Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Ceste..


  • Please log in to reply
218 replies to this topic

#41 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,704 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 13.10.2013. - 04:53

to je bio transjugoslavenski pravac još prije 1941.

 

I još neko vrijeme poslije II. SR, do izgradnje ''suvremenog puta'' tj. današnje autoceste.

Trasa je išla smjerom Dugo Selo - Brckovljani - Lupoglav - Kloštar Ivanić - Caginec - Graberje - Križ - Novoselec i dalje kroz naselja, uglavnom sjeverno od pruge.

Sjećam se da je u Kloštar Ivaniću, na raskrižju kod crkve i samostana Svetog Ivana, stajao putokaz na kojem je pisalo ''Beograd 4XX km''. Još sam se pitao tko bi bio toliko bedast ići ovuda za Beograd.


Serija 05 je zakon!

#42 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 13.10.2013. - 10:37

Nagradno pitanje: Bivši Autoput Suvremeni put Zagreb-Beograd danas je SJEVERNA traka postojeće autoceste, dok je bivši Suvremeni put Zagreb-Ljubljana danas JUŽNA traka postojeće autoceste. Gdje se u Zagrebu nalazi prijelaz sa jedne na drugu postojeću traku?

 

EDIT: inače je stara Ljubljanska do proširenja bila rasvijetljena živinim žaruljama sve do potoka Vrapčaka (tamo gdje je danas onaj usporni znak 60 kmh). Dalje do križanja sa starim Autoputom (danas Priobalnom) u Jankomiru kmica. Mrak.

 

 

Uh, teško pitanje... možda na jankomirskom zavoju?

 

Nisi komentiral onaj moj označeni koridor i ulogu mosta kojeg je Seabral pronašel ;)


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#43 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,600 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 13.10.2013. - 11:43

Nagradno pitanje: Bivši Autoput Suvremeni put Zagreb-Beograd danas je SJEVERNA traka postojeće autoceste, dok je bivši Suvremeni put Zagreb-Ljubljana danas JUŽNA traka postojeće autoceste. Gdje se u Zagrebu nalazi prijelaz sa jedne na drugu postojeću traku?

 

EDIT: inače je stara Ljubljanska do proširenja bila rasvijetljena živinim žaruljama sve do potoka Vrapčaka (tamo gdje je danas onaj usporni znak 60 kmh). Dalje do križanja sa starim Autoputom (danas Priobalnom) u Jankomiru kmica. Mrak.

 

Južna traka ZG-LJ ide ravno na stari (južni) Jankomirski most koji je do izgradnje novog (sjevernog) Jankomirskog mosta bio usko grlo između Ljubljanske avenije i autoputa ZG-LJ.

Južni kolnik BG avenije odnosno Avenije bratstva i jedinstva koliko se sjećam sužavao se kod ex okretišta Kozari bok odnosno nekih 400-500m istočno od "dvojke" i prelazio na sjeverni kolnik ZG-BG.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#44 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 13.10.2013. - 21:48

Južni kolnik je postojeći od (Šmarje-Sap kod Ljubljane pa preko) Jankomirskog mosta do punionice Coca-Cole iza petlje. (U Sloveniji na par mjesta zbog konfiguracije terena postojeći kolnik je sjeverni!)

Sjeverni kolnik je postojeći od skretanja za Savicu pa sve do Ivanje Rijeke (i dalje do Beograda).

Tih čini mi se 500 metara bilo je kod gradnje Petlje potpuno raskopano i tu je napravljena devijacija. To se vidi ako se dobro pogleda na južnom kolniku odmah nakon nadvožnjaka petlje prema BG, da cesta tuče u sjeverni kolnik kod Radničke, ali se to bolje moglo prije uočiti dok nisu napravili razmaknute nadvožnjake preko Heinzelove-Radničke.

Inače, poduplani kolnik skupa sa "Petljom" bio je pušten u promet 1971. ili 1972. mislim, i to od semafora Kruge, za koji je električna rasvjeta napravljena na žici (kao i uostalom na križanju sa Radničkom, pa na križanjima sve do Kozari boka) do okretnice autobusa iza Kozari boka. Od Kruga do Radničke su bila oba kolnika nova, dok je od Radničke do Kozari Boka samo južni kolnik bio nov, a sjeverni je imao betonske ploče sve do 1986. kada je rekonstruiran skupa sa novim južnim kolnikom od Kozari Boka do Ivanje Rijeke (to je bilo za Univerzijadu).


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#45 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 13.10.2013. - 21:49

Uh, teško pitanje... možda na jankomirskom zavoju?

 

Nisi komentiral onaj moj označeni koridor i ulogu mosta kojeg je Seabral pronašel ;)

Sorry, nisam primjetio. Meni se čini da je taj koridor imao neke veze sa tada projektiranom idustrijskom zonom Jankomir, dakle najranije sredina do kraja šezdesetih.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#46 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 13.10.2013. - 22:05

Da, imaš pravo, vidi se devijacija. Al bome treba oštro oko, jer je radijus krivine ogroman.

 

Kada je napravljen podvožnjak ispod Savske? Volel bi videti slike od njegove gradnje, jer su s njim točno naciljali "luknju" u željezničkom vijaduktu. Sigurno su nekak morali osigurati temelje mosta, da ne bi došlo do urušavanja.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#47 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,600 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 14.10.2013. - 06:55

Kada je napravljen podvožnjak ispod Savske? Volel bi videti slike od njegove gradnje, jer su s njim točno naciljali "luknju" u željezničkom vijaduktu. Sigurno su nekak morali osigurati temelje mosta, da ne bi došlo do urušavanja.

 

Tokom njegovog prokopavanja postojali su privremeni piloti koji su osiguravali od urušavanja. Uklonjeni su nakon prokopavanja tunela, a strop tunela na kojega se naslanjaju temelji vijadukta je samo na tom mjestu još dodatno pojačan I profilima što se lako može vidjeti dok autom voziš kroz tunel.

Inače tunel je građen tehnologijom koju do tada još nisam sretao. Najprije su prokopani rovovi lijevo i desno od budućeg tunela i u njih stavljena armatura i izliven beton. Onda je prokopan prostor između njih u dubini buduće gornje ploče i poravnat te postavljena armatura i saliven krov tunela. Onda se započelo prokopavanje sa zapadne i istočne strane prema sredini. Nakon prokopavanja se izbetonirao pod tunela. Onda se iznutra na zidove postavila nova armatura i oplata u koju je odozgo uliven beton kroz za tu svrhu ostavljene rupe u krovnoj ploči. Uslijedilo je završno uređenje, rubnjaci, kolnik, rasvjeta. Pratio sam gradnju ali u ono vrijeme ne i slikao jer to je još bilo vrijeme analognih fotića s filmom.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#48 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 14.10.2013. - 10:37

Mislim da je izgrađen negdje 1998.



#49 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 15.10.2013. - 17:24

Morete reći kad je točno dodan četvrti trak Novoj Branimirovoj?


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#50 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 15.10.2013. - 18:08

Podvoznjak je napravljen 96'. Imam autoblic sa reportazom, poslikat cu tokom veceri clanak i postaviti ga ovdje.

Da odgovorim darku u vezi zagorske magistrale. Ta cesta nije nikako mogla biti jedna traka autoceste, jer nadvoznjaci i petlje nisu nikako predvidjeni za jos jednu traku, a rusiti i graditi sve novo se ne isplati, osim na onom dijelu od Zaboka do pred Krapinu. Kad se gradio istarski ipsilon su ostavili mjesta za dodatnu traku (ali su zaboravili zaustavnu liniju, pa zato kad idete od Pule prema Pazinu na prije svakog nadvoznjaka imate barijeru)

Imam pitanje. Svako malo prolazim avenijom Gojka Suska i nikako mi nije jasan sam zavrsetak te ceste. Dali je prije, za vrijeme gradnje te ulice postojala nekakva ideja o gradnji sjeverne obilazne ceste?


Down around the corner, half a mile from here

#51 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 15.10.2013. - 18:14

Imam pitanje. Svako malo prolazim avenijom Gojka Suska i nikako mi nije jasan sam zavrsetak te ceste. Dali je prije, za vrijeme gradnje te ulice postojala nekakva ideja o gradnji sjeverne obilazne ceste?

 

Vjerojatno jest, barem po onome što se vidi. Također je očito bilo u planu produljivanje Oporovečke prema Maksimiru.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#52 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 15.10.2013. - 20:12

Podvoznjak je napravljen 96'. Imam autoblic sa reportazom, poslikat cu tokom veceri clanak i postaviti ga ovdje.

Da odgovorim darku u vezi zagorske magistrale. Ta cesta nije nikako mogla biti jedna traka autoceste, jer nadvoznjaci i petlje nisu nikako predvidjeni za jos jednu traku, a rusiti i graditi sve novo se ne isplati, osim na onom dijelu od Zaboka do pred Krapinu. Kad se gradio istarski ipsilon su ostavili mjesta za dodatnu traku (ali su zaboravili zaustavnu liniju, pa zato kad idete od Pule prema Pazinu na prije svakog nadvoznjaka imate barijeru)

Imam pitanje. Svako malo prolazim avenijom Gojka Suska i nikako mi nije jasan sam zavrsetak te ceste. Dali je prije, za vrijeme gradnje te ulice postojala nekakva ideja o gradnji sjeverne obilazne ceste?

Ta traka izgrađena je kao produžetak "autoputa" do Kumrovca. Zato i svi priključci u dva nivoa od početka do Gubaševa, iste kvalitete kao oni na "autoputu" Zagreb-Ljubljana. Međutim, ta traka odnosno "autoput" sagrađena je kao obrambeni nasip rijeke Krapine, i stoga ima pogoršane prometne uvjete (Vmak = 80 kmh u svim zavojima). Čak ima negdje slika na kojoj se vidi kako ovaj "autoput" u oštrom zavoju skreće lijevo za Kumrovec, a od dijela prema Krapini vidi se samo "nadvožnjak" Gubaševo bez prilaznih nasipa (slikano početkom šezdesetih), koji je srušen 1995. kada je autocesta produžena do pred ulaz u Krapinu. Na tom dijelu od Zaprešića do Gubaševa poslije su dodavana križanja u nivou. Kada je sredinom osamdesetih odlučeno da se počne graditi autocesta prema Krapini kao dio Phrynskog pravca, neki pametnjaković sa diplomom dipl. ing. prom. odlučio je da se od svršetka obilaznice u čvoru Zaprešić do Gubaševa sagradi poluautocesta (odnosno istočna traka buduće autoceste, kao i obilaznica Zageba od čvora Jankomir do čvora Zaprešić, i da po njoj ide jednosmjerni promet prema Gubaševu, dok je po bivšem "autoputu" trebao ići jednosmjerni promet od Gubaševa do čvora Zaprešić, što bi bilo smrtno opasno, ne samo zbog ograničenja brzine, nego i zbog dva ili tri križanja u nivou, koja su tada već bila tamo, pa bi pregradnja tih križanja bila bacanje novaca. Hvala bogu nisu ga poslušali i sa zakašnjenjem su počeli graditi i zapadnu traku nove autoceste (dakle autocestu u punom profilu) koja je bila puštena u promet 1991. neposredno pred početak rata.

 

Imam odgovor: to je bila jedna od varijantnih izlaznih cesta iz tunela ispod Sljemena, koji nikada nije sagrađen. Isto kak je Škorpikova (ex Šavrićeva) u nastavku trebala ići na Zelenu magistralu.

 

Što se tiče Istarskog Ipsilona, malo duži odgovor:

Prvi standard autoceste u Hrvata iz 1939. (koji se onda zvao "autopruga") predviđao je betonsku/granitnim kockama taracanu odnosno asfaltnu cestu za Vmax cca 100 kmh sa priključcima u nivou (to je bilo privremeno). Bio je bliži talijanskom modelu ("autostrada", ali bez treće srednje) preticajne trake nego njemačkom modelu (Autobahn).

Inače autopruga doslovno znači autobahn.

Po tom su standardu napravljene slijedeće dionice do 1945:

Črnomerec-Bregana; Dubrava-Božjakovina; Remetinec-Lučko; Karlovac-Duga Resa; Trogir-Solin-Split (sve beton/granitne kocke); Sušak-Bakar-Kraljevica-Crikvenica-Novi (asfalt).


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#53 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 15.10.2013. - 20:28

Po tom je standardu poslije 1945. sagrađeno: Gubaševo-Krapina.

 

Ne. Ako vam napišem točno kako je bilo opet će se neki među vama ljutiti da politiziram. :kul3


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#54 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 15.10.2013. - 20:32

Slična šema je i dan-danas na autocestovnom odsjeku pred Ljubljanom (odsjek Višnja Gora-Grosuplje). Sjeverna traka je nova autocesta, dok je južna traka malo više vijugava stara magistrala s druge strane brega.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#55 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 15.10.2013. - 20:41

Da skratim: "autoputevi" Jankomir-Škofljica i Bistra-Gubaševo bili su građeni po novoj hibridnoj shemi: jedna traka sa dvosmjernim prometom bez treće trake za spora vozila, svi priključci u dva nivoa (jedino je bilo ograničenje na Bistra-Gubaševo na 80 kmh u zavojima jer je cesta služila kao istočni nasip rijeke Krapine). Po toj shemi je projektiran i Istarski ipsilon. Inače, na tom starom dijelu gdje je ograničenje 100 kmh komotno se može voziti i 120, jer je za toliko cesta projektirana (isto kao i IY), jedino je nezgodan spust prema Višnjoj gori (uh, koliko sam puta tamo kleo FAPove koji su se penjali u brijeg sa 30 kmh, a cesta dvosmjerna. Dobro, bilo je to prije 1989).

Inače, tako su građeni skoro svi novi "autoputevi" u bivšim bratskim republikama: Beograd-Novi Sad, Sarajevo-Zenica, tunel Sozina, Beograd-Niš-Skopje-Gevgelija, hrpa malih dionica u Srbiji...


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#56 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 15.10.2013. - 20:50

To je bilo zato jer su Amerikanci oko 1947. sagradili široku cestu na talijanskom dijelu Slobodnog Teritorija Trsta od Villa Opicine do Aurisine, da dopreme puno tenkova ako bi JNA pokušala opet zauzeti Trst. Mislim da su po toj cesti mogla ići 4 tenka paralelno. Ta cesta bila je pretvorena u autocestu iza Trsta tek poslije Osimskih sporazuma 1975., kada je konačno uređeno pitanje granice (da, da, u šestom smo razredu osnovne škole 1974. pisali parole Trst je naš! i tako opremljeni išli na Trg Republike pod vodstvom nastavnika... Ne ponovilo se!).

 

Međutim, generali JNA to su uočili i zato su svim silama zaustavili slovensku autocestu kod Razdrtog a hrvatsku u Karlovcu i Oštrovici. No budući da je autoput BIJ (bij, udri) bio tzv. Gastarbeiterroute, generali su pristali na autocestu u nizini građenu stranim zajmovima i napravili plan tzv. Ram po kojem se brani planinska tvrđava u sredini bivše države a to je značilo da nema nikakvih autocesta na more! Jedino su Slovenci mic po mic gradili prema Trstu, ali do 1990. i nisu puno sagradili...


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#57 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 15.10.2013. - 20:53

Ups, pobeglo mi... :kul3  :kul4


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#58 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 15.10.2013. - 20:55

Taj standard ceste nije uopće loš i trebalo bi ga se i danas koristiti za manje opterećene pravce.

 

Ali postoji ipak razlika između tog standarda i istarskog Y-na Y su izlazi mnogo bolje rješeni, po suvremenijim standardima s većim radijusima izlaznih krivina i duljim isključno-uključnim trakama (na Zagorskoj magistrali uključnih traka zapravo i nema, što je prilično opasno za cestu gdje se fura 120

 

Beograd-Novi Sad-Mađarska, kolko mi je poznato, odmah je građen ko polu-autocesta, dakle, s pripremom svih objekata za drugi trak i "autocestovnim" zavojima-više zavoja velikih radijusa, a manje ravnina. S time da je sjeverno od Novog Sada (gdje sad peglaju "zavoj") vjerojatno bila predviđena petlja, tako da bi glavni pravac bio Beograd-Novi Sad-Osijek, a prema sjeveru bi se odvajala autocesta prema Mađarskoj.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#59 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 15.10.2013. - 21:07

Taj standard nije niti dobar. To su Švicarci patentirali jer su mislili da je jefitinije, pa kada su išli graditi drugu traku ispalo je da su ukupni troškovi oko 130% u odnosu na to da je autocesta građena odmah. Jedino su nas Austrijanci zanitali pa su to sranje sagradili na zapadnoj obilaznici Krapine i tamo sada imaš zastoje svaki vikend u turističkoj sezoni... Ah, Sanader...

 

Nisu. Recimo stari izlaz Veprinac (to je sanirano nedavno) imao je izlaz bez ubrzajne trake. Ti se veselo voziš 100 i naletiš na nekog ko je ušao i ubrzava.

 

Sjeverno od Novog Sada je zavoj koji je trebao obuhvatiti planiranu zapadnu obilaznicu Novog Sada koja se od postojećeg smjera na južnoj obali Dunava odvajala prije mosta u Beški. To zato jer Tito aka JBT nije mogao nešto uzeti Slovencima i Hrvatima a dati Srbima, pa je tako planirana autocesta Beograd-Novi Sad bila oko 1975. i sagrađena kao poluautocesta do tog odvojka jer nisu znali gdje će prijeći Dunav, istočno ili zapadno od Novog Sada. Da ne govorimo da je Beograd već imao "pravu" autocestu kroz grad sa mostom "Gazela" pa se nisu previše bunili. Jedino što je do pred godinu dana veza između te dvije autoceste išla kroz gradska naselja Novog Beograda...


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#60 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 15.10.2013. - 21:21

Al je zato BG zaobilaznica građena ko poluautocesta :mrgreen:


A gle, glupo je graditi poluautocestu ak buš za par godina gradil punu cestu (slučaj AC Zagreb-Rijeka). Al ak promet trenutačno ne opravdava autocestu, onda je glupo graditi odmah puni profil. Da, na kraju buš platil 130%, al buš u međuvremenu te novce potrošil na nekaj pametnije pa buš ukupno gledano profitiral (da ne govorimo o tome kolko je manje love otišlo na održavanje).

 

Ono kod Krapine je isto Bedarija to se Slažem. Pa nisu to 10-kilometarski tuneli. I još imaju obraza naplaćivati najskuplju cestarinu u Hrvatskoj po kilometru, a za ENC integraciju im se živo fućka.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users