Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Ceste..


  • Please log in to reply
218 replies to this topic

#1 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 03.10.2013. - 12:04

Nailazim na razne povijesne podatke, i ne mogu naci (a cini mi se da je niti nemamo) temu o pruzi Zagreb - Dobova...

Dakle, na samom pocetku 1970. ukinuti su putni prijelazi:

km 431.078 Vrapce

km 431.849 Gluhakova

km 433.178 Dubravica

km 434.798 Podsused

 

Odluka se odnosi na prugu JZ-a i Gradske zeljeznice.

 

pozdrav

toma

To ti je bilo kad su otvorili Aleju Bologne. Do tada se prelazila rampa u Vrapču i kod Cementare (mislio si Dubravica) ako si iz Zagreba htio doći u Podsused. Ako si iz Krapine (cesta do Macelja-Ptuja bila je otvorena tek mislim 1976. i tek nakon toga je masovno krenula gužva turskih Gastarbeitera na Phyrnski pravac) htio doći na Autoput Zagreb-Beograd (danas Ljubljanska, Zagrebačka i Slavonska avenija, nekad Ljubljanska, Slavonska i Beogradska avenija) morao si prijeći rampu u Podsusedu, pa na onaj dio "autoputa" koji ide po nasipu od Jankomira do Podsuseda (da, prvi Autoput Zagreb-Beograd počinjao je u Podsusedu iza rampe!). Poslije su 1975. ili 1976. mislim završili Šavrićevu (i tek onda je bila ukinuta rampa u Podsusedu), 1978. bio je završen dio obilaznice Jankomor-Lučko, 1980. ili 1981. Zaprešić-Jankomir (kao poluautocesta) a 1981. Lučko-Ivanja Rijeka.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#2 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 03.10.2013. - 14:44

Vidiš, vidiš, ima smisla... znači današnja priobalna je bila nekadašnji autoput... VIdi se i ostatak od zavoja na zračnom snimku. Dakle, tek kasnije je glavni pravac postao Jankomirski most.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#3 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 04.10.2013. - 11:33

(danas Ljubljanska, Zagrebačka i Slavonska avenija, nekad Ljubljanska, Slavonska i Beogradska avenija)

 
Ne. Nekad Ljubljanska, Avenija bratstva i jedinstva i Beogradska avenija. :prof

 

Slavonija je nastupila tek kad su bratstvo i jedinstvo i Beograd postali nepoželjni. Dotada je jedina Slavonska bila ulica u Donjoj Dubravi.



#4 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 04.10.2013. - 13:52

Isto tako je moguće da su se avenije prije proširenja (1969-1972: od okretišta u Kozari boku-ostaci postoje i danas, do srušene tvornice namještaja gdje je danas McDonalds u Krugama - uključivo tzv. Petlju; 1974: od McDonaldsa do Trnjanske; 1976: od Trnjanske do iza želj. nadvožnjaka iza Savskog nebodera - uključivo tzv. Dijamant petlju sa Ulicom HBZ; 1978: od iza nadvožnjaka do mjesta gdje je danas Hotel Antunović u Prečkom, uključivo tzv. petlju sa Selskom; 1980: od Antunovića do Šavrićeve; 1986: od okretnice Kozari bok do Ivanje Rijeke; 1996 - podvožnjak Savska; itd. itd.) zvale jednostavno: Autoput Bratstva i Jedinstva, skraćeno Autoput, pa je onda logično da se srednji dio zvao Avenija Bratstva i Jedinstva.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#5 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 06.10.2013. - 17:11

Vidiš, vidiš, ima smisla... znači današnja priobalna je bila nekadašnji autoput... VIdi se i ostatak od zavoja na zračnom snimku. Dakle, tek kasnije je glavni pravac postao Jankomirski most.


Kako to je autoput Zagreb-Beograd pocinjao u Podsusedu kad je Autoput Zageb-Beograd bio dio Autoputa Bratstva i Jedinstva, koji je pocinjao oko Trzica (prijevoj Ljubelj) pa isao skroz do Gevgelije te prolazio kroz Zagreb?


Down around the corner, half a mile from here

#6 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 06.10.2013. - 22:56


Kako to je autoput Zagreb-Beograd pocinjao u Podsusedu kad je Autoput Zageb-Beograd bio dio Autoputa Bratstva i Jedinstva, koji je pocinjao oko Trzica (prijevoj Ljubelj) pa isao skroz do Gevgelije te prolazio kroz Zagreb?


Heh, itekak je moguće ak pogledamo kronologiju. Autoput Zagreb-Beograd sagrađen je 1950., a Ljubljana-Zagreb tek 8 godina poslije! Do okončanja izgradnje te dionice logično mi je da je autoput na zapadnom kraju bio obilaznica Zagreba i spajao se na Podsusedski most kao nastavak ceste za Ljubljanu. Preko Jankomirskog se nije moglo, jer je isti sagrađen tek 1958., kad i dionica Ljubljana-Zagreb.

Naravno, to su moje pretpostavke, nek netko stariji i iskusniji potvrdi ili opovrgne.
Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#7 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 06.10.2013. - 23:23

Tesko mi je vjerovati da se islo za Ljubljanu Podsusedskim mostom. To bi znacio da je promet isao betonkom, pa kroz Breganu... 


Down around the corner, half a mile from here

#8 darko06

darko06
  • Članovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 06.10.2013. - 23:53

Tesko mi je vjerovati da se islo za Ljubljanu Podsusedskim mostom. To bi znacio da je promet isao betonkom, pa kroz Breganu... 

Upravo tako, jer je ta tako zvana Betonska cesta (koja je od nekadašnjeg okretišta jedanaestice u Črnomercu do Podsusedskog mosta bila "potaracana" sitnim granitnim kockama a zapadno od Podsusedskog mosta pa sve do Bregane imala betonske ploče) bila zamišljena kao nekakva "autostrada" kada ju je 1940. godine sagradila Banovina Hrvatska. Čak imate u Hrvatskoj enciklopediji prvi svezak (iz 1940.) pojam "autopruga" što je direktan prijevod iz Njemačkog Teutonskog (Deutsch) termina "Autobahn".

Ista takva bila je od Dubrave do Božjakovine, a počeli su graditi i treću prema Karlovcu i Sušaku (ta je bila betonska od nekadašnje pumpe u Remetincu do Lučkog (to je tamo gdje danas Jadranska avenija silazi sa vijadukta i gdje je nadvožnjak A3 u čvoru Lučko). Dalje je bila makadamska još nekoliko kilometara (danas Gospodarska - dio Ventilatorske u Stupniku) jer je u međuvremenu Drugi svjetski rat došao na ove prostore. U stvari mislim da je trebala ići sjeverno od a uz željezničku prugu do Karlovca.


EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#9 riceburner

riceburner
  • Članovi
  • 371 posts
  • Joined 30.10.2012.
  • Location----

Posted 07.10.2013. - 07:09

betonka je bila ja mislim skroz do novog mesta ili tako nekako, sjecam se jel se na starom supermiafioriu se otvarao zadnji prozor od lupanja :D



#10 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 07.10.2013. - 07:33

Idemo u off topic, ali sto nije malo ranije napravljen autoput od Zagreba do Beograda? Sinoc sam razgovarao sa tatom, on tvrdi da su tu cestu Nijemci bili jos radili i da je asfalt bio crveno/smedje boje.
Uglavnom, gledajuci na gmaps, shvacam da je betonka do Samobora pravljena nekim 'drugim', boljim standardima, ali nakon Bregane, kojim je dalje putem ta cesta isla? To je prije nego sto se izgradio autoput. Jedino ako je cesta prelazila na ono sto je danas G.P. pa koristila tu trasu do iza Brezica.


Down around the corner, half a mile from here

#11 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,681 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 07.10.2013. - 08:43

Idemo u off topic, ali sto nije malo ranije napravljen autoput od Zagreba do Beograda? Sinoc sam razgovarao sa tatom, on tvrdi da su tu cestu Nijemci bili jos radili i da je asfalt bio crveno/smedje boje.
Uglavnom, gledajuci na gmaps, shvacam da je betonka do Samobora pravljena nekim 'drugim', boljim standardima, ali nakon Bregane, kojim je dalje putem ta cesta isla? To je prije nego sto se izgradio autoput. Jedino ako je cesta prelazila na ono sto je danas G.P. pa koristila tu trasu do iza Brezica.

 

Betonka ti je isla trasom danasnjeg autoputa kroz Sloveniju. U Hrvatskoj gotovo cijela trasa postoji.



#12 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,653 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 07.10.2013. - 08:45

Jesmo Off Topic, ali kad smo već skrenuli s pruge na cestu...

Ono što se nekada zvalo ''autoput'', kasnije ''suvremeni put'' i danas autocesta, od Zagreba do Beograda izgrađeno je poslije II. SR.

Cesta koju su Nijemci gradili je današnja cesta Zagreb - Sesvete - Dugo Selo.

Betonka prema Samoboru - Bregani je početak planirane ceste Zagreb - Ljubljana. U Sloveniju je dalje trebala ići kod sadašnjeg graničnog prijelaza Bregana - Obrežje.


Serija 05 je zakon!

#13 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,796 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 07.10.2013. - 09:14

Da se i ja malo javim sa malim OT. Betonske ploče od Zagreba (Podsuseda) do Samobora napravljene su u tridesetim godinama po otvaranju tvornice cementa u Podsusedu. Htjelo se pokazati kvalitet tog cementa.



#14 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 07.10.2013. - 09:23

Jesmo Off Topic, ali kad smo već skrenuli s pruge na cestu...
Ono što se nekada zvalo ''autoput'', kasnije ''suvremeni put'' i danas autocesta, od Zagreba do Beograda izgrađeno je poslije II. SR.
Cesta koju su Nijemci gradili je današnja cesta Zagreb - Sesvete - Dugo Selo.
Betonka prema Samoboru - Bregani je početak planirane ceste Zagreb - Ljubljana. U Sloveniju je dalje trebala ići kod sadašnjeg graničnog prijelaza Bregana - Obrežje.

Koliko sam uspio doznati, sama trasa betonke od Podsuseda do Samobora određena je još za Napoleona (postoji i neka anegdota o tome kak je general povukel ravnu crtu dok je kroz zahodski prozor gledal dolinu). Zanima me jel 1939. izgrađeno sve do Bregane ili samo do Samobora? Jer zapadni kraj ceste nije nikak logično iz 39', pretpostavljam da je onaj zavoj (kojeg je danas djelomično pojel GP) dodan kasnije da bi se cesta spojila na novi autoput Zagreb-Ljubljana.

Malo jesmo off, ali ima i veze s prugom jer je to bil prvi udarac prometu po njoj :grin:
Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#15 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 07.10.2013. - 09:25

Da se i ja malo javim sa malim OT. Betonske ploče od Zagreba (Podsuseda) do Samobora napravljene su u tridesetim godinama po otvaranju tvornice cementa u Podsusedu. Htjelo se pokazati kvalitet tog cementa.

Znaš možda ot kada su ploče još danas vidljive u Ulici grada Wirgesa (od Samobora prema Bregani)? Betonski kolnici su danas jako rijetke ptice u Hrvatskoj!
Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#16 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 07.10.2013. - 10:31

Kako to da se odlucilo graditi paralelni autoput uz betonku? Ako se stara cesta prema Ljubljani spajala na Autoput BIJ kod danasnjeg King Crossa, sto nisu postojala jeftinija rijesenja, uzevsi u obzir da na izlasku iz Hrv. zavrsavaju prakticki na istom mjestu?


Down around the corner, half a mile from here

#17 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 07.10.2013. - 10:48

Kako to da se odlucilo graditi paralelni autoput uz betonku? Ako se stara cesta prema Ljubljani spajala na Autoput BIJ kod danasnjeg King Crossa, sto nisu postojala jeftinija rijesenja, uzevsi u obzir da na izlasku iz Hrv. zavrsavaju prakticki na istom mjestu?

 

Mislim da nisi dobro shvatio.

 

Prva situacija je bila ta, da je prema Ljubljani krajem 40'-ih postojala samo samoborska cesta, tj. betonka. Ak se htjelo kroz Zagreb prema Ljubljani, moralo se direkt kroz centar. Betonka je bila suvremena cesta, ali već krajem 40'-ih nije zadovoljavala najsuvremenije standarde autoputa i previše je obilazila.

 

U to vrijeme se planira posve novi autoput Ljubljana-Zagreb-Beograd (toliko izdašno trasiran da i dan-danas većinom istog pravca prolazi autocesta), koji obilazi tadašnji Zagreb sa južne strane i time rješava problem prolaska kroz sam grad. Jankomirski most je bio već onda vjerojatno planiran, ali budući da je, kao i cijela sekcija do Ljubljane izveden tek 8 godina poslije, autoput na zapadnom kraju privremeno skreće na sjeverozapad uz Savu i spaja se na staru samoborsku cestu kraj Podsusedskog mosta (danas Priobalna cesta, kod King Crossa se vidi trasa originalnog zavoja). Time je riješen gorući problem obilaska Zagreba.

 

Kasnije je Priobalna cesta služila kao spoj zapadnog dijela Zagreba i Zagorja na autoput, a svoju važnost u potpunosti gubi gradnjom nove autocestovne ZG obilaznice i Škorpikove, te zatvaranjem gorespomenute podsusedske rampe.

 

Nadam se da je sad jasnije. :)


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#18 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 09.10.2013. - 15:56

Upravo tako, jer je ta tako zvana Betonska cesta (koja je od nekadašnjeg okretišta jedanaestice u Črnomercu do Podsusedskog mosta bila "potaracana" sitnim granitnim kockama a zapadno od Podsusedskog mosta pa sve do Bregane imala betonske ploče) bila zamišljena kao nekakva "autostrada" kada ju je 1940. godine sagradila Banovina Hrvatska. Čak imate u Hrvatskoj enciklopediji prvi svezak (iz 1940.) pojam "autopruga" što je direktan prijevod iz Njemačkog Teutonskog (Deutsch) termina "Autobahn".

Ista takva bila je od Dubrave do Božjakovine, a počeli su graditi i treću prema Karlovcu i Sušaku (ta je bila betonska od nekadašnje pumpe u Remetincu do Lučkog (to je tamo gdje danas Jadranska avenija silazi sa vijadukta i gdje je nadvožnjak A3 u čvoru Lučko). Dalje je bila makadamska još nekoliko kilometara (danas Gospodarska - dio Ventilatorske u Stupniku) jer je u međuvremenu Drugi svjetski rat došao na ove prostore. U stvari mislim da je trebala ići sjeverno od a uz željezničku prugu do Karlovca.

 

Sitne kocke koje spominje Darko se jos vide na nekoliko mjesta (Vrapce, Podsused...). Ovo sto si napisao za cestu prema Karlovcu - nije li onda pocinjala na juznom kraju Savskog mosta?

Btw - pitanja - kad je sagradjena cesta Ljubljana - Zagreb (ova koja je relativno nedavno transformirana u autocestu); i ista takva prema Beogradu?

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#19 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 09.10.2013. - 16:04

Sitne kocke koje spominje Darko se jos vide na nekoliko mjesta (Vrapce, Podsused...). Ovo sto si napisao za cestu prema Karlovcu - nije li onda pocinjala na juznom kraju Savskog mosta?

Btw - pitanja - kad je sagradjena cesta Ljubljana - Zagreb (ova koja je relativno nedavno transformirana u autocestu); i ista takva prema Beogradu?

 

pozdrav

toma

 

Napisao sam sve detaljno u postu na ovoj temi, pogledaj malo gore. Podsused-Zagreb-Beograd 1950., a Ljubljana-Zagreb (spojena preko Jankomirskog mosta) 1958. Već prilikom projektiranja predviđeno je kasnije pretvaranje u autocestu.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#20 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 09.10.2013. - 17:34

Dobro, imam jos par pitanja... Kad je onda napravljen zid na Aleji Bolonje i probusen onaj tunel? Kad je napravljena Zagorska magistrala? E sad, Darko spominje brzu cestu od Krapine do Ptuja, kako to da ta cesta nije spojena skroz do magistrale, nego magistrala zavrsava na nekom bezveznom krizanju? Gdje se u ovu pricu uklapa Zelena magistrala?

Ocito da se i prije razmisljalo kako bi se rijesila buduca preopterecenost cesta na zapadnom dijelu grada. Po mom misljenju jedan veliki minus je nedostatak rampi sa obilaznice na samoborsku, a mjesta ima, ako bi se radila dijamant petlja.
Trenutno postoje samo 3 izlaza iz grada prema zapadu-Aleja Bolonje, Samoborska i Ljubljanska. Mozda ce samoborcek donijeti neko rasterecenje, ali da ce se promet smanjiti nesto znatnije, tesko. Sad imate situaciju gdje neki ljudi koji zive u Samoboru idu Jadranskom avenijom na posao, ja nisam mogao vjerovat kad sam cuo, ali jednostavno se ljudima neda sjediti u guzvi, radje bi presli par kilometara vise, ali da se posteno voze.

Ove ce postove trebat prebaciti u neku drugu temu, jos malo pa nas forum postaje kao skyscrapercity, brdo sveg i svaceg :)


Down around the corner, half a mile from here




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users