Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Žičare na skijalištu Sljeme


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 15.04.2013. - 21:06

Tip: trosedežnica s fiksnom drškom

Dužina: 870 m

Visina doljne postaje: 730 m. n. v.

Visina gornje postaje: 1030 m. n. v.

Visinska razlika: 300 m.

Kapacitet: 1700 osoba / h

Proizvođać: Girak

Godina izgradnje: 1988.

Posljednji remont: 2012.

Broj stupova: 11

Tepih: ima

Brzina: vjerojatno 2.2 m/s

Trajanje vožnje: 7 minuta

Evo slika(s stranica www.skijanje.hr):

y44292088647436442.jpg

x4198861967265937.jpg

x6195227782795703_1.jpg

x6221585161558298_3.jpg

y1928259389813086588.jpg

y44271801578706441.jpg

Oprostite što još ne znam raditi sa likama :smile:


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#2 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 16.04.2013. - 00:29

Tip: trosedežnica s fiksnom drškom
Dužina: 870 m
....
Broj stupova: 11

Upitno je koliko zapravo ima stupova, ovisi kako se uzima, no 11 nikako. Naime žičara ima 14 stupova, fizički, no oni se tako ne broje niti označavaju pošto prva četiri (na donjoj stanici) i zadnja tri (na gornjoj stanici) čine cjelinu i označeni su sa 1a, 1b, 1c i 1d, odnosno 9a, 9b i 9c. Evo jedne moje slike s gornje stanice koja to potvrđuje.

1.jpg

#3 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 16.04.2013. - 13:34

Naime žičara ima 14 stupova, fizički, no oni se tako ne broje niti označavaju pošto prva četiri (na donjoj stanici) i zadnja tri (na gornjoj stanici) čine cjelinu i označeni su sa 1a, 1b, 1c i 1d, odnosno 9a, 9b i 9c.

 

Mislim da smo oboje bili u krivu. Ja kada sam rekao da stupova ima 11, nisam ubrojao 1b, a 1c i 1d ne postoje. Nakon 1b dolazi 2. Kako brojimo samo označene stupove, stupova je 12. To su 1a, 1b, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9a, 9b i 9c.

x4215736216565342.jpg


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#4 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 25.04.2013. - 15:52

Mislim da bi gondola imala veći smisao kada bi se i Sljeme obnovilo (konkretno mislim na staze i žičare). Neki veći novci se moraju povući iz fondova, to je sigurno. Trebalo bi stazu Panjevina produžiti do dna trosjeda, a napraviti dugačku stanju za sanjkanje s desne strane Panjevine (naravno sanjkaška staza bi imala više skretanja i blaži nagib). Skijašku stazu Panjevinja i središnji dio Crvenog spusta (mislim na onaj di se odvaja na dva dijela) bi trebalo spojiti. Postoji mogučnost i gradnje neuređene staze od sredine Crvenog spusta do dna i da ide uz trasu sedežnice. Još bi trebalo proširiti stazu bijela livada za barem još 10m prema zapadu, znači prema vučnici. Moram se sada i dotaknuti žičara. Umjesto trosjeda bih postavio kombiniranu žičaru osmerosjedežnice i gondule za deset osoba. Sada trosjed ima kapacitet od 1700 osoba/h, zajedno sa Zelenom vučnicom koja ima kapacitet 800 osoba/h, zajedno oni imaju sveukupno 2500 osoba/h. Kombinirana žičara na toj dužini ima kapacitet od nekih 3000 osoba/h. S time da bi se još i Panjevina spuštala dolje i da bi sanjkalište išlo do dolje, to je taman. Ta žičara mora biti kombinirana, jer bi se sedežnicom vozili skijaši, a
gondolom bi se vozili sanjkaši i još neki skijaši. Tokom ljeta bi sedežnice ostale u garaži, a na žici bi samo vozile gondole s turističkim namjenom. Evo slika tog tipa žičare:

kombibahn_penken-39209s.jpg

Trosjed bih prebacio umjesto vučnice na trasu Bijele Livade.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#5 pikoc89

pikoc89
  • Članovi
  • 2,126 posts
  • Joined 06.01.2007.
  • LocationZagreb, Hrvatska

Posted 25.04.2013. - 16:16

Covjece ljudi nemaju za kruh, a ti bi kombinaciju osmerosjedeznice i gondole? Treba samo srediti trosjedeznicu da radi pozudano i eventualno je produljiti xy metara.


Down around the corner, half a mile from here

#6 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 25.04.2013. - 16:38

Covjece ljudi nemaju za kruh, a ti bi kombinaciju osmerosjedeznice i gondole? Treba samo srediti trosjedeznicu da radi pozudano i eventualno je produljiti xy metara.

Trosjedežnica ima 35 godina i kvarovi se događaju svako malo... Produljene staza bi se mogla napraviti za male novce, jedino je upitno da li će dozvoliti PP Medvednica. Produžetak žičare se ne isplati i mislim da je čak nemoguć, a i isplatilo bi se s produljenjem staza da se sedežnica produži za najmanje 300 metara, čime bismo dobili još oko kilometar staza, gdje idu do 600mnm, a s obzirom na klimu to je prenisko jer je teško održavati snijeg, jer topovi rade ispod -2oC. Sedežnica se ne može samo tako ''srediti''. Osim toga već se i gužve događaju na njoj. A kombinaciju osmerosjedežnice i gondole za 10 osoba sam dobro obrazložio gore. Samo ću dočekati s ovom sedežnicom da se pokvari pred Snježnu Kraljicu, pa da nam otkažu utrke na neko vrijeme, jer u FIS-ovim pravilima stoji da za utrku treba stajati i žičara koja je ispravna. A i ako dođe do gradnje sanjkališne staze do dna sedežnice (što je veoma dobar potez) ova sedežnica jednostavno neće moći pokrivati kapacitete.

Kao jeftinije riješenje postoji kupnja rabljene žičare, no za kapacitet koji nam treba ne odgovara nijedna žićara u susjedstvu, koja će se rastavljat pred sezonu 13/14. Postojala je odlična žičara, no otišla je u Rumunjsku. Prošlo ljeto je isto postojala idealna žičara u Austriji, no otišla je u Švedsku.

Osim toga ovo je samo plan koji sam rekao na forumu, ne znači da će se odmah graditi baš tako, samo dajem ideje pa da o njima i raspravljamo.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#7 AndrejX

AndrejX
  • Članovi
  • 224 posts
  • Joined 18.04.2008.

Posted 25.04.2013. - 17:23

EU jedva ceka istovariti hrpu love za zicaru na skijalistu ispod 1000m i koje opstaje iskljucivo zbog megalomanije gradonacelnika grada koji je pred bankrotom. Ili prevedeno - nista od toga.

#8 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 26.04.2013. - 12:08

Trosjedežnica ima 35 godina i kvarovi se događaju svako malo...

 

Valjda 25. Ja imam 33 godine, a sjećam se kad su ju gradili.



#9 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 26.04.2013. - 12:49

Ne znam baš koliko bi Sljeme profitiralo preuređenjem i proširenjem postojećih žičara te proširenjem staza. Proširenjem staza dobili bi nešto veće skijalište što definitivno ide na ruku skijašima, no mislim da to nebi donijelo toliku potražnju da bi bilo potrebno išta dirati što se tiče ski žičara. Ono što je definitivno najpotrebnije je nova kabinska žičara za Sljeme, i dok se to ne napravi ne treba razmišljati o nikakvim povećanjima ničega. 



#10 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 26.04.2013. - 14:13

No staza za sanjkanje bi bila odličan potez. Tu bi stazu trebalo osvijetliti, i da kao skijaška staza bude u funkciji cijeli dan. Na vrhu staviti štand za iznajmljivanje sanjki i razvijati gore turizam! Isto tako, ova ''neuređena staza'' koju sam spominjao je isto dobra ideja, jer bi na toj stazi mogli skijati off-pisteri. ''Panjevinja'' isto ima smisla, jer je ta staza srednje težine, koja je idealna večini skijaša i time bi se rasteretio i ''Crveni spust''. Stazu ''Bijela Livada'' bi trebalo proširiti zato što je na njoj nekad enormna gužva. Lijevi dio gledano s vrha (istočni) bi bio veći snow park sa raznim skakaonicama, a desni dio (zapadni) bi bio staza. A i lijepo bi bilo na vrhu napraviti jedan kratki tanjurčić koji bi bio rabljeni. Išao bi od vrha trosjeda do tornja te bi uz njega išla staza širine 20m. Ta staza bi bila za djecu. Postoji mogučnost i gradnje staze ''Bijela livada 2'' kaja bi išla određenom dužinom s desne strane (istočne) vučnice. A i kada se gondola do gore dovrši, tanjurčić će završavati pred ulazom na gondolu, te se neće morati pješaćiti po onoj padini. I ova ''jeftina'' poboljšanja bi dovela mnoge rekreativce na Sljeme i napravila bi sigurno veću potražnju.
No najnužnije od ovih ''jeftinih poboljšanja'' je:
-sanjkališna staza
-neuređena staza
-staza ''Panjevina''
Od ''skupljih'' poboljšanja bi sigurno bili:
-žičara koja zamjenjuje trosjed
-trosjed prebaciti na trasu bijele Livade
-nova gondola na Sljeme
Prvo treba napraviti ''jeftina'' poboljšanja, pa tek onda raspravljati raditi ''skuplja poboljšanja''.
p.s. Trosjed ima 25 godina, hvala što si me ispravio.

Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#11 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 26.04.2013. - 14:26

551335_493423867377356_1210198176_n.jpg

Plan uređenja vrha Sljemena

923110_493424310710645_1280467828_n.jpg

Plan uređenja sa strane trosjeda gdje se vidi moguća trasa nove žičare u nekoj budućnosti

Oprostite ako su slike malo čudne, probao sam ih prebaciti na sve načine, i preko painta, worda 2003, worda 2007, bitmapa, jpg-a i tko zna čega, i nakraju sam prebacio preko facebooka :lol:


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#12 DB

DB
  • Članovi
  • 11,621 posts
  • Joined 23.10.2009.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 27.04.2013. - 16:33

Trosjedežnica ima 35 godina ...

 

Trosjedežnica Sljeme postoji 25 godina, odnosno, ak se dobro sećam, službeno je otvorena negde u jesen '87.

Naravno, prvi snježni pogon je imala negde, čini mi se, krajem siječnja '88. Bio tog dana i vozio se.  s010.gif



#13 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 27.04.2013. - 21:12

Naravno, prvi snježni pogon je imala negde, čini mi se, krajem siječnja '88. Bio tog dana i vozio se.  s010.gif

 

Tada su vodili računa da ne bude pauze, a time i prekida skijanja na većini staza zbog izgradnje nove trosjedežnice, dok su si puno godina kasnije dopustili da Sljeme u vrijeme kad ima čak i FIS utrku, nema kabinsku žičaru iz grada. Ja se samo nadam na nećemo čekati nove izbore da se nešto pokrene po tom pitanju.



#14 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 01.05.2013. - 11:20

Vučnica Bijela

Tip: vučnica sidro s fiksnom drškom

Dužina: 340m

Visina donje postaje: 940 m. n. v.

Visina gornje postaje: 1024 m. n. v.

Visinska razlika: 84 m

Kapacitet: 800 osoba / h

Proizvođać: Stemag

Pogon: gornja stanica

Godina izgradnje: 1975.

Posljednji remont: ?

Broj stupova: mislim da je 7

Brzina: 2.2 m/s

Trajanje vožnje: oko 2.5 minute

 

Vučnica Zelena

Tip: vučnica sidro s fiksnom drškom

Dužina: 400 m

Visina donje postaje: 899 m. n. v.

Visina gornje postaje: 1004 m. n. v.

Visinska razlika: 105 m

Kapacitet: 800 osoba / h

Proizvođać: Stemag

Pogon: gornja stanica

Godina izgradnje: 1969.

Posljednji remont: ?

Broj stupova: mislim da je 4

Brzina: 2.2 m/s

Trajanje vožnje: oko 3 minute


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#15 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 01.05.2013. - 22:54

Vučnica Bijela
.....
 

Vučnica Zelena

......
 

 

:palac:

No ne štima mi broj stupova za vučnicu - zelenu. Ispada da ima manji broj stupova skoro za pola od bijele koja ih ima 7, a zelena je čak i za 60m duža.

 

Stemag je proizvođač, no koliko ja znam na jednom od remonta je elektrooprema zamijenjena i jedino što je ostalo od Stemaga su stupovi i sajle. Ostalo je Leitner, i sama sidra su od Leitnera.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

Imam hrpu slika no pričekati će na objavu do 6-tog mjeseca.

 

 

Bio sam 4.4 gore i slikao zelenu vučnicu, no nisam slikao broj stupa kod gornje stanice pa ne znamo ni dalje točno koliko ih ima. :puc

To je bio prvi pravi proljetni dan u Zagrebu sa temperaturom od oko 20 stupnjeva nakon duge, tmurne i sniježne zime no na sljemenu je bilo također prekrasno, oko nule sve bijelo, kao stvoreno za skijanje jer je prošlih dana padao snijeg. Evo dvije fotke koje mogu objaviti.

Ekipa sa sidra mi je rekla da dugo nisu imali tako dugu i uspješnu sezonu.

 

3.jpg

 

4.jpg



#16 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 03.05.2013. - 21:47

Meni je isto to čudno, duža vučnica, a manje stupova. No nekako mi je ta brojka ostala u sječanju. Nisam znao da su sidra od Leitnera, zanimljivo, očito su ih kasnije promijenili. Ne vjerujem da su od početka bila Leitner sidra, možda se netko sjeća 70.-tih?

Sezona je stvarno bila odlična, sljedećih godina stiže mini ledeno doba :pahuljica :pahuljica :pahuljica


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#17 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.05.2013. - 02:00

Meni je isto to čudno, duža vučnica, a manje stupova. No nekako mi je ta brojka ostala u sječanju.

 

Tehničke karakteristike si pisao iz glave ili iz nekih službenih podataka?

Ako si iz glave onda te zaista glava dobro služi, no onda to svejedno nije vjerodostojan podatak, i kao takav neću uvrstiti u FAQ kad ga budem radio.

 

Leitner inače radi sve vezano za žičare, pod sve mislim na nosače, stupove, kabine (sidra, sjedežnice), sajle, elektro-opremu, dakle kompletno postrojenje dok je Stemag kao firma radila samo elektro-opremu, stupove i sajle tako da je vrlo moguće da su sidra u originalu bila od Leitnera, no na vučnicama je sigurno rađen remont pri čemu je mijenjana elektro-oprema pa je Leitner možda sudjelovao i u ugradnji nove opreme. To za sada jednostavno ne znam.



#18 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 04.05.2013. - 12:16

Tehničke karakteristike si pisao iz glave ili iz nekih službenih podataka?

Ako si iz glave onda te zaista glava dobro služi, no onda to svejedno nije vjerodostojan podatak, i kao takav neću uvrstiti u FAQ kad ga budem radio.

Većina karakteristika su sa službene stranice, godine nisu sa službene stranice, nego sa stranice ZSS-a. Brzinu i pogon sam našao na austrijskom forumu alpinforum gdje su razgovarali o brzini Stemag sidra. Stupova je najvjerojatnije 4 na vučnici zelena, vidi se sa google mapsa.


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...


#19 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,100 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 04.05.2013. - 23:16

Većina karakteristika su sa službene stranice, godine nisu sa službene stranice, nego sa stranice ZSS-a. Brzinu i pogon sam našao na austrijskom forumu alpinforum gdje su razgovarali o brzini Stemag sidra. Stupova je najvjerojatnije 4 na vučnici zelena, vidi se sa google mapsa.

 

Saznao sam podatak za broj stupova bijele vučnice, i zbilja ih ima 4 što znači da za nju piše krivi broj stupova, po tome onda i zelena najvjerojanije ima 4.



#20 KT4 318

KT4 318
  • Članovi
  • 291 posts
  • Joined 15.07.2011.
  • LocationZagreb centar

Posted 05.05.2013. - 12:24

Saznao sam podatak za broj stupova bijele vučnice, i zbilja ih ima 4 što znači da za nju piše krivi broj stupova, po tome onda i zelena najvjerojanije ima 4.

Ne bih rekao da bijela vučnica ima 4 stupa. Ovo je slika bijele vučnice s destinacije.com. Vidi se da je to bijela vučnica, jer je drugi stup zelene vučnice ''otkriven iz šume'', točnije vidi se sa staze. Ova slika prikazije nekih cca. 150 m vučnice gdje su  tri stupa, što znači da bi ostalih 190 m bio samo jedan stup.

Vucnica-Ski_Lift.JPG


Prva modernizirana katica 318 i ujedno prva modernizirana s kojom sam se ja vozio...





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users