svoje d.



#106 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 14.05.2014. - 12:32

... ali nema u nas nikave kulture, svak misli sam na svoje d.

 

Kod nas je kultura u jogurtu, al kad si se već zakačil za nju, kreni od sebe: potroši za neki put na sjeverozapadnu stranu EU, pa probaj malo promatrat kak se (barem prometna) kultura upražnjava u Austriji, Njemačkoj ... tam nikom ni ne pada na pamet probijati se autom kroz pješake na zebri. Tam su mi znali brenzat skoro sa cviljenjem kad su samo naslutili da bi možda mogel doć do zebre (iako je moja navika da se ne približavam kolniku dok ne prođe bar glavnina onih koji su u naletu ... ali, gotovo da su me prisilili da koristim pješačku prednost).

 

Dakle: nije tu pitanje (ne)kulture, nego 1. propisa i 2. prometne situacije, odnosno dobrih ili loših (da ne velim nikakvih!) projekata prometnih površina. A upravo je Kvatrić notorni primjer katastrofalnih polu-rješenja.



#107 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 14.05.2014. - 15:00

Izvor: projekt MESTANA ŽELEZNICA V lJUBLJANI, lJUBLJANA 1991 
 
Stupnjevi razvoja tramvajskog/LGŽ prometa u gradovima:


Ja se s tim ne slažem, dapače ovo grozno podsjeća na beskorisne stvari koje studenti mog fakulteta (prometa) moraju učiti, a to je primjena nekih univerzalnih rješenja za stvari za koje se takva rješenja ne mogu primjeniti. Naravno bez nekih univerzalnih temelja se ne može niti krenuti rješavati takvu problematiku, no problem je što pri analizama sve uvijek stane na tome.
Općenito sam alergičan univerzalna rješenja kod stvari koje nisu univerzalne.

Ova šablona u 4 koraka je na prvi pogled vrlo korisna i puno toga se nudi kao konkretan zaključak, no moje je mišljenje da ista nema veze sa stvarnošću, nego je čisto zamišljena kao neki model da se ispune stranice udžbenika.

Npr. Zagreb bi po toj šabloni bio svrsan u "2. stupanj", za koji su navedene karakteristike po kojima bi JGP trebao funkcionirati. No većina navedenih stavki ne funkcionira za Zagreb, niti bi se primjenom istih riješio problem.

- Prosječna brzina 30km/h? Nemam komentara, možda u kakvom SF trash filmu.
- Slijed vozila 120s, gdje, na kojem dijelu mreže, dali je to aritmetička sredina svih sljedova, što
bi to uopće trebalo značiti?
- Opet teorije o ukopavanju tramvaja u centru grada, također već sto puta prožvakano, i ja i dalje tvrdim da bi to bilo beskorisno.

Osim što su stavke preopćenite, sve skupa mi djeluje prebanalno za ikakvu ozbiljnu analizu i rješenje.

#108 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,855 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 15.05.2014. - 08:56

To bi štimalo kod gradova koje bi danas krenuo raditi od nule na nekoj livadi. A u stvarnom već izgrađenom gradu... Bože mi 'prosti.



#109 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,541 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 15.05.2014. - 13:58

To bi štimalo kod gradova koje bi danas krenuo raditi od nule na nekoj livadi. A u stvarnom već izgrađenom gradu... Bože mi 'prosti.

Zato se takve stvari riješavaju u etapama:

 

Npr. 

 

1. prvose na svim dionicam gdje tramvaj ide po izdvojenom tijelu omogući zeleni val.

Već samo time bise puno dobilo

 

2. Ako  za koju godinu  koja od ulica  ima tramvajske tračnice uz rub kolnika kao npr. Savska i u planu je za  veliku obnovu onda bi to bila prilika da se kolosjeci premjesti u sredinu (kao Šubičeva) i time bi se puno dobilo. I tako dalje kroz 10- 20 godina napravilo bi se puno...

 

Jednostavno je neprihvatljivo da tramvaj zajedno sa autima ide uz rub kolnika i to još po mogućnosti uz parkirane automobile te se onda dosta ćesto dešava da se zaustavlja tramvajski promet radi parkiranja automobila ili izlazka iz haustora. uz to imamo još i desnoskretače.Tih prolema nebi bilo da tramvaj ide po sredini kolnika.

 

Ako takve stvari prometni inžinjeri ne mogu riješiti ili još gore da uopće ne primječuju da je u tome problem ili da tvrde da to nije bitno onda nam prometni fakultet suvišan.



#110 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 15.05.2014. - 14:30

Sve je to lijepo i dobro dok je ulica dosta široka da u nju zguraš tramvaj u sredinu..

Da, imaš 4 trake i nema problema, zguraš tram u sredinu, taman ima mjesta.

Al onda ima samo jedan problem, što sa stanicama?

Putnici će po tome direkt izlaziti na onu traku di su auti.

Tako je praktički u cijelom centru, nemam pojma di bi se to moglo bez problema izvesti.

Pogledajmo potez Savskom od Save pa do Ilice ili primjerice od Frankopanske do Črnomerca. Vlaška?? 

Znači u centru to nejde nikako, izvan centra pruge su u sredini i u odvojenom koridoru.



#111 brane

brane
  • Članovi
  • 66 posts
  • Joined 16.07.2006.

Posted 15.05.2014. - 14:51

Sve je to lijepo i dobro dok je ulica dosta široka da u nju zguraš tramvaj u sredinu..

Da, imaš 4 trake i nema problema, zguraš tram u sredinu, taman ima mjesta.

Al onda ima samo jedan problem, što sa stanicama?

Putnici će po tome direkt izlaziti na onu traku di su auti.

Tako je praktički u cijelom centru, nemam pojma di bi se to moglo bez problema izvesti.

Pogledajmo potez Savskom od Save pa do Ilice ili primjerice od Frankopanske do Črnomerca. Vlaška?? 

Znači u centru to nejde nikako, izvan centra pruge su u sredini i u odvojenom koridoru.

 

A da se tramvaj u oba smjera ugura samo uz jednu stranu Savske..dakle da ulica bude asimetrična...slično kao u Branimirovoj? Pa se stanice stave na proširenjima koja ionako postoje po dijelovima...Možda bi to pomoglo?



#112 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.05.2014. - 17:34

Zato se takve stvari riješavaju u etapama:
 
Npr. 
 .....
 
Ako takve stvari prometni inžinjeri ne mogu riješiti ili još gore da uopće ne primječuju da je u tome problem ili da tvrde da to nije bitno onda nam prometni fakultet suvišan.


To je točno sve što si napisao, no ništa od toga ne piše u one 4. stavke. ;)
Doduše, ovo guranje tračnica u sredinu Savske je ovako napamet upitno, jer ne znam dali bi se bez značajnijeg širenja ulice i cijele rekonstrukcije to dalo izvesti (dali ima prostora).

Problem na Prometnom fakultetu su neki profesori i način njihovog rada i razmišljanja, a nakon toga dolazi loš program i sadržajno loša predavanja. ;)
Na žalost bio sam u situaciji gdje mene asistent iz jednog predmeta uvjerava u potpuno netočnu tvrdnju (vezano za tramvajski promet i tramvaje), na žalost nije znao s kim ima posla, mislio je valjda da sam običan student bez previše interesa i znanja o tome, no žalosno je da je to uopće moguće od visokoobrazovane osobe, dapače profesora (asistenta) koji inače na višim godinama drži kolegij pod nazivom Tehnologija gradskog prometa I i II.
Tako da se zbilja treba zapitati tko će odlučivati u budućnosti tramvajskog prometa. ;)

#113 sakuntala park

sakuntala park
  • Članovi
  • 1,995 posts
  • Joined 29.03.2009.
  • LocationOsijek

Posted 15.05.2014. - 17:43

Tako da se zbilja treba zapitati tko će odlučivati u budućnosti tramvajskog prometa. ;)

 

Kao i do sada: politika i novac ;)


"Sakuntala park je park koji je dobio naziv prema kipu djevojke s palminom granom u ruci koju su Osječani zvali Sakuntalin kip. Ime joj potječe iz 5. st. kada je indijski pjesnik Kalidas napisao Sakuntalu, svoju najpoznatiju poetsku tvorevinu." Taj park je ujedno i naziv tramvajskog stajališta u Osijeku na liniji 1, 2 i 3.

GPP popis reklama: https://goo.gl/DcZQxs


#114 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.05.2014. - 18:16

Kao i do sada: politika i novac ;)


Naravno, to je jasno, no mislim na stručanjake koje se ionako malo pita jer sve vodi politika kao što si napisao, samo će stanje biti još gore ako ostanemo i bez tih malo stručnjaka (u ovom slučaju za prometne probleme), iako ih u tom području već odavno nema ako se mene pita, pa je zapravo nepotrebno da se pribojavam za budućnost kad je već niz godina takvo stanje.

#115 sutla

sutla
  • Članovi
  • 982 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.05.2014. - 19:21

U Vodnikovoj je pruga bila izdvojena pa su pješaci izlazili pred automobile, rekonstrukcijom je pomaknuta uz rub kolnika. Vrlo je upitno, da li je moguće na Savskoj izvesti tako nešto. Trebalo bi napraviti onu novu cestu, pa Savsku ostaviti tramvajima i biciklistima.



#116 brane

brane
  • Članovi
  • 66 posts
  • Joined 16.07.2006.

Posted 15.05.2014. - 19:51

U Vodnikovoj je pruga bila izdvojena pa su pješaci izlazili pred automobile, rekonstrukcijom je pomaknuta uz rub kolnika. Vrlo je upitno, da li je moguće na Savskoj izvesti tako nešto. Trebalo bi napraviti onu novu cestu, pa Savsku ostaviti tramvajima i biciklistima.

 

Savska je šira...možda vi se po dijelovima uspjelo tako ugurat tramvajski koridor. No istina, Šarengradska bi ipak bila trajnije rješenje..



#117 SAW

SAW
  • Članovi
  • 143 posts
  • Joined 11.01.2011.

Posted 15.05.2014. - 20:06

Sve je to lijepo i dobro dok je ulica dosta široka da u nju zguraš tramvaj u sredinu..

Da, imaš 4 trake i nema problema, zguraš tram u sredinu, taman ima mjesta.

Al onda ima samo jedan problem, što sa stanicama?

Putnici će po tome direkt izlaziti na onu traku di su auti.

Tako je praktički u cijelom centru, nemam pojma di bi se to moglo bez problema izvesti.

Pogledajmo potez Savskom od Save pa do Ilice ili primjerice od Frankopanske do Črnomerca. Vlaška?? 

Znači u centru to nejde nikako, izvan centra pruge su u sredini i u odvojenom koridoru.

Graz, Annenstrasse; povišeno stajalište na voznoj traci integrirano sa osvijetljenim ležećim policajcem.

Teaserbild.jpg

http://www.annenpost...die-geschaefte/



#118 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 15.05.2014. - 20:13

Imam osjećaj da bi kod nas počeo naglo opadati broj ljudi koji živi u Zagrebu da imamo tako nešto..

Pa kod nas ekipa prek ležećih policajaca proleti s 70..

 

Čekaj, čekaj, ova skroz desna traka je za aute ili za bicikliste?

 

I ovako nešto postaviti u Savskoj, uh, bolje ne..

 

Al opet, ova ulica sigurno nema tako veliku važnost kao Savska u Zagrebu. Savska je jedna od najvažnijih prometnica u tom dijelu grada, tako da ja to nikad ne bi postavio u Savskoj, Vlaškoj ili Ilici.

Tako nešto može proći na ulicama koje imaju mali ili zanemarivi promet, a ne na najvažnijim gradskim prometnicama..



#119 SAW

SAW
  • Članovi
  • 143 posts
  • Joined 11.01.2011.

Posted 15.05.2014. - 21:46

Imam osjećaj da bi kod nas počeo naglo opadati broj ljudi koji živi u Zagrebu da imamo tako nešto..

Pa kod nas ekipa prek ležećih policajaca proleti s 70..

 

Čekaj, čekaj, ova skroz desna traka je za aute ili za bicikliste?

 

I ovako nešto postaviti u Savskoj, uh, bolje ne..

 

Al opet, ova ulica sigurno nema tako veliku važnost kao Savska u Zagrebu. Savska je jedna od najvažnijih prometnica u tom dijelu grada, tako da ja to nikad ne bi postavio u Savskoj, Vlaškoj ili Ilici.

Tako nešto može proći na ulicama koje imaju mali ili zanemarivi promet, a ne na najvažnijim gradskim prometnicama..

Skroz lijevo je biciklistička staza a skroz desno automobilska traka. Prije nedavne rekonstrukcije su sa obje strane bile automobilske trake a stajališta su bila isto na kolniku ali bez podizanja nivoa. Isto tako je desetljećima bilo i u Vodnikovoj te Mihanovićevoj pa smo preživjeli ulaženje i izlaženje iz tramvaja. Annenstrasse je jedna od glavnih ulica u Grazu a povezuje glavni trg u središtu grada (Hauptplatz) sa željezničkim kolodvorom (Hauptbahnhof).

 

Na ovoj slici se lijepo vidi situacija prije rekonstrukcije sa stajalištem na kolniku (upravo je na njemu tramvaj).

1024px-Annenstrasse_Tram_Graz.JPG

http://de.wikipedia....nstraĂźe_(Graz)



#120 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 15.05.2014. - 22:12

Da se to napravi na Savskoj bilo bi mrtvih 100%, tako da to ne dolazi u obzir. Savska je puno preopterećena i preprometna.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users