Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Ceste..


  • Please log in to reply
218 replies to this topic

#21 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,585 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 09.10.2013. - 18:19

Zid i tunel građeni su krajem 70-ih možda čak '80 ili '81. Do tada je trasa ceste od cementare prema Jareku i Zaprešiću navodno išla ovuda:

 

01staraBologna_zpsc79165e0.jpg

 

Za Zagorsku magistralu nemam podataka kada je sagrađena, vjerujem krajem 60-ih. Trasa joj je djelom promijenjena izgradnjom petlje na obilaznici kod Zaprešića, a tada je napravljen i nadvožnjak kod Jareka pa trasa Zagorske više nije vodila kroz Jarek nego preko nadvožnjaka. Trasom Zagorske magistrale na dionici Zabok-Krapina sagrađena je autocesta.

 

Spmenuo bih i trasu Avenije bratstva i jedinstva koja je vodila sjevernije od trase današnje Ljubljanske avenije, kliker mi je proradio kada sam prije nekoliko godina tamo skužio napušteni most preko potoka.

 

02Jankomirmost_zps9d052a09.jpg


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#22 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 09.10.2013. - 18:22

E sad, Darko spominje brzu cestu od Krapine do Ptuja, kako to da ta cesta nije spojena skroz do magistrale, nego magistrala zavrsava na nekom bezveznom krizanju?

Kako nije? Ta je cesta komplet brza cesta od Zaprešića do Ptuja, jedino što je nažalost dio pregrađen u autoput. Planira se nadomjestiti taj dio ali već skoro 20 godina ništa od toga. Osim toga je po meni velika šteta što malo po malo ta cesta gubi elemente brze ceste te se po njoj uvode kojekakvi kružni tokovi, križanja u razini i slično.
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#23 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 09.10.2013. - 18:22

Dobro, imam jos par pitanja... Kad je onda napravljen zid na Aleji Bolonje i probusen onaj tunel? Kad je napravljena Zagorska magistrala? E sad, Darko spominje brzu cestu od Krapine do Ptuja, kako to da ta cesta nije spojena skroz do magistrale, nego magistrala zavrsava na nekom bezveznom krizanju? Gdje se u ovu pricu uklapa Zelena magistrala?

 

Zagorska magistrala izgrađena je šezdesetih godina, a gradila ju je inženjerija JNA. Siguran sam bar za dionicu od Krapine prema Ptuju, jer sam to čuo od kapetana I. klase Čede Vasiljevića koji je nadzirao gradnju (poznavali smo se osobno, bio je starješina mog izviđačkog odreda).

Brza cesta od Krapine prema Ptuju koju spominješ vjerojatno je cesta (dionica) koju sam spomenuo. Pitanje o bezveznom križanju ne razumijem. Zagorska magistrala je u ono doba projektirana i građena kao najkraći cestovni smjer od Zagreba do Maribora i dalje prema Austriji. Godinama je imala veliki tranzitni promet, bila je strašno zagušena i nažalost poprište teških prometnih nesreća. Stoga je izgrađena autocesta po današnjoj trasi.

Nekada se promet na relaciji Podsused - Zaprešić odvijao samo po donjoj cesti koja je bila dvosmjerna. Danas je jednosmjerna prema Zagrebu. Šezdesetih godina sam znao šetati onim uskim nogostupom između kolnika i pruge i odozgora promatrati vlakove (da ne budemo do kraja Off Topic). Druga traka i tunel izgrađeni su sedamdesetih godina.

Zelena magistrala je iz sasvim druge priče. Trebala je imati nastavak prema Zagorju (veza za Stubičke Toplice), ali je zapela na Ponikvama.

EDIT: Vidim da su u međuvremenu upali Portos i drstoka svojim tumačenjima tj. dopunama.


Serija 05 je zakon!

#24 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 09.10.2013. - 18:24

Za Zagorsku magistralu nemam podataka kada je sagrađena, vjerujem krajem 60-ih.

Krajem pedesetih. Početkom šezdesetih je završen dio kroz Sloveniju.
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#25 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 09.10.2013. - 19:29

Spomenuo bih i trasu Avenije bratstva i jedinstva koja je vodila sjevernije od trase današnje Ljubljanske avenije, kliker mi je proradio kada sam prije nekoliko godina tamo skužio napušteni most preko potoka.

 

Je li to bilo onda kad smo skupa hodali ovuda i napravili drugu fotku iz ovog posta ? :grin:



#26 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 09.10.2013. - 19:31


Krajem pedesetih. Početkom šezdesetih je završen dio kroz Sloveniju.


I pitanje da zaokružimo, Kumrovečka magistrala građena je prije ili poslije Zagorske?
Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#27 kvakor

kvakor
  • Članovi
  • 7 posts
  • Joined 04.12.2007.

Posted 09.10.2013. - 19:55

Zid i tunel građeni su krajem 70-ih možda čak '80 ili '81. Do tada je trasa ceste od cementare prema Jareku i Zaprešiću navodno išla ovuda:

 

01staraBologna_zpsc79165e0.jpg

 

Za Zagorsku magistralu nemam podataka kada je sagrađena, vjerujem krajem 60-ih. Trasa joj je djelom promijenjena izgradnjom petlje na obilaznici kod Zaprešića, a tada je napravljen i nadvožnjak kod Jareka pa trasa Zagorske više nije vodila kroz Jarek nego preko nadvožnjaka. Trasom Zagorske magistrale na dionici Zabok-Krapina sagrađena je autocesta.

 

Spmenuo bih i trasu Avenije bratstva i jedinstva koja je vodila sjevernije od trase današnje Ljubljanske avenije, kliker mi je proradio kada sam prije nekoliko godina tamo skužio napušteni most preko potoka.

 

02Jankomirmost_zps9d052a09.jpg

prema mome sjećanju put prema ljubljani je vodio nekad a ilicom do Vrapča  pa preko pruge pored ž.s. Vrapče te Samoborskom preko mosta u Podsusedu , betonskom cestom  do Samobora  ,a dalje uz prugu samoborčeka do današnjeg tkzv malog prijelaza u Bregani i dalje . Betonska  cesta je počinjala cca oko 150 do 200 m poslije podsusedskog mosta i vodila sve do Bregane opisanom trasom  za dalje nisam siguran.

Što se tiče zida uz prugu na Bolonji  sam zid uz prugu neznam kada je napravljen. Dok zid gornjeg kolnika i tunel su napravljeni između 1975 i1980 g.

Prije toga se vozilo samoborsko cestom do podsusedskog mosta a onda preko pruge na mjestu danšnjeg pješačkog podhodnika u Podsused zatim lijevo po sadašnjoj cesti  kroz podsused i izlaz je bio(danas je na tome dijelu  bušotina , vide  nekakvi ventili  između Bolonje iceste kroz Podsused) neposredno prije semafora  prije tunela i dalje donjim dijelom Bolonje prema Zaprešiću i Zagorju.



#28 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,585 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 09.10.2013. - 19:57

Je li to bilo onda kad smo skupa hodali ovuda i napravili drugu fotku iz ovog posta ? :grin:

 

Je to je bio taj hodopis i taj most :jup

Jesi sijed i neobrijan ali memorija ti je :palac:


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#29 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 09.10.2013. - 20:28

Ma spomenuo sam bezvezno krizanje, jer magistrala dana zavrsava kod ulice Mokrice, malo iza inine pumpe prije Zaboka. Nakon sto sam istrazio, uocio sam da idalje postoje tragovi da je magistrala nastavljala trasom danasnjeg autoputa, vide se ostatci pristupnih rampi.

 

I pitanje da zaokružimo, Kumrovečka magistrala građena je prije ili poslije Zagorske? 


Za to nisam ni znao da postoji  :shock:


Down around the corner, half a mile from here

#30 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 09.10.2013. - 20:39

Za to nisam ni znao da postoji  :shock:

To je bila najvažnija cesta u Jugi :mrgreen:

Isto je djelomično denivelirana i izvedena u potpunosti mimo naselja za brzine 90+. Samo kaj je asfalt trenutačno u komi, već duže najavljuju kompletnu obnovu. Po oblikovnom izgledu nadvožnjaka pretpostavljam da je dosta stara.

P.S. zbilja nam treba tema za ceste. Znam da je pomalo oftopik i skajskrejperska, ali problem je u tome da ovdje postoji trast starješinskih mozgova koji od šale rješava mnoge povijesne dileme i puni su zrnaca mudrosti i vrijednih anegdota.
Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#31 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 09.10.2013. - 20:48

I pitanje da zaokružimo, Kumrovečka magistrala građena je prije ili poslije Zagorske?

Nemam pojma. Pretpostavljam da prije sigurno nije jer koja svrha ako vodi iz ničega u nigdje? :)
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#32 drstoka

drstoka
  • Članovi
  • 7,369 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 09.10.2013. - 20:50

Samo kaj je asfalt trenutačno u komi, već duže najavljuju kompletnu obnovu.

Kaj!? Pa obnova je odavno počela! Asfalt je fini novi, jednak kao i na obnovljenom dijelu D1.
#1 truth hurts
#2 It's hard not to hate..

#33 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 09.10.2013. - 21:31

Kaj!? Pa obnova je odavno počela! Asfalt je fini novi, jednak kao i na obnovljenom dijelu D1.


Aah, onda nisam u toku :D
Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#34 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,795 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 09.10.2013. - 22:16

Zid i tunel građeni su krajem 70-ih možda čak '80 ili '81. Do tada je trasa ceste od cementare prema Jareku i Zaprešiću navodno išla ovuda:
 
01staraBologna_zpsc79165e0.jpg

 

Cesta preko brda je bila i u šezdesetim. Kada sam ja došao raditi u Zaprešić 1976 nije se vozilo preko brda. Bila je samo jedna dvosmjerna cesta. Ali gradila se i nova cesta (drugi trak). Preko brda se znalo voziti kada bi bila zatvorena cesta ispod. Pretpstavljam da je to bilo kod kakvih radova i izgradnje potpornih zidova. Ta povremena vožnja preko brda znala je trajati dosta dugo, po nekoliko mjeseci. Ja sam u početku stanovao u Zagrebu i išao sa BUS-om ZET-a na posao ujutro preko brda. Uglavnom to je bila glavna magistrala iz pravca Maribora. Ta vožnja preko brda bila je otprilike negdje do pred sam kraj sedamdesetih. Rampa u Podsused stajalištu je zatvorena negdje '77-'78? Da posebno otvorim tu temu ili da neke događaje dok je rampa bila pišem ovdje? Promet cestom je bio veliki. Pogotovo međunarodni. Bilo je puno kamiona. Iz Zaprešića sa kolodvora se znalo vidjeti predvečer i po noći koliko je veliki promet bio preko brda kada su automobilska svjetla upaljena.Kada bi pao snijeg kamioni su preko brda znali zaustaviti promet. Taj veliki promet od pravca Zagorja i Maribora je dosta išao i Bolonjom, umjesto skretanja ispod pruge u Podsused Tvornici i dalje kroz sam grad. Čak i Kamioni.


Edited by ivog, 09.10.2013. - 22:23.
ispravljen citat


#35 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 09.10.2013. - 22:57

Je li to bilo onda kad smo skupa hodali ovuda i napravili drugu fotku iz ovog posta ? :grin:

Taj most je nadasve zanimljiv. Jer nije mi posve jasno kamo je išla cesta, budući da se nikakvi tragovi ne vide. Ali samo otkrio još jedan vrlo misteriozni koridor (koji uključuje i taj most), za kojeg ne znam čemu je služio ili je možda samo bio u planu da služi.

Link na mapu: http://goo.gl/maps/ztxhR
Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#36 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 10.10.2013. - 05:16

I pitanje da zaokružimo, Kumrovečka magistrala građena je prije ili poslije Zagorske?

 

Najprije je puštena u promet cesta Zaprešić - Gubaševo (Zabok) - Kumrovec, a onda je nastavljena gradnja od Gubaševa prema Krapini i dalje prema Sloveniji. Koje godine je to bilo ne bih znao reći. Vjerojatno na prijelazu iz pedesetih u šezdesete. Sjećam se da je 1963. cesta do Kumrovca već bila u prometu.


Serija 05 je zakon!

#37 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 10.10.2013. - 09:13

Trebalo bi pogledati karte iz 50ih godina, da se preciznije vide tadasnje prometnice.
Zanima me, zagorska magistrala je dosta 'moderno' gradena, petlje, PUO-i i sama sirina ceste... Dali se jos igdje planirala gradnja takve brze ceste?
Iskreno, mislim da su hrvatskoj potrebnije takve brze ceste, cetverotracne i dvotracne umjesto autocesta punog profila, osim na najvaznijim pravcima (Zagreb-Rijeka, Zagreb-Split, Bregana-Lipovac.)
Down around the corner, half a mile from here

#38 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 13.10.2013. - 01:14

Zid i tunel građeni su krajem 70-ih možda čak '80 ili '81. Do tada je trasa ceste od cementare prema Jareku i Zaprešiću navodno išla ovuda:

 

01staraBologna_zpsc79165e0.jpg

 

Za Zagorsku magistralu nemam podataka kada je sagrađena, vjerujem krajem 60-ih. Trasa joj je djelom promijenjena izgradnjom petlje na obilaznici kod Zaprešića, a tada je napravljen i nadvožnjak kod Jareka pa trasa Zagorske više nije vodila kroz Jarek nego preko nadvožnjaka. Trasom Zagorske magistrale na dionici Zabok-Krapina sagrađena je autocesta.

 

Spmenuo bih i trasu Avenije bratstva i jedinstva koja je vodila sjevernije od trase današnje Ljubljanske avenije, kliker mi je proradio kada sam prije nekoliko godina tamo skužio napušteni most preko potoka.

 

02Jankomirmost_zps9d052a09.jpg

Ne.

 

Prije sam napisao da je Banovina Hrvatska sagradila dvije takozvane autopruge: Črnomerec-Bregana (sitne kocke do Podsuseda, dalje betonske ploče) i Dubrava-Božjakovina (vjerojatno cijelom dužinom betonske ploče). Da sada politički ne komentiram, to je bio transjugoslavenski pravac još prije 1941.

 

Banovina Hrvatska počela je graditi treću autoprugu prema moru, od koje je prvi dio otvorio Pavelić poslije 1941, i taj dio stvarno počinje na starom Savskom mostu sa sitnim kockama do bivše (srušene) pumpe gdje su počinjale betonske ploče pa sve do Lučkog. Imate dio te ceste i između Karlovca i Duge Rese (to je uz Riječku prugu) mislim da je i to napravljeno oko 1941. Inače vam druga takva pumpa postoji i u Dubravi (sada ne znam, moguće je da su te pumpe napravljene poslije 1945., jer postoji i treća takva pumpa, to je na Slavonskoj aveniji sjeveroistočno od nadvožnjaka iznad dvojke). Ono što je sigurno, je da je mala pumpa sjeverno od Autobusne garaže Podsused bila sigurno sagrađena prije 1941. (pred nekoliko godina bila je napuštena, nadam se da nije srušena). Mislim da je slična postojala i u Samoboru.

 

E sada, Pavelić je počeo graditi i četvrtu autoprugu, prema Zaprešiću i (pretpostavljam) Celju, nakon što su Nijemci počeli sa izgradnjom drugog kolosijeka od Zidanog Mosta do Glavnog kolodvora. Od Podsuseda do starog odvojka za Zaprešić je zbog ugradnje drugog kolosijeka morao biti napravljen potporni zid, i to je današnji potporni zid zapadnog kolnika Aleje Bologne, koji je dakle zajedno sa prugom bio sagrađen do 1945.

 

Mislim da je izvorna ideja autoputa Zagreb-Beograd vjerojatno bila cesta Beograd-Zagreb-Kumrovec, pa je vjerojatno zato Autoput Suvremeni put Zagreb-Beograd počinjao u Podsusedu, sa idejom da putem nadvožnjaka preko pruga (magistralna dvokolosiječna+Samoborček) bude spojen sa tim dijelom ceste, to jest sa zapadnim kolnikom današnje Aleje Bologne. Cesta do Kumrovca je isto tako trebala biti Autoput, i ako se stariji sjete, na toj cesti su do Zaboka stvarno postojali priključci u dvije razine (baš kao i na Ljubljana-Zagreb). Dakle, cesta Zabok-Gubaševo-Kumrovec mislim da je bila završena krajem pedesetih (jedino što je bila spora sa puno zavoja jer je izvedena i kao obrambeni nasip/regulacija rijeke Krapine - zato taj dio nije mogao biti jedna od traka autoceste), dio do Krapine do druge polovice šezdesetih (sa idejom spajanja Zagreba i Maribora), od ulaza u Krapinu dva tunela (stara) do Đurmanca do početka sedamdesetih, od Đurmanca do priključka za Trakošćan sredinom sedamdesetih (moja majka bila je nadzorni inženjer hortikulture na toj dionici), od tog priključka (blizu slovenske granice) do PRIVREMENOG SPOJA na cesti Ptuj-Maribor do 1978. Znam da smo onda počeli češće ići u Graz u shopping (sjećam se svog prvog TI58). Jedino su Slovenci trkeljali pa je dio od Ptuja do Maribora pušten u promet kao autocesta tek pred 4 godine, a i danas se od granice do Ptuja vozimo tom "suvremenom cestom" - Slovenci su i onda bili škrti i nisu htjeli raditi nadvožnjake, za razliku od Hrvata, pa zato i onda i danas imate sporu vožnju (60 kmh) na tim "križanjima".

 

Trasa Autoputa NIKADA nije vodila kako je nacrtao Portos, nego UVIJEK kao JUŽNA traka Avenija. I stari Jankomirski most danas je JUŽNI. Samo što je grad sredinom šezdesetih ZAVRŠAVAO kod Rudeša, tamo gdje je danas McDonalds, autobus se okretao na Savskoj Opatovini (danas podvožnjak/rotor) kod CityCentreWest, a Prečko se vidjelo u daljini, nadrealno kao Zapruđe... Uostalom, u 2. razredu gimnazije znao sam se prošetati po gradilištu Ljubljanske, od Remize pa sve gdje je danas Hotel Antunović, da bi se sa 114 (MAN 890UO) vratio natrag. To je bilo kada su izbacili posljednje M-24 iz redovitog prometa.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#39 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 13.10.2013. - 01:19

Nagradno pitanje: Bivši Autoput Suvremeni put Zagreb-Beograd danas je SJEVERNA traka postojeće autoceste, dok je bivši Suvremeni put Zagreb-Ljubljana danas JUŽNA traka postojeće autoceste. Gdje se u Zagrebu nalazi prijelaz sa jedne na drugu postojeću traku?

 

EDIT: inače je stara Ljubljanska do proširenja bila rasvijetljena živinim žaruljama sve do potoka Vrapčaka (tamo gdje je danas onaj usporni znak 60 kmh). Dalje do križanja sa starim Autoputom (danas Priobalnom) u Jankomiru kmica. Mrak.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#40 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 13.10.2013. - 01:38

Inače je Kumrovec rodno mjesto JBT pa je onda svima jasno zašto "Autoput" ide tamo. :deda:  :prof


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users