Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Ludbreg - Gyékényes - Nagyatád - Szenta - Ludbreg


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 13.05.2012. - 13:39

Bok. Kako je zatoplilo, i došlo proljeće tako je i počeo moj lov na Mađarsku :mrgreen: , naravno, šalim se. Kao što je Zeus na jesen rekao kad sam se povukao u penziju oko pisanja putopisa


Šteta kaj se povlačiš od pisanja putopisa, ali poznavajući te, mislim da se buš uskoro "strgal s lanca". :mrgreen:


nije da sam se strgal s lanca, ali mi je bilo gušt ponovo otići u Mađariju. Hvala Leventeu oko pomoći na pozivu u Szentu. Dakle, kako sam imao plan još prošle godine otići u Nagyatád, da obiđem sve pruge u bližoj okolici, ipak je bilo pregusto, tj. prečesto bavljenje u Mađarskoj, tak da taj pothvat nije bio organiziran prije. Sad kad ponovo imam viška vremena, iskoristio sam za putovanje. Pa krenimo

Ovdje je kartica, za one ljude koji vole geografiju

Posted Image

Rano ujutro, još za mraka, krenuo sam prvim putničkim vlakom iz Ludbrega za Koprivnicu. Par minuta sam počekao vlak iz Križevaca koji produžuje za Gyékényes. Međunarodnu povratnu kartu od Koprivnice do kolodvora Somogyszob sam nabavio još prije u Zagrebu za 42 kune. Dolaskom u Gyekenyes, kao jedini civilni putnik, dovoljno dugo sam se zadržao sa jednim pograničnim policajcem, a zašto, zato jer mi se putovnica istječe za deset dana. Meni smješno, a njemu uzbuna. Trebalo mu je vremena da shvati da se za par sati vraćam nazad. Prilikom njegove kontrole, nisam uspio pratiti manevru naše lokse, tako da sam je tek uhvatio pred sam polazak

Posted Image

Kako su veze vlakova nikakve, imam vremena za šmuljanje. Obasjana suncem, parnjača u Gyékényesu, serije 375 1517

Posted Image

Kolodvorska ulica kolodvora Gyékényes

Posted Image

Naša loksa na teretnom sa vagonima ŽRS

Posted Image

Vlakom 8209 prebacio sam se do kolodvora presjedanja

Posted Image

Vrata vagona serije By, koja se otvaraju prema nutra

Posted Image

U Somogyszobu se mora presjesti na lokalni Bzmot

Posted Image

2z8q8zt.jpg


#2 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 13.05.2012. - 13:56

Od Somgyszoba se vozim u vlaku 38397. Brzina je nekih 30-40kmh, uglavnom sporo.

Posted Image

Karta koju sam kupio u Gyekenyesu za 250 Ft iliti 6 i pol kuna

Posted Image

Krajnji kolodvor Nagyatád

Posted Image

Uskoro po odjavi dolazi radni vlak iz Somogyszoba i kako će mu se postaviti vozni put na 4. kol, skretničar s jedne, a prometnik s druge strane postavlja ovaj crveni lopar ispred i iza putničkog vlaka

Posted Image

Zanimljiv podmetač kod skretničarske kučice

Posted Image

Dok čekam teretni, razgledavam ovaj (ne)pokretni spomenik

Posted Image

Skretnica br. 3 postavljena je u pravac

Posted Image

Evo ga, ima 10 minuta dulje vozno vrijeme nego putnički, tj. Vmax je 20 kmh

Posted Image

Doček na ulazu

Posted Image

Dizanje brklje radi skretičar uređajem koji se nalazi na prethodnoj slici

Posted Image

Teretni vlak u kolodvoru

Posted Image

2z8q8zt.jpg


#3 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 13.05.2012. - 14:23

Odlazim do grada, koji mi se jako svidio. Reformirana crkva

Posted Image

Da, grad je poznat po skulpturama. Tako ovaj predstavlja kocen jabuke

Posted Image

Ma dosta slika iz grada, ajmo u potragu. Naime, nekad je pruga od Nagyatáda prolazila skroz do Barcsa, ali je ukinuta 31.12.1976. Mene je sad zanimalo doći do trase te pruge, jer u šumi malo dalje od grada se nalazi jedna zapuštena parnjača serije 275.161. Evo slikice sa panoramia

Posted Image

Šetnja do trase bila je uz jezero-ribnjak puno ribiča, a i "letečih" brzinskih crnih bjelouški. Evo ga u daljini, napušteni željeznički most

Posted Image

Dolaskom do nekađašnje trase pruge odlazim na mjesto na kojem bi trebala biti parnjača. Usput prolazim kroz njihov park skulptura


Posted Image

Parnjaču nisam našao, pa sam se vratio nazad po trasi. Najvjerojatnije su je premjestili nekamo

Posted Image

Most koji vlak nije vidio 35 godina

Posted Image

Ako netko treba, na prodaju je jednosobna kučica

Posted Image

Neizvršena misija. Vratio sam se na kolodvor. Na kolodvoru manevra. Lokomotiva je iz industrije dovukla pune vagone žitarica, a upravo je vukla prazne

Posted Image

Mavrista je spustio i digao rampu. M. sastav ga počekao i nastavili su u smjeru Barcsa, ondnosno ne, nego par stotina metara do industrije

Posted Image

2z8q8zt.jpg


#4 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 13.05.2012. - 14:41

Ovi pokretni bikovi nikako mi nisu jasni. Pa da bi vagon naletio na njega uništio bi si postolje i kotače.

Posted Image

Neke od listica na vagonu

Posted Image

Posted Image

Iz Somogyszoba dolazi putnički

Posted Image

Laganini odlazim do ulaznog signala. Tu ću počekati teretni

Posted Image

.. i ode za Somogyszob. Lokomotiva će za Kaposvar

Posted Image

Pred sam polazak.

Posted Image

Dok sam kupovao kartu za nazad, ispred je jedna žena napala prometnika-blagajnika. Bio je neki nesporazum oko neke kartice njezinog sina. Jaču dernjavu na šalterkog radnika do sad nisam čuo, lako bi i stakla popucala od ove glasne babe. Svi su joj krivi bili. Dobro da nisam razumio kaj je govorila, ali cijeli kolodovor je uzbunila, a putnike smetala.

Kartu mi je prometnik izdao, tako da ju je istrago iz lista. Slično su performirane kao poštanske markice

Posted Image Posted Image

Iz Somogyszoba vlak za dalje ima za 8 minuta

Posted Image

Parnjača serije 375 1522 koja krasi kolodvor

Posted Image

nastavak slijedi

2z8q8zt.jpg


#5 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 15.05.2012. - 19:57

Da završimo s još jednom pričom. Iz Nagyatada do Somogyszoba koristio sam vlak 98934, a od Somogyszoba do Szente 8212.

Posted Image

Kolodvorska zgrada je dosta udaljena od malog sela Szenta tako da su si ljudi organirirali taxi-kombi nešto kao u Zlatar Bistrici

Posted Image

Ali ovdje sam zbog sasvim drugog razloga. Ne da posjetim mjesto, nego jednu malu šumsku željeznicu. Odmah preko kolodvorskih kolosijeka, kod pilane, nalaze se ovi zarasli kolosijeci

Posted Image

Posted Image

Skretnice nisu godinama podmazane, ali se uspješno koriste

Posted Image

Debljina glave tračnice je jedva 15mm

Posted Image

Ako nekog zanima vozni red s ove pruge, evo ga. Da, danas je utorak i jednom tjedno ovdje vozi mali vlak. Jednom tjedno vozi po voznom redu koji je objavljen na netu i na MAV-ovi stranici. Po ovom VR vozi dva puta u utorak. Ugodno iznenađenje.

Posted Image

Budući da imam skoro tri sata slobodnog vremena, odlazim se malo prošetati ovom zanimljivom prugicom

Posted Image

Posted Image

Ima i betonskih pragova, ali prevladavaju drveni

Posted Image

Friško ojačane tračnice

Posted Image

2z8q8zt.jpg


#6 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 15.05.2012. - 20:16

Ovo nije granica manevriranja, nego oznaka približavanja cestovnom prijelazu

Posted Image

Posted Image

Mrcinski mravi...

Posted Image

...koriste tračnicu kao autucestu

Posted Image

Od ovoga mjesta su tračnice malo jače

Posted Image

Ima i krivina

Posted Image

Ovdje se zaustavljam i okrećem natrag. Bolje da ja nađem neku dobru lokaciju i odradim sačekušu kako treba. Ova fotka je dokaz da tu stvarno nešto i vozi

Posted Image

Evo je, super mjesto za fotkanje. Joooj, kad bi barem parnjača naletjela. Naime, imaju parnjaču, ali ona vozi samo u posebnim prilikama, kad se skupi 10 i više ljudi na vožnji. Ali bit ću super i mala dizelka

Posted Image

Dok čekam, malo dalje od mene su prošla s jedne i druge strane dva veeeelika jelena i srna.. Ajt, bar nisam sam :trk: ....
Prošlo je dosta vremena od onog vremena koje je objavljeno na tabli u Szenti, ajt, valjda će po voznom redu koji je na netu.. Prođe i to vrijeme, i nakon dva sata čekanja, uvidio sam da sam preveslan i da danas neće voziti taj vlak. :( Razočaran odlazim na kolodvor i put Gyekenyesa.

Posted Image

2z8q8zt.jpg


#7 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 15.05.2012. - 20:53

Vlakom 8224 idem do Gyekenyesa

Posted Image

Unutrašnjost vagona serije By. Ako me sjećanje služi, ovi vagoni su isti kao i naši nekadašnji Bt tzv. švicarci?

Posted Image

Krivina na ulazu u kolodvor Csurgo

Posted Image

Kako danas samo čekam vlakove po preko dva sata zbog jako jako loših veza, opet imam vremena. Pješice odlazim do kolodvora Zakany koji je nalazi na pruzi prema Murekereszturu. Sada je samo stajalište

Posted Image

Nova tarifa. Pa samo za informaciju kome treba

Posted Image

Dolazi IC 284 za Beč

Posted Image

Pet minuta iza njega dolazi putnički za Nagykaniszu

Posted Image

Za 10 min dolazi i moj vlak iz Nagykanisze

Posted Image

Mala lijenost u pješačenju me natjerala da idem vlakom taj jedan km do Gyekenyesa. Unutrašnjost vagona serije Bhv

Posted Image

Naša loksa već čeka B 204. Inače taj dan su u Gyekenyesu i Koprivnici bile po dvije dugačke kompozicije poljskih Eas vagona

Posted Image

2z8q8zt.jpg


#8 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 15.05.2012. - 21:03

Ako netko nije znao. Granica nije na sredini mosta kao što je to s kotoripskim mostom, nego nekih 300 metara prije mosta

Posted Image

Od mosta je pad 5 promila prema granici

Posted Image

Mađarski predsignal na našoj strani

Posted Image

Šibamo kroz Botovo sa 80 kmh

Posted Image

Isto tako i kroz Drnje

Posted Image

Kao i uz nekadašnje stajalište Peteranec

Posted Image

To je to. Dan je prošao zanimljivo, samo malko razočarajuće. I to zbog onog šumskog vlakića zbog kojeg sam i išao preko.. Još jednom se zahvaljujem Leventeu na pomoći i... hvala na pozornosti :wink:

Posted Image

2z8q8zt.jpg


#9 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,588 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 16.05.2012. - 05:22

Zgodan putopis. :palac:
U Mađarskoj se uvijek nađe nešto zanimljivo. Šteta je što nisi ulovio onaj mali vlakić.

Unutrašnjost vagona serije By. Ako me sjećanje služi, ovi vagoni su isti kao i naši nekadašnji Bt tzv. švicarci

Vrlo slični, premda (koliko se sjećam) malo manje tijesni od Švicaraca. I imaju drugačiji raspored ulaznih vrata.
Ovakve vagona Mađari su znali stavljati i na brze vlakove. Ne znam je li tako i danas, ali 1997. sam se u tome vozio na brzom Budimpešta - Baja.
Serija 05 je zakon!

#10 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,241 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 16.05.2012. - 07:24

Baš lijepo provedeni dan. Šteta kaj nisi ulovil šumski vlakić koji bi ti bil šlag na tortu ovog putopisa.

Ali i ovak je super. Hvala ti. :palac:

Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#11 RAIL-LOGISTIK

RAIL-LOGISTIK
  • Članovi
  • 2,602 posts
  • Joined 16.09.2005.
  • LocationCrailsheim / Varaždin

Posted 16.05.2012. - 08:51

Lijepo i zanimljivo!

#12 ICE-3M

ICE-3M
  • Članovi
  • 1,794 posts
  • Joined 11.01.2011.
  • LocationZagreb

Posted 16.05.2012. - 09:30

Jako lijepo i zanimljivo :palac:
U Nagyatádu sam bio 1998. ali autom i sječam se da smo prošli preko rampe s koje se vidio kolodvor. Inače Nagyatád mi je najviše ostao u sječanju po Trabantima koji je onda bio glavno prijevozno sredstvo. Doslovno ih je bilo oko 80% (ostatak dsu bili Hrvati koji su došli kupovat :mrgreen: ), a takvu monotoniju kod auti sam vidio zadnji puta u Münchenu, ali tamo preferiraju aute iz svog grada. Nego pitanje u vezi prometa na ovoj prugi. Jel vlak dobro popunjen, vidim da polazaka ima dosta, znaš li možda kakva je situacija s teretom i dal ova pruga ima budučnosti ili bi joj dani mogli biti odbrojani, jer vidim da brzina i nije neka.

#13 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 17.05.2012. - 09:01

Hvala svima na komentarima. Vlak je bio izvrsno popunjen. Ljudi ovdje najviše gravitiraju Kaposvaru. To je grad od 11ooo stanovnika prema popisu iz 2004.g. Tako da ova pruga svakako ima budućnost. Da su je htjeli ukinuti, učinili bi to i prije. Teretni promet, ima tih žitarica, a kolko, to neznam..

2z8q8zt.jpg


#14 Fox

Fox
  • Članovi
  • 1,157 posts
  • Joined 06.02.2008.
  • LocationOsijek

Posted 17.05.2012. - 10:21

Jako zanimljivo :jup Idu tebi te mađarske ture.Imaš još neku rutu u planu?

#15 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 17.05.2012. - 11:13

Hehe, ima ima :)

2z8q8zt.jpg


#16 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,811 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationVirovitica, HU (Verőce)

Posted 17.05.2012. - 11:57

Ej, baš si to fantastično napisao. Čudno je vidjeti naše pruge s ovakve pespektive.

Inače, pitao sam nekoga o tome zašto nije bilo vlakića u Szenti. Odgovor je sljedeći: iako je vozni red objavljen tako da vlakovi voze cijelu godinu, u praksi voze samo u ljetnoj sezoni. Već godinama je tako, a ne zna se zašto je vozni red tako napravljen. Sve u svemu, i bez vlakića si pisao fantastičan putopis. Baš si imao sreću s onim radnim vlakom u Nagyatádu. Koliko znam, vozi samo jednom dnevno.

Jedva čekam tvoj sljedeći putopis!
Levente -- pozdrav iz Mađarske

#17 egérke

egérke
  • Članovi
  • 7,612 posts
  • Joined 08.06.2006.
  • LocationKvatrić

Posted 17.05.2012. - 12:13

Ljudi ovdje najviše gravitiraju Kaposvaru. To je grad od 11ooo stanovnika prema popisu iz 2004.g.


Neće biti, ima oko 70 000. Ipak je to županijsko središte.

Baš si imao sreću s onim radnim vlakom u Nagyatádu. Koliko znam, vozi samo jednom dnevno.


A eto, negdje dobiješ, negdje izgubiš. :--)

#18 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,763 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 17.05.2012. - 12:15

Jedva čekam tvoj sljedeći putopis!

Ovisi o Adrii..

Hm, ovo za vlakić, vidlo se po tračnicama da je nedavno prošlo nešto.. Možda osim toga turističkoga vlakića, ima kakav radni teretni?? Sad imam obvezu po ljetu ponovo otići u Szentu :mrgreen:

2z8q8zt.jpg


#19 Ante-vž

Ante-vž
  • Moderatori
  • 5,335 posts
  • Joined 15.04.2005.
  • LocationTrnovec Bartolovečki

Posted 17.05.2012. - 21:16

Cool putopis!

Bok!

Ante

41830019715_d1a15f23c9_o.jpg

 

42012054674_dc7b12daa5_o.png

 
a035.gif


#20 Levente

Levente
  • Članovi
  • 1,811 posts
  • Joined 07.08.2008.
  • LocationVirovitica, HU (Verőce)

Posted 18.05.2012. - 16:05

Ovisi o Adrii..

Hm, ovo za vlakić, vidlo se po tračnicama da je nedavno prošlo nešto.. Možda osim toga turističkoga vlakića, ima kakav radni teretni?? Sad imam obvezu po ljetu ponovo otići u Szentu :mrgreen:


Na mene možeš računati. Sljedeći put neću to propustiti. :mrgreen:

Što se Kaposvara tiče, Egérke je u pravu. Možda sam Nagyatad ima 11000 stanovnika. :mrgreen:
Levente -- pozdrav iz Mađarske




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users