Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Nagibni vlak...


  • Please log in to reply
3133 replies to this topic

#21 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,694 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 27.08.2006. - 19:01

Veleštovano pučanstvo, s blagim zakašnjenjem od skoro godinu dana bio bih slobodan reći svoje mišljenje kao putnik.
Nagibnjaka sam odšacao čim je počeo voziti i to dok je stajao u Zagreb Gl. kol.
Prvo mi je upalo u oči da je odjeljak 1. razreda (pre)mali u odnosu na ukupni kapacitet vlaka. Drugo mi je upalo u oči da su čak i u 1. razredu sjedišta smještena po 4 u redu, kao u busu ili avionu.
Netko je od vas spominjao socijalizam koji nas je uništio. Možda i je, iako ja mislim da nas je uništila glupost, neznanje, nesnalaženje, korupcija i kriminal u tranziciji.
U trulom socijalizmu ja sam se vozio u Inter City vlakovima koji su bili uredni, čisti, s vrlo ljubaznim i profesionalno vještim osobljem, gdje je krakonja poput mene (191 cm) imao mjesta za noge, a do Šibenika, Splita i Zadra putovao sam Gredeljevim aluminijcem i Francuzom neusporedivo udobnije nego se putuje danas.
Mislim, koliko me pamćenje služi, da sam na odredište stigao bar jednako brzo, a koga zanima usporedba neka potraži vozne redove, recimo, iz 1970. ili 1973., pa ih usporedi s današnjim.
Prošle godine u prosincu putovao sam nagibnjakom od Zagreba do Rijeke. Točnije do Fužina gdje su nas izbacili iz vlaka i potrpali u buseve (da me netko dok sam kupovao kartu upozorio na skraćivanje trase išao bih busom). Na ugovoreni poslovni sastanak zakasnio sam pola sata.
Nagibnjak lijepo izgleda, fura zbilja brzo, fino ga je čuti, ali to jednostavno nije vlak za duge relacije. Za mene je to autobus na tračnicama, a buseve izbjegavam kao što vrag bježi od tamjana i stoga preferiram željeznicu gdje god postoje tračnice.
Na onom kratkom putovanju napatio sam se kao Kristuš. Još me vrag natjerao uzeti rezervaciju u odjeljku za pušače, gdje su se sjatili svi ovisnici o nikotinu iz vlaka (sreća da ih nije bilo puno), a u Ogulinu je pored mene sjeo neki atletski lik i dodatno me stisnuo prema prozoru.
Nisam nikada bio u Njemačkoj, ali ako se oni voze pet-šest sati s istom Inter City udobnošću onda sam ja nadbiskup.
Serija 05 je zakon!

#22 x-type

x-type
  • Članovi
  • 2,664 posts
  • Joined 04.12.2005.

Posted 27.08.2006. - 21:19

Za mene je to autobus na tračnicama, a

ova izjava mi se neobično sviđa! :jup

#23 Ante-vž

Ante-vž
  • Moderatori
  • 5,348 posts
  • Joined 15.04.2005.
  • LocationTrnovec Bartolovečki

Posted 27.08.2006. - 22:16

Veleštovano pučanstvo, s blagim zakašnjenjem od skoro godinu dana bio bih slobodan reći svoje mišljenje kao putnik.
Nagibnjaka sam odšacao čim je počeo voziti i to dok je stajao u Zagreb Gl. kol.
Prvo mi je upalo u oči da je odjeljak 1. razreda (pre)mali u odnosu na ukupni kapacitet vlaka. Drugo mi je upalo u oči da su čak i u 1. razredu sjedišta smještena po 4 u redu, kao u busu ili avionu.


U biti, ne postoji razlika između 1. i 2. razreda.

U trulom socijalizmu ja sam se vozio u Inter City vlakovima koji su bili uredni, čisti, s vrlo ljubaznim i profesionalno vještim osobljem, gdje je krakonja poput mene (191 cm) imao mjesta za noge, a do Šibenika, Splita i Zadra putovao sam Gredeljevim aluminijcem i Francuzom neusporedivo udobnije nego se putuje danas.


Ne budi tako "blag" na riječima! :kul

Prošle godine u prosincu putovao sam nagibnjakom od Zagreba do Rijeke...
...Na onom kratkom putovanju napatio sam se kao Kristuš. Još me vrag natjerao uzeti rezervaciju u odjeljku za pušače, gdje su se sjatili svi ovisnici o nikotinu iz vlaka (sreća da ih nije bilo puno), a u Ogulinu je pored mene sjeo neki atletski lik i dodatno me stisnuo prema prozoru.


Probaj vožnju do Splita ili barem Knina. Uz vožnju kao u konzervi, naginjanje na ličkoj pruzi dovodi do :rig

Jedino komercijalno za kaj se 7123 na vožnji do Splita može iskoristiti je trening astronauta!

Bok!

Ante

#24 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,694 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 27.08.2006. - 23:00

Kao prvo, ja bum nagibnjak i dalje gledal svaki dan na Zg.Gl.k., ali on mene više videl ne bu.
A drugo, imam bolju ideju kak bi HŽ mogel nekaj zaraditi na tom čudu tehnologije: nek osnuju tvrtku-kćer za proizvodnju i prodaju anti-G odela, onakvih koje nose piloti nadzvučnih aviona pa više nikom ne bu zlo. Garant bi svaki putnik kupil. Bok!
Serija 05 je zakon!

#25 Didy

Didy
  • Članovi
  • 166 posts
  • Joined 24.06.2006.

Posted 28.08.2006. - 10:29

Jedino komercijalno za kaj se 7123 na vožnji do Splita može iskoristiti je trening astronauta!

Bok!

Ante


:lol: :lol: :D Hahah Bas sam se ljepo nasmijao

#26 Anto

Anto
  • Članovi
  • 163 posts
  • Joined 24.07.2006.

Posted 01.10.2006. - 19:12

Znam samo da je nagibni za Osijek skoro uvijek pun i tamo i nazad...
Jest da je komocija u Aeelt kolima puno veća ali ovaj ne staje od Broda do Zagreba nigdje

#27 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 01.10.2006. - 21:07

Ja sam se prije par tjedana vozil u nagibnom (da vidim to čudo) od KN do ZG-a. Sjedala možda jesu malo pretvrda, a zasloni preniski. Ono što me zbilja smetalo je audiosustav. Ja ponio kvalitetne slušalice (od onih malih plastičnjaka me bole uši) i baš sam mislio kako ću se opustiti uz glazbu, a kad tamo neko zujanje i krčanje, glazba gotovo da se i ne čuje. :evil: .

Vozio sam se u Njemačkoj u ICE-ima više pputa, i to na jaako dugoj relaciji (Minhen-Duesseldorf), super su udobni, audiosistem radi besprijekorno, u WC-ima ima više mjesta (na displeju u vlaku možeš vidjeti i trenutnu brzinu (najbrže cca. 330km/h :) ), a najbolji mi je "cockpit" gdje sa 12 povišenih sjedala preko staklene pregrade gledaš ravno na prugu ispred sebe :D .

Ma... neznam kaj za reči, al imam osjećaj da je HŽ mogao i bolje izabrati... :cry:

#28 Ante-vž

Ante-vž
  • Moderatori
  • 5,348 posts
  • Joined 15.04.2005.
  • LocationTrnovec Bartolovečki

Posted 01.10.2006. - 21:27

Znam samo da je nagibni za Osijek skoro uvijek pun i tamo i nazad...
Jest da je komocija u Aeelt kolima puno veća ali ovaj ne staje od Broda do Zagreba nigdje


Putovanje za Varaždin i Osijek sa 7123 je neusporedivo udobnije od onoga za Split jer se ne koristi nagibna tehnika (ne vozi se povećanim brzinama). Zbog toga klasična garnitura može postići ista vozna vremena, a u Aeelt-u bilo bi puno udobnije!

Bok!

Ante

41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png

 
a035.gif


#29 Ante-vž

Ante-vž
  • Moderatori
  • 5,348 posts
  • Joined 15.04.2005.
  • LocationTrnovec Bartolovečki

Posted 01.10.2006. - 21:30

Ono što me zbilja smetalo je audiosustav.


Ah, da je samo to problem!
Neudobnost tog vlaka prema Splitu je stvarno legendarna! Ako je osoba viša od oko 180 cm tada se osjeća kao u konzervi, a puno naginjanja uzrokuje :rig kod mnogih putnika!

Bok!

Ante

41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png

 
a035.gif


#30 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,661 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 01.10.2006. - 21:32

Ja sam se prije par tjedana vozil u nagibnom (da vidim to čudo) od KN do ZG-a. Sjedala možda jesu malo pretvrda, a zasloni preniski. Ono što me zbilja smetalo je audiosustav. Ja ponio kvalitetne slušalice (od onih malih plastičnjaka me bole uši) i baš sam mislio kako ću se opustiti uz glazbu, a kad tamo neko zujanje i krčanje, glazba gotovo da se i ne čuje. :evil: .

Vozio sam se u Njemačkoj u ICE-ima više pputa, i to na jaako dugoj relaciji (Minhen-Duesseldorf), super su udobni, audiosistem radi besprijekorno, u WC-ima ima više mjesta (na displeju u vlaku možeš vidjeti i trenutnu brzinu (najbrže cca. 330km/h :) ), a najbolji mi je "cockpit" gdje sa 12 povišenih sjedala preko staklene pregrade gledaš ravno na prugu ispred sebe :D .

Ma... neznam kaj za reči, al imam osjećaj da je HŽ mogao i bolje izabrati... :cry:


Imam dojam da uspoređuješ ICE i swingera , a u takvoj usporedbi naš regio_swinger nikako ne može dobro proći. A mislim da ona nije niti pravedna, jer HŽ nije niti imao namjeru uvesti nešto slično ICE-u.

Daleko od toga da je regio_swinger udoban vlak, upravo suprotno, ali sad kad ga već imamo, nadajmo se da smo naučili nešto za buduće kupovine DMU-ova.

#31 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 01.10.2006. - 21:40

Uspoređivati ICE i regio_swinger mi nije bila ni namjera, jer je ICE za nekoliko klasa viši (niti smo mi tako bogata zemlja). Htio sam reći da regio_swinger (u onoj izvedbi kakvog ga je naručio/dobio hž, nije adekvatan za udaljenosti i vremena vožnje na kojima vozi.

Ne razumijem se baš u to, ali imam dojam da su uska sjedala u swingeru proizašla iz tehničkog razloga-regio_swinger (ili koji drugi nagibni) mora imati nagnute bočne strane da bi, kad se nagne, zadovoljavao profil (da ne pobere neki signal ili se ne "ogrebe" u tunelu), pa time ima i manje prostora za sjedala.

Hvala.

#32 Ante-vž

Ante-vž
  • Moderatori
  • 5,348 posts
  • Joined 15.04.2005.
  • LocationTrnovec Bartolovečki

Posted 01.10.2006. - 21:46

Ne razumijem se baš u to, ali imam dojam da su uska sjedala u swingeru proizašla iz tehničkog razloga-regio_swinger (ili koji drugi nagibni) mora imati nagnute bočne strane da bi, kad se nagne, zadovoljavao profil (da ne pobere neki signal ili se ne "ogrebe" u tunelu), pa time ima i manje prostora za sjedala.


Je, ima istine u tome, ali glavni problem je u da regio_swinger ima 134 sjedala ukupno i to po 4 u jednom redu. To je ok za putovanja do najjjjjduže 3 sata, sve preko toga je pravo mučenje. regio_swinger bi se mogel iskoristiti za IC vlak, ali za to treba pregraditi unutrašnjost. Obavezno tri sjedala u redu i veći razmak između sjedala. Sjedalice bi trebale biti položenijeg naslona, sjedaći dio uzdignut nagore prema kraju, nešto slično kao u starom dobrom Francuzu. Kapacitet vlaka tada bi pal na nekih 80 - 90 mjesta, ali bi udobnost bitno porasla i tada bi putovanja prema Splitu bila na visokoj razini.

Bok!

Ante

41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png

 
a035.gif


#33 seabral

seabral
  • Administratori
  • 22,661 posts
  • Joined 29.04.2005.
  • LocationZagreb

Posted 01.10.2006. - 21:49

Htio sam reći da regio_swinger (u onoj izvedbi kakvog ga je naručio/dobio hž, nije adekvatan za udaljenosti i vremena vožnje na kojima vozi.

Slažem se, a taj stav potvrđuju i ostali komentari na našem forumu. Ja sam se samo jednom vozio s tim vlakom i to između Delnica i Zagreba, ne znam da li je tamo uključivao nagibnu tehniku ili nije, ali dovoljno sam se natiskao i nažuljao da ne mogu imati pozitivno mišljenje o udobnosti putovanja tim vlakom.

#34 Ante-vž

Ante-vž
  • Moderatori
  • 5,348 posts
  • Joined 15.04.2005.
  • LocationTrnovec Bartolovečki

Posted 01.10.2006. - 21:59

[quote name="seabral"][quote] Slažem se, a taj stav potvrđuju i ostali komentari na našem forumu. Ja sam se samo jednom vozio s tim vlakom i to između Delnica i Zagreba, ne znam da li je tamo uključivao nagibnu tehniku ili nije, ali dovoljno sam se natiskao i nažuljao da ne mogu imati pozitivno mišljenje o udobnosti putovanja tim vlakom.[/quote]

NIJE!!! :twisted:

Kreni malo prema Kninu ili Splitu pa da vidiš polijetanje Space shuttlea!!!

Bok!

Ante

41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png

 
a035.gif


#35 Adam

Adam
  • Članovi
  • 2,907 posts
  • Joined 10.09.2006.
  • LocationVaraždin / Zagreb

Posted 01.10.2006. - 22:11

Istina je da se na nekim dijelovima jako naginje, ali ja nisam posebno osjetljiv na to, čak mi i "fora" izgleda. Sve vani izgleda nagnuto: stupovi, zgrade... a zapravo si ti ta j koji je nagnut... :D

Ozbiljno... nisam nikog primjetio da mu je bilo slabo... Istina da drma... ali to je većim dijelom kriva pruga...

#36 Morpheus

Morpheus
  • Članovi
  • 352 posts
  • Joined 11.07.2006.

Posted 01.10.2006. - 22:27

Ma dobar je to vlak,samo šo se koristi u krive svrhe,vidim da se u tome manje više svi slažemo.Toplo se nadam da će se u budućnosti pokazati da je njegova kupovina bila ok za to prijelazno razdoblje dok se "lička" konačno ne završi.Kad se to desi onda se swingeri prerasporede na lokalne smjerove a za Dalmaciju se kupi nešto prikladno kao što je bio umirovljeni "francuz" ali u nagibnom izdanju.Neznam koji bi to tip bio,vi ćete već reći...nemora biti baš "ICE" ali nešto bar približno udobno ,inače ništa od isplativosti.Vozio sam se samo u onom "pendolinu" od MB-LJ i taj je sasvim ok,npr.Neznam dal ima diesel verzija na tržištu..Ili da se elektrificira lička pruga,no to je već dalja budućnost.

#37 ErrAseR

ErrAseR
  • Članovi
  • 9,395 posts
  • Joined 22.04.2005.

Posted 09.10.2006. - 08:19

bi htjeli ovo u rezervoaru svoga auta?
niže su stavljene slike iz jednog nagibnog rezervoara, ko da nikad naftu nije vidio....

dakle skinemo donji poklopac i nađemo ????

Posted Image
Posted Image

onda gurnemo ruku sa fotičem unutra i vidimo...
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

:?:

#38 xman345

xman345
  • Članovi
  • 80 posts
  • Joined 01.02.2006.

Posted 09.10.2006. - 08:44

Realno zašto je to tako.

1. Nafta ili lož ulje ili ono što se toči je puno vode i nečisto
2. Neki od djelatnika ili netko treći redovito vadi naftu ulijeva vodu
3. Vlaga prodire u rezervoar zbog pranja prozora ili kod kiše
4. Nekvalitetan materijal nagibnog

Erraser i ostali znalci realno zašto je to tako. Zbog nečega gore navedenog ili nešto drugo.

#39 TommyLee

TommyLee
  • Članovi
  • 394 posts
  • Joined 24.10.2005.

Posted 09.10.2006. - 08:49

Koma... :roll:

#40 ErrAseR

ErrAseR
  • Članovi
  • 9,395 posts
  • Joined 22.04.2005.

Posted 09.10.2006. - 09:03

Realno zašto je to tako.

1. Nafta ili lož ulje ili ono što se toči je puno vode i nečisto
2. Neki od djelatnika ili netko treći redovito vadi naftu ulijeva vodu
3. Vlaga prodire u rezervoar zbog pranja prozora ili kod kiše
4. Nekvalitetan materijal nagibnog

Erraser i ostali znalci realno zašto je to tako. Zbog nečega gore navedenog ili nešto drugo.


voda i deterđent...
eh sad moram objasnit i zašto,
Iznad rezervoara, točnije iznad gdje se gorivo toči, na boku vlaka postoji odzračni expanzioni nepovratni ventil. Taj ventil, sakriven iza rešetkastih vrata, uravnotežava pritisak u rezervoaru. Napravljen je tako da kiša koja se slijeva ne ulazi unutra. Nepovratni je zato ako se vlak prevrne, gorivo ne curi van.
Kod pranja vlakova, perači naročito "nasaftaju" taj odzračnik i kasnije ga dugo ispiru jer još dugo izlazi sapunica van. Kako je napravljen da oborinske vode ne ulaze unutra, nije imun na vodu pod pritiskom koja dolazi odozdola. Tuda se puni vodom i deterđentom.... Kad uzmeš u obzir da je nagibni pran barem 2puta dnevno.... računica je jasna....

nije isključeno i nešto od ovoga kaj si ti naveo, ali to bi mogli radit samo autsajderi, pošto naši "maheri" ne nose vodu sa sobom a i nije potrebno jer se ne bilježi stanje goriva pa hektolitri goriva ne fale...ali to je druga i duga priča....

Posted Image




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users