Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Novi terminal aerodroma Zagreb


  • Please log in to reply
355 replies to this topic

#41 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,037 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 20.01.2015. - 22:34

 

:rolleyes:

Hmmm ... jesi ti siguran da živiš baš Down Under?  :razz:

an_smiley.gif

 

Hvala, jesam i sretan sam zbog toga ali u pisanju ponekad pobjegne nešto što je bilo dio mene, a vjerojatno čuči ispod površine.

 

Putovanje, pogotovo dugo s avionima je vrlo naporno. Prije dok nije bilo veza kao zadnjih godina, sletio bih u Zg nakon 30 - 32 sata provedenih na putu, što u avionu što u "čekaoni" tako da je ponekad i nebitno kakvo je okružje već samo da se to završi i izađe van što prije.

Usput rečeno - Izlazak pri dolasku u Australiju/NZ traje bar duplo duže no na drugim aerodromima zbog rigorozne karantenske kontrole...

 

Medo

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#42 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 20.01.2015. - 23:14

Usput rečeno - Izlazak pri dolasku u Australiju/NZ traje bar duplo duže no na drugim aerodromima zbog rigorozne karantenske kontrole...

 

To nisam znao..

Aj ti to nama malo bolje pojasni, kako, zašto.. :)



#43 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 20.01.2015. - 23:37

 

To nisam znao..

Aj ti to nama malo bolje pojasni, kako, zašto.. :)

 

Onaj jedan je prije 120 godina donio zeca i vidi sad frke...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#44 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,037 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 21.01.2015. - 02:31

 

To nisam znao..

Aj ti to nama malo bolje pojasni, kako, zašto.. :)

 

an_smiley.gif

 

Prije slijetanja popunjava se  karta (an Incoming Passenger Card (IPC) for travellers entering Australia)  i drži se zajedno s pasošom dok se ne prođe karantena. Dok ste još u avionu počinje lagana dezinfekcija unutrašnjosti aviona. Granična policija ne da ulaz ako nemaš popunjenu IPC kartu.

 

Pitanja na karti variraju s vremenom na vrijeme tako da ovaj primjer i ne mora biti aktualan ali je bar indikativan.

 

1282407_orig.jpg

 

Pregled pasoša od strane policije  (Australian Federal Police - AFP) je obično vrlo brz i nikad mi nije trebalo više od desetak minuta doći do djela gdje se čeka prtljaga nakon izlaska iz aviona. Ako sam samo s torbom koja ide u avion onda idem direktno prema izlazu prolazeći pored karantanske policije koja obično propušta nakon što pogleda IPC i ponekad propusti kroz skener ili daju đukcu koji je obično sa strane praktičan zadatak.

 

Izlaz prtljage počinje možda nekoliko minuta kasnije no drugdje jer se svaka torba skenira tako da već tada imaju prilično dobar uvid što je unutra. Ako nisu sigurni stave znak (naljepnicu)  X preko prtljage. Ako imaš peh da ti je torba među zadnjima onda se čeka i više od desetak minuta jer torbe izlaze pojedinačno u razmaku i naravno među zadnjima si u redu. Dužina čekanja naravno ovisi o broju putnika. Ovo s x na prtljazi ne mora biti vremenski pogubno jer je ponekad dovoljno reći što je u pitanju dok stojiš u redu za pregled koji obilaze karantenci i gledaju kartice. Meni se to desilo s bajaderama pa kad sam objasnio zašto sam štrikljirao yes na IPC bio sam pušten na izlaz. Dok stojiš u redu s prtljagom obično ima đukac koji obilazi torbe i na mig gazde temeljito ju onjuška.

Ako nisi sreće da ti karantinac pokaže prema izlazu dok si još u redu, a velika većina nije, do tada je već prošlo bar dvadesetak minuta onda strpljivo čekaš u redu dok ne uđeš u prostor gdje te karantinac ili karantinka lijepo ispita uz vrlo često već otvorenu torbu. Scena me ponekad podsjeti na vraćanje iz Trsta tamo krajem 60tih. Ako imaš nešto što je zabranjeno, a inicirao si tako nešto onda se to lijepo nađe, pregleda i eventualno baci u kantu i odlaziš prema izlazu. Problem je ako nađu nešto što nije inicirano, a još k tome zabranjeno… e onda može biti interesantno do točke da ti zabrane ulaz. Naravno ako su droge u pitanju onda je pravac lokalna Petrinjska. Novčane kazne su uglavnom na licu mjesta ako imaš novaca, a ako nemaš onda netko mora uplatiti u tvoje ime i strpljivo čekaš dok se to ne desi. Postoji varijanta da će netko jamčiti za tebe pa onda izađeš.

 

Sve u svemu nema klope, biljaka ili recimo zemlje na cipelama. Mogu eventualno konzerve klope i gotovo sve što je industrijski proizvedeno ali obično uz prijavu. Imao sam problema sa slikom u drvenom okviru iako je okvir napravljen još tamo 50tih. Štrikljirao sam yes u djelu gdje je potrebno i onda sam proveo jedno 5 minuta objašnjavajući kad i gdje je napravljen i sve je bilo ok uz napomenu da bi mi slijedeći put certifikat o porijeklu bio vrlo potreban. Dve litre domaće rakije je posve ignorirao kad sam mu rekao što je u pitanju mada je dozvoljena  jedna litra žestokog. Izašao sam van 45 minuta nakon slijetanja.

 

Razlog za ovako strogi sistem je zaštita Australije i NZ od bolesti koje mogu ugroziti domaću floru i faunu. Treniranje strogoće je počelo početkom 20 stoljeća, a pravog maha je uzelo na nakon II svjetskog rata. Imigranti koji bi željeli dovesti ljubimca morat će ga smjestiti u karantenu na 6 mjeseci i naravno to platiti. To ne važe za ljubimce koji dolazi s NZ i naravno obrnuto. Kad smo se selili s NZ u Australiju naša maca je morala biti na NZ cijepljenja protiv svega što je propisano i onda je uredno ušla uz vlastiti medicinski karton i slikom.

 

Zlatno je pravilo, bar ovdje, ako čekaš nekog koji slijeće u 8 onda ne dolazi pred njega prije pola devet jer je mala šansa da će izaći prije tog vremena.

Kad izlaziš iz Australije onda ima jedna druga karta….

 

800px-Outgoing_Passenger_Card_Australia.

 

Medo

 

.

 

P.S. Ljudi svašta pokušavaju unijeti i da se zadržim samo na „našim“. Jednom u Aucklandu sam vidio kofer pun divnih domaćih kobasica, kulena, čvaraka spakiranih u vrećice i pršut. Sve lijepo uredno zamotano i složeno. Srce zaboli. Gospodin je dolazio u posjeti sinu i lijepo se pripremio. Obzirom da nije pričao engleski ponudio sam se za pomoć… a usput ga upitah zar mu sin nije rekao da je to zabranjeno na što on reče da je rekao ali… što djeca znaju, treba probati.  Završilo se relativno dobro, bez kazne ali je sve završilo u kanti mada je još on pri kraju molio da mu se ostavi bar po jedan komad od svega pa će to biti odmah pojedeno na aerodromu i neće ići van zgrade.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

#45 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 21.01.2015. - 20:52

Nek uspiju dovući samo jednog lowcostera i nek bazira jedan avion u ZAG i nakon toga kreće razvoj Zagreba.


Bilo bi najs da se dovuče jedan SAA A340-600 JNB-ZAG. To bi me izuzetno veselilo. :kul
Kaj je najbolje, mislim da bi sa dobrim poveznicama ZAG-EU bil i fest popunjen ako ne uvijek a onda za vikende i praznike.
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#46 josip

josip
  • Članovi
  • 5,738 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 22.01.2015. - 15:53

Bilo bi najs da se dovuče jedan SAA A340-600 JNB-ZAG. To bi me izuzetno veselilo. :kul

 

I A330 bi mi uljepšao dan, a kamo li ne ova ptica. :)



#47 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 22.01.2015. - 18:45

Pa bil vam je A340 prošlo ljeto u Zagrebu..

Je da je bila malo skraćenija varijanta (-300), ali svejedno.. :)



#48 land

land
  • Članovi
  • 123 posts
  • Joined 02.01.2008.

Posted 22.01.2015. - 18:51

nisam dosta aerodroma baš posjetio, ali nešto poput Pariškog CDG Terminala 1 nikad bolje nisam vidio. Uz to, terminal je već dosta star ali i dalje meni nekako moderan i atraktivan. Izvedba sa satelitskim gateovima mi je vrh. Jedina mu je mana možda što nije baš prilagođen za autobusni ukrcaj, pretpostavljam da jedino mostovima ukrcaj obavlja. Terminal 2 kao neki novi moderni je izveden kao i svaki ostali u novije vrijeme, obični pravokutnik i slične fore



#49 land

land
  • Članovi
  • 123 posts
  • Joined 02.01.2008.

Posted 24.01.2015. - 16:08

Još bi nešto nadodao:

 

pošto sam jednom mjesečno na relaciji ZAG - CDG i tako zadnjih skoro godinu dana mogu neke stvari primjetiti:

 

U početku su bili CA i AirFrance, mislim da je CA bila povoljnija pa sam se "pretplatio" na nju. CA je dolazila na Terminal 1, na most dok AF je sletala na terminal 2 i išlo se busom.

Negdje od ljeta CA je promjenila vremena odlaska i povratka. Povratak iz pariza prije je bio mislim oko 11:30 dok kasnije je 18:00. Dok sada vidim da je 15:30. I sam sam posve zbunjen tko je više tko. Jer jednom sam imao CA kartu a vozio me HOP.

 

Hop je neka nova AFova kompanija, koja ima normalnu ponudu i nije niskobudžetna pošto je svima uključena hrana i piće naravno i 23 kg prtljage.

 

Od Nove godine sam također primjetio da CA slijeće na terminal 2 ali most, dok hop je naravno autobus.

 

 

 

P.s. U prethodnom mostu sam zaboravio nadodati za Terminal 1, kako mi se sviđa kako nema zajedničku kontrolu na jednom mjestu već posebno na svakom od satelita. Mnogo mi se prohodnije čini.



#50 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 24.01.2015. - 19:33

Da ti razjasnim cijelu situaciju.. :)

 

Croatia Airlines i Air France su ušli u codeshare dogovor na letovima Zagreb - Paris i obratno od zimskog reda letenja. 

Croatia leti na letu koji polazi iz Zagreba u 9:00 i u povratku iz Pariza u 12:35. Let se obavlja sa Airbusom A319/320.

Air France leti na letu koji polazi iz Zagreba u 18:00, a polazak iz Pariza je u 15:30. Let se obavlja sa Embraerom ERJ190.

Znači sad obje aviokompanije prodaju karte na oba leta. Tako Croatia ti može prodati mjesto na AF letu, isto tako i obratno.

Pogledaj idući puta na monitorima prilikom ukrcaja u Parizu ili u Zagrebu, pa ćeš vidjeti na Croatijinom letu da ima OU broj leta, također i AF broj leta ili obrnuto. 

 

U ljetnom redu letenja Croatia najčešće prebaci onaj podnevni let iz Pariza na večenji koji polazi u 18:00h. Dakle u ljeto, Croatijin avion leti krug Zagreb - Paris - Split/Dubrovnik - Paris - Zagreb.. Zbog toga je jutarnji let za Pariz, a tek navečer povratak iz Pariza za Zagreb.

 

Da razjasnim i HOP. HOP je regionalna aviokompanije čiji je vlasnik Air France. Tu su kompaniju napravili kako bi u njoj imali regionalne avione koje Air France i njegove kompanije posjeduju, te objedinili njihove manje aviokompanije u jednu. Dakle sve Embraere, ATR-ove, CRJ, avione do 100 sjedećih mjesta. Sve pod izlikom smanjenja troškova, da je sve pod jednim krovom. Veći avioni su ostali pod brandom Air France. Znači svi Airbusi iz A320 familije, Bojinzi 777, Airbusi A380, 330 i 340. Dakle, ako vidiš HOP avion, to je Air France Regional, nazovimo ga tako.

Čak i prije HOP-a u Zagreb nije dolazio Air France već Air France operated by Brit Air sa svojim CRJ 700. Brit Air je kompanija koja je također uletila u HOP. Iako je Brit Air imao bojanje od Air France, ali na ulazu u avion je pisalo operated by Brit Air. Čak i prilikom objavljivanja detalja o letu su to rekli u stilu "Wlcome to Air France flight operated by Brit Air".



#51 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 24.01.2015. - 19:45

Aha, u Parizu svi regionalni avioni idu s busom, dok dio Airbuseva ide također busom, dio na mostove..



#52 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 26.01.2015. - 10:36

Željeznice 21 4/14

 

str. 7

 

dr. sc. Maja Ahac, dipl. ing. građ.
Mateja Jagatić, mag. ing. aedif.
prof. dr. sc. Stjepan Lakušić, dipl. ing. građ.

 

IDEJNO RJEŠENJE TRAČNIČKE
VEZE ZAGREB GLAVNI
KOLODVOR – MEĐUNARODNA
ZRAČNA LUKA ZAGREB
(VELIKA GORICA)

 

1. Uvod

 

Međunarodna zračna luka Zagreb smještena je jugoistočno od grada Zagreba, neposredno uz Pleso, gradsku četvrt u sastavu Grada Velike Gorice. Osnovana je početkom 60-ih godina prošlog stoljeća, a formirana je kao mješoviti, civilno-vojni aerodrom. Na zračnu luku danas sleti i s nje poleti više od dva milijuna putnika godišnje.

 

Godine 2013. pokrenut je projekt proširenja zračne luke koji se sastoji od dvije etape. Prva etapa, čiji je završetak planiran do 2015. godine, uključuje gradnju novoga putničkog terminala kapaciteta od pet milijuna putnika godišnje, putničke zgrade i vanjskih prometnih površina s prilaznim cestama i pratećom infrastrukturom. U drugoj etapi, koja bi počela 2022. godine, dvije bi se godine izvodili radovi na proširenju zgrade terminala, stajanke i parkirališnih površina, što bi omogućilo godišnji kapacitet od osam milijuna putnika. Postojeći i planirani novi putnički terminal međusobno su udaljeni oko 1,8 km. Pretpostavlja se da će postojeći terminal služiti za niskotarifne i izvanredne prijevoznike, a novi za redovite prijevoznike.

 

Danas je pristup zračnoj luci iz Zagreba i regije moguć isključivo cestovnim prometnicama. Postojeća cestovna prometna infrastruktura koja povezuje središte grada Zagreba, koje je za potrebe ovog rada definiran lokacijom glavnoga željezničkog kolodvora, putnički terminal zračne luke i Veliku Goricu ne zadovoljava postojeću potražnju. Zbog toga svakodnevno u cestovnome prometnom sustavu ovog područja u vršnim jutarnjim i poslijepodnevnim satima dolazi do zagušenja, tj. pojave tzv. uskih grla koja uzrokuju stvaranje prometnih čepova i velika zakašnjenja. U narednim će godinama, radi prirodnog prirasta stanovništva te planiranog proširenja zračne luke, problem biti još veći ako se ne pristupi poboljšanju njihove prometne povezanosti. Kvalitetna prometna veza između zračne luke i Glavnog kolodvora, a posredno i Velike Gorice, neophodna je za redoviti tijek prometa između navedenih centara ali i konkurentnost zračnog drugim granama prometa u ovoj regiji. Budući da moderni optimizirani javni gradski i/ili prigradski prometni sustav mora biti održiv sa gospodarskog i sociološkog stajališta te stajališta zaštite okoliša, željeznica se ovdje ističe kao prijevozni sustav s velikim potencijalom.

 

...



#53 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 26.01.2015. - 17:27

Ove godine kroz aerodrom Zagreb je prošlo 2.430.971 putnik, što je povećanje za ~5,5% u odnosu na prošlu godinu..

Eto, polako i Zagreb kreće nagore što se tiče broja putnika. Proteklih godina je bila vidljiva stagnacija aerodroma i zanemariva povećanja u broju putnika.



#54 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 27.01.2015. - 07:00

Eto, polako i Zagreb kreće nagore što se tiče broja putnika. Proteklih godina je bila vidljiva stagnacija aerodroma i zanemariva povećanja u broju putnika.

 

Ove godine će se moći pohvaliti i značajnim pomakom prema gore po pitanju povećanja prihoda od naplate parkinga. Da stvar bude ljepša, za taj "uspjeh" im uopće nije potrebno povećanje broja putnika :roll:



#55 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 27.01.2015. - 07:51

Francuska posla. Isto je bilo i s tunelom "Učka"


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#56 josip

josip
  • Članovi
  • 5,738 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 27.01.2015. - 16:24

Domorodci se uvijek snađu oko parkinga ako idu po nekoga na Zračnu luku. Hvala bogu pa na Plesu ima mjesta a nema paukova. :kul

#57 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 28.01.2015. - 15:30

Ove godine kroz aerodrom Zagreb je prošlo 2.430.971 putnik

 

U nepunih mjesec dana?



#58 DB

DB
  • Članovi
  • 11,577 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 28.01.2015. - 16:19

 

U nepunih mjesec dana?

 

Vjerojatno Ajvog još živi u 2014-oj ...  :kul



#59 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 28.01.2015. - 23:10

 

U nepunih mjesec dana?

 

Možda u dalekoj budućnosti..  :kul3

 

 

 

Vjerojatno Ajvog još živi u 2014-oj ...  :kul

 

Zaboravio je okrenuti list na kalendaru..  :kul3

 

 

Domorodci se uvijek snađu oko parkinga ako idu po nekoga na Zračnu luku. Hvala bogu pa na Plesu ima mjesta a nema paukova. :kul

 

 

Ove godine će se moći pohvaliti i značajnim pomakom prema gore po pitanju povećanja prihoda od naplate parkinga. Da stvar bude ljepša, za taj "uspjeh" im uopće nije potrebno povećanje broja putnika :roll:

 

Ako ostavljate auto na koji dan, u mjestu Pleso postoji par parkinga koje napjaćuju po 25 kuna po danu, a do terminala ti treba punih 5 minuta pješaka.

 

Joža, pazi, možda nema pauka, ali tam oko ograde su počeli dijeliti čestitke..  :kul3



#60 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,037 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 29.01.2015. - 01:00

an_smiley.gif

 

Prihod od parkiranja postaje jedan od najznačajnih izvora prihoda za aerodrome (ovdje), a vjerujem i drugdje.

 

Melbourne aerodrom ubere godišnje preko $A 120 miliona a Sydney preko $A130 miliona. Kako god bilo, prihodi od parkiranja su postali veći od prihoda najma prostora i aerodromske takse zajedno kod većine aerodroma.

 

Airport       Short-term car parking                     Long-term car parking

 

                 1 hour   3 hours  8 hours  24 hours    1 day    7 days

 

Adelaide    $5.00    $11.00     $26.00    $30.00         $25.00   $70.00

 

Brisbane    $14.00  $22.00    $50.00    $50.00          $40.00  $140.00

 

Melbourne $14.00  $28.00    $55.00    $55.00          $29.00  $77.00

 

Perth          $6.00    $10.20    $15.20   $38.00          $17.00   $93.00

 

Sydney     $16.00    $29.00    $56.00   $56.00          $26.00   $127.00

 

Medo

 

P.S. Ovo su podaci od prošle godine i promjene u cijeni su moguće. Adelaide Airport je već najavio da će dignuti cijenu na $A 6 za 1 sat od 1.3.2015

 

.


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users