OGY Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Prošlu nedjelju prvi put u 25 godina moga života bio sam u Vinkovcima.Možda zvuči malo smješno,ali nakon svih bauljanja po zapadnoj Slavoniji,odnosno Lipiku,Drauvaru,Požegi i Pleternici odlučio sam potegnuti malo dalje,pa sam se zaletio do Vinkovaca(jednoga dana mogao bih i do Vukovara)pa sam prošao autom po stanicama do Gunje.Vrijeme me je poslužilo iako je bilo malo prohladno. Za početak po dolasku u Vinkovce,negdje oko podneva,koliko god sam proučio Google,opet sam se izgubio i nakon dvadesetak minuta kruženja po gradu našao kolodvor.Evo ga sa civilne strane. Ispred kolodvora stoji ova parnjača koju već viđamo po mnogo kolodvora. Ova parnjača nije proizvedena u Mađarskoj već u Đuri Đakoviću!? Na krnjem kolosijeku čeka ovaj vagon. Vinkovački kolodvor bio je u nedjeljno podne još uvijek prazan,na prvom kolosijeku je stajao brzi za Zagreb... ...ova lokomotiva.Brena je broj 001 Ulaz ispod perona,vrata su zaključana tako da ne znam kamo vodi? Odlazim da uslikam izlaz prema Zagrebu. Prelazim kolosijeke i dolazim na treći peron,tu je jedna Asea,slagali su putnički za Slavonski Brod. Brzi za Zagreb još čeka polazak. Silazim u podhodnik.Izgleda čisto solidno. Nešto lokomotiva u vinkovačkom depou i jedan 7122 XXX. Dolazi jedan teretnjak.Nisam siguran jel iz Vukovara ili Osijeka? Za kraj iz Vinkovaca manevarka 2132 027 došla se parkirati ispred vagona. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Nakon polusatnog zadržavanja krenuo sam iz Vinkovaca put Mirkovaca,gdje prelazim obje pruge tj.triangl Vinkovci-Mirkovci-Vrapčana,s tim da krak Mirkovci-Vrapčana je van funkcije iako još postoji. Kada sam se odvojio za Privlaku,odlučio sam potražiti bivši kolodvor Vrapčanu.Na kraju Mirkovaca krenuo sam makadamskim putem do stanice,ali on se ubrzo pretvorio u katastrofalni poljski put.Nakon kratke konzultacije sa lokalnim stanovništvom rekli su da se do stanice dolazi ovim putem ali okolo je sve minirano,tako da sam odustao od traženja stanice za koju ne znam kakvu uopće danas ima ulogu.Znam da putnički vlakovi ne stoje,mada ne vjerujem da ima i ikakve manipulacije teretom u istom. Kolodvor PRIVLAKA Nalazi se na glavnoj cesti,i nije ga bilo teško pronaći. Pogled na peron prvoga kolosijeka.Mogli su ga betonirati. Izlaz prema Spačvi. Izlaz prema Vinkovcima. Skretnica trećeg manipulativnog kolosijeka,koji je osiguran iskliznicom. Drugi kolosijek.Prometnik tvrdi da ima ponekad križanja sa teretnim vlakovima. Pogled na zgradu kolodvora sa platoa.Treći kolosijek koji je vidljivo kraći,nekada je u biti bio prvi jer se je tu nalazila stara kolodvorska zgrada koja je srušena,a prije trideset godina napravljena je ova postojeća. Široki plato kraj utovarnog kolosijeka.Tu je prije bila stara zgrada.Nisam slikao ali bilo je nešto plastičnih cijevi. U prvcu Vinkovaca nalazi se cestovni prijelaz na kojeg navodno treba ići rampa sa polubranicima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Kolodvor OTOK Samo mjesto je dosta veliko,rekao bih da ima i više od 2000 stanovnika.Kolodvor nije jako udaljen od centra. Civilna strana kolodvora. Službena strana kolodvorske zgrade. Krenuo sam prema izlazu ka Vinkovcima. Treći i četvrti kolosijek.U Otoku su prvi i četvrti manipulativni i isto tako kraći su od drugog i trećeg kolosijeka. Skretnica u zavoju na izlazu prema Vinkovcima.Rijetke su na lokalnim prugama. U Otoku se nalazi sekcija za održavanje pruga,oni koriste onaj četvrti kolosijek koji je trenutno prazan. Gledajući vozni red na stanici u Otoku imaju križanja putničkih vlakova,ali ispravite me ako griješim,mislim četiri para??? Ovo je utovarni prvi kolosijek do stanice. Skladište,ponekad se njime koristi sekcija za skladištenjepružnog pribora i alata. Uz prvi kolosijek puno šećerne repe.Navodno ide kamionima u Županju. Idem dalje prvim kolosijekom. Tu je još jedno staro skladište sa utovarnom rampom,koristi se za utovar trupaca iako ih trenutno nema. Kolna vaga,ali za vaganje kamiona,u upotrebi je. Ima ovdje i pitke vode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Kolodvor SPAČVA Od Otoka sam krenuo normalnom cestom za Spačvu koja se pretvorila u makadam,hvala Bogu dužine neka tri kilometra,i izbjegao nalet na jelena kapitalca. Kolodvor u Spačvi je obnovljen,osim prometnika kolodvor ima po jednog skretničara na svakom bloku. Idem ja prema izlazu ka Gunji.Prvi kolosijek je isparavan ali se trnutno ne koristi. Drugi kolosijek,povremeno se koristi vjerojatno kada ide teretni vlak. Treći je ujedno i glavni prolazni kolosijek.Vidi se skretničarska kučica na izlazu prema Gunji. Nekakava kučica uz stanicu,vjerojatno vezano nešto za sekciju održavanja i slično. Uz treći kolosijek mnogo starih pragova. Postavljač smjera vožnje,koji nikada više neće biti u funkciji. Ro-La terminal više ne služi svrsi.Na kolosijeku se trenutno tovari drvena sječka. Idem na drugu stranu kolodvora. Skretnica Ro-La terminala. Skretnica DI Spačva. Kolosijek se koristi,ali sezonski. Skretničarska kučica sa ručnom rampom na izlazu ka Vinkovcima. Pruga u smjeru Otoka.Vidi se nadvožnjak autoputa. Ulazak u kolodvor iz smjera Vinkovaca. Nekadašnja škola u Spačvi sada je pusta.Spačva prema popisu stanovništva iz 2001 ima oko 80-ak stanovnika. Od prometnika sam saznao da za pet minuta dolazi Šved iz Vinkovaca pa sam ga slikao. Nažalost,u Spačvi nije ušao ni izašao niti jedan putnik.U Švedu je bilo 6-7 putnika. Odlazi pravac Gunje. Kolodvorska maskota. E,da.U Spačvi putnička blagajna radi,za razliku od Lokvi i Horvata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Stajalište VRBANJA Zgrada stanice,unutra radi čuvar prijelaza koji diže rampu na tipku.Nažalost kolosijeci u Vrbanji su demontirani proljetos i sada je samo stajalište.Do centra mjesta ima nekih 2-3 kilometra. Zahodi,nećete vjerovati ali iznutra izgledaju sasvim solidno. Pogled prema Spačvi. Pogled prema Gunji. Ostaci utovarne rampe,ovaj kontejner vjerojatno je improvizirao nekakvo skladište. Ima tu i nekakvih silosa,i čini mi se da su nekada imali ind.kolosijek. Ima i tu pitke vode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Kolodvor DRENOVCI Posljednji kolodvor i ujedno pogranični sa hrvatske strane.Ovdje sam se osim prometniku za slikanje morao javiti još i pograničnoj policiji(da ne bi slučajno pobjegao u BiH).Kolodvor se nalazi u šumi usred ničega i ima se lijepi komad pješačiti do centra mjesta. Izlaz prema Spačvi. Idem ja prema BiH... Kratki prvi kolosijek,ujedno i manipulativni. Preko puta kolodvora je nekakvo vikend odmaralište. Izlaz prema Brčkom i još jedna ručna rampa. Dosta velika skretničarska kučica. Mehanizam za spuštanje rampe. Još malo kolodvora. Jedini vagon u kolodvoru,i to onaj od POSITA. Oko kolodvora postoji nekoliko rasvjetnih stupova sa reflektorima.Ipak je ovo pogranični kolodvor. U kolodvoru su dva mačića koja su jela dok sam fotografirao,vjerojatno su i oni maskote kolodvora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Stajalište GUNJA posljednje službeno mjesto sa hrvatske strane.Šved dolazi ovamo iskcava putnike i vraća se za Drenovce. Stanica je uredna.Bio je vikend pa je zaključana. Blagajna za prodaju karata radi,ali samo radnim danom. Pogled prema Drenovcima i Brčkom. Nešto obavijesti putnicima na stajalištu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Kada sam završio sa Gunjom krenuosam cestom preko Posavskih Podgajaca do Županje gdje sam planirao na autoput,pa sam imao dilemu da svratim na kolodvor u Županji jer mi je bio usput.Kada sam stigao u Županju bilo je već šest sati navečer,pa me je počeo loviti mrak,ali sam se ipak odlučio uhvatiti koju sliku kolodvora u Županji. Evo kolodvorske zgrade. I ovdje je bilo POSIT vagona na prvom kolosijeku. Kompozicija vagona iz šećerane. Izlaz prema Vinkovcima. Počela se paliti kolodvorska rasvjeta.Taman da okinem još koju fotku. Izvlačnjak prema šećerani i silosima. Zahodi i prostor ispred stanice. Mehanizam za postavljanje ulaznog signala i predsignala. Posljednja slika kolodvora svjedoči koliki je mrak pao,a ja sam se zaputio put autoputa i Zagreba,točnije Kutine,jer sam odlučio malo godišnjega sprovesti na selu u prirodi. Toliko od mene,jer idući putopis budete gledali tek negdje u rano proljeće iduće godine.Do tada... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 (edited) Sa nestrpljenjem ocekujem nastavak jer sam vidio da su Gunja i Brcko jedni preko puta drugog sto znaci da je i most preko Save tu negdje Moram priznati da mi je uzelo malo vremena da se 'geografski sadjem' jer na pocetku putopisa nije bilo mape, ali onda sam se sjetio da je Milan na forumu o uskotracnim zeljeznicama postavio odlicnu mapu zeljeznicke mreze SFRJ iz 1952 i sve je bilo lakse jer se mapa moze zumirati. Evo linkaMy link Izvinjavam se na 'upadanju' ali sam se javio samo da ukazem ostalim forumasima na mapu. Edited October 22, 2011 by STIB popravljen link Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Bravo !! Sa nestrpljenjem ocekujem nastavak jer sam vidio da su Gunja i Brcko jedni preko puta drugog sto znaci da je i most preko Save tu negdje Moram priznati da mi je uzelo malo vremena da se 'geografski sadjem' jer na pocetku putopisa nije bilo mape, ali onda sam se sjetio da je Milan na forumu o uskotracnim zeljeznicama postavio odlicnu mapu zeljeznicke mreze SFRJ iz 1952 i sve je bilo lakse jer se mapa moze zumirati. Evo linka:http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/10897-zeljeznieka-karta-jugoslavije-1952-god/ Izvinjavam se na 'upadanju' ali sam se javio samo da ukazem ostalim na mapu. Evo ovako.Od stanice u Gunji do mosta na Savi imaš oko jedan kilometar pješke po pruzi ali pogranična policija ne savjetuje da se ide do mosta iz sigurnosnih razloga.Željezničari ŽFBiH štrajkaju,a brzina preko mosta je 25km/h,možda se i vidi na jedhoj od gunjskih fotografija. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Lijepo, lijepo. Putopis u najboljoj tradiciji. Dosta si toga i pohvatao obzirom na kratkoću dana. Iako sam spreman skromno primijetiti da na nekim kolodvorima ima još prostora za istraživanje... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
inflameswetrust Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Još jedan od Tvojih putopisa sa slavonskih pruga, i svaki je sve bolji od prethodnog! Posebno mi se sviđa to što uvijek nađeš nešto što još nije prikazano ovdje (a to svakim danom postaje sve veća rijetkost)... Vezano za parnjače serije 51, nisu sve izgrađene u Mađarskoj. Nekolicina je izašla iz tvornice Đuro Đaković, koliko ja znam izgrađene su 1942., a među njih spadaju 51-133 (ova u Vinkovcima), 51-136 (Virovitica), 51-141 (ZG RK), 51-142 (Slav. Brod), 51-144 (Varaždin) i 51-145 (Zagreb HŽM). Quote Moje fotografije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Serija 51 iz ĐĐ obuhvaća brojeve od 132 do 146 (15 komada) i sagrađene su u razdoblju od 1942 - 1943. Al' nećemo čovjeku zagađivati temu... Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
gugyto Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Bravo! Izvrstan fotopis jedne zanimljive i meni totalno nepoznate pruge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Pridružujem se pohvalama za ovaj lijep i sadržajan putopis. Pruga Vinkovci - Gunja je jedna od tri preostale na mreži HŽ-a kojima se nikada nisam vozio, pa mi je prikaz tim zanimljiviji. Quote Serija 05 je zakon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seabral Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 OGY, jako volim tvoje putopise, upravo zbog načina na koji dokumentiraš svoja putovanja. Jezgrovito, ali ipak dovoljno detaljno. Ideje su ti za 5, a isto tako i realizacija. I ovaj putopis ti je apsolutno na tvom nivou ... hvala ti !!! Quote --> Schaffner sei, des war amoi wos; so wird's nie wieder sei, des ist des Schaffnerlos --> Zwickts mi ganz wurscht wohin Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Znamo da ta pruga iz Gunje prelazi preko mosta na Savi i ulazi direktno u BH, tj distrikt Brcko, koji nije ni RS ni Federacija [ah, ta politika ] i iz Brckog produzuje za Banovice. A to znaci da prolazi i kroz Tinju u kojoj radi nas forumas "Ciro-Bos " Bilo bi super kada bi nam Ciro [mislim da je najupuceniji, ali moze ko god zna] rekao ima li ikakvog 'medjunarodnog saobracaja' na toj pruzi i ko u stvari gazduje njenim dijelom koji je u distriktu [i zelj stanicom Brcko] tj dali i distrikt ima svoju vlastitu 'direkciju zeljeznica distrikta', ili to radi ZFBH posto pruga odmah iza Brckog ulazi federaciju i produzuje za Tuzlu i Banovice?? A znamo da pored te 'sjeveroistocno bosanske' pruge sjever-jug postoji i pruga istok-zapad koja iz Banovica i Tuzle ide za Zvornik pa prelazi Drinu i ulazi u Srbiju [veza na prugu Ruma-Sabac-Loznica kojom se izvozi glinica iz Zvornika]. Izvinjavam se ako je o/t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ćiro_bos Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Znamo da ta pruga iz Gunje prelazi preko mosta na Savi i ulazi direktno u BH, tj distrikt Brcko, koji nije ni RS ni Federacija [ah, ta politika ] i iz Brckog produzuje za Banovice. A to znaci da prolazi i kroz Tinju u kojoj radi nas forumas "Ciro-Bos " Bilo bi super kada bi nam Ciro [mislim da je najupuceniji, ali moze ko god zna] rekao ima li ikakvog 'medjunarodnog saobracaja' na toj pruzi i ko u stvari gazduje njenim dijelom koji je u distriktu [i zelj stanicom Brcko] tj dali i distrikt ima svoju vlastitu 'direkciju zeljeznica distrikta', ili to radi ZFBH posto pruga odmah iza Brckog ulazi federaciju i produzuje za Tuzlu i Banovice?? Prozvan... Distrikt zahvata teritoriju nekadašnje opštine Brčko, sa nekih 25 km ove pruge. Unutar toga je podjela: na prugu ŽRS 9 km, koja je od granice na Savi i gotovo do stanice Bukovac, prva stanica od Brčkog. Dalje prugu svojata ŽFBH. Podjela je izvršena po crti ratnih razdvajanja! District nema zasebnu upravu željeznica. Teretni vozovi redovno saobraćaju, lokomotive HŽ ih prihvataju u Brčkom, odatle lokomotive ŽFBH. U Brčkom je osoblje ŽRS-a i postoji lokomotiva manevarka ŽRS-a. Do prošle godine je putnički voz 7402 saobraćao do Drenovaca ali je pogranični putnički saobraćaj odlukom HŽ ukinut... To je to... pozdrav... Quote Posavina exspres Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brunoh Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 (edited) Hvala ti na dosad najbolje obrađenom putopisu sa te pruge.. Nego, onaj grijeh iz Spačve.. Nekog bi trebalo objesiti za to (mislim na Rola terminal) Edited October 23, 2011 by Brunoh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICE-3M Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Odličan prikaz ove meni nepoznate pruge Nego, onaj grijeh iz Spačve.. Nekog bi trebalo objesiti za to (mislim na Rola terminal) Ovo potpisujem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OGY Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 Spačvanska Ro-La je uistinu promašaj.Ajde bolje da se tovari i sječka,nego ništa.Od ostalog tereta sezonski vozi se još nešto dasaka i šećerne repe,a prođe prugom i dosta trupaca.Ne znam vozi li što DC Brčko od tereta(trebao bi!?)Osim ukidanja Vrapčane i Vrbanje spominje se i ukidanje još jednoga kolodvora(navodno su na tapeti Privlaka ILI Otok)ali neću širiti lažne glasine.Kraj je industrijski mrtav!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Prozvan... Distrikt zahvata teritoriju nekadašnje opštine Brčko, sa nekih 25 km ove pruge. Unutar toga je podjela: na prugu ŽRS 9 km, koja je od granice na Savi i gotovo do stanice Bukovac, prva stanica od Brčkog. Dalje prugu svojata ŽFBH. Podjela je izvršena po crti ratnih razdvajanja! District nema zasebnu upravu željeznica. Teretni vozovi redovno saobraćaju, lokomotive HŽ ih prihvataju u Brčkom, odatle lokomotive ŽFBH. U Brčkom je osoblje ŽRS-a i postoji lokomotiva manevarka ŽRS-a. Do prošle godine je putnički voz 7402 saobraćao do Drenovaca ali je pogranični putnički saobraćaj odlukom HŽ ukinut... To je to... pozdrav... Hvala na zaista konciznoj informaciji Ciro. Sada je sve mnogo jasnije. Zaista je steta sto tom prugom vise nema putnickog saobracaja izmedju HR i BH,ali sam iz tvog odgovora shvatio da teretni ipak postoji. Nazalost, u ovoj Bosni, nista ne moze bez politike jer postavlja se pitanje koliko se ZRS zaista isplati [mislim finansijski] da 'drzi' stanicu, manevarku i svo osoblje za tih 9 km pruge??. Zbog toga me i ne cudi strajk 'majstora' [masinovodja], a koje je management ZRS proglasio ilegalnim i podnosi krivicne prijave. Izvinjavam se za o/t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
decec Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Di je točno kolodvor u Gunji, vidim na Google maps samo jedan pružni prijelaz u mjestu, jel to tamo ili ne? Ima koja friška fotka kolodvora možda? Idem uskoro u te krajeve, pa da lakše nađem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DB Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Di je točno kolodvor u Gunji, vidim na Google maps samo jedan pružni prijelaz u mjestu, jel to tamo ili ne? Ima koja friška fotka kolodvora možda? Idem uskoro u te krajeve, pa da lakše nađem. Nema kolodvora. Tam je samo stajalište, kod tog ŽCP-a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pfaff Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Nema kolodvora. Tam je samo stajalište, kod tog ŽCP-a. Momački objekat, mora se priznati. Ja sam naviknut na mizernija stajališta. Quote "Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"Sunger meteo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.