Jump to content


Photo

Na drugoj strani Jadrana, iz Milana pa sve do Foggie


  • Please log in to reply
175 replies to this topic

#1 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 03.09.2012. - 19:54

U trenucima dulevoz piše o svom fenomenalnom europskom putovanju, naš Dalmatinac john_st je uživao u Vladivostoku , Gruber je otkrio sve tajne Albanije, Rasha je bio na Bajkalu, Mario u Frankfurtu... Sve u svemu, mislio sam da kolodvoropis iz obližnje Slovenije je nekako preskroman za ovaj podforum. Iako nisam bio tako daleko niti prema zapadu (Pariz) niti prema istoku (Vladivostok), želim s vama podijeliti moje putovanje u Italiji.

Ali neka se sve ispriča.

Kad sam počeo bauljati po hrvatskim prugama, uočio sam da nema pruge duž jadranske obale. Željeznica ne povezuje Rijeku, Split, Dubrovnik i Kotor. Baš mi je falila ovakva pruga zato što sam mnogo putovao tim relacijama. Naravno, znam zašto nema pruge. Strma obala i nedostatak ravnica to ne dopušta. Ali ipak, zar ne bi bilo dobro vlakom iz Rijeke do Splita pa sve dalje do Crne Gore?

U Italiji to možemo napraviti.

Naime, druga obala Jadrana nije tako strma i brdovita. Graditelji željeznice su bez teškoća stigli iz Bolonje u Anconu (1861, 204 km), onda do Pescare (1863), pa sve dalje za Bari (1865) i Lecce (1872) Ukupna dužina jadranske pruge je 798 kilometara, a to iz Bologne do Leccea. Zamislimo, osamsto kilometara pruge na obali Jadrana. Sa naše perspektive to je navjerojatno. Bologna je skoro na istoj geografskoj širini kao otok Pag, a Lecce je na istoj kao Vlore u Albaniji. (Znači nisam bio daleko od Grubera. :D ) Što se današnjeg stanja tiče, cijela jadranska pruga je elektrificirana i dvokolosječna.

I sad konkretno o mojem putovanju: u Milano sam došao 27. 06. iz Budimpešte, preko Ljubljane, Kopra, Trsta i Venecije (očekuje se drugi putopis). Još dva dana sam proveo u Lombardiji, a 30. 06. sam krenuo iz Milana na jug. Zašto samo do Foggie, a ne do kraja pruge? Planirao sam da uvečer stižem u Bari, a tamo se ukrcam u noćni vlak koji me voditi nazad na sjever po istoj pruzi. Ali zbog raznih kašnjenja raznih vlakova, zakasnio sam neke veze i nisam mogao stići do Barija. Morao sam izaći 120 kilometara sjevernije, u gradiću Foggia. Dakle, tamo sam ulovio noćni vlak. Iz Milana do Foggie sam se vozio 16 sati i oko 1050 kilometara. Odavno sam sanjao o tom putovanju, duž istočne obale plavog Jadrana. Italija je jedna od najboljih zemalja za railfanove: ogromni promet (uglavnom putinički), zanimljive pruge, lijepe pokrajine...

Ukratko toliko o motivaciji.

E sad putopis. Najprije, karta putovanja iz sjevera na jug:
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#2 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 03.09.2012. - 20:07

Dakle, krećemo rano ujutro iz Milana. Kao najveći kolodvor metropole od 1,3 milijuna stanovnika, Milano Centrale je više nego impresivan. Gruber je u svom putopisu napisao sve o tom prelijepom kolodvoru, kako se gradio i koliko ima putnika. Ja sam u onom trenutku bio tako pospan (20 min nakon buđenja) da sam slikao samo dvaput:
Posted Image

Posted Image

Pogled iz glavne hale prema izlazu kolosijeka. Već se žurim, moj vlak odlazi za pet minuta.
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#3 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 03.09.2012. - 20:49

Beskonačni sustav skretnica, skretičnih signala i kontaktne mreže. Prelijepe postavnice su nažalost prazni, automatizacija skretnica je ih ispraznila.
Posted Image

Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#4 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 03.09.2012. - 20:58

Ubrzanim vlakom (regionale veloce) idem do Piacenze. Do tamo ima osamdesetak kilometara, a ja spavam na cijelom putu. Prethodnih par dana sam već bio na ovoj dionici, pa nije bilo smisla ostati buđen. :D

Evo nas u Piacenzi. Izlazim iz vlaka, on ide dalje za Bolonju:
Posted Image

Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#5 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 03.09.2012. - 21:16

Nastavak slijedi sutra!
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#6 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 09:30

Dakle, Piacenza. Trčim naprijed da slikam vlak kojim sam došao. Garnitura je push-pull kao obično u Italiji. 6-8 vagona često nije dovoljno, ovi treni regionali su uvijek krcati.
Posted Image

Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#7 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 09:46

Polako šetam još naprijed. Pogled prema Bolonji (u ovaj smjer ide vlak dalje):
Posted Image

I pogled unatrag, prema "tijelu" kolodvora. Putnički promet se odigrava na 9 kolosijeka i 5 perona (to možete vidjeti od broja nadstrešnica). Zanimljivo, u cijeloj Mađarskoj ima 4-5 takvih kolodvora što se broja perona tiče, uključujući velike peštanske kolodvore. Od toga možemo vidjeti da u Italiji putnički promet znači nešto drugo, nešto mnogo bolje organizirano. Zamislimo, taktni vozni red je uveden u 80% Italije!
Posted Image

Vlak za Bolonju je spreman na polazak:
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#8 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 09:55

Kolosijeci su u tako dobrom stanju da se vlak bliži apsolutno bezglasno. Da ga ne vidim, ne bih znao da je pred mnom. :D
Posted Image

I još bliže...
Posted Image

Ubrzo nas napušta...
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#9 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 09:58

Pogled na prelijepu kolodvorsku zgradu (na cijeloj pruzi sve do Foggie zgrade su bile u lijepom i sačuvanom stanju):
Posted Image

Uskoro dolazi Frecciabianca (Frečabjanka, Bijela Strijela) iz Milana za Lecce. Naravno, ovim vlakom bih brzo i bez presjedanja stigao na jug, ali meni to nije svrha. Ja uživam u samom putovanju. :D
Posted Image

Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#10 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 13:05

Opet šetam do kraja perona da fotografiram Bijelu Strijelu u odlasku. Uživajte:
Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#11 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 13:12

Nakon što je Frecciabianca otišla, opet se vraćam do središta kolodvora. Teretni dio je pun vlakova, ajmo malo detaljnije pogledati.
Posted Image

Ovako izgledaju kontejneri izbliže: pogled u smjeru Bolonje...
Posted Image

...te u smjeru Milana.
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#12 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 13:15

Imamo još pola sata do odlaska, baš dosta za duže bauljanje po kolodvoru. Ova garnitura je prazna, ne znam kud će:
Posted Image

Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#13 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 13:21

Ovo je dokaz da je kolodvor stvarno velik: pogled s petog perona prema kolodvorskoj zgradi.
Posted Image

E sad, ajmo dole u podzemlje. Pothodnik je čist i dugačak.
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#14 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 14:04

Evo nas na prvom peronu. Na prvom kolosijeku čeka...
Posted Image

...regionalni putnički vlak za Alessandriju.
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#15 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 14:11

Ulazimo u glavnu halu i ujednom čekaonicu. Putnici čekaju svoj vlak, ima ih svakih desetak minuta.
Posted Image

Savršena ideja: iznad blagajna su displeji koji pokazuju trenutnu funkciju šaltera.
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#16 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 14:30

Brz pogled na grad: nažalost centar nije blizu, nemam vremena da ga posjetim.
Posted Image

Mapa grada i talijanska idila:
Posted Image

Civilna strana kolodvorske zgrade. Za svaki slučaj, na fasadi piše Piacenza da ne zaboravimo gdje smo. :D
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#17 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 14:41

I sada, trk do mojeg vlaka koji će me voditi sve do Ancone, oko 350 kilometara dugo. Ako se uzme u obzir dužina putovanja, zanimljivo je da je garnitura obični push-pull. Taman prije ukrcaja:
Posted Image

Još jedan pogled na kolodvorsku zgradu:
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#18 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 14:48

...i polako odlazimo i napuštamo Piacenzu:
Posted Image

Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#19 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 15:04

Dakle, krenulo se putovanje ubrzanim vlakom od Piacenze do Ancone, svega 350 kilometara i 5 sati dugo. Ako malo računamo, vidjet ćemo da vozno vrijeme nije loše, ipak se radi o ubrzanom vlaku.

Naše prvo zaustavljanje: kolodvor Fiorenzuola.
Posted Image

Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#20 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,372 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationKaštel Gomilica / Budimpešta

Posted 04.09.2012. - 15:07

Na čeonom kolosijeku stoji teretnjak, sastavljen od tipičnih talijanskih Tdgns vagona. Da biste mogli pozicionirati teretnjak, pogledajte na prošloj slici: kraj vlaka se vidi na lijevoj strani.
Posted Image

Talijanski jezik lijepo zvuči i na zidu vagona. Sempre chiuso!!! :D
Posted Image
Levente -- pozdrav iz Mađarske




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users