Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Budućnost tračničkog prometa u Zagrebu (2.dio)

rotor

  • This topic is locked This topic is locked
983 replies to this topic

#1 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 15,299 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 02.02.2014. - 18:54

PRVI DIO


_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#2 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 06.02.2014. - 20:20

Evo, za početak jedna karta koju sam iskopal iz natječajne dokumentacije za doprojektiravanje produžetka Sarajevske.

Neke detalje o dinamici realizacije nisam našel, ali očito je da se planira tramvajska pruga povleči sve do Ranžirnog.

Kaj mislite o tome?

mwtAVex.jpg
Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#3 penava

penava
  • Članovi
  • 98 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationZagreb, Novi ZG

Posted 06.02.2014. - 20:55

A tramvaj Vatikanskom, barem do Sloboštine? Tako je prvotno planirano, pa u drugoj fazi do Trnskog kada se Ukrajinska produži... Opet netko planira bez reda, jednako kao što su proširili Sarajevsku na brzinu, a sad će morati ponovno raskapati da se dovede u davno zacrtane gabarite...



#4 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 06.02.2014. - 20:56

A tramvaj Vatikanskom, barem do Sloboštine? Tako je prvotno planirano, pa u drugoj fazi do Trnskog kada se Ukrajinska produži... Opet netko planira bez reda, jednako kao što su proširili Sarajevsku na brzinu, a sad će morati ponovno raskapati da se dovede u davno zacrtane gabarite...

 

Ucrtan je i odvojak prema Vatikanskoj. Ovo je samo projekt konačnog stanja. Kakva bude dinamika, bogtepitaj. Lako moguće da bu prvo cesta, a pruga... kad na vrbi zasvrbi.

 

Izvedeno proširenje Sarajevske odgovara ovom projektu. Naime, izveden je samo zapadni kolnik po kojem se trenutačno odvija dvosmjerni promet.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#5 seabral

seabral
  • Administratori
  • 21,639 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 07.02.2014. - 07:21

Znači, Todorićev Superkonzum ipak ne smeta budućoj pruzi. Ajde, sad mi je laknulo jer ga ipak ne budu morali rušiti :kul3
 



#6 trainspotter

trainspotter
  • Članovi
  • 614 posts
  • Joined 03.12.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.02.2014. - 09:35

Eh, a zar ne bi bilo logično povući na kraju (tamo gdje je ucrtano okretište) prugu prema zapadu pa nek dojde negdje oprilike do Bille (tj. Ulice SR Njemačke), odnosno da pokrije cijelu južnu stranu Dugava?



#7 Anders

Anders
  • Članovi
  • 369 posts
  • Joined 20.10.2013.
  • LocationSesvete

Posted 07.02.2014. - 09:37

Ako ide i desno u Vatikansku, onda ne vidim svrhu proširenja dolje, možda kao okretište za kraćenja. A na kraju Vatikanske savršena livada za okretište.

Trainspotter: Može i tako, ali da se i zatvori krug kroz Dugave kratkim dijelom na SRNj, a bus 109 bi u tom slučaju bio vjerojatno skraćen do SM.

Tramina inter urbibus et tramina viarum.


#8 sutla

sutla
  • Članovi
  • 669 posts
  • Joined 01.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 07.02.2014. - 12:35

Dobro je i ovako do ranžirnog, i onda produžiti osmicu do tamo.



#9 penava

penava
  • Članovi
  • 98 posts
  • Joined 10.10.2011.
  • LocationZagreb, Novi ZG

Posted 07.02.2014. - 12:37

 

Ucrtan je i odvojak prema Vatikanskoj. Ovo je samo projekt konačnog stanja. Kakva bude dinamika, bogtepitaj. Lako moguće da bu prvo cesta, a pruga... kad na vrbi zasvrbi.

 

Izvedeno proširenje Sarajevske odgovara ovom projektu. Naime, izveden je samo zapadni kolnik po kojem se trenutačno odvija dvosmjerni promet.

 

Sad tek vidim tu prugu, ovo svjetloplavo, kako sam gledao jučer na tabletu nije se vidjelo, pa sam mislio da sam lud  :kul2 .

 

Što se početka Sarajevske tiče, znači ovako izveden zapadni kolnik je potpuno u gabaritima? Onda mi se učinilo samo da nije.

 

Znači, Todorićev Superkonzum ipak ne smeta budućoj pruzi. Ajde, sad mi je laknulo jer ga ipak ne budu morali rušiti :kul3
 

 

Pa Konzum nikada nije bio upitan, drugi kolnik će biti građen prema Maršalki. No problem su neke kuće, tu će biti velikih problema za riješiti...

 

EDIT: Kad smo već kod Konzuma, čiji je parking? Naime, kada se tek otvorio, tamo je volio operirati pauk, pa sam zaključio da od grada. Onda je Konzum napravio paukobran (metalni okvir), ali pretpostavljam da to nije smio raditi ako je parking od grada. Sad su nedavno opet maknuli taj okvir. Sve mi je tu nešt čudno :)



#10 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 6,026 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 07.02.2014. - 12:52

Južno od Vatikanske sada a ni u bližoj (a baš ni daljnjoj) budućnosti nema smisla graditi, Hrelić i Jakuševec skupa imaju 5000 stanovnika i nemaju puno mjesta za širenje, dakle manje nego Gračani, dakle ne treba očekivati ni da bi se mali tram kao 15 napunio, a nema ni puno prometa koji bi se nastavio na neki "terminal Jakuševec" osim dvije rijetke prigradske linije 307 i 308 koje voze svakih sat-dva.

 

Slično je i s Blatom na zapadu koje ima 2500 stanovnika, iako se na Blato može spojiti nekoliko autobusnih linija i ima puno mjesta za širenje naselja, sada su sve linije dalje relativno rijetke a naselje ne raste i dalje od Remetinca bi bilo bacanje novaca, barem zasad. 

Mislim da je zato bolje ozbiljno planirati drugi prsten preko Vatikanske do Remetinca i preko Laništa na Savski Gaj, ne samo da je već dobro naseljeno nego i sljedeća velika naselja Podbrežje i Otok rastu uz ovu trasu, kako god bi se već zvala buduća Vatikanska do Remetinca, tako da nema "livade" na kraju Vatikanske, odavno je bio plan da cesta ide dalje.

 

Kako sam već nekoliko puta pisao, mislim da za prugom na SRNj nema potrebe, jer dosta je blizu Sarajevska, bolje da se planira pruga za premetro - brzi tram na V. Holjevca preko Mosta slobode najlogičnijim pravcem u centar i za NZZ (koji raste i koji od pruge na SRNj nema koristi) i za NZI (koji stagnira). Ne treba zaboraviti i da treba raščistiti Kruge, Trnje i Savicu s desecima kuća prije mosta Bundek, i da je daleko od ostvarenja, a mislim da bi on na kraju bio puno skuplji nego da se napravi 1,5 km premetro tunela (jer je i Domovinski most na čistini bio skuplji nego većina takvih tunela u Europi) i da se u infrastrukturu budućeg bržeg JGP-a počne ozbiljno ulagati umjesto u mostove koji bi doveli više auta u centar za koje odavno nema više mjesta.



#11 Anders

Anders
  • Članovi
  • 369 posts
  • Joined 20.10.2013.
  • LocationSesvete

Posted 08.02.2014. - 13:26

1. Što je GUP?
2. Spominje li GUP buduće povezivanje Borongaja i Dubrave/Dupca tramvajem, ili prugu do Sesveta?

Tramina inter urbibus et tramina viarum.


#12 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 6,026 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 08.02.2014. - 13:50

1. http://lmgtfy.com/?q=gup+zagreb , možda ne bi bilo loše informirat se o glavnim postojećim dokumentima prije izrade gomile pustih planova, no valjda je predosadno :kava:

 

2. da za vezu Zvonimirova - Maksimirska (i verzija Kennedyjev trg i verzija Svetice), da za vezu Vukovarska - kampus Borongaj - Mandlova - Dubrava, ne za Branimirovu (iako je ranije na mnogim mjestima ostavljen prostor za prugu i čak pothodnici, slažem se da je suvišna uz vlak), ne za Sesvete (o tom možda treba razmisliti).

 

Uglavnom, GUP ima i neke stvari koje bih prekrižio, recimo podzemna pruga ispod Zelenog vala koja prolazi ravno malo više od standardnih pola kilometra (koji znače nepovezanost) od bitnih točaka umjesto da ih povezuje što je bio vrlo aktualan plan u prošlom desetljeću, no mnoge stvari su dobro zamišljene i izvedive, mnoge se lako dopune uz postojeće planirane ceste (recimo tram za Vrapče ili Sesvete ako bude potrebe ostvariv ako se sagrade cestovne obilaznice koje jesu u GUP-u koje bi rasteretile Ilicu i sesvetsku Zagrebačku), i što je najbitnije stoje u planu pa se ne smije graditi ako smeta budućem projektu, koliko god je bilo malverzacija, glavni koridori poput onog za buduću Splitsku ili produženu Kranjčevićevu su uglavnom sačuvani...



#13 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 6,587 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationZürich

Posted 08.02.2014. - 13:51

1. Što je GUP?
2. Spominje li GUP buduće povezivanje Borongaja i Dubrave/Dupca tramvajem, ili prugu do Sesveta?

 

Generalni urbanistički planovi...


aym6c2.jpg23tm7mg.jpg

 

Galerija mojih fotografija: http://www.zeljeznic...00-fotografije/

 

Moj Youtube-kanal: https://www.youtube....39Idty0Ah9-2OSg


#14 Vedran Zeman

Vedran Zeman
  • Članovi
  • 3,931 posts
  • Joined 17.10.2005.
  • LocationKloštar Podravski

Posted 09.03.2014. - 04:22

Semafori i tuneli ispod zagrebačkog rotora za manje gužve, tramvaj će ići do Blata

 

Tuneli ispod rotora pokraj naselja Remetinec, osam semafora u samom kružnom toku, produžavanje tramvajske pruge do Blata... denivelacija rotora, jedan od kapitalnih projekata Grada Zagreba, sve je izglednija.

 

Dodatna traka

Mehanički radovi ugovoreni su nedavno pa bi se tako trebalo početi, kako je najavio zamjenik pročelnika za prostorno uređenje Alan Ordulj, ispitivati samu podlogu da bi se pristupilo tuneliranju kao prvoj fazi sanacije rotora. Teško je očekivati da će rekonstrukcija biti gotova do same Univerzijade 2016. godine, kako se svojedobno najavljivalo. No konačno će se realizirati idejni projekt nastao 2010., koji su kao pobjednici na javnom natječaju Grada izradili Građevinski fakultet i tvrtka Aking. Lokacijska dozvola ishođena je, kaže tim projektanata, još prije dvije godine, a uz pobjedničku varijantu izradili su još njih četiri.
– Varijanta s tunelima je najisplativija, na drugima su kombinacije s vijaduktima – kaže prof. dr. Damir Pološki, umirovljeni profesor na Građevinskom fakultetu i glavni projektant. Ovim su rješenjem, dodaje, iz rotora eliminirali 60 tisuća vozila, 60 posto od onoga koliko ih danas dnevno prođe tim najprometnijim raskrižjem u Hrvatskoj. Prometno rješenje sastoji se od dva tunela duga 280 metara koji bi spajali Jadransku i Aveniju Dubrovnik, a koji će ići i ispod tramvaja, dok će rotor biti proširen izdvojenim trakama za desno skretanje.

 

Nova remiza u Blatu

– Sam rotor neće se mijenjati, ostat će na istoj razini, no oni koji budu u krajnjem desnom traku neće uopće ulaziti u kružni tok – kaže Pološki i dodaje da će desni trak biti fizički odvojen malenim otocima visokim 12 centimetara, a širokim metar i pol. Tramvajski i pješački režim ostat će isti, no pruga bi se trebala produžiti do Blata, gdje će biti nova tramvajska remiza.
– Čitav rotor bit će i semaforiziran, svi ulazi i kružni tok ispred ulaza – kaže Željko Stepan, član tima, dok njegov kolega Igor Majstorović objašnjava da će svaka traka voditi na određeni izlaz. Usmjeravat će ih vertikalna signalizacija na ulazu u kružni tok pa u samom rotoru neće biti preplitanja automobila. Projekt vrijedan 150 mil. kuna recenzirao je i Prometni fakultet.

http://www.vecernji....do-blata-925702


Željeznički triatlon:
"Zbog otkazivanja vlaka 2307 (Zagreb 20.07 - Križevci 21.08) putnici će biti prevezeni vlakom 2211 (Zagreb 20.41 - Križevci 21.37), autobusom od Križevaca do Bjelovara nakon čega će do Virovitice voziti vlak."

#15 DB

DB
  • Članovi
  • 9,487 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 09.03.2014. - 17:03

... objašnjava da će svaka traka voditi na određeni izlaz. ...

 

 

Iako je ovo ko zna već koje obećanje o nekakvoj rekonstrukciji, vidim da ipak od navedenog ima bar jedno pametno rješenje.   :palac: 



#16 seabral

seabral
  • Administratori
  • 21,639 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 09.03.2014. - 18:29

U priče o remizi u Blatu baš i ne vjerujem više. Pogotovo kad takve vijesti počnu stizati u danima koji prethode prvom aprilu.

 

Ali ovaj koncept semaforiziranog rotora baš ne kužim. Kako to može dobro funkcionirati u zagrebačkim okolnostima ?

OK, poznajem dva primjera semaforiziranih rotora u Beču gdje promet sasvim dobro funkcionira (Verteilerkreis Favoriten i Praterstern), ali mislim da tamo pristiže ipak puno manja količina automobila od onih koji prolaze kroz remetinečki rotor.



#17 hlloyge

hlloyge
  • Članovi
  • 377 posts
  • Joined 27.12.2010.
  • LocationZG

Posted 09.03.2014. - 19:26

a ne znam... kružni tok je u pravilu rješenje koje bi trebalo zamijeniti semafor.

uobičajena situacija je ili semafor ili kružni tok. a mi ćemo ćemo umjesto situacije ili/ili imati i jedno i drugo. mašala!

to čudovište od rotora je promašaj od onog dana kad je dobilo zeleno svjetlo za izvedbu, ako ne i od same ideje.

bojim se da se to križanje može uspješno riješiti jedino radikalnim zahvatom, što bi značilo potpuno srušiti postojeći prsten i napraviti novo križanje na 2 ili 3 nivoa. sve ostalo je kozmetika i gašenje požara žličicom vode.



#18 DB

DB
  • Članovi
  • 9,487 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 09.03.2014. - 19:32

U priče o remizi u Blatu baš i ne vjerujem više. Pogotovo kad takve vijesti počnu stizati u danima koji prethode prvom aprilu.

 

Ali ovaj koncept semaforiziranog rotora baš ne kužim. Kako to može dobro funkcionirati u zagrebačkim okolnostima ?

OK, poznajem dva primjera semaforiziranih rotora u Beču gdje promet sasvim dobro funkcionira (Verteilerkreis Favoriten i Praterstern), ali mislim da tamo pristiže ipak puno manja količina automobila od onih koji prolaze kroz remetinečki rotor.

 

Pa ak budu usklađeni sa stvarnim dotokom vozila, mogli bi imati smisla (na kraju krajeva, umjesto semafora je svako jutro prometnik koji pušta ulaz iz Jadranske i to funkcionira OK).

 

Nego, prema situaciji kakva je sad, trebalo bi za prolaz tramvaja prema Blatu, vjerojatno srušiti zgradu Crvenog križa - i pretpostavljam, dodati još jedan kolnik na Remetinečkoj?  :hm



#19 DB

DB
  • Članovi
  • 9,487 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 09.03.2014. - 19:46

a ne znam... kružni tok je u pravilu rješenje koje bi trebalo zamijeniti semafor.

uobičajena situacija je ili semafor ili kružni tok. a mi ćemo ćemo umjesto situacije ili/ili imati i jedno i drugo. mašala!

to čudovište od rotora je promašaj od onog dana kad je dobilo zeleno svjetlo za izvedbu, ako ne i od same ideje.

bojim se da se to križanje može uspješno riješiti jedino radikalnim zahvatom, što bi značilo potpuno srušiti postojeći prsten i napraviti novo križanje na 2 ili 3 nivoa. sve ostalo je kozmetika i gašenje požara žličicom vode.

 

Mislim da je ideja dobra (neovisno o semaforizaciji). Glavni današnji problemi su jako loša preglednost na ulazima (zbog bočnih ograda) i koncentrični prometni trakovi (umjesto spiralni - primjer: kružni tok u Splitu na izlazu prema Klisu). Kolko sam i shvatil, ta se koncentričnost i namjerava rekonstruirati.



#20 Archi

Archi
  • Članovi
  • 4 posts
  • Joined 23.03.2014.
  • LocationZagreb

Posted 23.03.2014. - 13:29

http://www.vecernji....2/multimedia/p2

U ovom videu se nalazi simulacija buduceg stanja. Ono sto mene brine je to da ako bolje pogledate vidjet cete da se tlo povisuje na razinu rotora i da bi novi "tuneli" isli po trenutnoj razini tla. To znaci da bi tramvaj trebao prolaziti ispod rotora pa bi se trebao uspinjati u razinu rotora, kako bi izbjegao tunele. Meni to izgleda kao da nema dovoljno prostora da tramvaj dosegne tu visinu i da tamo stane okretiste  :ne zna:  :ne zna:






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users