Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Samogradnja - pregradnja


  • Please log in to reply
101 replies to this topic

#61 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 26.05.2006. - 11:22


Po slikama sto sam vidio od Madjarskih modela a cak i oni od raznih firmi, moji su puno bolji i jednostavniji.
Problem je jedan i to najvazniji "novci"! Ja izradjujem plocice koje i ne kostaju puno, ali drugi dijelovi kao kotaci, motoric, i sl. dodje skoro dva puta vise nego plocice.
Pozdrav
Velimir

Koliko na kraju košta gotov model. cca? Ne računajući ruke tj izradu?


Vjerojatno oko 250-300 EUR...

#62 crhav

crhav
  • Članovi
  • 701 posts
  • Joined 16.01.2006.
  • LocationRovinj

Posted 26.05.2006. - 17:03

Mislim da sam vec negdje i pisao o cijeni. Moje plocice tko zeli su (kit sa uputstvima i nacrtima) oko Kuna 500,00.-
Sto se tice dodatnih dijelova treba potrositi jos oko Euro 150,00.-
Materijal se treba naruciti i njemacke i engleske. Kotaci motoric, zupcanici i neke sitnice kao nitni (zakovice) iz engleske posto to sve se moze dobiti za oko Euro 50,00.-
Skupi su dimnjak, parni domovi, odbojnici, lampe i ostalo. Jedan dimnjak od DB01, koji se poslje treba i skratiti kosta oko Euro 5,90.- Pogledajte taj materijal na Weinertov web!
Pozdrav
Velimir

#63 matija

matija
  • Članovi
  • 227 posts
  • Joined 21.04.2006.
  • LocationSubotica, Vojvodina, Srbija

Posted 26.05.2006. - 20:56

evo ovde da nastavimo:
velimire sto se tice godina cini mise da smo tu negde, a i ja sam tog stava da ovde nema persiranja jer smo svi na neki nacin kolege.
sto se tice cene modela cini mi se da mesamo babe i zabe. model od metala (mesing) i od plastike su dva pojma. cak je i fleischmann presao na plasticne modele jer je cak i odlivak od metala neizdrzivo skup. ja poznajem coveka iz beograda koji je zaljubljenik u uskotracnu zeljeznicu i ima kolekciju uskotracnih parnjaca koje je svojevremeno placao i preko 2000 DM to su mesingani modeli izradjeni u raznim evropskim radionicama. tako da je cini mi se cena 300 € za borsigericu vise nego korektna. da skratim: nastavi da radis na jedanaestici i dvadeset dvojki
ubedjen sam da ce se sa njima podici velika prasina u madjarskoj. ako si procitao sve moje postove onda znas o cemu govorim.

#64 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 26.05.2006. - 21:15

evo ovde da nastavimo:
velimire sto se tice godina cini mise da smo tu negde, a i ja sam tog stava da ovde nema persiranja jer smo svi na neki nacin kolege.
sto se tice cene modela cini mi se da mesamo babe i zabe. model od metala (mesing) i od plastike su dva pojma. cak je i fleischmann presao na plasticne modele jer je cak i odlivak od metala neizdrzivo skup. ja poznajem coveka iz beograda koji je zaljubljenik u uskotracnu zeljeznicu i ima kolekciju uskotracnih parnjaca koje je svojevremeno placao i preko 2000 DM to su mesingani modeli izradjeni u raznim evropskim radionicama. tako da je cini mi se cena 300 € za borsigericu vise nego korektna. da skratim: nastavi da radis na jedanaestici i dvadeset dvojki
ubedjen sam da ce se sa njima podici velika prasina u madjarskoj. ako si procitao sve moje postove onda znas o cemu govorim.


Fleischmann radi lokomotive (karoserije) od plastike zato jer je jako sitne i fine detalje nemoguće dobiti metalnim ljevom.

#65 matija

matija
  • Članovi
  • 227 posts
  • Joined 21.04.2006.
  • LocationSubotica, Vojvodina, Srbija

Posted 26.05.2006. - 21:37

da slazem se izmedju ostalog i zbog toga. samo sto i zupcanike radi od plastike a njih su radili od metala

#66 CIWL

CIWL
  • Članovi
  • 94 posts
  • Joined 14.03.2006.

Posted 26.05.2006. - 22:11

Evo i ja se malo okasnelo uključujem u diskusiju. Prvo pozdrav veliki JŽ modelarima!! Nažalost, nema nas mnogo onih koje interesuju modeli sa JŽ sa sve njenim predhodnicama i naslednicama. Pošto vidim da ste poprilično odmakli o ovoj temi (na dva mesta) neću se vraćati na početak, već da nastavim dalje.

Prvo da pohvalim gdina. Crhu, jer njegovi modeli su stvarno fantastični. Ja sam uzeo njegov komplet za 05 i moram priznati da je onaj grb JŽ izuzetno dobro odrađen. Jeino se još dvoumim oko pločica (oznaka) upoređujem one plastične sa ROCO-ve 35-ice, zatim Crhine i konačno one koje sam ja naručio u Nemačkoj. Radi se takođe o ecovanim pločicama koje su rađene na osnovu originalnog uzorka (original table). Pokušao sam da vam ih slikam ali mi to baš ne ide od ruke
:oops: pa ću se potruditi sutra da ih skeniram da ih vidite.

Inace se trenutno bavim preradom KLEINBAHNOVE kkStB 178 = JŽ 52 (prepravku radi Slavko iz Beograda) te uskoro slede slike.

Inače, pozivam Crhu da ako hoće da se "reklamira" ovde:
http://railfan-belgrade.org/modeli.htm
da mi se javi. naravno je besplatno, moj pokušaj je samo da skupim sve "proizvođače" modela sa JŽ na jednom mestu.

Lep pozdrav!

#67 NClight

NClight
  • Članovi
  • 1,836 posts
  • Joined 23.04.2006.
  • LocationZagreb

Posted 28.05.2006. - 10:52

Općenito pitanje, kakva je situacija sa "resin" kitovima, jeli netko radio sa njima, kakva su iskustva? Postupak izrade se čini relativno jednostava i za manje ili veće serije isplativ... npr veći komadi nadgrađa i sl...

Usput, od kojeg su materijala i kojim postupkom rađeni "Beogradski" modeli?
The difference between men and boys is the price of their toys.

John Woodall, WorldRailFans


www.malezeljeznice.net

#68 CIWL

CIWL
  • Članovi
  • 94 posts
  • Joined 14.03.2006.

Posted 28.05.2006. - 12:49

Općenito pitanje, kakva je situacija sa "resin" kitovima, jeli netko radio sa njima, kakva su iskustva? Postupak izrade se čini relativno jednostava i za manje ili veće serije isplativ... npr veći komadi nadgrađa i sl...

Usput, od kojeg su materijala i kojim postupkom rađeni "Beogradski" modeli?


Beogradski modeli ti se i rade od rezina. Sa njim jeste "najjednostavnije" raditi, a možda čak i najjeftinije. Treba samo ručno sklopiti master što je najteži deo posla, a onda se na osnovu njega napravi kalup i lije u seriji koliko veliku god želeli. Recimo ja veliki deo delova za Crhinu 05 koje je trebalo kupiti od Weinerta lijem od rezina.

Važna napomena, kod rezina se mora paziti čiji je, prierice Švajcarski je jako dobar, dok se Američki loše pokazao....

#69 NClight

NClight
  • Članovi
  • 1,836 posts
  • Joined 23.04.2006.
  • LocationZagreb

Posted 28.05.2006. - 22:07

CIWL, dali bi bio voljan u kratko napisati postupak rada sa "resin" komponentama, način obrade modela, i sl.? Ne treba otkrivati tajne... :wink: već samo da se ljudi malko upoznaju sa načinom obrade odljevka, čišćenjem , bojanjem i sl...
The difference between men and boys is the price of their toys.

John Woodall, WorldRailFans


www.malezeljeznice.net

#70 CIWL

CIWL
  • Članovi
  • 94 posts
  • Joined 14.03.2006.

Posted 28.05.2006. - 22:41

Evo ovako:

Da krenemo od samog rezina. on je dvokomponentan i njegov odnos mešanja je dat u specifikaciji proizvođača (kao što sam već napomenuo, ima ih više). Poenta je da sve bude spremno za livenje pre nego što se pristupi mešanju komponenti jer se jako brzo počne zgušnjavati (očvršćavati).
Ono što je još važno jeste da na kalupu budu oduške kroz koje će izlaziti vazduh potisnut ulaskom rezina. to je jako vaćno jer nasuprot biće rupa, i slično po modelu gde im mesto nije. Tačno reći kako rasporediti oduške za vazduh je teško, za to treba praksa pa čovek izgradi osečaj.

Model je posle 20-30 min suv ili "skoro suv" (skoro suv kazuje da je suv jedino pod rukom još blago mekan, te pažljivo sa njim) dužina sušenja ovisi i o veličini predmeta koji se lio.

Kada se odlivak izvadi iz kalupa ako je još "mekan" pričeka se još malo (za dalju obradu i nevalja bitni čvrst ko kamen jer ga je teže obrađivati a može doći i do lomova i pucanja). Obrada je klasična, znači skalpel, burgija i već sav ostali modelarski pribor, prosto odstrani se sve što je suvišno.

Nadam se da sam odgovorio na pitanje :?:

#71 NClight

NClight
  • Članovi
  • 1,836 posts
  • Joined 23.04.2006.
  • LocationZagreb

Posted 29.05.2006. - 00:32

Hvala za odgovor!
Još samo ovo... :wink:
1. Dali podnosi kemijska sredstva za čišćenje, ako da koja?
2. Koje boje se preporučuju za bojenje (na kojoj bazi)?
3. Što se NIKAKO nesmije sa resin odljevcima?

Mislim da bi to bilo sve :hm :wink: :lol:
The difference between men and boys is the price of their toys.

John Woodall, WorldRailFans


www.malezeljeznice.net

#72 CIWL

CIWL
  • Članovi
  • 94 posts
  • Joined 14.03.2006.

Posted 29.05.2006. - 18:34

1. Ako čistim tj skidam boju (predpostavljam da si na to mislio) koristim kaustičnu (živu) sodu ili At (kočiono) ulje.

2. Koristim pretežno akrilne boje, ako je model jednobojan onda uzmem autolack, neki sa manjom pigmentacijom jer me mrzi posle da čistim airbrush, a inače koristim elita lifecolours ili Schmincke Aerocolor. Radio sam i sa revellovim ali mislim da na tržištu ne postoje lošije boje od njih.

3. ne pada mi sada ništa napamet, jeino ne savetujem da se liju npr fremovi za dugačke vagone (recimo 4 osovinci od 303mm) jer će posle nekoloko godina statika popustiti i početi da se krivi u sredini. To se jedino može rešiti ojačanjima.

#73 NClight

NClight
  • Članovi
  • 1,836 posts
  • Joined 23.04.2006.
  • LocationZagreb

Posted 29.05.2006. - 20:51

Koja bi bila najmanja debljina odljevka bez armiranja, a da ne puca?
Čime se lijepe međusobno resin dijelovi, a čime na druge materijale (npr metal), dvokomponentno epoksidno ljepilo možda?
The difference between men and boys is the price of their toys.

John Woodall, WorldRailFans


www.malezeljeznice.net

#74 matija

matija
  • Članovi
  • 227 posts
  • Joined 21.04.2006.
  • LocationSubotica, Vojvodina, Srbija

Posted 29.05.2006. - 21:08

da dodam i ja par pitanja. Ja sam do sada radio sa gotovim odlivcima koje sam nabavljao iz madjarske, medjutim sad me je zaintrigiralo da pokusam sam odlivati.
1.Gde moze da se kupi materijal (resina) i po kojoj ceni?
2.Kako se i od cega pravi kalup? Jer covek od koga sam nabavljao gotove odlivke je rekao da iz jednog kalupa moze maksimalno izvuci desetak odlivaka i onda mora da se pravi novi kalup, i toliko je rekao da su to silikonski kalupi. :hm

#75 CIWL

CIWL
  • Članovi
  • 94 posts
  • Joined 14.03.2006.

Posted 29.05.2006. - 22:28

Koja bi bila najmanja debljina odljevka bez armiranja, a da ne puca?
Čime se lijepe međusobno resin dijelovi, a čime na druge materijale (npr metal), dvokomponentno epoksidno ljepilo možda?


Dakle za najmanju debljinu nemam pojma, nikad nisam razmišljao o tome niti merio, a lepim čime stignem, superlepak, vollmerov lepak ili što se već nađe uzmi bilo šta što neostavlja beli trag.

#76 CIWL

CIWL
  • Članovi
  • 94 posts
  • Joined 14.03.2006.

Posted 29.05.2006. - 22:31

da dodam i ja par pitanja. Ja sam do sada radio sa gotovim odlivcima koje sam nabavljao iz madjarske, medjutim sad me je zaintrigiralo da pokusam sam odlivati.
1.Gde moze da se kupi materijal (resina) i po kojoj ceni?
2.Kako se i od cega pravi kalup? Jer covek od koga sam nabavljao gotove odlivke je rekao da iz jednog kalupa moze maksimalno izvuci desetak odlivaka i onda mora da se pravi novi kalup, i toliko je rekao da su to silikonski kalupi. :hm


Rezina imaš i u mađarskoj, samo moram proveriti gde tačno pa ti kažem, kalupe ja pravim od gume koju donosim iz pešte. Imaš radnju u Ulloi Ut samo moram proveriti koji je dacno broj samo da iskopam negde racune.

#77 NClight

NClight
  • Članovi
  • 1,836 posts
  • Joined 23.04.2006.
  • LocationZagreb

Posted 29.05.2006. - 22:40

CIWL, HVALA! Ako imaš još koju zgodnu ideju ili informaciju za samogradnju/pregradnju... ili bilo šta za modelarstvo, samo piši...
The difference between men and boys is the price of their toys.

John Woodall, WorldRailFans


www.malezeljeznice.net

#78 NClight

NClight
  • Članovi
  • 1,836 posts
  • Joined 23.04.2006.
  • LocationZagreb

Posted 29.05.2006. - 22:44

2.Kako se i od cega pravi kalup? Jer covek od koga sam nabavljao gotove odlivke je rekao da iz jednog kalupa moze maksimalno izvuci desetak odlivaka i onda mora da se pravi novi kalup, i toliko je rekao da su to silikonski kalupi. :hm


Za silikon ne vjerujem da izdrži samo 10, baš sam pitao neki dan za ljevanje white-metal tj. kositrenih djelova u ZG... kalup izdrži do 300! odljevaka, a to je ipak agresivniji postupak... silikon je skup, pa treba biti pažljiv sa izradom kalupa... nije baš lako popraviti...i naravno, nije obični silikon, već za kalupe!
The difference between men and boys is the price of their toys.

John Woodall, WorldRailFans


www.malezeljeznice.net

#79 CIWL

CIWL
  • Članovi
  • 94 posts
  • Joined 14.03.2006.

Posted 30.05.2006. - 10:40

. Jeino se još dvoumim oko pločica (oznaka) upoređujem one plastične sa ROCO-ve 35-ice, zatim Crhine i konačno one koje sam ja naručio u Nemačkoj. Radi se takođe o ecovanim pločicama koje su rađene na osnovu originalnog uzorka (original table). Pokušao sam da vam ih slikam ali mi to baš ne ide od ruke
:oops: pa ću se potruditi sutra da ih skeniram da ih vidite.


I evo obećanih JŽ Pločica:
Posted Image

#80 matija

matija
  • Članovi
  • 227 posts
  • Joined 21.04.2006.
  • LocationSubotica, Vojvodina, Srbija

Posted 30.05.2006. - 16:47

Jos uvek mi to oko kalupa nije jasno.Naime evo o cemu se radi po onim odlivcima koje sam ja kupovao definitivno nisu imali unutarnji kalup. Po mom misljenju on (madjar od kog sam uzimao gotove odlivke) jednostavno uroni kobotazu u masu i kad masa stvrdne (ne znam koja masa dali silikon ili guma)jednostavno je izvadi i kasnije sipa resinu i okrece kalup dok se ne razlije svuda podjednako (oko 2mm zida). To sam zaklljucio po tome sto je unutarnja strana odlivka blago neravna ali glatka a isto tako donja strana frema. Moguce je da on koristi neku improvizovanu i jeftiniju verziju odlivanja? :roll:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users