Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Obnove pruga


  • This topic is locked This topic is locked
1175 replies to this topic

#1 luas

luas
  • Članovi
  • 293 posts
  • Joined 08.10.2005.

Posted 11.12.2005. - 19:13

Baš gledam te naše tramvajske pruge pogotovo one koje se nalaze po sredini avenija i to jako ružno izgleda s bijelim masnim kamenjem iz kojih raste korov.

Četo na slikama iz nekih gradova vidim zelenu površinu oko pruga... Ne znam jel' to umjetna trava ili ne ali hoće li Zagreb ikada dobiti tako uređenu prugu kao npr. ova u Portu?

Drugo, općenito okretišta su vrlo ružna. Posjećaju na slike iz SSSR-a za vrijeme perostrojke. Valda su najgora ona na Črnomercu i Savskom mostu. Imam osjećaj da dosta toga je isto kao od onda kad je sagređeno u vrijeme komunizma. Skoro pa nedostaju samo petokrake :oops:

Posted Image
*slika preuzeta s www.urbanrail.net

#2 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 11.12.2005. - 19:31

Baš gledam te naše tramvajske pruge pogotovo one koje se nalaze po sredini avenija i to jako ružno izgleda s bijelim masnim kamenjem iz kojih raste korov.

Četo na slikama iz nekih gradova vidim zelenu površinu oko pruga... Ne znam jel' to umjetna trava ili ne ali hoće li Zagreb ikada dobiti tako uređenu prugu kao npr. ova u Portu?

Drugo, općenito okretišta su vrlo ružna. Posjećaju na slike iz SSSR-a za vrijeme perostrojke. Valda su najgora ona na Črnomercu i Savskom mostu. Imam osjećaj da dosta toga je isto kao od onda kad je sagređeno u vrijeme komunizma. Skoro pa nedostaju samo petokrake :oops:

*slika preuzeta s www.urbanrail.net


Zagreb neće nikada više dobiti travu oko tračnica kao što je bilo napravljeno prije 10-ak godina na Krešimirovom trgu pa je brzo uništena jer se kod nas tramvaji često kvare a trava nije otporna na svakodnevno gaženje kotačima dizalice koja vuče tramvaj; kamenje je puno otpornije.

Okretište Savski most sa pripadajućim bus-terminalom je kombinacija ostataka iz davne prošlosti (samo okretište je još jedino sačuvano u izvornom obliku) i privremenog rješenja (kad se prije 25 godina gradio Jadranski most onda je bus-terminal preseljen na sadašnju skučenu lokaciju; "privremeno" na godinu-dvije dok se ne sagradi novi...).

Okretište Črnomerec je bilo ok kad je sagrađeno prije skoro 25 godina ali je u međuvremenu upropašteno nespretnim proširenjem i gradnjom hrpe objekata kojima tamo nije mjesto (od ugostiteljsko-trgovačkog mini-monstruma do hrpe kioska i štandova) čime je onemogućena normalna cirkulacija putnika između tramvaja i buseva.

Vidim da se pomalo "naseljuje" i okretište Dubec. Prvo je prije par mjeseci između izlaznog bus-stajališta i ZET-ovog objekta niknuo štand koji je sad već "obučen" i pomalo prerasta u improvizirani kiosk za prodaju hrane.

#3 mini cooper

mini cooper
  • Članovi
  • 1,295 posts
  • Joined 23.07.2005.
  • LocationOsijek

Posted 11.12.2005. - 19:35

U Osijeku je u dosta dugoj dužini pruge bila trava,ali toga više nema. Sada je u modi sitni tucanik,jer je bolji od zemljane površine.

#4 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2005. - 20:41

Okretište Savski most sa pripadajućim bus-terminalom je kombinacija ostataka iz davne prošlosti (samo okretište je još jedino sačuvano u izvornom obliku) i privremenog rješenja (kad se prije 25 godina gradio Jadranski most onda je bus-terminal preseljen na sadašnju skučenu lokaciju; "privremeno" na godinu-dvije dok se ne sagradi novi...).


Prije gradnje Jadranskog mosta se sav promet odvijao preko starog Savskog mosta. Gdje se točno nalazio bus-terminal u to doba?

Nakon puštanja u promet Jadranskog mosta, busevi su još neko vrijeme nastavili koristiti stari Savski most, koji je bio zatvoren za ostali promet. Ima li netko podatak kada je i zbog kojeg razloga promet buseva maknut sa starog Savskog mosta?

Kad smo već kod okretišta, nekada je na Mihaljevcu tramvaj broj 15 (iliti ranije broj 21) imao polaznu stanicu unutar kruga gdje se okreće. Zbog čega je polazna stanica izmaknuta izvan kruga, tj. na početak pruge prema Dolju, kad petnaestice ionako nisu smetale četrnaesticama koje su se okretale?

#5 ĐĐ 208

ĐĐ 208
  • Članovi
  • 872 posts
  • Joined 06.09.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2005. - 20:44

Kad smo već kod okretišta, nekada je na Mihaljevcu tramvaj broj 15 (iliti ranije broj 21) imao polaznu stanicu unutar kruga gdje se okreće. Zbog čega je polazna stanica izmaknuta izvan kruga, tj. na početak pruge prema Dolju, kad petnaestice ionako nisu smetale četrnaesticama koje su se okretale?

meni se ovo čini kao čisto praktična i sigurnija stvar da putnici ne moraju prelaziti prugu nego samo nastave pored nje do stanice 15-ice.

Vremenska prognoza, tel. 060-555-555 (3,49 KN/min.iz fiksnih te 4,78 KN/min. iz mobilnih mreža)


#6 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,033 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 11.12.2005. - 21:35

Kad smo već kod okretišta, nekada je na Mihaljevcu tramvaj broj 15 (iliti ranije broj 21) imao polaznu stanicu unutar kruga gdje se okreće. Zbog čega je polazna stanica izmaknuta izvan kruga, tj. na početak pruge prema Dolju, kad petnaestice ionako nisu smetale četrnaesticama koje su se okretale?

meni se ovo čini kao čisto praktična i sigurnija stvar da putnici ne moraju prelaziti prugu nego samo nastave pored nje do stanice 15-ice.

To je vjerojatno glavni razlog, a možda je i ovo pridonijelo - nekad se 8-ice i 14-ice moraju razvrstati, na Mihaljevcu nema dodatnih kolosijeka nego otpremnik okrene tramvaj koji poslije kreće još jedan krug, slično kao na Kvatriću.

#7 ogi2004

ogi2004
  • Članovi
  • 1,790 posts
  • Joined 24.09.2005.

Posted 11.12.2005. - 22:21

Baš gledam te naše tramvajske pruge pogotovo one koje se nalaze po sredini avenija i to jako ružno izgleda s bijelim masnim kamenjem iz kojih raste korov.

Četo na slikama iz nekih gradova vidim zelenu površinu oko pruga... Ne znam jel' to umjetna trava ili ne ali hoće li Zagreb ikada dobiti tako uređenu prugu kao npr. ova u Portu?


http://www.urbanrail...cen-pedhisp.jpg


čisto sumnjam jer je previše posla oko toga. treba travu šišati, a onda se smeta prometu, ako se šiša po noći, smeta stanovnicima buka, onda tu travu treba i pokupiti odmah nakon šišanja jer je trava na tračnicama kao led pod kotačima auta itd. itd.
ovako je jednostavnije. kad pukne tračnica ili treba neki dio zamijeniti, samo se otkopa kamenje i posao može početi. ovako bi trebalo micati travu, kopati zemlju, nakon toga sipati to nazad i ponovno namještati travu ili ju ponovno sijati ako se uništi tepih koji se digne u komadu.

#8 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 11.12.2005. - 22:48


Okretište Savski most sa pripadajućim bus-terminalom je kombinacija ostataka iz davne prošlosti (samo okretište je još jedino sačuvano u izvornom obliku) i privremenog rješenja (kad se prije 25 godina gradio Jadranski most onda je bus-terminal preseljen na sadašnju skučenu lokaciju; "privremeno" na godinu-dvije dok se ne sagradi novi...).


Prije gradnje Jadranskog mosta se sav promet odvijao preko starog Savskog mosta. Gdje se točno nalazio bus-terminal u to doba?

Nakon puštanja u promet Jadranskog mosta, busevi su još neko vrijeme nastavili koristiti stari Savski most, koji je bio zatvoren za ostali promet. Ima li netko podatak kada je i zbog kojeg razloga promet buseva maknut sa starog Savskog mosta?

Kad smo već kod okretišta, nekada je na Mihaljevcu tramvaj broj 15 (iliti ranije broj 21) imao polaznu stanicu unutar kruga gdje se okreće. Zbog čega je polazna stanica izmaknuta izvan kruga, tj. na početak pruge prema Dolju, kad petnaestice ionako nisu smetale četrnaesticama koje su se okretale?


Ne sjećam se osobno ali kako sam shvatio negdje na području sadašnjeg sjevernog prilaza Jadranskom mostu; nije to bio baš terminal nego valjda neka uličica, tamo je bilo još nekakvih kuća.

Mislim da se Savski most prestao koristiti za buseve kada je napravljen rotor kod Remetinca pa je Stara karlovačka izgubila direktni izlaz na to raskrižje.

Zbog međusobnog preticanja osmice i četrnaestice a i zato jer je rekonstrukcijom cijelog tog terminala i raskrižja oko 1990. premješten bus-terminal sa zapadne (išlo se do njega stepenicama sa ulaznog tram. stajališta) na istočnu stranu; tada je uvedena i druga bus-linija tamo, prije je bila samo ona do Britanca.

#9 luas

luas
  • Članovi
  • 293 posts
  • Joined 08.10.2005.

Posted 12.12.2005. - 00:08

Ne kužim vas koji navodite da travu treba šišati u uređivati... Pa kaj u ovim drugim gradovima se to ne treba raditi pa isto trava opstaje... Ne kužim to razmišljanje u nas na Balkanu ... :roll:

#10 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 12.12.2005. - 00:56

Ne kužim vas koji navodite da travu treba šišati u uređivati... Pa kaj u ovim drugim gradovima se to ne treba raditi pa isto trava opstaje... Ne kužim to razmišljanje u nas na Balkanu ... :roll:


Kao što sam već prije par dana spomenuo na ovom forumu u vezi podzemnog tramvaja u Zagrebu i usporedbe sa istim u Linzu; ono što je u Austriji (ili negdje drugdje) jednostavno kod nas je neizvedivo... 8)

#11 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 12.12.2005. - 09:27

Ne sjećam se osobno ali kako sam shvatio negdje na području sadašnjeg sjevernog prilaza Jadranskom mostu; nije to bio baš terminal nego valjda neka uličica, tamo je bilo još nekakvih kuća.


Prema jednom starom planu grada (1973.), cini mi se da su busevi radili krug po ulicicama zapadno od stanice Savski most, izlazna stanica je bila u jednoj od ulicica, a ulazna istocno od tram. okretista, malo prema zeljeznickom mostu.....
Ali velim, ovo je prema planu grada, pojima nemam koliko su busne linije precizno ucrtane...

toma

#12 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 12.12.2005. - 09:31

Zagreb neće nikada više dobiti travu oko tračnica kao što je bilo napravljeno prije 10-ak godina na Krešimirovom trgu pa je brzo uništena jer se kod nas tramvaji često kvare a trava nije otporna na svakodnevno gaženje kotačima dizalice koja vuče tramvaj; kamenje je puno otpornije.


U pravu si - ta je trava izgledala odlicno kada je bila nova, tj. do trenutka kada je nije pregazila prva dizalica...
Nego, kako vani rjesavaju problem vuce pokvarenog tramvaja, nikada nisam vidio vani niti jedan kamionskom dizalicom slepani tramvaj? U Njemackoj (mislim negdje na istoku, Dresden mozda) sam vidio da radni tramvaj slepa motorna kola s prikolicom; ali mozda se radilo o prebacivanju tramvaja iz jednog spremista u drugo, kao sto se i kod nas radi...

pozdrav
toma

#13 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,855 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 12.12.2005. - 09:39

Prije su sve autobusne linije za Novi Zagreb polazile s Mažuranićevog trga i zato nije postojalo okretište na Savskom mostu. Zapravo, radile su krug: Mažuranićev trg - Savska - Savski most - Zapadni dio novog Zagreba - Most slobode - Glavni kolodvor i natrag. Linije za istočni dio Novog Zagreba išle su s Glavnog kolodvora i vraćale se natrag. Ne sjećam se gdje su se okretale linije za Remetinec, Botinec i ostala naselja na toj strani.

Prelaskom tramvaja najprije preko Mosta mladosti istočne linije su ukinute i pretvorene u linije za Dugave i ostala naselja dalje od tramvaja. Zatvaranjem prstena uvedeno je to okretište Savski most za autobuse za Remetinec, Botinec....

#14 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,575 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 12.12.2005. - 14:12

Prije gradnje Jadranskog mosta se sav promet odvijao preko starog Savskog mosta. Gdje se točno nalazio bus-terminal u to doba?

Nakon puštanja u promet Jadranskog mosta, busevi su još neko vrijeme nastavili koristiti stari Savski most, koji je bio zatvoren za ostali promet. Ima li netko podatak kada je i zbog kojeg razloga promet buseva maknut sa starog Savskog mosta?

Bus terminal se nalazio zapadno od Savske ceste na sadašnjim prilaznim cestama Jadranskom mostu.

Neke linije su do prije cca 15 godina vozile isključivo preko Savskog mosta (108, 110, 314, 315, 326, 327, 328, 329) u oba smijera a linije 111, 112, 132, 164, 165, 166, 167, 168 imale su polazno stajalište ispod Jadranskog mosta te su u dolasku vozile Savskim mostom a u odlasku Jadranskim-sada tamo stoje busevi Samoborčeka i Autoturista.

#15 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,855 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 12.12.2005. - 14:46

Prije gradnje Jadranskog mosta se sav promet odvijao preko starog Savskog mosta. Gdje se točno nalazio bus-terminal u to doba?


Pa na Mažuranićevom trgu :D

Nakon puštanja u promet Jadranskog mosta, busevi su još neko vrijeme nastavili koristiti stari Savski most, koji je bio zatvoren za ostali promet. Ima li netko podatak kada je i zbog kojeg razloga promet buseva maknut sa starog Savskog mosta?


Ne znam kada, ali mislim da su ustanovili da busevi svojom težinom i priličnim vibracijama (jer most je već imao velike rupe i "valove") jako uništavaju most i prijete konstrukciji. Ne zaboravite, most je bio sagrađen u doba kočija i jako slabog automobilskog prometa.

#16 Portos

Portos
  • Moderatori
  • 10,575 posts
  • Joined 01.12.2005.
  • LocationZaprešić, Hrvatska

Posted 12.12.2005. - 15:22

Ups.
Krivo sam citirao Seabrala, sad ispada čudno ovaj prethodni odgovor. A ja pokušao odgovoriti čovjeku...
No istina je ipak da Savskim mostom ne vozi nikakav promet isključivo zbog njegove dotrajalosti. Mada bi svaki most po ovakvim Zg gužvama jako dobro došao...

#17 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 12.12.2005. - 18:40

Prije su sve autobusne linije za Novi Zagreb polazile s Mažuranićevog trga i zato nije postojalo okretište na Savskom mostu. Zapravo, radile su krug: Mažuranićev trg - Savska - Savski most - Zapadni dio novog Zagreba - Most slobode - Glavni kolodvor i natrag.


Je li to ona famozna autobusna linija br. 43, koju je u "Krvavoj Meri" opjevao Štulić s Azrom :?: :lol:

#18 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,627 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 12.12.2005. - 18:47

Ups.
Krivo sam citirao Seabrala, sad ispada čudno ovaj prethodni odgovor. A ja pokušao odgovoriti čovjeku...
No istina je ipak da Savskim mostom ne vozi nikakav promet isključivo zbog njegove dotrajalosti. Mada bi svaki most po ovakvim Zg gužvama jako dobro došao...


Nema beda za citiranje, sve jasno šta si htio reći, thx :D

#19 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 12.12.2005. - 22:12

Prije gradnje Jadranskog mosta se sav promet odvijao preko starog Savskog mosta. Gdje se točno nalazio bus-terminal u to doba?


Pa na Mažuranićevom trgu :D

Nakon puštanja u promet Jadranskog mosta, busevi su još neko vrijeme nastavili koristiti stari Savski most, koji je bio zatvoren za ostali promet. Ima li netko podatak kada je i zbog kojeg razloga promet buseva maknut sa starog Savskog mosta?


Ne znam kada, ali mislim da su ustanovili da busevi svojom težinom i priličnim vibracijama (jer most je već imao velike rupe i "valove") jako uništavaju most i prijete konstrukciji. Ne zaboravite, most je bio sagrađen u doba kočija i jako slabog automobilskog prometa.


Krivo! :D
Savski most (sadašnji) je sagrađen 1939. godine otprilike u isto vrijeme kad i zeleni željeznički i riječ je o prilično modernoj konstrukciji namijenjenoj i automobilskom prometu. Originalni Savski most je tom prilikom "preseljen" nizvodno i koristio se do izgradnje Mosta mladosti. Početkom 90-ih ga je "odnijela" visoka Sava a preostala dva segmenta trunu na južnoj obali (već su zarasli u grmlje i drveće ali još se mogu vidjeti iz tramvaja). Bilo je planova da se presele na Jarun ali...

#20 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,501 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 13.12.2005. - 00:56

Početkom 90-ih ga je "odnijela" visoka Sava...


Nije to bilo ranije...?

toma




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users