Jump to content


Photo

Do kada je radila pruga Sarajevo-Ustiprača-Međeđa-Višegrad?


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 robertl

robertl
  • Članovi
  • 799 posts
  • Joined 29.07.2005.
  • LocationZagreb

Posted 14.03.2006. - 15:20

Da li netko zna, do kada je u Bosni radila uskotračna pruga

Sarajevo-Ustiprača-Međeđa-Višegrad.....?


Pokušavam si nabaviti neki red vožnje JŽ 1976/77, ali nisam siguran, da li te pruge tada još ima.

#2 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 14,532 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 14.03.2006. - 18:41

Imam red vožnje 1977/78.
U njemu je pruga 127 Čengić-Vila - Višegrad (10-tak parova dnevno)
i pruga 85 Međeđa - Priboj na Limu (6-7 parova dnavno)
(s vezom na normalnu prugu beograd - Bar)
_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#3 robertl

robertl
  • Članovi
  • 799 posts
  • Joined 29.07.2005.
  • LocationZagreb

Posted 14.03.2006. - 19:22

:wink:
STIB, možeš li mi skenirati redove vožnje tih dvaju pruga i staviti na forum ili mi poslati na rlehpane@globalnet.hr :wink:
Bilo bi super....
I je li bilo još i pruge za Foču tada?

#4 Rudolf T

Rudolf T
  • Članovi
  • 1,612 posts
  • Joined 29.03.2005.

Posted 14.03.2006. - 19:49

Znam da je na toj pruzi bio sniman film "Walter brani Sarajevo". Navodno da su je u ratu srpski vojnici digli u zrak.

#5 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 14,532 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 14.03.2006. - 21:32

:wink:
STIB, možeš li mi skenirati redove vožnje tih dvaju pruga i staviti na forum ili mi poslati na rlehpane@globalnet.hr :wink:
Bilo bi super....
I je li bilo još i pruge za Foču tada?

Može, čim stignem - najkasnije za vikend...
_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#6 robertl

robertl
  • Članovi
  • 799 posts
  • Joined 29.07.2005.
  • LocationZagreb

Posted 15.03.2006. - 09:50

super, stib, hava ti :P :P

#7 STIB

STIB
  • Moderatori
  • 14,532 posts
  • Joined 20.01.2006.
  • LocationZagreb, HR

Posted 15.03.2006. - 20:36

Evo:
1. karta 1977/78 na kojoj su označene Foča i Miljevina, ali pruge (koja se odvajala u Ustiprači) više nema (što znači da je ukinuta vjerojatno godinu ili dvije prije)
Posted Image

2. Red vožnje čengić Vila - Višegrad
Posted Image

3. Red vožnje Međeđa - Priboj na Limu
(zanimljiv je par vlakova 657/3432 usred noći!!!)
Posted Image

Ja sam putovao od Užica do Sarajeva tom prugom negdje 1965., sjećam se da je bilo preko 100 tunela i da je po dolasku u Sarajevu za vrijeme tuširanja s mene tekla crna voda.
_______________________
Pozdrav iz Zagreba

#8 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,674 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 16.03.2006. - 00:35

Evo:
1. karta 1977/78 na kojoj su označene Foča i Miljevina, ali pruge (koja se odvajala u Ustiprači) više nema (što znači da je ukinuta vjerojatno godinu ili dvije prije)


Hvala ti na zanimljivom materijalu!
Btw; pruga od Foce do Miljevine je sluzila jos dosta dugo kao industrijska zeljeznica; mislim do kraja '80tih.... Takodjer, koliko znam, dolje na Drini je jos i neka muzejska lok...
Bio je jedan prijatelj iz Slovenije nedavno tamo (a bio je i dok je citav sistem funkcionirao); pa cu se raspitati za detalje...

pozdrav
toma

#9 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 16.03.2006. - 02:48

Koliko ja znam zadnji voz svečano pošao iz stanice Sarajevo - Čengić Vila za Pale, Praču, Ustipraču, Most na Drini 01.08.1978. g.
Mislim da je saobraćaj redovni faktički stao sa istekom starog reda vožnje na dan 27.05. 1978. (Red vožnje: 22.05.1978. ÷ 27.05.1978.) koji držim pred sobom, a da je svečani ispračaj bio 01.08.1978. g. Vozovi su tada (1978.g.) išli do krajnjih stanica:
1. sjevernim ogrankom od Mosta na Drini do Višegrada (izgleda da je Šarganska pruga tada već bila ukinuta - o tome će znati asalat)
2. južnim ogrankom od Mosta na Drini do Uvca (zadnje stanice te pruge u BiH), a onda kojih 5-10 km do Priboja, gdje se presjedalo na tada već u potpunosti izgrađenu i elektrificiranu normanu prugu Beograd - Bar.
Mislim da tada već nije u f-ciji putničkog prometa bila pruga Ustiprača - Kopači - Goražde - Vitkovići - Ustikolina - Foča - Miljevina - Miljevina-rudnik, izuzev za prevoz terreta.
Tračnice su u zoni grada Sarajeva poskidane prvo oko stanice Sarajevo - Čengić Vila, potom je srušen nadvožnjak Dolac Malta preko Iliđanske ceste početkom septembra - rujna 1979. zbog izgradnje drugog pasa Bulevara Zmaja od Bosne (tada Bulevar Vojvode Putnika), a pruga do Bistrika je postojala sve do izgradnje Južne gradske obilaznice po njenoj trasi na proljeće 1983. u toku priprema za zimsku olimpijadu 1984.g.
BTV prisjećam se na proljeće-ljeto 1983. prvi put poslije što sam čuo na RTV i u štampi o 442 da je tada prvi put brena došla u Sarajevo (bar sam je ja tada prvi put vidio u Sarajevu i uopće uživo :lol: :lol: :lol: (pretpostavljam da su je dosta testirali na Ivansko - bradinskoj brdskoj rampi - 26 0/00 uspon)), a valjda sve kao pripreme, jer je ona tokom i pred ZOI ´84 vukla mislim sve ili većinu specijalnih sportskih vlakova sa zapada (Njemačka i Austrija) od Dobove direktno za Sarajevo i nazad. Možda nikola o tome zna još i više.
Evo šta i Njemački reilfanovi pišu i objavljuju slike sa istočne pruge dok je još radila (dosta slika parnjača na uzanim stanicama):
Bosnische Ostbahn Sarajevo-Užice 1969/1970 (m14B)
http://www.drehschei...i=85121&t=85121
pozdrav igorail ! :wink:

#10 robertl

robertl
  • Članovi
  • 799 posts
  • Joined 29.07.2005.
  • LocationZagreb

Posted 16.03.2006. - 08:17

prvo: hvala stibu za kartu i tabele. :lol:

drugo: stanica čengić vila, pretpostavljam prije nije postojala (točno?), već je nastala normaliziranjema pruga šamac-sarajevo i sarajevo-ploče, i u tom kontekstu ukidanjem nekadašnje želj. stanice sarajevo (koja se nalazila otprilike kod današnjeg mercatora oko ložioničke ul., točno?).
ali to onda znači da su se vlakovi dolazeći iz smjera višegrada, sa nadvožnjaka na dolac malti spuštali ulijevo prema čengić vili, a ranije da su se spuštali udesno na ukunutu želj. stanicu (točno) 8) 8) (nadam se da ste me shvatili) :wink:

treće: jesu li ti motorni vlakovi za višegrad bili serije 802?

i još nešto: zar nisu na bradini bili zupčanici? ako da, kako kako su onda motorni vlakovi savladavali uspon?

hehe, sjećam se stanice čengić vila, tamo mi je teta stanovala na 7. katu,
(to samo usput) 8)

#11 robertl

robertl
  • Članovi
  • 799 posts
  • Joined 29.07.2005.
  • LocationZagreb

Posted 16.03.2006. - 08:20

igorail, imam ja još jednu staru kasetu sa brenom, hočeš :D :D :D

#12 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 23.03.2006. - 17:36

igorail, imam ja još jednu staru kasetu sa brenom, hočeš :D :D :D

Pozdrav robertl !
Možeš li mi reći je li to sa probnih vožnji 1142 početkom 80-tih godina :?
Zanimalo bi me. A uzgred ja sam ti obećao spržit onaj film "Schmallspur bahni in Boschni.....", ali mi se čini da si se već snašao :D

..........prvo: hvala stibu za kartu i tabele.

drugo: stanica čengić vila, pretpostavljam prije nije postojala (točno?), već je nastala normaliziranjema pruga šamac-sarajevo i sarajevo-ploče, i u tom kontekstu ukidanjem nekadašnje želj. stanice sarajevo (koja se nalazila otprilike kod današnjeg mercatora oko ložioničke ul., točno?).
ali to onda znači da su se vlakovi dolazeći iz smjera višegrada, sa nadvožnjaka na dolac malti spuštali ulijevo prema čengić vili, a ranije da su se spuštali udesno na ukunutu želj. stanicu (točno) (nadam se da ste me shvatili)

treće: jesu li ti motorni vlakovi za višegrad bili serije 802?

i još nešto: zar nisu na bradini bili zupčanici? ako da, kako kako su onda motorni vlakovi savladavali uspon? ..........


Da ona "nova" stanica Č. Vila nije postojala na tom mjestu sve negdje do 1976÷77÷78 već je bila kojih 300-400 metara "niže" prema Alipašinom mostu, (slikao sam je još je u životu, jedino ne znam kako joj je tačno bilo ime, dok mi je ova "nova" Č. Vila umakla 2-3 mjeseca prije no što sam je stigao snimiti - srušena je negdje cca 1998. kada je proširivan Vispak Visoko tržni Centar - vis a vi Paromlina). Njen postanak , a zatim i relativno skori nestanak nije ni na koji način vezan za normalizaciju Južne pruge Sarajevo-Ploče koja je u prometu od 29. 11. 1966. godine, već je vezan za ukidanje Uskotračne željezničke stanice Novo Sarajevo - preko puta hotela Bristol - preko tram. pruge, koja je srušena negdje 1976÷77, pa više uskih pruga na tom potezu nije bilo istočnije od Nadvožnjaka Dolac Malta.

...da su se vlakovi dolazeći iz smjera višegrada, sa nadvožnjaka na dolac malti spuštali ulijevo prema čengić vili, a ranije da su se spuštali udesno na ukunutu želj. stanicu (točno) (nadam se da ste me shvatili) ...

Da ovo je tačno: Od ukinuća željezničke stanice Novo Sarajevo onaj tko je htio putovati prema Višegradu ili Priboju/n Lim-u sjedao bi na ovoj "Novoj Č. Vili" umjesto na željezničkoj stanice Novo Sarajevo kod hotel Bristola. Tako bi poslije polaska u oštrom luku na desno pruga motala oko jedne dugačke novogradnje, potom prelazila nadvožnjakom duplu tram prugu i 1 pas Ilidžanske ceste, pa pored Doma Zdravlja koji je ostajao s lijeva kroz bašće na rešetkasti most preko Miljacke, ceste za Č. Vilu II i u strmom luku sada na lijevo hvatala početne obronke Trebevića i uključivala se u današnju Južnu gradsku obilaznicu prema Bistriku i Korija tunelu - tu je pruga pravila Puno latinično slovo S.

Zanimljivo je da je postojala i 3-ća stanica-kolodvor u Sarajevu sa prefiksom "Sarajevska". Ako si se dobro zagledao u film "Schmalspurbahn In Bosnian Gebirge" primjetičeš da vouz nakon prolaska Kolodvora Novo Sarajevo (kada dolazi iz Mostara tj. sa zapadne strane), naglo mota u lijevo oko fabrike željezničkih vagona i Centralne ž. radionice Vaso Miskin Crni potom ide u pravcu brda Hum (malo desno od današnje ulice Hamdije Čemerlića ex. Bratstva i Jedinstva tik uz ex. Kasarnu Maršala Tita), potom opet u oštrom luku na desno obilazi ovu kasarnu, a ide ispod nasipa normalne pruge Sarajevo-Alipašin Most i zautavlja se tačno na mjestu današnje Sarajevske autobusne stanice-kolodvora (koji tada nije ni postojao) ispod glavne ambulantne-željezničke pošte Sarajevo II, i izbija na Glavni stanični Trg ispred Nove željezničke stanice Sarajevo. Ova provizorno napravljena ž. st. se zvala Nove željezničke stanice Sarajevo - uzanog kolosjeka (ili tako nekako slično), a napravljana je po otvaranju normalne pruge Šamac Sarajevo 1949. godine kao praktično rješenje za presjedanje sa nove normalne na "novu" Usku sarajevsku stanicu (jer je ona kod Bristola bila predaleko i daljinom i položajem koridora uska pruga÷normalna pruga).
Izgubila je smisao 1965-66. kada je pravljen Autobusni kolodvor Sarajevo i kada se ukida uska pruga za Mostar i Ploče (premda je mogla i dalje poslužiti za presjedanje kada bi neko dolazio iz pravca s juga (sada normalnom prugom iz Ploča, ili Mostara), ili sa sjevera (iz pravca Zenice normalnim kolosjekom) , a htio bo recimo nastaviti Istočnom uzanom prugom prema Palama, Prači, Višegradu, Priboju n/L..........
Mislim da sam ti ovo dosta pregledno objasnio, a možda te i podsjetio na ono što si već znao :wink:
igorail ! :D

#13 robertl

robertl
  • Članovi
  • 799 posts
  • Joined 29.07.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.03.2006. - 19:54

igorail,
znači stara želj. stanica preko puta bristola ukinuta je tek u sedamdesetima? a čengić vila je uspostavlejna nakon toga, i radila tek koju godinu, do ukudanja i pruge za višegrad? (ako sam dobro shvatio)?????

sjećam se tog nadvožnjaka na malti, poznam i dom zdravlja "omer maslić" 8) , mama mi je tamo radila

ovaj "pomoćni kolodvor" za ćiru pored normalne stanice (sarajevo novo) sam nekako shvatio kroz film (imam ga sada, hvala), vidio sam da vlak prvo skreće naglo lijevo, pa desno i dolazi do "normalne". a naišao sam na to u redovima vožnje iz 1957, tako neki ćirini vlakovi iz ploča ili višegrada idu do sarajeva, a neki produže dalje do sarajeva novog.

#14 robertl

robertl
  • Članovi
  • 799 posts
  • Joined 29.07.2005.
  • LocationZagreb

Posted 28.03.2006. - 19:56

ne. brena nije sa probnih vožnji... a film mi je dao asalat.

#15 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,674 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.03.2006. - 00:00

Mislim da tada već nije u f-ciji putničkog prometa bila pruga Ustiprača - Kopači - Goražde - Vitkovići - Ustikolina - Foča - Miljevina - Miljevina-rudnik, izuzev za prevoz terreta.

BTV prisjećam se na proljeće-ljeto 1983. prvi put poslije što sam čuo na RTV i u štampi o 442 da je tada prvi put brena došla u Sarajevo (bar sam je ja tada prvi put vidio u Sarajevu i uopće uživo :lol: :lol: :lol: (pretpostavljam da su je dosta testirali na Ivansko - bradinskoj brdskoj rampi - 26 0/00 uspon)), a valjda sve kao pripreme, jer je ona tokom i pred ZOI ´84 vukla mislim sve ili većinu specijalnih sportskih vlakova sa zapada (Njemačka i Austrija) od Dobove direktno za Sarajevo i nazad. Možda nikola o tome zna još i više.


Foca - Miljevina - Miljevina Rudnik nije bila pruga JZ-a, vec vlasnistvo rudnika i sumarije u Miljevini (kao i cekrk koji je postojao u Miljevini).
Sto se tice JZ 442 001, lok. je zaista testirana na Bradinskoj rampi...

pozdrav
toma

#16 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 29.03.2006. - 02:33

Toma

Foca - Miljevina - Miljevina Rudnik nije bila pruga JZ-a, vec vlasnistvo rudnika i sumarije u Miljevini (kao i cekrk koji je postojao u Miljevini).
Sto se tice JZ 442 001, lok. je zaista testirana na Bradinskoj rampi...

Pozdrav Toma!
Vjerovatno je tačno to šta govoriš (jer ovu prugu nije gradila Austro-ugarska već Kraljevina SHS tj. Kraljevina Jugoslavija - što je vidljivo i po arhitekturi zgrada željezničkih stanica na relaciji Miljevina-Ustiprača), međutim ja mislim da je u neke dobe ona prešla pod vlasništvo ŽTP Sa tj. JŽ :? , jer su mi rodice i tetka kao i otac putovali tim vozovima na relaciji Miljevina - Ustikolina - Goražde - Ustiprača i ako nisu bili uposlenici ni rudnika niti nečeg sličnog i putovali su kao obični građani, a sam sam u decembru prošle godine prošao autom cijelom dionicom od Miljevine, preko Foče, Ustikoline i Goražda do Ustiprače i vidio vrlo veliku (bolje reći relativno veliku) putničku stanicu u Foči, Kopačima i Vitkovićima sa natpisima, mobilijarom i ostalim vizuelnim detaljima koji su standardni za putničke stanice. Također sam u knjizi Ajdine Fevzije Brace o Historiji BH željeznica vidio dosta slika sa putnicima na spomenutim stanicama koji čekaju vlakove.... Goraždanska stanica mi je promakla jer je ona sa desne strane Drine. Stoga ostaje dilema da li je mogla u vlasništvu rudnika i šumarije obavljati i redovan putnički saobraćaj :hm
igorail ! :wink:

#17 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,674 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 29.03.2006. - 16:42

...Stoga ostaje dilema da li je mogla u vlasništvu rudnika i šumarije obavljati i redovan putnički saobraćaj :hm
igorail ! :wink:


Bok, hvala na ovim informacijama!
U HZ-u u Zagrebu radi jedan gospodin ciji je otac bio strojovodja na uskotracnim prugama u Bosni, i koji se odlicno razumije u povijest tih pruga; pa cu ga upitati o detaljima :wink:
Btw; mislim da negdje kod Miljevine ima jedna parnjaca postavljena kao spomenik - znas nesto o tome?

pozdrav
toma

#18 igorail

igorail
  • Članovi
  • 1,244 posts
  • Joined 18.01.2006.

Posted 30.03.2006. - 01:24

Pozdrav robertl !
Evo idemo redom:

igorail,
znači stara želj. stanica preko puta bristola ukinuta je tek u sedamdesetima? a čengić vila je uspostavlejna nakon toga, i radila tek koju godinu, do ukudanja i pruge za višegrad? (ako sam dobro shvatio)?????

Ukratko rećeno - da. Ako si gledao zadnju "željezničku" epizodu TV serije ili skraćenu verziju - film "Valter brani Sarajevo" ova stanica Sarajevo-Novo se odlično vidi i funkcionira, a film je sniman 1975. godine. Znači dodaj još godinu, godinu i pol i tad je srušena.

ovaj "pomoćni kolodvor" za ćiru pored normalne stanice (sarajevo novo) sam nekako shvatio kroz film (imam ga sada, hvala), vidio sam da vlak prvo skreće naglo lijevo, pa desno i dolazi do "normalne". a naišao sam na to u redovima vožnje iz 1957, tako neki ćirini vlakovi iz ploča ili višegrada idu do sarajeva, a neki produže dalje do sarajeva novog.

U ovoj račenici samo obrni red riječi: pa umjesto:tako neki ćirini vlakovi iz ploča ili višegrada idu do sarajeva, a neki produže dalje do sarajeva novog. ispravni opis tadašnjeg stanja stvari je bio:....tako neki ćirini vlakovi iz Ploča ili Višegrada idu do Sarajeva Novog, a neki produže dalje do Nove željezničke stanice Sarajevo-uski (uzani) kolosjek.
Eto tako bi to bilo (tj. je bilo)
igorail ! :wink:

#19 nikola

nikola
  • Isključeni korisnici
  • 4,159 posts
  • Joined 25.09.2005.

Posted 30.03.2006. - 10:53

...Stoga ostaje dilema da li je mogla u vlasništvu rudnika i šumarije obavljati i redovan putnički saobraćaj :hm
igorail ! :wink:


Bok, hvala na ovim informacijama!
U HZ-u u Zagrebu radi jedan gospodin ciji je otac bio strojovodja na uskotracnim prugama u Bosni, i koji se odlicno razumije u povijest tih pruga; pa cu ga upitati o detaljima :wink:
Btw; mislim da negdje kod Miljevine ima jedna parnjaca postavljena kao spomenik - znas nesto o tome?

pozdrav
toma


"Samoborček" (uskotračna željeznica Zagreb-Samobor) nikad nije bio u sklopu JŽ-a a prevozio je putnike...

#20 Toma

Toma
  • Administratori
  • 6,674 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationZagreb

Posted 31.03.2006. - 00:52

"Samoborček" (uskotračna željeznica Zagreb-Samobor) nikad nije bio u sklopu JŽ-a a prevozio je putnike...


Bio je u sklopu JDZ-a odmah nakon drugog svjetskog rata; relativno kratko vrijeme...

pozdrav
toma




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users