Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

ZET - sljemenska žičara


  • This topic is locked This topic is locked
987 replies to this topic

#41 Fitz

Fitz
  • Članovi
  • 1,745 posts
  • Joined 17.02.2006.
  • LocationSamobor

Posted 06.04.2007. - 07:58

Čemu žićara do Mihaljevca???

Onda 15 gubi skoro svaki smisao...

#42 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,666 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 06.04.2007. - 08:13

Čemu žićara do Mihaljevca???

Onda 15 gubi skoro svaki smisao...

Nije problem za petnajsticu, u tom kvartu je napravljena hrpa zgradurina, pa neće faliti publike za taj tramvaj. Ali ni ja ne vidim razloga zašto nepotrebno produživati žičaru za dodatnih dva kilometra.

#43 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 06.04.2007. - 08:36

Bandić je prolupao, to je valjda svima već odavno jasno.

Nego, nitko mi još nije odgovorio što se zbilo kad su elektrificirali uspinjaču? :lol:

#44 Fitz

Fitz
  • Članovi
  • 1,745 posts
  • Joined 17.02.2006.
  • LocationSamobor

Posted 06.04.2007. - 09:31

Čemu žićara do Mihaljevca???

Onda 15 gubi skoro svaki smisao...

Nije problem za petnajsticu, u tom kvartu je napravljena hrpa zgradurina, pa neće faliti publike za taj tramvaj. Ali ni ja ne vidim razloga zašto nepotrebno produživati žičaru za dodatnih dva kilometra.


A sad baš da će se stanovnici tih ''urbanih'' vila vozit u tranvajima...

#45 NT 2200

NT 2200
  • Članovi
  • 7,253 posts
  • Joined 19.11.2006.
  • LocationValens SG (CH)

Posted 24.04.2007. - 12:05

Žičara:
Posted Image

Posted Image

Uspinjača:
Posted Image

#46 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,527 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 24.04.2007. - 21:46

Hvala!

I tvoje fotke su super, NT, možda bi se slika žičare isto mogla ubaciti u FAQ...

#47 ruxrux

ruxrux
  • Članovi
  • 2,428 posts
  • Joined 15.02.2007.
  • LocationSan Jose, Kalifornija

Posted 25.04.2007. - 03:46

Meni je mama pricala da je jednom bila takva oluja da se zicara nije mogla pokrenut dugo vremena pa da je "vojska morala spasavat putnike iz zicare". Jel netko zna jel je to istina? To bi trebalo bit ranih 70ih.

Ja sam naravno provjerio kaj je u onoj kutijici gore - konopac koji se spusti kroz rupu u podu ispod linoleuma. Valjda se za to zakvace stepenice odozdo pa se povuku. Ne bih volio bit na onom visokom mjestu za vrijeme oluje. Ne znas jel gore u zicari koja je zaustavljena i trese se na vjetru ili u avionu koji ide gore dole i nemre sletit.

#48 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,666 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 25.04.2007. - 05:07

Meni je mama pricala da je jednom bila takva oluja da se zicara nije mogla pokrenut dugo vremena pa da je "vojska morala spasavat putnike iz zicare". Jel netko zna jel je to istina? To bi trebalo bit ranih 70ih.

Točno, to je bila pijavica koja je jedne nedjelje poharala Sljeme. Tada je uništena čitava šuma u visini odmarališta Adolfovac (na sredini puta od Blizneca prema domu Željezničara), kao i samo odmaralište, koje se nekada sastastojalo od restorana i nekoliko malih drvenih bungalova u raznim bojama sa jako špičastim krovovima.

Cesta je bila blokirana srušenim stablima, a ljude iz žičare su spašavali na sve moguće načine. Tjedan dana kasnije sam išao na Sljeme i bilo je zaista jezivo vidjeti nekoliko stotina metara praznog prostora na mjestu gdje je još prije par dana bila gusta stoljetna šuma.

Ja sam u to vrijeme nedjeljom redovito išao na Sljeme i samo slučajno sam tu nedjelju propustio jer je u Maksimiru bila nekakva tekma ili možda atletika (Hanžekovićev memorijal ?), ne znam sad više točno. Inače bih sasvim sigurno i ja zaglavio gore, pa bih ti sad mogao napisati i informacije iz prve ruke :wink:

#49 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 25.04.2007. - 10:50

Nije to bilo baš bezazleno, naime nekoliko je kabina žičare ispalo s nosivog užeta, pa su se ljudi malo (malo jače) stumbali i bilo je ozlijeđenih. Srećom, kabine koje su ispale nisu padale slobodnim padom jer je vučno uže ostalo zakvačeno i ublažilo pad, a i visina na mjestima gdje su ispale kabine bila je mala.

Najgore su prošli oni koji su ostali visjeti na najvećoj visini od 62 m između drugog i trećeg stupa. Oni nisu ispali s nosive žice jer tamo oluja nije ni bila tolika, ali su zadnji koji su spašeni i visjeli su oko 24 sata bez hrane, vode i ostalog, promrzli...

Zanimljivo je bilo i to da je pijavica došla i prošla vrlo naglo (zato i nisu zatvorili žičaru prije) i radnik na gornjoj stanici na kojoj se osjetio samo jak vjetar pokušao je nakon prolaska oluje uključiti žičaru jer je znao da je puna ljudi, ali motor nije mogao povući. Tek tada išli su vidjeti što je.

#50 Fitz

Fitz
  • Članovi
  • 1,745 posts
  • Joined 17.02.2006.
  • LocationSamobor

Posted 25.04.2007. - 11:18

Čekajte, kabine su baš pale dole ili kaj???

#51 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 25.04.2007. - 11:29

Nisam bio tamo, ali se sjećam članaka iz novina i pričanja ljudi. Neke kabine pale su baš dolje, na onim niskim dijelovima blizu stupova i rulale po podu ili krošnjama dok žica nije stala. Neke su ostale visjeti u zraku na vučnom užetu na pola visine, neke su zapele za stupove... bilo je svega, ali stvarno je velika sreća da, koliko se sjećam, nitko nije poginuo.

Naime, kod ovakvog sustava kakav ima naša žičara, kabina može pasti, ali ne pada naglo, jer je još uvijek zakvačena za vučno uže koje ju koliko-toliko pridržava da ne tresne svom silinom. Ne znam samo za onaj najveći razmak i visinu, ali tamo su sve srećom ostale na mjestu, osim kaj ljudi nisu mogli van.

#52 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 25.04.2007. - 12:23

Ja sam se pred par godina vraćal zadnjom žičarom navečer (mislim da je u 7 ili 8 ), i taman smo stali iznad tog najvišeg mesta (ispod prolazi Leustekov put). Stajali smo nekih 5 minuta, ali te stvarno uhvati panika biti u noći u kabini metar i pol s metar i pol, s još troje ljudi na 60 metara visine...ja sam klaustrofobičan... :oops:

#53 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 25.04.2007. - 12:38

A ja akrofobičan :oops:

Taj dio trase uvijek prolazim razmišljajući o tome kad je zadnji put testirano uže i kotačići na kabini :lool

Zadnja ide u 8, ako vozi 23 minute, uz pretpostavku da nisi ušao baš u prvu kabinu (to nisi ni mogao), znači da si tamo visio negdje oko pola 9. Znam koji je osjećaj, daleko vidiš svjetla grada, ispod tebe bezdan kao da si na oceanu, a kad stane stiša se drndanje i osjećaš se kao u pokvarenom svemirskom brodu :?

Ne znam je li već bilo, zna li netko zašto prva i zadnja uvijek idu prazne? (Za dolje ima logike, ali za gore mi je logična samo zadnja).

#54 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 26.04.2007. - 10:40

Zadnja ide u 8, ako vozi 23 minute, uz pretpostavku da nisi ušao baš u prvu kabinu (to nisi ni mogao), znači da si tamo visio negdje oko pola 9. Znam koji je osjećaj, daleko vidiš svjetla grada, ispod tebe bezdan kao da si na oceanu, a kad stane stiša se drndanje i osjećaš se kao u pokvarenom svemirskom brodu :?


I još se kod zaustavljanja njiše, zbog inercije...

Ne znam je li već bilo, zna li netko zašto prva i zadnja uvijek idu prazne? (Za dolje ima logike, ali za gore mi je logična samo zadnja).


Kakve logike?

#55 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 26.04.2007. - 11:39

Kakve logike?


Dolje:

Prva prazna, ako se otkvači od vučnog užeta da se brzinom od troznamenkasto km/h stušti po nosivoj žici u donju stanicu bez ljudi. Ako se otkvači druga s ljudima, zaustavit će se na prvoj.

Zadnja prazna, da operater zna da više nema kabina.

Gore:

Zadnja prazna, iz istog razloga kao i prva prema dolje, radi izbjegavanja efekta palačinki punjenih mljevenim mesom, plus da gornji operater zna da više nema.

Prva prazna gore - ne vidim potrebe, osim da drndanje iste u stanici najavi operateru da ostavi Playboy i pričeka ljude koji pristižu :?: :kul

#56 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 27.04.2007. - 11:50

Dolje:

Prva prazna, ako se otkvači od vučnog užeta da se brzinom od troznamenkasto km/h stušti po nosivoj žici u donju stanicu bez ljudi. Ako se otkvači druga s ljudima, zaustavit će se na prvoj.


Mislim da ta prva kabina ne bi bogznakak ublažila udarac druge, pogotovo ako se radi o skoro pa gravitacijskoj brzini...

Zadnja prazna, da operater zna da više nema kabina.


Pa, mislim da se oni ionak čuju telefonom, i onda mu može jednostavno reći "Zadnja kabina ti ima taj i taj broj". Uostalom, kaj nije broj kabina međusobno zavistan - dakle, ako odzdola ide 20 dupkom punih, onda i odzgora mora ići isto tolko, pa makar sve bile prazne?

#57 Fitz

Fitz
  • Članovi
  • 1,745 posts
  • Joined 17.02.2006.
  • LocationSamobor

Posted 27.04.2007. - 12:08

Ma valjda neki stari pravilnici :)
A i vidi lik ide li jos sta :)

#58 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.04.2007. - 12:20

Mislim da ta prva kabina ne bi bogznakak ublažila udarac druge, pogotovo ako se radi o skoro pa gravitacijskoj brzini...

Bi, jer je brzina onolika koliko bi i svako drugo vozilo ubrzalo na običnoj nizbrdici na tih 20-ak metara. Ona se vozi po kotačićima na nosivom užetu. Bilo bi neugodno, opalila bi ona dobro, ali to nije ništa prema kršu koji bi napravila da se sjuri dolje. Koliko znam, to se nije dogodilo, ali sigurnosni propisi uzimaju ogromnu rezervu i kad bi se svi na svijetu poštivali, nesreće bi bile mnogo rjeđe nego što jesu.

Pa, mislim da se oni ionak čuju telefonom, i onda mu može jednostavno reći "Zadnja kabina ti ima taj i taj broj". Uostalom, kaj nije broj kabina međusobno zavistan - dakle, ako odzdola ide 20 dupkom punih, onda i odzgora mora ići isto tolko, pa makar sve bile prazne?

Ne mora. Njemu je bitno da u svakoj stanici ima dovoljan broj kabina. Čak, ako se očekuje velika gužva ujutro, onda većinu kabina našlihtaju dolje, a za povratak navečer - gore.

Naime, vučno uže stalno kruži (dok ga ne zaustave), a kabine vješaju po potrebi.

A i vidi lik ide li jos sta :)

Po mraku i magli ne vidi.

#59 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 27.04.2007. - 21:50

Bi, jer je brzina onolika koliko bi i svako drugo vozilo ubrzalo na običnoj nizbrdici na tih 20-ak metara. Ona se vozi po kotačićima na nosivom užetu. Bilo bi neugodno, opalila bi ona dobro, ali to nije ništa prema kršu koji bi napravila da se sjuri dolje. Koliko znam, to se nije dogodilo, ali sigurnosni propisi uzimaju ogromnu rezervu i kad bi se svi na svijetu poštivali, nesreće bi bile mnogo rjeđe nego što jesu.


Ali čekaj: prva popusti i sjuri se u stanicu i odskliže se po tračnici u zid. Za 20 sekundi doleti druga, puna, s još većom masom i projde isti put, samo kaj se ne zaustavi u zidu nego u kršu koji je ostal od prve. Imaš lančani sudar kabina.

Ne mora. Njemu je bitno da u svakoj stanici ima dovoljan broj kabina. Čak, ako se očekuje velika gužva ujutro, onda većinu kabina našlihtaju dolje, a za povratak navečer - gore.


Kaj, to znači da prije prve vožnje dovlečeju još pojačanje odzgora?

#60 ruxrux

ruxrux
  • Članovi
  • 2,428 posts
  • Joined 15.02.2007.
  • LocationSan Jose, Kalifornija

Posted 27.04.2007. - 22:33

Kaj, to znači da prije prve vožnje dovlečeju još pojačanje odzgora?

Ako malo dulje pratis, vidjet ces da tu i tamo prebacuju prazne kabine gore-dole izvan voznog reda.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users