Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

ŽPCG - Željeznički prevoz Crne Gore

ŽPCG Crna Gora Beograd-Bar Nikšić-Podgorica

  • Please log in to reply
189 replies to this topic

#21 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 05.10.2013. - 07:47

Zašto brojke vagona počinju od 7, ko da pola tablie nedostaje? (možda je na drugoj stranici). Ili sam ja krivo pohvatao logiku?

 

EDIT: vidim sad da piše 8 vagona. Očito te brojke ne idu od 1.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#22 Krivi

Krivi
  • Članovi
  • 21 posts
  • Joined 14.09.2013.
  • LocationBar

Posted 05.10.2013. - 13:19

Od kad su uveli ovu promotivnu cijenu od 1 eur, broj putnika na relaciji PG- NK se drastično povećao, a i na drugim linijama ima sve više putnika. To sam osjetio juče, kad sam išao vozom koji saobraća od Nikšića do Bara (ja sam ušao u Podgorici) u 16:50, bilo je više od 200 putnika. 



#23 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,823 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 05.10.2013. - 19:28

Sad me malo buni otkud je taj voz bio sezonac :hm ? Ja sam mislio da je stalno bio redovan i tada nije imao manje od 11-12 kola.

Sezonac je bio. Zato je i predviđeno opterećenje bilo veće kako bi mogao uzeti eventulna povećanja.



#24 4w4

4w4
  • Članovi
  • 46 posts
  • Joined 28.09.2012.
  • LocationCanada

Posted 09.10.2013. - 02:21

Cini mi se da je u ovoj razmjeni misljenja doslo do nesporazuma...podaci jesu za sezonac,ali nekako u isto vrijeme ubijedjen sam da je isao i redovni "Lovcen" 670/671...sada da li nesto prije ili poslije ovog sezonca...

#25 Vlada

Vlada
  • Članovi
  • 89 posts
  • Joined 15.01.2008.
  • LocationBeograd

Posted 12.10.2013. - 01:13

Tačno "Lovćen" se zvao ali što je interesantno i vreme se poklapa sa ovim sezoncem. Nije mi jasno, nešto tu ne štima :hm .



#26 4w4

4w4
  • Članovi
  • 46 posts
  • Joined 28.09.2012.
  • LocationCanada

Posted 12.10.2013. - 02:17

Moja je pretpostavka da je"Lovcen" isao nekih 15 do 30 minuta prije ovog...dakle isli su oba...ovaj je vozio samo u sezoni...

#27 wulfy

wulfy
  • Članovi
  • 155 posts
  • Joined 09.11.2008.
  • LocationBudva, Montenegro

Posted 02.12.2013. - 20:13

Evo kako danas izgleda vozni park na željeznicama u Crnoj Gori:

 

CAF Civity

 

Proizveden je u Španiji (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) i to je trenutno nešto najnovije što se vozi našim prugama. Isporučeni tokom ove godine (2013 god.), kada su i pušteni u saobraćaj. Kupljena su tri ova elektrovoza. Tehničke karakteristike:

- nominalni napon napajanja: 25.000 V, 50 Hz
- snaga: - KW
- Maksimalna brzina: 120 km/h
- težina voza: - t
- broj mjesta za sjedenje: 176 + 2 mjesta za invalidska kolica + 11 sklopivih sjedišta

 

racunica-pruge-niksic-podgorica-i-kasa-v

 

RVR ER-31 (serija 412)

Proizveden je u nekadašnjem Sovjetskom Savezu (,,Fabrika Vagona Riga'' - Rīgas Vagonbūves Rūpnīca), sadašnjoj Letoniji. Tokom 1980 godine odlučeno je da se za potrebe ŽTP Beograd, Novi Sad, Titograd i Skoplje kupe novi elektromotorni vozovi. ŽTP Titograd kupuje (mislim 1985 godine) 6 ovih vozova. Jedan je potpuno uništen u najvećoj željezničkoj nesreći (23.01.2006 kada je poginulo 47 putnika). Trenutno su u upotrebi 3 elektrovoza. Osam elektromotora pogoni ovu kompoziciju koja se sastoji od 4 djela. Tehničke karakteristike:
- nominalni napon napajanja: 25.000 V, 50 Hz
- snaga: 1.360 KW
- Maksimalna brzina: 120 km/h
- težina voza: 217,2 t
- broj mjesta za sjedenje: 294

RVRER-31elektromotornivozklasa412.jpg


Electroputere LE5100KW (serija 461)

Napravljena u Rumuniji, kupljene su u prvoj polovini sedamdesetih (mislim, od 1972 do 1975 god.) te su sve odavno oltajmeri. Rađena je po švedskoj licenci (ASEA). To je i jedina električna lokomotiva koju imamo u Crnoj Gori (u Jugoslaviji je bilo više vrsta električnih lokomotiva, a najsličnija je ona sa oznakom 441 koju je takođe rađena po licenci ASEA Švedska i proizvodila se u fabrici ,,Rade Končar'' u Zagrebu). Najbrojnija lokomotiva, ima ih 24 kom. (ne znam kolike su u voznom stanju). Tehničke karakteristike ove naše jedine električne lokomotive su:
- nominalni napon napajanja: 25.000 V, 50 Hz
- snaga: 5.100 KW
- maksimalna vučna sila: 392 KN
- Maksimalna brzina: 120 km/h
- težina lokomotive: 120 t

ElectroputereLE5100KW-CFRelektricnalokom


EMD G16 (serija 661)

Zato što su izrađene u Sjedinjenim Američkim Država imale su nadimak ,,Kenedi''. Kupovane su tokom šezdesetih godina prošlog vijeka (inače, proizvodile su se od 1959 do 1972 godine). Koristile su se (i još uvjek se koriste) širom bivše Jugoslavije za vuču kompozicija na neelektrificiranim prugama. Dvotaktni dizel motor u njoj služi za pogon jednosmjernog generatora koji napaja šest jednosmjernih motora (po tri na jednom zakretnom postolju sa točkovima). Ima ih 10 komada, a od toga su dvije u voznom stanju. Tehničke karakteristike:
- motor: V16 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 1.454 KW
- snaga elektromotora: 1.342 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 124 km/h
- težina lokomotive: 113 t

EMDG16dizelelektrinalokomotivaklase661.j


Macosa G22U (serija 644)

Ove lokomotive su proizvedene u Španiji u fabrici MACOSA od 1971 do 1973 godine, te su i u tom periodu kupljene. Inače, originalni proizvođač ovih lokomotiva je General Motor (kao i lokomotive opisane iznad), ali se za potrebe Jugoslovenskih željeznica po licenci radila u Španiji. Zbog toga ima dosta sličnu tehniku kao gorepomunuta. Ima ih 8 komada. Tehničke karakteristike:
- motor: V12 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 1.230 KW
- snaga elektromotora: 1.119 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 88 km/h
- težina lokomotive: 88 t

MacosaG22Udizelelektrinalokomotivaklasa6


Đuro Đaković JŽ 642

Proizvedena u Slavonskom Brodu (fabrici ,,Đuro Đaković'') u saradnji sa francuskom kompanijom ,,Brissonneau et Lotz". Proizvodnja je počela 1960 godine i u tom periodu su kupljene. Može da vuče lake putničke i teretne vozove, no, prevashodno je zamišljena kao manevarka. I ona ima dizel-električni pogon koji radi na sličnom principu kao gore dvije opisane lokomotive. Ima ih 4 komada, a od toga su 2 u voznom stanju. Tehničke karakteristike:
- motor: V12 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 606 KW
- snaga elektromotora: 425 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 80 km/h
- težina lokomotive: 67 t

uroakoviJ642.jpg


Đuro Đaković JŽ 643

Tehnički se ne razlikuje od gore navedene lokomotive, što će reći po dva elektromotora u svakom pokretnom postolju. Razlika je u nešto snažnijem motoru (ovoga puta V8 sa turbopunjačem) i novijoj godini proizvodnje (1967 godina). Imaju dvije ove lokomotive. Tehničke karakteristike:
- motor: V8 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 680 KW
- snaga elektromotora: 425 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 80 km/h
- težina lokomotive: 67 t

uroakoviJ643.jpg


Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A (serija 744)

Ove lokomotive su došle iz Sovjetskog Saveza 1977 godine i kupljene su kao manevarske lokomotive za željezničku stanicu Titograd i za potrebe vuče teretnih vagona za nikšićku željezaru. Ova lokomotiva se proizvodila od 1975 do 1985 godine. Četvorotaktni dizel motor u V konfiguraciji pokreće hidraulični sklop koji služi za pogon. Od 6 komada koliko ih ima mislim da niti jedna nije u voznom stanju. Tehničke karakteristike:
- motor: dizel
- snaga dizel motora: - KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 80 km/h
- težina lokomotive: - t

6dizellokomotivaklasa744.jpg


P.S. Fotografije lokomotiva ,,Đura Đaković'' ne pripadaju crnogorskim željeznicama, okačio fotografije lokomotiva koje pripadaju slovenačkoj željeznici (nemam fotografije crnogorskih lokomotiva, zapravo na slici gdje je prikazana ,,EMD G16'' u pozadini se vidi jedna naša ,,Đura Đaković'' lokomotiva). Na ostalim fotografijama su lokomotive koje pripadaju crnogorskoj željeznici).

 

 

 

Što se vagona tiče, evo kakvo je stanje: 

- vagon sa sjedištima -------------------------------------------------------------------------------- 31 kom
- kola za spavanje i kušet kola ------------------------------------------------------------------------ 32 kom
- bife vagon ------------------------------------------------------------------------------------------ 1 kom
- vagon za prevoz automobila ------------------------------------------------------------------------- 10 kom
- teretni vagoni ------------------------------------------------------------------------------------- 824 kom



#28 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 02.12.2013. - 21:22

Hvala za ovaj odličan pregled :)

 

Što se vagona tiče, koliko ih je klimatiziranih?


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#29 wulfy

wulfy
  • Članovi
  • 155 posts
  • Joined 09.11.2008.
  • LocationBudva, Montenegro

Posted 03.12.2013. - 10:18

Ovako, TŽV Gradelj je tokom 2008 ili 2009 godine (nisam siguran) remontovano deset putničkih vagona (koji su kupljeni 1986 godine) za cjenu od 3.500.000 €. Tih deset vagona je klimatizovano tada.

Da pojasnim još nešto, željeznica nam se dijeli na:
- ŽPCG - Željeznički Prevoz Crne Gore http://www.zcg-prevoz.me/
- Montecargo http://www.montecargo.me/
- ŽICG - Železnička Infrastruktura Crne Gore http://www.zicg.me/
- OŽVS - Održavanje Željezničkih Voznih Sredstava http://ozvs.me/

 

Te su putnički vagoni  i elektromotorni vozovi u vlasništvu ŽPCG, a teretni u vlasništvu Montecargo. Što se lokomotiva tiče ja sam u predhodnom postu nabrojao koliko ih ukupno ima (dok je to bila jedinstvena firma), te nisam siguran od rečenog brojo koliko ih je u ŽPCG, a koliko u Montecargo. Inače, ove zadnje navedene lokomotive (Sovjetske, serija 744) kupljene su za potrebe Nikšićke željezare, Kombinata aluminijuma i kao manevarka za željezničku stanicu Titograd (danas Podgorica). Pored svih nabrojanih vozila u mom predhodnom postu mogu da napomenem da ŽICG u posjedu ima drezine i da je zadnja nabavka istih urađena 2004 godine, kupljene su Geismar drezine. 



#30 suponik

suponik
  • Članovi
  • 34 posts
  • Joined 30.07.2012.
  • LocationCrna Gora

Posted 04.12.2013. - 13:57

Sve dizel lokomotive serije 642 su van upotrebe, isto kao i serije 643 i 744, i nazolost cekaju istu sudbinu koju su dozivjele i CG dizelke serije 665.

Svi CG EMV RVR su proizvedeni 1984. godine, a ukupno ih je ostalo 5.

CG EMV CAF Civity su trodjelni.

Nekadasnja ZCG je posjedovala ukupno 18 elektricnih lokomotiva serije 461, a iste su proizvedene 1972. i 1973. godine.Te lokomotive su prvi put stigle u CG krajem 1977.(do tada su bile u vlasnistvu ZTP Beograd), kada je i bila konacno zavrsena elektrifikacija pruge B-B i samim tim pocela elektro vuca.Do tada, tj. od 28.05.1976. godine do samog kraja 1977. godine je na ovoj pruzi obavljana dizel vuca sa loksama serije 665.

Inace sve CG elektre serije 461 pripadaju prvoj podseriji ovih loksi tj. one su iz preve transe/isporuke.To su lokomotive proizvedene od 1971. do 1973. godine i podserije 461-0XX. A poslije je stigla(za ZTP BG i ZTP Skoplje) i druga isporuka/transa ovih loksi proizvedenih od 1978. do 1980. godine, a to su lokse druge podserije tj. 461-1XX.Nazalost nase elektre su ostale identicne kakve su bile i kad su proizvedene, tj na njima nista nije modernizovano.Normalno u modernizaciju ne racunam GO i ugradnju klima uredjaja u upravljacnicama i tome sl.

 

 

 

te su sve odavno oltajmeri

Potpisujem.



#31 wulfy

wulfy
  • Članovi
  • 155 posts
  • Joined 09.11.2008.
  • LocationBudva, Montenegro

Posted 04.12.2013. - 18:33

Dakle, što se brojnog stanja tiče, u CG imaju sledeće:

CAF Civity - 3 kom.
 
RVR ER-31 (serija 412) - 5 kom (1 remontovan u Želvoz-u, 2 su u TŽV Gradelj, a 2 su ...?)

Electroputere LE5100KW (serija 461) - 18 kom.?

EMD G16 (serija 661) - 10 kom., a 2 u voznom stanju?

Macosa G22U (serija 644) - 8 kom.?

Đuro Đaković JŽ 642 - 4 kom., niti jedna u voznom stanju?

Đuro Đaković JŽ 643 - 2 kom., niti jedna u voznom stanju?

Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A (serija 744) - 6 kom., niti jedna u voznom stanju?
 
Šta je sa Montreal Locomotive Works MX620 (serija 665) kada ste ih već pomenuli? Bilo ih 10. kom, i, ako sam dobro, prestale da se koriste 1988 god.? Je li koja sačuvana?



#32 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,694 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 04.12.2013. - 18:54

Do tada, tj. od 28.05.1976. godine do samog kraja 1977. godine je na ovoj pruzi obavljana dizel vuca sa loksama serije 665.

 

Koliko se sjećam, za mojeg jedinog putovanja prugom Beograd - Bar (WL Zagreb - Bar) vukla nas je 661. Valjda je pripadala ŽTP Beograd?


Serija 05 je zakon!

#33 suponik

suponik
  • Članovi
  • 34 posts
  • Joined 30.07.2012.
  • LocationCrna Gora

Posted 04.12.2013. - 19:11

Šta je sa Montreal Locomotive Works MX620 (serija 665) kada ste ih već pomenuli? Bilo ih 10. kom, i, ako sam dobro, prestale da se koriste 1988 god.? Je li koja sačuvana?

Kasirane su prije nekolike godine.

Nudili su nam Grci pristojne pare za njih ali ih nasi nijesu htjeli prodati vec su ih sve isjekli u sekundarnu sirovinu i tako dobili manje novca(koji je poslije nenamjenski trosen, da ne upotrijebim neku tezu rijec).



#34 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,823 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.12.2013. - 22:35

 

Koliko se sjećam, za mojeg jedinog putovanja prugom Beograd - Bar (WL Zagreb - Bar) vukla nas je 661. Valjda je pripadala ŽTP Beograd?

Na nekoj temi smo pisali o tome a kojoj ne znam. Jedno vrijeme su i drugi ŽTP-i morali slati svoje lokomotive na ispomaganje. Čak su (ja sam pisao o tome) bile sarajevske lokomotive serije 662 sa osobljem na ispomaganju.



#35 wulfy

wulfy
  • Članovi
  • 155 posts
  • Joined 09.11.2008.
  • LocationBudva, Montenegro

Posted 04.12.2013. - 23:12

Kasirane su prije nekolike godine.
Nudili su nam Grci pristojne pare za njih ali ih nasi nijesu htjeli prodati vec su ih sve isjekli u sekundarnu sirovinu i tako dobili manje novca(koji je poslije nenamjenski trosen, da ne upotrijebim neku tezu rijec).

 
Pitanje, imam podatak da je sredinom osamdesetih došla i Maschinenbau Kiel (serija 734). Ako jeste, dali joj/im je sudbina ista kao ,,kanađanki''?

#36 suponik

suponik
  • Članovi
  • 34 posts
  • Joined 30.07.2012.
  • LocationCrna Gora

Posted 05.12.2013. - 00:55

 
Pitanje, imam podatak da je sredinom osamdesetih došla i Maschinenbau Kiel (serija 734). Ako jeste, dali joj/im je sudbina ista kao ,,kanađanki''?

 

Ovo sam samo uspio da nadjem o njima na railserbia-a forumu :

 

734 podserija 1 
101 HŽ 101 Zagreb Ranžirni ex-DB 261 443 
102 HŽ 102 
103 HŽ 103 
104 HŽ 104 
105 HŽ 105 ex-DB 261 672 
106 ŽCG Podgorica ex-DB 261-629 
107 ŽCG Podgorica ex-DB 261-639 
108 ŽCG Podgorica ex-DB 261-645 



#37 wulfy

wulfy
  • Članovi
  • 155 posts
  • Joined 09.11.2008.
  • LocationBudva, Montenegro

Posted 07.12.2013. - 09:08

Ovi EMV Caf Civity imaju sledeće oznake:

6111 - 101

6111 - 102

6111 - 103

 

očigledno nisu označeni kako je nekada JŽ označavao (a taman sam naučio da čitam oznake) pa me zanima kako se čita ova oznaka, ako zna neko. 



#38 wulfy

wulfy
  • Članovi
  • 155 posts
  • Joined 09.11.2008.
  • LocationBudva, Montenegro

Posted 07.12.2013. - 09:55

Moja brzopletost, mislim da sam našao, označen je po kodu Međunarodne željezničke uniji (UIC - Union Internationale des Chemins de fer), pa tako je pun broj na jednom CAF-u:

 

94 62 6111 101 - 9

 

947175_10201171539551141_455008127_n.jpg



#39 wulfy

wulfy
  • Članovi
  • 155 posts
  • Joined 09.11.2008.
  • LocationBudva, Montenegro

Posted 10.12.2013. - 14:21

Evo ih neke drezine u posjedu ŽICG

na slici ispod su Geismar VMT (mislim, al' nisam siguran)

916-052.jpg

TMD.jpg

 

Ove ispod su nasleđene od JŽ, nisam siguran ko je proizvođač

911-311.jpg

911-346.jpg


Evo ga i traktor osposobljen da ide po šinama (i to je neka vrsta drezine, ako sam dobro shvatio definiciju drezine)

DSCF1045.jpg


na fotografiji ispod u prvom planu je lokomotiva Đuro Đaković JŽ 642, no, na peronu iza je drezina Plasser & Theurer 08 - 16 SH i jedna drezina Geismar

DSCF0794.jpg


 



#40 Barbarpapa1

Barbarpapa1
  • Članovi
  • 396 posts
  • Joined 08.04.2006.
  • LocationMaribor

Posted 10.12.2013. - 18:15

Pozdrav

 

One dvije drezine su bile izrađene u Mariboru - TVT Boris Kidrič....

 

LP iz Maribora

 

Jože






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users