Nikola-Zabok Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Već duže vrijeme se domy95 i moja malenkost dogovaramo kako bi došao u Slavoniju, da se upoznamo i malo provozamo u osječkim plavcima po požeškoj pruzi. Također, kao veliki ljubitelj Plavaca imao sam želju voziti se u posljednjem originalnom primjerku, Plavcu 031, prije nego li ga upute na reviziju. Nakon više dana praćenja mappera i prognoze vremena dogovorili smo da putovanje bude u ponedjeljak, 23.09.2013. U međuvremenu je i podignuta brzina između Požege i Velike na 60 km/h, pa je to bila odlična prilika za prvu vožnju prugom nakon obnove. Putovanje sam započeo rano, već u pola 5 ujutro sam se morao probuditi kako bi stigao na ranojutarnji 3003 za Zagreb. Slijedi presjedanje na brzi 741 za Vinkovce, koji je već u polasku kasnio 20 minuta jer je morao propustiti Mađara koji je kasnio zbog zatvora južnog kolosijeka između Dugog sela i Sesveta. Zatim u Sesvetama još duže čekanje, 40 minuta i mimoilaženje sa zakašnjelim putničkim (2202) iz Koprivnice te IC 571 iz Čakovca. Tako je 741 nabio sat vremena kašnjenja, koje usput nije mogao nadoknaditi. Nakon tri i pol sata vožnje silazim u Novoj Kapeli-Batrini i upoznajem se sa svojim domaćinom. Tamo su nas dočekali Plavci 031 i 010 - koji je također kasnio 60 minuta u polasku za Veliku. Kada je 010 otišao kao 6607 put Velike, mi smo zauzeli mjesto ispred Plavca 031 i fotografirali se za uspomenu. Usput sam još napravio par fotografija, i uz razgovor je vrijeme brzo teklo. Imali smo namjeru uslikati putnički za Vinkovce, ali je dosta kasnio, pa smo odlučili krenuti put Pleternice (i sačekati 031 na vlaku 6609), jer nismo imali previše vremena. Parkirana vozila HŽ infrastrukture Pogled na kolodvor i Plavca Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
domy95 Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Ponedjeljak, 23.rujna, 9:15, približavalo se vrijeme dolaska vlaka 6607 kojim je Nikola iz Kapele trebao 'doploviti' u Zlatnu Dolinu. Brzo sam sjeo u auto i u 9:20 krenuo na stanicu da ga dočekam. Imali smo plan, nakon što siđe sa 6607 zajedno čekati 6604 i uslikati jutarnjim suncem okupanog plavca 031, važnog aktera naše priče. Nakon 100 metara vožnje (od ukupnih 900), zovem Nikolu i pitam ga jel blizu Kapele, odgovara mi da je tek u Banovoj Jarugi. A ja sam pred stanicom, što sad, mijenjamo plan i ja trebam po njega doći u N.Kapelu, kako bi tamo poslikao 031. Ipak sam imao 60 minuta vremena (koliko je na kraju vlak 741 kasnio). Odlazim do obližnjeg željezničkog mostića i gledam huligana/balavaca ruku djelo: Ooo, pa što im je smetala ta daska? Nije baš sigurno za hodat. Evo gdje su je ''pospremili'': Malo ''niskog klizećeg start'' pogleda prema Kapeli, iliti u narodu rečeno ''žablje perspektive'': Nakon pola sata upijanja zraka sunca ponovno sjedam u auto i idem za Kapelu. Tu svraćam u dućan da nas opskrbim hranom i pićem. I samo što sam došao na kolodvor zove me Nikola da vlak samo što nije ušao u kolodvor. Nakon što je izašao odmah je uzeo aparat u ruke i uslikao vlak kojim je i došao u Slavoniju (slika u njegovoj galeriji). Upoznajemo se, pričamo, Nikola slika, a ja sam odlučio malo odmorit. Quote Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 028, 029, 033, 034 i 035. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikola-Zabok Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Nakon naslikavanja Plavca 031 iz svih mogućih kuteva, napuštamo N.Kapelu-Batrinu i dolazimo u Pleternicu dočekati Plavca na vlaku 6609 s kojim smo namjeravali otići do Velike. Putem do Pleternice smo razgovarali, osim o željeznici, i o razlici građenja kuća u posavskom i požeškom kraju i o različitosti izgleda i mentaliteta sela. Stižemo u Pleternicu, kolodvor je bio prazan jer su strojevi radili na pruzi prema Čaglinu. Pogled prema Požegi/Našicama Prema Novoj Kapeli-Batrini Nakon okrjepe (sendviči) odlazimo kupiti karte, i ubrzo je na kolodvor nahrupila gomila srednjoškolaca koji su se spremali na poslijepodnevnu smjenu u Požegu. Nakon nekog vremena iz smjera Nove Kapele dolazi Plavac kojeg smo očekivali i smještamo se u motorni vagon. Vlak je bio gotovo do zadnjeg mjesta popunjen. Iako mu je prošlo deset godina od zadnje revizije, Plavac 031 je u solidnom stanju, odlično ubrzava i ne ruži mnogo, a interijer je dobro očuvan. Napuštamo pretežno oblačnu Pleternicu, i što smo se više približavali Požegi, iznad nas se sve više otkrivalo veliko polje vedrine. Nakon 13 kilometara ugodne vožnje brzinom od 60 km/h dolazimo u Požegu, gdje ćemo se zadržati 19 minuta. Plavac se gotovo potpuno ispraznio, ali je zato ušlo nekoliko školaraca za Veliku. Francuz u Požegi Parnjača u društvu Plavca Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
domy95 Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Kao što je Nikola rekao, nakon tmurnog pleterničkog neba, evo nam suuunca. Izlazimo zadnji van iz plavca, i šetkamo okolo gledajući što obuhvatit objektivom foto-aparata. Neki su nas malo u čudu gledali. Ja sam se prvo odlučio za jednu milenijsku: Pa onda Francuz iz položaja ''podboči se na kromiranu ogradu'', dok dida sjedi i igra ''game boy'': Vrijeme i ovdje brzo teče te se uspinjemo u prikolicu našeg plavca. Sjedamo u manji odjeljak, a kondukter nas znatiželjno pita: ''Dečki, jeste obav'li šta ste imali?'' Na kolodvoru je bio i plavac 010, bio je formiran na 2.kolosjeku za put prema N.Kapeli-Batrini (6606), ali njega nismo dirali, jer ima izgrafitirana čela. A to se kosi s našim statutom. Naš vlak kreće, a ja okidam ovih par siročadi na petom kolosjeku: Od ovog trenutka se vozimo obnovljenom dionicom pruge. Već prije izlaska s 3.kolosjeka vlak ubrzava i već kod mosta ima zavidnu brzinu. Tračnice su uglavnom varene, i nema jakog lupanja. Quote Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 028, 029, 033, 034 i 035. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikola-Zabok Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Nastavljamo Zlatnom dolinom Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikola-Zabok Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Ulazak u Veliku, industrijski kolosijeci, u pozadini stadion bivšeg NK Kamen Ingrad (sada NK Papuk) i planina Papuk Nakon podizanja brzine, zadržavanje u Velikoj je produženo sa 7 na 46 minuta, kako bi se održao stari vozni red. Znači da ćemo imati dovoljno vremena za naslikavanje.Prije nego li krećemo u akciju odlazimo se javiti prometniku, koji nam je bez problema dopustio slikanje po kolodvoru. Iako je riječ o krajnjoj stanici na lokalnoj pruzi, kolodvor Velika je jako lijepo uređen Kraj pruge, u ovom će se smjeru možda u dalekoj budućnost ići prema tunelu kroz Papuk i dalje sve do Slatine Rođak Pfaffovog prijatelja Ložionica Nalazimo i okretaljku koja je nekada bila u stanju prihvatiti parnjaču serije 51 Industrijski kolosijek je u vrlo dobrom stanju Eanossi natovareni trupcima. Lijepo je vidjeti da ima tereta, nadamo se da će sad nakon podizanja brzine i skraćivanja voznog vremena teretnjaci ići sve češće Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
domy95 Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Dolazimo u Veliku, i nakon kratkog razgovora s prometnikom i njegovog dopuštenja da možemo slikati, izljećemo van i gledamo što tu sve ima. Odmah smo zapazili da je okoliš oko kolodvora lijepo uređen: Prolazim kraj čela prikolice i gledam u reflektor. ''Nadstrešnica''? Hm. Nešto novo! Put me dalje nosi do ova 4 Kgs-a napunjena starim tračnicama i vijcima. Bez brojanja sam odma' znao da ih ima više od 100: Malo sam škicnuo šta radi ostali normalan svijet. Ništa, dovezli su tu neke aute i zavukli se u kuće: Dok sam po raslinju hvatao skakavce, uočio sam zgodnu pozu za uslikat ovu skretnicu i plavca. Dok Nikola vrijedno slaže slike u svoju arhivu. ''Plavac 031 u škarama života'': Nakon što sam se usudio toliko udaljiti od kolodvora, bilo je vrijeme da se vratim nazad i krenem/o u istraživanje sjevernog dijela kolodvora Velika. Tu zatičemo okretaljku koja je okretala i požešku uspavanu ljepoticu: Ovdje se nekad ložilo, a sada nema smisla, jer prvo treba popraviti krov i uglaviti stolariju Ovdje ima i trupaca koji čekaju dizelku da ih odvede u bijeli svijet. Nadamo se da će uskoro više ovakvih i vagona za prijevoz kamena biti u Velikoj: Zanimljiv detalj. Ova 3 debela trupca jako dobro idu uz okoliš kolodvora: Moj dragi i vrijedni supatnik Nikola se odlučio detaljno poslikati detalje na Plavcu, i ne odustaje od toga. Evo ga u akciji: Uskoro ulazimo u vlak, i krećemo put Pleternice. U Velikoj smo proveli lijepih 45 minuta. Btw. prometnik nam je rekao da bi se brzina mogla dignuti na 80 km/h između Požege i Mihaljevaca i Trenkova i Velike, kroz tzv. veličku nizinu. Također je rekao da treba još dosta kubika tucanika navesti na prugu i podbiti. Quote Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 028, 029, 033, 034 i 035. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikola-Zabok Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Ovaj je post posvećen Plavcu 7121 031, posljednjem preostalom u originalnom izdanju. Dana 24.09.2013. je napunio 10 godina od zadnje revizije. Iako mu vanjski izgled ostavlja dojam da je na kraju snaga, vrlo je pouzdan te udoban za vožnju. Štoviše, u eksploataciji se pokazao boljim od nekih svježe obnovljenih garnitura, tijekom proteklih četiri godina gotovo da nije imao kvara. Predlažemo da se tijekom sljedeće revizije očuva u izvornom obliku, za više pojedinosti pogledajte u temi: http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/13046-7-121-031-u-izvornom-obliku/ Veliki reflektor, jedinstven u floti Plavaca, te analogna sirena i stari brisači pogonjeni zrakom, detalji koje uz 031 jedino još ima 7121 022 Detalj sa čela prikolice Osobna iskaznica motornog vagona, lijevo se vide kuke za pričvršćavanje ploče s natpisom relacije Datum revizije Osobna iskaznica prikolice Detalj čela motornog vagona, s većim HŽ logotipom koji je nekada bio karakterističan upravo za čelo motornog vagona Stara crvena žarulja, još jedan detalj koji nestaje. Na reviziji se nadomještavaju crvenim ledicama, uz 031 ih jedino još ima 022 Klasičan interijer podserije 7121 000 u motornom vagonu Unutrašnjost prikolice, osvježena novim presvlakama na gazištima sjedala Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikola-Zabok Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Naš Plavac je spreman za polazak. Napuštamo Veliku Ulazak u stajalište Trenkovo, pruga je u dobrom stanju Da, ovuda se doista vozi 60 km/h! Evo nas opet u Požegi, ovaj put ćemo se zadržati kraće. Plavac se napunio učenicima iz prijepodnevne smjene. I tako je prva vožnja obnovljenom Požeškom prugom došla kraju. Silazimo u Pleternici, a naš Plavac nastavlja prema Novoj Kapeli-Batrini. Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikola-Zabok Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Budući da sljedeća dva sata nije bilo nikakvog prometa, odlučili smo navratiti autom do Požege. Grad je na mene ostavio odličan dojam, lijepo je uređen i ima zanimljiv smještaj odmah podno Požeške gore. Otišli smo do centra grada i tamo se napričali o željezničkim - uglavnom o vagonima i motornim vlakovima - te neželjezničkim temama. Glavni trg Požeška katedrala Spomenik fra Luki Ibrišimoviću Fra Luka Ibrišimović (1620. – 1698.) Franjevac i protuturski borac, rođen u Požegi i školovao se u samostanu u Velikoj. Služio je kao župnik u Ratkovici i Velikoj, te poglavar franjevačkih samostana u Našicama i Velikoj. Bio je četiri mjeseca u turskom zarobljeništvu i prijetila mu je smrt na kolcu, no braća franjevci su ga otkupili i spasili mu život. 1675. imenovan namjesnikom zagrebačkog nadbiskupa u Slavoniji. Fra Luka Ibrišimović organizira oružani ustanak stanovništva zapadne Slavonije protiv turske vlasti. 12. ožujka 1689. je obranio Požegu od napada turske vojske, te zajedno sa svojim pristašama protjerao neprijatelja. Tom prigodom mu je nadjenut nadimak „Sokol“, a brdo iznad Požege, na kojem se odigravala bitka, nazvano njemu u čast Sokolovac. Pomalo je došlo vrijeme za povratak kući. Usput smo navratili do stajališta Sulkovci, koje nismo imali prilike poslikati iz vlaka, kako bismo objedinili sva službena mjesta na Požeškoj pruzi. Pogled prema Pleternici Prema Novoj Kapeli-Batrini Treći susret s Plavcem 031, na vlaku 6613 iz Nove Kapele za Požegu Odlazimo do stajališta Bučje-Koprivnica, gdje čekamo Plavca 010 na vlaku 6610, kojim ću se voziti do Nove Kapele. Pogled u smjeru istoka, prema naselju Bučje. Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikola-Zabok Posted September 26, 2013 Author Share Posted September 26, 2013 Za kraj, evo pregleda svih kolodvora i stajališta koja smo obišli. Brzina je na čitavoj pruzi 60 km/h, osim nekoliko laganih vožnji zbog nepreglednih i nezaštićenih željezničko-cestovnih prijelaza. Kolodvor Velika - završna točka požeške pruge, na industrijskim se kolosijecima vrši utovar trupaca i kamena Stajalište Trenkovo Barun Franjo Trenk (1711. - 1749.) Rođen u plemićkoj obitelji pruskog podrijetla u južnoj Italiji, a obrazuje se kod požeških isusovaca. Po uzoru na obiteljsku tradiciju, opredjeljuje se za vojnu službu. 1741.g. sudjeluje u ratu za austrijsko naslijeđe na strani kraljice Marije Terezije protiv pruskog kralja Fridrika II. Osniva Trenkove pandure, četu sastavljenu od dobrovoljaca, ali i pomilovanih hajduka pretežito s područja Slavonije i Srijema. Odjeveni u vojne uniforme slične onim turskima, panduri su nerijetko izazivali pomutnju i strah kod neprijatelja. Također, u redovima Trenkovih pandura se prvi put u povijesti pojavljuje vojna glazba. Postrojba je nekoliko godina uspješno ratovala na bojištima diljem Habsburške monarhije. Sam barun Trenk je, dijelom neutemeljeno, optužen za nasilno postupanje prema civilnom stanovništvu te pronevjeru sredstava iz državne blagajne i zbog toga osuđen na gubitak čina pukovnika i doživotnu tamnicu. Odbio je moliti za oprost, te je utamničen u Brnu (današnja Češka), gdje je u 39. godini skončao život. Stajalište Mihaljevci Kolodvor Požega - najveći kolodvor na pruzi, u njegovoj se blizini nalazi i željeznički spomen-park Kolodvor Blacko-Jakšić - dobio je svoj naziv iako se naselje Blacko nalazi čak četiri kilometara u smjeru Pleternice Stajalište Novoselci Kolodvor Pleternica - jedino željezničko čvorište, ovdje se odvaja pruga za Veliku, te ona za Našice, na kojoj će, nadamo se, sljedeće godine biti ponovno uspostavljen promet Stajalište Sulkovci Stajalište Bučje-Koprivnica Stajalište Ratkovica Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Valja nam pohvaliti ovaj putopis. Lijepe slike, dobri tekstovi i dosta zanimljivih informacija koje se ne odnose samo na željeznicu. Dobar posao mladići. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
domy95 Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Hvala Stanley. Mogu vam reći da nam je vrijeme prošlo k'o rukom odnešeno. Da sve ne bude 100% bajno, Nikoli nije spremljena slika okinutog stajališta Dragovci, a meni se pojavio error na videu od Trenkova do Velike. Uskoro slijedi postavljanje videa od izlaza iz Požege do Mihaljevaca i od ulaska u Požegu do francuza. I uz to nisam karticu očistio od suvišnih slika. Ali sve ostalo je bilo it's O.K. Eto, bit će prilike, nadam se, nakon što smo napravili prvijenac i za još koji (mini) putopis. Quote Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 028, 029, 033, 034 i 035. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dnovakovic Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Pridružujem se pohvalama za zaista odličan putopis! Kada se konačno ponovo željeznički spoji Pleternica i Našice evo i mene iz "dalekog" Osijeka da se malo provozam prugama kojima sam se zadnji puta vozio još prije 50-ak godina. Quote Pozdrav iz Osijeka ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet4r Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Jako lijep putopis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Bravo momci. Iako sam i osobno obišao trasu Požega-Velika uvijek je lijepo prisjetiti se tih lokacija i vidjeti obnovljenu prugu. Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macosa 7121 Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Prekrasan putopis, svaka čast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikola-Zabok Posted September 28, 2013 Author Share Posted September 28, 2013 Hvala na komentarima, drago mi je da vam se dopao naš putopis. Jako mi se svidio Požeški kraj, podsjeća me na Zagorje, kako zbog krajolika tako i u željezničkom smislu (nulti plavci ), ali ima i prava slavonska obilježja naročito u vidu izduženih naselja uz cestu. Nadam se da će biti još prilike za poneku vožnju ovom i drugim slavonskim prugama. Quote HŽ VUČA VLAKOVA sedam-jedan-dva-jedan - Plavac je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZlayoZg Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Rado bih pogledao putopis,ali pola fotki se ne vidi zbog potrošenog bandwidtha na PB-u.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VICTOR Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Bravo, dečki... Ipak, ja ne vidim sve tako ružičasto...šteta je što se brzina nije digla (barem ponegdje) na 80. Požeška i velička kolodvorska zgrada jesu u dobrom stanju, ali ložiona u Velikoj samo što se ne sruši, a grafitiranje je, nažalost, postalo sveprisutno. Što se tunela kroz Papuk tiče, njega gotovo pouzdano neće biti sljedećih par stoljeća A i Nikoline slike trpe zbog Photobucketa.... Quote Samo je jedan lučni zagrebački željeznički most: ZELENI MOST (ili Most "Sava")!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Rado bih pogledao putopis,ali pola fotki se ne vidi zbog potrošenog bandwidtha na PB-u.. Nema ti druge, drugi put moraš biti brži Sad nam moraš vjerovati na riječ da su dečki napravili fakat jako dobar putopis Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
domy95 Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Stižu obećani videi sa putovanja. Prvo video od izlaza iz Požege do Mihaljevaca: I u povratku snimka ulaska u Požegu, pa do ulaska u kolodvor (nemojte mi se čudit ovom videu, prvi put sam uploadao na youtube, pa ima neki nedostatak - a možda i višak): Quote Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 028, 029, 033, 034 i 035. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.