Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

HŽ 2043 (JŽ 646) Kramp


  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#1 Vice

Vice
  • Moderatori
  • 3,563 posts
  • Joined 05.08.2007.
  • LocationPožega

Posted 10.09.2011. - 00:31

Link na staru temu:
http://www.zeljeznic...?showtopic=1528

Lokomotiva 2043 001 u starom JŽ bojanju
2043001-1.jpg
Photo by: Zeus

Lokomotiva 2043 005 u standardnom plavom HŽ bojanju
2043005-1.jpg
Photo by: Zeus
 

Diesel-električne lokomotive serije 2043 tvrtka "General Motors" iz SAD-a gradila je od 1960. do 1966. godine kao seriju ( HŽ ) 2061. U rekonstrukciji izvedenoj 1991. godine u "Tvornici željezničkih vozila Gredelj" u Zagrebu izbačena su im dva vučna motora, po jedan iz svakog osovinskog postolja, a ugrađen je alternator za grijanje vlaka proizveden u tvrtki "Uljanik" u Puli, te su učinjene neke druge izmjene, tako da su te lokomotive dobile osovinsko opterećenje od 16.5 t/os i osovinski raspored (A1A)' (A1A)'. Na taj način postale su pogodne za vožnju na sporednim prugama i za vuču vlakova svih vrsta. Ove lokomotive imaju samo paralelnu vezu vučnih motora i dva šenta te postižu voznu brzinu od 124 km/h. Njihove vanjske dimenzije jednake su kao kod lokomotiva serije 2061, osim što im je prednji dio sanduka spušten. U inventarskom parku Hrvatskih željeznica nalazilo se 6 ovakvih lokomotiva. No kako su se u eksplotaciji pokazale kao loše, nisu dugo vozile. Trenutno Hž Vuča vlakova d.o.o raspolaže sa 3 lokomotive ove serije (2043 002, 2043 004 i 2043 005),od kojih je samo jedna aktivna (2043 002). Lokomotive 2043 004 i 2043 005 nalaze se u depou Varaždin. Preostale 3 lokomotive (2043 001, 2043 003 i 2043 006) su tokom 90-ih otpisane i prodane u NREC program.
Prvotni plan je bio napraviti prvu seriju od 10 lokomotiva. Međutim, kako se lokomotiva pokazala preslabom zbog greške u proračunima, nakon što se napravilo 6 lokomotiva odustalo se od daljnje rekonstrukcije.


Osovinski raspored : ( A1A)' ( A1A)'
Instalirana snaga :1950 KS (1373 kW)
Snaga lokomotive za vuču : 1800 KS (1267 kW) ( bez grijanja vlaka ) / 1500 KS (1056 kW) ( sa grijanjem vlaka )
Maksimalna brzina : 124 km/h
Duljina preko odbojnika : 18491 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 2819 mm
Najveća visina od GRT : 4005 mm
Ukupna masa lokomotive : 100 t
Najveće osovinsko opterećenje : 16,5 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,35 t/m

 

Trenutno nema ni jedna aktivna lokomotiva, a daljnja sudbina im je najvjerovatnije kasacija.

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

Link na galeriju fotografija:
http://www.zeljeznic...ija-2043-kramp/


Edited by Vice, 08.04.2018. - 13:55.


#2 HijenA

HijenA
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 21.12.2007.
  • LocationPoljanica, Donja Bistra

Posted 10.09.2011. - 11:09

i umjesto da se kreteni vrate na staru shemu kao kod 2061 serije i naravno vrate 2 vucna motora natrag i posalju te lokse u dalmaciju da vuku vlakove, oni ostavljaju ove dobre masine da trunu u varazdinu i na RK. tuzno.
Hej haj, bas nas briga,
vozamo se na taljiga!

#3 josip

josip
  • Članovi
  • 5,722 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 10.09.2011. - 18:26

i umjesto da se kreteni vrate na staru shemu kao kod 2061 serije i naravno vrate 2 vucna motora natrag i posalju te lokse u dalmaciju da vuku vlakove, oni ostavljaju ove dobre masine da trunu u varazdinu i na RK. tuzno.

To bi bile "modernizirane" 2061?

#4 HijenA

HijenA
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 21.12.2007.
  • LocationPoljanica, Donja Bistra

Posted 10.09.2011. - 18:38

To bi bile "modernizirane" 2061?


to bi bile 2061 kakva je ona novosadska koja trune u kninu a zapravo je prije 20 godina bila totalno preslozena. odnosno kao 661 lokse koje i danas voze po srbiji sa dobrim rezultatima.
Hej haj, bas nas briga,
vozamo se na taljiga!

#5 josip

josip
  • Članovi
  • 5,722 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 10.09.2011. - 18:40

Pa 2061 101 je ista kao i ostale 2061, samo što ima el. grijanje i kabinu pomaknutu prema naprijed, ništa nije prčkano što se el. motora tiče. Loksa radi na sistemu kao i stara 2061.

Edited by josip, 10.09.2011. - 18:41.


#6 HijenA

HijenA
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 21.12.2007.
  • LocationPoljanica, Donja Bistra

Posted 10.09.2011. - 19:00

Pa 2061 101 je ista kao i ostale 2061, samo što ima el. grijanje i kabinu pomaknutu prema naprijed, ništa nije prčkano što se el. motora tiče. Loksa radi na sistemu kao i stara 2061.


izvadjen je parni generator i maknut je spremnik za vodu i umjesto njega je instalirano elektricno grijanje, ako se ne varam. dakle, prckano je ;-) nije prckano po vucnim krugovima, VMu i generatoru.
Hej haj, bas nas briga,
vozamo se na taljiga!

#7 josip

josip
  • Članovi
  • 5,722 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 10.09.2011. - 22:17

izvadjen je parni generator i maknut je spremnik za vodu i umjesto njega je instalirano elektricno grijanje, ako se ne varam. dakle, prckano je ;-) nije prckano po vucnim krugovima, VMu i generatoru.


Što ja napisah u prethodnom postu? Pa ak je kabina pomaknut napred i skraćen nos, di bi ti ugradio opremu parnog grijanja? El. grijanje na 2061 101 je isto kao i na 2043|2062|2063, znači Uljanikovo.

#8 HijenA

HijenA
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 21.12.2007.
  • LocationPoljanica, Donja Bistra

Posted 10.09.2011. - 23:48

Što ja napisah u prethodnom postu? Pa ak je kabina pomaknut napred i skraćen nos, di bi ti ugradio opremu parnog grijanja? El. grijanje na 2061 101 je isto kao i na 2043|2062|2063, znači Uljanikovo.


nisam dobro citao :-) naravno, napisah isto sto i ti.
Hej haj, bas nas briga,
vozamo se na taljiga!

#9 Brunoh

Brunoh
  • Članovi
  • 7,764 posts
  • Joined 07.03.2007.
  • Location.

Posted 11.09.2011. - 11:55

Danas kramp ostao u kvaru u Koprivnici..

2z8q8zt.jpg


#10 tehnika

tehnika
  • Članovi
  • 1,156 posts
  • Joined 05.03.2006.

Posted 21.09.2011. - 10:30

Ja ne vidim razlog zašto 2043 ne bi mogla voziti i u dalmaciji ako mogu voziti 2062-100 jer im je jednaka vučna sila u pokretanju. Sa kritičnom brzinom 20 km/h jednaka je vučnoj sili 2061 pri brzini 20 km/h. Problem je u tome što ljudi čitaju onu glupost od knjige koju su napisali Švaljek i Kožulj koji nisu bili na lokomotivi i potpuno su krivo opisali lokomotivu.
Da još jednom kažem da lokomotiva može vući sve vlakove kao i lokomotiva 2062-100 samo 2 km/h sporije a jednako kao i 2061 na ličkoj i bilo kojoj pruzi. Ako lokomotiva nije u stanju povući neki vlak zadan redom vožnje tada je krivo održavanje. Nema toga što može raditi ispravo vječno ako se ne održava. Pogledajte ispravnost i drugih lokomotiva pa onda recite da li sam u pravu.

Pozdrav svima

#11 josip

josip
  • Članovi
  • 5,722 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 21.09.2011. - 21:05

Ja ne vidim razlog zašto 2043 ne bi mogla voziti i u dalmaciji ako mogu voziti 2062-100 jer im je jednaka vučna sila u pokretanju. Sa kritičnom brzinom 20 km/h jednaka je vučnoj sili 2061 pri brzini 20 km/h. Problem je u tome što ljudi čitaju onu glupost od knjige koju su napisali Švaljek i Kožulj koji nisu bili na lokomotivi i potpuno su krivo opisali lokomotivu.
Da još jednom kažem da lokomotiva može vući sve vlakove kao i lokomotiva 2062-100 samo 2 km/h sporije a jednako kao i 2061 na ličkoj i bilo kojoj pruzi. Ako lokomotiva nije u stanju povući neki vlak zadan redom vožnje tada je krivo održavanje. Nema toga što može raditi ispravo vječno ako se ne održava. Pogledajte ispravnost i drugih lokomotiva pa onda recite da li sam u pravu.

Pozdrav svima


Mislim da prosuđivanje i uspoređivanje sa drugim lokomotivama trebaš ostaviti onima koji rade na njima, a ne trabunjat neke svoje vizije. Ja sam se vozio u 2043 i loksa jedva samu sebe pokrene iz 4. položaja, dere se i nejde s mjesta...

#12 zagi988

zagi988
  • Članovi
  • 4,861 posts
  • Joined 11.05.2009.
  • Location74004

Posted 21.09.2011. - 21:28

Ako lokomotiva nije u stanju povući neki vlak zadan redom vožnje tada je krivo održavanje...

#13 tehnika

tehnika
  • Članovi
  • 1,156 posts
  • Joined 05.03.2006.

Posted 22.09.2011. - 10:32

Mislim da prosuđivanje i uspoređivanje sa drugim lokomotivama trebaš ostaviti onima koji rade na njima, a ne trabunjat neke svoje vizije. Ja sam se vozio u 2043 i loksa jedva samu sebe pokrene iz 4. položaja, dere se i nejde s mjesta...

Mladiću ja sam ju prvi vozio. Lokomotiva mora krenuti iz drugog položaja ako je strojno ili ako je na vlaku. Ako je strojno tada nastavi voziti i kada se stavi u prvi položaj.
Sve ostalo ide na dušu održavanju.
Konačno ja sam testirao prve tri a dalje nisam jer me više nije bilo u Gredelju.

Pozdrav svima

#14 josip

josip
  • Članovi
  • 5,722 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 22.09.2011. - 11:46

Mladiću ja sam ju prvi vozio. Lokomotiva mora krenuti iz drugog položaja ako je strojno ili ako je na vlaku. Ako je strojno tada nastavi voziti i kada se stavi u prvi položaj.
Sve ostalo ide na dušu održavanju.
Konačno ja sam testirao prve tri a dalje nisam jer me više nije bilo u Gredelju.

Pozdrav svima


Večina lokomotiva strojno može krenut iz 1. položaja, znači već je tu fulano. 2043 u usporedbi sa 2062 je teška krama i većina strojovođa/forumaša će ti to potvrdit a ti i dalje guraj svoje. Misliš da se 2062 bolje održava od 2043?? Ne bih rekao, OVV-u je isti vrag bila to 2062, 2043, 2044... Lokomotiva je propali projekt i gotovo.

Edited by josip, 22.09.2011. - 11:46.


#15 tehnika

tehnika
  • Članovi
  • 1,156 posts
  • Joined 05.03.2006.

Posted 22.09.2011. - 15:02

Večina lokomotiva strojno može krenut iz 1. položaja, znači već je tu fulano. 2043 u usporedbi sa 2062 je teška krama i većina strojovođa/forumaša će ti to potvrdit a ti i dalje guraj svoje. Misliš da se 2062 bolje održava od 2043?? Ne bih rekao, OVV-u je isti vrag bila to 2062, 2043, 2044... Lokomotiva je propali projekt i gotovo.

Prvi položaj je ostavljen tako da lokomotiva može lagano doći na vlak i leći na odbojnike pa time omogućiti kvačenje.
Da pojanim lokomotiva ne kreće jer nema jednu od dvije uzbuda glavnog generatora. Lokomotiva bi trebala imati baterijsku i parallenu uzbudu. Veličina uzbudnih struja može se podesiti promjenljivim otporima pa ako se to namjerno ili slučano razdesi ili sklopnik jedne od uzbuda ne uključujelokomotiva ne vuče .
Zašto HŽ ne želi natjecanje lokomotiva 2062-100, 2043 i 2061 da se na istom vlaku vidi koja je lokomotiva bolja. Vučna sila u polasku jednaka je vučnoj sili lokomotive 2061-100 i 2044 ako je sve dobro podešeno.

Pozdrav svima

#16 HijenA

HijenA
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 21.12.2007.
  • LocationPoljanica, Donja Bistra

Posted 22.09.2011. - 16:53

Mislim da prosuđivanje i uspoređivanje sa drugim lokomotivama trebaš ostaviti onima koji rade na njima, a ne trabunjat neke svoje vizije. Ja sam se vozio u 2043 i loksa jedva samu sebe pokrene iz 4. položaja, dere se i nejde s mjesta...



Večina lokomotiva strojno može krenut iz 1. položaja, znači već je tu fulano. 2043 u usporedbi sa 2062 je teška krama i većina strojovođa/forumaša će ti to potvrdit a ti i dalje guraj svoje. Misliš da se 2062 bolje održava od 2043?? Ne bih rekao, OVV-u je isti vrag bila to 2062, 2043, 2044... Lokomotiva je propali projekt i gotovo.


kretanje iz 1. ili 2. polozaja - sasvim je svejedno. ja sam takodjer bio vozen sa krampom (nisam bio u samoj lokomotivi pa nemrem sudit s te strane), ali poprilicno dobro raspoznajem zvukove motora. ta lokomotiva krece odlicno!! odlicno vuce i moze potegnuti velik i tezak vlak. do brzine 30 km/h. onda upada u tranziciju koja traje i traje i traje - po mojoj procjeni 30 do 45 sekundi. tada ponovo potegne i dize brzinu, ali sporije nego sto je dizala do 30 km/h. onda na jedno 70 km/h ponovo upada u tranziciju koja ponovo traje i traje i traje. da bi na kraju loksa tromo ubrzavala do svoje maksimalne brzine. za ovo je kriv iskljucivo proracun strujnih krugova. ovo nije defekt lokomotive, jer takve iste lokomotive voze ili su vozile svugdje po svijetu i nigdje nisu pokazivale probleme koje mi imamo. da ne govorimo kako su nastale iz 661 lokse koja i danas vozi u nasem susjedstvu.

dajte se okanite izraza "krama" i slicnih. te krame su othranile mnoge strojovodje i govoriti o njima takvim ruznim izrazima nije pristojno. da je netko nije sfusao, ta bi lokomotiva bila jednako dobra kao i sve ostale lokomotive koje HZ ima, a koje su od EMDa (na odrzavanje cu sad, momentalno, zaboraviti).
Hej haj, bas nas briga,
vozamo se na taljiga!

#17 tehnika

tehnika
  • Članovi
  • 1,156 posts
  • Joined 05.03.2006.

Posted 22.09.2011. - 17:40

kretanje iz 1. ili 2. polozaja - sasvim je svejedno. ja sam takodjer bio vozen sa krampom (nisam bio u samoj lokomotivi pa nemrem sudit s te strane), ali poprilicno dobro raspoznajem zvukove motora. ta lokomotiva krece odlicno!! odlicno vuce i moze potegnuti velik i tezak vlak. do brzine 30 km/h. onda upada u tranziciju koja traje i traje i traje - po mojoj procjeni 30 do 45 sekundi. tada ponovo potegne i dize brzinu, ali sporije nego sto je dizala do 30 km/h. onda na jedno 70 km/h ponovo upada u tranziciju koja ponovo traje i traje i traje. da bi na kraju loksa tromo ubrzavala do svoje maksimalne brzine. za ovo je kriv iskljucivo proracun strujnih krugova. ovo nije defekt lokomotive, jer takve iste lokomotive voze ili su vozile svugdje po svijetu i nigdje nisu pokazivale probleme koje mi imamo. da ne govorimo kako su nastale iz 661 lokse koja i danas vozi u nasem susjedstvu.

dajte se okanite izraza "krama" i slicnih. te krame su othranile mnoge strojovodje i govoriti o njima takvim ruznim izrazima nije pristojno. da je netko nije sfusao, ta bi lokomotiva bila jednako dobra kao i sve ostale lokomotive koje HZ ima, a koje su od EMDa (na odrzavanje cu sad, momentalno, zaboraviti).

Ako tranzicija tako dugo traje vjerojatno je kriv vremenski relej TR jer nije dobro podešen pa dugo drži solenoid ORS kojim se rasterećuje glavni generator. Normalno je da dolazak dok lokomotiva počne vući je dugo jer napon generatora kreće od nule.
S obzirom da nisi vidio proračun nije korektno iznositi ovako proizvoljnu tvrdnju o tome da je kriv proračun, da ne kažem bezobrazno.
Na lokomotivi nema skakanja u polasku, nema izbijanja u glavnom generatoru i izbijanja releja zemljospoja u tranziciji pa je znači proračun dobar. Dakle sve je stvar održavanja.

Pozdrav svima

#18 HijenA

HijenA
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 21.12.2007.
  • LocationPoljanica, Donja Bistra

Posted 22.09.2011. - 19:20

nis to nije bezobrazno, niti je tvrdnja proizvoljna. ti si sam postavio na forumu, prije ohoho godina, neke proracune i sve ono kaj si ti postavio - e vidis, loksa se tako ne ponasa. to je rupa u dijagramu. loksa napravi istu stvar prilikom svake od tranzicija. i prosli put kada smo o tome vodili diskusiju, pozivao si se na rastelanost ORSa. pa hebemu mater, sta u tom HZu ne postoji osoba koja bi znala nastimati ORS? gle, ti tvrdis da su bas svi unutar HZa glupani koji ne znaju nastimat lokomotivu. ja tvrdim da nisu bas svi glupani. taj proracun koji si ti stavljao jos onda nije tocan - lokomotiva u svom radu ne slijedi tu krivulju vec slijedi neku svoju krivulju snage. ta krivulja koju loksa slijedi ima dvije rupe, i obje se rupe, gle cuda, preklapaju sa tranzicijom sa jednog spoja motora na drugi. tu nesto ne stima. i to je netko (ne ulazim u rasprave tko) krivo proracunao.

i stojim kraj toga sto sam sad rekao.

te lokomotive su dobre lokomotive. mogle su raditi jos godinama da su ostale u 2061 obliku, ili da su modernizirane kao 2061 101 koja je ostala izvorna, osim izbacivanja parogeneratora i spremnika za vodu te spustanja nosa. ovako, one su totalno sfusane, a nitko nece ni prstom maknut da ih vrati u, koliko toliko, upotrebljivo stanje (dakle, bez tih rupa u dijagramu).
Hej haj, bas nas briga,
vozamo se na taljiga!

#19 igor 409

igor 409
  • Članovi
  • 489 posts
  • Joined 05.02.2008.

Posted 22.09.2011. - 20:13

Ne bi htio biti ničiji odvjetnik, ali Tehnika je još prije ohoho vremena u raspravama sa Erraserom i Treborom rekao da ne traži ništa više nego jedan dan da sam naštela 2043 pa da stane na štreku sa 2062 100 i da se usporede te dvije lokomotive.

Ne tvrdim da je Tehnika u pravu ali ako se 2043 već otpisuje, zašto mu se ne bi dalo da po svojem poštela jednu loksu pa da mu se dokaže da je zaj..o ili da on dokaže da je u pravu. Trošak za to bi bio minimalan. Ovako me sve to podsjeća na slučaj "Nagibni" za kojeg se godinama sustavnim neodržavanjem pokušava dokazati da je smeće, a samo zato jer su u pitanju taštine određenih struktura HŽ-a odnosno politike.

#20 josip

josip
  • Članovi
  • 5,722 posts
  • Joined 17.11.2008.
  • LocationVelika Gorica

Posted 22.09.2011. - 20:55

Ja protiv 2043 nemam ništa, svaki EMD mi je drag, a 2043 posebno zbog zvuka koji je ostao isti kao i kod 2061, ali kao što sam naveo lokomotiva je lijena, ima veze i održavanje s tim, ali loksa se ne održava niš lošije od ostalih loksi. Ne govorim ja bezveze da se fulalo negjde, hijena je lijepo napisao da se fulalo u proračunima i da je loksa zato zeznuta. Slažem se da 2043 može ić 70 km/h ali koliko mu (u ovom rastelanom izdanju) treba da nabere tih 70 km/h?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users