Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Nagibni vlak...


  • Please log in to reply
3133 replies to this topic

#1 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,281 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 28.03.2005. - 13:50

Da li se itko vozi u nagibnom vlaku otkad je krenuo u promet?
Ja jesam, i to dosta puta.
Mišljenje?Totalni promašaj, i što se ergonomije tiče i dizajna interijera.Da me ne bi krivo shvatili, ne kažem da je loš dizajn, lijepo to izgleda, ali opet previše jeftino.
Ergonomiju i udobnost uopće neću niti spominjati, samo ću reći KATASTROFA!
HŽ je krenuo u totalno krivom smjeru što se tiče modernizacije, jer budimo realni, znamo gdje voze ovakvi vlakovi vani.Nije mi uopće jasno koji je idiot zamislio to kao udobni IC vlak, jer ja osobno tamo se ne mogu normalno opustiti niti sjediti kao čovjek, da ne govorim o tome da se guram sa osobom ako slučajno sjedi do mene, jer su sjedišta preuska.
Toliko je neudoban, da sam zadnji puta, prije nekih tjedan dana kada sam išao iz Osijeka u Zagreb, izašao u Slavonskom Brodu i čekao brzi iz Vinkovaca.
Mislim da se ovdje još jednom pokazalo da oni koji naručuju takve vlakove neće se vjerovatno nikada niti voziti u njima ( osim na probnoj vožnji ).
Vaša mišljenja?

#2 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.03.2005. - 14:00

Slazem se da vlak nije bas mjerilo udobnosti, ali moram reci da niti u najboljim vlakovima u Europi nije puno drugacije.... ICE i TGV su pojam brzine i super su uredjeni sto se tice interijera, ali su sjedista takodjer uska....
OK; nema smisla usporedjivati nas nagibni sa TGV-om i ICE-om..... :))

toma

#3 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,281 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 28.03.2005. - 14:09

Slazem se da vlak nije bas mjerilo udobnosti, ali moram reci da niti u najboljim vlakovima u Europi nije puno drugacije.... ICE i TGV su pojam brzine i super su uredjeni sto se tice interijera, ali su sjedista takodjer uska....


Biti ću iskren, nisam se vozio nigdje u Europi u vlakovima, osim u Mađarskoj, tako da ne znam.Ali nije mi jasno kako HŽ zamišlja IC vlak?Dobro da nisu stavili drvene klupe, kao u starim vagonima :D , iako u biti nisam ni daleko, jer je sloj spužve toliko tanak, da bi te bolilo kad bi malo jače udario :)

OK; nema smisla usporedjivati nas nagibni sa TGV-om i ICE-om..... :))


Istina, da dođem od Zagreba do Vinkovaca za 45 minuta, ne bi mi smetalo da sjedim i na drvenoj stolici :lol: :lol: :lol:

#4 Fabi

Fabi
  • Članovi
  • 441 posts
  • Joined 26.03.2005.

Posted 28.03.2005. - 15:09

Nagibni vozi i na relaciji Cakovec - Varazdin - Koprivnica - Zagreb.
Vozio sam se na relaciji Koprivnica - Zagreb i obrnuto.
Znatno je skuplji od "normalnog" vlaka.. :) a kavu (nazalost ne pijem) koju posluzuju ;)

A kvaliteta.. moglo bi i bolje.. uvijek bi moglo ;)
Pokrenuti vlak je vazno, ali je puno vaznije zaustaviti ga. (Lj. Simunovic)

--
. [Fabi]

#5 Zlajo

Zlajo
  • Članovi
  • 79 posts
  • Joined 28.03.2005.

Posted 28.03.2005. - 18:21

Da li se itko vozi u nagibnom vlaku otkad je krenuo u promet?

Ja nisam još ali si sve razmišljam zaletit se do Rijeke na 1 dan za 101 kn - to je nekakva akcija "Ranije=jeftinije" - kupiš 2 tjedna kartu prije, onda je prvih 8+2 sjedala po vlaku (!) 50% jeftinije.. Eto samo da napomenem ako netko ne zna..
Ako sam previše zmuljao imate na http://www.hznet.hr/.../obavijesti.htm

#6 Marko

Marko
  • Članovi
  • 3 posts
  • Joined 28.03.2005.

Posted 28.03.2005. - 20:20

Bok!!
Evo da i ja dodam koji komentar na nagibni vlak..
Vozio sam se njime 2 puta, zadnji put ovaj vikend.. i to uglavnom iz razloga sto mi se stvarno zurilo kuci.. vjerovatno se ni nebi vozio njime jer osim toga ne pruza nista drugo.. Veli moj stari da je to dobro, voziti se na tvrdim sjedalima, pogotovo na duzim relacijama, reko, sam se ti vozi, nema meni neg kad se ja uvaljam u stare nam dobre kupeje i ona strgana sjedala.. :))
Al opet sta se i brzine tice ni tu nije bas, jer frend koji putuje do Koprivnice veli da "Podravka" stigne za isto tolko (oko 1h) do Koprivnice ko i taj "Hitri Varaždinec".. pa bi se sad stvarno moglo postaviti pitanje, cemo ti vlakovi, sta je to trebalo (dosta kuna skuplje=skoro pa nist vise koristi)? A šta je najbolje to isto pitanje si postavljaju djelatnici HŽ-a.. Jednom prilkom zapricao sam se sa kondukterom, veli on da su ti vlakovi cisti promasaj i da je vise trebalo uloziti u rekonstrukciju starih vagona (primjer, vagoni koje je rekonstruirala TŽV Gredelj.. ) i da tako razmisljaju svi oni koji se ili ce se mozda voziti u njima, a oni koji imaju svoje osobne sofere, njima je to i tak svejedno, kak je to vec i postano prije (mozda na probnoj).. :) A, sta se Lokomotiva tice, veli on, oni bi jos izdrzale tolko dok ne stignemo u "Uniju".. (sta god mu to znacilo)!! :D
Pozdrav!!
Marko

#7 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,281 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 29.03.2005. - 00:03

Al opet sta se i brzine tice ni tu nije bas, jer frend koji putuje do Koprivnice veli da "Podravka" stigne za isto tolko (oko 1h) do Koprivnice ko i taj "Hitri Varaždinec".. pa bi se sad stvarno moglo postaviti pitanje, cemo ti vlakovi, sta je to trebalo (dosta kuna skuplje=skoro pa nist vise koristi)?


A znaš i sam čemu.Kao proces restrukturiranja i modernizacije, bla bla, Europa ovo, Europa ono.Ma, gluposti, pokušaj da se približimo europskim željeznicama, a i netko je zaradio dobre novce na tome, budi siguran.

A šta je najbolje to isto pitanje si postavljaju djelatnici HŽ-a.. Jednom prilkom zapricao sam se sa kondukterom, veli on da su ti vlakovi cisti promasaj i da je vise trebalo uloziti u rekonstrukciju starih vagona (primjer, vagoni koje je rekonstruirala TŽV Gredelj.. ) i da tako razmisljaju svi oni koji se ili ce se mozda voziti u njima, a oni koji imaju svoje osobne sofere, njima je to i tak svejedno, kak je to vec i postano prije (mozda na probnoj).. :) A, sta se Lokomotiva tice, veli on, oni bi jos izdrzale tolko dok ne stignemo u "Uniju".. (sta god mu to znacilo)!! :D
Pozdrav!!


Pa normalno da je tako.Boli neka stvar one koji uopće ne koriste se vlakom.Pitaj nekoga tko svakodnevno putuje, pa češ vidjeti kako će se okrenut ploča.Lako je sjediti u nekom uredu i pričati bajke na nekim prezentacijama i sl.Dođi ti pa se provozaj.
Ja se vozim već četvrtu godinu na relaciji Zagreb - Vinkovci ( bar jednom tjedno ), tako da sam računao da sam prošao do sada nekih 100 000 km samo na toj relaciji ( minimalno ) :D i bome dobro znam šta je putovanje vlakom :D

#8 Fido

Fido
  • Članovi
  • 27 posts
  • Joined 30.03.2005.

Posted 30.03.2005. - 23:45

nagibni vlak nije promasaj, vec su promaseni oni koji vode zeljeznicu jer imati vlak od 4 miliona Eura da ti vozi samo jednom za Osijek i Varazdin umjesto bar cetiri outa to je promasaj. Udobnost nije na nivou starih srpskih vagona, ali takvi se vagoni vise nigdje u Evropi ne koriste osim kod nas na Balkanu (uklj. i Sloveniju) pa se ne mozemo mjeriti sa drugima. U Francuskoj i Njemackoj isto tako ni najskuplji vlakovi nemaju puno bolje stolce od nasih, malo su udobniji ali su u drugom razredu isto tako uski kao u nagibnome (pa uostalome to je njemacki vlak). Vani se furaju na brzinu i redovitost,a ne toliko na udobnost. Ni nasi renovirani stari vagoni drugog razreda bas nisu nesto,vozio sam se nekoliko puta za Vinkovce. Ali ono sto je pravo je to da si za dva i pol sata u VK a to se ni jednim busom ne moze stici. Vozio sam se i Podravkom za Osijek. Sad je ona cisti promasaj jer je skoro sve putnike prema Osijeku preuzeo nagibni. U Podravci se voze oni koji idu u KC,VT,NA a direktni putuju nagibnim. Cesto gldam nagini kada prolazi kroz Novsku za Osijek i skroz je pun. Izgleda da smo mi svi jos veliki nostalgicari o proslim vremenima i ne mozemo se priviknuti na nove stvari. Pa i auto se povremeno kupi novi i nije kao onaj stari,mozda je tvrdjeg ovjesa, mozda udobniji, ko zna...

#9 Fido

Fido
  • Članovi
  • 27 posts
  • Joined 30.03.2005.

Posted 30.03.2005. - 23:50

kaze Marko koji se zapricao sa kondukterom da je on izjavio da su nagibi promasaj jer je trebalo obnoviti stare vagone. Taj se konos boji veceg opsega posla jer sad mora nositi kavu kroz vlak i ne moze spavati u nekom kupeu jer ga svi sad mogu vidjeti,pa mora najavljivati stanice,pospremati WC. Pricao mi je prijatelj koji je strojovodja i razgovarao je sa onima koji voze nagibne da to sad sve moraju raditi kondukteri pa se oni i bune zbog toga. Lakse je zaraditi placu a da ne moras bas se pretrgnuti od posla

#10 Anton

Anton
  • Admin
  • 5,281 posts
  • Joined 31.01.2005.
  • LocationVinkovci

Posted 31.03.2005. - 00:40

nagibni vlak nije promasaj, vec su promaseni oni koji vode zeljeznicu jer imati vlak od 4 miliona Eura da ti vozi samo jednom za Osijek i Varazdin umjesto bar cetiri outa to je promasaj.


Da, ali s obzirom na broj pruga na kojima će voziti i s obzirom na kapacitet vozila, ne znam kako bi zadovoljili taj uvjet?

U Francuskoj i Njemackoj isto tako ni najskuplji vlakovi nemaju puno bolje stolce od nasih, malo su udobniji ali su u drugom razredu isto tako uski kao u nagibnome (pa uostalome to je njemacki vlak). Vani se furaju na brzinu i redovitost,a ne toliko na udobnost.


Da, i sad izračunaj za koje vrijeme kod njih prođeš 250 km, a za koje kod nas...

Ni nasi renovirani stari vagoni drugog razreda bas nisu nesto,vozio sam se nekoliko puta za Vinkovce. Ali ono sto je pravo je to da si za dva i pol sata u VK a to se ni jednim busom ne moze stici.


Ne da nisu nešto, nego su smeće.Nije mi jasno kako su mogli usrati tako dobre vagone.Pazi, ima manje mjesta u kupeu, ljudi se konstantno žale na to, sjedišta su profilirana kao da vozim WRC auto, nasloni su napravljeni od ultra jeftine plastike, grijanje ne funkcionira ( dva puta ove zime koliko se ja vozim ), čisto me strah ljeta, dalje da ne nabrajam...
Kažeš vozios i se nekoliko puta, a pazi ovo, ja se vozim na toj relaciji bar jednom tjedno, nekada i do četiri puta.Otkad su stavili te vagone, ja nisam NITI JEDNOM, se naspavao u vlaku.Dok su bili stari, samo ih spojim i odspavam kao beba tih ~2:50 minuta.Druga bi bila priča da ja stignem do Vinkovaca ( kao ovo što si naveo da je u Europi bitna brzina ) za 45 minuta, onda bi kao što sam rekao mogao sjediti i na drvenoj stolici :)

Vozio sam se i Podravkom za Osijek. Sad je ona cisti promasaj jer je skoro sve putnike prema Osijeku preuzeo nagibni. U Podravci se voze oni koji idu u KC,VT,NA a direktni putuju nagibnim. Cesto gldam nagini kada prolazi kroz Novsku za Osijek i skroz je pun. Izgleda da smo mi svi jos veliki nostalgicari o proslim vremenima i ne mozemo se priviknuti na nove stvari. Pa i auto se povremeno kupi novi i nije kao onaj stari,mozda je tvrdjeg ovjesa, mozda udobniji, ko zna...


Bude pun, jer je najbrža veza između Zagreba i Osijeka.Da je i klasična kompozicija u pitanju, bio bi vlak sigurno pun.Ljudi i zaborave da mu veliku prednost u brzini daje i to što od Zagreba tek u Slavonskom Brodu prvi put staje...

#11 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 01.04.2005. - 19:19

Sto se tice nagibnih; vozni red za njih bi mogao biti bolji nego sto je.... Vlakovi nisu bas iskoristeni koliko bi trebali biti (pogotovo dok traje garantni rok).
Usput, desilo se vec par stvari za koje se NE priznaje garancija, vidjet cemo kako ce se to popraviti....

Btw; da malo prokomentiramo druge vlakove koji su opcionalno mogli biti kupljeni umjesto RegioSwingera.
-Pendolino - diesel varijanta. Na testovima su bile dvije verzije elektricnog Pendolina
-Talgo - samo kola, bez lokomotive. Nedvojbeno najudobniji vlak; da se kupila verzija sa lokomotivama, bilo bi JAKO dobro.... Talgo bez lokomotiva su kupile ZFBiH; isporuka je 2006. godine.
-BR 605, diesel ICE. Sto se tice konfora, najbolji vlak. HZ-u su se nudile rabljene garniture od DB-a.... Sudbina tih vlakova je i dalje nepoznata; Iranci, koji su bili jako zainteresirani su odustali; sad se prica da ce ih kupiti Austrijanci...

Isto usput, ja sam osobno prilicno zadovoljan da su se kupila nova vozila, iako vidim da to nisu bas najbolji vlakovi na svijetu :)

toma

#12 Marko Gašperšič

Marko Gašperšič
  • Članovi
  • 31 posts
  • Joined 31.03.2005.

Posted 04.04.2005. - 21:04

Lep pozdrav vsem!
Zelo me zanima ,ali so ICN vlaki v potniškem prostoru glasni....kako močno se sliši diesel-motor?
Kar se tiče sedežev....naši "Siemensi" serije 312-317 imajo zelo ozke in neudobne sedeže. Posebno nerodno je takrat,če ima potnik s seboj več prtljage.Kadar je vlak polno zaseden je težko priti do vrat, ker jih ima premalo.Strojevodja nima svojih vrat, zato se mora prebijati skozi množino potnikov,če bi moral zamenjati kabino porabi za to mnogo več časa.
Sama vožnja je v primerjavi z Gomulko dosti boljša. Vlak teče zelo mirno in je dovolj tih.
Škoda, da ni v celoti bolje koncipiran....

#13 Toma

Toma
  • Administratori
  • 8,502 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 05.04.2005. - 10:24

Lep pozdrav vsem!
Zelo me zanima ,ali so ICN vlaki v potniškem prostoru glasni....kako močno se sliši diesel-motor?
Kar se tiče sedežev....naši "Siemensi" serije 312-317 imajo zelo ozke in neudobne sedeže. Posebno nerodno je takrat,če ima potnik s seboj več prtljage.Kadar je vlak polno zaseden je težko priti do vrat, ker jih ima premalo.Strojevodja nima svojih vrat, zato se mora prebijati skozi množino potnikov,če bi moral zamenjati kabino porabi za to mnogo več časa.
Sama vožnja je v primerjavi z Gomulko dosti boljša. Vlak teče zelo mirno in je dovolj tih.
Škoda, da ni v celoti bolje koncipiran....


Pozdrav!
ICN je konceptno slican sa Siemensom; ipak su i jedan i drugi vlak koncipirani kao regionalni vlakovi. Nema posebnih vrata za strojovodju; sjedista su prilicno uska itd...
Sto se tice buke u putnickom prostoru; nije pretjerana. Vlak ima dobro ubrzanje (gotovo kao elektromotorni vlak...).
Prije kupnje, HZ su najavljivali da ce naruciti drugaciji interijer vlaka, vise prilagodjen daljinskom prometu, no do toga nazalost nije doslo (najvjerojatnije zbog vece cijene)...

toma

#14 GostAnonymous_*

GostAnonymous_*
  • Gosti
  • Joined --

Posted 07.04.2005. - 22:39

Dobro čitam malo ove kritike, možda neke i stoje, udobnost itd....ali ljudi moji valjda ste čuli za stanadard.....upravo su ta sjedišta nagibnih vlakova njemački standard, tj. standard europe koju toliko želimo....
Mislim da to ipak nije neki drastični promašaj, jer ako ce voziti do Splita za 5h, a sadašnji ide 8-9h, mislim da je i svaki mali pomak za pohvalu a kamoli 3-4h, a uostalom zadržati će se i dalje relacije s standardnim vagonima, pa ko voli nek izvoli.....rađe i nagibni samo da se ide naprijed nego socializam koji je nas i uništio.....uostalom ovo je prvi put u RH odkad postoji da se nešto ulaže u HŽ, koji to i zaslužuje.........

#15 spvh

spvh
  • Članovi
  • 732 posts
  • Joined 14.05.2005.

Posted 15.05.2005. - 08:33

.....rađe i nagibni samo da se ide naprijed nego socializam koji je nas i uništio.....uostalom ovo je prvi put u RH odkad postoji da se nešto ulaže u HŽ, koji to i zaslužuje....


I tu je sva poanta!
"U mrkloj noći vidimo -ponekad kroz vlastite suze - najljepše zvijezde"

#16 Ivan_T-101

Ivan_T-101
  • Članovi
  • 7,054 posts
  • Joined 24.05.2005.
  • LocationZagreb

Posted 24.05.2005. - 16:55

HŽ je krenuo u totalno krivom smjeru što se tiče modernizacije, jer budimo realni, znamo gdje voze ovakvi vlakovi vani.


Citao sam da su u Njemackoj povukli prave ICE nagibne dizelase (serija 605) zbog tehnickih problema, pa su prefarbali ove (612) u ICE boje i poslali ih umjesto 605. He, he, znaci, HZ ima ICE-ove :D

#17 esseker

esseker
  • Članovi
  • 345 posts
  • Joined 04.08.2005.
  • LocationOsijek

Posted 26.08.2005. - 17:40

vidim da ovdje dugo nitko njie postao ali da se ipak uključim u raspravu.

Što se tiče neudobnosti ICN vlakova slažem se da je do Splita teško izdržati ali meni je teško izdržati i u običnom kupejcu. Na relaciji Osijek -Zagreb mi je vožnja prilično brzo prošla, uspio sam i zaspati, ali opet 3 sata je manje od 5 do Splita pa se i nisam nažuljao.

Što se tiče obnovljenih vagona s kupeima 2. razreda meni su puno bolji od starih smrdljivih po dimu cigareta zapaljenih još sredinom 70ih s WCima u kojima se mogu jedino zamisliti koju boleštinu ne ću pokupiti a ne koju hoću... a i sjedala mi odgovaraju visinom samo je možda premalo mjesta izmedju dva nasuprotna sjedala.

Kad god mogu uvijek ću radije odabrati vlak s razmještajem sjedala kao u ICN-u i dobrom starom šinobusu nego u kupeu jer zamislite da vas zapadne situacija kao mene prije par tjedana u vlaku od Splita gdje sam kao ne pušač bio u kupeu sa strastvenim pušačima kojima je OK zadimit kupe ali im je opet prehladno za otvoriti prozor. A ni ljudima u kupeu do mog nije bilo bolje kada je beba usrala pelenu pa ju je mama morala presvlačiti - i to bar 3 puta od Splita do Osijeka :roll: !

#18 Sokol

Sokol
  • Članovi
  • 64 posts
  • Joined 02.08.2005.

Posted 30.08.2005. - 21:49

Citao sam da su u Njemackoj povukli prave ICE nagibne dizelase (serija 605) zbog tehnickih problema, pa su prefarbali ove (612) u ICE boje i poslali ih umjesto 605. He, he, znaci, HZ ima ICE-ove :D


Brzo su zbog neudobnosti povukli u bijelo ofarbane 612 i uveli lok+vagone.

#19 Scharnhorst

Scharnhorst
  • Članovi
  • 390 posts
  • Joined 04.11.2005.

Posted 04.11.2005. - 13:59

Pozdrav svima! Nov sam na ovom forumu i drago mi je da sam ga otkrio.

Sto se tice nasih nagibnih vlakova, mislim da oni nisu bas takav promasaj kao sto su neki naveli. Problem je u tome sto premalo ljudi putuje vlakom na relaciji Zagreb - Split i sto su u principu nepotrebni na nizinskim prugama, osim na neelektrificiranim zbog "sminke" (sada su i Macose revizirane s obnovljenom unutrasnjoscu ali su dosta bucne i ruzne izvana.

Nadalje, najveci problem licke pruge Zagreb - Split je taj sto nema APB, nego je sva signalizacija rucna pa i brzina vlaka ne moze biti veca iako je kolosjek sada odlican.

Kada se pogleda s druge strane druge ICN vlakove u Europi, mislim da na lickoj pruzi nismo losi. 5:30 od Zagreba do Splita (cca 430 km) nije lose u usporedbi s npr. 3:30 od Lausanne do St. Gallena (cca. 350 km) gdje vozi elektricni nagibni vlak tzv. "Pininfarina Train".

Mislim da je najveci problem nepostojanje APB-a na lickoj pruzi.

#20 Prakticar

Prakticar
  • Moderatori
  • 8,857 posts
  • Joined 19.09.2005.
  • LocationSveta Nedelja

Posted 04.11.2005. - 14:28

Pozdrav, Scharn i dobrodošao!

Priznaj da si dovučen :D

Ajd' navrati na tramvaje :wink:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users