Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Bl (B) vagoni


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#1 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,245 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 06.01.2013. - 09:57

Bl odn. B četveroosovinski putnički vagoni sa sjedalima 2. razreda sa odjeljcima i hodnikom sa strane, unificiranog tipa Y, namijenjeni su za prijevoz i posluživanje putnika u unutarnjem i međunarodnom prometu na prugama normalnog kolosijeka. Vagoni su proizvedeni u razdoblju od 1976. do 1986. g. kao A, AB, Bc i B vagoni u tvornici GOŠA. Oni koji nisu originalno bili B vagoni su zadnjih dvadeset godina postepeno deklasirani ili rekonstruirani (Bc) u B vagone. Svi vagoni imaju postolja sa disk kočnicom. Većina je dobila nova sjedala i nove prozore, a na nekima od njih je također uklonjen po 1 WC odjeljak da se dobije jedan manji prostor za prijevoz bicikala. Vagoni zadovoljavaju opće važeće propise UIC, IEC, pravilnik RIC (ne svi), propise o sigurnosti i zaštiti na radu RH, te propise HŽ-a. U aktivnom inventarskom parku HŽ-a se nalazi 99 Bl odn. B vagona za max. brzine 120 - 160 km/h, a namijenjeni su prijevozu putnika u rangu brzih, ubrzanih te putničkih vlakova.


Tehnički podaci:

Slovna oznaka vagona: Bl, B
Brojčana oznaka vagona: 51 78 29-70, 51 78 29-00, 50 78 29-70, 50 78 29-00, 51 78 20-70, 51 78 20-00, 50 78 20-70, 50 78 20-00
Tip vagona: UIC-Y
Mjesto i godina proizvodnje: GOŠA Smederevska Palanka Jugoslavija 1976 - 1986.
Mjesto i godina rekonstrukcije/modernizacije: -
Vlastita masa: 40-41t
Vozna brzina: 120 - 160 km/h
Vagonski razred: 2
Broj odjeljaka: 9, 10
Broj sjedala: 54, 60
Dužina preko odbojnika: 24500 mm
Dužina sanduka: 24200 mm
Širina sanduka: 2883 mm
Visina od GRT: 4050 mm
Visina poda od GRT: 1255 mm
Razmak glavnih svornjaka: 17200 mm
Međuosovinski razmak okretnog postolja: 2500 mm
Širina kolosijeka: 1435 mm
Broj osovina: 4
Tip okretnog postolja: GOŠA-23 (Wegmann), GOŠA-26 (Wegmann), GOŠA-100 (Minden-Deutz 52)
Tip kočnice: Oerlikon O-PR-D (Zračna)
Zagrijavanje vagona: Električno toplozračno
Rashlađivanje vagona: Nema
Osvjetljenje vagona: Električno fluo
WC: Otvoreni sustav

Slika Bl vagona u novoj shemu bojanja:
 
Bl-089-1.jpg
 
Slika Bl vagona u staroj shemi bojanja:

DSC06514.jpg

Link na staru temu:

http://www.zeljeznic...2017-bl-vagoni/

Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#2 VortaBlack

VortaBlack
  • Članovi
  • 2,188 posts
  • Joined 26.12.2010.
  • LocationZagreb / Duga Resa

Posted 14.02.2013. - 22:13

Danas sam na GK-u, dok sam čekao svoj vlak za Dugu Resu, oko sat vremena fotkao vagone za mapper. Primijetio sam da se broj izgrafitiranih vagona uvelike povećao:

igrafitirani.jpg

 

RVR-ovac s kojim sam razgovarao rekao mi je da je smanjen broj zaštitara na glavnom i da više ne mogu paziti ko inače, pa sve svako malo pojave novi grafiti na vagonima, što prije nije bio slučaj.



#3 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 15.02.2013. - 04:56

 

RVR-ovac s kojim sam razgovarao rekao mi je da je smanjen broj zaštitara na glavnom i da više ne mogu paziti ko inače, pa sve svako malo pojave novi grafiti na vagonima, što prije nije bio slučaj.

Kao da većina tih grafita nastaje baš na glavnom... To samo pokazuje kolko su rvr-ovci zapravo stručni. :dupe


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#4 VortaBlack

VortaBlack
  • Članovi
  • 2,188 posts
  • Joined 26.12.2010.
  • LocationZagreb / Duga Resa

Posted 15.02.2013. - 12:09

Je, poznati su po "stručnosti", ali sada ih je još manje nego prije i to se osjeti. Nikad nije bilo ovoliko izgrafitiranih vagona. Po onome što mi je čovjek rekao, najviše "dobiju po prstima" (kako god to bilo) kada na 6112 osvane grafit, pa kad je 6112 u depou gotovo da ni ne paze vagone.



#5 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 15.02.2013. - 13:59

Nikad nije bilo ovoliko izgrafitiranih vagona. Po onome što mi je čovjek rekao, najviše "dobiju po prstima" (kako god to bilo) kada na 6112 osvane grafit, pa kad je 6112 u depou gotovo da ni ne paze vagone.

Tu treba dodati i činjenicu da nikada nije bilo ovoliko nebrige od strane PP. Nekada se čistilo po hitnom postupku veliku večinu pošaranih, a danas rijetko kojeg neklimatiziranog očiste.

 

A i ovi koji su najaktivniji u grafitiranju, neće nikada ići dirati nove vlakove jer time dobivaju negativan publicitet kojega netrebaju. Imaju mađare za koje nitko ne mari da su pošarani, imaju vagone putničke, što će im još ova 3 nova vlaka... Samo bi si probleme natovarili na glavu, a ništa ne dobivaju. Tako da rvr-ovci slobodno mogu ostaviti 6112 i pratiti mađare na botanički, šetati se po grabi, po mađarskom depou, praoni...


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#6 ZlayoZg

ZlayoZg
  • Moderatori
  • 6,163 posts
  • Joined 06.06.2008.
  • LocationPruga ZG Resnik-ZG Žitnjak

Posted 04.03.2013. - 23:36

Za Zeusa sa Resnika..
Bl 51 78 20-00 210-6
DSC05988.jpg

#7 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,245 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 05.03.2013. - 07:36

Hvala Zlayo.

 

Ja sam mislio da je taj vagon na SP-u i da će izaći u novoj shemi bojanja, a kad tamo čekao je dva mjeseca zamjenu kotača. Za to vrijeme su ga "lijepo" uredili. :evil:


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#8 danijellikar

danijellikar
  • Članovi
  • 935 posts
  • Joined 28.09.2005.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 05.03.2013. - 12:38

Hvala Zlayo.

 

...i da će izaći u novoj shemi bojanja.... :evil:

Pa i ima novu shemu bojanja...i ne tako neuobičajenu....


Danijel

#9 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,245 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 02.07.2013. - 08:33

B vagonu 51 78 29-70 101-3 smanjena je najveća dopuštena brzina s 160 na 120 km/h, te sada nosi broj 51 78 29-00 101-8.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#10 VortaBlack

VortaBlack
  • Članovi
  • 2,188 posts
  • Joined 26.12.2010.
  • LocationZagreb / Duga Resa

Posted 11.09.2013. - 14:17

Jučer sam se iz Zagreba do Duge Rese vozio u Bl-u 50 78 20-00 012-7 i primijetio sam da su napokon počeli popravljati što je u tim vagonima u najvećoj mjeri potrgano. Prije pola godine, gotovo u svakom vagonu u kojem sam se vozio vidio sam da je bio pokidan dio koševa za smeće i držača za ... piće (?) u kupeima. Sad sam po prvi puta naletio na vagon u kojem su stari držači zamijenjeni novim:

 

xudk.jpg

 

Ne znam koliko dugo se ugrađuju takvi u vagone, ali ne bih ga fotkao da se nije sjajio kao da je glanc nov i da to nije moj prvi susret s njim. :mrgreen:



#11 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,245 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 11.09.2013. - 14:29

To sigurno nije unutrašnjost vagona 50 78 20-00 012-7.

U kompoziciji u kojoj je jučer taj vagon vozio, takav interijer ima jedino vagon 50 78 20-70 068-4.

On je nedavno došao s SP-a, tako da to objašnjava zašto su ti detalji novi.

Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#12 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 11.09.2013. - 15:19

To sigurno nije unutrašnjost vagona 50 78 20-00 012-7.

U kompoziciji u kojoj je jučer taj vagon vozio, takav interijer ima jedino vagon 50 78 20-70 068-4.

On je nedavno došao s SP-a, tako da to objašnjava zašto su ti detalji novi.

Zeus aka Tata mata! :hai :palac:


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#13 VortaBlack

VortaBlack
  • Članovi
  • 2,188 posts
  • Joined 26.12.2010.
  • LocationZagreb / Duga Resa

Posted 11.09.2013. - 16:11

To sigurno nije unutrašnjost vagona 50 78 20-00 012-7.

U kompoziciji u kojoj je jučer taj vagon vozio, takav interijer ima jedino vagon 50 78 20-70 068-4.

On je nedavno došao s SP-a, tako da to objašnjava zašto su ti detalji novi.

 

A čuj, vozio sam se jučer u tom vagonu u vlaku 4064. Sastav tog vlaka od jučer je:

 

um6l.png

 

Znam da sam bio u zadnjem vagonu i da je vagon bio Bl, a ne Bee i vagon nije izgledao kao da je vidio SP u zadnje vrijeme. Kud sam ja gledao ako sam krivo vidio... :cekic:  Sjećam se i da je jedan vagon u kompoziciji imao Gošina sjedala. Zbunjuje me sjećanje kad sam se nagnuo kroz prozor da vidim oznaku i vidio "Bl".



#14 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,245 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 11.09.2013. - 17:34

51 78 20-70 219-2 - Bee - Gošina sjedala

 

50 78 20-70 068-4 - Bl - Šelina sjedala - SP 05.13.

 

50 78 20-00 012-7 - Bl žlajfer - Gošina sjedala

 

E sad, pa nisu valjda u žlajfera stavili zelene pregrade i šelina sjedala???


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#15 domy95

domy95
  • Članovi
  • 479 posts
  • Joined 30.10.2011.
  • LocationPleternica <-> N.K.-Batrina

Posted 11.09.2013. - 17:40

Vagon 20 00 012-7 je žlajfer Bl i ima stara udoban gošina sjedala, dok je 20 70 219-2 Bee, također sa starim udobnim sjedalima.

 

Jedini u kompoziciji koji je imao kičmolomce bi bio upravo taj 20 70 068-4 Bl. U čemu bi mogla biti kvaka? Da Mapper nije izlistao vagone po redu, pa je tako ispalo da je vagon u kome si ti bio nije bio na kraju kompozicije.

 

EDIT: Zeus je već pojasnio dio dok sam ja pisao laganini. :) (izbrisati ako treba)


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.


#16 VortaBlack

VortaBlack
  • Članovi
  • 2,188 posts
  • Joined 26.12.2010.
  • LocationZagreb / Duga Resa

Posted 11.09.2013. - 19:52

Ma skužio ja to, samo sebe tučem u glavu i ne mogu skužiti odakle mi u glavi da sam vidio Bl kroz prozor kad sam se nagnuo iz vagona.

 

Žali bože tog SP-a na kojem je ovaj vagon bio.



#17 domy95

domy95
  • Članovi
  • 479 posts
  • Joined 30.10.2011.
  • LocationPleternica <-> N.K.-Batrina

Posted 11.09.2013. - 21:54

Ma skužio ja to, samo sebe tučem u glavu i ne mogu skužiti odakle mi u glavi da sam vidio Bl kroz prozor kad sam se nagnuo iz vagona.

 

Žali bože tog SP-a na kojem je ovaj vagon bio.

 

Jesi, dobro si vidio Bl, bez brige, ali se nisi nalazio u 20 00 012-7, već u 20 70 068-4. :) Nećemo dalje 'razvlačit pitu'. :)


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.


#18 dorianb

dorianb
  • Članovi
  • 1,234 posts
  • Joined 06.07.2008.

Posted 13.03.2014. - 22:45

da li su svi Bl vagoni koji se sada nalaze u voznom parku Hrvatskih Željeznica bili izvorno izvana obojeni u onu prepoznatljivu JŽ-ovu zelenu boju ? Mislim, da li su to isti ti vagoni koji sada voze  (naši "B" i "Bee" vagoni)?  Ili je sama Goša te vagone bojala u sivo-plavo? (govorim o vagonima koje je Gredelj prefarbao iz sivo-plave u bijelu boju prilikom modernizacije desetak godina unazad).


Pozdrav iz Stubaka

#19 Vedi

Vedi
  • Članovi
  • 1,596 posts
  • Joined 08.01.2007.
  • LocationMursko Središće, Croatia

Posted 15.03.2014. - 20:34

da li su svi Bl vagoni koji se sada nalaze u voznom parku Hrvatskih Željeznica bili izvorno izvana obojeni u onu prepoznatljivu JŽ-ovu zelenu boju ? Mislim, da li su to isti ti vagoni koji sada voze  (naši "B" i "Bee" vagoni)?  Ili je sama Goša te vagone bojala u sivo-plavo? (govorim o vagonima koje je Gredelj prefarbao iz sivo-plave u bijelu boju prilikom modernizacije desetak godina unazad).

 

Sivo-plava boja se prvi put pojavljuje 1991. g., a vagoni su u tu boju prefarbavani u Janku Gredelju po narudžbi HŽP za novonastale međunarodne IC garniture.

 

Goša nije bojala vagone u sivo-plavo, nego originalno bojanje je bilo zeleno ili plavo (za ŽTP Zg).


A. G. MATOŠ. Pjesnik.

120/121 A. G. MATOŠ. Legenda.

#20 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,245 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 25.07.2014. - 17:07

Jučer su nakon podužeg čekanja na SP u Gredelju, te nakon odrađenog SP-a i probe u promet pušteni

51 78 20-00 044-9 i
51 78 20-00 099-3.


U Gredelju ih čeka još "samo" 38.

Lani od devetog mjeseca nije rađen niti jedan SP na Bl vagonima. SP su se samo radili na vagonima sa statičkim pretvaračima (koji u slovnoj oznaci imaju ee").


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users