Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Budućnost tračničkog prometa u Zagrebu (2.dio)

rotor

  • This topic is locked This topic is locked
983 replies to this topic

#61 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,039 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 26.03.2014. - 18:09

Da, jedina je moguća 4-ka u tom slučaju. 14-ca treba za Novi Zagreb, no 7-ca je druga opcija. Bila bi dobra i nova linija, no nažalost mreža ZET-a je tako koncipirana da je novu liniju praktički nemoguće uvesti jer bi nastala zagušenja. Tu se vidi koliko fali pruga po Fallerovom (Srednjaci - Ljubljanica - Črnomerec).
E u tom slučaju se otvaraju puno bolje mogućnosti za vođenje linija i uvođenje novih. Evo samo jedna ideja da se liniju 1 produži preko Črnomreca te uvede po novoj prugi skroz do Horvaćanske te potom preko Jadranskog mosta do Remetinca/Blata. Ovo je sve ovako ofrlje napamet, no hoću samo reći da su za širenje mreže potrebne i ove ajmo reći spojne pruge, odnosno da je tako lakše povezati nove dijelove mreže (krakove).

Ako bi došlo samo do Remetinca i ako bi se izgradio prije ili kasnije potrebni kompleks željezničkog nadvožnjaka / cestovnog podvožnjaka u Remetincu koji bi uopće omogućio izgradnju Vatikanske prema Jadranskoj av., onda možda treba planirati i koje linije bi pokrivale Vatikansku i Dugave.

Da se napravi planirani podzemni tunel Glk - TbJJ bilo bi lako provesti premetro / brzu tramvajsku liniju preko Mosta slobode do Remetinca, ili preko Av. Du ili preko Vatikanske gdje se odluči da je potrebnije, no to je jednako daleko od ostvarenja kao i Fallerovo šetalište do Črnomerca. Također, ako bi se izgradila Splitska av. i oslobodila Savska za tramvaje, onda ne bi bio problem provesti još možda jednu liniju, ali ona ne bi ni bila potrebna ako postoji premetro preko Mosta slobode. Uglavnom, opcija za vođenje linija u budućnosti ima sasvim dovoljno, ali zasad je sve dosta daleko.

 

Ako infrastruktura kao Fallerovo i tunel S-J izostane a Remetinec se ipak nekim čudom izgradi i postane zadnja stanica, zasad bi možda na postojećoj mreži bilo dovoljno provesti samo 4 i 7, preživjelo bi se da jedan terminal nema direktni spoj s TbJJ, Draškovićeva je opet samo 500 m dalje od TbJJ a presjesti se lako može na mnoge druge linije, ionako sad ljudi kad idu na autobuse na Savski most moraju pješačiti oko 300-400 m da dođu na SdSR ili Veslačku, a 4 poslije Glk ima puno manju popunjenost nego na istoku a ovako bi bila dosta ozbiljno napunjena na obje strane. Dakle ako bi tako išlo, 4 i 7 su zasad u redu, možda još i bus 109 ako bi postojala cesta na Vatikanskoj ali još ne pruga.

U nekoj daljoj budućnosti, ovdje vidim tramvaje 4, 7, i onda nove 19 (Črnomerec - Dugave) umjesto 109 i metrotram M21 ((Dolje -) Mihaljevac - podzemlje - Most slobode - Remetinec, dio kompleksa M2 kako bih nazvao premetro tunel), a umjesto sadašnje 14 Aveniju Dubrovnik bi pokrivala kružna linija 14/15 (TbJJ - Držićeva - Av. Du - Savska - TbJJ, odnosno obrnuto),

 

Blato je usred svega toga najjednostavnije rješenje za ulupati novce u 5 km nove pruge, ali je sigurno i najbeskorisnije jer i Petruševec ima veći potencijal za napunit tramvaj, i zasad uopće ne bih trošio energiju na planiranje linije zapadno od Arene Zagreb dok se tamo ne naseli barem još 10-15 tisuća ljudi.



#62 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,067 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 26.03.2014. - 21:23

Uf, ovo je već bitno proširenje cijele priče, no svakako su 4 i 7 linije koje najlogičnije bilo preusmjeriti do Blata ako se samo ta pruga izgradi bez dodataka preko fallerovog itd.

 

19 (Črnomerec - Dugave) umjesto 109....

 

Jedino gdje si našao 19 (od svih mogućih praznih brojeva 10, 15 (ako se 8 produlji), 16, 18) itd. :lol:

Onda rađe 16, usput i podsjeća na staru 16-cu. ;)



#63 Anders

Anders
  • Članovi
  • 374 posts
  • Joined 20.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 26.03.2014. - 22:18

Kkhm, Ivane, ni Savišće nema direktan spoj s TbJJ ;) Kao ni kompletan istočni dio Vukovarske, ako zanemariš trinaesticu koja ionako vozi dva-tri puta duljim putem.


Tramina inter urbibus et tramina viarum.


#64 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,855 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.03.2014. - 10:05

Ljudi, pa zar ne bi bilo normalno najprije napraviti infrastrukturu, a onda razglabati o linijama? Tek kad napraviš prugu, onda nakon nekog vremena "snimiš" navike ljudi, na osnovu kojih onda zaključiš potrebe i prilagodiš linije.

 

Tako su i za Novi Zagreb - najprije je 6 išla do Zapadnog kolodvora, ali ubrzo su shvatili da većina putnika onda presjeda na 1 i 11 prema Črnomercu, pa su zamijenili krajnja odredišta jedinice i šestice. Pa su uveli osmicu, jer su vidjeli da mnogi s 14 prelaze... i tako dalje. Linije su živa stvar koja se prilagođava infrastrukturi i mnogo ih je lakše mijenjati nego već izgrađene objekte.

 

Pustite linije, treba prvo vidjeti gdje, kako i za koje novce metnuti prugu.



#65 DB

DB
  • Članovi
  • 11,580 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.03.2014. - 10:13

Ljudi, pa zar ne bi bilo normalno najprije napraviti infrastrukturu, a onda razglabati o linijama? ...

 

Odavno se već i veli "prvo štalica, pa onda kravica".

Na temi o aerodromskom tramvaju sam primjetil isto kaj i ti ... al sam odustal od daljnjeg inzistiranja, jer je galama bila prevelka.

  :party



#66 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,039 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 27.03.2014. - 10:48


Jedino gdje si našao 19 (od svih mogućih praznih brojeva 10, 15 (ako se 8 produlji), 16, 18) itd. :lol:

Onda rađe 16, usput i podsjeća na staru 16-cu. ;)

16 se više skoro nitko osim fanova ne sjeća a i kratko je vozila, za broj 16 bi se već našla neka druga namjena na nekoj drugoj budućoj pruzi, pa onda radije može biti 19 da podsjeća na već dva desetljeća puno relevantniju 109 i da bude odmah do (M)20-(M)23 što bi bili brojevi za premetro/tram linije u sklopu M2 Centar - Novi Zagreb, bar kako ja zamišljam, kad još malo razmislim mogao bih staviti svoj cijeli plan kako su neki drugi radili zadnjih mjeseci. :)

 

Naravno da su linije puno fleksibilnija stvar od infrastrukture, da bi njihove konkretne trase došle kasnije i da bi se vjerojatno mijenjale u prvih nekoliko godina prometovanja, ali ako se predoči konkretna linija koja povezuje nešto s nečim umjesto samo pruge onda je lakše zamisliti čemu bi sve skupa služilo i možda koje još probleme se može predvidjeti i treba riješiti na postojećoj infrastrukturi. :) Uostalom, tema je "budućnost tračničkog prometa", a ne samo infra.



#67 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,855 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.03.2014. - 11:37

Pa da, ali ti si već počeo i o tome koji će broj nositi!

 

A ako netko ne može zamisliti čemu bi služila tramvajska pruga, onda takvome neće pomoći ni predočavanje linija. Dapače, većini ljudi smeta prevelika količina informacija.



#68 DB

DB
  • Članovi
  • 11,580 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.03.2014. - 12:44

Mesčini da bi 'produljenje' pruge bilo najlogičnije Remetinečkom do nekadašnjeg (il i današnjeg?) autobusnog okretišta - opcionalno se može produljit do one nove ceste koja spaja Karlovačku (nastavak Remetinečke) i 'Novu bolnicu'. Tam je odma i željezničko stajalište, Arena nije daleko ... a novu remizu mogu složit i na onoj livadi između mosta i Bille (odnosno u drugom slučaju kod bolnice). Tim bi i otpala potreba da neki tramvaji završavaju vožnju na Savskom mostu (a vjerojatno bi se i autobusni terminal konačno mogel maknut iz one grabe - kolko znam, većina linija odonud ide prema Botincu, Dragonošcu, Galgovu ...).



#69 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,039 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 27.03.2014. - 13:46

Mesčini da bi 'produljenje' pruge bilo najlogičnije Remetinečkom do nekadašnjeg (il i današnjeg?) autobusnog okretišta - opcionalno se može produljit do one nove ceste koja spaja Karlovačku (nastavak Remetinečke) i 'Novu bolnicu'. Tam je odma i željezničko stajalište, Arena nije daleko ... a novu remizu mogu složit i na onoj livadi između mosta i Bille (odnosno u drugom slučaju kod bolnice). Tim bi i otpala potreba da neki tramvaji završavaju vožnju na Savskom mostu (a vjerojatno bi se i autobusni terminal konačno mogel maknut iz one grabe - kolko znam, većina linija odonud ide prema Botincu, Dragonošcu, Galgovu ...).

 

Hm, Remetinečka je malo uska i dosta prometna pa mi se zato logičnije čini razmišljati o prolasku kroz Lanište do Remetinca, pod rotorom je jako lijep izlaz na livadu u smjeru Laništa, kroz Lanište ima puno prostora za preuređenje prometa umjesto da se provlači uz kuće na Remetinečkoj, a usput se direktno poveže i Arena Zagreb, no da netko kaže da će Remetinečku zatvoriti za ostali promet i prepustiti tramvajima bio bih sasvim zadovoljan, ali da se miješa s autima baš i ne... Ovo sa spremištem kod Bille ili negdje na ovim livadama mi se čini kao dobra ideja, ne znam zašto se stalno inzistira na remizama u krajnje udaljenim dijelovima grada poput Prečkog, Jakuševca i Blata kad ima dosta praznog gradskog prostora bliže centru.

 

Autobusno okretište Remetinec u blizini željezničke stanice je inače zadnjih godina postalo parkiralište, bus 222 je malo produžen i sad se okreće na rotoru na kraju ulice Jaruščica jednu stanicu zapadno od Arene Zagreb, no da, tu lokaciju i livadu uz policijsku postaju sam imao u glavi kao terminal Remetinec, ali ako se zbog velike Vatikanske izgradi željeznički nadvožnjak i više ne bude barijere za širenje prema jugu, bit će mjesta za terminal i na poljima između pruge i zatvora jer južno od pruge je puno više slobodnog mjesta za veliki terminal jer ovdje će uvijek biti potrebno baerm 10-ak autobusnih linija, dok bi sjeverno bilo dosta skučeno.



#70 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,067 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 27.03.2014. - 14:54

Ne znam više oko čega se nismo ja i DB složili kod rasprave oko tramvaja za aerodrom ali u ovom slučaju se i ja svakako slažem da ne treba toliko konkretno o linijama govoriti (brojevi linija, vođenje kroz postojeću mrežu itd.) dok još nemamo ni točnu trasu kojom bi tramvaj išao.

 

Ja sam spomenuo linije u kontekstu problematike koja će se kad tad morati riješiti, a mnogo kvalitetnije bi se sve to moglo povezati sa dodatnim novim prugama kao što je planirana pruga preko Fallerovog, samim time i drugačijim vođenjem linija.

Linije i infrastruktura nisu baš tako odvojeni pojmovi, i pri projektiranju same trase i okretišta se naravno mora planirati sa brojem linija i taktom, jer nije svejedno dali će tom prugom prolaziti jedna linija sa taktom od 7 minuta ili 2 sa taktom tramvaja različitih linija od 4 min ili pak 3, 4 i više linija itd.. Odmah se onda prema tome prilagođavaju i proporcije stajališta (što je više linija, to je moguće više ljudi pogotovo ako se negdje presjeda pa su i stajališta duža, šira), u slučaju više čestih linija možda negdje trebaju biti i dupla stajališta, onda se treba po tome računati i oblik okretišta (što je vrlo bitno), broj kolosijeka na njemu itd., dakle nije toliko besmisleno govoriti i o linijama, no naravno ne toliko konkretno kao što su točna trasa kroz grad, broj linije i takve stvari.



#71 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 27.03.2014. - 15:08

Tako su i za Novi Zagreb - najprije je 6 išla do Zapadnog kolodvora, ali ubrzo su shvatili da većina putnika onda presjeda na 1 i 11 prema Črnomercu, pa su zamijenili krajnja odredišta jedinice i šestice.


Već sam ti jedanput rekao da je to "ubrzo" trajalo nekih 15-ak godina, jer su šestica i jedinica svoja okretišta zamijenile tek negdje 1994.

#72 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,855 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.03.2014. - 15:38

U mojim godinama sve više toga postane ubrzo...  :deda: :lool



#73 DB

DB
  • Članovi
  • 11,580 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.03.2014. - 15:59

Kaj se mene tiče, najbitnije mi je:

1. da prosvrdlaju te tunele i

2. da mi tramvajska pruga nigde ne prelazi kolnik. 

:kul2 



#74 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 27.03.2014. - 16:26

U mojim godinama sve više toga postane ubrzo...  :deda:  :lool


Sljedeća faza je kad počneš uporno tvrditi da je na Zapadni kolodvor vozila linija 16 :deda: :lool


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#75 hlloyge

hlloyge
  • Članovi
  • 377 posts
  • Joined 27.12.2010.
  • LocationZG

Posted 27.03.2014. - 17:03

ja ću se ozbiljno zabrinuti kad u maksimirskoj sjednem na 12 da se odvezem do glavnog kolodvora. naime, nedavno su (1982.) dvanaesticu usmjerili preko tbj. :kul3



#76 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,039 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 27.03.2014. - 17:09

Već sam ti jedanput rekao da je to "ubrzo" trajalo nekih 15-ak godina, jer su šestica i jedinica svoja okretišta zamijenile tek negdje 1994.

Sigurno je bilo ranije, skrećete svi u offtopic s prošlošću. :)

 

 

Kkhm, Ivane, ni Savišće nema direktan spoj s TbJJ ;) Kao ni kompletan istočni dio Vukovarske, ako zanemariš trinaesticu koja ionako vozi dva-tri puta duljim putem.

Da, naravno :oops:, uglavnom, to samo potvrđuje što smo pisali, direktna veza za TbJ nije nužna kad se planiraju linije.



#77 DB

DB
  • Članovi
  • 11,580 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.03.2014. - 21:43

Kaj se mene tiče, najbitnije mi je:

1. da prosvrdlaju te tunele ...

 

Bajdvej - jutros su sondirali teren ispod ćoška vanjske trake rotora i lijeve trake izlaza na Jadransku. f039.gif



#78 DB

DB
  • Članovi
  • 11,580 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 28.03.2014. - 15:42

 

Bajdvej - jutros su sondirali teren ispod ćoška vanjske trake rotora i lijeve trake izlaza na Jadransku. 

 

I jutros također, samo do lijeve trake za ulaz u rotor ...

 

Izgleda da je studija prešla u ozbiljniju fazu.



#79 penava

penava
  • Članovi
  • 221 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationÖrnsköldsvik, Sverige

Posted 02.04.2014. - 14:34

Vidim da se naveliko proširuje Radnička pri čemu se ostavlja prostor između kolnika (odnosno onaj prostor gdje je nekada bio stari kolnik), pretpostavljam za tramvaj. Radi se i proširenje željezničkog nadvožnjaka. Ima li šanse da će tamo u neko doglednije vrijeme proći tramvaj?



#80 Anders

Anders
  • Članovi
  • 374 posts
  • Joined 20.10.2013.
  • LocationZagreb

Posted 02.04.2014. - 15:25

Čuj, Sarajevska već 35 godina ima tramvaj u blizini (Zapruđe), dva kolosijeka ugrađena u kolnik rotora i travicu po sredini. Ne nadaj se previše.


Tramina inter urbibus et tramina viarum.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users