Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Sarajevska žičara na Trebević


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#21 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 185 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 06.04.2018. - 12:54

I evo ga:

 

 

Trebevićka žičara je nakon 26 godina konačno puštena u rad. Svečanom otvaranju prisustvovale su brojne zvanice, a Abdulah Skaka i Edmond Offermann, glavni donator obnove žičare, pokrenuli su žičaru.

link na članak: https://www.klix.ba/vijesti/bih/svecano-otvorena-trebevicka-zicara-simbol-i-ponos-sarajeva/180406016

 

Možda i Zagreb treba čekati ukupno 26 godina na obnovu Sljemenske ? Dakle još 15 godina....

Dakle , kao i do sada, najzaostaliji smo u regiji i ...i još nemamo donatora !


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#22 Satra3

Satra3
  • Članovi
  • 110 posts
  • Joined 29.04.2012.
  • LocationSarajevo

Posted 06.04.2018. - 16:12

Od 14:00 žičara je otvorena za građane.

 

Članak i slike:

https://www.klix.ba/...nja/180406069#1


ex MILCHO-K2

#23 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,054 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 06.04.2018. - 22:26

Da, zaostajemo i za bečkim nemanjem žičare na Wienerwaldu, stvarno se želim raniti od tuge i kompleksa manje vrijednosti. No očito Zagreb vidi samo provinciju i potkivao bi žabe da vidi da to rade negdje u regijonu.

Uglavnom racionalno ne znači zaostalo, a Sarajevo ima drugačije realne i nepromjenjive geografske potencijale od Zagreba.

I na temi o sarajevskoj žičari nije mjesto ovome, dovoljno raspravljamo na zagrebačkim temama.


Ugl drago mi je da Sarajevo obnavlja barem dio onoga što je za turizam bilo prije rata, tu se može ostvariti puno, koliko god je tužna činjenica da normalni javni transport u gradu propada.

#24 Satra3

Satra3
  • Članovi
  • 110 posts
  • Joined 29.04.2012.
  • LocationSarajevo

Posted 07.04.2018. - 10:48

Zato Sarajlije zavide Zagrepčanima na javnom gradskom prevozu, koji je kod nas zadnjih 8 godina u raspadu. 

 

Inače bio je i gradonačelnik Zagreba na otvorenju.

https://www.faktor.b...e-iare-291003#1

 

Pocjene su da je prvi dan Žičaru posjetilo 6000 ljudi, pa je zbog kapaciteta u samo par sati rada (14-17) duplo oboren rekord sa otvorenja 1959. Tako da je veći kapacitet iskorišten u fulu.

 

Ovo je probudilo veliku nostalgiju kod starijih Sarajlija koji su u djetinjstvu i mladosti često, a neki i svaki vikend putovali žičarom na trebević, uživajući u prelijepom pogledu na Sarajevo, tako da je tih starijih ljudi bilo najviše među putnicima.

Neke od njih koji su živjeli i odrastali blizu žičare, u ta stara vremena radnici su besplatno puštali da se vozaju kad nije bilo puno putnika, a neka su djeca pravila pasjaluke pa su znali gađati ljude iz žičare, o čemu se pisalo i prvih dana rada prije 59 godina.

 

Prije rata putovalo se 12 minuta. U opticaju je bilo 50 kabina sa 4 sjedišta

Sada se putuje 7 minuta, a u opticaju su 33 kabine sa po 10 sjedišta,

 

Vrijeme je trenutno po proljetno-jesenskom režimu 9-18, zimi će biti 9-16 a ljeti 9-20. Moguće je da će biti korekcija dok se sve uhoda.

 

Za prvo vrijeme cijena povratne karte je za domaće 6KM (oko 3 eura) a za strance 20KM (oko 10 eura). Nakon provog vremena trebale bi se uraditi analize, i korekcije cijena.


ex MILCHO-K2

#25 Trebor

Trebor
  • Članovi
  • 209 posts
  • Joined 04.04.2007.
  • LocationZagreb-N. Retkovec

Posted 07.04.2018. - 11:02

Za građane Sarajeva je 3 € ili za sve građane BiH?



#26 Satra3

Satra3
  • Članovi
  • 110 posts
  • Joined 29.04.2012.
  • LocationSarajevo

Posted 07.04.2018. - 11:10

Za građane BiH 3€

 

Mislim da će se tu nešto ubrzo prilagođavati, jer bi zakon ovo mogao protumačiti kao diskriminaciju stranaca.

 

Opet gradske vlasti su u problemu, kako da žičara bude rentabilna, a da da bude prihvatljiva za standard naših građana.


ex MILCHO-K2

#27 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,054 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 08.04.2018. - 02:24

lol, a hoće li gledati dokumente da dokažu tko je domaći ili možeš proći sa "zdravo, šta ima"...

Kako god bilo 20 KM je jako puno i destimulativno i za turiste iz dobrostojećih država, no dobro, u BiH i kao turist iz Hrvatske čovjek na malo što potroši osjetne količine novaca pa se i može izdržati. No mislim da je cijena ipak mogla biti malo balansiranija, ne baš za sitniš ali ne ni na razini Londona.

#28 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 185 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 08.04.2018. - 07:31

lol, a hoće li gledati dokumente da dokažu tko je domaći ili možeš proći sa "zdravo, šta ima"...

To neće proći, jer kaže se "zdravo, šta ima BA"

:mig:

Ma pustiti će tebe Sarajlije da platiš koliko domači, 'al ćeš puknuti od zaje*****


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#29 mgalic2

mgalic2
  • Članovi
  • 365 posts
  • Joined 08.01.2017.
  • Location_

Posted 08.04.2018. - 08:49

lol, a hoće li gledati dokumente da dokažu tko je domaći ili možeš proći sa "zdravo, šta ima"...

Zašto ne? Dubrovačke zidine su besplatne za stanovnike Dubrovačko-neretvanske županije, uz predočenje osobne iskaznice. Nitko ih ne tjera pokazati, ako ne žele onda plate 150 kn i mirna Bosna.



#30 man_464

man_464
  • Članovi
  • 24 posts
  • Joined 21.03.2018.
  • LocationSarajevo, Bosna i Hercegovina

Posted 08.04.2018. - 18:11

Par od danas. Vožnja je predivna, i iznimno tiha. Gužve su velike, čeka se od 30 do 180 minuta na ulaz.
wyQHjba.jpg
r8cbdGG.jpg
FlE2Esu.jpg
uyC2u9r.jpg
4dKkxya.jpg
N3gOS7e.jpg
rW7iAFo.jpg
SVWdCMR.jpg

JKsUPYU.png Lohner typ E - WL 4422 / GRAS 712


#31 DB

DB
  • Članovi
  • 11,633 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 06.07.2018. - 11:50

Evo još jednog priloga trebevićkoj žičari:

 

LOGICNO.COM

 

Kad zet pokloni žičaru!

 

04/07/2018 INDIRA BULJUBAŠIĆ

 

Indira-Buljubasic-940x560.jpg

 

Većina nas je bar jednom u životu čula narodnu tvrdnju koja kaže: „Odande si odakle ti je žena.“ Izgovorena u društvu, odmah biva počašćena slavodobitnim ženskim osmijesima i  odbačena skupljenim muškim obrvama. Kakogod, narodnim mudrostima treba vjerovati jer su nastale na viševjekovnom iskustvu. Tako, slavodobitno, mislim ja, žena.

 

Uz obrazloženje da Sarajevo voli kao da je rođen u njemu, Edmond Offermann, biznismen holandskog porijekla, ovog proljeća je rodnom gradu svoje supruge Maje- Amre Serdarević, nuklearne fizičarke koja živi i radi u Americi, poklonio ni manje ni više nego obnovljenu žičaru.

Sarajevska ili, kako je još zovu, Trebevićka žičara, napravljena je rukama i združenim naporima vrijednih radnika jugoslavenskih firmi: Impola iz Slovenske Bistrice, Termoelektroiz Beograda, Jelšingrad iz Banjaluke i Energoinvest iz Sarajeva. Pogonski dio uvezen je iz tadašnje Čehoslovačke. Sa radom je počela s proljeća 1959. godine.Duga 2.100 metara u to vrijeme bila je najveća u regionu. Povezivala je grad i Trebević, dižući planinare i izletnike sa 583 metra nadmorske visine na visinu od 1.160 metara, do Vidikovca, trebevićkog uzvišenja sa kojeg se, kako mu i samo ime kaže, pruža divan pogled na grad.

 

image001.jpg

Sarajevska žičara, 5. 5. 1959. godine

 

Svečanim ruhom žičara je posebno zasjala 1984. godine kada je Sarajevo bilo domaćin XIV zimskih olimpijskih igara, prvenstveno zbog takmičenja na trebevićkoj bob-stazi. Ova staza, kombinirana za bob i sankanje, izgrađena je uoči Zimskih olimpijskih igara u Sarajevu, a gradila je njemačka firma Dayle. Inače, radovi oko bob-staze bili su povjereni profesoru Gorazdu Bučaru koji je s grupom arhitekata napravio tadašnje olimpijsko remek-djelo.Važila je za jednu od najzahtjevnijih staza na svijetu, pa je sasvim razumljivo da su žičarom do ovog olimpijskog borilišta svakodnevno dolazile hiljade ljubitelja sporta.

Potpuno uništena usljed ratnih dejstava, sarajevska žičara je čak 26 godina čekala da se njene kabine ponovo pokrenu, izrone između bistričkih bašti i avlija i krenu put Trebevića. I ko zna koliko bi još čekala da zet s početka ovog teksta, gospodin Edmund, nije poželio da svima koji to požele pomogne da osjete ono što je osjetio on kad se 1991. godine žičarom popeo do Trebevića. Za obnovu žičare donirao je 3,8 miliona švicarskih franaka.

 

image002.jpg

Dr. Edmund Offerman pored olimpijske kabine, izložene u sarajevskoj Vijećnici – © Klix.ba

 

Svečanim otvorenjem 6. aprila, koji se obilježava kao Dan oslobođenja Sarajeva u Drugom svjetskom ratu, trebevićka žičara je ponovo puštena u promet. Na njenom đerdanu nanizane su 33 kabine, čiji je ukupni kapacitet 1.200 ljudi. Vožnja do Vidikovca traje trajati oko sedam minuta. Kabine su snabdjevene svim sigurnosnim i signalnim uređajima, kao i akumulatorom za slučaj nestanka struje. Na polaznoj i trebevićkoj stanici izgrađene su čekaonice u kojima se nalaze i mali bifei.

Četiri vokala kultne sarajevske grupe Ambasadori: Zdravko Čolić, Hari Varešanović, Ismeta Dervoz i Jasna Gospić, snimili su pjesmu čiji je autor Zlatan Fazlić Fazla. Za kraj vam poklanjam stihove i link na kojem možete poslušati pjesmu „Trebević opet silazi u grad“. Vjerujem da će neke od vas podsjetiti na neka davna vremena, a onim mlađima poželjeti dobrodošlicu.

 

 

Trebević opet silazi u grad

 

Kako da zaborave dječje oči borove,
i jele u vedrom danu?
Lješnjaka šuma, kolač s mirisom ruma
i malo ciklama za mamu.

Odjekuju poljupci, jedna je mladost,
kapije grada pamte nam korake.
Stara žičara stenje, polako se penje
nebu pod oblake.

Dolazi nam nova mladost
sunce je pobjeglo u hlad,
prosulo po nama radost,
Trebević opet silazi u grad.

Jednog dana je jako počeo padati snijeg,
cijeli svijet se odjednom stvorio tu
bijeli praznik bez kraja, cijeli jedna raja
ko u najljepšem snu.

Vidikovac čeka, strpljiv ko rijeka
kad brana joj teška na put stane
puno dobrog nas čeka, naša srca su meka
ja vjerujem u sretnije dane.

 

 

----------------------------------------------------------------

Zanimljiv članak, a zanimljivi su i komentari ispod. S korelacijama na medvedničku žičaru.  :) 






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users