Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Infrastrukturna svaštara


  • Please log in to reply
596 replies to this topic

#581 Duh u močvari

Duh u močvari
  • Članovi
  • 2,570 posts
  • Joined 23.02.2015.
  • LocationZagreb

Posted 27.07.2019. - 13:27

Iz novog Željezničara, intervju s predsjednikom uprave Pružnih građevina:

 

 

Spomenuli ste kako je bilo više posla. Možete li nam navesti one najvažnije?

 

Radimo na kapitalnome remontu pruge Greda – Sisak – Sunja. Tamo privodimo kraju radove na mostu Graduša, što je jedan od većih zahvata. Radimo i remont pruga tzv. zagrebačkog prstena od Sesveta do Zagreb Ranžirnog kolodvora i od Klare do Zagreb Zapadnog kolodvora. Velik je i posao osiguranja kolodvora od Josipdola do Knina na ličkoj pruzi.

 

Koji je to remont od Klare do Zagreb Zapadnog? Pretpostavljam da se misli na spojnicu Trešnjevka rasputnica - Zagreb zapadni?

 

Što se zadnje točke tiče, znači li to da se konačno osposobljava SS oprema na ličkoj pruzi?



#582 zglajzan

zglajzan
  • Članovi
  • 348 posts
  • Joined 28.01.2010.

Posted 29.07.2019. - 17:53

Joj to s lickom prugom za SS uređaje traje kao ciklus kapitalnog remonta u periodu svakih 20 godina. S obzirom na promet ličkom prugom može se barem zaključiti da HŽ ne odustaje niti od pruge niti od ugradnje SS uređaja. Kad sam 2004 fotkao štrekara koji zastavicom glumi ulazni signal, mislio sam to po tadašnjim planovima da je to pitanje prošlosti. Ali tadašnja uprava postala je prošlost.
zglajzan

#583 dp41646

dp41646
  • Članovi
  • 14 posts
  • Joined 25.09.2018.
  • LocationZagreb

Posted 30.07.2019. - 11:42

Što se zadnje točke tiče, znači li to da se konačno osposobljava SS oprema na ličkoj pruzi?

 

Ako se ikad to osposobi, koje su točno posljedice na vrijeme trajanja putovanja?

Hoće se nešto spustiti, ili?



#584 josip

josip
  • Članovi
  • 5,738 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 30.07.2019. - 13:11

 
Ako se ikad to osposobi, koje su točno posljedice na vrijeme trajanja putovanja?
Hoće se nešto spustiti, ili?


Ako je dionica Perušić - Gračac i dalje sposobna za 160 onda bi vrijeme putovanja za nagibne vlakove trebalo biti nešto kraće, za noćni je tako svejedno kad je vozno vrijeme razvučeno.

#585 zglajzan

zglajzan
  • Članovi
  • 348 posts
  • Joined 28.01.2010.

Posted 31.07.2019. - 11:57

Mislim da po lickom polju vrijedi caka da jednokolosječna za 160 ima dozvoljenu 140 maksimalno, a recimo Dugo Selo-Križevci i 130 ( nakon remonta 2003.) A ako je dvokolosječni tada bude 160 ali zbog manjka vagona pa i lokomotiva za svaki slučaj bude vozni red razvučen na cca 140... a posto sve iznad 100 na sat u nas liči na nešto jako brzo, već i 120 brzina psihološki djeluje “ da i ne treba brže”. Možda bi i noćnu vlakovi brzi išli i brže ako kad pulmane nema što brže voziti... Sve je to mali začarani krug HŽa. I k tome, za nagibni istina na srcu nije ni trebalo ravnati trasu po ličkom polju, iako ovako pruga izgleda pristojnija za održavanje i vožnju rijetkim vlakovima za putnike.
zglajzan

#586 zezi

zezi
  • Članovi
  • 58 posts
  • Joined 28.07.2009.

Posted 02.08.2019. - 09:59

Odluka s prošle sjednice vlade (01.08.2019.)

 

Ovlašćuje se Ministarstvo financija da, u ime Vlade Republike Hrvatske izda, a ministar financija potpiše ispravu o davanju državnog jamstva u korist OTP banke d.d., za kreditno zaduženje društva HŽ Infrastruktura d.o.o., u iznosu od 350.000.000,00 kuna, u protuvrijednosti eura, radi financiranja obnove željezničke infrastrukture.

 

Kreditnim zaduženjem društva HŽ Infrastruktura d.o.o. kod OTP banke d.d., u visini od 350.000.000,00 milijuna kuna u EUR protuvrijednosti bit će financirani investicijski projekti ukupne vrijednosti 4.468,49 milijuna kuna, odnosno ovim kreditnim zaduženjem financira se 7,83 % navedenih investicijskih projekata.

 

 

Pregled projekata koji će se financirati iz novog zaduženja:

 

Naziv projekta   Ukupna vrijednost projekta   Financiranje iz novog kredita

Zamjena mosta Vrbovsko km 554+623, pruga Zagreb Gk - Rijeka          8.900  6.020

Sanacija usjeka na pruzi Rijeka-Šapjane- DG                                         16.400  6.490

Sanacija usjeka na pruzi Zagreb GK - Rijeka                                           63.000  5.000

Obnova pružnih građevina na koridoru RH 2                                            8.750   5.985

Obnova dionice Ogulin - (Moravice) (29,4 km), pruga Zagreb Gk - Rijeka 330.000  35.000

Obnova kontaktne mreže u kolodvorima Duga Resa, Zvečaj, Generalski Stol, Gornje Dubrave, Oštarije, Ogulin i Gomirje, pruga Zagreb Gk - Rijeka  24.00   1.000

Zamjena sustava grijanja skretnica i ugradnja električnih grijača na prugama koridora RH2  43.400  3.000

Obnova tunela Rudopolje  8.100  500

Obnova tunela Plavča Draga 6.500 500

Modernizacija i obnova pruge Oštarije - Knin - Split                     2.000.041  7.400

Rekonstrukcije i obnova kolodvora na pruzi Oštarije - Knin - Split    81.000   8.000

Modernizacija i obnova SS uređaja pruge Oštarije - Knin - Split  932.000  50.000

Modernizacija željezničkog teretnog kolodvora Ploče  3.000   3.000

Obnova kolodvorskih kolosijeka u kolodvoru Ploče  6.500  6.000

Izgradnja novog mosta Kanal u km 259+819, pruga Novska - Tovarnik - DG  2.700  2.700

Izgradnja novih propusta u km 305+494, 276+418,  255+210, pruga Novska - Tovarnik - DG  5.300 1.500

Uklanjanje postojećeg mosta i izgradnja novog propusta u km 273+172, pruge Novska-Tovarnik-DG 5.000 100

Uklanjanje mosta Lomnica te izrada nasipa u km 408+947, pruga Zagreb GK-Sisak-Novska 1.900  1.900

Rekonstrukcija PSN2 25 kV Žitnjak, Ivankovo, Sibinj i Sl Brod, pruge Sesvete - Sava i Novska - Tovarnik - DG  14.800  8.730

Obnova dalekovoda 110kV EVP N. Kapela - TS Slavonski Brod (II vod), pruga Novska - Tovarnik - DG 1.700 1.700

Modernizacija CDU Vinkovci i CDU Zagreb 3.800 1.000

Zamjena sustava napajanja na pruzi Dugo Selo - Novska 2.500 2.500

Zamjena mosta Gradusa u km 353+932, pruga Zagreb Gk - Sisak - Novska 5.100 1.900

Obnova pružnih građevina ostalih međunarodnih pruga 6.000 3.400

Obnova dionice (Greda) - Sunja  (30,8 km), pruga Zagreb Gk - Sisak - Novska 250.000 63.000

Rekonstrukcija kolodvora Sisak, pruga Zagreb Gk - Sisak - Novska 51.500 9.000

Obnova kolosijeka u otpremništvu Đergaj 11.000 5.000

Sanacija stupova mosta "Drava" u km 90+790, pruga Zaprešić - Čakovec 3.000 3.000

Izgradnja novog propusta u km 60+623, pruga Zaprešić-Čakovec 750 500

Obnova dionice Čakovec – Varaždin – Koprivnica – Virovitica (116,5 km), pruga Zaprešić - Čakovec i Varaždin - Dalj - Virovitica 165.000 22.000

Osiguranje kolodvora Đurđevac, Virje i međukolodvorske ovisnosti, pruga Varaždin - Dalj 11.600 250

Izgradnja potpornih zidova u usjeku u km 2+900 do 3+150, pruga Nova Kapela - Našice 4.500 700

Obnova tunela Zaluka, pruga Karlovac-Kamanje-DG 7.200 32

Izgradnja kolodvora Laslovo-Korođ 17.000 5.000

Rekonstrukcija pružnih građevina 5.500 500

Obnova pruga u čvoru Zagreb 90.000 15.000

Rekonstrukcija ŽCP-a sintetičkim popođenjem * 12.500 3.000

Osiguravanje trokuta preglednosti, svođenje i ukidanje ŽCP-a * 13.000 4.000

Zamjena magnetskih kontakata * 6.000 1.200

Nabava motaka polubranika i branika za ŽCP * 10.000 2.000

Zamjena cestovnih svjetlosnih signala * 5.000 1.000

Zamjena skretnica * 30.000 1.000

Izgradnja novih i rekonstrukcija postojećih stajališta na željezničkim prugama (Sesvetska Sopnica, Sesvetska Sela, Dubrava Zabočka, Dujmovača i Solin Širine) 40.000 14.000

Uređene površine * 5.100 1.100

Rekonstrukcija i izgradnja energetike i vanjske rasvjete na kolodvorima ''Cerje Tužno i Lepoglava'', pruga Varaždin – Ivanec – Golubovec i kolodvora "Mala Subotica" pruga Čakovec- Kotoriba - DG 1.500 1.500

Napojni uređaji * 5.000 1.000

Obnova relejnih kolodvorskih i APB uređaja * 49.000 10.000

Zamjena glavnih signala * 2.500 500

Zamjena napajanja rasvjete likovnih signala i predsignala solarnim čelijama * 2.500 500

Ugradnja registrofona na prugama HŽ-a * 1.500 300

Zamjena TK pulteva * 5.500 1.500

Zamjena RD stanica * 4.000 2.000

Inspekcijski nalazi elektroenergetskog infrastrukturnog podsustava * 2.800 300

Sanacija pročelja i krova prijemne zgrade Sl. Brod 12.300 4.000

Rekonstrukcija kolodvorske zgrade Rijeka 12.100 3.000

Sanacija kolodvorske zgrade i uređenje okoliša Otok 1.100 1.100

Sanacija krovišta i izvođenje novog sustava zaštite od djelovanja munje stambene zgrade Obale Trnskog 350 350

Uređenje kolodvorske zgrade Botovo 600 600

Klima uređaji zgrade Direkcije HŽ 3.700 3.700

Studijska, investicijska i tehnička dokumentacija * 45.000 5.000

Sveukupno  4.468.491   349.957

*kontinuirani projekti



#587 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,222 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 04.08.2019. - 14:24

Sto se tocno misli pod rekonstrukcija i modernizacija pruge Ostarije-Knin-Split? Da li to podrazumjeva i elektrifikaciju? Jer licka je pruga nedavno obnavljana... Istina, sa tom modernizacijom dobili smo samo jos vece produljenje voznog reda ICN-ova za oko 1 h... 


Pozdrav iz Stubaka

#588 zglajzan

zglajzan
  • Članovi
  • 348 posts
  • Joined 28.01.2010.

Posted 04.08.2019. - 15:37

To je bila modernizacija koja nije završena zbog dolaska ćaće a zatim samo po sebi nastupila je demodernizacija. Mislim da ni pod djelovanjem teške psihijatrijske dijagnoze ne bi netko ni pomislio na elektrifikaciju ličku pruge... a kome i treba: HŽ trojstvo prvo je kome struja ne treba. Posto mogu biti na HZu samo običan putnik pitam li se sto je za ljude takvoga soja donijela izmjena napona vuče od Moravica prema moru... još manje vlakova i veza!
zglajzan

#589 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 05.08.2019. - 07:41

Spomenuta je izgradnja kolodvora Laslovo-Korođ. Valjda obnova, jer je kolodvor postojao prije zadnjeg rata.


Serija 05 je zakon!

#590 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,796 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 05.08.2019. - 08:38

Spomenuta je izgradnja kolodvora Laslovo-Korođ. Valjda obnova, jer je kolodvor postojao prije zadnjeg rata.

Već je bio napravljen kod ponovnog otvaranja pa su ga morali zatvoriti. Po onoj narodnoj bi trebalo biti: Treći put Bog pomaže!



#591 zagro

zagro
  • Članovi
  • 167 posts
  • Joined 06.08.2008.
  • LocationNova Kapela-Batrina

Posted 05.08.2019. - 12:50

Zar nije kolodvor Korođ izvađen prilikom zadnje obnove? Trenutno nema nijednog kolodvora između Vinkovaca i Osijeka što dosta otežava odvijanje teretnog prometa.



#592 DB

DB
  • Članovi
  • 11,580 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 05.08.2019. - 13:35

Spomenuta je izgradnja kolodvora Laslovo-Korođ. Valjda obnova, jer je kolodvor postojao prije zadnjeg rata.

 

Tehnički gledano, a i prema propisima, to je izgradnja.

Da neko nekim čudom zaželi rekonstruirati npr. Burnum, osim gomile kojekakvih dozvola bi mu trebala i građevinska.

 

Obnova, odnosno remont, podrazumijeva prije svega zamjenu materijala radi održanja projektiranog stanja i kapaciteta: brzine, nosivosti, profila i sl.

U Laslovo-Korođu se prije svega radi o rekonstrukciji - bitnoj promjeni u građevinskoj, prometnoj i/ili signalno-sigurnosnoj strukturi, dakle nečemu za što je potrebna i građevinska dozvola.

 

To što je nekad tu bio kolodvor, nema na pojmovnoj razini nikakve veze - nakon kolodvora je izgrađena (dakle, prema posebnom projektu i uz građevinsku dozvolu!) otvorena pruga (s peronom) i ta otvorena pruga je trenutno stanje.

Za promjenu tog stanja nije dovoljan remont (obnova), nego rekonstrukcija.



#593 Blagus

Blagus
  • Članovi
  • 215 posts
  • Joined 03.10.2014.
  • LocationZagreb

Posted 05.09.2019. - 14:25

Pitanje za kolodvor Sesvete. Zašto se rampa na istočnom prijelazu spušta kad vlak sa zapada (od Glavnog) ulazi u kolodvor, diže dok vlak stoji, pa opet spusti kad vlak krene? Sigurnosni razlozi?

#594 niTo

niTo
  • Članovi
  • 1,254 posts
  • Joined 30.01.2014.
  • LocationZagreb

Posted 05.09.2019. - 14:46

I jesu li to Okučani postali odlagalište vagona? Peti i šesti kolosijeku su zauzeti kompozicijama koje stoje neko vrijeme. Dakle, otočni peron ima slobodan samo prolazni kolosijeku za ulaz/izlaz putnika. U slučaju pretjecanja, siječe se sjeverni prolazni kolosijek da bi vlak koji čeka došao na prvi ili drugi kolosijeku i propustio ovog iza. Novska pak, izuzev jednog zauzetog kolosijeka, zjapi prazna, s obzirom na kapacitet.

#595 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 19.09.2019. - 08:47

Ovaj zanimljiv materijal sam dobio mailom od forumskog kolege zglajzana i mislim da spada ovdje:

 

wsNnvOt.jpg


Serija 05 je zakon!

#596 zagro

zagro
  • Članovi
  • 167 posts
  • Joined 06.08.2008.
  • LocationNova Kapela-Batrina

Posted 19.09.2019. - 11:10

Pitanje za kolodvor Sesvete. Zašto se rampa na istočnom prijelazu spušta kad vlak sa zapada (od Glavnog) ulazi u kolodvor, diže dok vlak stoji, pa opet spusti kad vlak krene? Sigurnosni razlozi?

 

Moj je zaključak da je prijelaz unutar puta proklizavanja ili čak voznog puta vlaka pa je zatvoren do njegovog zaustavljanja nakon čega se otvara pa opet zatvara prije postavljanja izlaza. Ista stvar je i u Zdenčini.

 

I jesu li to Okučani postali odlagalište vagona? Peti i šesti kolosijeku su zauzeti kompozicijama koje stoje neko vrijeme. Dakle, otočni peron ima slobodan samo prolazni kolosijeku za ulaz/izlaz putnika. U slučaju pretjecanja, siječe se sjeverni prolazni kolosijek da bi vlak koji čeka došao na prvi ili drugi kolosijeku i propustio ovog iza. Novska pak, izuzev jednog zauzetog kolosijeka, zjapi prazna, s obzirom na kapacitet.

 

To se i ja pitam jer ti vagoni tamo stvarno dugo stoje, pogotovo cisterne. Imaju na sebi nekakve listice ali nisam imao prilike pogledati kakve. Taj kolodvor je, što se mene tiče, bačen novac za koji se mogao obnoviti dobar komad pruge. Kolodvor je totalno neiskorišten, nešto malo putnika i tu i tamo pokoja garnitura kamena. Tako je to kad o tome brine politika umjesto struke.



#597 Macosa 7121

Macosa 7121
  • Članovi
  • 555 posts
  • Joined 25.10.2012.
  • Location73303

Posted 19.09.2019. - 18:07


Pitanje za kolodvor Sesvete. Zašto se rampa na istočnom prijelazu spušta kad vlak sa zapada (od Glavnog) ulazi u kolodvor, diže dok vlak stoji, pa opet spusti kad vlak krene? Sigurnosni razlozi?


 
Moj je zaključak da je prijelaz unutar puta proklizavanja ili čak voznog puta vlaka pa je zatvoren do njegovog zaustavljanja nakon čega se otvara pa opet zatvara prije postavljanja izlaza. Ista stvar je i u Zdenčini.
 


Upravo tako. Ista stvar je i sa kolodvorskim prijelazom “B2” u Dugom Selu (ŽCP na zapadnoj strani kolodvora). “B2” zna biti spušten i po 15 minuta, što unosi veliku nervozu kod vozača cestovnih vozila. Ali neće još dugo, gradi se nadvožnjak koji će ga zamijeniti. ;)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users