Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

ŽS - Železnice Srbije


  • Please log in to reply
1035 replies to this topic

#21 milanj

milanj
  • Članovi
  • 150 posts
  • Joined 08.06.2008.

Posted 15.09.2012. - 13:19

Dva nova ruska dizel-motorna voza od petka, 14. 09. redovno saobraćaju u kraljevačkom železničkom čvoru
Petak, 14. 09. 2012.


- „Železnice Srbije“ u petak, 14. septembra, u železničkom čvoru Kraljevo uvode u saobraćaj dva nova ruska dizel - motorna voza. Umesto dosadašnjih starih putničkih garnitura, novi ruski vozovi saobraćaće u lokalnom saobraćaju između Kraljeva i Lapova, odnosno Kraljeva i Požege. Prvi polazak novog ruskog dizel-motornog voza iz Kraljeva je u 7.35 sati za Lapovo, a u 10.50 sati iz Kraljeva za Požegu. Nove putničke garniture saobraćaće na ovim relacijama više puta dnevno prema važećem redu vožnje, ali umesto dosadašnjih starih vagona i vozova.
Reč je o novim dizel-motornim garniturama serije 711 ruskog proizvođača „Metrovagonmaša“, koje su srpske železnice kupile zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke „Eurofime“ od 43 miliona švajcarskih franaka. Kupljeno je ukupno dvanaest garnitura, od kojih je jedanaest i pre roka prispelo iz Rusije u Srbiju, a očekuje se da uskoro stigne u našu zemlju i poslednji od ugovorenih vozova. Ovo je prva nabavka novih vozova srpskih železnica nakon pune tri decenije.
Do sada su u saobraćaj uključene dve nove garniture na relaciji Beograd Dunav stanica – Pančevo – Vršac – Beograd Dunav stanica, a ostale će sukcesivno biti uključivane u putnički prevoz i u ostalim regionima u Srbiji.
Tako će Kraljevčani od sutra moći da se vozovima prevoze znatno kvalitetnije, efikasnije i udobnije nego do sada. Naime, ovi dizel-motorni vozovi namenjeni su prevozu putnika u lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama. Voz je dvodelan i ima 120 mesta za sedenje i 126 mesta za stajanje. Opremljen je najsavremenijom opremom, a glavne komponente proizveli su najpoznatiji evropski proizvođači, po svim domaćim i međunarodnim standardima. Voz može da se kreće brzinom od 120 kilometara na sat.
Novi dizel-motorni vozovi sukcesivno će zameniti putničke „šinobuse“ i „makose“, stare preko trideset godina, koji su danas još uvek u saobraćaju. Međutim, zbog starosti se ovi vozovi često kvare, a njihovo održavanje je izuzetno skupo, otežano i nerentabilno, zbog čega je sa njima gotovo nemoguće održati redovitost u putničkom saobraćaju. Takođe, nove dizel – motorne garniture zameniće u saobraćaju i vozove sa dizel lokomotivama, što je u saobraćajnom i ekonomskom pogledu znatno racionalnije, efikasnije i jeftinije. Čak i angažovanje novih dizel-motornih vozova na elektrificiranim prugama imaće svojih prednosti, jer će elektro lokomotive moći da budu korišćene za znatno profitabilniji teretni saobraćaj, a putnički vagoni, kojih je hronično nedovoljno na srpskim prugama, moći će da budu preusmereni u druge regione.
Treba znati da je u Srbiji od ukupno 3.809 km pruga, elektrificirano svega 1.278 km, a da na preko dve i po hiljade km neelektrificiranih pruga saobraćaju dizel lokomotive i garniture.

http://www.zeleznice...s_id/37089.html
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

#22 milanj

milanj
  • Članovi
  • 150 posts
  • Joined 08.06.2008.

Posted 15.09.2012. - 13:22

Subota, 15. 09. 2012. u 09:20
Obeležava se 128 godina postojanja železnice u Srbiji

BEOGRAD, 15. septembra 2012. (Beta) - Železnice Srbije proslavljaju u subotu 128 godina postojanja i Dan železničara, a obeležavaju ga, kako je saopšteno iz tog javnog preduzeća, suočavajući se sa zastarelošću pruga i vozova i dugim procesom modernizacije.

Kako se podseća u saopštenju iz Železnica Srbije, 15. septembar se obeležava kao dan kada je 1884. godine puštena u saobraćaj prva pruga koja je izgradjena u Srbiji, izmedju Beograda i Niša.

Prve železničke pruge u Srbiji bile su solidno izgradjene, a lokomotive i vagoni najmoderniji toga doba. Danas Železnice Srbije predstavljaju jedno od najvećih železničkih preduzeća u jugoistočnom delu Evrope, ali se suočavaju i s višedecenijskom zastarelošću pruga i vozova.

"Železnice Srbije su počele sveobuhvatan proces modernizacije, uz punu podršku Vlade Republike Srbije u realizaciji svih postavljenih ciljeva, planova i zadataka. Železnička infrastruktura u Srbiji biće modernizovana prvenstveno zahvaljujući medjunarodnim kreditima i državnim garancijama", kaže se u saopštenju povodom dana Železničara.

Kao značajni infrastrukturni projekti ističe se i ugovor o zajmu koji su potpisale Železnice Srbije i Evropska banka za obnovu i razvoj. Sredstva od 95 miliona evra, biće upotrebljena za modernizaciju pruge Beograd-Rakovica-Resnik, kao i za remont i modernizaciju ukupno 131 kilometra pruge na železničkom Koridoru 10.

Tome, kako se navodi, treba dodati i predstojeću intenzivnu realizaciju projekata modernizacije srpskih železnica zahvaljujući ruskom državnom kreditu od 800 miliona dolara.

http://www.nadlanu.c...151459.292.html
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

#23 hadzibane

hadzibane
  • Članovi
  • 2,793 posts
  • Joined 16.08.2006.
  • LocationSombor,Vojvodina

Posted 18.09.2012. - 10:38

"Stručnjaci" sa ŽS su izlupetali:
"... Novi dizel-motorni vozovi sukcesivno će zameniti putničke „šinobuse“ i „makose“, stare preko trideset godina, koji su danas još uvek u saobraćaju. Međutim, zbog starosti se ovi vozovi često kvare, a njihovo održavanje je izuzetno skupo, otežano i nerentabilno, zbog čega je sa njima gotovo nemoguće održati redovitost u putničkom saobraćaju. Takođe, nove dizel – motorne garniture zameniće u saobraćaju i vozove sa dizel lokomotivama, što je u saobraćajnom i ekonomskom pogledu znatno racionalnije, efikasnije i jeftinije. Čak i angažovanje novih dizel-motornih vozova na elektrificiranim prugama imaće svojih prednosti, jer će elektro lokomotive moći da budu korišćene za znatno profitabilniji teretni saobraćaj, a putnički vagoni, kojih je hronično nedovoljno na srpskim prugama, moći će da budu preusmereni u druge regione.
Treba znati da je u Srbiji od ukupno 3.809 km pruga, elektrificirano svega 1.278 km, a da na preko dve i po hiljade km neelektrificiranih pruga saobraćaju dizel lokomotive i garniture."


Dakle TRAGIKOMEDIJA... Zastarele "Macose" i šinobuse 812/814 u koje je slupano BRDO para zamenuće Ruske garniture koje su raspoređene po Centralnoj Srbiji...Divno.

Subotica i Ruma će da dele 2+1 garnituru(ne verujem dok ne vidim) a u Banatu su dve. I to stalno je jedna u defektu. Ja stvarno ne znam šta se to događa...A kakvi su se "crveno-crni" oblaci nadvili nad Srbijom,tek će da bude belaja.

A voziti dizel-motornu garnituru po elektrificiranoj pruzi,u današnje vreme,za mene je čist idiotizam. No...Biće bolje...Jedared...
Druže Stari,skrenuo sam s' puta...
Sad me jaše i Kurta i Murta.......

#24 krkan1

krkan1
  • Članovi
  • 176 posts
  • Joined 31.05.2010.
  • LocationNovi Sad

Posted 19.09.2012. - 15:19

Tek danas vidjeh, pa reko da prenesem ovu tragikomediju:

Kamenovana dva nova voza

Dakle, novi DMV koji su počeli saobraćati šumadijskim prugama, kamenovani su odmah prvi dan u blizini Kragujevca i Čačka.

Tragikomični ton čitavoj priči daje navodni motiv za kamenovanje vozova: željeznica se smatra djelom komunista, a to su četnički krajevi.
Umalo nisam pao sa stolice kad sam čuo "razlog", i pravo da vam kažem, ne znam da li da se najprije isplačem ili ismijem.

#25 milanj

milanj
  • Članovi
  • 150 posts
  • Joined 08.06.2008.

Posted 22.09.2012. - 20:23

19:07, 22.09.2012.
Ruski voz za Dimitrovgrad
Autor A. S. Izvor Južne vesti

Nakon 6 godina ponovo se uspostavlja putnički železnički saobraćaj na relaciji Niš – Dimitrovgrad.

U ponedeljak 24. septembra ujutru u 7 sati i 25 minuta sa niške Železničke stanice put Dmitrovgrada treblo bi da krene nov ruski motorni voz.

- Novi dizel-motorni vozovi omogućiće znatno efikasniji, kvalitetniji i udobniji putnički železnički saobraćaj nego do sada. Ovi vozovi namenjeni su prevozu putnika u lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama. Voz je dvodelan i ima 120 mesta za sedenje i 126 mesta za stajanje. Opremljen je najsavremenijom opremom, a glavne komponente proizveli su najpoznatiji evropski proizvođači, po svim domaćim i međunarodnim standardima. Voz može da se kreće brzinom od 120 km/h – stoji u saopštenju Železnica Srbije.

Reč je o 12 novih dizel-motornih garnitura serije 711 ruskog proizvođača „Metrovagonmaša“, koje su srpske železnice kupile zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke „Eurofime“ od 43 miliona švajcarskih franaka.

Do sada ih je u Srbiju stiglo 11 i neke od njih već saobraćaju na relacijama Beograd Dunav stanica-Pančevo-Vršac-Beograd Dunav stanica, Kraljevo - Lapovo, odnosno Kraljevo - Požega.

Ruski voz za Dimitrovgrad je peta garnitura dizel-motornih vozova koja je uključena u redovan saobraćaj.

Ovi vozovi sukcesivno će zameniti putničke „šinobuse“ i „makose“, stare preko 30 godina, sa kojima je bilo gotovo nemoguće održati redovitost u putničkom saobraćaju.

____________________________________________________________________________________

Niš – Dimitrovgrad svakodnevno

Novi voz srpskih železnica će svakodnevno saobraćati iz Niša za Belu Palanku u 3 sata i 22 minuta.

Putnici će iz Niša u Dimitrovgrad pored jutarnjeg polaska u 7:25h, moći da putuju i popodne u 15 sati i 20 minuta.

Nova garnitura će za Niš polaziti svakodnevno iz Bele Palanke u 05:15h, a iz Dimitrovgrada u 11 sati i 20 minuta, odnosno 19 sati i 20 minuta.

____________________________________________________________________________________

Novi vozovi već kamenovani

Samo dva dana nakon uključivanja ruskih vozova u redovan železnički saobraćaj, nove garniture bile su kamenovane.

U subotu, 15. septembra, na Dan železničara, oko 13 sati, u mestu Trbušani, nedaleko od Čačka, nepoznata lica kamenovala su novi voz srpskih železnica.

Isto se dogodilo u mestu Grošnica, nedaleko od Kragujevca, kada je kamenovan novi dizel-motorni voz, koji je iz Lapova saobraćao prema Kraljevu.

Železnice Srbije saopštile su da povređenih nema i da će oštećenja biti popravljena. Pozivaju nadležne da ovakve pojave spreče i kazne počinioce.

Nadajmo se da stanovnici južne pruge neće prirediti isti “doček” novim vozovima koji svečano kreću iz Niša u ponedeljak.

http://www.juznevest...rovgrad.sr.html
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

#26 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,228 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 18.10.2012. - 18:07

Zanimljiv članak o putovanju željeznicom iz beogradskih "Večernjih novosti" :

http://www.novosti.r...ntura-na-sinama

Dali je riječ o našem forumašu Raši .....

...Jedan mladić koji je čitav svet proputovao vozom, lane je putovao iz Beograda do Irkutska preko Bratislave, Moskve i Mongolije i nazad za 138 evra! Na taj put je krenuo iz Slovačke. On redovno kupuje karte i kaže da je najvažnije uzeti rezervacije za ležajeve, što je on učinio u Beogradu...


Pozdrav iz Osijeka !


#27 rasha

rasha
  • Članovi
  • 2,062 posts
  • Joined 03.06.2008.
  • LocationBeograd

Posted 18.10.2012. - 19:43

Zanimljiv članak o putovanju željeznicom iz beogradskih "Večernjih novosti" :

http://www.novosti.r...ntura-na-sinama

Dali je riječ o našem forumašu Raši .....


Hm, sa Goranom se poznajem i on bi mi rekao da je još neko tako isto putovao, tako da je verovatno reč o meni, ali u tom slučaju su fulali sa činjenicama (138 EUR koje se pominju je bliska cifri koju sam u Putniku potrošio, ali je ukupna cena veća). Takođe, Mongolija je tu upala kao kolateralna šteta. :)

#28 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,228 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 19.10.2012. - 12:12

...tako da je verovatno reč o meni, ali u tom slučaju su fulali sa činjenicama (138 EUR koje se pominju je bliska cifri koju sam u Putniku potrošio, ali je ukupna cena veća). Takođe, Mongolija je tu upala kao kolateralna šteta.


I meni se Mongolija nekako nije uklapala jer znam da je u putopisu nisi spominjao.
U svakom slučaju postao si medijska ličnost.
I sada se nadam da ćeš konačno završiti taj putopis...

Pozdrav iz Osijeka !


#29 milanj

milanj
  • Članovi
  • 150 posts
  • Joined 08.06.2008.

Posted 22.10.2012. - 15:40

Mrkonjić: Počinje realizacija projekata za Železnice iz ruskog kredita
| 22. 10. 2012. - 14:37h |
Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić najavio je danas da počinje realizacija projekata za Železnice Srbije iz ruskog kredita ukupne vrednosti 800 miliona dolara.

Mrkonjić je novinarima u vladi kazao da se to odnosi na deo pruge od Beograda do Pančeva, modernizaciju pruge od Beograda do Bara, modernizaciju i izgradnju šest deonica pruge na Koridoru 10 u dužini od oko 110 kilometara.

Prema njegovim rečima, taj projekat obuhvata i kupovinu 10 do 20 ruskih vozova za šta bi trebalo da bude izdvojeno oko 100 miliona dolara, kao i izgradnju pruge Valjevo-Loznica.

- Ukupna vrednost svih tih radova je 800 miliona dolara plus 15 odsto učešća od strane Srbije - kazao je Mrkonjić u Vladi Srbije.

Najavio je i da je prvi projekat koji će biti pokrenut pruga Beograd- Pančevo i trebalo bi da počne za oko mesec do mesec i po dana.

Ministar je naglasio da će na tim poslovima biti angažovana domaća preduzeća a gde to ne bude bilo moguće radiće se u kooperaciji sa ruskim kompanijama.

http://www.blic.rs/V...-ruskog-kredita
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

#30 milanj

milanj
  • Članovi
  • 150 posts
  • Joined 08.06.2008.

Posted 22.10.2012. - 15:40

Kuvajt odobrava kredit od 25 miliona evra za stanicu "Prokop"
Tanjug | 21. 10. 2012. - 13:43h |

Potpredsednik Vlade Srbije i ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić sastao se danas u Kuvajtu sa premijerom te države šeikom Džaberom Al-Mubarakom Al-Sabahom, koji ga je obavestio da će Izvršni odbor Kuvajtskog fonda za arapski razvoj odobriti kredit Srbiji od 25 miliona evra za izgradnju glavne železnice stanice "Prokop“ u Beogradu.

Kredit će biti odobren sutra pod veoma povoljnim uslovima, sa fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje, rokom otplate od 18 godina i grejs periodom od četiri godine.

Ugovor će u Beogradu zvanično biti potpisan krajem novembra ove godine između predstavnika preduzeća "Železnice Srbije" i Kuvajtskog fonda arapski razvoj.

Premijer Džaber Al-Mubarak Al-Sabah izvestio je Ljajića da je Kuvajt spreman da ulaže i u druge projekte u železničkoj infrastrukturi Srbije, kao i da će dinamika tih ulaganja zavisiti od uspešnosti realizacije radova na izgradnji glavne železničke stanice "Prokop“.

Premijer Al-Sabah i Ljajić su razgovarali i o drugim mogućnostima unapređenja bilateralnih odnosa dve zemlje, pa su tokom sastanka zaključili da potencijali za saradnju i kuvajtske investicije postoje u granama energetike, građevinarstva, poljoprivrede, prehrambene industrije i turizma.

Ljajić je tokom zvanične posete Kuvajtu razgovarao i sa ministrom finansija Najefom Al-Hadžrafom, generalnim direktorom Kuvajtskog fonda za arapski razvoj Abdulvahabom Al-Baderom i generalnim direktorom Kuvajtske investicione agencije Baderom Saadom, navedno je u saopštenju iz Kabineta vicepremijera Ljajića.

http://www.blic.rs/V...-stanicu-Prokop
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

#31 milanj

milanj
  • Članovi
  • 150 posts
  • Joined 08.06.2008.

Posted 23.10.2012. - 17:59

22/10/2012 19:11
Komentar Danas
Skadar na Prokopu
Autor: Redakcijski komentar

Pre tačno 35 godina, 7. oktobra 1977, počela je gradnja železničke stanice Centar na Prokopu u Beogradu. Radove je trebalo završiti za 18 meseci, a prvi voz da svečano uđe na peron za Praznik rada, 1. maja 1979.

Iako je stručna javnost tokom sedamdesetih bila podeljena oko ovog projekta, nije bilo sporno da bi se izmeštanjem železničkog saobraćaja iz Savskog amfiteatra oslobodilo 80 hektara građevinskog zemljišta, procenjenog na pet milijardi evra, čije bi iskorišćavanje genrisalo dodatnih do 20 milijardi.

Međutim, tri i po decenije kasnije, Prokop zvrji gotovo prazan, i da nije prigradskog Beovoza i gradskog Bg-voza, paučina bi se odavno uhvatila po betonskim stubovima, iako je u ovaj objekat, kao deo projekta Beogradskog železničkog čvora, do sada uloženo oko 100 miliona evra. Umesto da opslužuje putnike koji u prestoni grad dolaze i odlaze „Brzim prugama Srbije”. Prokop je postao pravi Eldorado za domaće političare koji su se zavetovali da će baš oni završiti ovaj beogradski Skadar ni na nebu ni na zemlji.

Zato, istovremeno sa nadom i zebnjom Beograđani primaju najnoviju vest da je ministar i potpredsednik vlade Rasim Ljajić u Kuvajtu izdejstvovao povoljan kredit od 25 miliona evra za izgradnju. Obećanje je dobio od tamošnjeg premijera Džabera Al-Mubaraka Al-Sabana glavom i bradom. Kuvajćanin je rekao da postoji zainteresovanost za ulaganje i u druge železničke projekte, ali da će odluke o tome zavisiti od efikasnosti u izgradnji Prokopa. Verovatno su čoveka saradnici uputili u priču o nastanku beogradske stanice.

Zanimljivo je će sredstva doći iz kuvjatskog Fonda za arapski razvoj. Nekada smo mi, za vreme druge Jugoslavije, pomagali Bliski istok povoljnim kreditima za infrastrukturne radove, školovanjem mladih kadrova iz tamošnjih zemalja, a sada smo brže-bolje „ščepali” povoljni kredit sa grejs periodom od četiri godine. Setimo se i toga, pre 20 godina smo baš Kuvajtu izvozili tenkove M-84, sofisticirano čudo od tehnike koje se u Pustinjskoj oluji 1991. pokazalo boljim od američkog „abramsa“. A sad...

Ipak, kreditu se u zube ne gleda, to smo naučili baš kad je o Prokupu i železnici reč. Onaj čuveni ruski zajam od 800 miliona dolara, koji se „valja” evo pet-šest godina, a sa kojim su vozovi kao munje trebali da stižu u glavnu beogradsku stanicu, za sada dobijamo na parčiće, tačnije na kašičicu. Stoga ostaje nada da ćemo imati više sreće sa Kuvajćanima, jer barem oni nemaju razloga da nas tišću i ucenjuju kao što to rade Brisel, Moskva, Berlin, Vašinton...

http://www.danas.rs/...?news_id=249718
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

#32 mikiza

mikiza
  • Članovi
  • 924 posts
  • Joined 14.12.2006.
  • LocationNovi Sad

Posted 25.10.2012. - 05:43

Da stvar bude gora, 80-tih je Prokop saobraćajno suštinski bio funkcionalan, svi koloseci (čini mi se da ih je bilo 10 ili 12) i skretnice su postavljeni. Ali stanica je bila realizovana kao i ona na Novom Beogradu, bez natkrivenih perona. I umesto da to dorade, nekom je krajem 80-tih palo na pamet da stanica ipak bude potpuno natkrivena, a da se na dobijenoj ploči realizuje komercijalni prostor. E tek od te odluke je Prokop postao "Skadar na Bojani" jer je prvo što je urađeno - povađeni skoro svi koloseci, da bi ploča mogla da se gradi. Ploča je napravljena, a onda je nestalo novca, pa je došao haos 90-tih, i tako...
Od "gotovog je napravljena veresija" a sve stoji kao ogromna betonska neman. Doduše od kada je Beograd odlučio da finansira BG:Voz barem su koloseci dovedeni u funkciju i peroni malo sređeni, ali daleko je to od završenog. A i ovih 25 miliona je zapravo dovoljno za saobraćajni deo, tj. da ponovo svi projektovani koloseci budu postavljeni, sve skretnice i sva signalizacija - tj. da se bar železnička infrastruktura vrati na stanje s početka 80-tih. A o samoj zgradi, i komercijalnom prostoru iznad - o tome iz nekog drugog kredita. Još bi im najpametnije bilo da na toj ploči (ako je dovoljno nosiva) naprave autobusku stanicu, ali je za to cestovni pristup poprilično nezgodan, a i njeno preseljenje je planirano pored ž. stanice Novi Beograd (koja će onda po svemu sudeći prirodno početi da igra ulogu glavne stanice, ma šta oni planirali sa Prokopom).
Inače saobraćajno je za one koji ne znaju Prokop lepo rešen, sva ukrštanja pravaca su denivelisana, tako da se pravci Prokop - Pančevo, Prokop - Rakovica (ka Baru i Nišu) i Rakovica - Pančevo, međusobno ukrštaju potpuno denivelisani u tunelima (6 tunelskih cevi koje prave denivelisani dvokolesčni triangl). U pravcu ka Novom Beogradu je jednostavno - dvokolosečni tunel, most preko Save i već ste na Novom Beogradu.
Čekajući tramvaje...

#33 milanj

milanj
  • Članovi
  • 150 posts
  • Joined 08.06.2008.

Posted 26.10.2012. - 16:07

Međunarodni voz Beograd – Bukurešt – Beograd ne saobraća od 27. 10. 2012
Petak, 26. 10. 2012.

Međunarodni voz koji polazi iz Beograda za Bukureš u 15.55 sati, neće saobraćati od 27. 10. 2012 do daljeg zbog radova na prugama Rumunskih železnica.

Putovanje vozom do Temišvara moguće je iz Vršca, odakle vozovi polaze u 7.10 i 18.20 sati.

Podsećamo da su u prethodnom periodu “Železnice Srbije” organizovale prevoz putnika ovog međunarodnog voza autobusima iz Beograda do Vršca. Zbog nemogućnosti da se obezbedi direktna veza vozom sa presedanjem do Bukurešta, ukida se i autobuski prevoz na relaciji Beograd – Vršac – Beograd.

http://www.zeleznice...s_id/37524.html
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!

#34 dnovakovic

dnovakovic
  • Članovi
  • 3,228 posts
  • Joined 24.11.2006.
  • LocationOsijek

Posted 20.11.2012. - 18:01

Zanimljiva vijest koju prenosi agencija Tanjug :

Srpska železnica ukida vozove za Zagreb

Zbog manjka novca i visokih tarifa koje Hrvatska naplaćuje za korišćenje pružne infrastrukture, Železnice Srbije od 9. decembra radikalno smanjuju broj vozova.
Smanjiće se broj vozova koji idu preko graničnog prelaza Šid, između Srbije i Hrvatske, prenosi Blic.
Ukidaju se direktni polasci za Sarajevo i Zagreb, a umesto dosadašnih pet polazaka iz Beograda ka Cirihu preko Hrvatske, ubuduće će ići samo jedan.
Zbog nerentabilnosti, Hrvatske železnice ukidaju čak 46 vozova u međunarodnom saobraćaju, ali je susednim zemljama ostavljena mogućnost da održe te linije ako žele, ali uz nadoknadu.
“Da bi u saobraćaju ostao voz između Beograda i Sarajeva, železničke uprave iz Srbije, RS i BiH trebalo bi da na godišnjem nivou izdvoje oko 677.000 evra za korišćenje 87 kilometara hrvatskih pruga. Ni mi, ali ni drugi nismo imali ekonomski interes da ovu liniju očuvamo”, kažu u Železnicama Srbije.
U međunarodnom putničkom saobraćaju, od decembra neće saobraćati ni dnevni voz “Andrić“ koji je išao iz Beograda za Budimpeštu, kao ni voz na relaciji Beograd-Sofija-Istanbul-Beograd. Takođe, ukida se polazak i na liniji Beograd-Bukurešt-Beograd.
Upravo zbog previsokih naknada za korišćenje železničke infrastrukture u drugim državama, Srbija je ostala bez direktnih međunarodnih železničkih linija ka Italiji i Austriji.
Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture.

(Tanjug)

Pozdrav iz Osijeka !


#35 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,812 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationVirovitica, HU (Verőce)

Posted 21.11.2012. - 12:42

Dobro je slušati u ovim vremenima o uvedenju nove direktne linije: spavaći vagon na relaciji Beograd-Nikšić-Beograd! ;) Dragi srpski forumaši, hoće li ova veza ostati i tokom novog RV-a?

http://zeleznicesrbi...s_id/37373.html
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#36 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,812 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationVirovitica, HU (Verőce)

Posted 21.11.2012. - 12:44

Još malo podataka:

Počev od 15.10.2012. voz "Lovćen" broj 433/432 u svom sastavu ima direkta kola
na relaciji Beograd - Podgorica - Nikšić i obratno prema sledećem:

- Voz broj 433:

Beograd (20.10) - (6.14) Podgorica
/ Podgorica (7.00) - (8.13) Nikšić /

- Voz broj 432:

/ Nikšić (18.30) - (19.40) Podgorica /

Podgorica (20.05) - (5.53) Beograd



Na delu relacijie Podgorica - Nikšić i obratno, direktna kola saobraćaju
u okviru voza 7102 / 7107, prema sledećem redu vožnje:

- Voz br. 7102:

Podgorica (7.00) - (7.10) Pričelje staj. (7.11) - (7.14) Spuž (7.20) - (7.26) Ljutotuk staj. (7.27) - (7.31) Danilovgrad (7.32) - (7.41) Slap staj. (7.42) - (7.45) Šumanovića Bare staj. (7.45) - (7.48) Šubajići staj. (7.49) -(7.53) Ostrog ukr. (7.54) - (7.57) Dabovići staj. (7.57) - (8.03) Stubica staj. (8.04)-(8.13) Nikšić

- Voz br. 7107:

Nikšić (18.30) - (18.48) Ostrog ukr. (18.56) - (19.15) Danilovgrad (19.16) - (19.26) - Spuž (19.27) -
(19.40) Podgorica
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#37 rasha

rasha
  • Članovi
  • 2,062 posts
  • Joined 03.06.2008.
  • LocationBeograd

Posted 21.11.2012. - 12:44

Dobro je slušati u ovim vremenima o uvedenju nove direktne linije: spavaći vagon na relaciji Beograd-Nikšić-Beograd! ;)/> Dragi srpski forumaši, hoće li ova veza ostati i tokom novog RV-a?


Hoće.

#38 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,812 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationVirovitica, HU (Verőce)

Posted 21.11.2012. - 13:11

Znači, modernizacija pruge Podgorica-Nikšić je gotova. Lijepo, barem Crnogorci idu naprijed, barem ona jedina vicinala što imaju je u dobrom stanju.
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#39 hadzibane

hadzibane
  • Članovi
  • 2,793 posts
  • Joined 16.08.2006.
  • LocationSombor,Vojvodina

Posted 22.11.2012. - 08:44

Zanimljiva vijest koju prenosi agencija Tanjug :

Srpska železnica ukida vozove za Zagreb

Zbog manjka novca i visokih tarifa koje Hrvatska naplaćuje za korišćenje pružne infrastrukture, Železnice Srbije od 9. decembra radikalno smanjuju broj vozova.
Smanjiće se broj vozova koji idu preko graničnog prelaza Šid, između Srbije i Hrvatske, prenosi Blic.
Ukidaju se direktni polasci za Sarajevo i Zagreb, a umesto dosadašnih pet polazaka iz Beograda ka Cirihu preko Hrvatske, ubuduće će ići samo jedan.
Zbog nerentabilnosti, Hrvatske železnice ukidaju čak 46 vozova u međunarodnom saobraćaju, ali je susednim zemljama ostavljena mogućnost da održe te linije ako žele, ali uz nadoknadu.
“Da bi u saobraćaju ostao voz između Beograda i Sarajeva, železničke uprave iz Srbije, RS i BiH trebalo bi da na godišnjem nivou izdvoje oko 677.000 evra za korišćenje 87 kilometara hrvatskih pruga. Ni mi, ali ni drugi nismo imali ekonomski interes da ovu liniju očuvamo”, kažu u Železnicama Srbije.
U međunarodnom putničkom saobraćaju, od decembra neće saobraćati ni dnevni voz “Andrić“ koji je išao iz Beograda za Budimpeštu, kao ni voz na relaciji Beograd-Sofija-Istanbul-Beograd. Takođe, ukida se polazak i na liniji Beograd-Bukurešt-Beograd.
Upravo zbog previsokih naknada za korišćenje železničke infrastrukture u drugim državama, Srbija je ostala bez direktnih međunarodnih železničkih linija ka Italiji i Austriji.
Naše Železnice još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture.

(Tanjug)




16,77 € HŽ traži od ŽS,ŽRS i ŽFBiH za tranzit voza Beograd - Sarajevo po tarifskom kilometru. Ljudi upućeni u priču tvrde da je to idiotizam i da će to,dodatno uništiti ionako uništen putnički saobraćaj.

Valja se okrenuti alternativnim pravcima. Radi se remont pruge Šabac-Zvornik i već od RV 2013 tu bi mogao da ide brzak za Sarajevo-sa direktnim kolima za Banja Luku. Nekad je bio predviđen tom trasom voz KRAJINA , Beograd-Banja Luka,ali niti jedan polazak nije ostvaren.

Ukida se IC "Andrić",BG-Budapest Keleti PU. Šta li će sve još da "ishemijaju" ni bog ne zna... Znam samo da je drumski lobi "odradio" posao na svim prugama ex. Jž/a i šire/... Pa da li je slučajnost što se kamenuju nove DMG ŽS 711 od Kraljeva ka Raškoj? Postoji osnovana sumnja da su divlji drumski prevoznici organizovali te "manifestacije" ne bi li sebi i dalje obezbedili posao. I za to su,navodno i plaćali lokalce,koji su mahom prognani Srbi i Romi sa Kosova.

All in all - welcome to €U i njihove birokratske standarde,tarife i slično...
Druže Stari,skrenuo sam s' puta...
Sad me jaše i Kurta i Murta.......

#40 milanj

milanj
  • Članovi
  • 150 posts
  • Joined 08.06.2008.

Posted 22.11.2012. - 20:47

Srbija | četvrtak 22.11.2012 | 11:26
Uskoro 25 novih vozova od Štadlera
Izvor: Tanjug
Beograd -- Železnice Srbije će nabaviti 25 novih elektromotornih vozova najverovatnije od švajcarske kompanije "Štadler".

Nabavka novih vozova biće finansirana ranije odobrenim kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u vrednosti od 100 miliona evra.

Srpske železnice su ovog meseca sprovele drugu fazu tenderskog postupka za kupovinu novih višedelnih elektromotornih vozova za regionalni putnički saobraćaj i komercijalnu ponudu je dostavio samo "Štadler", prenosi list železnice "Pruga".

U prvoj fazi tendera tehničke ponude su dostavile kompanije "Alstom" i "Simens".

U cenu ponude za kupovinu novih vozova uračunata je i isporuka opreme, rezervnih delova, specijalnog alata, obuka...Rok isporuke prvog voza od trenutka potpisivanja ugovora je godinu i po dana, a poslednjeg u roku od 130 nedelja.

http://www.b92.net/b...2&nav_id=662375
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users