Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Novi terminal aerodroma Zagreb


  • Please log in to reply
355 replies to this topic

#61 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,048 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 07.02.2015. - 17:07

an_smiley.gif

 

Prihod od parkiranja postaje jedan od najznačajnih izvora prihoda za aerodrome (ovdje), a vjerujem i drugdje.

 

Naravno, to me nimalo ne iznenađuje, ne znam i kud su naši novinari putovali da to ne znaju pa se iščuđavaju. Na aerodromima svašta zna koštati neobjašnjivo puno, od vode i hrane do suvenira, rijetko se nađe nešto ispod duple cijene koja bi se inače platila u gradu.

 

Što se ovog foruma više tiče, nije rijetkost i da cijene JGP-a do aerodroma, ako terminal ne koristi ostalom lokalnom prijevozu, imaju specijalnu tarifu koja često isključuje presjedanje i nadilazi sve normalne okvire da se može naplatiti zbunjenim turistima i ostalima koji ne znaju kud s prtljagom itd... Naravno, lokalci ili netko drugi tko se usudi obično nađe rupu u sustavu, npr. za CDG se sad i CDGbus i RER kreću oko besmislenih 10-ak eura, dok se dosta brzim prigradskim busom 350 može proći za 3,99 € ako se uzme 3 karte iz karneta, za često reklamirani Heathrow Express plaćaju se nebulozno skupe karte od preko 20 gbp dok tube na Piccadilly line za par minuta sporije obavi isti posao za 3 funte izvan špice, 5 u špici, s uključenim presjedanjima na druge linije u ostatku centra...

 

Nadam se zato da će i nova željeznička stanica, a valjda će je biti, odmah krenuti uključena u prigradski promet za područja južno do Velike Gorice, jer za to je odlično položena, a ne da ostane izolirana samo za aerodrom jer inače ćemo vjerojatno vidjeti cijene usmjerene tome da se pristojno opelješi turiste i ostale putnike koji se ne snađu.



#62 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 15,690 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 07.02.2015. - 17:16

za često reklamirani Heathrow Express plaćaju se nebulozno skupe karte od preko 20 gbp dok tube na Piccadilly line za par minuta sporije obavi isti posao za 3 funte izvan špice, 5 u špici. 

HEX je 17 GBP u jednom smjeru.

Istina je da je karta skupa, ali poslovnom putniku koji ima sastanak u CItyju do 17, a avion polijeće u 19 ili 20 je to jedina opcija i vrijedi tih novaca. 

HEX vozi svakih 15 minuta, vožnja traje 15 minuta.

Piccadily line vozi svakih 10 minuta, ali vožnja traje skoro cijeli sat (54 minute)

Samo za usporedbu, taksi je najmanje 45-50 GBP, ali vrijeme vožnje nije predvidivo, posebno petkom popodne


_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#63 land

land
  • Članovi
  • 123 posts
  • Joined 02.01.2008.

Posted 07.02.2015. - 18:44

npr. za CDG se sad i CDGbus i RER kreću oko besmislenih 10-ak eura, dok se dosta brzim prigradskim busom 350 može proći za 3,99 € ako se uzme 3 karte iz karneta

 

često sam na toj relaciji i uvijek idem RER-om. Pokušam uvijek birati brzu liniju, ona od CDG ne stoji na desetak stanica sve do 1. zone.

Cijena je 10 € ako se kreće s terminala 2, dok od terminala 3 je 9,80€

Ovo za bus nisam znao, tj. vidio sam ga, ali sam si mislio kako to ide nekud okolo više turistički i da košta masno.

 

Kada se ide npr. iz centra. Tada se može kupiti samo za 1.zonu od 1.7 € i s njom se može do CDG, ali se tada ne može izaći iz stanice. Ako nema kontrole onda se jednostavno možeš nekome naguziti i zajedno proći kroz vrata. Naravno u prilog idu i vrata koja su poput onih koja nikad nisu bila u funkciji na autobusnom kolodovoru u zg. Na ostalim postajama su česte vrata barikade poput onih na ZG velesajmu.

Sad se ne mogu točno sjetiti ali mislim da su vrata samo na terminalu 3, dok na dvojci su šipke



#64 josip

josip
  • Članovi
  • 5,745 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 11.04.2015. - 17:24

Evo jedna fotka novog Terminala, polako to dobiva svoj finalni izgled.

Novi%20terminal%20MZLZ.jpg



#65 DB

DB
  • Članovi
  • 11,622 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 11.04.2015. - 18:37

Evo jedna fotka novog Terminala, polako to dobiva svoj finalni izgled.

...

 

Bliže te nisu pustili?  :razz:

 

Ne smeš da mi gaziš oranje!  :seljak: 



#66 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 11.04.2015. - 19:12

Od bliže se tak dobro ne vidi ko s te pozicije..  :kul3



#67 josip

josip
  • Članovi
  • 5,745 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 12.04.2015. - 09:44

 

Bliže te nisu pustili?  :razz:

 

Ne smeš da mi gaziš oranje!  :seljak: 

 

Inače ne bih ni smio fotkati bilo šta unutar prostora MZLZ pošto je to granični prijelaz, no uz dozvolu se smije. :)

 

 

Od bliže se tak dobro ne vidi ko s te pozicije..  :kul3

 

Tak je Ivek, s ove pozicije i sa još jednog mosta s mičevećke strane. ;) 



#68 eXtreme69

eXtreme69
  • Članovi
  • 306 posts
  • Joined 19.12.2014.
  • LocationSplit

Posted 02.05.2015. - 16:57

Jedna od jučer. E moji zagrepčani lijepo vam napreduje terminal :)

11174391_10153256168271575_8909738592888

Hvala,
Nikola Kovačević F/B



#69 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 23.06.2015. - 20:13

Danas je po prvi puta ove godine sletio avion Skygreece iz Toronta..

Tako da Zagreb napokon ima direktnu vezu jednom tjedno sa Kanadom.



#70 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,048 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 23.06.2015. - 21:01

Eh, pa ajd, prvi redovni interkontinentalni let u tko zna koliko vremena... Nadam se da će se održati i da će još netko razmisliti o povezivanju Zagreba.

Ugl, imat ćemo priliku i vidjet širokotrupne avione u ZG :P , stranice kažu da imaju po jedan 767-300ER i A330-200, globalno nisu rijetki i neki spektakl ali za Zagreb zapravo pomalo jesu.



#71 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 23.06.2015. - 21:16

A čuj, realno gledajući Zagrebu je ovo treća interkontinentalna linija, ako ubrojimo tu Dubai što leti FlyDubai i Doha kaj leti Qatar Airways.  :kul3

Ako uključimo u Koreanovu čarter liniju za Seoul, imamo čak 4 interkontinentalne linije..

Nije nešto spektakularno, ali pomalo se kreće prema naprijed.. 



#72 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,048 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 23.06.2015. - 21:31

Pa, bilo je i prošlih par desetljeća svako malo Koreanaca i Malezijaca i sl. ali ne brojim čarter. a ako su ovi zaljevski interkontinentalni onda je i Tel Aviv, al ni to ne brojim baš. :razz: :) :)



#73 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 24.06.2015. - 01:02

an_smiley.gif

 

Mene (nas ovdje u Adelaide) je oduvijek mučio let do Zg., a niti nije bilo baš bolje iz Sydneyja ili Melbournea. Kratko vrijeme dok je Malaysia Airways slijetala u Zg bilo je gotovo idealno. Put je trajao nešto više od 25 sati. Nakon toga vrtio se oko 30 sati. Sada je puno lakše, nešto više od 21 sat preko Dubaia mada nisam oduševljen kompanijama.  

 

Godinama me čudilo da Zg nije u stanju privući neku atraktivniju kombinaciju iz Australije obzirom na broj iseljenika i područje koje može gravitirati prema aerodromu. Npr. bilo je tragikomično da Grac ima direktni sezonski let do Melborune i Sydneyja, a Zg ne. Srećom zadnjih nekoliko godina stvari idu na bolje, a nova zgrada će definitivno pomoći kvaliteti putovanja. Obzirom da planiram slijedeći svibanj ili lipanj doći u Zg, neću imati prilike koristiti novu zgradu jer koliko razumijem njeno otvaranje je predviđeno za kraj 2016…

 

Medo

 

P.S. Malaysian avion koji je srušen u Ukrajini je bio prvi avion na međunarodnom letu koji je sletio na tada novo otvoreni aerodrom-tereminal, 2005 godine.

 

.999188-e735e430-1168-11e4-9633-5d2eb5bc9

 

.

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#74 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 24.06.2015. - 10:32

Zašto nisi oduševljen Emiratesom? Za flyDubai mi je jasno.

 

Rekao bi da je Malaysia bila malo preuranjena, da je prerano počela letjeti za HR i u tom trenutku da još nije bilo previše potencijalnih putnika.

Da su krenuli koju godinu kasnije, kada je i krenuo taj boom u Hrvatskoj, kad su ljudi počeli masovnije letjeti, možda bi bilo više sreće.

 

Samo još jedna informacija vezana uz Zagreb.

Singapore Airlines je uspostavio code share suradnju sa Croation Airlines na letovima prema Copenhagenu i Londonu. Tako da praktički sad Singapore "leti" za Zagreb.



#75 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,048 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 24.06.2015. - 13:43

Zašto nisi oduševljen Emiratesom? Za flyDubai mi je jasno.

 

an_smiley.gif

 

Možda sam ja u pitanju. Letio sam s njima do sada svega 6 puta i nekako mi je sve hladno, umjetno. Ne mogu to možda riječima opisati dovoljno dobro ali imam osjećaj kao da sam segment na nekoj sterilnoj traci… Nikad nisam imao taj osjećaj s drugim kompanijama na dugim letovima, a letio sam na dosta njih u različitim kategorijama. Da živim u Melbourne ili Sydneyju imao bih opciju oni ili Qantas pa bi letio bi Dubaia s Qantasom. Dubai aerodrom je bar za mene slična priča kao s Emiratima.

 

Emirati na Adelaidskom aerodromu

 

A6-EGW+(2).JPG

 


Rekao bi da je Malaysia bila malo preuranjena, da je prerano počela letjeti za HR i u tom trenutku da još nije bilo previše potencijalnih putnika.

Da su krenuli koju godinu kasnije, kada je i krenuo taj boom u Hrvatskoj, kad su ljudi počeli masovnije letjeti, možda bi bilo više sreće.

 

 

Koliko znam, Malaysia je u to vrijeme upala u krizu i ukinuli su desetke letova prema Evropi. Šef lokalne jedinice u Adelaidi mi je davno prije rekao kako su troškovi na Zg aerodromu bili neproporcionalno veliki… ali to nije presudilo u tom trenutku ali im je ostalo u sjećanju. Vidjet ćemo što će Terminator (new boss of Malaysia Airlines) napraviti s kompanijom

 

 


Samo još jedna informacija vezana uz Zagreb.

Singapore Airlines je uspostavio code share suradnju sa Croation Airlines na letovima prema Copenhagenu i Londonu. Tako da praktički sad Singapore "leti" za Zagreb.

 

Hvala ali Singapore Airlines nije više varijanta za mene kad idem u Zg jer s njima bih trebao letjeti do jednog od odredišta u Evropi pa onda za Zg. Radio sam to prije s njima, najčešće Frankfurt ali to je značilo još dodatnih 4 – 5 sati. Letjeti s njima je uvijek bilo dobro iskustvo kao i vrijeme provedeno na Changiju. Letovi prema istoku će vjerojatno i dalje biti s njima.

 

Medo


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#76 eXtreme69

eXtreme69
  • Članovi
  • 306 posts
  • Joined 19.12.2014.
  • LocationSplit

Posted 24.06.2015. - 22:57

Evo jedan građevinski update, slike sam posudio od vozila s skyscrapercitya 

E4sR3Qi.jpg?1

1FrMdvC.jpg?1



#77 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 24.06.2015. - 23:00

Malaysia Airlines se rjesava zrakoplova. Mislim da prodaju dva A380, rjesavat ce se nekih 777-200 i 333. Turkish ce vjerojatno uzet A380, jer ce im trebati svaki komad, osobito nakon sto otvore novi aerodrom u Istanbulu. Pretpostavljam da ce gospodin Mueller od Malaysije napraviti regionalnu aviokompaniju. Sad su ukinuli let za Frankfurt (Luftansin let prema KL-Jakarti je bio napola pun, onda tek mogu zamisliti kakav je od Malaysije)
Travnju sam po treci put bio u KL i mogu rec da sve izgleda praznije nego prije godinu dana, osobito nakon sto se otvorio KLIA 2. Megalomanija se ocito ne isplati.

Ukoliko se MAS stvarno rjesava 333, dali bi se isplatio Croatiji da kupi nekoliko 3-4 primjerka? Range od preko 10000 je prikladan za letove u Sjevernu Ameriku, pretpostavljam da bi se uz marketing moglo naci trziste.

A da ne pricam novi aerodrom, fini sirokotrupci (prvi u regiji ako se ne varam) Sve bi se lijepo poklapalo. A zao mi je sto horde turista, 300.000 Korejaca i svih ostalih dolaze stranim aviokompanijama, a siguran sam da bi mi mogli dio kolaca smazat.

 


Down around the corner, half a mile from here

#78 josip

josip
  • Članovi
  • 5,745 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 25.06.2015. - 07:14

Ukoliko se MAS stvarno rjesava 333, dali bi se isplatio Croatiji da kupi nekoliko 3-4 primjerka? Range od preko 10000 je prikladan za letove u Sjevernu Ameriku, pretpostavljam da bi se uz marketing moglo naci trziste.

A da ne pricam novi aerodrom, fini sirokotrupci (prvi u regiji ako se ne varam) Sve bi se lijepo poklapalo. A zao mi je sto horde turista, 300.000 Korejaca i svih ostalih dolaze stranim aviokompanijama, a siguran sam da bi mi mogli dio kolaca smazat.

 


Nema Croatia love za nove avione, narudžba od Airbusa za čini mi se 3 A319 je otkazana. A 333 rabljeni kosta isto podosta. Novi terminal isto nije naš, nego francuski idućih 30 godina...

#79 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,048 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 26.06.2015. - 01:43

Mislim da su narudžbe za A319 odgođene do daljnjega, nisu otkazane... Vjerojatno bi otkazivanje previše koštalo a flotu treba i obnavljati jednog dana kad se stvari financijski smire, jer trenutni Airbusi su iz 90-ih pa i nisu baš u cvijetu mladosti.

 

Uzeti i polovni A330 bi bilo previše ambiciozno, da postoji neki veći i ozbiljni investitor za plan da Zagreb postane ozbiljni hub i da to izgura kroz nekoliko godina teških investicija i gradnje šire mreže onda bi imalo smisla, ovako uzet par komada za trenutni državni Croatia Airlines tek tako da probamo, ne znam da može biti previše pametno, recimo iz sličnih država većih od Hrvatske ČSA ili TAROM ostaju regionalni kao i Croatia, grčki Olympic se raspao, a ako bi Hrvatska iz nekog razloga baš željela imati nešto s interkontinentalnim letovima onda mora biti spremna kao Finnair ili Aer Lingus da ima po milijardu kuna gubitaka svake godine i tako nekoliko godina zaredom (jer dok je manji prijevoznik lakše je, makar je problematično vrijeme, gubici za CTN su bili ukupno milijardu kn u 5 godina 2008-2012).

No kad se konsolidira, a sad je na dobrom putu, kao i ostali europski "flag carriers", vjerujem da će kompanija biti većinski privatizirana pa ionako neće država planirati, ili bar neće imati glavnu riječ.

 

Usput, "prvi u regiji" širokotrupni :razz: , prvo, uvijek me muči ta riječ i što je regija jer Austrian ili Alitalia imaju svašta u floti, a ako mislimo ex-yu JAT je nekad imao DC-10-30.

No da bi Zagreb bio konkurentan u "regiji" treba širu mrežu jer sad može privući putnike iz Sarajeva ili Skopja kojima nedostaje linija za zapad pa neki Croatijin Pariz, London, Barcelona ili čak Frankfurt čak imaju neku regionalnu ulogu, ali da konkurira u Budimpešti, Beogradu ili Ljubljani treba nešto ozbiljno uložiti na linijama jer Lufthansa ili Turkish nemaju puno problema da lete par puta dnevno i tamo gdje neće biti u velikom profitu.

No i da i netko misli uvesti veće avione prvo treba još izgraditi europsku mrežu linija, drugačije ne može funkcionirati dobra spoke-hub kompanija, a preći na point-to-point i uvoditi na divlje transkontinentalne letove neredovito jednom tjedno vjerojatno nema smisla.



#80 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 26.06.2015. - 10:17

Tak je, kupnja A319 je odgođena zbog financijskih problema Croatie Airlines. Neka su naklapanja kako će Croatia umjesto A319 uzeti A320neo. Dobro Airbusu, jer će dobit više love, dobro Croatiji, jer će dobiti noviji zrakoplov..

Sadašnja flota Airbusa je stara u prosjeku ugrubo petnaestak godina i u dobrom je stanju, te može idućih do deset godina služiti bez problema, ali dakle već sad treba početi razmišljati o zamjenana, da ne bude sve na ho ruk..

Iako, još uvijek traje ona zabrana širenja flote Croatie Airlines kao program restrukturiranja, tako da od iduće godine mogu širiti flotu, a s tim i broj destinacija.

 

Da se osvrnem prvo na Malaysiu, oni će se pokušati riješiti flote A380, Turkish je prvotno bio zainteresiran, ali njihov CEO je nedugo izjavio da im takav avion ne treba, već da se oni žele razvijati u smjeru manji avioni/više frekvencija. Možda je to samo zavaravanje protivnika, ali vidjeti ćemo uskoro što će se dogoditi.

Uz A380, prodaju 4 777-200ER i A330-200 teretnu varijantu, dakle ne misle se rješavati A330-300 putničke varijante.

 

A sad da se vratim na Croatiu i long haul, to nije samo ajmo kupit avion koji može obavit tu operaciju, tu treba imati na umu da operacija tog zrakoplova košta jako puno. Znači ako ga napuniš možeš lijepo zaraditi, ali ako ide prazan, onda gubiš velike novce. Znači mala je razlika između dobitka i gubitka. A gubitak ovdje može značiti da će firma propasti.

Kao što je Ivan napisao moraš imati regionalnu mrežu od kud ćeš vući putnike na svoj avion, al opet to ne znači da svi putnici idu samo u New York ili Toronto. Dakle moraš i s druge strane imati nekog partnera koji će ti puniti avion ili razvoziti putnike do krajnje destinacije.

Potencijala za Hrvatsku kao longhaul destinaciju ima, i to dosta, pošto znamo koliko stranaca dolazi u našu zemlju, pogotovo iz Azije ili Sj. Amerike, ali taj projekt treba pažljivo pripremiti.

I sam širokotrupni avion košta mnogo više od uskotrupnog. Samo primjer po cjeniku za 2015. A320neo košta 106 milijuna USD, dok A330-300 košta 253,7 milijuna USD. Ako ih uzmeš 3-4 to ti je milijardu USD, za to dobiješ skoro 10 A320neo s kojima možeš pokriti cijelu Europu. Jako je to skup sport i treba dobro iskalkulirati da ti se vrati uloženo i da možeš plaćati rate lizinga ili kredita.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users