Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Novi terminal aerodroma Zagreb


  • Please log in to reply
355 replies to this topic

#81 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,661 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 26.06.2015. - 12:14

Svaki put kad u ovoj temi vidim novi post se ponadam da ću pročitati nešto o radovima na Plesu. A vi ovdje rješavate probleme avionske flote ...  :ne zna:



#82 eXtreme69

eXtreme69
  • Članovi
  • 306 posts
  • Joined 19.12.2014.
  • LocationSplit

Posted 26.06.2015. - 16:33

E pa ja sam stavio slike prije koji dan...

#83 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 26.06.2015. - 17:11

Svaki put kad u ovoj temi vidim novi post se ponadam da ću pročitati nešto o radovima na Plesu. A vi ovdje rješavate probleme avionske flote ...  :ne zna:

 

Krenemo sa Plesom, al završimo sa drugim stvarima..  :kul3

Kad je to sve usko vezano. Croatia Airlines je jako važan čimbenik za rast i razvoj Zračne luke Zagreb.

To je slično kao da raspravljamo o Glavnom kolodvoru i da se ne dotaknemo HŽPP-a..



#84 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,050 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 26.06.2015. - 18:22

No da, mogla bi biti i nova tema o linijama ali ima itekako veze s terminalom. :)

 

Kako god bilo, s interkontinentalnim letovima, mislim da se u bilo kojem slučaju teško može početi kupovati nove, čak i da ih se uzme više i s popustom to bi bilo teško otplatiti, nekakav leasing je za početak puno racionalnija opcija, ako je uopće racionalno.

 

No svejedno, ja mislim da bi bilo puno pametnije da Croatia Airlines proba uvjeriti i dovesti nekog codeshare partnera iz Star Alliance-a ili nekih drugih (recimo, da npr. samo jednom dnevno dolaze United ili Air China i da Qatar ima codeshare i pošalje recimo A350 ili A320/A321 dvaput dnevno), a da Croatia dodatno širi mrežu po Europi i regiji da se ti veliki imaju čime napuniti, možda ne samo zračno nego recimo i kad bi slali uz ponešto reklame i niske cijene Pleso prijevoz autobuse kao i u Rijeku šalje po ostatku Hrvatske do 200 km, a i recimo u Banja Luku, Ljubljanu (kao nekad JAT-JŽ) ili nešto takvo, ili da se jednog dana otvori i željeznički kolodvor, jer za tako kratke linije s transferom do aerodroma, check-inom itd. avioni ispadnu "sporiji" i manje praktični od autobusa i vlakova.

 

 

Inače, da, i meni se učinilo da bi moglo doći vrijeme da se počne pričati o promjeni narudžbe na A320neo "obitelj", nije samo stvar u novosti nego i u trajno nižim troškovima nakon investicije ako će stvarno štediti preko 10% goriva kako je najavljeno; no ne bih rekao da će tako brzo uzeti baš A320 jer mislim da više ima smisla ići dalje s povećanjem frekvencije i smanjenjem i veličine aviona i broja tipova u floti radi održavanja (makar su uvelike kompatibilni), radit će se i A319neo pa je možda je pametnije ne pretjerati s veličinom.



#85 Sky

Sky
  • Članovi
  • 405 posts
  • Joined 18.10.2006.

Posted 26.06.2015. - 19:13

Dečki, Međunarodna zračna luka Zagreb sigurno ne radi novi terminal zbog Croatie Airlines, njenih linija i flote :cekic:  ;)



#86 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,050 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 26.06.2015. - 19:41

Pa, kako trenutno stvari stoje s tarifama za ostale po kojima nijedan LCC ne želi više voziti i dok CTN drži nekih 60% putnika na aerodromu, i nije baš ni daleko od toga, pa se treba pitati čime će se napuniti tako veliki novi terminal. :razz: Zbrojeno će terminali 1 i 2 imati skupa kapacitet 9 milijuna putnika godišnje dok je sadašnji broj oko 2,5 milijuna.

Dakle, vjerojatno će barem u prvo vrijeme i dalje biti punjen velikom većinom putnicima CTN (i codeshare partnera).

 

Ako ne postane veći hub (a samo je Croatia ozbiljni kandidat za to) ili ako iz nekog razlika ne nastane navala na Zagreb sam po sebi, mislim da onda iskreno nije baš ni bilo nužno graditi novi terminal jer onaj stari je više-manje mogao podnijeti dosadašnji volumen putnika.



#87 Sky

Sky
  • Članovi
  • 405 posts
  • Joined 18.10.2006.

Posted 27.06.2015. - 02:32

Pa, kako trenutno stvari stoje s tarifama za ostale po kojima nijedan LCC ne želi više voziti i dok CTN drži nekih 60% putnika na aerodromu, i nije baš ni daleko od toga, pa se treba pitati čime će se napuniti tako veliki novi terminal. :razz: Zbrojeno će terminali 1 i 2 imati skupa kapacitet 9 milijuna putnika godišnje dok je sadašnji broj oko 2,5 milijuna.

Dakle, vjerojatno će barem u prvo vrijeme i dalje biti punjen velikom većinom putnicima CTN (i codeshare partnera).

 

Ako ne postane veći hub (a samo je Croatia ozbiljni kandidat za to) ili ako iz nekog razlika ne nastane navala na Zagreb sam po sebi, mislim da onda iskreno nije baš ni bilo nužno graditi novi terminal jer onaj stari je više-manje mogao podnijeti dosadašnji volumen putnika.

Izgradnja novog terminala je sam po sebi već dosta zakašnjeli projekt,

Da bi se privuklo putnike, prije svega, treba poraditi na ponudi grada Zagreba kao destinacije.

CTN nije jedini i isključiv avioprijevoznik (iako važan jest)!

Pa, ovaj promet sa destinacijom unutar RH, čini tek cca 15% od sveukupnog prometa

koji svakodnevno samo preleti preko našeg FIR-a.



#88 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 27.06.2015. - 17:15

Dečki, Međunarodna zračna luka Zagreb sigurno ne radi novi terminal zbog Croatie Airlines, njenih linija i flote :cekic:  ;)

 
Zar nije u ugovoru o koncesiji direktno upisano da je Croatia vrlo važan čimbenik u svemu tome..
Naravno da se ne radi zbog Croatie, ali očekuje se i dalje da Croatia "osigurava" glavninu putnika u Zagrebu..
Eventualni bankrot Croatie znači ujedno i odrješavanje kase od strane države da pokrije manjak putnika..
 
 

Pa, kako trenutno stvari stoje s tarifama za ostale po kojima nijedan LCC ne želi više voziti i dok CTN drži nekih 60% putnika na aerodromu, i nije baš ni daleko od toga, pa se treba pitati čime će se napuniti tako veliki novi terminal. :razz: Zbrojeno će terminali 1 i 2 imati skupa kapacitet 9 milijuna putnika godišnje dok je sadašnji broj oko 2,5 milijuna.
Dakle, vjerojatno će barem u prvo vrijeme i dalje biti punjen velikom većinom putnicima CTN (i codeshare partnera).
 
Ako ne postane veći hub (a samo je Croatia ozbiljni kandidat za to) ili ako iz nekog razlika ne nastane navala na Zagreb sam po sebi, mislim da onda iskreno nije baš ni bilo nužno graditi novi terminal jer onaj stari je više-manje mogao podnijeti dosadašnji volumen putnika.

 
Kolko sam načuo, stari terminal se neće koristiti za LCC, već će biti zatvoren. Šteta, pošto je dosta uloženo u njega, te je za LCC uslugu i više nego dovoljan. Al eto, očito je koncesionar odlučio suprotno.
Stari terminal nažalost ne odgovara današnjim potrebama punika. Premali, pretijesan. Pogotovo kad dođe 2-3 aviona u isto vrijeme, pa se putnici natrpaju u onaj sobičak za kontrolu putovnica. Međunarodni odlasci su također minijaturni i u vremenima kad je najviše odlazaka je gužva unutra.
Od Zagreba hub može napraviti samo CTN, nažalost nitko drugi. LCC-i ako pokušaju napraviti hub to nije to..
 
 

Izgradnja novog terminala je sam po sebi već dosta zakašnjeli projekt,
Da bi se privuklo putnike, prije svega, treba poraditi na ponudi grada Zagreba kao destinacije.
CTN nije jedini i isključiv avioprijevoznik (iako važan jest)!
Pa, ovaj promet sa destinacijom unutar RH, čini tek cca 15% od sveukupnog prometa
koji svakodnevno samo preleti preko našeg FIR-a.

 
Pa iskreno, bolje da se i sad krenulo sa njegovom izgradnjom nego da se otezalo još godinama, razumljivo je da je novi treminal već trebao biti u funkciji barem 5-10 godina, al eto kaj je tu je. Čudno da je i ovo uspjelo s obzirom na strategiju razvoja zračnog prometa u HR..
 
Moram priznati da sam zadovoljan sa razvojem Zagreba kao turističkog odredišta. Polako se otkriva, dovoljno ti je samo da se prošećeš centrom grada, sjedneš u Tkalči na kavu i vidiš koliko ima stranaca. Naravno to može i bolje, ali bitno da se vidi rast i napredak po tom pitanju.
Nažalost, jedino je problem što stranci dolaze najviše u glavnoj sezoni, trebalo bi poraditi na dolascima u zimskom periodu.
 
CTN je veoma važan za MZLZ, kao što sam napisao kao odgovor Ivanu, jedino Croatia može od Zagreba napraviti hub.



#89 Sky

Sky
  • Članovi
  • 405 posts
  • Joined 18.10.2006.

Posted 27.06.2015. - 23:37

 
Zar nije u ugovoru o koncesiji direktno upisano da je Croatia vrlo važan čimbenik u svemu tome.

Jest, ali u kontekstu gubitaša! :luda:

Koncesionar se želi osigurati :kul2



#90 file

file
  • Članovi
  • 656 posts
  • Joined 27.05.2007.
  • LocationQueenstown, NZ

Posted 28.06.2015. - 04:16

Ima Zagreb sta za raditi na promidzbi i ponudi... Prosli tjedan mi je u cekaonici Pleso Prijevoza na autobusnom kolodvoru zapeo za oko stalak s letcima. Uglavnom, mislim da ih je bilo od tri (3)!!!! Nazalost fotografija mi nije ispala jer je bilo izrazito jako kontra svjetlo.

 

Pa zar nitko u Zagrebu ne mari za to? 


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf


#91 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 28.06.2015. - 14:05

Važnije je da kad sletiš na aerodrom da tamo možeš pokupiti promotivne letke, karte i slično..

Tamo će te interesirati kako najbolje do grada, ako nemaš smještaj da te oni upute ili rezerviraju, da ti daju savjet.

Čak imaju i dobro vrijeme na aerodromu, radnim danima do 21:00, a vikendima i blagdaima do 17:00.. 

Tako da po meni taj ured na aerodromu treba imati puno veći prioritet od tog stalka na autobusnom terminalu.



#92 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,661 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.06.2015. - 20:41

Na Indexu vele da će zagrebački aerodrom dobiti ime prema Franji Tuđmanu.

Moram priznati da nikako ne mogu skužiti kakve će sad praktične koristi zagrebačka zračna luka, njeni putnici ili sâm Tuđman time dobiti, ali nek im bude.
 

 

Hajdaš Dončić potvrdio: Zračna luka Zagreb zvat će se po Franji Tuđmanu

 

JOŠ JUČER je postalo jasno kako između vladajućeg SDP-a i HDZ-a postoji konsenzus oko preimenovanja Zračne luke Zagreb u Zračnu luku dr. Franje Tuđmana, a danas je to potvrdio i Siniša Hajdaš Dončić.

 

"Zračna luka Zagreb zvat će se po predsjedniku dr. Franji Tuđmanu, to nije upitno", kazao je Hajdaš-Dončić za Dnevnik Nove Tv.

"To nikad nije ni bilo upitno, o tome razgovaramo zadnjih par mjeseci i u trenutku puštanja u rad novog terminala, on će se zvati po prvom hrvatskom predsjedniku Franji Tuđmanu. To nije upitno niti vrijedno bilo kakve javne rasprave u Hrvatskoj", izjavio je Hajdaš Dončić.

Odbacio je tumačenje da je takvu odluku Vlada donijela pod pritiskom HDZ-a. "Mi nemamo nikakav politički pritisak, Franjo Tuđman je hrvatski predsjednik, antifašist, partizan i moj Zagorac. O tome razgovaramo već nekoliko mjeseci, 3. srpnja je povjerenstvo za praćenje koncesije, a davatelj koncesije, dakle Vlada RH je ionako planirala da novu zračnu luku, ne staru, imenuje imenom prvog predsjednika. To je za nas normalno, što Gradu Zagrebu pa ni HDZ-u, koji je vladao Hrvatskom mnogo godina, nikad nije palo na pamet. Nema političkog pritiska, zračna luka će se zvati Zračna luka Franjo Tuđman", poručio je ministar.

SDP-ov Nenad Stazić jučer je kazao kako nema ništa protiv takvog poteza te kako mu je svejedno hoće li Franjo Tuđman dobiti trg ili aerodrom.

 

SDP podržao HDZ-ovu inicijativu

 

"Nemamo ništa protiv te ideje, dakako. Mislimo da prvi hrvatski predsjednik zaslužuje neki bolji trg, neko bolje mjesto od one livade koju su mu dali. Hoće li to biti trg ili će biti aerodrom, to je nebitno", rekao je.

HDZ-ovci su slaganje SDP-a s njihovom inicijativom dočekali na nož, tvrdeći kako se radi o predizbornom manevru.

"Raduje nas da je nakon desetljeća i pol pokušaja detuđmanizacije, predsjednik SDP-a, pa makar i u predizborne svrhe, počeo prihvaćat naša stajališta te shvatio spoznaju povijesne uloge i veličine doktora Franje Tuđmana", kazao je HDZ-ov Andrija Mikulić.

 

Preko pola sudionika ankete ne slaže se s preimenovanjem zračne luke

 

U Indexovoj anketi u kojoj je o pitanju "Jeste li za to da se "Zračna luka Zagreb" preimenuje u "Zračna luka dr. Franje Tuđmana"?" glasalo preko 9800 osoba, većina sudionika izrazila je neodobravanje spram te odluke. Čak 50,08 posto bilo je protiv, 33,11 posto bilo je za, a 16,81 posto nije stalo do pitanja. Podsjetimo, internet ankete uvijek treba uzimati s dozom opreza, s obzirom na mogućnost utjecanja na njihove rezultate.

Svoju inicijativu HDZ-ovci opravdavaju pozivanjem na svjetske primjere. U Francuskoj se tako aerodrom zove po Charlesu de Gaulleu, u Americi po Kennedyju, a u Turskoj po Ataturku.

 

 

http://www.index.hr/...anu/827866.aspx



#93 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 28.06.2015. - 21:07

To je istina da često u svijetu aerodromi imaju ime po nekoj osobi, najčešće političaru..

Svi naši aerodromi u Hrvatskoj imaju samo lokalna imena naselja, po naseljima gdje su smješteni..

Preimenovanje aerodroma po nekoj osobi za mene ne predstavlja neki problem..

Niti mi ime Franje Tuđmana smeta, ipak realno gledajući on je jedna od najvećih persona u HR, izuzmimo ovdje politiku..

Znam da će mnogi gledati ovo kao politički problem i pokušavanje ulizivanja biračima, ovo-ono..

Beogradski aerodrom nosi ime po Nikoli Tesli, dal mi imamo uopće nekoga po kome bi nazvali aerodrom?

Mislim imamo mnoge kraljeve, banove, al jel su oni dovoljno "veliki" da se po njima nazove aerodrom?

Čisto me zanima vaše razmišljanje oko toga..



#94 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 28.06.2015. - 21:23

Mogli smo ga i mi nazvati po Tesli. Kakve on ima veze sa Srbijom.

#95 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 28.06.2015. - 22:46

Mogli smo ga i mi nazvati po Tesli. Kakve on ima veze sa Srbijom.

 

an_smiley.gif

 

Mislim da je to pitanje/konstatacija nespretna i u liniji je pitanja kakve Josip Šimunić ima veze s Hrvatskom. Tesla je mrtav  a s njegovim porijeklom se politički manipuliralo i manipulirat će se  ovisno prema nečijim političko/nacionalnim pogledima.

 

Medo

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#96 68847

68847
  • Članovi
  • 3,333 posts
  • Joined 10.04.2008.
  • LocationTravnik

Posted 28.06.2015. - 23:23

...

Čisto me zanima vaše razmišljanje oko toga..

 

Kako će to zvučati izgovoreno od strane engleskogovorećih individua?

...

A i to mnogo važno.


Sub sole aut pluvia ducemus ea.

#97 Sky

Sky
  • Članovi
  • 405 posts
  • Joined 18.10.2006.

Posted 28.06.2015. - 23:36

.... što se mene tiče, mogli su mu onda dati ime po nekome od hrvatskih konstruktora zrakoplova, nekako najpoštenije!



#98 68847

68847
  • Članovi
  • 3,333 posts
  • Joined 10.04.2008.
  • LocationTravnik

Posted 28.06.2015. - 23:42

.... što se mene tiče, mogli su mu onda dati ime po nekome od hrvatskih konstruktora zrakoplova, nekako najpoštenije!

 

Penkala?


Sub sole aut pluvia ducemus ea.

#99 Sky

Sky
  • Članovi
  • 405 posts
  • Joined 18.10.2006.

Posted 28.06.2015. - 23:50

 

Penkala?

 

Penkala, Fizir...., svejedno!



#100 68847

68847
  • Članovi
  • 3,333 posts
  • Joined 10.04.2008.
  • LocationTravnik

Posted 28.06.2015. - 23:53

 

Penkala, Fizir...., svejedno!

 

Dragutin Novak?

 

Al' nas nit' ko sluša nit' zarezuje.


Sub sole aut pluvia ducemus ea.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users