Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Žičare na skijalištu Sljeme


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#21 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,110 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 05.05.2013. - 12:57

Ne bih rekao da bijela vučnica ima 4 stupa. Ovo je slika bijele vučnice s destinacije.com.
...

Ima 4 stupa na pravilnim razmacima ne računajući naravno gornje i donje okretište.

Evo moje slike (doduše slikao je drazenb67 s mojim fotićem), ovo je dakle stup br. 2, a u daljini se vide još 2 stupa. Onaj "zadnji" koji se nadzire na zaravnjenju je zapravo gornje okretište s pogonom, a vidi se sa strane i drvena kućica.

1.jpg

#22 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 05.05.2013. - 14:36

Oops, bio sam uvjeren da je 7 i još sam na onoj slici malo krivo procjenio :oops: :oops: :oops:
P.S.
tram4, s obzirom da upravljaš forumom pitao bih te jedno pitanje. Napravio sam dokument u kojem sam opisao jedn rijetki tip žičare i naslikao pojednostavljene slike tog sistema. Da li mogu staviti u nazivu FAQ?
 

Odgovorit ću ti preko PP-a, tram4.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#23 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,110 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 10.05.2013. - 02:09

Evo male dopune i ispravka tehničkih karakteristika svih žičara. Podaci su dobiveni iz
službene tehničke dokumentacije.

Žičara trosjed

 

- stanje pri gradnji:

Tip: trosedežnica s fiksnom drškom
Proizvođač: Girak seilbahnen, Austria

Godina izgradnje: 1988.
Izvođač: Monting - Ro Energetika, Zagreb

Duljina trase: 890m
Visina gornje postaje: 1029,7m. n. v.

Visina doljne postaje: 732m. n. v.

Visinska razlika: 300m
Kapacitet žičare: 1964osoba/h u jednom smjeru
Brzina: 2m/s

Snaga motora: 236kW
Broj sjedala: 145

Kapacitet sjedala: 3

Tepih: ima
Trajanje vožnje: 7min

 

- stanje nakon gradnje (dopunit ću naknadno)

 

Posljednji remont: 2012.

 

 

 

Vučnica Bijela

 

- stanje pri gradnji


Tip: vučnica sidro s fiksnom drškom

Proizvođač: Stemag, Austria

Godina izgradnje: 1975.

Izvođač: Dalekovod, Montelektro Zagreb

Duljina trase: 390m

Visina gornje postaje: 1025m. n. v.

Visina donje postaje: 931m. n. v.

Visinska razlika: 84m

Kapacitet žičare: 820osoba/h

Brzina: 2.5m/s

Snaga motora: 30kW

Broj sidra: 36

Kapacitet sidra: 2

Pogon: gornja stanica

Broj stupova: 4

Trajanje vožnje: 2,6min
 

- stanje nakon gradnje (dopunit ću naknadno)

 

Posljednji remont:....

Elektrooprema:

 

 

 

Vučnica Zelena

 

- stanje pri gradnji

 

Tip: vučnica sidro s fiksnom drškom

Proizvođač: Stemag, Austria

Godina izgradnje: 1970.

Izvođač: Dalekovod, Zagreb

Duljina trase: 426m

Visina gornje postaje: 1007m. n. v.

Visina donje postaje: 896m. n. v.

Visinska razlika: 105m     

Kapacitet žičare: 950osoba/h

Brzina: 3m/s

Snaga motora: 35kW

Broj sidra: 38

Kapacitet sidra: 2

Pogon: gornja stanica

Broj stupova: 4

Trajanje vožnje: 2,37min

 

- stanje nakon gradnje (dopunit ću naknadno)

 

Posljednji remont:....

Elektrooprema: ....



#24 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 11.11.2013. - 15:53

Snijeg na Sljemenu :pahuljica :pahuljica :pahuljica To je dobra vijest, no evo i one loše. Danas je zbog lošeg vremena na skijalištu Sljeme palo stablo na žičaru (ne zna se koju). Evo citat s indexa:

Zaboravite na Sljeme

Snijeg je zabijelio Sljeme do kojeg je danas nemoguće doći.

Olujno nevrijeme, uz jake nalete vjetra i snijeg pokosilo je i Sljeme. Djelatnici Šumarije čistili su prilazne ceste, a usprkos prijepodnevnim intervencijama, ekipe se povlače. "Opasno je, posao će obaviti kad se stanje smiri" kaže direktor Sljemena Dragutin Žiljak i poručuje: danas zaboravite na Sljeme.

"Ne ići gore, Sljeme je još uvijek neprohodno, a vjetar te jačine da bi mogao uzrokovati nova padanja. Drveća po cesti još ima, čak nam je jedno drvo palo i na žičaru. Najbolje bi bilo pričekati današnji dan da prođe i sutra krenuti u detaljno čišćenje i saniranje", kaže Žiljak.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#25 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 25.11.2013. - 17:51

Opet snijeg, a s njime prvi put ove godine testno kreću s radom topovi!!!

Današnji dan svojim je dovoljno niskim temperaturama omogućio puštanje u testni rad snježnih topova na Sljemenu. Stavljanje u rad strojeva za proizvodnju "umjetnog" snijega već u posljednjem tjednu studenog svakako je vrlo dobra vijest kako za sve zaljubljenike u Sljeme i sportove na snijegu, tako i za organizatore slalomskih utrka Svjetskog kupa na Sljemenu, a koje će uslijediti odmah na početku iduće 2014. godine, točnije, 4. i 6. siječnja.

U prilogu vam donosimo i djelić današnje atmosfere sa Sljemena...

http://www.skijanje....u-radu?id=24986

Ima i par slika, pa ako netko hoće vidjeti...


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#26 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 25.01.2014. - 23:10

Nakon ovog snijega i loših vijesti u gradu podno gore, na gori iznad grada dobra vijest:


Sljeme u radu s prvim danom veljače y4348351257479510.jpg

U Hrvatskoj je konačno pao snijeg. Ali ono što još više veseli je svježi snijeg na hrvatskim, ali i nekim obližnjim skijalištima. Naziru se i otvaranja hrvatskih skijališta

Konačno je došao kraj toploj zimi. Centimetri novog snijega, praktički prvog pravog ove zime, neumorno rastu. Tako primjerice u Hrvatskoj Zavižan i Sljeme bilježe najviše snijega, čak 45 cm, koliko je palo u nešto više od 36 sati. Upravo je navedena količina snijega, te temperatura koja je otišla u duboki minus, zaslužna za start skijaške sezone koji se na Sljemenu očekuje naredni vikend, vjerojatno u subotu 01.02. Bit će to jedno od najkasnijih otvaranja sezone, no sasvim sigurno će razveseliti brojne skijaše i bordere koji s nestrpljenjem očekuju otvaranje skijališta. 

Prema informacijama Dragutina Žiljka, rukovoditelja zagrebačkog skijališta, na stazama je mjestimice palo između 20 i 45 cm snijega te su radnici iskoristili navedene uvjete za što bržu pripremu staza. Strojevi su već izašli na stazu, a posljednja 24 sata neumorno rade i topovi, i to punim kapacitetom. Zbog temperatura koje su se spuštale i ispod -10ºC topovi su mogli raditi maksimalnom snagom zbog koje je potrošnja vode išla sve do 90 litara u sekundi. 

Već je poznato kako je upravo jezero podno Crvenog spusta kronična sljemenska boljka te će se zbog toga u narednim danima morati smanjiti intenzitet proizvodnje snijega kako bi omjer pražnjenja i punjenja dosegao 2:1 (60 litara u sekundi : 30 litara u sekundi), dok je jučer i noćas taj omjer bio čak 3:1. Iz tog razloga, prema sadašnjim procjenama, završetak uređenja staza očekuje se u narednih osam dana, nakon čega će se skijalište pustiti u rad.  

Spomenimo još samo kako je na Platku palo između 30 i 60 cm snijega nošenog jakom burom, slično kao i na ostalim goranskim skijalištima. No najveći problem Platka je i dalje olujni vjetar koji radi velike probleme. U trenutku pisanja ovog članka još uvijek nemamo podatke o eventualnom puštanju skijališta u rad.

http://www.skijanje....eljace?id=25182


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#27 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,110 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 13.03.2015. - 01:25

Prenesen citat iz teme:

http://www.zeljeznic...-zicara/page-24
 

.....treba razmiliti da li je pametno odmah utrošiti novce za novu dostupnu žičaru, ili uložiti u šesterosjed (bolje bi bilo komb. šesterosjeda i kabina za 8 osoba, sami trošak je minorno veći) kao zamjenu za trosjedežnicu (a nju možda na Bijelu Livadu premjestit..... napravit puno veće akumulacijsko jezero za zasnježivanje (što je već godinama problem za Sljeme), otvorit Panjevinu te ski-routu na dnu Crvenog (ispod sadašnjeg trosjeda), što bi povečalo na 6 - 7 km staza Sljeme (a i glavni dio skijališta - Crveni spust bi imao alternativu za vrijeme natjecanja).


Mislim da to isključivo ovisi o potražnji za žičarom Dolje - Sljeme, jer ako bi kapacitet u tom slučaju ipak bio prevelik onda ova ideja o povećanju skijališta i iskoristivosti postojeće sjedežnice ipak ne opravdava gradnju te veće žičare. Ne shvaćam zašto micati ionako kratko sidro na bijelom spustu s ultrakratkom sjedežnicom, a nije ni tako strmo da bi to sidro bilo nezgodno ili teško savladivo za početnike. No ulaganje u proširenje ski-staza kao i u daljnje ulaganje u Park prirode Medvednica kao turističko odredište je svakako potrebno, pogotovo za sadržaje u toplije doba godine. Što se tiče crnog spusta ili Panjevine, koliko ja znam to je preuska i totalno neadekvatna staza za današnje poimanje skijanja. Onda bolje napraviti potpuno novu stazu nego vraćati Panjevinu, meni na Sljemenu fali i staza za početnike i za učenje, ajde imamo zeleni spust ali mislim da bi trebala još koja. Bijeli spust i livada je čista improvizacija, za početnike kao što sam ja je prekratka za ozbiljno učenje i treniranje rekreativnog skijanja.

#28 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 13.03.2015. - 16:22

Prenesen citat iz teme:

http://www.zeljeznic...-zicara/page-24
 

Mislim da to isključivo ovisi o potražnji za žičarom Dolje - Sljeme, jer ako bi kapacitet u tom slučaju ipak bio prevelik onda ova ideja o povećanju skijališta i iskoristivosti postojeće sjedežnice ipak ne opravdava gradnju te veće žičare. Ne shvaćam zašto micati ionako kratko sidro na bijelom spustu s ultrakratkom sjedežnicom, a nije ni tako strmo da bi to sidro bilo nezgodno ili teško savladivo za početnike. No ulaganje u proširenje ski-staza kao i u daljnje ulaganje u Park prirode Medvednica kao turističko odredište je svakako potrebno, pogotovo za sadržaje u toplije doba godine. Što se tiče crnog spusta ili Panjevine, koliko ja znam to je preuska i totalno neadekvatna staza za današnje poimanje skijanja. Onda bolje napraviti potpuno novu stazu nego vraćati Panjevinu, meni na Sljemenu fali i staza za početnike i za učenje, ajde imamo zeleni spust ali mislim da bi trebala još koja. Bijeli spust i livada je čista improvizacija, za početnike kao što sam ja je prekratka za ozbiljno učenje i treniranje rekreativnog skijanja.

 

Istina je da bi sedežnica bila kratka, no Bijela Livada stvarno zna biti zakrčena i mislim da bi se kompletnim uređenjem skijališta mogao dodati možda paralelni tanjurić (koji je ipak mrvicu lakši za početnike nego sidro), ili odmah iskoristiti sedežnicu koja bi se eventualno micala (postoje i mnogo kraće, npr. Brunarica na Vogelu mi prva pada na pamet, gdje nisu dodavali još jednu vučnicu, nego odmah stavili skroz novu četverosjedežnicu). Bijela livada je primjer "široke plave" staze (sa malim nagibom, dobra za početnike), i zasada jest improvizacija, no uz neko proširenje od 20 - 30 m prema jugu (vučnici), staza bi stvarno dobila solidnu širunu od 50 m, i uspio bi se napraviti pravi snow park za boardere, koji je kao stvoren za ovakav lagani nagib Bijele livade. Mislim da u Bijeli spust ne treba ulagati, to u biti nije ski staza, nego ski put, te ne zahtijeva proširenje. A što se tiče trosjedežnice, kapacitetom stvarno zna biti usko grlo, a i uskoro navršava 30 godina. Prava staza za početnike (znači blaža crvena, "VSL staza") bi trebala biti produženi Zeleni spust prema dnu sadašnje trosjedežnice. Nagib je oko 30% konstantno, što je veoma dobro, a dužina tog produljenog zelenog spusta od početka do kraja nove sedežnice je oko 1,2 - 1,3 km što je ni predugo ni prekratko. Panjevina bi bila crna staza (ne prestrma, nego baš klasična crna), s prosj. nagibom od 50%, što je veoma dobro za stazu takvog tipa, koja nedostaje Sljemenu (ako zanemarimo onaj kratki strmi dio Crvenog spusta), znači staza za profesionalce. Isto tako, radi normalnog završetka Panjevine, bilo bi logično da nova sedežnica kreće oko 100 m južnije od dna sadašnje. To je u biti skroz nova staza koja koristi samo taj početak Panjevine. Napravio sam skice i kako bi to otprilike izgledalo (oko produženog Zelenog, Crvenog i Panjevine):

 

sljeme-2.png

 

 

sljeme-2a.png

 

 

sljeme-3.png

 

1 - Crveni spust

1a - Slalom strmi

2 - Zeleni spust

2a - Plavi spust

2b - Vrh Zelenog spusta

3 - Bijela livada

4 - Bijeli spust

4a - Ski put prema Zelenom spustu

5 - Panjevina

5a - Gornja Panjevina

5b - Ski put prema Panjevini

 

Mislim da bi od povečanja Sljemena to više manje bilo to. Sljeme neće nikada moću konkurirati ni visinom ni veličinom, no pozicija skijališta je najbitnija, na 45 minuta od prve žičare je milijun stanovnika, a može konkurirati (ako se nabavi još ratraka), i uređenosti staza.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#29 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,110 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 14.03.2015. - 02:24

Ok sad si mi malo pojasnio. Da, ovo mi se sviđa što si napravio i to bi bilo dobro.
Panjevina kakva je bila nekad nebi udovoljavala današnjim potrebama, ali ovakva nova proširena staza koja s početkom dijeli nekadašnju "trasu" Panjevine je ovako po planu ok. Ne znam kakva je konfiguracija terena niže od nekadašnjeg kraja te staze, no ako je i dalje nagib primjeren takvoj stazi onda bi to bilo odlično rješenje. Naravno u tom slučaju bi trosjedežnica bila premalog kapaciteta.

#30 vitomirZG

vitomirZG
  • Članovi
  • 13 posts
  • Joined 30.08.2016.
  • LocationZagreb

Posted 04.12.2016. - 17:06

Pozdrav!

Evo, i ja bih htio iznijeti svoj prijedlog uređenja i proširenja skijališta Sljeme, njegovih staza i žičara. Mislim da je stvarno velika prednost to što Zagreb u neposrednoj blizini ima skijalište, ali to što Zagreb ima OK skijalište od 4 km staza, po mom mišljenju nije dovoljno. Zato evo mog prijedloga. (Još nisam stigao napraviti kartu na koju bih ovaj prijedlog smjestio, ali napravit ću je što prije).

Za početak, krenimo s Trosjedom. Ta trosedežnica stvarno je u očajnom stanju. Na njoj se ponekad stvore tolike gužve da se ponekad mora smrzavati u redu 20-30 minuta. Usto, nije moderna, premalog je kapaciteta i spora je. Najbolje rješenje bilo bi sagraditi šesterosjed, koji bi rješio sve probleme. Pripadajuća staza Crveni spust dobila bi novu oznaku 1, a onaj strmi dio 1a.

Zatim, Bijela livada i Bijela vučnica. Tamo bi se, kako kaže KT4 318, trebala montirati sedežnica, ali ne Trosjed. Dovoljna bi bila nova trosedežnica ili četverosedežnica. Staza Bijela livada dobila bi oznaku 2, a onaj donji dio + sanjkalište 2a. Također, napravila bi se i druga staza s druge strane sidra, ne toliko široka kao 2 i 2a, ali također lagane do srednje-teške zahtjevnosti i dobila bi oznaku 3. Na stazi 2a sagradio bi se tanjurić za početnike na mjestu one vučnice Žutog mačka ali bi se produžila malo niže i bila bi dugačka otprilike 60-70 m.

Onda Zeleni i Plavi spust i pripadajuće žičare. Na mjestu sadašnje Zelene vučnice sagradilo bi se novo sidro, te bi se malo produžilo prema stazi 2, a ne kao što je sad stanje da moraš proplaninarit 30-35 metara od Zelene vučnice do Bijele livade. Zeleni spust dobio bi oznaku 4. Na Plavom spustu sagradio bi se tanjurić od otprilike sredine staze do dna Zelenog spusta. Staza bi se malo poravnala i proširila, u sadašnjem stanju je poprilično uska (proširiti za 5 m) i na puno mjesta je grbava ili neravna (gore-dolje, gore-dolje). Plavi spust od vrha do dna Zelenog spusta imao bi oznaku 4a, a nadalje 5.

Bijeli spust trebalo bi se uglavnom proširiti za 3-4 metara (koliko je moguće) i opskrbiti ga sustavom za zasnježivanje. Ovo bi bila neka vrsta mirne i opuštajuće staze kroz šumu koju na hrvatskim skijalištima zovu "Turistička", a u drugim državama primjer su staza 15a na Grossglocker resortu i nekoliko staza u Nassfeldu. Staza bi dobila oznaku 6.

I sad nekoliko prijedloga za koje još nisam siguran bi li to bilo najbolje rješenje.
Prvo, staza Panjevina. Obnovila bi se, očistila, te bi se (ako je to moguće) malo smanjio nagib. Također bi se uredila pristupna staza koja prolazi sadašnjim putićem, a također bi se napravila staza-dvije srednje-teške ili lagane zahtjevnosti koje kreću s Panjevine, a zavijaju zapadno od navedene staze. Jedna od tih staza činila bi velik luk koji bi završavao na dnu Panjevine, te bi s dna Panjevine nastavila prema dnu Crvenog spusta, čime bi se povezala Panjevina s Crvenim spustom. Druga od te dvije staze počinjala bi s vrha zavoja onog luka i završavala na dnu zavoja (napominjem, sutra ću poslati crtež svega toga). Staza Panjevina imala bi oznaku 7, blaža staza s lukom oznaku 8, a kraća blaža staza oznaku 8a. Staza od dna Panjevine do dna Crvenog spusta bila bi 9.

To je sve što sam uspio razraditi danas, sutra šaljem nastavak i crteže i karte svega ovoga.

Nadam se da nisam previše zakomplicirao :) .

Pozdrav!

#31 DB

DB
  • Članovi
  • 11,635 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 05.12.2018. - 10:53

Obnovit će Panjevinu, gdje su skijati naučili Kostelići

Prva je na redu, a projekt za njezinu revitalizaciju trebao bi biti završen iduće godine

 

b627ae0cded2c0eb2312.jpeg

 

Pokvarila se 1988. i jednostavno prestala voziti. Dotad, još od sredine 50-ih, jednosjedežnica na stazu Panjevina dovozila je najiskusnije skijaše jer tamošnji najteži spust nije bio za svakog. A skijati su na Panjevini učili i Janica i Ivica Kostelić, prisjetio se jučer Dragutin Žiljak, dugogodišnji rukovoditelj skijališta Sljeme i pripadnik treće generacije obitelji koja održava njegove staze, jer upravo žičara na Crnom spustu uskoro će u obnovu.

 

Voziti treba 1500 ljudi na sat Nekadašnju jednosjedežnicu zamijenit će četverosjedna viseća žičara sa zaštitnim poklopcem i spremištem sjedala, a natječaj za tvrtku koja će projekt obnove napraviti u sljedećih godinu dana traje do početka siječnja. Panjevinom bi se, tako, nakon više od trideset godina, ponovno trebale spuštati skije. – Staza je to koju su 50-ih radili Zagorci, tako što su krčili panjeve. Sama žičara bila je u cijelosti hrvatske proizvodnje, a radio ju je, između ostalih, Končar. U vrijeme kad je prestala voziti, taman se napravio trosjed uz Crveni spust i na Panjevini se prestalo skijati – objašnjava Dragutin Žiljak pa dodaje kako je zatvaranju Crnog spusta svakako pridonijela njegova težina, kao i činjenica da se na Crvenom spustu počelo sa zasnježivanjem. Što se obnove Panjevine tiče, osim revitalizacije postojeće jednosjedne skijaške žičare, morat će se izmicati i čitava njezina trasa. Točnije, planira se nova pozicija i za gornju i donju stanicu.

 

1f9d8c94aac0f1c421b8.jpeg

 

– Donju stanicu potrebno je pozicionirati 17-ak metara jugozapadno u odnosu na staru donju stanicu, dok je gornju stanicu potrebno predvidjeti na razini vršnog platoa – stoji u dokumentaciji Grada, u kojoj se navodi da kapacitet žičare treba biti 1500 osoba na sat, a voziti mora tijekom čitave godine kako bi na Panjevinu mogli i neskijaši. Napravit će i novi vidikovac Sam vršni plato rekonstruirat će se, a upravo u zgradi od najviše 1200 kvadrata napravit će se gornja stanica žičare. – Unutar površine platoa moguća je obnova postojećih, odnosno gradnja novih zgrada te prenamjena i preraspodjela postojećih sadržaja, s ciljem realizacije novog prostora vidikovca – kažu u Gradu i napominju kako je tako predviđeno Urbanističkim planom uređenja Vršna zona, koji je čekan godinama, a konačno donesen lani. 

Sam vidikovac moguće je predvidjeti kao dio prostora zgrade, odnosno kao otvorenu ili djelomično natkrivenu krovnu terasu, a “nužno ga je predvidjeti kao akcent u smislu samostalne otvorene konstrukcije optimalne visine i korisne površine koji će osigurati panoramski pogled i kapacitete koji će u potpunosti zadovoljiti razvojne planove Medvednice”. Unutar zone gradnje predviđen je i smještaj prostorija za potrebe Gorske službe spašavanja, sportskih klubova, prostorija za grupe škola skijanja, organizirane školske i izletničke grupe, a u podzemnoj etaži mora se naći i prostor za smještaj do tri stroja za uređenje skijaških staza.

 



#32 Westin

Westin
  • Članovi
  • 1,922 posts
  • Joined 02.07.2009.
  • LocationZagreb

Posted 06.12.2018. - 20:44

U tijeku je javna nabava za izradu projekta. Otvaranje ponuda predviđeno je 9.1.2019. u 9:00. Rok za izradu je 10 mjeseci od uvođenja u posao.

Predmet ovog projektnog zadatka je izrada idejnog rješenja, idejnog projekta te glavnih i izvedbenih projekata nove žičare Panjevina ( donje postaje i gornje postaje sa pratećim objektima) sa pripadajućom infrastrukturom i geotehničkim istražnim radovima.

Realizacija žičare Panjevina podrazumijeva:

 

1. revitalizaciju postojeće jednosjedne skijaške žičare Panjevina sa obnovom postojeće staze, djelomičnim proširenjem na donjem dijelu i postavom nove odvojive četverosjedne viseće žičare sa zaštitnim poklopcem i spremištem sjedala

 

2. izmicanje trase ukupne nagibne dužine cca 900 metara, s novom pozicijom gornje i donje stanice

 

3. donju stanicu potrebno je pozicionirati cca 17 m jugozapadno u odnosu na staru donju stanicu i

 

4. gornju stanicu, koju je potrebno predvidjeti na razini vršnog platoa (definirano susjednim UPU-om državnog značaja "Vršna zona", Medvednica unutar čijeg se obuhvata nalazi gornji dio staze i gornja stanica skijaške žičare Panjevina.

 

5. Projektirani kapacitet mora biti 1500 osoba na sat.

 

Na osnovu dostupnih podataka sličnih u svijetu već izgrađenih objekata predviđeni broj stupova je između 10 i 14, a snaga glavnog pogonskog motora cca 300 kW.

 

Širina koridora žičare iznosi 16 metara.

 

Planira se cjelogodišnji rad žičara (i izvan sezone skijanja) u funkciji posjetitelja neskijaša.

 

Sukladno UPU Vršna zona unutar zona gradnje "A" i "B" moguć je smještaj sadržaja različitih namjena

 

Unutar zone gradnje "A" predviđen je prvenstveno smještaj sadržaja turističke ponude vršnog područja - ugostiteljskih sadržaja, vidikovca, dijela sadržaja vezanih uz skijalište te ostalih pratećih sadržaja turističke ponude.

 

Unutar površine vršnog platoa  i to unutar zona gradnje "A" i "B" moguća je rekonstrukcija postojećih, odnosno gradnja novih zgrada te prenamjena i preraspodjela postojećih sadržaja, s ciljem realizacije novog, artikuliranog prostora vrha/vidikovca.

Vidikovac je moguće predvidjeti kao dio prostora zgrade (npr. otvorena ili djelomično natkrivena krovna terasa). Nužno je predvidjeti vidikovac kao akcent u smislu samostalne otvorene konstrukcije (čelične, drvene i sl.) optimalne visine i korisne površine koji će osigurati panoramski pogled i kapacitete koji će u potpunosti zadovoljiti razvojne planove Medvednice.

 

Unutar zone gradnje "A" predviđen je smještaj prostorija za potrebe Gorske službe spašavanja, sportskih klubova, prostorija za grupe škola skijanja, organizirane školske i izletničke grupe, info punkt, ski servis i sl. te prostor za smještaj max. 3 stroja za uređenje skijaških staza (u podzemnoj etaži). Za potrebe Hrvatske gorske službe spašavanja (u daljnjem tekstu: HGSS) potrebno je osigurati najmanje 170 m2 tlocrtne površine (prostor za unesrećene, spavaonica za dežurne, dnevni boravak s kuhinjom i sanitarnim čvorom te garaža za tri vozila) na jednoj etaži, bez denivelacije u odnosu na pristupnu kolnu površinu kojom se mora osigurati pristup za interventna vozila

 

Unutar zone gradnje "A" u istoj zgradi potrebno je smjestiti i gornju stanicu skijaške žičare "Panjevina", koju je potrebno predvidjeti na razini vršnog platoa.

 

Najveća dopuštena tlocrtna površina zgrade unutar zone gradnje "A" iznosi 1.200 m2 (okvirna postojeća tlocrtna izgrađenost iznosi 700 m2), najveća dopuštena ukupna građevinska (bruto) površina iznosi 3.600 m2. Najveća dopuštena visina do vijenca, mjereći od najniže točke uređenog platoa na jugoistoku zone gradnje "A", iznosi 4,5 m. Najveći dopušteni broj etaža su dvije podzemne (potpuno ukopane ili djelomično ukopane) i jedna nadzemna etaža, uz mogućnost realizacije otvorene ili djelomično natkrivene krovne terase (E=2Po/Su+P)

 

U slučaju izvođenja vidikovca kao akcenta u smislu samostalne otvorene konstrukcije (čelične, drvene i sl.), njegova visina premašuje najveću dopuštenu visinu zgrade određenu UPU-om Vršna zona

 

Obzirom na potencijalne mogućnosti izgradnje objekata u okviru gore navedenih uvjeta i površinu buduće donje postaje žičare panjevina, predviđena ukupna površina objekata je cca 5000 m2.

Predviđena investicijska vrijednost žičare i svih objekata koji su predmet ovog projektnog zadatka je cca 150.000.000,00 kn

 

Tehnička dokumentacija mora u potpunosti biti izrađena sukladno Zakonu o gradnji (NN 153/13, 20/17); Zakonu o prostornom uređenju (NN 153/13, 65/17), Pravilniku o obveznom sadržaju i opremanju projekata građevina ( NN 64/14 ), UPU Vršna zona i UPU Skijaški kompleks te svim pozitivnim propisima koji uređuju predmetno područje.



#33 zacky

zacky
  • Članovi
  • 316 posts
  • Joined 24.02.2008.

Posted 30.05.2019. - 19:37

Jel se događa što novo sa ovime?






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users