Jump to content

Vinkovci - Spačva - Gunja i malo Županje


OGY

Recommended Posts

Prošlu nedjelju prvi put u 25 godina moga života bio sam u Vinkovcima.Možda zvuči malo smješno,ali nakon svih bauljanja po zapadnoj Slavoniji,odnosno Lipiku,Drauvaru,Požegi i Pleternici odlučio sam potegnuti malo dalje,pa sam se zaletio do Vinkovaca(jednoga dana mogao bih i do Vukovara)pa sam prošao autom po stanicama do Gunje.Vrijeme me je poslužilo iako je bilo malo prohladno.

 

Za početak po dolasku u Vinkovce,negdje oko podneva,koliko god sam proučio Google,opet sam se izgubio i nakon dvadesetak minuta kruženja po gradu našao kolodvor.Evo ga sa civilne strane.

oid9x2.jpg

 

Ispred kolodvora stoji ova parnjača koju već viđamo po mnogo kolodvora.

154hv6d.jpg

 

s2b60k.jpg

 

210hl36.jpg

 

23vdlki.jpg

 

Ova parnjača nije proizvedena u Mađarskoj već u Đuri Đakoviću!? :blink:

2gspz07.jpg

 

Na krnjem kolosijeku čeka ovaj vagon.

wve2d0.jpg

 

Vinkovački kolodvor bio je u nedjeljno podne još uvijek prazan,na prvom kolosijeku je stajao brzi za Zagreb...

av6145.jpg

 

...ova lokomotiva.Brena je broj 001 :cool:

ekp81s.jpg

 

Ulaz ispod perona,vrata su zaključana tako da ne znam kamo vodi?

a5jlp4.jpg

 

Odlazim da uslikam izlaz prema Zagrebu.

6gx3i8.jpg

 

Prelazim kolosijeke i dolazim na treći peron,tu je jedna Asea,slagali su putnički za Slavonski Brod.

33wumc3.jpg

 

Brzi za Zagreb još čeka polazak.

208iazl.jpg

 

Silazim u podhodnik.Izgleda čisto solidno.

2cdfhuv.jpg

 

Nešto lokomotiva u vinkovačkom depou i jedan 7122 XXX.

2l9gk77.jpg

 

mbpan4.jpg

 

Dolazi jedan teretnjak.Nisam siguran jel iz Vukovara ili Osijeka?

ofced.jpg

 

2zi99pg.jpg

 

Za kraj iz Vinkovaca manevarka 2132 027 došla se parkirati ispred vagona.

n1up8n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nakon polusatnog zadržavanja krenuo sam iz Vinkovaca put Mirkovaca,gdje prelazim obje pruge tj.triangl Vinkovci-Mirkovci-Vrapčana,s tim da krak Mirkovci-Vrapčana je van funkcije iako još postoji.

Kada sam se odvojio za Privlaku,odlučio sam potražiti bivši kolodvor Vrapčanu.Na kraju Mirkovaca krenuo sam makadamskim putem do stanice,ali on se ubrzo pretvorio u katastrofalni poljski put.Nakon kratke konzultacije sa lokalnim stanovništvom rekli su da se do stanice dolazi ovim putem ali okolo je sve minirano,tako da sam odustao od traženja stanice za koju ne znam kakvu uopće danas ima ulogu.Znam da putnički vlakovi ne stoje,mada ne vjerujem da ima i ikakve manipulacije teretom u istom.

 

Kolodvor PRIVLAKA

Nalazi se na glavnoj cesti,i nije ga bilo teško pronaći.

5xvgb9.jpg

 

os8z7s.jpg

 

Pogled na peron prvoga kolosijeka.Mogli su ga betonirati.

eiuurm.jpg

 

Izlaz prema Spačvi.

fmngd4.jpg

 

Izlaz prema Vinkovcima.

mjlaaq.jpg

 

Skretnica trećeg manipulativnog kolosijeka,koji je osiguran iskliznicom.

21bszva.jpg

 

10h5b0p.jpg

 

Drugi kolosijek.Prometnik tvrdi da ima ponekad križanja sa teretnim vlakovima.

5ot9g3.jpg

 

Pogled na zgradu kolodvora sa platoa.Treći kolosijek koji je vidljivo kraći,nekada je u biti bio prvi jer se je tu nalazila stara kolodvorska zgrada koja je srušena,a prije trideset godina napravljena je ova postojeća.

vgsqcw.jpg

 

Široki plato kraj utovarnog kolosijeka.Tu je prije bila stara zgrada.Nisam slikao ali bilo je nešto plastičnih cijevi.

2wbvjnt.jpg

 

U prvcu Vinkovaca nalazi se cestovni prijelaz na kojeg navodno treba ići rampa sa polubranicima.

2wpscrd.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor OTOK

Samo mjesto je dosta veliko,rekao bih da ima i više od 2000 stanovnika.Kolodvor nije jako udaljen od centra.

Civilna strana kolodvora.

2yttdza.jpg

 

Službena strana kolodvorske zgrade.

2me8hs0.jpg

 

Krenuo sam prema izlazu ka Vinkovcima.

10z1ill.jpg

 

Treći i četvrti kolosijek.U Otoku su prvi i četvrti manipulativni i isto tako kraći su od drugog i trećeg kolosijeka.

nnjsdv.jpg

 

2vcvtxc.jpg

 

Skretnica u zavoju na izlazu prema Vinkovcima.Rijetke su na lokalnim prugama.

24vnt3r.jpg

 

U Otoku se nalazi sekcija za održavanje pruga,oni koriste onaj četvrti kolosijek koji je trenutno prazan.

fop3k6.jpg

 

Gledajući vozni red na stanici u Otoku imaju križanja putničkih vlakova,ali ispravite me ako griješim,mislim četiri para???

Ovo je utovarni prvi kolosijek do stanice.

f0wwh1.jpg

 

Skladište,ponekad se njime koristi sekcija za skladištenjepružnog pribora i alata.

16k10kw.jpg

 

Uz prvi kolosijek puno šećerne repe.Navodno ide kamionima u Županju.

35jgfgi.jpg

 

Idem dalje prvim kolosijekom.

rkvg5s.jpg

 

33tj9xc.jpg

 

Tu je još jedno staro skladište sa utovarnom rampom,koristi se za utovar trupaca iako ih trenutno nema.

iqwubb.jpg

 

Kolna vaga,ali za vaganje kamiona,u upotrebi je.

a9oiut.jpg

 

Ima ovdje i pitke vode.

33215q1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor SPAČVA

Od Otoka sam krenuo normalnom cestom za Spačvu koja se pretvorila u makadam,hvala Bogu dužine neka tri kilometra,i izbjegao nalet na jelena kapitalca.

Kolodvor u Spačvi je obnovljen,osim prometnika kolodvor ima po jednog skretničara na svakom bloku.

34e4600.jpg

 

1555hqt.jpg

 

357n879.jpg

 

Idem ja prema izlazu ka Gunji.Prvi kolosijek je isparavan ali se trnutno ne koristi.

103s94h.jpg

 

Drugi kolosijek,povremeno se koristi vjerojatno kada ide teretni vlak.

33c4pk8.jpg

 

Treći je ujedno i glavni prolazni kolosijek.Vidi se skretničarska kučica na izlazu prema Gunji.

25svdxv.jpg

 

Nekakava kučica uz stanicu,vjerojatno vezano nešto za sekciju održavanja i slično.

20jkb2f.jpg

 

Uz treći kolosijek mnogo starih pragova.

2ugdkrl.jpg

 

Postavljač smjera vožnje,koji nikada više neće biti u funkciji.

kd4ysp.jpg

 

Ro-La terminal više ne služi svrsi.Na kolosijeku se trenutno tovari drvena sječka.

aait14.jpg

 

6hi1au.jpg

 

Idem na drugu stranu kolodvora.

20hub8w.jpg

 

Skretnica Ro-La terminala.

339irth.jpg

 

Skretnica DI Spačva.

2lj2d50.jpg

 

Kolosijek se koristi,ali sezonski.

1zebhav.jpg

 

2vb64g7.jpg

 

Skretničarska kučica sa ručnom rampom na izlazu ka Vinkovcima.

2lsh990.jpg

 

2i6yiv5.jpg

 

Pruga u smjeru Otoka.Vidi se nadvožnjak autoputa.

vmvlsy.jpg

 

Ulazak u kolodvor iz smjera Vinkovaca.

nx6yiw.jpg

 

Nekadašnja škola u Spačvi sada je pusta.Spačva prema popisu stanovništva iz 2001 ima oko 80-ak stanovnika.

2jchwcm.jpg

 

Od prometnika sam saznao da za pet minuta dolazi Šved iz Vinkovaca pa sam ga slikao.

2cyftht.jpg

 

2uyma92.jpg

 

2isz1b8.jpg

 

5mfmfl.jpg

 

Nažalost,u Spačvi nije ušao ni izašao niti jedan putnik.U Švedu je bilo 6-7 putnika.

Odlazi pravac Gunje.

2iifx9h.jpg

 

1z5spyo.jpg

 

Kolodvorska maskota. :mrgreen:

2hwh7ww.jpg

 

E,da.U Spačvi putnička blagajna radi,za razliku od Lokvi i Horvata.

Link to comment
Share on other sites

Stajalište VRBANJA

Zgrada stanice,unutra radi čuvar prijelaza koji diže rampu na tipku.Nažalost kolosijeci u Vrbanji su demontirani proljetos i sada je samo stajalište.Do centra mjesta ima nekih 2-3 kilometra.

oa9ile.jpg

 

Zahodi,nećete vjerovati ali iznutra izgledaju sasvim solidno.

muvrky.jpg

 

Pogled prema Spačvi.

15guzy8.jpg

 

Pogled prema Gunji.

2rqbvco.jpg

 

Ostaci utovarne rampe,ovaj kontejner vjerojatno je improvizirao nekakvo skladište.

rumpzt.jpg

 

29wmzo2.jpg

 

Ima tu i nekakvih silosa,i čini mi se da su nekada imali ind.kolosijek.

sxg3z6.jpg

 

Ima i tu pitke vode.

6hkrrb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolodvor DRENOVCI

Posljednji kolodvor i ujedno pogranični sa hrvatske strane.Ovdje sam se osim prometniku za slikanje morao javiti još i pograničnoj policiji(da ne bi slučajno pobjegao u BiH).Kolodvor se nalazi u šumi usred ničega i ima se lijepi komad pješačiti do centra mjesta.

29uzxwh.jpg

 

28burtz.jpg

 

15ydfld.jpg

 

Izlaz prema Spačvi.

sbn1q8.jpg

 

Idem ja prema BiH...

Kratki prvi kolosijek,ujedno i manipulativni.

30hl9o8.jpg

 

Preko puta kolodvora je nekakvo vikend odmaralište.

1ioo6q.jpg

 

Izlaz prema Brčkom i još jedna ručna rampa.

2n7y3r.jpg

 

k1qps9.jpg

 

1073rq8.jpg

 

Dosta velika skretničarska kučica.

2v0fsc2.jpg

 

Mehanizam za spuštanje rampe.

r8grnl.jpg

 

Još malo kolodvora.

2128g1h.jpg

 

Jedini vagon u kolodvoru,i to onaj od POSITA.

nlv2us.jpg

 

23uzzh2.jpg

 

Oko kolodvora postoji nekoliko rasvjetnih stupova sa reflektorima.Ipak je ovo pogranični kolodvor.

11u9oia.jpg

 

U kolodvoru su dva mačića koja su jela dok sam fotografirao,vjerojatno su i oni maskote kolodvora. :wink:

10hrnd2.jpg

 

j9onxh.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stajalište GUNJA

posljednje službeno mjesto sa hrvatske strane.Šved dolazi ovamo iskcava putnike i vraća se za Drenovce.

2n1rsb6.jpg

 

s6svwn.jpg

 

2qnntc9.jpg

 

Stanica je uredna.Bio je vikend pa je zaključana.

51ey3r.jpg

 

23rq2dx.jpg

 

Blagajna za prodaju karata radi,ali samo radnim danom.

30wnmt4.jpg

 

Pogled prema Drenovcima i Brčkom.

245ht0g.jpg

 

zj7amq.jpg

 

Nešto obavijesti putnicima na stajalištu.

2s92d4y.jpg

 

2i7tfh3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kada sam završio sa Gunjom krenuosam cestom preko Posavskih Podgajaca do Županje gdje sam planirao na autoput,pa sam imao dilemu da svratim na kolodvor u Županji jer mi je bio usput.Kada sam stigao u Županju bilo je već šest sati navečer,pa me je počeo loviti mrak,ali sam se ipak odlučio uhvatiti koju sliku kolodvora u Županji.

Evo kolodvorske zgrade.

2m2hvtd.jpg

 

I ovdje je bilo POSIT vagona na prvom kolosijeku.

2mwcmx4.jpg

 

24waavc.jpg

 

Kompozicija vagona iz šećerane.

5r3pd.jpg

 

Izlaz prema Vinkovcima.

2zgd8qh.jpg

 

Počela se paliti kolodvorska rasvjeta.Taman da okinem još koju fotku.

2cwrc5l.jpg

 

Izvlačnjak prema šećerani i silosima.

23hwvq1.jpg

 

Zahodi i prostor ispred stanice.

v2wg3d.jpg

 

24mdifr.jpg

 

Mehanizam za postavljanje ulaznog signala i predsignala.

2uhx2yb.jpg

 

Posljednja slika kolodvora svjedoči koliki je mrak pao,a ja sam se zaputio put autoputa i Zagreba,točnije Kutine,jer sam odlučio malo godišnjega sprovesti na selu u prirodi.

hvqwbd.jpg

 

Toliko od mene,jer idući putopis budete gledali tek negdje u rano proljeće iduće godine.Do tada... :mah

Link to comment
Share on other sites

Sa nestrpljenjem ocekujem nastavak jer sam vidio da su Gunja i Brcko jedni preko puta drugog sto znaci da je i most preko Save tu negdje

Moram priznati da mi je uzelo malo vremena da se 'geografski sadjem' jer na pocetku putopisa nije bilo mape, ali onda sam se sjetio da je Milan na forumu o uskotracnim zeljeznicama postavio odlicnu mapu zeljeznicke mreze SFRJ iz 1952 i sve je bilo lakse jer se mapa moze zumirati.

 

Evo linkaMy link

Izvinjavam se na 'upadanju' ali sam se javio samo da ukazem ostalim forumasima na mapu.

Edited by STIB
popravljen link
Link to comment
Share on other sites

Bravo !!

Sa nestrpljenjem ocekujem nastavak jer sam vidio da su Gunja i Brcko jedni preko puta drugog sto znaci da je i most preko Save tu negdje

Moram priznati da mi je uzelo malo vremena da se 'geografski sadjem' jer na pocetku putopisa nije bilo mape, ali onda sam se sjetio da je Milan na forumu o uskotracnim zeljeznicama postavio odlicnu mapu zeljeznicke mreze SFRJ iz 1952 i sve je bilo lakse jer se mapa moze zumirati.

 

Evo linka:http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/10897-zeljeznieka-karta-jugoslavije-1952-god/

 

Izvinjavam se na 'upadanju' ali sam se javio samo da ukazem ostalim na mapu.

Evo ovako.Od stanice u Gunji do mosta na Savi imaš oko jedan kilometar pješke po pruzi ali pogranična policija ne savjetuje da se ide do mosta iz sigurnosnih razloga.Željezničari ŽFBiH štrajkaju,a brzina preko mosta je 25km/h,možda se i vidi na jedhoj od gunjskih fotografija.

Link to comment
Share on other sites

KlapKlap.gif Lijepo, lijepo. Putopis u najboljoj tradiciji. Suuper2.gif

Dosta si toga i pohvatao obzirom na kratkoću dana. Iako sam spreman skromno primijetiti da na nekim kolodvorima ima još prostora za istraživanje...

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo

Link to comment
Share on other sites

Još jedan od Tvojih putopisa sa slavonskih pruga, i svaki je sve bolji od prethodnog! Posebno mi se sviđa to što uvijek nađeš nešto što još nije prikazano ovdje (a to svakim danom postaje sve veća rijetkost)...

 

Vezano za parnjače serije 51, nisu sve izgrađene u Mađarskoj. Nekolicina je izašla iz tvornice Đuro Đaković, koliko ja znam izgrađene su 1942., a među njih spadaju 51-133 (ova u Vinkovcima), 51-136 (Virovitica), 51-141 (ZG RK), 51-142 (Slav. Brod), 51-144 (Varaždin) i 51-145 (Zagreb HŽM).

421789_10150583085722304_276946597303_9174747_1740623047_n.jpg

 

Moje fotografije.

Link to comment
Share on other sites

Pridružujem se pohvalama za ovaj lijep i sadržajan putopis. :palac:

Pruga Vinkovci - Gunja je jedna od tri preostale na mreži HŽ-a kojima se nikada nisam vozio, pa mi je prikaz tim zanimljiviji.

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

OGY, jako volim tvoje putopise, upravo zbog načina na koji dokumentiraš svoja putovanja. Jezgrovito, ali ipak dovoljno detaljno.

Ideje su ti za 5, a isto tako i realizacija. I ovaj putopis ti je apsolutno na tvom nivou ... hvala ti !!! :palac:

Link to comment
Share on other sites

Znamo da ta pruga iz Gunje prelazi preko mosta na Savi i ulazi direktno u BH, tj distrikt Brcko, koji nije ni RS ni Federacija [ah, ta politika :puc ] i iz Brckog produzuje za Banovice.

A to znaci da prolazi i kroz Tinju u kojoj radi nas forumas "Ciro-Bos <_< "

Bilo bi super kada bi nam Ciro [mislim da je najupuceniji, ali moze ko god zna] rekao ima li ikakvog 'medjunarodnog saobracaja' na toj pruzi i ko u stvari gazduje njenim dijelom koji je u distriktu [i zelj stanicom Brcko] tj dali i distrikt ima svoju vlastitu 'direkciju zeljeznica distrikta', ili to radi ZFBH posto pruga odmah iza Brckog ulazi federaciju i produzuje za Tuzlu i Banovice??

A znamo da pored te 'sjeveroistocno bosanske' pruge sjever-jug postoji i pruga istok-zapad koja iz Banovica i Tuzle ide za Zvornik pa prelazi Drinu i ulazi u Srbiju [veza na prugu Ruma-Sabac-Loznica kojom se izvozi glinica iz Zvornika].

Izvinjavam se ako je o/t

Link to comment
Share on other sites

Znamo da ta pruga iz Gunje prelazi preko mosta na Savi i ulazi direktno u BH, tj distrikt Brcko, koji nije ni RS ni Federacija [ah, ta politika :puc ] i iz Brckog produzuje za Banovice.

A to znaci da prolazi i kroz Tinju u kojoj radi nas forumas "Ciro-Bos <_< "

Bilo bi super kada bi nam Ciro [mislim da je najupuceniji, ali moze ko god zna] rekao ima li ikakvog 'medjunarodnog saobracaja' na toj pruzi i ko u stvari gazduje njenim dijelom koji je u distriktu [i zelj stanicom Brcko] tj dali i distrikt ima svoju vlastitu 'direkciju zeljeznica distrikta', ili to radi ZFBH posto pruga odmah iza Brckog ulazi federaciju i produzuje za Tuzlu i Banovice??

Prozvan...

Distrikt zahvata teritoriju nekadašnje opštine Brčko, sa nekih 25 km ove pruge. Unutar toga je podjela: na prugu ŽRS 9 km, koja je od granice na Savi i gotovo do stanice Bukovac, prva stanica od Brčkog. Dalje prugu svojata ŽFBH. Podjela je izvršena po crti ratnih razdvajanja!

District nema zasebnu upravu željeznica. Teretni vozovi redovno saobraćaju, lokomotive HŽ ih prihvataju u Brčkom, odatle lokomotive ŽFBH. U Brčkom je osoblje ŽRS-a i postoji lokomotiva manevarka ŽRS-a.

Do prošle godine je putnički voz 7402 saobraćao do Drenovaca ali je pogranični putnički saobraćaj odlukom HŽ ukinut...

To je to...

pozdrav...

Posavina exspres

Link to comment
Share on other sites

Spačvanska Ro-La je uistinu promašaj.Ajde bolje da se tovari i sječka,nego ništa.Od ostalog tereta sezonski vozi se još nešto dasaka i šećerne repe,a prođe prugom i dosta trupaca.Ne znam vozi li što DC Brčko od tereta(trebao bi!?)Osim ukidanja Vrapčane i Vrbanje spominje se i ukidanje još jednoga kolodvora(navodno su na tapeti Privlaka ILI Otok)ali neću širiti lažne glasine.Kraj je industrijski mrtav!!!

Link to comment
Share on other sites

Prozvan...

Distrikt zahvata teritoriju nekadašnje opštine Brčko, sa nekih 25 km ove pruge. Unutar toga je podjela: na prugu ŽRS 9 km, koja je od granice na Savi i gotovo do stanice Bukovac, prva stanica od Brčkog. Dalje prugu svojata ŽFBH. Podjela je izvršena po crti ratnih razdvajanja!

District nema zasebnu upravu željeznica. Teretni vozovi redovno saobraćaju, lokomotive HŽ ih prihvataju u Brčkom, odatle lokomotive ŽFBH. U Brčkom je osoblje ŽRS-a i postoji lokomotiva manevarka ŽRS-a.

Do prošle godine je putnički voz 7402 saobraćao do Drenovaca ali je pogranični putnički saobraćaj odlukom HŽ ukinut...

To je to...

pozdrav...

Hvala na zaista konciznoj informaciji Ciro. Sada je sve mnogo jasnije.

Zaista je steta sto tom prugom vise nema putnickog saobracaja izmedju HR i BH,ali sam iz tvog odgovora shvatio da teretni ipak postoji.

Nazalost, u ovoj Bosni, nista ne moze bez politike jer postavlja se pitanje koliko se ZRS zaista isplati [mislim finansijski] da 'drzi' stanicu, manevarku i svo osoblje za tih 9 km pruge??.

Zbog toga me i ne cudi strajk 'majstora' [masinovodja], a koje je management ZRS proglasio ilegalnim i podnosi krivicne prijave.

Izvinjavam se za o/t

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Di je točno kolodvor u Gunji, vidim na Google maps samo jedan pružni prijelaz u mjestu, jel to tamo ili ne?

Ima koja friška fotka kolodvora možda?

Idem uskoro u te krajeve, pa da lakše nađem.

 

Nema kolodvora. Tam je samo stajalište, kod tog ŽCP-a.

 

2lt3a05.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...