Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Poštanske i kurirske usluge u Hrvatskoj i svijetu - pitanja, savjeti i iskustva


  • Please log in to reply
142 replies to this topic

#1 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 21.12.2013. - 11:23

Ovakva tema je potrebna jer se gotovo svi forumaši koriste poštanskim i kurirskim uslugama različitih operatera. Od 1. siječnja 2013. poštanske usluge u Hrvatskoj su potpuno liberalizirane (kurirske su bile već ranije) i na tržištu se pojavljuje sve više davatelja usluga. Liberalizacija je svakako dobrodošla jer pošiljatelj može birati između najpovoljnijih ponuđača s obzirom na cijene, pouzdanost i rokove uručenja pojedinih operatera. Ima i negativnih posljedica, naročito u upitnoj kvaliteti pojedinih operatera i urušavanju nacionalnih poštanskih uprava koje se nisu prilagodile gubitku monopola (višegodišnja iskustva iz EU i čitavog svijeta), no to je izvan teme.

Nakon liberalizacije tržišta novi davatelji poštanskih i kurirskih usluga niču kao gljive poslije kiše. Manje-više sve tvrtke u Hrvatskoj imaju svoje web stranice, pa se pojedinosti o uvjetima prijenosa pošiljke, cijenama i rokovima uručenja mogu dobiti izravnim putem. Stoga u ovom uvodu ne bih o tome opširnije.

Za početak navodim samo neka osobna iskustva i preporuke:

 

SLANJE NOVCA

 

Nipošto nemojte slati gotovinu ili bankovne čekove koji glase na donosioca u običnom pismu! Istini za volju takva praksa je sve rjeđa, ali događa se. Golema većina poštara su pošteni ljudi, ali se uvijek nađe onih kojima se tuđe zalijepi za prste. Mom burazu i meni u Branimirovoj su 1994. opelješili pisma iz Kanade s po jednim čekom na 500 CAD, a glasili su na donosioca. Kod običnih pisama nema nikakve registracije primitka, prijenosa ni uručenja, dakle nema traga i može se lopini staviti soli na rep.

Novac se šalje u vrijednosnom pismu gdje se potpisuje svaka primopredaja iz ruke u ruku, ili poštanskom uputnicom, ili brzojavnom uputnicom ili preko Western Union.

 

SLANJE PAKETA

 

Tu postoji zaista veliki izbor davatelja usluga i vrste usluga. Skrećem pozornost na važnost pakiranja pošiljke prikladno sadržaju - ako je nešto lomljivo ili osjetljivo obavezno se pobrinite za odgovarajuće unutarnje pakiranje i upozorite davatelja usluga na sadržaj, te izaberite uslugu koja će osigurati da sve ostane čitavo. Ako je u paketu pokvarljiv sadržaj izaberite uslugu koja će omogućiti da pošiljka stigne u najkraćem mogućem roku. Platiti ćete nešto više, ali ćete izbjeći još veću potencijalnu štetu.

Svi veći operateri omogućuju vam da pratite kretanje pošiljke preko interneta i da u svakom trenutku točno znate gdje se ona nalazi.

 

OD VRATA DO VRATA

 

Ako niste u mogućnosti, ili vam se jednostavno ne da, ići u poštanski ured ili u ured nekog drugog operatera - a ne žalite dati koju kunu više - zatražite uslugu od vrata do vrata. Kretanje pošiljke možete pratiti cijelim putem preko interneta.

 

PISMA I POSLOVNA DOKUMENTACIJA

 

Tu posebno mislim na zainteresiranost građana kao primatelja (adresanta). Neki pošiljatelji omogućuju izbor operatera, a navesti ću jedan vlastiti primjer. Prije dosta godina dobivao sam račune American Expressa putem Pošte. Onda se dogodilo jednom, pa drugi put, pa treći put da mi računi nisu stizali i morao sam hodočasti u poslovnicu PBZ da pitam što sam dužan. U međuvremenu su promijenili davatelja usluga i prešli sa HP na City Express. Na moj prosvjed zbog nedobivanja računa ponudili su mi izbor: Pošta ili CityEx. Odlučio sam se za moju tadašnju firmu jer je bila pouzdanija od Vidićeve (uostalom, novine su tada bile pune slučajeva gdje su ljudi nalazili gomile računa - čak čitave vreće - odbačene po jarcima i šumarcima od strane dostavljača CityEx-a).

Danas takvih problema ni dvojbi nemam jer se sve obavlja putem interneta.

 

NAKNADA ŠTETE

 

Propisi točno određuju koja su prava korisnika poštanskih i kurirskih usluga. Ako vam se zalomi nesreća da vam izgube, oštete ili orobe pošiljku, ili prekorače rokove za prijenos i uručenje, imate pravo na naknadu materijalne i nematerijalne štete. Nemojte im opraštati, inzistirajte na naknadi pa makar se radilo o dvadesetak kuna - popijte im krv i izvadite mast da bolje nauče kako se treba ophoditi prema korisnicima koji su dali svoj novac i očekuju da plaćena usluga bude uredno i obavljena.


Serija 05 je zakon!

#2 EX-BOSANAC

EX-BOSANAC
  • Članovi
  • 308 posts
  • Joined 02.12.2005.

Posted 22.12.2013. - 01:02

Do kad se u hrvatskoj  moglo da saju  male zivoti nje postom


BOSNO MOJA U SRCUTE NOSIM EVO MENE PO NJEMACKOJ I HRVATSKOJ VOZIM

#3 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 22.12.2013. - 15:31

Do kad se u hrvatskoj  moglo da saju  male zivoti nje postom

 

Ne razumijem u potpunosti ovo pitanje tj. ''do kada''.

Koliko znam žive životinje mogu se slati i danas (nema davno da su neke poštare izbole pčele koje su izletjele iz loše ambalažirane pošiljke). Pri tome treba imati na umu da svaki prijevoz za životinju znači stresnu situaciju, pa treba izabrati uslugu najbržeg prijevoza i posebno (izdvojeno) rukovanje.

Naročito treba paziti na ambalažu, koja treba biti takva da životinja ima dovoljno zraka, da ne može pobjeći i da ne oštećuje ili zagađuje druge pošiljke.

Osobno bih se u takvom slučaju poslužio nekom kurirskom službom ''od vrata do vrata'' i platio najbrži prijenos.

Da ne duljim, zainteresiranima preporučam poziv na besplatni broj telefona 0800 202-202 (to je hpekspres, ali su na raspolaganju i druge kurirske tvrtke - da ne ispadne kako reklamiram svoju bivšu firmu). Oni će dati sve potrebne informacije.


Serija 05 je zakon!

#4 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 28.12.2013. - 11:31

Jučer sam u delničkoj pošti imao zanimljivo iskustvo...

Za razliku od apoteke i pekare, prvog postblagdanskog dana, pošta je bila prazna. Došao sam na šalter za pismonosne usluge predati preporučenu pošiljku. Pita teta s druge strane:

"Želite možda uslugu 'hitno'?"

Pitam ja: "A koja je prednost te usluge?" (kao fol, ne znam)

"Paaa, bude brže uručena!"

"Hm", velim ja, "to znači, zavisi o dobroj volji poštonoše?"

"Znači, bez usluge 'hitno'", odgovara teta...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#5 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 04.01.2014. - 07:32

Ovu karikaturu našao sam jutros na Facebooku:

 

34szCnU.jpg

 

O duhovitosti motiva može se raspravljati, no za oko mi je zapelo nešto drugo: kako čovjek ima stalnu potrebu dokazivati da je najgluplje živo biće i još tu glupost širiti po medijima.

Taj stvarni ili izmišljeni korisnik (ne bih stavio ruku u vatru da nije ovo drugo) odlučio je uštedjeti nekoliko kuna na poštarini i ostao bez tisućice. Osim toga čovjek je varao Poštu jer nije iskazao stvarni sadržaj pošiljke, što je bio dužan učiniti po načelu poštenja i savjesnosti.

Gotov novac i čekovi nikada se ne šalju u običnom pa ni u preporučenom pismu, već isključivo u vrijednosnom pismu (ili na druge načine za slanje novca). I to iz razloga:

- obična pošiljka (pismo, paket) nigdje se ne evidentira pojedinačno i potraživanje u slučaju gubitka je gubljenje vremena

- preporučeno pismo evidentira se pojedinačno samo prilikom predaje i uručenja, ne i u međufazama prijenosa, pa se u potražnom postupku može jedino utvrditi je li uručeno ili nije

- vrijednosna pošiljka evidentira se čitavim putem od predaje do uručenja, u svakoj primopredaji iz ruke u ruku, tako da se u potražnom postupku lako utvrđuje gdje je nestalo i tko je odgovorna osoba; inače vrijednosna pisma ne nestaju

Usporedba s ovrhom je neumjesna jer se rješenja o ovrsi šalju sudskim pismom ili pismom po upravnom postupku, koje ima posebni status.

Iskustvo (a i statistički podaci) govore da 99,99…% pošiljaka uredno stigne primatelju (ili se vraća pošiljatelju, uglavnom ne izgubi se). Isto tako iskustvo govori da su 99% zaposlenih u Pošti pošteni ljudi. Ali ima lopova i ima slučajeva gubitka ili otuđenja/orobljavanja pošiljaka. Tako je svugdje u svijetu, ne samo u Hrvatskoj pošti, premda mi osobno iskustvo i saznanja od drugih govore da bi trebalo dobro protresti ekspedit u zagrebačkoj Branimirovoj.


Serija 05 je zakon!

#6 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 04.01.2014. - 08:01

Ali ima lopova i ima slučajeva gubitka ili otuđenja/orobljavanja pošiljaka. Tako je svugdje u svijetu, ne samo u Hrvatskoj pošti, premda mi osobno iskustvo i saznanja od drugih govore da bi trebalo dobro protresti ekspedit u zagrebačkoj Branimirovoj.

 

Koji je način da nesavjesni poštar skuži da se u nekoj pošiljci nalaze novci ? Npr. jednu novčanicu smještenu unutar čestitke od kartona baš i nije baš tako jednostavno napipati.

 

Konkretno, moja mama je u više navrata iz Njemačke dobivala klasične kartonske čestitke u kuvertama (za Božić, Uskrs ili za rođendan), unutar koje joj je frendica gurnula 10 ili 20 eura. U većini slučajeva je te pošiljke uredno primila, ali sjećam se i slučaja da pošiljka nikad nije stigla. Tek u kasnijem telefonskom razgovoru je saznala da je i u toj čestitki bilo 10 eura.



#7 file

file
  • Članovi
  • 656 posts
  • Joined 27.05.2007.
  • LocationQueenstown, NZ

Posted 04.01.2014. - 10:00

Kako skuži?

Vjerovatno profiliranjem, teško je reći za grad, no u ruralnim područjima poštari puno znaju o ljudima koji žive u tom kraju. Pa tako i gdje tko ima koga, koliko često pošta tog tipa dolazi nekoj osobi lil obitelji, sastav obitelji i sl...


"Nikad stati, osim kad se mora"
"Bolje častan uzmak nego nečastan poraz"
''Bolje živa kukavica nego mrtav heroj'' - Grunf


#8 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 04.01.2014. - 10:40

Koji je način da nesavjesni poštar skuži da se u nekoj pošiljci nalaze novci ? Npr. jednu novčanicu smještenu unutar čestitke od kartona baš i nije baš tako jednostavno napipati.

 

File ti je već odgovorio, a ja ću dodati još ponešto.

Ne skuži nego nagađa. Bira odokativno, a ponekad i po mjestima/državama i po vremenu slanja (na primjer, pred Božić i Uskrs najveće su šanse da se unutra nađe kakva valuta). Terenski poštari (poštonoše) već znaju tko ima koga u inozemstvu i gdje, pa ako nisu u dobrim odnosima… Najslasniji zalogaj su im avionska pisma iz prekooceanskih zemalja. Tako smo prošli buraz i ja sa po 500 CAD.

Poštonoše rijetko kradu, premda se ponekad nađe i takvih. Obično im se brzo uđe u trag i onda slijedi otkaz i kaznena prijava.

Već sam opisao u jednom putopisu kako su otkriveni lopovi koji su orobljavali pisma s milodarima za časne sestre karmelićanke u Kloštar Ivaniću (pri čemu sam ja osobno posredovao i angažirao inspektora). Inspektor je namjestio pušku na način da je poslao lažna pisma s odgovarajućim kemikalijama, a ona su posebno praćena. Kada je potvrđeno da neka nisu uručena usljedila je racija i kemijska analiza. Lopovi su bili dvojica poštara koji su ujutro obavljali razmjenu i otvarali vreće, a s njima je u kompi bila i jedna časna sestra benediktinka. Baš lijepo…

Najveće lopine su u poštanskom centru razrade u Branimirovoj. Moj prijatelj i bivši kolega Branimir - igrom slučaja imao je radno mjesto u ulici pod svojim imenom - radio je s tom bagrom i ispričao mi je kako su harali po pismima i paketima kao martolozi. Njega su mrzili i bojkotirali jer nije htio krasti, a na siromačeka su se okomili i kontrolori koji su bili s lopovima u kompi i dobivali svoj dio. Čak su znale nestati i čitave vreće.

Sve to se dobro znalo, ali nitko nije reagirao - čak ni vrhuška takozvanog menadžmenta. Navesti ću i jedan primjer, iako je izvan teme o novcima i pismima. Nije se kralo samo u poštanskom dijelu, punili su se džepovi i na javnoj međumjesnoj i međunarodnoj telefonskoj govornici i to preko kabinskih posredničkih uređaja. Dečki su brzo prokljuvili sistem: korisnik obavi razgovor, izlazi račun, onda se stisne odgovarajuća kombinacija na tipkovnici i razgovor nestane iz memorije. Pa lova u džep. Jednom smo od TKC Zagreb naručili ispis razgovora za proteklih godinu dana - to je bila prava enciklopedija - i uspoređivali s naplatom. Manjak je iznosio (preračunato) nevjerojatnih 40.000 DEM. Pa to je bio u ono vrijeme novi VW Passat na cesti! O tome je odmah obaviještena vrhuška i usljedio je zanimljiv rasplet - jedan od genijalaca iz menadžmenta pozvao je dečke iz govornice k sebi, malo ih reda radi izgrdio (''dečki, nemojte da više čujem nešto takvo'') i onda ih počastio kavom i pićem. Naime, nekada je radio u govornici zajedno s njima i bili su dobri kompići pa…

Sve u svemu, čitav taj bivši GPPC Zagreb 2 - premda je tamo ipak bila većina poštenih i savjesnih ljudi - na mene je ostavio dojam mafijaške hobotnice isprepletene interesnim, prijateljskim, rođačkim, ljubavnim i tko zna kakvim drugim vezama.

Eto, umjesto kratkog odgovora ja zamalo započeo novu epizodu memoara na krivom mjestu. Bio sam malo opširniji da pojasnim i ovdje zašto mi u mirovini pogled na zgradu u Branimirovoj ne pobuđuje baš najpozitivnije uspomene (razloga je bilo još, ali tome kasnije u drugoj temi).


Serija 05 je zakon!

#9 STress

STress
  • Članovi
  • 1,472 posts
  • Joined 24.07.2009.
  • LocationIstočno od Gajnica

Posted 23.02.2014. - 19:15

Koliko danas treba prosječnom pismu (bez dodatnih usluga tipa "hitno") da dođe iz Splita u Zagreb? Pitam, jer je pismo poslano 15. 02., dakle, prije osam dana.



#10 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 24.02.2014. - 06:47

Koliko danas treba prosječnom pismu (bez dodatnih usluga tipa "hitno") da dođe iz Splita u Zagreb? Pitam, jer je pismo poslano 15. 02., dakle, prije osam dana.

 

Realno vrijeme od predaje u Splitu do uručenja u Zagrebu je 24 sata. Propisani krajnji rok za uručenje je, ako se ne varam, 48 sati.

Pošta se od Splita do Zagreba i obratno prevozi noću kamionima autocestom A-1, uz samo jedno ''tehničko'' zadržavanje u Lici zbog zamjene vozača. Pismo predano u Splitu do kraja radnog vremena u pravilu bi idućeg jutra trebalo biti u Zagrebu na dostavi. Za to postoje svi organizacijski i tehnološki uvjeti. E sad, zašto je tvoje pismo uhvatila fjaka može se samo nagađati.

U svakom slučaju je skandalozno da pismo između Splita i Zagreba putuje tako dugo.


Serija 05 je zakon!

#11 AndrejX

AndrejX
  • Članovi
  • 224 posts
  • Joined 18.04.2008.

Posted 24.02.2014. - 19:56

Da li postoji nacin za slanje posiljke pisma/paketa bez da je na njemu naznacen posiljatelj, a da opet postoji mogucnost pracenja i trazenja povrata u slucaju neisporuke?

#12 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 25.02.2014. - 06:17

Da li postoji nacin za slanje posiljke pisma/paketa bez da je na njemu naznacen posiljatelj, a da opet postoji mogucnost pracenja i trazenja povrata u slucaju neisporuke?

 

Za obično pismo koliko znam ne postoji, a za paket ne znam (premda sumnjam da je moguće). Bilo bi najbolje raspitati se kod hpekspresa (besplatni broj 0800 202-202).


Serija 05 je zakon!

#13 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.09.2014. - 06:19

Jutros sam uz kavicu malo surfao po starim temama, između ostaloga i po ovoj, pa sam uočio jednu sitnicu i palo mi je na pamet da sastavim kratki osvrt - bolje rečeno pojašnjenje. Možda nekome posluži kao korisna informacija (ipak sam ja u krvi još uvijek stara poštarčina).

Riječ je o kategorijama poštanskih pošiljaka koje se zovu NEURUČIVE i NEISPORUČIVE, a koje valja razlikovati po smislu.

NEURUČIVA je ona pošiljka na kojoj je adresa nedovoljna ili je pogrešna pa uručenje u odredišnoj pošti nije moguće. U takvim slučajevima pošiljka se upućuje u poštanski centar razrade, u odjel za neuručive pošiljke. Tamo se komisijski otvara, pregledava se sadržaj i traži se neki podatak po kojem bi se eventualno mogao pronaći primatelj ili bar pošiljatelj (neka adresa, neki telefonski broj ili bilo koji drugi koristan podatak). Ako nađe koristan podatak ekipa u odjelu stupa u kontakt s odgovarajućom osobom i dogovara dalji postupak. Na taj način veliki broj neuručivih pošiljaka ipak dospijeva u ruke primatelja ili bar pošiljatelja.

Ako se ne može naći nikakav koristan podatak pošiljka se smatra NEISPORUČIVOM. Takve pošiljke se onda komisijski uništavaju (spaljuju), osim onih koje mogu u reciklažu kao stari papir poput novina i časopisa.

Nekoliko godina radio sam u Branimirovoj, a nedaleko mojeg ureda na istom katu nalazio se i odjel za neuručive i neisporučive pošiljke. S dečkima sam bio u dobrim odnosima pa sam povremeno navraćao k njima i uzimao različitu literaturu iz neisporučivih pošiljaka (knjige, časopise i razne druge publikacije), pa je to umjesto u reciklaži završilo kod mene.

Kad sam se već raspričao o ovoj temi navesti ću i jedan primjer iz vlastite prakse. Godina je bila 1976. i radio sam na šalteru pošte 41150 Zagreb-Aeroport. Jednoj mladoj dami prodao sam razglednicu velikog formata i pripadajuće marke za inozemstvo, a pri završetku radnog vremena našao sam je (razglednicu, ne damu) u uložnici. Gomila teksta pisanog sitnim slovima na stranom jeziku (mislim da je bio francuski), ta se baš raspisala - a polje za adresu potpuno prazno. Ode mlada dama na avion, a ode i razglednica izravno u neisporučive pošiljke.

Danas se komunicira uglavnom e-mailom i SMS-om, ali svakome se od nas vjerojatno zalomi poneko pismo ili razglednica. Stoga pripazite na propisano i točno adresiranje, ili bar ostavite neki koristan trag da vas moji dečki mogu naći.  :kul


Serija 05 je zakon!

#14 badmax629

badmax629
  • Članovi
  • 128 posts
  • Joined 23.05.2009.

Posted 25.09.2014. - 08:06

Evo, Stanley, koristim priliku da se zahvalim tvojim bivšim radnim kolegama, ( sam sam si kriv što sam imao povjerenja u njih, iz toga razloga ne pada mi više napamet preko njih slati, idem osobno ako bude ikako moguće) čak 9 radnih dana je prošlo od datuma štambljinanog u pošti Zagreb, dok je koverta, obična mala plava kovertica stigla do Siska.... Isti dan je poslana meni i ista takva u jedno selo kod Županje. Kolega je dobio svoje treći radni dan, ja deveti, a kud i kamo sam bliže, poštar ide svaki dan. da sam barem znao da se bude toliko odužilo otišao bih osobno po taj papir, a sada mi je Pošta napravila samo probleme..tj odužila mi je prelazak u drugu firmu cijelih mjesec dana..... 9 radnih dana kovertica putuje...... ja na svojem radnom mjestu nesmijem kasniti 15 minuta, odmah zvoni mobitel.... a koverta putuje 9 dana.... 9.....  :ljut2  pa kako i gdje može zapeti toliko, ako je štambilj preko marke sa datumom, znači tada je zaprimljeno? I što se onda događa sa tom kovertom?



#15 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 25.09.2014. - 09:59

Evo, Stanley, koristim priliku da se zahvalim tvojim bivšim radnim kolegama, ( sam sam si kriv što sam imao povjerenja u njih, iz toga razloga ne pada mi više napamet preko njih slati, idem osobno ako bude ikako moguće) čak 9 radnih dana je prošlo od datuma štambljinanog u pošti Zagreb, dok je koverta, obična mala plava kovertica stigla do Siska.... Isti dan je poslana meni i ista takva u jedno selo kod Županje. Kolega je dobio svoje treći radni dan, ja deveti, a kud i kamo sam bliže, poštar ide svaki dan. da sam barem znao da se bude toliko odužilo otišao bih osobno po taj papir, a sada mi je Pošta napravila samo probleme..tj odužila mi je prelazak u drugu firmu cijelih mjesec dana..... 9 radnih dana kovertica putuje...... ja na svojem radnom mjestu nesmijem kasniti 15 minuta, odmah zvoni mobitel.... a koverta putuje 9 dana.... 9.....  :ljut2  pa kako i gdje može zapeti toliko, ako je štambilj preko marke sa datumom, znači tada je zaprimljeno? I što se onda događa sa tom kovertom?

 

Čitam ovo što si napisao i češkam se po glavi, prisjećajući se da sam za vrijeme služenja vojnog roka (1973./1974.) dobivao pisma iz Zagreba u Prizren - 900 km! - u roku od 24 sata ili najviše 48 sati. Tada je vrijedilo pravilo ''danas predano - sutra uručeno'' i postojao je takozvani NAPS - Noćni avio-poštanski saobraćaj u kojem je partner ZJPTT bila zagrebačka Pan Adria. Dobro, bila su to neka druga vremena.

Što se događalo s tvojom nesretnom kovertom mogu samo nagađati, ali mi ne ide u glavu da se pismo predano u Zagrebu ne uruči sutradan u Sisku.

Čujem da je HP uvela uslugu koja se zove ''prioritetna pošiljka''. Toga u moje vrijeme nije bilo. Vonja mi na smicalicu da se na mala vrata poveća cijena usluge, ali ne znam detalje.

Zakon o poštanskim uslugama (NN 153/13), članak 40, kaže:

(1) Davatelj univerzalne usluge mora osigurati:

1. u unutarnjem poštanskom prometu, uručenje 85% poštanskih pošiljaka najbrže kategorije u roku od jednoga radnog dana, odnosno 95% u roku od dva radna dana, a za sve ostale pošiljke u unutarnjem prometu 95% u roku od tri radna dana,

2. u međunarodnom poštanskom prometu s državama članicama Europske unije, uručenje 85% poštanskih pošiljaka najbrže kategorije u roku od tri radna dana, odnosno 97% u roku od pet radnih dana, a za druge države u okviru rokova propisanih aktima Svjetske poštanske unije.

(2) Za poštanske pošiljke adresirane za primatelje na otocima ili zaprimljene na otocima rokovi uručenja iz stavka 1. točke 1. ovoga članka produljuju se za jedan dan.

(3) U rokove uručenja pošiljaka ne uračunavaju se:

1. dan prijema pošiljke,

2. vrijeme kašnjenja zbog netočne i nepotpune adrese primatelja,

3. vrijeme kašnjenja zbog više sile ili zastoja u prometu nastalog bez krivnje davatelja univerzalne usluge,

4. neradni dani i dani kada se ne obavlja uručenje poštanskih pošiljaka.

Ti bi po zakonu imao pravo na naknadu štete zbog prekoračenja roka uručenja pošiljke, uključivo eventualno nastalu materijalnu ili nematerijalnu štetu (npr. izgubljenu zaradu ili razliku zarade). Po zakonu - ali hipotetski, jer sve treba dokazati. Na tvom mjestu ja bih Poštu ''obradio'' u medijima i to s guštom. Za firmu koja je u banani (postupno gubi tržište i prihod, opet je u gubicima) ovakvo ponašanje je luksuz koji si ne bi smjela dopustiti.

Što da ti kažem na kraju? Konkurencija je iz raja izašla i idući put iskušaj usluge nekog drugog operatera.


Serija 05 je zakon!

#16 ICU

ICU
  • Članovi
  • 72 posts
  • Joined 15.12.2006.
  • LocationLondon, UK

Posted 03.01.2015. - 07:47

Ako ima neki insider, zbog cega obicna avionska posiljka (mali paket) poslan iz Velike Britanije biva urucen u Zagrebu za 10+ dana (u tri razna navrata, mirni mjeseci, 11 dana, 14 dana, 12 dana, znaci mogu reci da je pravilo postalo). Nisam jedini s takvim iskustvima. Podrucje je EU znaci ne bi trebalo biti carinjenja. Predvidjeni rok za urucenje za tu posiljku 3-5 dana (RoyalMail).

Posiljka napusti UK isti dan ili drugi.

 

U drugom smjeru perfektno. Poslan isti paketic obicnom postom iz Zagreba, kod mene u rukama u Londonu za 48 sati!



#17 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 03.01.2015. - 08:00

Da se nadovežem na prethodni komentar od ICU.

 

Imao sam i ja nedavno slično iskustvo. Kupovao sam preko eBaya, poštarina preko Royal Mail First Class Service je koštala skoro isto koliko i ono šta sam kupio, a vrijeme dostave je bila potpuno neadekvatno plaćenom trošku poštarine. Na kraju sam još po paketić morao osobno otići na poštu u Branimirovu.

 

Bolje da su slali običnom poštom ... manje bi koštalo, ne bi puno dulje trajalo, a poštar bi mi to lijepo ubacio doma u poštanski kaslić.
 
 
Clipboard01-22.jpg



#18 ICU

ICU
  • Članovi
  • 72 posts
  • Joined 15.12.2006.
  • LocationLondon, UK

Posted 03.01.2015. - 09:48

Jos si dobro prosao, 7 dana..

Fino se vidi da posta ide na prvi avion za HR, a dalje pomoz Bog...

 

Inace nema first class/second class u prometu izvan UK, samo regular air, trackable/signable, express service i izmedju prve dvije nema bitne razlike u brzini.



#19 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 03.01.2015. - 10:20

Ako ima neki insider, zbog cega obicna avionska posiljka (mali paket) poslan iz Velike Britanije biva urucen u Zagrebu za 10+ dana (u tri razna navrata, mirni mjeseci, 11 dana, 14 dana, 12 dana, znaci mogu reci da je pravilo postalo). Nisam jedini s takvim iskustvima. Podrucje je EU znaci ne bi trebalo biti carinjenja. Predvidjeni rok za urucenje za tu posiljku 3-5 dana (RoyalMail).

 

Insidera na forumu koliko znam nemamo, osim jednog bivšeg (a to je moja malenkost).

Kao prvo, ne ide mi u glavu da pismovna pošiljka - a mali paket spada u tu vrstu pošiljaka - putuje iz Velike Britanije toliko dugo. Meni su npr. pisma iz Kanade stizala u roku od 6-7 dana.

Kao drugo, pošiljke iz Njemačke koje su morale proći carinski pregled (u vrijeme kada Hrvatska nije bila u EU) stizale su u moje ruke u roku od 4-6 dana.

Iako već pet godina nemam dodira s bivšom firmom slutim da je problem u HP-u, točnije u Branimirovoj. Preporučam poslati upit na mail adresu info@posta.hr. Na lijep način izraziti čuđenje zbog vremenske duljine putovanja pošiljke između dvije zemlje EU, a na još ljepši način zaprijetiti da bi priča mogla završiti u medijima. To je dokazani protuotrov za šlamperaje naših poštarčina.


Serija 05 je zakon!

#20 AndrejX

AndrejX
  • Članovi
  • 224 posts
  • Joined 18.04.2008.

Posted 03.01.2015. - 10:58

Nemojte tako olako prebacivati krivnju s RM na HP, poglavito ne vjerovati trackingu posto zadnja stavka zapravo znaci da cami u nekom kontejneru u carinskoj zoni, a ne da je u avionu. Ako i je u avionu to nije direktan let do ZG nego do EU kopnenog huba. Od mojih more posiljaka iz tog smjera nikad nije niti jedna stigla unutar tjedan dana. Ali RM ima i jedan brizno njegovan obicaj (kojeg i samu indirektno priznaju) da po par puta godisnje kreiraju "crnu rupu" gdje posiljke ili nikad ne stignu ili krenu na visemjesecni put oko svijeta - moje se znale pojaviti s raznim odbijanac stambiljima iz Kanade, Kostarike, Grenade i sl :)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users