Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

ZET - sljemenska žičara


  • This topic is locked This topic is locked
987 replies to this topic

#981 Forumas

Forumas
  • Članovi
  • 744 posts
  • Joined 20.11.2007.
  • LocationZagreb

Posted 02.11.2017. - 15:56

Linija 1, odgovaram ti redom prema tvojim točkama u prošlom postu:

1. Naravno da se ne gradi (bar za sada) žičara u Žumberačkom gorju, ali htio sam na tom primjeru pokazati besmislenost prisilnog zatvaranja ceste koja prolazi "Parkom prirode", dok istovremeno brojne ceste prolaze takvim parkovima, pa i onim parkovima daleko višeg ranga zaštite poput Plitvica! Kažeš da se "na Medvednici cesta zatvara upravo zbog žičare, a ne zato što je to park prirode"! Eh, pa to ti tek ne drži vodu hehe! Dakle, nije potrebno (to i sam priznaješ) cestu zatvoriti zbog donekle zaštićenog satusa ove planine, nego zato što će tamo postojati neki javni prijevoz!?!? Oh, pa reci ti meni da li se onda ne bi mogao svatko tako sjetiti negdje sagraditi neku žičaru, prugu ili takvo neko prijevozno sredstvo javnog gradskog prijevoza, pa tražiti da se paralelna postojeća cesta zato zatvori i da svi zato moraju koristiti baš to prijevozno sredstvo?! Oprosti, ali takvih stvari doslovce nema ni u Sjevernoj Koreji, ni u nekadašnjim najtvrđim komunističkim državama! Čak ni tamo se nije radilo i ne radi ovakve stvari, pa ovo je zastrašujuće što ti zagovaraš! Idemo onda istom logikom: kroz Gorski Kotar postoji željeznička pruga i to elektrificirana, koja je tobože "ekološka" - idemo onda zabraniti npr. dolazak u Delnice, Skrad, Vrbovsko, automobilima i autobusima, idemo prisiliti sve ljude da baš moraju koristiti željeznicu, jer ona je ekološka i ona "ne uništava ovo lijepo planinsko područje" kao auti i autobusi! Reci što hoćeš, ali to je ista logika koju ti koristiš! Dalje, priznaješ da zagorska strana Sljemenske ceste ne bi bila zatvorena - a da li to onda ne bi bila diskriminacija da npr. netko iz Zagorja može izravno doći na Hunjku autom, a netko iz Zagreba mora žičarom, od koje mora hodati još više od sata?! Jesi li razmišljao i o ovom aspektu?

2. Hm, kažeš da hoće, da će se svi odlučiti za žičaru, jer je kao brža i ugodnija od auta: reci, a zašto onda smatraš da treba zatvoriti Sljemensku cestu? Ako je žičara toliko bolja i toliko konkurentna - zašto onda ne ostaviti "tržišno natjecanje", tj. da čovjek može sam odlučiti ići s autom ili žičarom. Pa ako je ona doista toliko puta bolja - pa onda će ionako svi to odlučiti, zar ne? Auto neudoban, jel?! Kako koji i čiji - ako je neka krama starija od 20g. onda možda je, a ako je riječ o nekom dobrom, modernom i novom autu onda zasigurno nije neudobniji od žičare! Osim svega, ima nas koji uživamo voziti po planinskoj cesti, to predstavlja pravi užitak! A kada smo kod pogleda - zar si zaboravio onih nekoliko prekrasnih mjesta na cesti od Sljemena prema Kraljičinom zdencu gdje se uvijek može stati i ako hoćeš i sat i više vremena uživati u veličanstvenim pogledima na grad, koji su zasigurno ljepši nego iz žičare u pokretu, koja prolazi kroz uski šumski prosjek, a i nova će imati znatno manju visinu od tla od stare, pa neće biti ni onako dobrih pogleda!

3. Hm, ne bih baš rekao da nije veći problem s vrha (gdje će biti stanica žičare) se spuštati s koferima do Tomislavca. Ali ajde, to i nije toliko daleko, međutim, što sa Sniježnom kraljicom? Ona ipak nije baš toliko blizu i ima se što hodati do tamo - kako će dolaziti njihovi gosti, hmmm?!?! Dobro, minibus se još i može organizirati, ali čemu? Zar nije jednostavnije da ljudi dođu sami direktno autom u hotel? Dalje, jesi razmišljao o tome da bi gosti tih hotela uglavnom bili iz drugih gradova i inozemstva, a ne toliko Zagrepčani: pa reci ti meni - ukoliko oni dolaze u te hotele autom, gdje onda mogu u Zagrebu ostaviti auto npr. tjedan dana ako toliko borave na Sljemenu? Sjeti se da u Gračanima nije predviđen nikakav parking pored žičare, a k tome - da je Bandić svečano obećao da za par mjeseci cijeli Zagreb, pa i najdalja periferija, postaju parkirna zona?! Zar će netko biti toliko lud i uplatiti si aranžman na Sljemenu, a da onda mora negdje na nekom bezveznom mjestu u gradu ostaviti auto, za to skupo platiti, pa vući kofere po tramvajima do žičare, onda sve voziti žičarom, pa onda ići minibusom (ako ga uvedu) ili pješke do hotela?! Ako se ovo obistini - ne samo da ništa od novih hotela na Sljemenu, već i dva postojeća (Tomislavac i Sniježna kraljica) mogu odmah staviti ključ u bravu!

4. Kako se nema sa čime uspoređivati, nije mi jasno na što misliš? Je, naravno da su i žičara i autobus ZET-ovi tj. gradski, ali može se uspoređivati dolazak vlastitim autom i put žičarom na Sljeme. I to je dobra usporedba! A kad smo kod ekologije - nitko mi ne može reći da npr. moj auto koji je najnovije Euro 6 norme i ima zelenu vinjetu i za centre Njemačkih gradova - da on "nije ekološki" i da je "veliki zagađivač"! I još jednom da podsjetim da bogati Austrijanci kojima ne bi bio nikakav problem sagraditi žičaru na to brdašce pola manje od Sljemena - nemaju žičaru ni uspinjaču na Wienerwald, iako je nekad postojala uspinjača, ali je pred 50-tak (ili više) godina napuštena i gore se ide gradskim autobusima (na naftu) i osobnim autima bez ograničenja! A nitko mi ne može reći da Austrijanci nisu ekološki osvješten narod!



#982 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 02.11.2017. - 16:25

Zatvarati promet po i preko Medvednice nema baš nikakvog rezona (dapače je notorno glupa ideja) a Sljeme kao točkasta destinacija Medvednice koja je 25 km duga je posve nebitna u odnosu na sve druge lokacije i domove ( http://www.medvednic...ovi-i-kuce.html ). Auti se vrlo ne invazivno koriste po Medvednici.



#983 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 02.11.2017. - 16:33

Ja nigdje nisam rekao da se slažem s idejom zatvaranja ceste. Ja sam samo pokušao smisliti najbolje rješenje kad se cesta zatvori. To je sve što ću reći.

#984 MTA

MTA
  • Članovi
  • 501 posts
  • Joined 14.09.2009.
  • LocationZagreb

Posted 02.11.2017. - 17:40

Ako ide žičara, cesta i žica se ne isključuju. Ne mogu reći da su komplementarni (jer žica meni nema jasan smisao)...

#985 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 183 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 02.11.2017. - 19:36

@Forumaš, nikako se ne mogu složiti sa tvojom kalkulacijom troškova prijevoza autobusom ili žičarom !

 

Pogledajmo ovako: parametri - vožnja žičarom 16 minuta, agregat snage 400 KW, kabine po 10 osoba, kapacitet 1500 ljudi sat/po smjeru. Autobus - 50 km, nagurati se može i do 100 osoba u veći bus, 30 litara/100 km potrošnja goriva

 

Svodimo na kapacitet žičare od 1500 putnika/sat.  Uvijek se računa trošak po jednom prevezenom putniku!

 

Žičara: za 1500 putnika žičara mora raditi najmanje 76 minuta (dok prvi putnik stigne to je 16 minuta bez dolazaka) , to je za agregat od 400 KW oko 500 KWh, dakle oko 500 kuna. troškova na 1500 putnika = 0,33 kune po putniku!

 

Autobus: za 1500 putnika angažirati treba 15 autobusa sa naguranih 100 putnika i ako se prevoze u jednom satu to je svake 4 minute jedan autobus.

Uz 50 km trasu puta, to je 15*50=750 km. Ako je potrošnja vožnje busa po brdu oko 30 l goriva, to je ukupno 225 litara goriva i košta okruglo 1800 kuna. Za 1500 putnika ispada da je to 1,2 kune po putniku!

 

Iznos za autobus se računa kao gore/dole, za Žičaru ne treba množiti sa 2 jer kada vozi gore, istovremeno o istom trošku vozi i dole!

 

Troškovno je Žičara u višestrukoj prednosti !

 

E sada, što ako je samo 100 ljudi u igri za vožnju?

 

Autobus, samo jedan  vozi 50 km i troši 15 litara što je 120 kuna, dakle 1,2 kn po putniku. Točno linearno!

Žičara: 100 ljudi je 10 kabina i agregat će raditi 16 +5 min (slijed kabina 30 sec) a to znači 1/3 od 400 KWh =133 kune, odnosno 1,33 kune po putniku!

 

Ovdje se vidi tzv. "ekonomija obima " i Žičara je isplatljivija što je veći broj putnika, dakle nešto više od 100, kod 200 putnika je već jeftinija od Autobusa (200 kuna, odnosno 240 kuna za autobus /200 putnika).

 

E, sada treba duboko udahnuti: ovo su samo tzv. "varijabilni troškovi", odnosno troškovi koji nastaju kao posljedica obima korištenja.

Fiksni troškovi su sasvim druga priča i dodaju se za svakog prevoženog putnika.

 

To su: cijena izgradnje instalacije žičare, godišnji iznos za atest, osiguranje, remont/servis, generalni remont, razgradnju na kraju životnog vijeka i sav taj iznos podijeli sa sa brojem prevoženih putnika u eksploatacijskom periodu. I na kraju se taj podijeljeni iznos dodaje za svakog putnika na one varijabilne troškove.

 

Kod autobusa je fiksni trošak cijena samog autobusa plus svi troškovi registracijom osiguranja, svi servisi u životnom vijeku podijeljeno sa brojem prevezenih putnika na toj relaciji i taj iznos po putniku se dodaje na varijabilni trošak.

Tu treba dodatii još i troškove održavanja Sljemenske ceste , kao pojačano trošenje zbog pojačanog prometa (što je i do sada bilo jako vidljivo pogotovo nas silaznoj cesti).

 

Na kraju dolazimo i do ekološkog faktora koji je na strani žičare. Energetski pak elektromotori su iskoristivi čak i do 98% dok sus motori ne prelaze 40%, pa opet je konačni učinak opterećenja okoliša na strani Žiočare, ma kako god se proizvodila el. energija.

 

Kalkulacije su vrlo sklisko područje i lako se prevarimo čak i kod najjednostavnijih sustava (probajmo izračunati koliko nas košta pranje jedne majice na ruke ili u perilici..  :roll: , vrlo je zahtjevno!)

 

Na kraju, sa Forumašem se 100% slažem u onom dijelu da je ovakav megalomanski projekat besmislen jer u prvi plan gura suvišnu izgradnju čak 4 građevine i povećava buduće troškove održavanja i korištenja.

Samo zamjena žičare na postojećoj trasi i uz postojeće Gornju i Donju stanicu ima smisla u ekonomskom pogledu. Kasnije dovođenje tramvaja kroz tunel do Donje stanice, kako je i nekada zamišljeno , povezuje sve u jedinstvenu transportnu cjelinu bez ekstremnih troškova i izgradnje.


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#986 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 02.11.2017. - 20:13

Da, ali problem je što Forumas to smatra megalomanskim projektom zbog sâme žičare. On uopće ne želi da se sagradi, imala ona četiri građevine ili samo dvije.
A ja se s tobom slažem u potpunosti.

#987 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 183 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 04.11.2017. - 15:29

Da, ali problem je što Forumas to smatra megalomanskim projektom zbog sâme žičare. On uopće ne želi da se sagradi, imala ona četiri građevine ili samo dvije.
A ja se s tobom slažem u potpunosti.

Naravno da svako ima pravo na svoje mišljenje.  Žičara Sljeme, tj. Stara Žičara Sljeme radila je 44 godine i nakon što se pokvarila, trebalo ju je zamijeniti novom odmah. Ne vidim niti jedan valjani razlog zašto više ne bi postojala Žičara Sljeme?

 

Forumaš je potpuno u pravu kada kaže da u Zagrebu postoje gorući problemi prometa i infrastrukture: regulacija rotora u Remetincu, nepostojeći Jarunski Most, denivelacija nekoliko velikih raskršća... no ti problemi nisu od jučer oni postoje već cijelo desetljeće, a neki i 20 godina. To se ne rješava tako da sve sve odjednom obeća prije Izbora. Prometna infrastruktura rješava se kontinuirano godinama prema mogućnostima po nekom redu.

 

Naša Uprava je pokazala da nije u stanju napraviti niti  kružni tok na Britancu (sa Fontanom , naravno) a da par dana prije otvaranja ne shvate da se tu dugački ZET-ov autobus neće moći okretati  , pa na brzaka smanjuju središnji dio, na kraju ima se neki tip po*** u Fontanu  :lool .

To samo pokazuje da nema  sustavnog planiranja i projektiranjam jer svaki prometni inžinjer se pita ?što i koliko će tu prometovati?.
Potpuno ista stvar je i sa tom nesretnom Žičarom Sljeme.. bez ideje i bez plana..


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#988 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,101 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 06.11.2017. - 23:57

Stara tema se zatvara. Od sada pa nadalje o ovoj tematici možemo razgovarati u dvije nove teme.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users