Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Cirkuski vlakovi


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,228 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 07.02.2013. - 19:49

Iako sam o cirkuskim vlakovima već pisao na forumu odlučio sam da napišem nešto malo i u ovoj temi o prošlosti ove zanimljive vrste vlakova.

Cirkus vlak je nastao kao suvremena metoda prijevoza cirkuskih trupa. Jedan od najvećih korisnika cirkuskih vlakova je poznati američki cirkus Ringling Bros Barnum & Bailey Cirkus (RBBBC), koji je nastao 1907 godine kada je cirkus Ringling Brothers kupio drugi veliki cirkus Barnum i Bailey i tako je rođen najveći cirkus na svijetu "The Greatest Show on Earth"

 

Sve je počelo davne 1872. godine kada je cirkus izvjesnog  P.T. Barnuma postao tako veliki da je odlučio da na putovanje po velikim prostorima SAD  krene specijalnim vlakom. P.T. Barnum, koji je usput poznat po Barnumskim reklamama, imao je dvojicu partnera, Williama Camerona i  i Dan Costella koji dolaze na ideju da se cirkuska kola prevoze na ravnim željezničkim vagonima.  Za postavljanje cirkuskih kola na vagone oni su razvili i koristili sustav užadi, kolotura i odbojnika naravno uz obilnu konjsku snagu a ponekad i slonovsku. Bilo je to naporno i teško a često je u tim spuštanjima i penjanjima cirkuskih kola na vagone dolazilo do lomljava i padova.  Taj sustav, koji se prvi puta spominje 1872. je tijekom vremena i primjenom modernih tehničkih inovacija popravljan i dopunjavan.

 

Kad je cirkus počeo putovati vlakom korišteni su ravni željeznički vagoni kompanije Pennsylvania Railroad, što je na kraju ispalo opasno jer su vagoni Pennsylvania Railroad-a bili u jako lošem stanju. Sredinom sezone, odlučeno je da cirkus kupi svoje vagone, i kad je P.T. Barnum Cirkus napustio Columbus, u državi Ohio, on putovao na prvom vlastitom cirkuskom vlaku. Taj  je vlak bio sastavljen od šezdeset putničkih i zatvorenih teretnih vagona, uključujući i četrdeset ravnih vagona što je bila prilično duga kompozicija od "samo" 100 vagona.

 

Cirkuski vlakovi su se ubrzo dokazali jer su bili dobro prilagođeni za prijevoz teške opreme (šatora, teških kola, raznih vozila i strojeva) i naravno životinja (slonova, lavova, tigrova i konja), unatoč nekoliko tragičnih nesreća tijekom godina.

Cirkus Ringling Bros Barnum & Bailey prvo odvojeno a kasnije zajedno postao je važna vrsta zabave u živo u Americi a preko svojih čestih kupnji mnogih drugih američkih cirkusa i najveći. U modernim vremenima, oni putuju u dva cirkuska vlaka koji se sastoje od plave i crvene jedinice, koji nakon izmjeničnog dvogodišnjeg rasporeda, od obale Atlantika do Pacfika donose novi show u svaki veći američki grad jednom godišnje. Inače zimovalište ovoga cirkusa je u gradu Sarasota u Floridi odakle svake godine kreću na svoje turneje. U RBBB cirkusu vlakovi su duži od jedne milje (1,6 km)  a uključuju vagone za izvođače (cirkuske artiste) te radnike i čuvare životinja. Tu su i posebni vagoni za egzotične životinje te ravni vagoni (flatcars) za prijevoz cirkuskih kola, opreme, pa čak i autobusa koji se koriste za lokalni prijevoz na mjesto predstave.

 

Cirkuski vlakovi su oduvijek privlačili veliku pažnju lokalnog stanovništa zbog svog neobičnog izgleda i fotogeničnosti. Posebno su naravno privlačni Railfanovima koji prate kretanje ovih vlakova na posebnim web stranicama.

 

Kako su ovi vlakovi privlačni railfanovima fotografima postoje i hrpe starih fotografijma na internetu pa ću i ja nešto od toga pokazati.

 

Barnumska reklama iz 1899......

 

11899.jpg

 

Kompozicija od 100 vagona....

 

71054693.jpg

 

46804723.jpg

 

50996568.jpg

 

76243470.jpg

 

86367067.jpg

 

79890136.jpg

 

22896372.jpg

 

65007911.jpg

 

44456650.jpg

 

39417574.jpg

 

89736662.jpg

 

56386238.jpg

 

91413457.jpg

 

70569016.jpg

 

51611097.jpg

 

32317291.jpg

 

95966761.jpg

 

68159615.jpg

 

40012901.jpg

 

57977745.jpg

 

32987774.jpg

 

Cirkuski vlak polazi na redovnu godišnju turneju iz stanice Sarasota u Floridi......

 

23sarasota.jpg

 

25008838.jpg

 

56001378.jpg

 

70268428.jpg[/URL]

 

32897873.jpg

 

56182091.jpg

 

Oznake za plavi i crveni cirkuski vlak RBBBC.....

 

80960531.jpg

 

71037402g.jpg


Pozdrav iz Osijeka !


#2 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,228 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 07.02.2013. - 22:32

Još nekoliko fotografija starih cirkuskih vlakova.

 

Nekoliko željezničkih nesreća iz 1930-ih godina....

 

11930.jpg

 

96129888.jpg

 

76382516.jpg

 

Djeca najviše vole cirkuse, veliki i mali.....

 

4maliiveliki.jpg

 

Sarasota u Floridi mjesto gdje cirkusi provode zimu a vagoni se odmaraju na sporednom kolosjeku....

 

65606995.jpg

 

Polazak na novu turneju i ispraćaj.....

 

6florida.jpg

 

Vlasnici i rukovodstvo cirkusa.....

 

62702113.jpg

 

I na kraju pozdrav svim ljubiteljima cirkusa i cirkuskih vlakova !!!!

 

80046044.jpg


Pozdrav iz Osijeka !


#3 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 07.02.2013. - 23:20

U Americi je snimljeno i nekoliko filmova na tu temu. Da li je nešto slično bilo na još kojem kontinentu?



#4 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,228 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 07.02.2013. - 23:36

I veliki evropski cirkusi koriste usluge željeznice ali ne vjerujem  da imaju sopstvene vagone.

Nekada u vrijeme moje mladosti u Osijek su dolazili veliki cirkusi (Orfei, Krone, Renz) i to naravno željeznicom ali već godinama u Osijek nije zalutao ni jedan cirkus. Negdje pred početak I. svjetskog rata u vrijeme AU monarhije u Osijeku je u sklopu svoje evropske turneje bio i već pomenuti RBBBC iliti najveći na svijetu.

Navodno je tada viđen i čuveni Buffalo Bill kako vježba jahanje i pucanje negdje pored Drave.


Pozdrav iz Osijeka !


#5 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 08.02.2013. - 10:43

I veliki evropski cirkusi koriste usluge željeznice ali ne vjerujem  da imaju sopstvene vagone.

Nekada u vrijeme moje mladosti u Osijek su dolazili veliki cirkusi (Orfei, Krone, Renz) i to naravno željeznicom ali već godinama u Osijek nije zalutao ni jedan cirkus. Negdje pred početak I. svjetskog rata u vrijeme AU monarhije u Osijeku je u sklopu svoje evropske turneje bio i već pomenuti RBBBC iliti najveći na svijetu.

Navodno je tada viđen i čuveni Buffalo Bill kako vježba jahanje i pucanje negdje pored Drave.

Nije li iz Osijeka bio u Jugoslaviji najpoznatiji VARIJETE COLORADO?



#6 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 08.02.2013. - 12:21

Odlična tema i zasnimljive slike. Nego, zašto se meni čini da su kod -a svi vlakovi cirkuski? Ili bar vozni redovi...


"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#7 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,228 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 08.02.2013. - 14:14

Odlična tema i zasnimljive slike. Nego, zašto se meni čini da su kod -a svi vlakovi cirkuski? Ili bar vozni redovi...

 

Hvala Pfaff!

A što se tiče sličnosti između HŽ i cirkuskih vlakova, nije bilo namjerno.

Možda je simpatični lik sa moje zadnje fotke dobar kandidat za direktora .....


Pozdrav iz Osijeka !


#8 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,623 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 08.02.2013. - 14:51

Nekada u vrijeme moje mladosti u Osijek su dolazili veliki cirkusi (Orfei, Krone, Renz).

 

Ja se iz djetinjstva sjećam cirkusa Adria i cirkusa Medrano (ne znam jesu li dolazili vlakom ili nekako drugačije).

Također se sjećam i filma ''Najveća predstava na svijetu'', koji završava željezničkom nesrećom.

Inače se slažem s Pfaffom, vrlo zanimljiva tema. :palac:


Serija 05 je zakon!

#9 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 09.02.2013. - 01:12

Bilo je to u prvoj polovici osamdesetih godina. Odnekud iz Zagorja je stigao LUNA PARK na kolodvor Zaprešić. Htjeli su sa vlakom otpremiti svoje prikolice i kamione u Koper. Najprije su morali čekati jer u kolodvoru nije bilo praznih plato vagona. Oni su zamišljali kada dođu na kolodvor da će to samo utovariti i put pod noge. Sparkirali su se na platou kod skladišta. Vagone su čekali ako me pamćenje služi dobro 2 dana. U Međuvremenu su nam maznuli sa vlaka 65405 završni signal. To je bio radni vlak poznatiji pod imenom PODSUSEDSKA manevra. U 99,9% na vlaku je bila lokomotiva serije 732. Završni signali tada su bili sa trepćućom svjetlosti crvenom. Čini mi se da ih je vidio pokojni P.K. manevrista. Nakon natezanja i prijetnje sa pozivom milicije su nam to vratili. Inače je tada bila u modi krađa tih signala. Disko klubovi su znali biti puni njih. Kada bi bila kakva utakmica u Domu sportova, nije bilo tertnog vlaka koji bi stao na ulaznom signalu Glavnog kolodvora da nije lampa ukradena. I konačno je to utovareno i spremno za otpremu. Otpremano je sa radnim vlakom 65102 koji je prometovao do Sevnice. Ukupno je bilo 4-5 vagona utovareno. Kada je vlak stigao u Dobovu nastao je problem. Vagoni nisu mogli prometovati preko Postojne. Pregledači su vagone izbacili iz vlaka radi zadiranja u tovarni profil. Kritično je negdje na potezu od Borovnice prema Divači (ne sjećam se više točne kritične točke). Vagoni mogu prometovati obilazno preko Jesenica, N.Gorice i Sežane. Plus toga to se može prevesti samo kao "IP" (izvanredni prijevoz). Samo tada je i vozarina uvećana, jer je tu dulji prijevozni put a i obračunava se posebna uvećana naknada za "IP". Ili ako vam ne odgovara istovarite i odite cestom. Tko će sada to istovarati? Pristali su na duži prijevozni put i uvećanu vozarinu. Prisjelo im je to putovanje. Računali su da će ići brže vlakom, a ispalo je sporije i skuplje.



#10 mali.paja

mali.paja
  • Članovi
  • 8,782 posts
  • Joined 31.12.2007.
  • LocationZagreb

Posted 09.02.2013. - 01:13

Bilo je to u prvoj polovici osamdesetih godina. Odnekud iz Zagorja je stigao LUNA PARK na kolodvor Zaprešić. Htjeli su sa vlakom otpremiti svoje prikolice i kamione u Koper. Najprije su morali čekati jer u kolodvoru nije bilo praznih plato vagona. Oni su zamišljali kada dođu na kolodvor da će to samo utovariti i put pod noge. Sparkirali su se na platou kod skladišta. Vagone su čekali ako me pamćenje služi dobro 2 dana. U Međuvremenu su nam maznuli sa vlaka 65405 završni signal. To je bio radni vlak poznatiji pod imenom PODSUSEDSKA manevra. U 99,9% na vlaku je bila lokomotiva serije 732. Završni signali tada su bili sa trepćućom svjetlosti crvenom. Čini mi se da ih je vidio pokojni P.K. manevrista. Nakon natezanja i prijetnje sa pozivom milicije su nam to vratili. Inače je tada bila u modi krađa tih signala. Disko klubovi su znali biti puni njih. Kada bi bila kakva utakmica u Domu sportova, nije bilo tertnog vlaka koji bi stao na ulaznom signalu Glavnog kolodvora da nije lampa ukradena. I konačno je to utovareno i spremno za otpremu. Otpremano je sa radnim vlakom 65102 koji je prometovao do Sevnice. Ukupno je bilo 4-5 vagona utovareno. Kada je vlak stigao u Dobovu nastao je problem. Vagoni nisu mogli prometovati preko Postojne. Pregledači su vagone izbacili iz vlaka radi zadiranja u tovarni profil. Kritično je negdje na potezu od Borovnice prema Divači (ne sjećam se više točne kritične točke). Vagoni mogu prometovati obilazno preko Jesenica, N.Gorice i Sežane. Plus toga to se može prevesti samo kao "IP" (izvanredni prijevoz). Samo tada je i vozarina uvećana, jer je tu dulji prijevozni put a i obračunava se posebna uvećana naknada za "IP". Ili ako vam ne odgovara istovarite i odite cestom. Tko će sada to istovarati? Pristali su na duži prijevozni put i uvećanu vozarinu. Prisjelo im je to putovanje. Računali su da će ići brže vlakom, a ispalo je sporije i skuplje.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users