Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Bl vagoni s kočionim papučama (žlajferi)


  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#1 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,241 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 05.01.2013. - 23:35

Bl četveroosovinski putnički vagoni sa sjedalima 2. razreda sa odjeljcima i hodnikom sa strane, unificiranog tipa Y, namijenjeni su za prijevoz i posluživanje putnika u unutarnjem prometu na prugama normalnog kolosijeka. Vagoni su proizvedeni u razdoblju od 1965. do 1971. g. kao A, AB i B vagoni u tvornici GOŠA, te kao takvi čine najstariji dio putničkog voznog parka HŽ-a. Svi vagoni imaju postolja sa klasičnom kočnicom sa papučama koje djeluju na površinu okretanja kotača. Oni vagoni koji su originalno bili izrađeni kao A odn. AB vagoni su svi zadnjih dvadeset godina postepeno deklasirani u B vagone. Vagoni zadovoljavaju opće važeće propise UIC, IEC, propise o sigurnosti i zaštiti na radu RH, te propise HŽ-a. U aktivnom inventarskom parku HŽ-a se nalazi 10 Bl vagona za max. brzinu 120 km/h, a namijenjeni su prijevozu putnika u rangu ubrzanih te putničkih vlakova.


Tehnički podaci:

Slovna oznaka vagona: Bl
Brojčana oznaka vagona: 50 78 29-00, 50 78 20-00
Tip vagona: UIC-Y
Mjesto i godina proizvodnje: GOŠA Smederevska Palanka Jugoslavija 1965 - 1971.
Mjesto i godina rekonstrukcije/modernizacije: -
Vlastita masa: 40-41t
Vozna brzina: 120 km/h
Vagonski razred: 2
Broj odjeljaka: 9, 10
Broj sjedala: 54, 60, 80
Dužina preko odbojnika: 24500 mm
Dužina sanduka: 24200 mm
Širina sanduka: 2883 mm
Visina od GRT: 4050 mm
Visina poda od GRT: 1255 mm
Razmak glavnih svornjaka: 17200 mm
Međuosovinski razmak okretnog postolja: 2500 mm
Širina kolosijeka: 1435 mm
Broj osovina: 4
Tip okretnog postolja: GOŠA-9 (Wegmann), Minden-Deutz 36
Tip kočnice: Oerlikon O-R (Zračna), Oerlikon O-PR (Zračna)
Zagrijavanje vagona: Električno toplozračno, parno
Rashlađivanje vagona: Nema
Osvjetljenje vagona: Električno fluo
WC: Otvoreni sustav

Slika Bl vagona (žlajfera) u novoj shemi bojanja:

DSC07772.jpg
Foto: ZlayoZg

Slika Bl vagona (žlajfera) u staroj shemi bojanja:

Bl2900017.jpg
Foto: Vedi

Link na staru temu:

http://www.zeljeznic...i-sa-diskovima/

Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#2 VortaBlack

VortaBlack
  • Članovi
  • 2,188 posts
  • Joined 26.12.2010.
  • LocationZagreb / Duga Resa

Posted 06.01.2013. - 01:13

Ima li netko nacrt(e) za ove vagone i(li) njihova okretna postolja?

#3 Garfield

Garfield
  • Članovi
  • 1,911 posts
  • Joined 13.06.2009.
  • LocationDugo Selo

Posted 18.02.2013. - 21:06

Dva žlajfera (50 78 20-10 042-2 i 50 78 29-00 011-0), davno povučeni iz prometa, su 14. 2. u 0:40 dovučena na Borongaj. Noć kasnije dovučena su i dva ARl: 50 78 85-10 006-9 i 50 78 85-10 003-8.


Quod licet Iovi, non licet bovi.


#4 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 18.02.2013. - 23:19

A zato meni nedostaje jedan ARl iza Plive... Šteta, tamo u Grabi su mu cigani počerupali stranu gdje nisu bile kamere, a sada će i drugu.... :ljut2  Treba to potjerat u Indiju natrag.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#5 Sky

Sky
  • Članovi
  • 405 posts
  • Joined 18.10.2006.

Posted 05.03.2013. - 00:39

 

Noć kasnije dovučena su i dva ARl: 50 78 85-10 006-9 i 50 78 85-10 003-8.

 

Valjda se moj post bio izgubio prilikom preseljenja foruma na novi hosting, pa ga budem ponovio:

 

Buffet s brojem ARl 50 78 85-00 003-8 je vagon koji je završio na Borongaju, dok je buffet 50 78 85-10 003-6 poznati 'Disko vagon'.

Sitna greška u brojevima, a u stvari radi se o dva različita vagona! ;)



#6 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 11.03.2013. - 17:08

Zašto npr. 50 78 29-00 001-1 dobiva +3MJ, a drugi vagoni +6MJ? Koji je uvjet da se dobije koja od oznaka?


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#7 MALI

MALI
  • Članovi
  • 573 posts
  • Joined 13.12.2008.

Posted 12.03.2013. - 20:41

Zašto npr. 50 78 29-00 001-1 dobiva +3MJ, a drugi vagoni +6MJ? Koji je uvjet da se dobije koja od oznaka?

Oznaka +6mj. se stavlja kad se vagonu ,,namjerno˝ produžava  revizija.

A oznake +2,+3 ili +5mj. se stavljaju kada se revizija produžava za vrijeme koje je vagon proveo čekajući neki popravak ( osovine, staički...).



#8 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 13.03.2013. - 22:38

Oznaka +6mj. se stavlja kad se vagonu ,,namjerno˝ produžava  revizija.

A oznake +2,+3 ili +5mj. se stavljaju kada se revizija produžava za vrijeme koje je vagon proveo čekajući neki popravak ( osovine, staički...).

Hvala MALI!


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#9 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 19.03.2013. - 19:18

Vagoni 20-00 004-4, 008-5, 017-6; 29-10 002-7 su izlistani iz prometa s oznakom "NVP" - neaktivan vozni park. Dakle, žlajferi se izbaciju iz prometa, unatoč činjenici da su neki izbačeni i bijeli, ali i da nekima revizija traje još nekoliko mjeseci.

 

Očito čim se dogodi neki kvar na njima, bez obzira na trajanje revizije i boju, ne popravljaju se i odmah se izlistavaju iz prometa. Ako se dobro sjećam Drempinih pisanja, trebali su biti izbačeni još tamo oko 2006. g., tako da su dugo izdržali.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#10 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,241 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 21.04.2013. - 17:01

Još dva vagona je zadesila sudbina zvana "NVP". Riječ je o 50 78 20-00 011-9 i 50 78 20-00 009-3.

 

Ti vagoni uglavnom služe kao izvor dijelova za aktivni vozni park.


Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#11 Garfield

Garfield
  • Članovi
  • 1,911 posts
  • Joined 13.06.2009.
  • LocationDugo Selo

Posted 28.05.2013. - 20:25

Na vagonu 50 78 29-00 015-1 revizija je označena ovako: NR 30.03.13. +6 Mj. +1 MJ. Revizija produžena dvaput, ukupno na 7 mjeseci - netko opako mulja?!?!


Quod licet Iovi, non licet bovi.


#12 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 02.06.2013. - 20:06

Nitko

 

Na vagonu 50 78 29-00 015-1 revizija je označena ovako: NR 30.03.13. +6 Mj. +1 MJ. Revizija produžena dvaput, ukupno na 7 mjeseci - netko opako mulja?!?!

Nitko ništa ne mulja, nego se revizija produžuje za vrijeme koje je stajao vagon, ako je to vrijeme duže od 1 mjeseca.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#13 Garfield

Garfield
  • Članovi
  • 1,911 posts
  • Joined 13.06.2009.
  • LocationDugo Selo

Posted 03.06.2013. - 10:45

OK kužim, ali zar nije da se ne može još produžavat na oznaku +6mj?


Quod licet Iovi, non licet bovi.


#14 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 03.06.2013. - 11:35

OK kužim, ali zar nije da se ne može još produžavat na oznaku +6mj?

Očito ne kužiš. ;) Nesmije se produživati ako vagon nije proveo mjesec dana u komadu na popravku. Ali ako je vagon čekao npr. 2 mjeseca u Grabi ili Gredelju na neki dio, revizija mu se onda slobodno produlji za to vrijeme koje je proveo van prometa.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#15 domy95

domy95
  • Članovi
  • 479 posts
  • Joined 30.10.2011.
  • LocationPleternica <-> N.K.-Batrina

Posted 05.06.2013. - 00:06

Vagon 50 78 29-00 021-9 stoji na glavnom od 20.ožujka, čini mi se da je i on postao trajno neaktivan.

 

Više od tjedan dana miruju 50 78 20-00 003-6 i 50 78 20-00 014-3.

Zanima me jel se ti žlajferi nisu mogli poslati na VP i ugraditi novi tip kočnica,...? A ne ovako.


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.


#16 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 05.06.2013. - 00:30

Vagon 50 78 29-00 021-9 stoji na glavnom od 20.ožujka, čini mi se da je i on postao trajno neaktivan.

 

Više od tjedan dana miruju 50 78 20-00 003-6 i 50 78 20-00 014-3.

Zanima me jel se ti žlajferi nisu mogli poslati na VP i ugraditi novi tip kočnica,...? A ne ovako.

Ugradnja novog tipa kočnica ti je direktno povezana s tipom postolja. Mislim da bi jednostavnije bilo ugraditi druga postolja, nego raditi preinake na postojećima (ako bi se to uopće i smjelo zbog dozvola, atesta i sl.). Vagoni se na mogu poslati na VP samo tako kada se netko sjeti. Postoje točno definirani razmaci između popravaka (ako se ne varam, nema više srednjeg, već samo mali i veliki). Žlajferi odlaze u povijest (prema trenutnim saznanjima), tako da neće više nikada voziti.


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#17 domy95

domy95
  • Članovi
  • 479 posts
  • Joined 30.10.2011.
  • LocationPleternica <-> N.K.-Batrina

Posted 05.06.2013. - 10:42

Ovako i karoserija (sanduk) skupa sa starim postoljima idu u povijest. Zar se na postojeću karoseriju nisu mogla ugraditi ta nova postolja da se ne smanjuje broj voznih vagona? Stvar je u tome da će u voznom parku faliti (cca. minus 25 vagona) određeni broj vagona (otpisani žlajferi), a novi se vagoni ne nabavljaju. Zar nije jeftinije nabaviti nova postolja, nego 'nove' vagone, ili biti bez njih i još kresati VR?

 

Mislim da je poanta priče i računica jasna.


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.


#18 wiggum

wiggum
  • Članovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 05.06.2013. - 11:09

Ovo oko problematike mijenjanja kočnica na postoljima je danas na sličnom primjeru spoemnuo i Portos:

 

Cijeli vlak je tipski ispitan takav kakav je da li je itko svjestan kolike komplikacije bi nastale da se ijedan vitalni dio vlaka pokuša  zamijeniti drugim dijelom? Koliko bi to odgodilo serijsku proizvodnju i poskupilo ju?

 

 

 

Ovako
i karoserija (sanduk) skupa sa starim postoljima idu u povijest. Zar se na postojeću karoseriju nisu mogla ugraditi ta nova postolja da se ne smanjuje broj voznih vagona? Stvar je u tome da će u voznom parku faliti (cca. minus 25 vagona) određeni broj vagona (otpisani žlajferi), a novi se vagoni ne nabavljaju. Zar nije jeftinije nabaviti nova postolja, nego 'nove' vagone, ili biti bez njih i još kresati VR?

 

Mislim da je poanta priče i računica jasna.

Poanta priče i računica nisu baš najbolje argumentirani i prije svega realni. ;)

 

Naravno da su se mogla ugraditi nova postolja, uvijek se to može, samo je pitanje da li se to isplati. Ti misliš da ti vagoni izlaze iz prometa zbog tipa kočnica (i postolja)? Ti vagoni izlaze iz prometa jer su iz sredine 60-ih, dakle stari su skoro 50 godina! Koliko bi se isplatilo ići kupovati nova postolja (cca. 10000 EUR po komadu) za vagon star 50 godina? Žlajferi su još tamo oko 2006. trebali biti izbačeni iz prometa, ali evo, tek sada se izbacuju (nažalost, neki su u međuvremenu dobili čak i novo bojanje). Da se trebaju izbacivati vozila koja imaju te kočione papuče koje koče po obodu kotača, HŽ nebi imao nijednu lokomotivu, a bome niti teretni vagon jer svi oni koče izmeđuostalog i na taj način. ;)

 

Neće nedostajati nikakvi vagoni. HŽ i sada ima višak vagona, makar mu u Gredelju redovito stoji oko 50 vagona na popravku (a tu je onda još i desetak vagona u Grabi). To oko viška/manjka vagona je Zeus u par navrata objašnjavao. Izbacivanjem žlajfera se neće trebati, a niti će se nabavljati novi vagoni. Trebaš računati da će HŽ jednog dana (kad na vrbi grožđe konačnm rodi) kupiti nove EMV i DMV, pa će se pojaviti i tu dodatan višak vagona. ;)


“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#19 domy95

domy95
  • Članovi
  • 479 posts
  • Joined 30.10.2011.
  • LocationPleternica <-> N.K.-Batrina

Posted 05.06.2013. - 11:18

wiggum, hvala na pojašnjenju, i na iscrpnim odgovorima. :palac:  Spomenuo si neke bitne činjenice koje sam previdio. :oops:  Sad mi je sve jasno.


Tražim fotografije Plavaca iz '90-ih ili početka 2000-tih godina: 7121-013, 020, 023, 024, 028, 029, 033, 034 i 035.


#20 brko_fpz1

brko_fpz1
  • Članovi
  • 5 posts
  • Joined 28.04.2013.
  • LocationZagreb

Posted 05.06.2013. - 15:01

Slažem se u potpunosti s wigguom.
Ak bude para za vlakove(motorne garniture), kako nam je prof. na faksu pričao za min. 5 god. bi putnički vagoni ostali samo za međunarodne i noćne vlakove, dok bi za brze vlakove koji imaju vagon restoran Gredelj napravio novi vagon-restoran koji bi se nalazio u sredini EMV i DMV,
Rasprodaja vagona ići će tempom kak budu novi vlakovi dolazili.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users