Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Popis žičara i uspinjača u Hrvatskoj


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#21 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 22.08.2013. - 12:09

...

Može ga se upotrijebiti kao stup na kraju trase???

 

Hm ... može i za prvobitnu namjenu. a010.gif

 

 

 

 

n080.gif



#22 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 22.08.2013. - 14:23

Hm ... može i za prvobitnu namjenu. a010.gif
 
 
 
 
n080.gif


Ne bi išlo - premalo mjesta a010.gifa010.gif

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#23 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 22.08.2013. - 14:29

Nego, sad sam se sjetil kaj mi fali u tom popisu lijepih želja - trsatska uspinjača!



#24 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,670 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 22.08.2013. - 18:00

Nego, sad sam se sjetil kaj mi fali u tom popisu lijepih želja - trsatska uspinjača!

 

Dobra ideja. Je li to ikad bilo negdje razmatrano ?



#25 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 22.08.2013. - 18:09

Dobra ideja. Je li to ikad bilo negdje razmatrano ?

 

Mislim da je, a ja sam replicirao s idejom gradnje lifta umjesto toga. Područje kojim bi eventualno prolazila žičara je žestoko urbanizirano...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#26 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 22.08.2013. - 19:42

Mislim da je, a ja sam replicirao s idejom gradnje lifta umjesto toga. Područje kojim bi eventualno prolazila žičara je žestoko urbanizirano...

 

Sad se ne sećam kad je otprilike izašel članak, al trasa baš i ne prelazi puno kuća - mislim da je donja stanica predviđena u bivšoj tvornici rizli, a gornja negde ispod Gradine ... d010.gif



#27 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 22.08.2013. - 20:06

R E P U B L I K A H R V A T S K A
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA
GRAD RIJEKA
Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam,
ekologiju i gospodarenje zemljištem
KLASA: 350-01/08-02/14
URBROJ: 2170-01-01-02-08-1
Rijeka,lipanj 2008.
 
 
M A T E R I J A L
za sjednicu Poglavarstva Grada Rijeke
zakazanu za ____________ 2008. god.
PREDMET: PRIJEDLOG ODLUKE O IZRADI DETALJNOG
PLANA UREĐENJA STAMBENOG BLOKA U
ULICI FRANJE RAČKOG
 
 
...
 

 

GUP-om je, u okviru planiranja prometnog sustava grada, kao dopuna sustava javnog
prijevoza na potezu Ružićeva (Školjić) – Trsat predložena linija uspinjače. Uspinjača osim
prometne funkcije predstavlja i svojevrsnu turističku atrakciju te ima znatne ekološke prednosti
pred drugim vidovima prijevoza.
 
Uspinjača povezuje dolinu Rječine s Trsatom. Donja (polazna) postaja uspinjače, kako je
do sada utvrđeno prostornim planovima, nalazi se u Ružićevoj ulici na prostoru do Tvornice papira,
a gornja u blizini trsatske čitaonice. Sustav uspinjače podrazumjeva dvije kabine od kojih je svaka
vezana za svoj kraj čeličnog užeta. Na trasi približne dužine 200 metara treba po cijeloj duljini
izvesti dva paralelna kolosjeka, jer je to prekratka dionica za jednokolosječnu trasu sa
mimoilaznicom. Na gornjoj postaji je motor, međutim glavni dio pogona obavlja gravitaciona sila
silazne kabine.
 
Međutim, u odnosu na ovakav prijedlog moguće je usvojiti i drugačiju trasu i tehničkotehnološko
rješenje, ukoliko se pokaže da ima bolje prostorne, tehničke i ekonomske elemente. Iz
tog razloga utvrđuj se potreba izrade studije trase uspinjače kao jedne od stručnih podloga za
izradu Plana.
 
Sve navedeno rezultira prijedlogom da se ovaj prostor planira izradom odgovarajućeg
dokumenta prostornog uređenja, a potom, u skladu s odredbama plana i pristupi privođenju
planiranoj namjeni.
 
U sklopu izrade Plana potrebno je ostvariti sljedeće ciljeve i programska polazišta:
- utvrditi prostorne i ostale uvjete potrebne za gradnju i rekonstrukciju građevina i uređenje
površina unutar obuhvaćenog prostora,
- utvrditi optimalni sustav i trasu uspinjače/žičare kao dijela sustava javnog gradskog prijevoza
na potezu Ružićeva ulica – Trsat ili Školjić – Trsat,
- površinu obuhvata Plana oblikovno i funkcionalno integrirati u gradsku strukturu i pješački
povezati na centar Sušaka, Trsat, prostor uz Rječinu, Školjić i centar grada,
- utvrditi uvjete za rekonstrukciju dijela javne prometne površine Ulice Franje Račkog - državne
ceste D404 i izgradnju priključka planirane garaže,
- zaštiti prirodne i stvorene vrijednosti u obuhvatu Plana, posebno u odnosu na zaštitu povijesnih
gradskih cjelina Trsat i Bulevard,
- osigurati preduvjete za zaštitu prostora i okoliša.
...

 

https://www.google.h...LA5NEszFlHP55sg



#28 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 22.08.2013. - 20:49

Od sedam najavljenih žičara s Jadrana prema planinama, izgrađen samo Srđ

 

Pošto se cijele godine, a pogotovo ovih dana spominje turizam kao čvrsta djelatnost koja za razliku od masu drugih donosi Hrvatskoj profit i puni državni proračun, ovi planovi/najave idu u prilog onim zaključcima kako se u turizam treba konstantno ulagati kako bi privukli nove, a zadržali sadašnje goste. Ja se s tim načelno slažem i nadam se da će se realizirati barem nešto od toga.
 
Što se tiče uvjeta koji bi mogli biti argument protiv gradnje žičare npr. na Biokovo, poput bure itd. kako je Pfaff napisao, mislim da s današnjom tehnologijom ni to nije problem, iako se naravno priroda ne može podcijeniti.
Nažalost nemam sliku gdje se vidi viseći "stup"  žičare negdje (ne znam trenutno gdje, možda Alpe). U visokom gorju žičara prometuje između dvije planine, i na najvišoj točki na pola trase nisu mogli napraviti tako visok stup iz podnožja doline pa su napravili kompleksno čvorište sajli (kao mrežu), ne znam ni ja sam ovako napamet kako je to izvedeno, no uglavom to čvorište funkcionira kao stup koji visi u zraku.
 
Sliku(e) ima drazenb67, pa ako ovo vidi neka stavi, a ja ću ga kontaktirati da mi pošalje sliku da objavim. Naravno žičari za Biokovo nebi trebala takva kompleksna rješenja, no hoću reći da zaista postoji mnogo načina gradnje, sigurno na toj visini gdje je to čvorište vjetrovi nisu zanemarivi.



#29 Švajs

Švajs
  • Članovi
  • 2 posts
  • Joined 08.06.2009.

Posted 17.12.2014. - 10:32

Na otoku Kaprijama u šibenskom akvatoriju sam prošlo ljeto šetajući zapadnom obalom na kraju samog mjesta naišao na teretnu uspinjaču koja je napravljena za potrebe gradnje nekoliko vikendica na brdu. Nažalost nemam fotke, ali si je netko ozbiljno dao truda, pogotovo jer se radi o otoku gdje se sav materijal prevozi trajektom i gradnja bilo čega košta tri puta skuplje nego na kopnu.  



#30 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 07.10.2015. - 21:25

Obzirom da se tu već pisalo o planiranim žičarama, mislim da bi bilo potrebno zabilježiti ovaj članak sa skijanje.hr:

 

 

Gondola s Kronplatza na novom hrvatskom skijalištu y4404362607968437.jpg

U Hrvatskoj planova i ideja nikad nije falilo, ali kada je riječ o realizaciji tih ideja, situacija je malo drugačija. Ovoga puta predstavljamo jedan novi/stari projekt koji već dobiva prve jasne konture.

 

Pred nekoliko godina krenula je priča kako privatni investitor planira uložiti novce u potpuno novo skijalište u Gorskom Kotaru. Riječ je bila o skijalištu Jelenča neposredno uz planinu Tuhobić. Nekoliko novinskih napisa predstavilo je projekt, kojemu se nakon 2012. godine ponovo gubi svaki trag. Tako je bilo sve do prošle godine, kada su se počeli događati neki značajniji pomaci.

Jelenča je projekt nekolicine privatnih investitora na čelu s tvrtkom S.P. Fužine (Sport park Fužine, nap.a.) i g. Arsenom Sihtarom. Još pred nekoliko godina tvrtka je naišla na pozitivne reakcije lokalne samouprave te je krenula s pripremom i postupnom realizacijom ovog velikog projekta.

y4404362624668855.jpg

Skijalište bi u budućnosti trebalo imati nekoliko skijaških žičara, te 6 ili 7 skijaških staza koje bi se prostirale na ukupno oko 150 hektara površine. Prema navodima začetnika projekta kompletno skijalište bi bilo pokriveno i sustavom umjetnog zasnježenja, što bi garantiralo trajanje skijaške sezone od minimalno 100-tinjak dana. Tereni skijališta prostirali bi se na padinama od cca 740 mnv sve do 1.106 metara visokog vrha Jelenčić, koji je prvi južni susjed gotovo podjednako visokog vrha Tuhobić.

Vjerojatno najveća prednost ovog skijaškog centra leži u iznimno dobroj prometnoj povezanosti. Gosti skijališta mogli bi doći do skijaških staza bez da izlaze s autoceste Rijeka - Zagreb, što bi tijekom zimskih mjeseci i većih snježnih padalina ovaj centar činilo gotovo uvijek prometno dostupnim. Skijalište bi imalo dvije polazne točke - jedna sa same autoceste (neposredno prije tunela Tuhobić) i druga sa suprotne strane - sa stare magistralne ceste između Benkovca Fužinskog i Zlobina. Ovime smo došli i do prvih konkretnih pomaka. Obje ključne skijaške žičare već su nabavljene. Prošle je godine kupljena četverosjedežnica, koja bi trebala povezivati skijalište s južne strane, dok je ove godine kupljena i uskladištena gondola, nabavljena ni manje ni više nego od talijanskog diva - Kronplatza.

Riječ je o popularnoj gondoli Belvedere, koja bi u nešto izmijenjenoj trasi na Jelenči bila u funkciji u duljini oko 1.200 metara (s oko 300 - 400 metara visinske razlike). Na trasi bi u funkciji bile 32 kabine ukupnog kapaciteta od oko 3.300 skijaša na sat.

y4404362577125812.jpg

Ove dvije velike investicije na svu sreću slijedi i prijeko potrebna papirologija. Autocesta Rijeka - Zagreb investitoru je dala u podzakup teren za odmorište neposredno prije tunela Tuhobić (zemljani radovi već su započeli i vidljivi su neposredno uz autocestu, nap.a.), a ishodovane su i brojne lokacijske dozvole za postavljanje žičara i brojnih objekata.

Osim navedenog u fazi izrade je i studija utjecaja na okoliš, koja će, ukoliko bude pozitivna, označiti početak izgradnje prve faze s ugostiteljskim objektima i hotelom uz samu autocestu A6. Isto tako, valja spomenuti kako je u planu i izgradnja nekoliko objekata na samom skijalištu. Druga faza izgradnje trebala bi obuhvaćati i apartmansko naselje u sklopu skijališta, no dinamika navedenih radova ovisit će ponajprije o financijskim sredstvima investitora.

Kako bi se ipak vratili u hrvatsku realnost investitor nam se potužio kako je trenutno usporio dinamiku radova, budući da su trenutno iscrpljena sva dostupna financijska sredstva, te se trenutno intenzivno traže dodatni izvori financiranja. Ukoliko se financije pronađu i sve bude po planu, možda bi već nagodinu mogli pratiti izgradnju gornje i donje stanice gondole, dok je početak rada skijališta u ovome trenutku nemoguće sa sigurnošću prognozirati.

http://www.skijanje....alistu?id=25871


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#31 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 08.10.2015. - 15:58

Da ovo je zgodno i obećavajuće. Kabinska žičara bi mogla raditi i ljeti jer je odozgora lijepi pogled a može se napraviti i neke ugostiteljke objekte, adrenalin park i sl.

Autoput je adut jer je praktični i svi turisti idu onuda.

E sad nadmorska visina je mala i snijega u zadnje vrijeme nema puno- ali tu se 2. stvari koje izvlače skijanje. ;

1. dolje je veliko jezero Lepenica koje je spojeno i sa obližnjim Fužinskim jezerom pa voda i akumulacije  za zasnježenje nisu problem

2. Klimatsko temperaturni uvijeti i kretanje zračnih masa u tom području su još uvijek povoljni za održavanje temperatura dovoljno niskih za proizvodnju umjetnog snijega bez obzira na oskudnije snježne padavine


drazen

#32 nbucic

nbucic
  • Članovi
  • 473 posts
  • Joined 08.07.2008.
  • LocationZagreb, Slavonski Brod

Posted 28.08.2017. - 21:25

Da li netko zna nešto više o nekadašnjoj teretnoj žičari na Rabu?
Tu ima spomena (http://www.hps.hr/in...b-vrh-kamenjak/) a ja imam nekoliko slika
Hladni Kalašnjikov izmisliše topli ljudi!
http://nedorecensam.blogspot.com/




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users