Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Uspinjača - Sveta Nedelja


  • Please log in to reply
131 replies to this topic

#21 tramvajac

tramvajac
  • Članovi
  • 1,724 posts
  • Joined 23.06.2007.
  • Locationzapadno od Zagreba

Posted 19.08.2013. - 20:30

Ako vam treba proračun (tj. ako ga već nemate) imam jednu skriptu koja bi Vam mogla dobro doći da odredite približne potrebne vrijednosti promjera užeta, snage motora, mase protuutega i sl.


p9180107.jpgp7130020.jpgp7130041y.jpg


#22 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,123 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 20.08.2013. - 00:15

Ako vam treba proračun (tj. ako ga već nemate) imam jednu skriptu koja bi Vam mogla dobro doći da odredite približne potrebne vrijednosti promjera užeta, snage motora, mase protuutega i sl.

 

Iako sve već imamo, čisto iz radoznalosti (a i provjere) bi nam to dobro došlo, pa ako hočeš pošalji. :)



#23 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,123 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.09.2013. - 17:22

U posljednje vrijeme dosta radimo na vrtnom tramvaju no danas je napravljen napredak u izgradnji uspinjače. Svi betonski pragovi su ispiljeni, donešeni do više od pola pruge. Na prvih 6 metara je izvršena potpuna montaža pragova (ukopavanje i niveliranje) no još nisu zatrpani, a na sljedećih 10m su ukopani no nisu još nivelirani.
Do kraja tjedna bi svi pragovi trebali biti postavljeni i nivelirani.
 
Armirani pragovi, neposredno nakon piljenja.
 
1.jpg
 
Kabina koja neće još dugo tu stajati.
 
2.jpg
 
Točno se vidi razlika tamo gdje su pragovi nivelirani i gdje nisu. Na njima je tračnica od uspinjače koja je samo naslonjena na pragove kako bismo vidjeli dali su svi pragovi poravnati u odnosu na tračnicu.
 
3.jpg
 
4.jpg
 
5.jpg
 
6.jpg
 
Ove pragove tek čeka ukopavanje.
 
7.jpg
 
8.jpg

Nakon nivelacije slijedi postavljanje tračnica i učvršćivanje, a nakon toga izrada utega i postavljanje pogona.

#24 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,549 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 29.09.2013. - 07:20

 

 

 

Testiranje postolja od kabine.



#25 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,549 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 29.09.2013. - 07:23

dsc05855.jpg

 

Sigurnostno sidro se je blokiralo neželjeno kretanje postolja.

 

dsc05861.jpg

 

dsc05868.jpg

 

Način pričvrščenja pruge



#26 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,549 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 29.09.2013. - 07:27

 

Kolica za protuuteg.

 

 



#27 andi

andi
  • Članovi
  • 448 posts
  • Joined 10.04.2007.
  • Locationmraclin

Posted 29.09.2013. - 10:35

Sve je to lijepo napravljeno,ali mi to sve nekako izgleda slabašno.Ove takozvane tračnice od kutnika mi baš ne ulijevaju povjerenje a i ovi mali kotaći mi nekako izgledaju da bi mogli iskočiti iz traćnica.Možda griješim.Nadam se da ste razgovarali s nekim ing.strojarstva u vezi toga.Da li ste uzeli u obzir odronjavanja zemljišta,neznam koliki je uspon ali da se   ne bude nakon kratkog vremena od težine kabine odronilo ili otišlo na stranu.Možda ste trebali  napraviti betonska sidrišta u smislu da ste iskopali rupu promjera 15 cm dubine oko 1 metar i na to pričvrstiti prugu u nekakvim određenim razmacima. Znam da se ne bude vozilo svaki dan ali treba napraviti da to bude sigurno.Inače mi se sviđa ovo što radiš svaka čast svima vama na trudu.



#28 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,123 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 29.09.2013. - 12:43

Sve je to lijepo napravljeno,ali mi to sve nekako izgleda slabašno........

 

Išli smo na najjeftiniju varijantu. Jedino što ima betonski temelj je mjesto za vitlo i pogonski motor, a samo da znaš koja je bila muka donijeti beton bez pomoći strojeva. Kad bi bilo više novčića imali bi ajmo reći "pravu prugu" itd. Ovako smo se snašli, improvizirali ali naravno ne dolazi u obzir fuš.

Tračnice nisu trebale biti od L profila nego normalne bez žljeba, no onda se javio problem da i uteg treba imati svoje tračnice unutar kolosijeka uspinjače pa bi sve skupa ispalo preskupo. Ovako smo sa L profilima postigli da i uteg i podvozje kabine imaju istu tračnicu.

L profili izgledaju krhko ali za naše potrebe to nikako nisu, pošto je kapacitet uspinjače samo 4 osobe. Zbog toga se pragovi na tlo naslanjaju, nisu fiksirani.

Izgradnja ide pa kad bude ugrađen sigurnosni sistem netko od nas će ga dodatno i detaljno obrazložiti.



#29 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 29.09.2013. - 15:58

Cijeli objekt je zamišljen kao objekt lake konstrukcije, tj minimalne mase vozila i pruge. Teren nije nasipavan i stabilan je , a max masa koja opterećuje tlo pri prolasku je 500 kg, što je oko 60% manje od mase prosječnog automobila. Uzevši u obzir mali razmak pragova, njihovu armiranobetonsku izvedbu i predimenzioniranost nema ni govora o nekom znacajnijem slijeganju koje bi moglo uzrokovati značajnije deformacije kolosijeka.

Također L-profili koji su u funkciji tračnica testirani su  na savijanje pod opterećenjem na odabranom razmaku između 2 točke(razmak pragova) te je tek gotovo dvostruka masa uzrokovala vidljivu deformaciju tračnice. O iskliznuću ne treba brinuti jer je pruga u ravnoj liniji, a kotači su sa središnjim utorom. Također na L profil se još dodatno zavaruje čelična traka koja je uporište za sigurnosne kuke koje sprečavaju podizanje kotača od tračnica za više od 3mm, a time se sprečava iskliznuće ili prevrtanje kabine u slučaju naleta jakog vjetra ili nekog drugog neočekivanog događaja. Dakle kabina je fizički neodvojiva od tračnica. (osim za potrebe popravkaili održavanja kada je potrebno vijcima demontirati sigurnosne kuke).

 

Brzina kretanja je mala i iznosit će oko 0,5 m/s.

Razlika u masama između kabine i utega je u najnepovoljnijem odnosu 200 kg , a u idealnom slučaju (2 prosječne osobe u kabini) razlika je 0, tj uteg i kabina su u ravnoteži.

 

Vučno uže je također višekratno predimenzioniranu pa nema opasnosti od eventualnog prekida. Sustav zaustavljanja kabine u slučaju nekontroliranog ubrzanja ili odvajanja od pogonskog dijela je dvostruki i aktivira se automatski ili ručno.


drazen

#30 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 748 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 01.10.2013. - 11:41

Dečki, svaka vam čast!!! Detaljno sam pročitao i pogledao ove lijepe slike o ovoj uspinjači u izgradnji i jako mi se sviđa vaša ideja!
Recite, da li će se moći kad bude gotovo doći malo provozati - znam da možda nećete baš otvarati za široki krug, ali ono bar za nas forumaša, ja bih jako volio bar jednom to vidjeti! A možda vam ne bi bilo loše i otvoriti to kao turističku atrakciju i naplaćivati kartu za vožnju, vjerujem da bi vam to moglo i pokriti investiciju!

Što se tiče određenih primjedbi - i meni se čini da bi bilo možda bolje da je pruga malo kvalitetnije sidrena, a također da su prave tračnice, a ne ovakve, ali eto ipak se pouzdajem u vaše znanje i iskustvo i nadam se da će sve super funkcionirati, a i da će biti dosta sigurnosnih mehanizama - molim malo mi ih opiši! I još me zanima kako će ići ta kolica s utegom, jer nije mi to baš posve jasno... Dalje, zanima me da li tko od vas tamo živi na toj parceli, ili je to vikendica, ili si pak kupio teren samo zbog te uspinjače?!

Zatim, da li budući da je to riječ o nečemu što de-facto nije građevinski objekt, a i da je (pretpostavljam) za "internu upotrebu" - da li za to nije potrebno ishoditi kakvu dozvolu?! Po meni bi bilo besmisleno da treba!

A kad smo već kod takvih "kućnih uspinjača": Ja sam ih vidio mnogo u jednom manjem mjestu u Austriji, gdje su skoro sve kuće na dosta strmim padinama. I eto, skoro sve imaju takve "kućne uspinjače" po vrtu gore do kuće, uz napomenu da su njihove skoro sve isključivo TERETNE, nisam baš vidio da bi koja bila za prijevoz osoba...

I još jedno zapažanje: jako mi je drago da će na ovaj način biti spašena i revitalizirana te bar donekle privedena svrsi bar jedna kabina naše drage sljemenske žičare, eto svaka čast na ovoj ideji!!!!!



#31 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,123 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 01.10.2013. - 14:04

Dečki, svaka vam čast!!! Detaljno sam pročitao i pogledao ove lijepe slike o ovoj uspinjači u izgradnji i jako mi se sviđa vaša ideja!
.......................

 

Ja ću sad odgovoriti pošto sam prvi naišao, a neka me Dražen i Željko dopune.

Ja nisam vlasnik zemljišta, pa mi je glupo pozivati u tuđe ime, no svakako je zamišljeno da se tu okuplja više ljudi (pa tako i forumaša), jer se na vrhu uspinjače gradi vrtni tramvaj. Uspinjača je zapravo napravljena da bi se moglo doći do vrtnog tramvaja koji je na vrhu brda.

Na toj parceli je kuća u kojoj živi Dražen, a uspinjača je financirana najviše od strane Dražena, dok Željko financira vrtni tramvaj. Na izgradnji uspinjače i tramvaja radimo Dražen i ja, a po potrebi zovemo da nam se pomogne (npr. kublach nam je pomogao oko prijevoza pragova i tračnica za uspinjaču).

I mi se pouzdajemo u vlastitu procjenu, vjerujemo u čvrstoću i kvalitetu izvedene pruge u cjelini, no dok ne počnu prve probne vožnje nećemo sve znati sa 100% vjerojatnosti.

Kako bi smanjili opterećenje pa time i dimenzije pogona i svih mehnizama napravili smo sistem sa utegom. Radi se o tome da je uteg uvijek u protuteži u odnosu na kabinu. Dakle, funkcionira na principu lifta. Kad je kabina u skroz donjem položaju, uteg je na vrhu, pri spuštanju pogonski motor pokreće, a sajla prenosi samo pola od ukupne mase, jer drugu polovicu sadrži uteg koji prodonosi gibanju prema dolje dok napunjena kabina ide prema gore. U obrnutom smjeru je ista stvar, samo onda kabina ide prema dolje, a uteg prema gore. Naravno, sve je proračunato da to funkcionira kad je kabina prazna.
Dakle, sajla se ne namata na vitlo kao na dizalici, nego je vitlo samo pogonski i prijenosni mehanizam za sajlu koja se na jednoj strani vitla namata, a na drugoj odmata jer su na krajevima sajle uteg i kabina, naravno svaki na svom kraju.

Dozvola nije potrebna. Moram priznati da se uopće ne razumijem u propise, niti sam ih proučavao, no kažu Dražen i Željko da ne treba, ja slijepo vjerujem. :kul3

 

I naravno, hvala na pohvalama. ;)



#32 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 01.10.2013. - 17:03

Sve pohvale za rad i trud na uspinjači :hai :hai :hai 

Zanima me, kolika je snaga vitla?


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#33 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,835 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 01.10.2013. - 21:11

Dečki, svaka vam čast!!! Detaljno sam pročitao i pogledao ove lijepe slike o ovoj uspinjači u izgradnji i jako mi se sviđa vaša ideja!
Recite, da li će se moći kad bude gotovo doći malo provozati - znam da možda nećete baš otvarati za široki krug, ali ono bar za nas forumaša, ja bih jako volio bar jednom to vidjeti! A možda vam ne bi bilo loše i otvoriti to kao turističku atrakciju i naplaćivati kartu za vožnju, vjerujem da bi vam to moglo i pokriti investiciju!

Ovo sa naolatom karata ne može biti ni u ludilu. Baram legalno. Bio sam početkom rujna u Slatini na otvorenju jedne izložbe u muzeju. U razgovoru sa ravnateljicom saznao sam da ne smiju prodavati suvenire. Nisu registrirani za to. A da ne spominjemo fiskalnu blagajnu? Možda eventualno dobrovoljni prilozi.



#34 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 01.10.2013. - 21:16

Možda eventualno dobrovoljni prilozi.

 

Šešoar na ulaz kao kod Backa u Gundulićevoj. S natpisom "Dečkima za gemišt".
(Iako, s onim mojim Slavkićem nisi nikad siguran...)


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#35 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,123 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 01.10.2013. - 23:17

Ma kakve karte, ovo je za gušt nas rail/tram fanova.  ;) 



#36 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 04.10.2013. - 10:58

Sad znam zakaj se Dražen prestao javljati u zadnje vrijeme :lool

 

Budem vam došao malo smetati jedan dan ;)



#37 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,549 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 30.10.2013. - 10:06

Snimljeno jučer:

dsc06706.jpg

Nosiva konstrukcija uspinjače je pobojana te je spremna za probu bez kabine



#38 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 30.10.2013. - 10:38

Hoće li nosiva konstrukcija biti obučena limovima, kao zagrebačka uspinjača?


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#39 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,123 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 30.10.2013. - 20:08

Hoće li nosiva konstrukcija biti obučena limovima, kao zagrebačka uspinjača?

 

Da, podvozje će biti obučeno u lim sive boje. Sve je već napravljeno, lim je savinut no čeka montažu na podvozje.



#40 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 748 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.11.2013. - 13:01

Prekrasno, jako mi se sviđa kako napredujete i siguran sam da ćete uspjeti! Samo, požurite malo kako biste ju uspjeli dovršiti još prije prave zime! Kad uspinjača profunkcionira - nadam se da ćete za nas kolege forumaše upriličiti mogućnost vožnje!

Nego, usput da postavim jedno pitanje: jasno mi je naravno ovo da je potreban protuuteg i jasna mi je njegova uloga u ovakvom tipu uspinjače, tj. lifta - međutim, nije mi jasno kako će on funkcionirati?! Naime, koliko vidim - kolica koja će nositi protuuteg će ići istim tračnicama kao što će ići kabina, eh to me muči! Dobro, može se ostaviti dolje rupa pod kabinom da uteg može proći, ali po meni bi za njega trebale unutar pruge za kabinu biti još dodatne dvije tračnice, koje bi činile prugu užu od one za kabinu, kako bi po njima mogla putovati kolica s utegom. Jer ako budu dijelili istu trasu - mora neminovno doći do sudara, tj. ja ne vidim mogućnost mimoilaženja. Eto, stoga molim konstruktore da mi objasne kako će riješiti ovaj problem! I još završno pitanje u ovom postu: KAD otprilike očekujete "svečano otvorenje", tj. prvu makar i probnu vožnju?!






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users