Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Popis žičara i uspinjača u Hrvatskoj


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 25.02.2006. - 03:21

u pogonu u Hrvatskoj ima kabinska žičara Sljeme,3-sjedna žičara za potrebe skijaške staze na Sljemenu,2 ski-vučnice-sidra na Sljemenu,1 ski vučnica-sidro kod Krasnog pod Velebitom,nekoliko ski vučnica-sidra na Platku iznad rijeke,1 vučnica-sidro u Begovom razdolju u Gorskom kotaru,2 vucnice Velebno na Velebitu,2-sjedna žičara na Bjelolasici,te3 vucnice na Bjelolasici.U Zagorju je nedavno otvorena i 1 ski vucnica te je izgrađena nova ski vucnica na Petehovcu iznad Delnica.

Od ostalih pogona van upotrebe imamo:
-Srđ kod dubrovnika-2 kabinska žičara
-teretna žičara cementare u Zagrebu-Podsused(djelomično očuvana)
-teretna žičara Jablanac-Alan na Velebitu- za drvo(očuvana djelomično)
-teretna žičara Kalnik-Novi Marof(većinom srušena 80-tih)
-teretna žičara Rabac-Labin(boksit)tzv "teleferika"(preseljna u Srbiju iza
2. svj rata)
-teretna žičara Splitske cementare(Kašteli)-možda još u upotrebi???
-jednosjedna žičara Petehovac iznad Delnica-izgrađena 60-tih,srušena 90-tih
-jednosjedna žičara sljeme za skijaške potrebe(djelomično postoji)


U Planu bile ili jesu:
-turistička žičara Rabac-Labin
-tur.žič. Makarska-Biokovo
-tur.žič. Opatija-Učka
-nova Sljemenska žičara
-žičara Sljeme sa Zagorske strane(vjerojatno sjedeća)
-nove sjedeće žičare i vučnice na Bjelolasici i Sljemenu
-nova Dubrovačka žičara

Ako neko zna za jos nesto neka javi jer bi rado skupio te podatke.
drazen

#2 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,527 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 25.02.2006. - 09:43

To što Dubrovačka žičara nije obnovljena je ogromna glupost, mislim da bi ta imala profit kao malo koja u ovim krajevima....

#3 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,281 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 26.02.2006. - 02:11

Ako neko zna za jos nesto neka javi jer bi rado skupio te podatke.


Na Jankovcu na Papuku je bila žičara do rata, ali je trenutno van upotrebe, ali se planira obnoviti, evo link gdje se spominje:

http://www.croatia.h...9&idProperty=16

#4 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 19.04.2013. - 23:07

Mala dopuna popisa, s nepromijenjenim brojevnim stanjem:

 

-Sljemenska žičara je van pogona

-žičara na Srđ ponovo vozi

 

Treba dodati i 2 uspinjače:

-dobro poznata gornjogradska koja vozi više od stoljeća

-ksaverska, koja je prije nekoliko dana konačno proradila


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#5 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2013. - 01:18

Mala dopuna popisa, s nepromijenjenim brojevnim stanjem:

 

Osim toga u popisu planiranih žičara za sljemensku sa zagorske strane treba maknuti natuknicu (prva sljedeća), pošto je popis rađen u vrijeme dok je žičara - ZET radila. Mislim da je sad ipak prioritet nova žičara iz Zagreba. A baš bi nam Bandić pred izbore mogao skuhati na brzinu npr. pokretanje gradnje nove žičare. :kuhar: :kul2  Tko će čekati još 4 godine?! ;)

 

PS. ima još jedna uspinjača negdje na moru unutar jednog hotela, ne mogu se ovog trenutka sjetiti kako se zove hotel ni gdje je pošto sam to tek danas saznao od drazenab67 pa ga moram opet pitati. :roll2:



#6 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,666 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2013. - 05:28

Slobodno citirajte Draženove podatke iz 2006. godine i dodajte izmjene. Sad sam i ovu temu označio, tako da bude uvijek pri vrhu.

 

PS. ima još jedna uspinjača negdje na moru unutar jednog hotela, ne mogu se ovog trenutka sjetiti kako se zove hotel ni gdje je pošto sam to tek danas saznao od drazenab67 pa ga moram opet pitati. :roll2:

 

Vjerojatno misliš na hotel President u dubrovačkom hotelskom naselju Babin kuk. To je uspinjača/lift koja vozi između katova hotela skroz dolje do plaže:

http://maps.google.c...sp=0&sz=18&z=18



#7 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 20.04.2013. - 06:19

Mislim da je i nekadašnji vojni hotel "Duilovo" imao nešto slično samo okomitije?


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#8 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 20.04.2013. - 09:06

Da, to je definitivno uspinjača!

 

Koliko vidim, kabine su s obje strane, pitanje je sad da li su povezane ili operiraju autonomno.

 

22375115.jpg

 

Foto: kajikawa @ Panoramio


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#9 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 20.04.2013. - 13:52

Vjerojatno misliš na hotel President u dubrovačkom hotelskom naselju Babin kuk. To je uspinjača/lift koja vozi između katova hotela skroz dolje do plaže:

ako je, Babin kuk, nisam uopće shvatio kad mi je pričao da je to naselje u Dubrovniku. No radi se dakle o toj uspinjači koja s obje strane hotela vozi neovisno od druge.

Ispada da su Zagreb i Dubrovnik jedini gradovi koji imaju kabinsku žičaru i uspinjaču. 8)



#10 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 20.04.2013. - 14:55

ako je, Babin kuk, nisam uopće shvatio kad mi je pričao da je to naselje u Dubrovniku. No radi se dakle o toj uspinjači koja s obje strane hotela vozi neovisno od druge.

Ispada da su Zagreb i Dubrovnik jedini gradovi koji imaju kabinsku žičaru i uspinjaču. 8)

 

Ispravak: Zagreb više nema kabinsku žičaru :mrgreen:


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#11 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 20.04.2013. - 15:04

Također je izvan upotrebe skijaška vučnica (tipa tanjurić, ako me sjećanje služi) na vrhu Ivanščice, koja je radila par godina 80-ih. Danas su ostali samo stupovi.

 

Vidljivo ovdje: http://www.skijanje....68031984160.jpg

 

Radi vučnica u Prigorcu, nekoliko stotina metara ispod.

 

U planu je skijalište na Ivanščici, u sklopu kojeg bi se napravila gondola od Prigorca do vrha Ivanščice.

 

P.S. Kad završimo s prikupljanjem podataka, konsolidirat ću novi popis.


Naj pobegne, naj pobegne... prestignem ga z beciklom.

#12 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 20.04.2013. - 21:09

Ja se sjećam da je sredinom osamdesetih postojala vučnica tipa tanjurić u Mukinjama, na Plitvičkim jezerima. Ne znam kaj je bilo s njom u ratu.



#13 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 21.04.2013. - 11:50

Ja se sjećam da je sredinom osamdesetih postojala vučnica tipa tanjurić u Mukinjama, na Plitvičkim jezerima. Ne znam kaj je bilo s njom u ratu.

 

Postoji i dalje i radila je i poslije rata, al trenutno je izvan pogona jer nema dozvole.



#14 STress

STress
  • Članovi
  • 1,474 posts
  • Joined 24.07.2009.
  • LocationIstočno od Gajnica

Posted 21.04.2013. - 20:31

Mislim da je i nekadašnji vojni hotel "Duilovo" imao nešto slično samo okomitije?

Hotel "Zagreb" u Duilovu imao je panoramski lift. Dotični ne radi godinama, kao ni disco-podij "Titanic", kao ni kuglana i još podosta toga...



#15 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 22.04.2013. - 13:38

Na Bjelolasici su tri dvosedežnice, a ne samo jedna

Na Platku je jedna dvosjedežnica, mislim da su na Platku samo tanjurčići, a to su Pribeniš, Baby lift i Tešanj(no Tešanj nije radio već par godina kako se spada, samo po par dana godišnje) i izvan upotrebe Telekit, a još postoji tepih

Postoji pokretni konop na Tomincu, u Rezovačim Krčevinama i na Sljmenu (postoji od Žutog Mačka, a i prije par godina je bio još jedan konop)


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#16 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 26.04.2013. - 16:46

Mislim da do sada nije spominjana, no bila je velika industrijska zicara u Dodosima, na Baniji.

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#17 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 26.04.2013. - 18:55

Mislim da do sada nije spominjana, no bila je velika industrijska zicara u Dodosima, na Baniji.

Spominjana. Moj je praujak bio direktor. Bila tamo i uskotračna željeznica. Onomad sam nešto pisao o tome i postao par sličica, ali pučanstvo nije pokazivalo interes:

 

http://www.zeljeznic...-pomo/?p=190694

 

http://www.zeljeznic...pruge/?p=233757

 

Prije par godina sam bio u rečenim Dodošima i našao lika koji je danas posjednik terena gdje je bila pruga i stanica žičare. Dogovarali smo se da kao sljedeće proljeće odem(o) tamo pogledati ima li kakvih ostataka, ali me sticajem okolnosti vrag više nije odnio na Baniju...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#18 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 22.08.2013. - 08:20

Nema neke prikladnije teme za ovo, al mislim da je gotovo "po mjeri":

 

Saša Paparella

 

Od sedam najavljenih žičara s Jadrana prema planinama, izgrađen samo Srđ

 

Izgradnja žičare skup je i dugotrajan posao - obnova jedine predratne jadranske žičare, one dubrovačke, trajala je osam godina.

 

8700129e1508c60b5ca8a06a2e60b462.jpg

 

Crna Gora raspisuje tender za izgradnju čak 15 kilometara duge žičare između Kotora i Cetinja, koja će- bude li dovršena- biti najduža na svijetu. Investicija je teška 46,5 milijuna eura, povrat uloženog se očekuje za deset godina, a EBRD obećava 15 milijuna eura kredita. Na ideji o povezivanju Jadrana i planina žičarama radi se i na hrvatskom dijelu tog mora, pa je tako zadnjih desetak godina zabilježeno čak sedam sličnih projekata. Za sada je realiziran samo jedan- žičara između Dubrovnika i Srđa, Gradila se osam godina, od 2002. do 2010., a koštala je pet milijuna eura.

 

Pisalo se o izgradnji žičara između Omiša i tvrđave Fortice, Bola i Vidove gore, Medveje i Učke, kao i o žičarama o kojima su maštale i prijašnje generacija, a spajale bi Makarsku i Biokovu, odnosno Split i Marjan. Govorilo se i o projektu dvostruko skupljeg od spomenutog crnogorskog- za 100 milijuna eura željelo se izgraditi deset kilometara dugu mega- žičaru koja bi Rovanjsku u Dalmaciji preko južnog Velebita spojila s ličkim Lovincem, no od toga se zbog krize odustalo. Pomaka ipak ima.

 

Nedavnim izmjenama i dopunama svog prostornog plana, grad Omiš otvorio je put skupini američkih investitora zainteresiranih da, uz hotel, na predjelu Planovo započenu sa izgradnjom žičare do gusarske vrđave Fortica smještenoj na vrhu omiške Dinare. S te se pozicije vidi ne samo Omiš nego i kanjon Cetine te otoci Brač, Hvar, Šolta.

 

I na nekim drugim projektima se sustavno radi, pa su tako osnovane tvrtke Žičara Učka u Opatiji i Žičara Biokovo u Makarskoj. Iako su iz Makarske stizale optimističke najave da će se na Biokovo dolaziti žičarom već 2012., to se ipak nije dogodilo jer su takvi projekti ne samo skupi već zbog trase koja vodi kroz zaštićene prirodne krajolike, pa iziskuje opsežnu dokumentaciju. Čak i dubrovačka žičara, koja je obnovljena na svojoj staroj, predratnoj trasi, pa stoga njen vlasnik (Lukšić grupa) nije trebao izrađivati planove niti studiju utjecaja na okoliš, Makarani žele žičarom dugom 2920 metara spojiti svoj grad sa 1421 metra visokim vrhom Vošac na Biokovu- kako je 2010. rečeno na predstavljanju projekta, žičara bi mogla učetverostručiti broj od 50000 turista koliko ih godišnje posjeti Biokovo. Projekt je procijenjen na nešto više od deset milijuna eura, a što bi se trebalo vratiti već u prvih pet godina korištenja.

 

Na žičari prema Učkoj, čija bi trasa bila dugačka četiri kilometra a koštala bi 11,5 milijuna eura, vrlo ozbiljno rade Primorci i Istrani. Koliko je projekt značajan za lokalnu zajednicu, vidi se po imenima udjelničara Žičare Učka d.o.o.- tu je niz tvrtki, restorana, hotela, kao i nekoliko općina i gradova te Primorsko- goranska županija. Da bi bila isplativa, ta žičara godišnje mora prevesti 200.000 putnika.

 

Voditelj projekta, Mladen Blažević, na nedavnoj je skupštini izvijestio da je početkom godine stiglo Rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš, a koje je temelj i za prijavu projekta za EU fondove. “Izrada Studije utjecaja na okoliš trajala je dvije godine, a Rješenje otvara put u izradu idejnog projekta te podnošenje zahtjeva za lokacijsku dozvolu. Sve to opet zavisi od dinamike usvajanja Prostornog plana Županije, a koje opet zavisi od usvajanja Strategije razvoja RH”, rekao je na skupštini Blažević, izrazivši zadovoljstvo što tvrtka nema zaposlenih, pa tijeklom čekanja na potrebne dokumenta ne stvara troškove.

 

U Splitu je, u sklopu projekta uređenja Zapadne obale, bilo planirano žičarom spojiti zgradu Banovine sa Zoološkim vrtom na vrhu Marjanu, no donedavni gradonačelnik Željko Kerum odlučio je umjesto turista privući glasače, pa je na Marjanu dao podići križ.



#19 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 22.08.2013. - 10:05

Ovo sve zvuči zgodno i mislim da bi dugoročno (uz odgovarajuću promidžbu i dobre objekte na kraju trase) moglo nositi zanimljiv prihod.
Jedino sam sumnjičav prema Velebitima, Biokovima, Mosorima i sličnim brdusinama dinarskog lanca jer su sva izložena buri. A da bura nije smetnja vozila bi ona na Alan i dan-danas...

U Splitu je, u sklopu projekta uređenja Zapadne obale, bilo planirano žičarom spojiti zgradu Banovine sa Zoološkim vrtom na vrhu Marjanu, no donedavni gradonačelnik Željko Kerum odlučio je umjesto turista privući glasače, pa je na Marjanu dao podići križ.


Može ga se upotrijebiti kao stup na kraju trase???

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#20 decec

decec
  • Članovi
  • 383 posts
  • Joined 17.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 22.08.2013. - 11:45

Zloćko! Ali bilo bi fora i tamo metnuti žičaru, pa spojimo ugodno s hm, korisnim. :)






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users