Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Tipovi žičara - FAQ

tip žičare 3S

  • This topic is locked This topic is locked
2 replies to this topic

#1 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 10,592 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 20.08.2012. - 21:44

Rezervirano



#2 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 14.05.2013. - 15:07

Tip žičare: 3S

3s-1.png
3S Bahn (Kitzbühel)


UVOD: 3S

U ovoj temi ću govoriti o manje poznatom tipu žičare 3S (njem. Drei-Seil-Umlaufbahn, eng. Tricable ropeway). To je kružno-kabinski sistem u kojemu kabine kruže uz pomoć 3 žice (sajle). Ovaj tip žičare može imati zbog tri žice veliki razmak između stupova, te je otporan na jake udare vjetra. Dvije žice su statične i one su čvrsto pričvršćene za sidrišta, dok se treća kreće pomoću kolotura i motora te se na nju s automatskom drškom pričvršćuje kabina.


PRIMJENA

Ovakav tip žičare se primjenjuje kada se trebaju prebaciti putnici (ili skijaši) preko velike kotline ili rijeke, gdje je potreban veliki razmak između stupova (cca. 2 km). Obično ovaj tip povezuje dva dijela skijališta ili dvije obale rijeke.

3s-2.png
3S Bahn (Kitzbühel), žičara preko kotline. Hvatala me jeza kada sam se vozio jer sam već znao da ovo baš nije vučnica, srećom, bila je magla pa sam samo vidio 10 m naprijed. :grin:


USPOREDBA S GONDOLOM


                                                        GONDOLA                                                              3S



RAZMAK IZMEĐU                   jako velik (cca. 2.8km)                                         najveći (cca. 3km)
STUPOVA

KAPACITET                                 do 2000osoba/h                                                do 7000osoba/h

CIJENA                                              visoka                                                             vrlo visoka

STABILNOST NA                             srednja                                                         visoka stabilnost
UDARE VJETRA                             stabilnost

BRZINA                                            do 12m/s                                                           do 7.5m/s
              
VELIČINA KABINA                        do 200 osoba                                                     do 35 osoba

BROJ KABINA                                      2                                                        ovisi o intervalu – min. 40s

U ovoj sam usporedbi usporedio dosadašnje rekorde u određenom tipu žičare.


SUSTAV

Evo slika sistema koju sam nacrtao:

3s.png

Krećem od kabine koja se nalazi u stanici. Sivi kotačići se kotrljaju po plavim vodilicama. Cijeli sivi dio pokreću gume (guma na slici nema) u doljnoj postaji. Pri izlasku iz postaje žuta kabina ubrzava sa brzine u postaji na 7.5 m/s (ili 4.5 m/s kod BUGA Seilbahn, 5.35 kod von Rolla, 6.0 kod Gaislachkoglbahn II, 7.0 kod Leitnera i 3S Kitzbühela) . Uz pomoć raznih metalnih okvira i poluga, zelena automatska drška se prikvačuije za crvenu pokretnu žicu te se dalje kabina kreće uz pomoć te žice, a sivi kotačići nastavljaju po dvije nepokretne crne žice koje su pričvršćene za sidrišta u postaji. Žičara vozi tako po svojoj trasi. Svakih stotinjak metara se nalazi metalni dio koji ''drži'' pokretnu žicu da se ne kreće po vjetru. Pod drži mislim na kotačić koji je na tom djelu. Taj dio je u obliku slova ''V''. On je pričvršćen za dvije nepokretne žice, a u sredini se nalazi kotačić preko kojega prelazi pokretna žica. Žičara ulazi u gornju postaju. Tamo se uz pomoć okvira automatska drška otpušta crvenu pokretnu žicu, a sivi kotačići sa dvije crne nepokretne žice prelaze na plave vodilice. Dalje se kabina kreće uz pomoć guma. Po tom principu se i kabina vraća do doljne postaje. Na kraju radnog vremena, plave vodilice se uz pomoć hidraulike pomiču, to jest one služe kao skretnica. Na druge vodilice ,koje su kao slijepi kolosjek, se parkiraju žute kabine.

3s-3.png
3S Bahn(Kitzbühel)

3s-4.png
Rittner Seilbahn (Bozen)

3s-5.png
Rittner Seilbahn (Bozen)

3s-6.png
BUGA-Seilbahn (Koblenz)


POVIJEST

Prvi takav sistem je bio izgrađen 1991. godine na skijalištu Saas-Fee. Ime žičare je Alpin Express 1, a izgradila ju je kompanija von Roll. 1994. godine, ta je žičara dobila i produžetak, to jest drugi sektor.


POPIS 3S ŽIČARA I PROJEKATA

3s-tablica1.png

1moguća odgoda projekta za 2014.


KABINE

Kabine su proizvodene od strane tri proizvođaća. Za von Roll je to proizvodio Gangloff i to je bila kabina za 30 osoba, za Doppelmayr CWA i kabine su bile od 28 do 35 osoba, a za Leitner je proizvidila Sigma i kabine su bile za 35 osoba.


REKORDI

Žičara Peak 2 Peak Gondola je žičara koja ima najveći raspon između stupova na svijetu i iznosi 3024 m. Prije te žičare je postojala gondola Feldmoos-Chli-Titlis Aerial Tramway u Švicarskoj na skijalištu Titlis. Ta je žičara sagrađena 1979., a 1986. je rastavljena. Ta žičara je imala razmak između stupova koji iznosi 3476.2 m no ona više ne vozi. BUGA-Seilbahn može prevesti 7000 osoba / h te ona drži svjetski rekord (no kod ove žičare se računa prijevoz gore i prijevoz dolje, dok se na žičarama na skijalištu računa samo prijevoz gore).

Od 3S žičara, Gaislachkoglbahn II je najviša (3040 m. n. v.), Rittner Seilbahn najduža (4559.3 m), BUGA-Seilbahn najsporija (4.5m / s) i najkraća (949 m), najbrže su Peak 2 Peak Gondola i L’Olympique (7.5 m / s).


SLIKE


3s-7.png
Alpinexpress I (Saas Fee)

3s-8.png
Alpinexpress II (Saas Fee)

3s-9.png
L’Olympique (Val-d’Isère)

3s-10.png
3S Bahn (Kitzbühel)

3s-11.png
Peak 2 Peak Gondola (Whistler/Blackcomb)

3s-12.png
Rittner Seilbahn (Bozen), vidi se malo željezničkog sadržaja kraj donje stanice...

3s-13.png
Gaislachkoglbahn II (Sölden)

3s-14.png
BUGA-Seilbahn (Koblenz)

3s-15.png
Les Prodains (Les Portes du Soleil)


 



#3 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 21.09.2013. - 13:49

Tip žičare: Funitel
 
funitel-glavna.png
Gletscherbus III (Hintertux)

 
UVOD: Funitel
 
U ovoj temi ću govoriti o tipu žičare Funitel. On se svrstava u kabinske žičare. Sličan je kružno kabinskom sistemu, samo što ima dvije žice paralelne i na jednakoj visini za koje je kabina pričvršćena. Obje se kreću (nisu statične). Postoje dvije vrste koje treba razlikovati:
 
1. Funitel – kružno kabinski sitem: kabine kruže
    Primjer: Silvrettabahn I (Ischgl)
 silvrettabahn-i-1.png

 
2. Funitel Jigback – gondola (njihalka): kabine ne kruže, na istoj strani putuju prema gornjoj postaji te se i na istoj vračaju.
    Primjer: Les Marmottes III (Alpe d' Huez)
 les-marmottes-iii-1.png

 
PRIMJENA
 
Ovaj sistem se uglavnom upotrebljava kada je potreban veći razmak između stupova i kada je velika izlaganost vjetru, pogotovo na ledenjacima (glečerima).
 
gletsherbus-iii.png
Gletsherbus III (Hintertix). Ta žičara ide na 3250 m nmv. Tu se vidi kako je jako izložena vjetru.
 
 
SUSTAV
 
Shema sistema koju sam nacrtao:
 
sustav-funitel.png

Opis sheme:
 
Krećem od kabine koja se nalazi u donjoj postaji. Ona se pomoću posebnih kotačića kotrljaju preko vodilica (plavo). Kabine se unutra pokreću uz pomoć guma koje guraju kabine odozgo. Vrata se zatvaraju uz pomoć sustava na podu. Nakon što ubrza sa brzine u postaji na uglavnom 6 m/s (iznimke: žičare Nippon Cable osim Minakami 5 m/s, Péclet (Val Thorens) 6.6 m/s, Grand Fond (Val Thorens) 7 m/s, La Grande Rochette (La Plagne) i Funicamp I i II (Encamp) 7.2 m/s) izlazi iz postaje tako što sa svoje dvije automatske drške (zeleno) ostaje pričvršćena na žicama (crveno). Dalje žičara vozi po svojoj trasi. Pri ulasku u posaju, s posebnim kotačićima kabina nastavlja voziti po vodilicama (plavo), a skida se s žica (crveno) tako što se automatske drške (zeleno) ''otvaraju''. Vrata se otvaraju uz pomoć sustava na podu. Po tom principu se i kabina vraća do doljne postaje. Na kraju radnog vremena, vodilice (plavo) se uz pomoć hidraulike pomiču, to jest one služe kao skretnica. Na druge vodilice, koje su kao slijepi kolosjek, se parkiraju kabine (žuto).
 
sustav-funitel-1.png
Silvrettabahn (Ischgl)
 
sustav-funitel-2.png
Gletsherjet 1 (Kitzsteinhorn)
 
 
SUSTAV: Funitel – Jigback
 
Shema sistema koju sam nacrtao:
 
Opis sheme:

sustav-funitel-jigback.png
 
Sustav uglavnom funkcionira kao i gondola (njihalka). Kabine idu trasom gore, te se i istom vračaju. Imaju kotačiće te kada dođu u postaju idu po plavim vodilicama. Često su grupirane po dvije ili tri kabine. Nekada imaju i automatske drške koje ne služe za normalnu vožnju, nego samo kada kabine skidaju zbog popravka. Brzina sustava je uglavnom 8 m/s (iznimke: Chopstick Warehouse Mountain (Hasikura) 5 m/s, Chutes Montmorency (Montmorency) 7 m/s, Les Marmottes III (Alpe d'Huez) 7.2 m/s).

sustav-funitel-jigback-1.png
Les Marmottes III (Alpe d'Huez)
 
sustav-funitel-jigback-2.png
Les Marmottes III (Alpe d'Huez)
 
 
POVIJEST
 
Prva žičara tipa Funitel je izgrađena na skijalištu Val Thorens i zove se Péclet. Izgrađena je 1990. Godine. Gradila ju je tvrtka Creissels. Kabine su izgrađene od Gangloffa.

 
POPIS FUNITEL I FUNITEL – JIGBACK ŽIČARA I PROJEKATA

funitel-tablica.png
 
funitel-jigback-tablica.png
 
 
KABINE
 
Kabine su građene od četiri proizvođaća: Köberl, CWA, Gangloff i Sigma. Veličina varira od kabina za 18 do 42 osobe. Kod žičara Funitel – Jigback nekada su kabine poredane u paru ili nizu:
 
de Bouquetin (Val Thorens): 2 x 3 kabine
 
Les Marmottes III (Alpe d'Huez): 2 x 2 kabine
 
Funitel de Thorens (Val Thorens): 2 x 2 kabine

 
SLIKE
 
Ovdje možete naći slike: http://lift-world.in...nitel/page1.htm






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users