Pfaff Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Ostaci rudničke infrastrukture iliti in memoriam posljednjem hrvatskom rudniku Najbolja supruga na svijetu (a.k.a. ) dobavila se neke stručno radno-prihodovne aktivnosti u Labinu gradu. Moja malenkost (a.k.a. ) našla se ponovno, sljedstveno tome, u funkciji trhonoše i logističara. Rečena aktivnost ima šest epizoda, i to meni svakog sleda daje na raspolaganje nekih tri sata slobodnog vremena. Labin je prekrasan istarski gradić bogate prošlosti, ali ipak nije meknimo, Minken pa si relativno brzo gotov s razgledavanjem znamenitosti. Usprkos tome uspio sam napabirčiti nešto zanimljivosti (koje čak imaju i dodirnih točaka s općom temom ovog 4ruma) pa evo. Ovaj je kraj siromašan i ljudi su ovdje, kako reče moj znanac Lobinjan, živjeli "od dobrote". Jer nisu imali od čega drugoga. Otvaranje kopova kvalitetnog kamenog ugljena još tamo negdje 1626. godine izvjesni Filippo Varenzi od Mletačkog vijeća desetorice dobio koncesiju za iskop ugljena oko Labina stvorilo je perspektivu dodatnih prihoda, a na mukotrpan i naporan rad su ionako već bili navikli. Pogled s vrha starog Labina podastire gledatelju dolinu gdje je oko rudnika ugljena sagrađeno naselje Podlabin, nekad samostalni grad, a danas integralni dio Labina. U sredini slike naziru se ostaci tornja izvoznog stroja. "Istarski ugljenokopi", kako se taj veliki industrijski pogon zvao u trenutku svoje naprasne smrti prestao je s radom na današnji dan (28. svibnja) 1999. godine u 11,30 sati kad su iz jame Tupljak izvezena posljednja dva vagoneta ugljena. Ima diljem Lijepe naše čitav niz napuštenih i zapuštenih industrijskih pogona koji stoje kao nijemi svjedoci užasa jednoumlja, ali je nevjerovatna brzina kojom su likvidirani i demontirani svi tragovi ovih rudnika. Galerije su nakon toga potopljene. Gotovo da pomisliš da je naftni lobi nekome masno platio da onemogući 'Rvatima svaku pomisao na traženje energetske samostalnosti kroz vlastite resurse. Zahvaljujući zalaganju entuzijasta iz "Labin Art Expresa" sačuvan je toranj izvoznog stroja u Labinu i tzv. "Lamparna" (mjesto gdje su se rudari opremali prije silaska u jamu) i cijeli je prostor oblikovan za realizaciju kulturnih aktivnosti. Pogonski dio izvoznog stroja je navodno razbijan dinamitom kako bi se komade što brže odvezlo na staro željezo. Nikome od novokomponovanih vele'rvata i njiovih pripuza nije ni u ludilu palo napamet da bi se ovakav spomenik industrijske baštine mogao sačuvati za buduća pokoljenja. Na Trgu labinskih rudara nalazi se zanimljiva crkva (mislim Gospe Fatimske) sa zvonikom arhitektonski sličnim onog crkve svete Barbare u Raši. Podlabin je građen u razdoblju od 1938. kad je otvoreno okno pa do 1942. Izvorno se zvao Pozzo Littorio d'Arsia (Jama raškog liktora?) i bio je jedan od 12 novosagrađenih gradova (kao i Raša) koje je talijanska država gradila oko industrijskih pogona, a sve u slavu fašizma i Mussolinija. Tu je i kafe/bistro "Bač" (Bač = rudarski vagonet) Okićen je rudarskim vagonetom koji poput mača Damoklovog visi iznad šanka. Navodno to dosad nije štetilo posjećenosti S trga se lijepo vidi glava tornja na kojoj se koči velikim slovima napisano: L. A. E. Malo je komplicirano doći do tamo, ali uspio sam Tornjevi izvoznih strojeva svugdje po svijetu jednako izgledaju još tamo od početka industrijske revolucije. I svi su golemi Stopa tornja i otfikareni krajevi nosivog užeta Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Rešetkasta vrata kabina lifta Piše: "Ne prilazi i ne penji se", a ja poštujem propise i zakone – pogotovo kad nisam sasvim siguran što je, a što nije trulo Pogled u plavetne visine Tu je nekad bila strojarnica Spomen na prošla vremena Tračnice su u funkciji kulturnog prostora Malo dalje, u drugom dvorištu, nalazi se dimnjak strojarnice Još jedan pogled i dosta Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Jučer sam se opet našao u Labinu i to u razdoblju koje pristojan svijet zove "Radnim vremenom". Bila je to jedinstvena prilika za posjet Narodnom muzeju u sklopu kojeg se nalazi i muzej rudarstva. Muzej se nalazi u palači Battiala-Lazzarini, najljepšoj i najvećoj baroknoj palači u Istri. Bacimo, dakle, pogled U ulaznom holu ovo drago stvorenje prodaje ulaznice. (Da se ne bi tko pomamio, obavještavam da je već "kaparirana" ter da se uskoro udaje) Cijena? Sitnica: 15 dlakavaca po obraslom grlu! Labin tj. Albona vuče korjene još iz (pred)rimskog razdoblja pa sljedstveno tome, ima i hrpa rimskih ostataka Kameni žrvanj. Tu se omladina jačala za budući rad u rudniku Leroj To su valjda ti čija je bila palača U jednoj dvorani nalazi se ova zanimljiva sprava na kojoj posjetioci mogu gratis slušati aboridžansku muziku. (Dok sam snimao, jedan je djelatnik muzeja nemilosrdno dromedario kroz prostor ne obazirući se na korisnike koji su platili po 15 kn za razgledavanje) Ima i NOB-kutak. Ovo je bista jednog od trojice narodnih heroja imenom Mate Blažina. Drugi se nalazi na šetalištu ispod starog grada, a treći pred istoimenom školom – škrbni Ištrijani! Ispred njega se koči puškomitraljez Breda M1930. Prilično traljava naprava s kojom su Talijani napadali, a partizani se branili (ili obratno?) Teški mitraljez Breda M1937 i par talijanskih puščica tipa Mannlicher-Carcano. One kratke služile su za specijalne postrojbe, a osobito su bile drage malim partizanima jer su im po veličini bile taman, a njima nisu mogli nikoga ubiti Automati: Britanski Sten MKII, Beretta M38 i njemačka Erma MP40. Pobratimstvo ljudi po oružju Zastava 3. Istarske (mislim da nije iz ratnih vremena) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Idem prema rudniku. Ovaj stoji na ulazu i svi ga šlataju po trbuščiću Ovaj proglas iz vremena francezke okupacije visi na zidu u muzeju, al' ja sam ga, čitljivosti radi, skinuo s interneta. Potpisao ga je Eugen, brat onog glavnog što je ruku držao u šlicu i potkralj italije, a dopušta izvoz ugljena iz Istre. Uz dužno plaćenu dažbinu od 2% - države i vojske su uvijek bile gladne novaca. Ogledni rudnik počinje niskopom (kosim rovom) u kojem je čekrk. Ručno pokretan Kontroler? Rotacioni transformator? Artefakti u rudniku nažalost nemaju opise Dong! – Dong-dong! Ovi zaštini šljemovi izgledaju kao perlice na dječjoj računaljki Rov niskopa. Pametno je spustiti po stubama na desnoj strani Na dnu je raskršće. Ono okruglo nije okretaljka već okrugla unutrašnja vodilica za vijence kotača. Rudnički vagoneti imaju, za razliku od pravih željezničkih, kotače koji se slobodno okreću na osovinama pa ih se relativno lako zaokrene za potreban kut. Nema natrag – smiješ samo čeznutljivo pogledati... Još jedno raskršće Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Specijalni rudnički telefoni zaštićeni od iskrenja prema vanjskoj atmosferi U jednoj niši je mala lokomotivica. Mislio sam da je na stlačeni zrak, a onda sam pomnijim gledanjem ustanovio da je dizelska. Dizelski motor i nije tako opasan u eksplozivnoj atmosferi jer ne iskri. Tvornički broj. Nisam našao oznake proizvođača. Najprije sam oznaku na inventarskoj pločici pročitao kao "ZUR" (Zadnji udarac radniku), ali sam ponijom analizom zaključio da je to IUR 444 = "Istarski ugljenokopi Raša" Rov-garaža je vrlo uzak pa nema načina da uslikam napravu u punoj ljeposti. A nije ni osvijetljen pa se oslanjam na stroboskopske učinke blica En face – ima i rupu za kurblu (manicu) Detalj motora Priručna radionica Kopča vagoneta, kotač, oklop nekog zupačanika, pneumatski čekić. Jednostavnije je bilo majstora spustiti dolje nego svu tu kramu vući van na popravak... Ručno svrdlo s ručicom. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Transformator i pokretni dio usipnog žljeba Raskršće. Poput "vlaka strave" u lunaparku, i rudnički su hodnici imali vrata na određenim udaljenostima. Može! Sipaj! Redovna evidencija stanja okoliša Kontrola metana. Mislim da više nisu koristili kanarince Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 U nastavku ima nekoliko primjera formiranja rovova i tipova podgrađivanja. Ovdje obilazak postaje, što rekla Seve, malko tisan i svjetla visina rova dolazi na nekih 170 cm, a gdjegdje i manje. Ovo je suvremeno pneumatsko svrdlo Spoj tračnica na pragu. Bilo ih je kojekakvih,a širina kolosjeka je 600 mm Wow! Zavoj! Aha! Moš mislit! Di je još izlaz Jope raskršće. Kad pogledam kako krhke i traljave izgledaju potklade, primam me jeza Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Došli smo do čela kopa. U jednom kutu su potklade naslagane na vagonetu Strop je osiguran čeličnim potporama koje se spajaju ušicom i zatikom na sličnim čeličnim nogama. Sve je kratkih dimenzija. Logično je jer ih je trebalo gotovo potrbuške dovući amo. Kako je čelo odmicalo tako su se galerije proširivale i bolje osiguravale. Ovo je bio najopasniji dio rudnika. Ugljen se otpremao pokretnim transporeterom s lopaticama koje je pokretao lanac. Detalj osiguranja stropa Srcolika rudarska lopata s krtkom drškom (nisi di imao zamahivati) Prigon transportne trake Ovdje je visina rova nekih 160 cm. Sreća da sam, visini usprkos, vitak i gibak. Da su se tu zatekli, primjerice, Jean, Novi_shef i Kapo (onog četvrtog da ne spominjem) bili bi kot biži va štukalnice Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Evo i primjera kako je to izgledalo u prapočecima Prsno svrdlo Drveni vagonet otvoren s jedne strane (danik) na drvenim tračnicama Kotačići s jedne strane su manji tako da vagonet visi prema zatvorenoj strani. Tako se teret ne prosipa, a jadničak koji ga gura ima bolje usmjerenu silu poriva. Vagonet je gotovo identičan onima koje je početkom 16. stoljeća u svojoj knjizi "De re metallica" opisao Agricola, otac suvremene nauke o rudarstvu i metalurgiji. Obratiti pažnju na tračnice Hvala, bilo mi je potrebno! I kako je rekao Dante, "... ovdje izađoh da opet vidim zvijezde..." Bio sam u oglednom rudniku u zagrebačkom tehničkom muzeju, a i u minkenskom "Deutsches Museumu" ima mali odjeljak posvećen rudarstvu, ali ovo što sam vidio u Labinu najbolje odražava sav užas rada u podzemnim jamama. Rudnik je prilično čist i nema previše prašine, a sad si još možeš zamisliti kakav bi izašao da je sve prekriveno finom ugljenom prašinom kako što je to bilo u originalu. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Evo još jedan kameni artefakt po kojem je neki (stari) Rimljanin nešto škrabao Idem nizbrdo prema trgu Maršala Tita. Tamo je i "Velo kafe" pa ćemo prijatelj i ja popiti jeno kafe. Ovo je crkva djevice Marije Još malo pa smo vani Jedan od dva labinska topa Na zidu mozaik koji podsjeća na bunu labinskih rudara i "Labinsku republiku". (Za one koji ne znaju: Ugljen iz istarskih ugljenokopa bio je za Italiju od vrhunske strateške važnosti. Bio je to jedini domaći ugljen dovoljne kvalitete za pokretanje parostrojeva na brodovima i željeznici. Rudari su se pobunili prvenstveno zbog nesnošljivih uvjeta rada, a onda i zbog talijanske politike odnarođivanja i nacionalne represije. Fašizam je počeo kasnije od datuma pobune rudara, ali je Italija neposredno nakon WWI kad je zavladala Istrom što su joj poklonili Britanci i Francuzi kao nagradu što su bivšem partneru zabili nož u leđa, smjesta započela sistematskim zatiranjem svega slavenskog) Gradska loža. Ovdje za kišna vremena zaklon traži čovječuljak koji na trgu naplaćuje šikuciju za parking Na kraju nismo šli u "Velo kafe". Sreo sam znanca koji je mi je dao ponudu koju nisam mogao odbiti... Ovo me podsjetilo na jednu staru anegdotu: - Čuj, što se dogodilo s onim tvojim prijateljem? - ??? - Ma, znaš, onaj što je stanovao u vili s pogledom na zatvor... - Aaaaa, taj! Preselio se. Sad ima pogled na vilu!!! Labinske ljepotice biraju accessoire Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Labinski gradski prijevoz. Onu golemu zgradu na lijevoj strani sagradila je pokojna Carevina i tamo se nalaze gradske službe (a i poneke županijske) Labin ima priključke za punjenje električnih vozila? A di se uturi lovuša? Šećem po šetalištu kraj poznate fontane. Ovaj švrćo je toliko "long" da ga se može parkirati popreko Na Fortici sam slikao ove dvije crnogorske mačket'ne Pogled u dolinu Vaš izvjestitelj na topu Ostatak zbivanja odvijao se u prijateljevoj konobi Ako pronađem nešto novo, javim se. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Odlično uklopljen putopis.Malo željeznice malo zbirke NBO-a! OT:Nemogu se načuditi koliko su samo "čudne"bile strojnice poput Stena ili Bren LMG-a iz drugog svjetskog rata.Isto tako da li je netko primjetio sličnost između njemačkog MP-44 i ruskog AK-47 mitraljeza. Ukratko mogao bih i ja koji put zagrabiti malo na zapad,ako ne u Istru,onda barem u Gorski Kotar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Odličan putopis! Stvarno ga je bilo gušt pročitati! Moram priznati da u Labinu još nisam bio, makar sam sa ocem prošao dobar komad Istre (uključujući i sela na granici sa Slovenijom u potrazi za izvorom svog prezimena). Nego, nešto me kopka u primozgu. Negdje davne '96-'97. godine išli smo u Pulu, i sjećam se nekakvih rudarskih vagončića uz samu cestu. A tamo je bio i mini putnički vagon za rudare. Pretpostavljam da bi to moglo biti u blizini Labina? Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Nego, nešto me kopka u primozgu. Negdje davne '96-'97. godine išli smo u Pulu, i sjećam se nekakvih rudarskih vagončića uz samu cestu. A tamo je bio i mini putnički vagon za rudare. Pretpostavljam da bi to moglo biti u blizini Labina?To je u Raši. Između ceste Labin - Pula i zida crkve sv. Barbare Ove moje slike su stare, u međuvremenu su ostrugali i pofarbali vagončiće OT:Nemogu se načuditi koliko su samo "čudne" bile strojnice poput Stena ili Bren LMG-a iz drugog svjetskog rata.Isto tako da li je netko primjetio sličnost između njemačkog MP-44 i ruskog AK-47 mitraljeza.Hja, kao prvo, kod proizvodnje oružja nema (ili je teško istjerati) patentna i autorska prava. A što se tiče sličnosti - postoji relativno konačan broj tehničkih rješenja koja rade posao. I to Ti je to. A "Bren" i nije tako čudan (ako izuzmemo spremnik municije na vrhu). Česi su bili dobri majstori za oružje. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Lijepo, zanimljivo i poučno. Kako i dolikuje Njegovom Carskom i Kraljevskom Apostolskom Veličanstvu ovog foruma (Pfaff me na slici neodoljivo asocira na Franju Josipa ). Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeljko256 Posted June 12, 2013 Share Posted June 12, 2013 Sjajna reportaža. Quote Od Konjščine do Sibira... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 U rujnu prošle godine sam imao prilike provesti pola dana u Labinu, u sklopu našeg poslovnog međunarodnog team-buildinga. Tad sam prvi put u životu bio u Labinu, prošao sve zanimljivosti i na kraju dana odlučio da ću ga sasvim sigurno ponovno doći posjetiti - ovaj put za vlastiti gušt. Ovaj odličan putopis mi je samo potvrdio moju namjeru .... nadam se da će se to ostvariti čim prije. Bravo, Pfaff, za ovu reportažu !!! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Nastavak (malo dalje od Labinštine) Nego, nešto me kopka u primozgu. Negdje davne '96-'97. godine išli smo u Pulu, i sjećam se nekakvih rudarskih vagončića uz samu cestu. A tamo je bio i mini putnički vagon za rudare. Pretpostavljam da bi to moglo biti u blizini Labina? Plameni, to sam već odavno zaključio, ima neki posebni dar da me pokrene na neplanirane aktivnosti. Nekidan sam mu odgovorio na ovaj vapaj, a kako se opet bavila nekim svojim aktivnostima u Labinu, odlučio sam prijatelja koji je kod nas u gostima povesti na malo krstarenje Istrom. Prva postaja puta po Istri bila je Raša (to je ono odmah uz cestu kad ideš od Labina prema Puli). Bilo je vruće za pozvizditi pa smo jedva našli parking u nekom poluhladu. Krepala je žaruljica na lijevom prednjem faru pa sam, dok se prijatelj zabavljao popravkom kako ne bismo kasnije u nekom tunelu izigravali motocikl, skoknuo pogledati stanje muzejske kompozicije uza zid sv. Barbare Rečena svetica u pomalo dinaroidnom obličju. Zanimljivo, ali nikad još nisam uspio vidjeti ovu crkvu iznutra. Moram navratiti na blagdan svetice – možda onda bude nekog? Muzejski su vlakić osnažili i osvježili mu boju. "Putnički" vagon je, meščini, potpao pod 'Rvacke pošte? Vagon za prijevoz rudničke oblovine su providjeli uzorkom tereta Drobilicu su napunili (iako mi dosad još nitko nije objasnio namjenu ove naprave na kotačima niti odakle je dobivala energiju za rad) Za kraj – pogled s druge strane Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Na sredini Trga republike u Raši postavili su još jedan "bač" A tu sa strane je i jedna golema gromada ugljena. Mora se priznati općini Raša da se potrudila obilježiti svoju rudarsku prošlost. Tu malo dalje je i zgodna mala fontana koja blago žubori Pogled na slapić i žubor vode hoće ponekad izazvati zanimljive fiziološke reakcije (kolega penzić će zasigurno imati neku izviđačku anegdotu na temu prelijevanja vode kraj uha spavajućem nesretniku! ), ali bez brige – tu je i odgovarajuća inštitucija (vulgo: klošmerl) Toliko o rudarskim vagončićima uz samu cestu. A i mini putničkom vagonu za rudare... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Sljedeća postaja: Pula. Najveći istarski grad i nekadašnja glavna ratna luka pokojne nam Carevine. Ulaz u grad je takorekuć "Mission impossible". Sve je raskopano, a prometna signalizacija je manjkava. Išao sam na sigurno – parkirati kod željezničke stanice. Em nađeš hlad, em ima još par mjesta koja nisu uokvirena plavim crtama. Akvatorij pulske luke obilježen je vizurom "Uljanika" "Divić" je krenuo na šetnju, malo protegnuti noge Kolodvor pust i prazan. Ne samo da su ukinuli teretni promet nego su i odvukli sve vagone... Negdje kod Šijane nas je pretekao jedan Šved, ali dok sam ja stigao do kolodvora nije bilo ni "Š" od njega. HŽ Infra se sad posvetila uzgoju makova (jedino mislim da su fulali sortu – od ovih nema koristi) Prijatelj nije nikad bio na pulskom 4umu (onom rimskom) pa sam ga poveo do tamo. Među kućama vidi se golema struktura platforme "Labin" koja je na remontu u "Uljaniku" Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Sjeli smo u "Cvajnera" na kafe i pogled na prolaznice Na Forumu ima uvijek nešto novo (reče Mel Brooks). Ovoga sleda su djeca iz OŠ/SE "Gioseppina Martinuzzi" izložila svoje impresije s Picassove izložbe. Stupovi pročelja Augustova hrama su u lijepom skladu s vitkim nogama platforme "Labin" Onda smo krenuli natrag Kandlerovom prema središtu grada. Nisam uspio shvatiti simboliku ovog češerolikog falusoida? Pula ima puno razne "plastike" po parkovima (skoro kao Osijek) i to lijepo oplemenjuje javne prostore. Arena. Odustali smo od kurtoazne posjete jer je pred ulazom golemi red turista. A već smo i bili tamo Na štandu za suvenire su izložene male replike Arene iz kojih se vidi kako će objekt izgledati kad bude dovršen. Prolazimo kraj velelepnog zdanja hotela "Rivijera". Šteta što je slabo uređen tj. zapušten jer je to jedan od najljepših primjera imerijalne hotelske arhitekture u našim krajevima Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Idemo po auto. Vruće je pa se držim hlada Aha! Tu su. Namireni su pa su se zavukli u hlad... Biblioteka je odavno zatvorena "Caffettiera" je i dalje tu i dobro se drži (uvijek me fascinira kako se grafiteri suzdržavaju – to pokazuje da ipak imaju poštovanja prema baštini svog grada) Vaš vjerni izvjestitelj se isto još dobro drži, a i grafiteri ga obilaze u širokom luku (a da kakvom bi drugom? ) Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Da izbjegnem napor traženja izlaza iz Pule, svrnuo sam odmah iza kolodvora na onu cestu što vodi drito do Galižane i dalje na sjever. Kroz Bumbariju smo samo protutnjali jer su mumije pod ključem i više ih se ne da vidjeti pa smo nastavili prema Svetvinčenatu srednjom istarskom prometnicom. Ideja nastavka putovanja je bila svratiti u Višnjan do zvjezdarnice provjeriti ima li tamo kakvih 4umaša i poslati Stanleyu kartulinu, ali je putem frend izjavio da nikad nije vidio St. Peter-in-the-Woods pa sam skrenuo prema toj HDZ-ovoj ideološkoj utvrdi. Vidi se tko je (bio) blizu oltara – mjesto je lijepo uređeno iako nema nigdje nikoga Parkirali smo u nekakvom poluhladu kraj još jedne plantaže makova Ovoga sleda je crkva pavlinskog samostana bila otvorena pa sam iskoristio priliku napraviti par fotki unutrašnjosti Do Višnjana nismo stigli. Kad smo preko Tinjana stigli na prometnicu Baderna – Pazin, zazvonio je mobitel. Najbolja itd., itd... je javila da im je grozno vruće i da su odlučili malo skratiti kurikulum ter da se moram(o) uprispodobiti u Labinu sat vremena ranije. Ha, dobro. Idemo put Pazina pa ćemo preko Kršana u Labin. U nastavku puta sam doživio nešto zanimljivo. Odlućio sam frenda počastiti ručkom u nekoj finoj konobi računajuć da ima toga uz cestu. Jes', malo morgen. Svi počinju raditi negdje od 14 ha, a oni radno aktivni bi narezali pršuta i sira, a ako baš hoćemo, mogu nam pofrigati dihtunge s pomfritom. Ma da ne bi... Na kraju sam slijedom kažiputa prekinuo putovanje u sjeni "Rockwool"-ovog dimnjaka. Pizzerija/marendarij "Tutto bene" je praktički u sklopu pogona, lijepo uređena, klimatizirana (vani je bilo +35° u hladu pa smo se držali daleko od hlada...) Slike na zidu oslikavaju poslovnu orjentaciju klijentele... Menu baš nije bio tipično ištrijanski, ali su za marendu imali bečki s pomfritom i salatu za dvajes kuna po grlu, a to je prilika koja se ne propušta. Maznuli smo svaki po dvije bezalkoholne "Žuje" i baš je bilo dobro. Preporučam... Dalje nije više bilo ničeg zanimljivog... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Portos Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 I jopet se skićeš? Po ovoj vručini ti baš i nije lako. Pretpostavljam da je Pfaffmobil još nevozan i da ste išli s prijateljevim automobilom? Odlično si nas podsjetio kako izgleda Pula nisam u njoj bio valjda 29 godina. Hmmm kako vrijeme leti... Quote Dinamika vozila i Okretna postolja KONČAR – Električna vozila d.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcro Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 A-va Pfaffoslave ... ja san mislel da samo mané padaju lude ideje za klatež po ovoj toploće (ja se čak dan i nagovorit da oden iz fino ohlađenog va žeravu ). Lepo je videt ove slike ma neću ti niš mudreg napisat nego samo ... čuvaj se ove toploće Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.