Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Uspinjača - Sveta Nedelja


  • Please log in to reply
131 replies to this topic

#41 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 14.11.2013. - 02:08

Prekrasno, jako mi se sviđa kako napredujete i siguran sam da ćete uspjeti! Samo, požurite malo kako biste ju uspjeli dovršiti još prije prave zime! Kad uspinjača profunkcionira - nadam se da ćete za nas kolege forumaše upriličiti mogućnost vožnje!

Nego, usput da postavim jedno pitanje: jasno mi je naravno ovo da je potreban protuuteg i jasna mi je njegova uloga u ovakvom tipu uspinjače, tj. lifta - međutim, nije mi jasno kako će on funkcionirati?! Naime, koliko vidim - kolica koja će nositi protuuteg će ići istim tračnicama kao što će ići kabina, eh to me muči! Dobro, može se ostaviti dolje rupa pod kabinom da uteg može proći, ali po meni bi za njega trebale unutar pruge za kabinu biti još dodatne dvije tračnice, koje bi činile prugu užu od one za kabinu, kako bi po njima mogla putovati kolica s utegom. Jer ako budu dijelili istu trasu - mora neminovno doći do sudara, tj. ja ne vidim mogućnost mimoilaženja. Eto, stoga molim konstruktore da mi objasne kako će riješiti ovaj problem! I još završno pitanje u ovom postu: KAD otprilike očekujete "svečano otvorenje", tj. prvu makar i probnu vožnju?!

 

Hvala na pohvalama. Prije zime sigurno neće biti otvorenje.

 

U prijašnjim postovima sam baš pričao o odabranom obliku šine kako bi se uštedio materijal. Prva ideja je bila da uteg ima svoj kolosijek, a kabina sa podvozjem svoj, no to bi poskupilo sve jer bi dvostruko više tračnica i pričvrsnog pribora trebalo biti nabavljeno. Tada bi tračnice imali standardni oblik sa gaznom površinom.

Kako bi sve stavili na istu tračnicu, odabrali smo L profile koji odgovaraju opterećenju. Uteg se mimoilazi sa kabinom na način da prođe ispod podvozja kabine (na slikama se vidi da podvozje ima otvor s donje strane visok koliko je visok sam uteg).  

Podvozje kabine vozi po vrhu L profila (u presjeku gledano po vrhu "slova" L), a kotač zbog toga ima dva vijenca dok je gazna površina između njih.

Uteg pak vozi po donjem dijelu L profila (po vodoravnom dijelu "slova" L), i kotač je standarnog oblika sa jednim vijencem, a vijenac se dakle vodi po stijenki L profila, kao na normalnom željezničkom vozilu.

 

Svakako je kolosijek za uteg samim time uži (za širinu L profila) nego kolosijek za kabinu.

Inače, prošli tjedan smo natovarili betonske blokove, i uteg je skoro završen. Razvukli smo pogonsku sajlu i kabel za napajanje svega živoga koji smo proveli kroz kanalice. Svi pragovi su učvršćeni, i tračnice su na više od pola duljine trase postvaljene sa pričvrsnim priborom, no sve skupa još nije zategnuto. Fale doduše još dva praga pri vrhu, no to su detalji.

 

Radovi se uskoro nastavljaju, a slijedi pritezanje tračnica na pričvrsni probor, ugradnja pomoćnih kolotura te pogonskog vitla i motora te zakopavanje kabela. Otvorenje uspinjače planiramo u travnju 2014.



#42 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,541 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 15.11.2013. - 21:33

dsc06944.jpg

Slikano prije tjedan dana. Vidi se kabel kojeg još treba zakopati.

#43 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 15.11.2013. - 21:54

Budu tračnice farbane kakvim zaštitnim premazom?


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#44 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 15.11.2013. - 22:41

Lijepo napreduju radovi :jup :jup :jup . Koliki je prosječan nagib, nekako od oka mi ispada 40% (~22°)? A najveći, ovaj na donjem dijelu je valjda oko 50% (~27°)?


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#45 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 20.11.2013. - 19:12

Samo da vam se uvaljam s kratkim OT.gif

Sagradio sam si dizalicu s električnim vitlom istog tipa kao što je vaše, ali je, mislim, broj manje. I vrlo sam zadovoljan performansama.
Detalje možete pogledati ovdje

BTW, nisam iz dosadašnjih tehničkih podataka skužio jedan detalj: Hoćete li vitlo koristiti kao gornji koloturnik preko kojega se vozi sajla na kojoj vise kabina i protuuteg, ili će gornji koloturnik biti slobodan, a vitlom ćete podizati/spuštati kabinu (što bi značilo da od kabine prema gore idu dvije sajle)?


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#46 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.11.2013. - 04:34

Samo da vam se uvaljam s kratkim OT.gif

Sagradio sam si dizalicu s električnim vitlom istog tipa kao što je vaše, ali je, mislim, broj manje. I vrlo sam zadovoljan performansama.
Detalje možete pogledati ovdje

BTW, nisam iz dosadašnjih tehničkih podataka skužio jedan detalj: Hoćete li vitlo koristiti kao gornji koloturnik preko kojega se vozi sajla na kojoj vise kabina i protuuteg, ili će gornji koloturnik biti slobodan, a vitlom ćete podizati/spuštati kabinu (što bi značilo da od kabine prema gore idu dvije sajle)?

 

Što je najbolje tvoja dizalica i naša uspinjača imaju identičan pogonski motor, jer je naš motor iskorišten od identične te dizalice. B)

 

Ovo prvo, dakle vitlo je ujedno i kolotur, odnosno namotava se na jednoj strani a na drugoj izmotava. 



#47 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,822 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 21.11.2013. - 14:30

na drugoj izmotava. 

Bez ikakvog izmotavanja :luda:, primite se posla!



#48 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 21.11.2013. - 23:32

Samo da vam se uvaljam s kratkim OT.gif

Sagradio sam si dizalicu s električnim vitlom istog tipa kao što je vaše, ali je, mislim, broj manje. I vrlo sam zadovoljan performansama.
Detalje možete pogledati ovdje

BTW, nisam iz dosadašnjih tehničkih podataka skužio jedan detalj: Hoćete li vitlo koristiti kao gornji koloturnik preko kojega se vozi sajla na kojoj vise kabina i protuuteg, ili će gornji koloturnik biti slobodan, a vitlom ćete podizati/spuštati kabinu (što bi značilo da od kabine prema gore idu dvije sajle)?

evo principa rada.....

3spy.jpg


drazen

#49 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 22.11.2013. - 00:06

Malo je neravno namotano, al' hvala, skužio sam!

To znači da ćete s vitla poskidati ona dva sustava osiguranja za početak i kraj sajle, ne?


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#50 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 22.11.2013. - 13:42

da baš tak.... inače pored tračnica dolaze profi  granične sklopke sa kotačićem za zaustavljanje kabine i utega.


drazen

#51 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 22.11.2013. - 14:33

... inače pored tračnica dolaze profi  granične sklopke sa kotačićem za zaustavljanje kabine i utega.


Kad smo već kod toga, ne znam da li je konstrukciono izvedivo, ali da li ste razmišljali o instalaciji elementarne Otisove kočnice bar na kabini?

OtisKocnica.png

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#52 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 22.11.2013. - 15:32

Kad smo već kod toga, ne znam da li je konstrukciono izvedivo, ali da li ste razmišljali o instalaciji elementarne Otisove kočnice bar na kabini?

OtisKocnica.png

 

Sori, ne vidi ti se slika ...

Misliš nešto ovakvo:

 

The+Flintstones_148160_4779013.png



#53 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 22.11.2013. - 19:14

Sori, ne vidi ti se slika ...


Vidim i moju i onu u Tvom citatu. A da probaš kliknuti na "Refresh"? To često pomaže


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#54 Vedran Zeman

Vedran Zeman
  • Članovi
  • 4,187 posts
  • Joined 17.10.2005.
  • LocationKloštar Podravski

Posted 22.11.2013. - 19:22

Ne vidim ni ja sliku.

Pfaff, probaj osvježiti ovu stranicu sa Ctrl+F5, pa ju nećeš ni ti vidjeti. :kul3


Metro über (unter) alles! :kul3


#55 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 22.11.2013. - 19:50

Ne vidim ni ja sliku.
Pfaff, probaj osvježiti ovu stranicu sa Ctrl+F5, pa ju nećeš ni ti vidjeti. :kul3


Nemam pojma što se zbiva. Evo da probam postati sliku još jednom:

OtisKocnica.jpg

A Ctrl+F5 je "Standby", a ne "Refresh" (valjda)


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#56 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 03.12.2013. - 00:53

Danas su nastavljeni radovi na vrtnom tramvaju i na samoj uspinjači. Željko i Dražen su danas završili prugu do kraja (zategnuta je do kraja), doduše još treba par sitnica, no u principu to je to, a kasnije smo Dražen i ja isprobali podvozje duž čitave pruge i zadovoljni smo jer nigdje ne iskače, jedino je na jednom mjestu malo pruga pobjegla pa se nagne ali to ćemo sanirati.

 

Sljedeće što slijedi je montiranje pogona, a sajle su već razvučene, prošli tjedan smo betonski temelj za pogon završili.



#57 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,541 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 05.12.2013. - 15:15

OtisKocnica.jpg

A Ctrl+F5 je "Standby", a ne "Refresh" (valjda)


E da o tome mi je Pfaff govorio na susretima u Zagrebu. Vrlo zgodno riješenje. Slika sve govori.

#58 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 05.12.2013. - 15:23

E da o tome mi je Pfaff govorio na susretima u Zagrebu. Vrlo zgodno riješenje. Slika sve govori.

 

Zgodno je rješenje, ali neupotrebljivo na uspinjači zbog nedostatka prostora na samoj šini. najveći je problem što bi smetao pričvrsni pribor za to.



#59 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,541 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 06.12.2013. - 17:27

dsc07309.jpg

Tram 4 priprema betona u tačkama.

dsc07316.jpg

dsc07320.jpg

Izgled trase i platoja.

Na vrhu, na kraju trase uspinjače bilo je potrebno još izvršiti sitne betonske radove.

dsc07311.jpg

dsc07321.jpg

Radi velike količine lapora koji se prikupio na čizmam Dražen nije imao drugog izbora nego otiči u potok...

Edited by tram4, 06.12.2013. - 18:36.
spojeni postovi


#60 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 06.12.2013. - 18:50

Brižnić mali - pa na rođendan?!


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users