Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Sarajevska žičara na Trebević


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 25.02.2006. - 01:07

Pozdrav svima!
Nije baš ovdje mjesto da pitam o Hrvatskim žičarama, ali opet i nije da nije. Dakle zanima me, pored Sljemenske za koju znam da je u funkciji (a ako može malo i slika :P :P da neko postavi), i Dubrovačke za koju znam da još liječi ratne rane (kao i naša Sarajevska tj. Trebevička) da li još u Hrvatskoj ima žičara ? Da li se nešto radi na osopsobljavanju Dubrovačke žičare na Srđ, kojom sam krajem 80-tih išao 2x i zaista se ne zna da li je bio ljepši pogled iz kabine prema starom dubrovačkom gradu i pučini mora, tehnička oprema, sajle, stupovi, polazna i dolazna stanica ili ukupni dojam na vrhu Srđa.
Naša sarajevska tavori (iščekuje do besvjesti obnovu). 1956. su je izgradili Česi tj. tadašnji ČKD. Imala je tri kapitalna remonta kada su mjenjane sve sajle, remontovani pogonski motori i potpuno promjenjene kabine (veće srebrene su zamjenjene manjim raznobojnim-svaka kabina druga boja).
Odmah iza rata češki nasljednik ČKD-a je nudio dosta povoljno remont cjelokupne žičare međutim našoj gospodi to nije odgovaralo, jer su imali veće ambicije da produže stazu koja sada (tj. od osnutka žičare) počinje kod današnje Rezidencije češkog ambasadora u Frajnevačkoj ulici na Bistriku, a završava na obronku Trebevića zvanom Vidikovac - Draguljevac. Zamišljeno je da bi nova tj. obnovljena žičara trebala polaziti već iz parka prekoputa Gradske Viječnice, da gornja stanica žičare postane protočna međustanica, a da krajnja bude negdje na rasponu lokaliteta Dobre Vode - Vrh Trebevića u R. Srpskoj, što bi pokrenulo protok ljudi i bolju komunikaciju među turistima, stanovnicima, narodima i sl. Za ovakav poduhvat češka ponuda im nije bila dobra, pa su pregovarali sa Nijemcima i Austrijancima, ali do dan danas ništa od svega toga ni "na mapi".
Jedino se sad u istom maniru priča o izgradnji velike kabinske žičare iz Hrasnice pored Ilidže kod Sarajeva pa do na Vrh Igmana (olimpijske planine). Međutim i ovaj projekt je prilično skup i preambiciozan (mada bi bio vrlo sretan da bude realiziran :lol: :lol:)
O ovom projektu nešto ima na linku, ako nekog interesira:
Poslana slika

P.S. Sad vidim da ovdje kod nas brkaju pojmove pa ovaj projekt nazivaju uspinjačom, a riječ je o žičari, dok uspinjaču - funicular nazivaju kosim liftom :? :? :? :shock:
Malo sam udavio, pozdrav igorail ! :wink:

#2 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 07.04.2006. - 12:58

Možeš postati koju fotku trebevičke žičare? Sjećam se da sam se njome vozio negdje 1982-83 godine i jaaako me podsjećala na našu sljemensku žičaru koja i danas vozi.

OK pokušat ću pronaći, a je li te zanima u razvaljenom ili predratnom izdanju? Sad mi nisu dali slikati :shock: :shock: :shock: kažu treba potvrda od novog kontrolora iz novog personalnog sastava (pošto je stara uprava nasilno - štrajkom smjenjena :roll: )
Lijep pozdrav igorail! :wink:

#3 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,670 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 07.04.2006. - 13:06

Možeš postati koju fotku trebevičke žičare? Sjećam se da sam se njome vozio negdje 1982-83 godine i jaaako me podsjećala na našu sljemensku žičaru koja i danas vozi.

OK pokušat ću pronaći, a je li te zanima u razvaljenom ili predratnom izdanju? Sad mi nisu dali slikati :shock: :shock: :shock: kažu treba potvrda od novog kontrolora iz novog personalnog sastava (pošto je stara uprava nasilno - štrajkom smjenjena :roll: )
Lijep pozdrav igorail! :wink:


Zanima me trenutno stanje.
Ali naravno ako imaš neku predratnu sliku, to bi isto bilo OK da se podsjetim vremena prije Olimpijade, dok sam često jurio u Sarajevo ( :wink: )

#4 Satra3

Satra3
  • Članovi
  • 110 posts
  • Joined 29.04.2012.
  • LocationSarajevo

Posted 26.01.2018. - 15:45

U toku je obnova na koju se čekalo 26 godina. Danas su postavljene prve gondole.

J3I5JYE.jpg7X91GVd.jpgP7h74N3.jpg

https://www.facebook...JI6X_1Pmpipda_M


ex MILCHO-K2

#5 željko halambek

željko halambek
  • Članovi
  • 2,545 posts
  • Joined 07.12.2005.

Posted 27.01.2018. - 12:52

Svaka čast sarajlijama.  :jup



#6 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 28.01.2018. - 12:19

Svaka čast sarajlijama.  :jup

 

Aaa, b'daleee ...

Mogli su iskopati kilometar metroa. f040.gif



#7 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,113 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 28.01.2018. - 15:06

 

Aaa, b'daleee ...

Mogli su iskopati kilometar metroa. f040.gif

 

Jelda. :mrgreen:



#8 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,060 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.01.2018. - 18:01

Nemojte sad zagađivati raspravu zagrebačkim offtopicom jer jednostavno ćete zbuniti ljude koji ovdje pišu korisne stvari a nisu upućeni u te interne fore.

 

No obratite pozornost na razlike u geografiji pa se onda glupirajte.  :zivio:



#9 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 28.01.2018. - 21:47

....

 

No obratite pozornost na razlike u geografiji pa se onda glupirajte.  :zivio:

 

Hear, hearb010.gif



#10 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 29.01.2018. - 02:37

Lijepo !  Udobne francuske Sigma Diamond kabine....Ostalo čini mi se Doppelmayr... i farbanje mi se čini retro u nekoliko boja . Naime tamo su kabine 2. generacije bile iste kao i zagrebačke i i isto u 3-4 boje  mješane. Originalne sarajevske su bile mislim sve srebrne i kockaste proizvodnja Swoboda Austrija, a pogon i dr. češko.


drazen

#11 ivog

ivog
  • Administratori
  • 11,836 posts
  • Joined 16.10.2005.
  • LocationKrapina

Posted 29.01.2018. - 15:29

Imao sam priliku nedavno proći ispod trase te žičare i vidim da su se stvarno pošteno primili posla. Prije mjesec dana ne bi nikad rekao da će uskoro sve to provozati. :)



#12 Satra3

Satra3
  • Članovi
  • 110 posts
  • Joined 29.04.2012.
  • LocationSarajevo

Posted 03.02.2018. - 00:16

25071100327_2c4b473706_o.jpghttps://forum.klix.b...t81936s875.html


ex MILCHO-K2

#13 Janko

Janko
  • Članovi
  • 365 posts
  • Joined 05.02.2008.
  • LocationZagreb

Posted 03.02.2018. - 13:09

Otkad je komputera, više ničemu ne smiješ vjerovati...

Otkud tri sajle???



#14 Satra3

Satra3
  • Članovi
  • 110 posts
  • Joined 29.04.2012.
  • LocationSarajevo

Posted 03.02.2018. - 18:43

Ne znam čemu služi srednja sajla, ide sredinom stubova. Vidio sam da ima na nekim Leinterovim žičarama, a na nekim ne.

 

Evo ovdje ima članak o prvoj probi prošle subote, sa slikama

https://www.faktor.b...sarajeva-281589

 

FB stranica trebevićke žičare. Ima slika sa radilišta, ali i slika stare žičare.

https://www.facebook...ebevickezicare/


ex MILCHO-K2

#15 drazenb67

drazenb67
  • Članovi
  • 993 posts
  • Joined 04.10.2005.

Posted 03.02.2018. - 20:42

to je kabel za komunikaciju, rasvjetu stupova i dr...negdje se izvodi podzemno a negdje po stupovima, nije isključeno niti da postoji i sustav dogrijavanja sjedala na stupovima ovisno o zelji investitiora...


drazen

#16 Arno

Arno
  • Članovi
  • 2,527 posts
  • Joined 04.09.2005.

Posted 08.02.2018. - 07:28

to je kabel za komunikaciju, rasvjetu stupova i dr...negdje se izvodi podzemno a negdje po stupovima, nije isključeno niti da postoji i sustav dogrijavanja sjedala na stupovima ovisno o zelji investitiora...

 

 

Dogrijavanje sjedala se izvodi samo u stanicama, ne na stupovima.

 

Komunikacija podzemno je ljepša, ali vjerojatno je ovo jeftinije rješenje.

I žičara je Leitnerova.



#17 Satra3

Satra3
  • Članovi
  • 110 posts
  • Joined 29.04.2012.
  • LocationSarajevo

Posted 09.03.2018. - 08:12

Lijepo !  Udobne francuske Sigma Diamond kabine....Ostalo čini mi se Doppelmayr... i farbanje mi se čini retro u nekoliko boja . Naime tamo su kabine 2. generacije bile iste kao i zagrebačke i i isto u 3-4 boje  mješane. Originalne sarajevske su bile mislim sve srebrne i kockaste proizvodnja Swoboda Austrija, a pogon i dr. češko.

 

Što se tiče druge generacije, bile su crvene, žute i plave, ali čini mi se da je crvenih bilo najviše. Po jedna crvena i žuta sačuvane su u krugu preduzeća GRAS koje je do rata upravljalo žičarom.

 

Što se tiče novih, najavljeno je da će biti u olimpijskim bojama, ali je samo po jedna plava, crvena, zelena i žuta, ostale će biti crne.

U srijedu je prvi put bila proba sa svim kabinama.

 

40649392882_892e62e6f6_o.jpg

Još slika: http://www.skyscrape...1415714&page=52


ex MILCHO-K2

#18 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 09.03.2018. - 10:54

U srijedu je prvi put bila proba sa svim kabinama.

 

Kad je najavljeno otvorenje zicare?

 

pozdrav

toma


Three Blind Mice

#19 diogen151

diogen151
  • Članovi
  • 187 posts
  • Joined 25.09.2017.
  • LocationZagreb

Posted 12.03.2018. - 20:26

Kad je najavljeno otvorenje zicare?

pozdrav

toma

Kažu da je otvorenje 6. travnja:
 

Testiranje gondola Trebevićke žičare počelo je krajem januara i još uvijek se sve detaljno provjerava kako bi građani 6. aprila, na Dan grada Sarajeva, imali priliku da se sigurno provozaju žičarom. I mi smo se ukrcali na testnu vožnju u jednu od gondola te vam donosimo video i fotografije prelijepog pogleda na Sarajevo.

Citat je odavde: https://www.klix.ba/...ajevo/180312032


comments > /dev/null  , pogotovo 2>&1


#20 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,833 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.03.2018. - 00:59

Kažu da je otvorenje 6. travnja:
 

Citat je odavde: https://www.klix.ba/...ajevo/180312032

Dan oslobođenja Sarajeva.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users