Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

ŽPCG - Željeznički prevoz Crne Gore

ŽPCG Crna Gora Beograd-Bar Nikšić-Podgorica

  • Please log in to reply
189 replies to this topic

#1 tramvajac 92

tramvajac 92
  • Članovi
  • 2,607 posts
  • Joined 20.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 26.09.2013. - 13:20

ŽPCG - Željezničko poduzeće Crne Gore

Trg golootočkih žrtava 13, Podgorica

http://www.zcg-prevoz.me

 

Vidim da nemamo zajedničku temu o željeznici u Crnoj Gori. Pa da započenemo: ŽPCG održava putnički promet na dvije pruge: Beograd-Bar i Podgorica-Nikšić. Na teritoriju Crne Gore je 175 km pruge BG-BR, a pruga PG-NK je dugačka 66,3 km.

 

Putničke linije su:

  • Podgorica-Nikšić (7 vlakova dnevno)
  • Podgorica-Bar (9 vlakova+2 BG-BR)
  • Podgorica-Bijelo Polje (3 vlaka+BG-BR)
  • Bijelo Polje-Bar (2 vlaka+BG-BR)
    Broj vlakova je po smjeru i radnim danom

Jedina međunarodna linija je Beograd-Bar koju održavaju sa ŽS.



#2 tramvajac 92

tramvajac 92
  • Članovi
  • 2,607 posts
  • Joined 20.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 26.09.2013. - 13:23

Promotivne cijene voznih karata na relaciji Nikšić-Podgorica i obratno


Željeznički prevoz Crne Gore AD u periodu od 01.10 – 31.12.2013.
godine, na pruzi Nikšić-Podgorica odobrava promotivne cijene voznih
karata u iznosu od 1,00 eur-a.

Promotivne karte važe za sve putnike i na svim relacijama od Nikšića do Podgorice ili obratno.
Karte se mogu kupiti na blagajnama u Nikšiću i Podgorici kao i kod konduktera u vozu.

http://www.zcg-prevo...-i-obratno.html

Trenutna cijena je 2,80€ za 2. i 4,20€ za 1. razred.

#3 Krivi

Krivi
  • Članovi
  • 21 posts
  • Joined 14.09.2013.
  • LocationBar

Posted 29.09.2013. - 20:44

Evo nekih slika s naših željeznica..

 

Par slika novog CAF EMV-a.

 

554644_10200690527122412_2007235913_n.jp

 

1234824_10201345317226564_1273947817_n.j

 

1186228_10200655351763050_1866249267_n.j

 

1235458_503176859758468_1515572188_n.jpg

 

556381_10200414104612022_21453046_n.jpg

 

A evo i 461 s vagonima iz Gredelja..

 

1234126_10200138785542930_784082144_n.jp

 

1176251_10200613242510345_1923935635_n.j

 

14157_10200108893915658_1163363337_n.jpg

 

A i par slika RVR, remontovanih u Gredelju, takođe.

 

1378832_570112273036574_870734034_n.jpg



#4 Krivi

Krivi
  • Članovi
  • 21 posts
  • Joined 14.09.2013.
  • LocationBar

Posted 29.09.2013. - 20:48

Inače, ŽPCG posjeduje 3 CAF Civity EMV-a, iz Španije, koji su započeli sa saobraćajem na našim prugama od 13. juna. Na relaciji PG- NK većinom saobraćaju, ali takođe, 2 puta dnevno saobraćaju i prema Baru. 



#5 DešBu

DešBu
  • Članovi
  • 1,342 posts
  • Joined 11.12.2011.
  • LocationKo zna?

Posted 29.09.2013. - 22:54

lijepo izgledaju, volio bi posjetiiti crnu goru


Željeznica je bolest ili ljubav
Od nje se ne može obraniti
Kada te jednom privuku željezne tračnice
Od njih se više nikad ne možeš oitkinuti


#6 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,694 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 30.09.2013. - 04:33

Lijepe fotografije.  :palac: 

Bilo bi dobro da si napisao lokacije gdje su snimljene. Neke prepoznajem, a za neke pretpostavljam gdje bi mogle biti.

Samo ti nastavi sipati fotke.


Serija 05 je zakon!

#7 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,592 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 30.09.2013. - 08:10

Super. Konačno nešto slika i podataka iz naše susjedne države.


Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.


#8 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 30.09.2013. - 09:38

Odlicne fotografije; hvala!

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#9 Krivi

Krivi
  • Članovi
  • 21 posts
  • Joined 14.09.2013.
  • LocationBar

Posted 30.09.2013. - 12:50

Kolega Tramvajac 92, ŽP je za Željeznički prevoz, pošto u CG nema jedinstvene kompanije koja obuhvata sve aspekte željeznice, već postoje i Montecargo, Željeznička Infrastruktura.. Samo da ne bude zabune. :)



#10 Krivi

Krivi
  • Članovi
  • 21 posts
  • Joined 14.09.2013.
  • LocationBar

Posted 30.09.2013. - 12:51

Još malo podataka...

 

Neću mnogo pričati o pruzi Bar- Beograd, jer je nju Dulevoz već obradio, i to fenomenalno, al ću dodati neke pojedinosti. 



#11 Krivi

Krivi
  • Članovi
  • 21 posts
  • Joined 14.09.2013.
  • LocationBar

Posted 30.09.2013. - 13:11

Još malo podataka...

 

Neću mnogo pričati o pruzi Bar- Beograd, jer je nju Dulevoz već obradio, i to fenomenalno, al ću dodati neke pojedinosti. 

 

Postoje zapravo tri pruge u CG: 

- Bar- Beograd

- Podgorica- Nikšić

-Podgorica- Božaj (granica s Albanijom i dalje prema Skadru)

 

Prva je završena 1976, i kao što je opšte poznato, jedan od najvećih infrastrukturnih projekata ikada u našoj bivšoj državi, Oko 250 tunela i 50 mostova krase ovo čudo. Na njoj se nalazi i Most na Maloj Rijeci, najviši željeznički most u Evropi, kao i tunel Sozina, od 6,2 km, i Trebaljevo, od 5 km. Skoro jedna trećina pruge je u tunelima. Pruga na crnogorskom dijelu, je, ajde da kažemo, u solidnom stanju. Mnogi djelovi su remontovani, ali i dalje dolazi do velikih i čestih kašnjenja. Dio pruge od Bara do Podgorice je dobar, a na tom dijelu pruge ima dosta putnika. Od jednog do drugog grada se stiže za otprilike sat vremena, mada novi voz (CAF) zna nekad da stigne i za 50 minuta. Dio do Bijelog Polja je takođe veoma rentabilan, ali su kašnjenja veoma česta, i zbog tog dijela pruge, naša Željeznica nije na dobrom glasu. U Biočama se, 2006- em dogodila katastrofalna nesreća, gdje je poginulo 47 osoba, kada je RVR iskočio iz šina. Od tad RVR- ovi više ne voze na tom dijelu pruge. 

 

Druga je završena još 1948, ali od 1990, pa sve do prošle godine, na ovoj pruzi se nije obavljao putnički saobraćaj, već samo teretni. 2006 počeo proces ponovne elektrifikacije i remonta pruge. Zbog finansijske krize, posao je tek završen 2012- te. Projekat je koštao čak 70 miliona eura. Od jula su uvedeni i novi španski CAF EMV- ovi, koji su koštali oko 13 miliona eura. Niskpodni au, trodjelni, sa max brzinom od 120 km/h (To je elektronski ograničena brzina, jer ovi vozovi su sposobni za mnogo veće brzine, ali zbog činjenice da, iako je pruga nova, nije bezbjedno voziti preko te brzine, zbog mnogobrojnih krivina, a imjesta na kojima bi mogao razviti tu brzinu nisu mnogo duga). Ima sve moderne potrepštine; vakuumski WC, video nadzor..... Od jednog do drugog grada se stiže za oko sat vremena, mada je najavljivano da će se smanjiti vriejeme putovanja na 50 km/h, ali zasad to još nije uvedeno.

 

Treća služi samo kao teretna, jer nije elektrificirana, mada su bili neki pokušaji da se to izmjeni, ali zasad ništa. 



#12 Krivi

Krivi
  • Članovi
  • 21 posts
  • Joined 14.09.2013.
  • LocationBar

Posted 30.09.2013. - 13:16

Red vožnje:

 

Polasci iz Podgorica za:
Beograd: 10.00 (brzi); 20.05 (brzi); 
Suboticu: 20.05 (brzi); 
Novi Sad: 20.05 (brzi); 
Bijelo Polje: 6.25 (lokal); 10.00 (brzi); 15.50 (lokal); 18.25 (lokal);20.05 (brzi); 
Bar: 5.15 (lokal); 6.30 (brzi); 8.20 (lokal); 10.10 (lokal); 11.30 (lokal); 12.50 (lokal); 15.20 (lokal);16.50
(lokal);18.00 (lokal); 19.29 (brzi); 21.10 (lokal); 
Nikšić: 07.00(lokal);8.05(lokal); 11.20 (lokal); 14.00 (lokal);16.10( lokal);19.35 (lokal);20.30 (lokal);
 
Polasci iz Bara za:
Beograd: 09.00 (brzi); 19.00 (brzi);
Suboticu: 19.00 (brzi);
Novi Sad: 19.00 (brzi);
Podgoricu: 5.25 (lokal); 6.35(lokal); 09.00(brzi); 10.20 (lokal); 11.35(lokal); 14.05(lokal); 14.50(lokal); 
16.40 (lokal); 18.30(lokal); 19.00 (brzi); 20.30 (lokal);
Bijelo Polje: 5.25 (lokal); 09.00 (brzi); 14.50(lokal); 19.00 (brzi); 
Nikšić: 18.30(lokal);
 
Polasci iz Bijelog Polja za:
Beograd: 12.27(brzi); 22.35(brzi);
Suboticu: 22.35 (brzi);
Novi Sad: 22.35 (brzi);
Podgoricu: 4.19(brzi); 06.30 (lokal); 9.01(lokal); 17.21(brzi); 18.35(lokal); 
Bar: 4.19(brzi); 9.01(lokal); 17.21(brzi); 18.35(lokal);
 
Polasci iz Nikšića za:
Podgoricu:06.25(lokal);08.40(lokal);09.50(lokal);12.40(lokal);15.35(lokal);18.05(lokal);21.00(lokal)
Bar: 08.40(lokal); 15.35(lokal);


#13 rasha

rasha
  • Članovi
  • 2,063 posts
  • Joined 03.06.2008.
  • LocationBeograd

Posted 30.09.2013. - 14:19

Samo jedna ispravka. Pruga  PG - NK nije ponovno elektrificirana, jer ranije nije bila elektrificirana. Pretpostavljam da si mislio pod smanjenje vremena putovanja na 50 minuta, a ne 50 km/h. :)



#14 Krivi

Krivi
  • Članovi
  • 21 posts
  • Joined 14.09.2013.
  • LocationBar

Posted 30.09.2013. - 14:55

Samo jedna ispravka. Pruga  PG - NK nije ponovno elektrificirana, jer ranije nije bila elektrificirana. Pretpostavljam da si mislio pod smanjenje vremena putovanja na 50 minuta, a ne 50 km/h. :)

Hvala na ispravkama, samo ne znam kako da ih ispravim, nema opcije edit..



#15 rasha

rasha
  • Članovi
  • 2,063 posts
  • Joined 03.06.2008.
  • LocationBeograd

Posted 02.10.2013. - 14:57

I još jedna ispravka samom naslovu teme. ŽPCG je skraćenica za Željeznički prevoz Crne Gore, a ne poduzeće.



#16 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,823 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 02.10.2013. - 23:21

VR 87/88. Sastav vlaka Titograd express. Obratite pozornost na vrijeme putovanja.

 



#17 tramvajac 92

tramvajac 92
  • Članovi
  • 2,607 posts
  • Joined 20.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 03.10.2013. - 10:50

Hvala svima koji su me ispravili (i dopunili). :palac:
Bio sam ljetos u Nikšiću, pa sam uživo vidio CAF-a, sviđa mi se (iako ga je neka kretenčina zašarala na srednjem dijelu :ljut2 ), kao i što su napokon uredili kolodvor u Nikšiću. Nije mi izgledalo kao da se puno putnika vozi (a s obzirom na to da ćeš prije dočekati autobus (kakav god on bio) za Podgoricu/Nikšić nego neki lokalni nije ni čudo :roll2:. Nadam se da će se ljudi sve više okretati ka željeznici.



#18 Vlada

Vlada
  • Članovi
  • 89 posts
  • Joined 15.01.2008.
  • LocationBeograd

Posted 04.10.2013. - 22:13

VR 87/88. Sastav vlaka Titograd express. Obratite pozornost na vrijeme putovanja.

 

87-88st122-kopija_zps3eeff1f3.jpg

 

 

Putovao sam dosta puta tim vozom tih godina ali nikad nije mogao stići na vreme. Ipak se na to vreme putovanja moralo dodati minimum 30 minuta kašnjenja, ali bez obzira to je neuporedivo brže nego danas.



#19 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,823 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 05.10.2013. - 00:04

Sezonac Bar-Beograd. Sastav za VR 87/88. Za mlađe kolege koji to ne znaju vozni red se mjenjao posljednju subotu/nedelju u mjesecu svibnju (maju) ili prvu u lipnju (juni).

 

 

Interesantno je da vlak ima opterećenje 700t a ovih 8 vagona je bilo teško negdje oko 400t. Isto tako dužina vlaka je 350m a ovih 8 vagona je bilo dugačko oko 200m.



#20 Vlada

Vlada
  • Članovi
  • 89 posts
  • Joined 15.01.2008.
  • LocationBeograd

Posted 05.10.2013. - 00:30

Sad me malo buni otkud je taj voz bio sezonac :hm ? Ja sam mislio da je stalno bio redovan i tada nije imao manje od 11-12 kola.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users