Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za vie informacija pogledajte iduu poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

H 2061 (J 661) Kennedy


  • Please log in to reply
288 replies to this topic

#1 Vice

Vice
  • Moderatori
  • 3,563 posts
  • Joined 05.08.2007.
  • LocationPoega

Posted 11.09.2011. - 03:35

Stara tema:
http://www.zeljeznic...okomotivi-2061/

Lokomotiva 2061 024 (JŽ 661 001) koja je među prvim EMD lokomotivama došla na područje bivše Jugoslavije u izvornom zelenom bojanju (slikano neposredno pred kasaciju)
2TGKtwX.jpg
Photo by: Anton

Lokomotiva 2061 015 u standardnom plavom HŽ bojanju 
vcCrekk.jpg
Photo by: Zoran Crnko

Lokomotive serije 2061 koje su prometovale na HŽ-u igradila je tvrtka General Motors - EMD u SAD-u. Nabavljane su u više navrata počevši od godine 1960. pa do 1972. Izvorna graditeljeva oznaka za te lokomotive jest G-16.
Lokomotive serije 2061 su dizelske lokomotive s električnim prijenosnikom sa šest osovina sa šest vučnih motora na svakoj osovini. Namijenjene su za vuču teretnih i putničkih vlakova. Građene su za najveću voznu brzinu od 114 i 124 km/h. U međuvremenu su im svima ugrađeni reduktori za brzinu od 124 km/h.
Lokomotive serije 2061 opremljene su dvotaktnim dizelskim motorom u izvedbi V sa šesnaest cilindara. Kut između cilindarskih osi iznosi 45 stupnjeva. Motori na tim lokomotivama označeni su oznakama 567 C i 567 E. To znači da motor ima cilindre čiji je volumen 567 prostornih cola. Slovo C pak znači treću a slovo E četvrtu preinaku. Ispiranje cilindara i njihovo prednabijanje se vrši pomoću rootsovog puhala koje lokomotivi daje karakterističan oštar zvuk. Za razliku od ostalih EMD lokomotiva, 2061 ima karakterističan visoki kraći kraj. U njemu je bio smješten parogenerator za grijanje putničkih vagona. Kako se prestao koristiti taj sustav grijanja vagona i prešlo se na električni, tako je taj prostor ostao prazan jer su parogeneratori izbačeni. Nažalost, pri izbacivanju parogeneratora nije se vodilo računa o ugradnji generatora za električno grijanje te time lokomotive zimi nisu mogle biti korištene za putničke vlakove a za vuču teretnih vlakova su za današnje pojmove relativno slabe. Ti razlozi uz smanjenje željezničkog prometa su doveli da su se te lokomotive sve manje koristile i postepeno se došlo do današnjeg stanja da više niti jedna lokomotiva ne vozi. Postojala je ideja temeljite rekonstrukcije tih lokomotiva, i iako dobro zamišljena, nažalost bila je vrlo loše izvedena, ali o tome više u sklopu lokomotive serije 2043.
U voznom parku HŽ je posjedovao 45 lokomotiva ove serije, no njihovom masovnom kasacijom i prodajom u NREC program vozni park ovih lokomotiva je pao na svega 2 lokomotive (2061 011 i 2061 015). Danas su i te dvije neaktivne, i najvjerovatnije će ih zadesit ista sudbina kao i ostale lokomotive te serije.

Osovinski raspored : C'o C'o
Instalirana snaga :1950 KS (1435 kW) ( JŽ podserija 000 ) ; 1975 KS (1454 kW) ( JŽ podserija 100 )
Snaga lokomotive za vuču : 1800 KS (1342 kW) ( JŽ podserija 000 ) ; 1826 KS (1352 kW) ( JŽ podserija 100 )
Maksimalna brzina : 124 km/h
Duljina preko odbojnika : 18491 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2819 mm
Najveća visina od GRT : 3906 mm
Ukupna masa lokomotive : 108 t ( JŽ podserija 000 ) / 112 t ( JŽ podserija 100 )
Najveće osovinsko opterećenje : 18 t/os ( JŽ podserija 000 ) / 18.6 t/os ( JŽ podserija 100 )
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5.8 t/m ( JŽ podserija 000 ) / 6,1 t/m ( JŽ podserija 100 )


Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...a-2061-kennedy/



#2 wiggum

wiggum
  • lanovi
  • 2,424 posts
  • Joined 02.05.2007.
  • Location:

Posted 11.09.2011. - 08:32

Nije li 661 003 najstarija? Ili je ona samo povukla prvi vlak?

“HŽ je jedna od najgorih hrvatskih kompanija, umjesto da je jedna od najuspješnijih”
Slavko Linić

 

"Wer nix weiss, wer nix kann, geht zum post oder eisenbahn."


#3 josip

josip
  • lanovi
  • 5,722 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 11.09.2011. - 08:46

Nije li 661 003 najstarija? Ili je ona samo povukla prvi vlak?

Da, 003 je prva stigla i povukla prvi vlak vuen dizelom na pruzi Perkovi Split ja mislim.

#4 7121

7121
  • lanovi
  • 146 posts
  • Joined 30.07.2011.
  • LocationCroatia, Bjelovar

Posted 11.09.2011. - 10:56

pa nisu samo 011 i 015 jedine, u zagrebu u eljeznikom muzeju je 2061 032 i J 661 216
G26C ili GT26CW-2 lijeva ruka na gasu, desni lakat kroz prozor i deri po 8-om

ALCO & EMD - 4EVER

#5 josip

josip
  • lanovi
  • 5,722 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 11.09.2011. - 12:25

pa nisu samo 011 i 015 jedine, u zagrebu u eljeznikom muzeju je 2061 032 i J 661 216


Gledaj vamo, u Republici Hrvatskoj nalazi se 6 komada ex. 661 lokomotiva, i to slijedee: 2061 011, 2061 015, 2061 101, 2061 032, 661 216 i 661 255, sve ostale su izrezane. Vice je naveo 011 i 015 jer su zadnje vozile na prugama H-a i nisu otpisane nego su ponuene na prodaju.

#6 Vice

Vice
  • Moderatori
  • 3,563 posts
  • Joined 05.08.2007.
  • LocationPoega

Posted 11.09.2011. - 12:32

Gledaj vamo, u Republici Hrvatskoj nalazi se 6 komada ex. 661 lokomotiva, i to slijedee: 2061 011, 2061 015, 2061 101, 2061 032, 661 216 i 661 255, sve ostale su izrezane. Vice je naveo 011 i 015 jer su zadnje vozile na prugama H-a i nisu otpisane nego su ponuene na prodaju.


2061 011 i 015 su zadnje lokomotive ove serije koje H posjeduje u svom voznom parku, i to su bile zadnje aktivne 2061.
Ove muzejske tu ne ubrajam, jer u uvodu obraujem samo vozni park H VV.
Isto tako, 2061 101 (661 120) ne ukljuujem u vozni park H-a, neka je ona vozila sa H oznakama, ona je slubeno vlasnitvo eljeznica Srbije ( sekcija za vuu vozova Subotica). Slina je stvar i sa 2044 031 (645 033) stoga molim vas da ne "skaete odma na zadnje noge" jer sve ima svoj razloge zato je napisano !

#7 Brunoh

Brunoh
  • lanovi
  • 7,764 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 11.09.2011. - 12:44

Moda netko zna koji je bio zadnji dan vonje 2061 011 i 2061 015? Dal su do Zg dole same u tandemu, ili su dovuene kao neaktivne?

2z8q8zt.jpg


#8 Vice

Vice
  • Moderatori
  • 3,563 posts
  • Joined 05.08.2007.
  • LocationPoega

Posted 11.09.2011. - 12:48

Možda netko zna koji je bio zadnji dan vožnje 2061 011 i 2061 015? Dal su do Zg došle same u tandemu, ili su dovučene kao neaktivne?


Datum točan neznam, no dovučene su u sastavu vlaka kao neradne.. Čak mi se čini da su išle jedna po jedna, prva je bila čini mi se 011 i to je dovučena 28.08.2007., a za par dana joj se i 015 pridružila, ako se dobro sićan.

#9 712-206

712-206
  • lanovi
  • 28 posts
  • Joined 26.01.2011.
  • LocationSombor, Vojvodina

Posted 29.09.2011. - 20:35

Vice moracu de te ispravim.
Motor 16-567C ima snagu od 1435 kW odnosno 1950 KS dok 16-567E ima 1454 kW odnosno 1975 KS. (Inace maksimalna snaga na probnici je 2200 KS).
MACOSA ba je bona kad je voza majstor Bora!

#10 darko06

darko06
  • lanovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 17.11.2011. - 02:05

Repost iz jedne druge teme, da sve bude na jednom mjestu (sastavljeno 2007.):

Popravljena tablica:
661_001 25505 1960 TPZg H 2061_024 izrezana 15. 10. 2003.
661_002 25506 1960 TPZg H 2061_025 oteena 1991-95 u okolici Drnia, kasirana (?)
661_003 25507 1960 TPZg H (2061_001) nije renumerirana, u TV Vukomerec od ranih 90tih za dijelove, kasirana (?) ili u TV
661_004 25508 1960 TPZg H 2061_031 izrezana (kada?)
661_005 25509 1960 TPZg H 2061_002 izvan prometa od 1985., slubeno kasirana 10. 2. 1995.
661_006 25510 1960 TPZg H 2061_003 prodana NRECu 2. 2005., isporuena u Gvineju 1. 2008. kao ACG CC03
661_007 25511 1960 TPZg H 2061_004 H 2043_005 Depo Varadin
661_008 25512 1960 TPZg H 2061_005 kasirana
661_009 25513 1960 TPZg H 2061_006 teko oteena u nesrei 17. 10. 1964., popravljena, kasirana
661_010 25514 1960 TPZg (646_003) nije nosila taj broj, H 2043_003 prodana NRECu 12. 2004.
661_011 25515 1960 TPZg H 2061_007 prodana NRECu 2004.
661_012 25516 1960 TPZg H 2061_032 renumeracija prepravljena u H 2061_023 prodana NRECu (kada?)
661_013 25517 1960 TPZg H 2061_033 prodana NRECu 2. 2005., isporuena u Gvineju 1. 2008. kao ACG CC04
661_014 25518 1960 TPZg H 2061_034 izrezana (kada?)
661_015 25519 1960 TPZg H 2061_035 izvan prometa od 9. 1985., slubeno kasirana 10. 2. 1995.
661_016 25520 1960 TPZg H 2061_036 izvan prometa od 9. 1988., kasirana (?)
661_017 25521 1960 TPZg H 2061_026 prodana NRECu 2. 2005., isporuena u Gvineju 1. 2008. kao ACG CC02
661_018 25522 1960 TPZg H 2061_008 H 2043_006 neaktivna ZgRK
661_019 25523 1960 TPZg H 2061_009 izvan prometa od 2. 1985., slubeno kasirana 10. 2. 1995.
661_020 25524 1960 TPZg H 2061_010 izrezana 22. 11. 2002.

661_021 26214 1960 TPZg 646_002 H 2043_002
661_022 26215 1960 TPZg H 2061_011 do 2007. u prometu, 2008. slubeno ponuena na prodaju
661_023 26216 1960 TPZg H 2061_037 izrezana (kada?)
661_024 26217 1960 TPZg H 2061_038 izvan prometa od 1. 1988., izrezana 22. 11. 2002.
661_025 26218 1960 TPZg H 2061_027 prodana NRECu 2. 2005.
661_026 26219 1960 TPZg H 2061_039 izrezana izmeu 25. i 30. 7. 2003.
661_027 26220 1960 TPZg H 2043_004 neaktivna Depo Varadin
661_028 26221 1960 GLj H 2061_012 prodana NRECu 2. 2005.
661_029 26222 1960 GLj (H 2061_013 - nikada nije nosila ovu numeraciju) izrezana 4. 7. 2003.
661_030 26223 1960 GLj H 2061_014 izvan prometa od 1995., izrezana 22. 11. 2002.

661_034 26227 1960 GLj H 2061_015 do 2007. u prometu, 2008. slubeno ponuena na prodaju

661_101 26228 1960 TPZg 646_001 H 2043_001 prodana NRECu (kada?)
661_102 26229 1960 TPZg H 2061_040 izrezana (kada?)
661_103 26230 1960 TPZg H 2061_016 kasirana 10. 2. 1995.
661_104 26231 1960 TPZg H 2061_017 kasirana
661_105 26232 1960 TPZg H 2061_041 prodana NRECu (kada?)
661_106 26233 1960 TPZg H 2061_028 renumeracija prepravljena u H 2061_022 izrezana izmeu 25. i 30. 7. 2003.

661_120 26247 1960 TPBg H 2061_101 zamijenjena sa S ex TO NS za lokomotivu serije 664, neaktivna Depo Knin

661_208 31812 1966 TPSa H 2061_042 prodana NRECu (kada?)
661_209 31813 1966 TPSa H 2061_018 kasirana 10. 2. 1995.
661_210 31814 1966 TPSa H 2061_029 prodana NRECu (kada?), isporuena u Gvineju 2007. kao ACG CC01
661_211 31815 1966 TPZg H 2061_019 prodana NRECu (kada?)
661_212 31816 1966 TPZg H 2061_020 izrezana 4. 7. 2003.
661_213 31817 1966 TPZg H 2061_043 kasirana (kada?)
661_214 31818 1966 TPZg H 2061_021 prodana NRECu (kada?)
661_215 31819 1966 TPZg H 2061_030 kasirana (kada?)
661_216 31820 1966 TPZg (H 2061_022 - nije nikada nosila ovu numeraciju) HM Zagreb
661_217 31821 1966 TPZg H 2061_023 renumeracija prepravljena u 2061_032 HM Zagreb

Primjedba: za prvu, drugu i treu podseriju podaci ispravljeni i dopunjeni prema usmenom navodu Tome Baia.
Prva revizija: podaci o izrezanim lokomotivama popravljeni prema usmenom navodu Renata, podaci o lokomotivama u TV popravljeni prema navodu Portosa
izrezana = lokomotiva sigurno vie ne postoji
kasirana = lokomotiva vjerojatno vie ne postoji, ali nije sigurno


Legenda:
Prva kolona: serijski broj J
Druga kolona: tvorniki broj EMD
Trea kolona: godina proizvodnje
etvrta kolona: izvorni vlasnik lokomotive
Peta kolona: vlasnik lokomotive poslije raspada SFRJ
esta kolona: serijski broj H
Sedma kolona: posljednji vlasnik lokomotive, sudbina

Izvori: Milanova strana o vlakih
The unofficial EMD homepage
eljeznice: G26CUnm, 2061 na 2063, 661 120, Stanje i raspored vucnih vozila, VHuljev Stanje vucnih vozila

Edited by darko06, 17.11.2011. - 02:08.

EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#11 darko06

darko06
  • lanovi
  • 2,540 posts
  • Joined 05.07.2007.
  • LocationEurope

Posted 18.11.2011. - 15:33

to se tie vanjskog izgleda, ini se da je postojala razlika izmeu prvih 20 lokomotiva (001-020) i ostalih lokomotiva podserije 0, 1 i 2 (021-034, 101-, 201-; 301- i 401- imaju drukiji prednji kraj, o tome kasnije).
661-001, detalj prednjeg kraja:
Posted Image
661-00X ili 01X, detalj prednjeg kraja;
Posted Image
661-034, detalj prednjeg kraja:
Posted Image
Oito je da su numberboards na prvih 20 komada dodani kasnije, kada su lokomotive ve bile gotove, ili pred dovravanjem. Ja mislim da to potvruje tvrdnju da je prvih 20 lokomotiva POKLON, a druge su bile kupljene putem povoljnih kredita amerikih banaka tadanjoj SFRJ.
Ja se sjeam da su prve lokomotive imale na dnu kabine i dodatnu ploicu, na kojoj su bile stisnute dvije ruke, jedna sa okovratnikom u obliku amerike zastave (Stars and Stripes) a druga u obliku zastave SFRJ. Negdje na toj ploici-grbu je pisalo AMERICAN-YUGOSLAV FRIENDSHIP ili neto slino.
EMD je moja strast /EMD is my passion :ljubav:

#12 Stanley

Stanley
  • Moderatori
  • 16,618 posts
  • Joined 24.08.2006.
  • LocationZagreb

Posted 19.11.2011. - 06:04

Nije mi jasno kakve veze imaju stanje srpskih 661 sa Hrvatskim 2061???
Pomijesao si temu i btw ove fotke 202 i 005 su vec nekoliko puta bile na forumu.

Slaem se s ovim primjedbama. Za sada fotke neka ostanu, ali molim da se vratimo na temu: H 2061 (J 661).
Serija 05 je zakon!

#13 josip

josip
  • lanovi
  • 5,722 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 28.11.2011. - 20:53

Odoše nam zadnje 2061 (011 i 015) put Gredelja danas, neka im je sa srećom. :cry:

Edited by josip, 28.11.2011. - 20:53.


#14 Vice

Vice
  • Moderatori
  • 3,563 posts
  • Joined 05.08.2007.
  • LocationPoega

Posted 27.12.2011. - 21:00

2061 015, po samom prelasku u TP Zagreb
Zahvaljujem SPILI 008 na ustupljenim fotkama.

Posted Image

#15 SPILE008

SPILE008
  • lanovi
  • 1,986 posts
  • Joined 28.06.2010.
  • LocationBjelovar

Posted 27.12.2011. - 21:50

Imam ja jo slika samo to je skener jako spor za jednu sliku treba skoro deset minuta, kada budem u mogunosti poslat u jo slika.

#16 hadzibane

hadzibane
  • lanovi
  • 2,793 posts
  • Joined 16.08.2006.
  • LocationSombor,Vojvodina

Posted 28.12.2011. - 02:40

darko06 je napisao:

"Ja se sjeam da su prve lokomotive imale na dnu kabine i dodatnu ploicu, na kojoj su bile stisnute dvije ruke, jedna sa okovratnikom u obliku amerike zastave (Stars and Stripes) a druga u obliku zastave SFRJ. Negdje na toj ploici-grbu je pisalo AMERICAN-YUGOSLAV FRIENDSHIP ili neto slino. "


Podserija 000 i 100 imale su pravougaonu ploicu u donjem levom delu kabine. Ploica USAID , to znai da je dobar deo 661 lokomotiva bio upuen kao neka vrsta pomoi ex. SFRJ. Drug Stari je zaista bio MAHER kad je tako neku "egzibiciju" odraditi trebalo.

Ispostavilo se da je to zaista bio posao veka...
Druže Stari,skrenuo sam s' puta...
Sad me jaše i Kurta i Murta.......

#17 gordana357

gordana357
  • lanovi
  • 713 posts
  • Joined 01.10.2011.
  • LocationOrlando,florida

Posted 28.12.2011. - 13:24

2061 015, po samom prelasku u ŽTP Zagreb
Zahvaljujem SPILI 008 na ustupljenim fotkama.


Ova slika nije iz vremena ZTP-a Zagreb.Inace je ovo bivsa lok.ZG Ljubljana 661-034

Edited by Vice, 28.12.2011. - 17:34.


#18 SPILE008

SPILE008
  • lanovi
  • 1,986 posts
  • Joined 28.06.2010.
  • LocationBjelovar

Posted 28.12.2011. - 13:44

Ova slika nije iz vremena ZTP-a Zagreb.Inace je ovo bivsa lok.ZG Ljubljana 661-034

To je slikano 17.04 1993 god. u R.K kao i ostale dvije slike sa 2 062 001/042 ve je bio skoro dvije god. H znam kada je to slikano nadzornik lok. je bio Ivan Toli dananji predsjednik uprave Gredelja jer smo se morali javiti njemu radi slikanja a foto je napravio moj prijatelj strojovoa T.Krznari.Imam jo slika od inobusa,Jembaha 2 131 004 i 2 132 020 dananja 203 i brene 1 142 003 kada budem u mogunosti stavim i njih pozdrav!

#19 hadzibane

hadzibane
  • lanovi
  • 2,793 posts
  • Joined 16.08.2006.
  • LocationSombor,Vojvodina

Posted 28.12.2011. - 14:06

Citat:

"Ova slika nije iz vremena ZTP-a Zagreb.Inace je ovo bivsa lok.ZG Ljubljana 661-034."

Ova,kao i njenih još nekoliko sestara je dospelo u posed ŽTP/HŽP negde sredinom 1990 ili 1991. godine deobnim bilansom kad je ŽG Lb predao na upravljanje ŽTP Zg pruge u Istri. Imam zapisane brojeve,čini mi se da behu od 029 do 034.

Edited by hadzibane, 28.12.2011. - 14:07.

Druže Stari,skrenuo sam s' puta...
Sad me jaše i Kurta i Murta.......

#20 SPILE008

SPILE008
  • lanovi
  • 1,986 posts
  • Joined 28.06.2010.
  • LocationBjelovar

Posted 28.12.2011. - 14:49

Citat:

"Ova slika nije iz vremena ZTP-a Zagreb.Inace je ovo bivsa lok.ZG Ljubljana 661-034."

Ova,kao i njenih jo nekoliko sestara je dospelo u posed TP/HP negde sredinom 1990 ili 1991. godine deobnim bilansom kad je G Lb predao na upravljanje TP Zg pruge u Istri. Imam zapisane brojeve,ini mi se da behu od 029 do 034.

Bile su od 661-028 pa do 034.661-030/034 su vozile u Istri do 1991 god. dok ih nisu prebacili u Zagreb.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users