Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

HŽ 1061 (JŽ 362) Žutka


  • Please log in to reply
535 replies to this topic

#21 Dukkai

Dukkai
  • Članovi
  • 131 posts
  • Joined 22.09.2010.

Posted 11.08.2011. - 12:29

U vezi nabavke novih lokomotiva i njihovog održavanja sjetio sam se jednog posta u kojem piše da su se nagibni trebali održavati u Gredelju, a da su ih trebali tamo održavati ljudi iz Bombardiera koji bi obučavali gredeljeve radnike, ali da su se ipak odlučili za OVV. Sječam se također jednog članka iz željezničara iz 2007. gdje piše da je neizvjesna sudbina riječkog OVV-a nakon odlaska 1061, odnosno promjene napona. Pa sad mislim da bi bilo najbolje da se kupi tih 15 novih lokomotiva koje bi onda održavao proizvođač u riječkom OVV-u. Je da bi to bilo skuplje, ali kad se uzme u obzir da bi te lokomotive onda bile kvalitetno održavane i da bi ih više bilo u pogonu nego da ih održava OVV onda bi to bilo čak i jeftinije, a cjelokupna nabavka i održavanje tih novih lokomotiva bi bila također jeftinija nego vuč pod žicom sa starim dizelima ili sa 2064 kao i opčenito nabavka te lokomotive, a i po mom mišljenju je ulagati u reelktrifikaciju da bi se onda vozilo sa dizelima je sve samo ne ekonomično.


a, gle.. ako bi te lokomotive odrzavao proizvodjac onda se ne bi mogle raditi malverzacije sa nabavkom opreme i slicno... tesko da ce se HZ odluciti za tu opciju...

edit: hvala Vice na prebacivanju postova.. ;)

Edited by Dukkai, 11.08.2011. - 12:30.


#22 Zeus

Zeus
  • Moderatori
  • 7,244 posts
  • Joined 04.02.2008.
  • LocationVeliko Trgovišće

Posted 11.08.2011. - 12:40

a, gle.. ako bi te lokomotive odrzavao proizvodjac onda se ne bi mogle raditi malverzacije sa nabavkom opreme i slicno... tesko da ce se HZ odluciti za tu opciju...


Tako je. Apsoulutno se slažem s tvojim razmišljanjem.

U našim državnim firmama kakva je HŽ, pitanje svih pitanje je "Koliko posto?". Sve ostalo kao što je sigurnost, pouzdanost i kvaliteta je u drugom planu. :evil:

Serija 2 044 i dalje ostaje u Zagorju . :grin:  :grin:  :grin:

 

 
 


#23 Jim

Jim
  • Članovi
  • 1,581 posts
  • Joined 08.01.2006.

Posted 13.08.2011. - 12:35

Ajde recimo da ti je dovoljna jedna jaca dizelka.


:rolleyes: .... vidiš ovaj smješak? Najbolje da sklopimo ugovor sa Emiratima, i da prijeđemo na dizel vuču...t je daleko bolja stvar...:megafon:

Sto se tice potrosaca... naravno da je tako jednostavnije ali poanta je u tome da nesto ne moze biti ekonomicno ako u svim stupnjevima vuce koristi maksimalnu snagu za grijanje okolisa.


Renato, do kada ćete biti tako optimistični glede ekonomike ovih dizel "krampova"? Sanjam li ja to ili me oči varaju (što to gledam, kaj pišete)??? Što je to ekonomičnost, iz kog aspekta i kuta si to proračunao o nivou ekonomike lok 1061/2063? O kakvoj to punoj snazi pričamo? Koji je učiank te navodne "pune snage"? Posted Image

Cak i ovi prastari dizeli mogu brojem okretaja regulirati snagu koju proizvode. Nadam se da ce povrat struje raditi kad predje mreza na 25kV.


Dečki, najprije ponovo u školu pa ćete onda više poznavati materiju tehnologije...toplo preporučam, bilježim se...

i lijep pozdrav svima, naravno

#24 MrOchse

MrOchse
  • Članovi
  • 690 posts
  • Joined 29.07.2009.
  • LocationRijeka

Posted 13.08.2011. - 12:55

Tako je. Apsoulutno se slažem s tvojim razmišljanjem.

U našim državnim firmama kakva je HŽ, pitanje svih pitanje je "Koliko posto?". Sve ostalo kao što je sigurnost, pouzdanost i kvaliteta je u drugom planu. :evil:


Zaboravio si brzinu smjestit u drugi plan, ili je to treći?

Neki su otišli predaleko da bi tamo tek na kraju shvatili da nisu ni krenuli...

 

lijevi_zps9ef74380.gifsrednji_zpsad9ecb4c.gifsrednji_zpsad9ecb4c.gifdesni_zpsbf3fbf91.gif


#25 Jim

Jim
  • Članovi
  • 1,581 posts
  • Joined 08.01.2006.

Posted 13.08.2011. - 12:57

... Recimo, kada je Gredelj radio za Talijane preinake 1061 onda se radila i rekonstrukcija tog dijela, tako da su stavljeni limeni otpornici (isti ovi koji su sada na 015), promjenjen im je raspored (oni koji se najvise koriste su u sredini, tamo gdje je najveci zracni tok da se bolje hlade),


Limeni otpornici su na seriji 1061 "potpuni promašaj", budući da su isti materijal koristili i na još nekim serijama, a koji se pokazao (uz sadašnju ventilaciju) jako loš sustav. Mogao bih iznijeti na par stranica zbog čega je nešto korisno, a radi čega nije, no bolje preskočiti...umara to...Možeš ti staviti sanduk otpornika, no efekt je isti ako nisi dobro proračunao njihovu korisnost u većem opterećenju, a uz to ne posjeduješ dostatnu i funkcionalnu računicu rada. Da bi se otpornički element dobro hladio, tj bolje koristio u pogonu, najprije ga treba dimenzionirati i definirati, sa svojstvima korisnosti i efekta hlađenja. Sadašnji aluminijski blok nemože se nikako hladiti sa starim termostatom i izvornim ventilatorom, to je čisti promašaj. Koliko samo primjera u svijetu imate gdje su se raznim riješenjima bitno popravili slični propusti, a mi kao da kaskamo dobrano za svime što izađe, barem 15-20 god.u startu.

izmjenjeni su filteri da bude jaci usis, termosonda je pomaknuta na drugo mjesto te na drugom mjestu mjeri, itd., itd.... uglavnom, problema nije bilo jer se tome sustavno ristupilo... ovo ovdje sa limenim je super zamisljeno, ali po ljeti ne funkcionira jer je vec unutrasnjost lokomotive kao i zrak koji usisava vec vruc (a sonda je postavljena na 200-250 stupnjeva)...


Nema veze s vezom nikakva mofikacija usisnih otvora, jer na lok 1061 - ona jest optimalno konstruirana, tak da je to smješno sa novim usisima. Drugo, da bi se limeni otpornici mogli učinkovito hladiti, potrebna je daleko veća snaga za hlađenje - tj veči rashladni kapacitet u odnosu na postojeće motor ventilatore, ali tada vam je potrebna veća korisna snaga pretvarača za pom.pogon, kojeg u ovom slučaju jedva ima na sadašnjoj 1061 lok (70kVA max.). Treće, postoje malo bolje riješenje u vidu limenih otpornika, no ono osim većeg rashladnog kapaciteta zahtijeva i drugačiji sastavl legura ili kompozita tijela paketa otpornika itd. Aluminij je pogrešan u potpunosti, jer samo on - kao Al, nije dostatan, budući da ne sadrži dostatna termička svojstva odvođenja topline. Uzet ću za primjer Češke Škode, tip 69E i ostale model (362,363 series) u sastavu materijala kočnih otpornika koriste: Fe, Cr, Wo, Mn* (mangan*) a rezultat je iznimna korisnost, i jako brzo vrijeme hlađenja. Dakle, ovo je promašaj potpuni. Zbog nižih toplinskih djelovanja, tj korisnog učinka legure sadašnjeg Al materijala, ne pomažu ni usisi a niti postojeća ventilacija 5.5kw. Za to treba odmah povećati dvostruki standard, ili uporabiti nove turbinske ventilatore sa dvije radne elise (proizvodi se u EU) i reduktorom za uključenje druge elise kada je potrebito povećati protok zraka isl. Ima tu riješenja, postoje i 11kw/3650°min asinkroni (aksijalne lopatice za povećanim obujmom) motor ventilatori sa velikim zračnim protokom, no nema se rezerve i snage za tako nešto ugraditi. Možda da je ranije nekada bio ugrađen statički PIUT pretvarač. sa 4 ili 5 invertora (4×52kVA isl), onda se može pričati o nečemu...

pa, da... jer sa otpornicima odredjujes snagu VM..


Sa otpornicima se samo regulira napon (dio posla), ali to je jedan od segmenata. Tranzicijom se vučni motori prespajaju na viši radni otcjep napona, i tako spojeni motori dobivaju veću snagu jer je veći napon u grani spojenih motora. Otpornicima se regulira postupno isključenje vrijednosti reostata otpornika, da bi se napon zatvorio na zadnjoj radnoj poziciji, jer ne postoji drugi vid za zatvaranje napona, nego kak jest. Ali ono što vidim da pojedince muči, jest korisna snaga i vrijeme termičkog ciklusa.


Edited by Jim, 13.08.2011. - 12:59.


#26 HijenA

HijenA
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 21.12.2007.
  • LocationPoljanica, Donja Bistra

Posted 13.08.2011. - 13:08

Renato, do kada ćete biti tako optimistični glede ekonomike ovih dizel "krampova"? Sanjam li ja to ili me oči varaju (što to gledam, kaj pišete)??? Što je to ekonomičnost, iz kog aspekta i kuta si to proračunao o nivou ekonomike lok 1061/2063? O kakvoj to punoj snazi pričamo? Koji je učiank te navodne "pune snage"? Posted Image


pa prema onome sto je Dukkai napisao, ako je kontroler na 1061 u bilo kojem polozaju osim u 0. i zadnjem, sva struja koja se ne koristi za pokretanje vlaka ide na otpornike. to je sve izgubljena energija koja ne sluzi nicemu osim zagrijavanju otpornika, odnosno okolisa (nismo bas zeleni u tom podrucju, jelda). pitanje je koliko se elektricne energije u ovakvom nacinu rada izgubi.


Dečki, najprije ponovo u školu pa ćete onda više poznavati materiju tehnologije...toplo preporučam, bilježim se...

i lijep pozdrav svima, naravno


nema se tu sta nauciti dodatno, nemoj patronizirat. ako imas sta pametno za reci, onda reci. evo, pitanje je koliko se struje potrosi na zagrijavanje otpornika?
Hej haj, bas nas briga,
vozamo se na taljiga!

#27 ivancrnkoci

ivancrnkoci
  • Članovi
  • 1,230 posts
  • Joined 27.08.2005.

Posted 13.08.2011. - 16:22

nema se tu sta nauciti dodatno, nemoj patronizirat. ako imas sta pametno za reci, onda reci. evo, pitanje je koliko se struje potrosi na zagrijavanje otpornika?


A ne pitaš koliko Karavela produžuje vozna vremena?
Karavela je staro smeće i bilo kakva elektra pa čak i Žutka je bolja od nje.
Prekjučer sam imao 2063 014 i vlak 460 tona ona je Rijeke do Škrljeva išla 25 km/h i usput dimila ko parnjača, dok bi se Elektra igrala s tim vlakom.
A da ne pričamo koliko Karavele troše ulja i vode. Svaki dan u nju bacamo po par kanti ulja. Di je tu računica?
Posted Image

#28 HijenA

HijenA
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 21.12.2007.
  • LocationPoljanica, Donja Bistra

Posted 13.08.2011. - 16:35

A ne pitaš koliko Karavela produžuje vozna vremena?
Karavela je staro smeće i bilo kakva elektra pa čak i Žutka je bolja od nje.
Prekjučer sam imao 2063 014 i vlak 460 tona ona je Rijeke do Škrljeva išla 25 km/h i usput dimila ko parnjača, dok bi se Elektra igrala s tim vlakom.
A da ne pričamo koliko Karavele troše ulja i vode. Svaki dan u nju bacamo po par kanti ulja. Di je tu računica?


to je do odrzavanja. a i normalno je da karavela vuce sporije jer joj je kriticna brzina, tadaaaam, niza od elektre (25 km/h naspram 50 km/h). osim toga, sto se tice voznih vremena, tu je najmanja krivica lokomotive a najveca organizacije prometa. cak i kad ima dovoljno lokomotiva, teretni opet cekaju i nije jednom slucaj da kasne i po nekoliko sati. sto se tice potrosnje ulja - sorry, ali to je OVVovo maslo. SD40-2 lokse sa istim motorom po americi jos uvijek voze, karavele voze i u argentini, meksiku, iranu i slicnim destinacijama. i nitko se ne buni. da, slazem se da su stare, ali su jos uvijek mladje od zutke (40ak godina naspram skoro 60!).
Hej haj, bas nas briga,
vozamo se na taljiga!

#29 Vice

Vice
  • Moderatori
  • 3,564 posts
  • Joined 05.08.2007.
  • LocationPožega

Posted 13.08.2011. - 16:39

slazem se da su stare, ali su jos uvijek mladje od zutke (40ak godina naspram skoro 60!).


Istina, no naš OVV ih je doveo svojim "stručnim radom" na nivo parnjača!

#30 ivancrnkoci

ivancrnkoci
  • Članovi
  • 1,230 posts
  • Joined 27.08.2005.

Posted 13.08.2011. - 16:45

to je do odrzavanja. a i normalno je da karavela vuce sporije jer joj je kriticna brzina, tadaaaam, niza od elektre (25 km/h naspram 50 km/h). osim toga, sto se tice voznih vremena, tu je najmanja krivica lokomotive a najveca organizacije prometa. cak i kad ima dovoljno lokomotiva, teretni opet cekaju i nije jednom slucaj da kasne i po nekoliko sati. sto se tice potrosnje ulja - sorry, ali to je OVVovo maslo. SD40-2 lokse sa istim motorom po americi jos uvijek voze, karavele voze i u argentini, meksiku, iranu i slicnim destinacijama. i nitko se ne buni. da, slazem se da su stare, ali su jos uvijek mladje od zutke (40ak godina naspram skoro 60!).


Pogledaj Uputu 52 i opterećenje žutke i karavele za brzinu 60 km/h na mjerodavnom otproru pruge 29 daN/t kakav je na Rijeci. Pa češ vidjet da žutka povuče dvostruko više po papiru. Ovo kaj su Karavele dolje je naprosto krpanje nedostatka elektri i mučenje lokomotiva i osoblja. Ja ću ti reć svoje mišljenje da čim vidim da idem s Karavelom u brdo odma mi je slabo, jedino kad Karavela valja je zimi zbog grijanja upravljačnice koje je kudi kamo bolje nego na Žutki.
Posted Image

#31 Jim

Jim
  • Članovi
  • 1,581 posts
  • Joined 08.01.2006.

Posted 13.08.2011. - 16:59

pa prema onome sto je Dukkai napisao, ako je kontroler na 1061 u bilo kojem polozaju osim u 0. i zadnjem, sva struja koja se ne koristi za pokretanje vlaka ide na otpornike. to je sve izgubljena energija koja ne sluzi nicemu osim zagrijavanju otpornika, odnosno okolisa (nismo bas zeleni u tom podrucju, jelda). pitanje je koliko se elektricne energije u ovakvom nacinu rada izgubi.


I za tebe vrijedi isto...Ne da je riječ o zelenoj boji, već je jedna te ista praksa mlaćenja prazne slame...ovo još traje kolik vidim...Dakle o kakvoj izgubljenoj energiji pričaš Hijena? Nebih da te zadržavam, objasni malo kako ti to gledaš na izgubljenu energiju putem otpornika, i čema ona općenito služi. Imam osjećaj da je dizel vozilo kud i kamo savršenije, ak se ne varam? Ne zezam nikoga :rolleyes: već se čudim kako postoji toliko potencijala sa "lavljim mudima" kad se takve škrabotine pišu. Inače, nisam ni mislio napisat ništa, ali kad pročitam neke članke, smješno je to. Capishi amigo?

nema se tu sta nauciti dodatno, nemoj patronizirat. ako imas sta pametno za reci, onda reci. evo, pitanje je koliko se struje potrosi na zagrijavanje otpornika?


I te kako je škola dobra, obnoviti znanje ili čuti nešto korisno. Pametno sam ja kazao, nego ovdje vlada režim da tko piše više postova, on je glasno utrkivač. Eto, ništa konkretno, samo uzgred da se zapitamo o kvaliteti nekog stručnog članka...

Pozdrav

#32 zagi988

zagi988
  • Članovi
  • 4,863 posts
  • Joined 11.05.2009.
  • Location74004

Posted 13.08.2011. - 19:22

ak su elektre tolko bolje, kak to da Ameri imaju SAMO dizelke? A nemojmo zaboravit da imaju najjacu i najbolju zeljeznicu...

#33 ivancrnkoci

ivancrnkoci
  • Članovi
  • 1,230 posts
  • Joined 27.08.2005.

Posted 13.08.2011. - 19:34

ak su elektre tolko bolje, kak to da Ameri imaju SAMO dizelke? A nemojmo zaboravit da imaju najjacu i najbolju zeljeznicu...


A kolka bi bila investicija elektrificirat cijelu Američku mrežu i nabavka novih elektri?

Ja vas shvačam da ste fanatici za tim dizelima, ali di god ima žice oni se nemogu mjerit s elektrama kakve god da bile.
Ovi naši dizeli se s Elektrama nemogu mjeriti ni u kojim god pokazateljima bilo eksploatacijskim ili ekonomskim. Dizel poz žicom je čisto bacanje novaca. Evo vam za primjer Karavela na relaciji Rijeka - Moravice - Rijeka spali oko 1500 litara Eurodizela. Di je tu računica? Di su još tu ostali troškovi? Ja vas shvačam da volite Američke dizele, ali njima bude polako odzvonilo. Budućnost su Dizeli tipa Bombardier Traxx DE ili Siemens ER20. Mada po meni je želja di je žica Bombardiera Traxx MS ili danas sutra kad sve bude 25kV Traxx F140AC2. Jer je nabavka novih vozila nužna pod hitno. To je moje mišljenje ukratko...

Edited by ivancrnkoci, 13.08.2011. - 19:46.

Posted Image

#34 Fox

Fox
  • Članovi
  • 1,157 posts
  • Joined 06.02.2008.
  • LocationOsijek

Posted 13.08.2011. - 19:49

ak su elektre tolko bolje, kak to da Ameri imaju SAMO dizelke? A nemojmo zaboravit da imaju najjacu i najbolju zeljeznicu...



Nadam se da si bio sarkastičan sa ovim jer inače si jako promašio :-D .Ameri kako ti navodiš defintivno nemaju najjaču ni najbolju željeznicu.To što imaju samo dizelke uvjetovano je povjesnim razvojem i dostupnosti jeftine nafte i stoga nikada nisu ni pomišljali na struju, također ima utjecaja i to što su razdaljine ogromne itd..može se napisati cjela knjiga o tome zašto su u USA samo dizeli ali to bi bilo previše off topic.A elektre ne da su "toliko bolje " nego su značajno bolje.Iz toga razloga sve glavne pruge su pod strujom jer je značajno eknomičnije.Dizel može opstati na lokalnim prugama gdje bi uvođenje struje bilo totalno neisplativo zbog ulaganja.

#35 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,682 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 13.08.2011. - 20:50

Nisam ja nikako za dizel pod zicom. Rasprava je bila iskljucivo o nacinu rada 1061 lokomotive.
Vjerujem da sve zanima sto ce to tocno voziti onoga dana kada se napon prebaci sa 3kV na 25kV.

#36 Pfaff

Pfaff
  • Članovi
  • 16,606 posts
  • Joined 13.06.2007.
  • LocationRijeka

Posted 13.08.2011. - 22:40

Nisam ja nikako za dizel pod zicom. Rasprava je bila iskljucivo o nacinu rada 1061 lokomotive.
Vjerujem da sve zanima sto ce to tocno voziti onoga dana kada se napon prebaci sa 3kV na 25kV.

O, dada. Ja sam već predlagao da otvorimo kladionicu... A protuprirodni blud sa žutkom i karavelom u zaprezi je prava slika i prilika -a.

"Lovac je dobro pucao, ali je zec krivo trčao!"

VracamSeOdmah.jpg

Sunger meteo


#37 laemsa

laemsa
  • Članovi
  • 3 posts
  • Joined 14.08.2011.
  • LocationLič

Posted 14.08.2011. - 00:54

Otpori služe za upuštanje motora, i to je kratkotrajno, ako voziš sa uključenim otporima spališ vrlo brzo otpore zato i postoji na Gredeljevim zaštita 220 stupnjeva da ne spališ otpore. Cilj strojovođe je prema uvjetima čim prije doć u punu spregu serija. s-p, paralela jime, crnkoci recite gospodi koliko vam treba da postignete spregu pa ne gutaš ti struju na otporima uključi se zaštita 220 izbaci RTm pa gutaj ti i dalje struju-energiju.

#38 Jim

Jim
  • Članovi
  • 1,581 posts
  • Joined 08.01.2006.

Posted 14.08.2011. - 09:28

...jime, crnkoci recite gospodi koliko vam treba da postignete spregu pa ne gutaš ti struju na otporima uključi se zaštita 220 izbaci RTm pa gutaj ti i dalje struju-energiju.




Ovo zadnje o gutanju, baš nisam dobro razumio (na što konkretno ciljaš), tko ili što je problem...jel govoriš o tome da netko nezna što se dešava sa ovime što si upravo napisao ili?



Lijep pozdrav

#39 HijenA

HijenA
  • Članovi
  • 1,326 posts
  • Joined 21.12.2007.
  • LocationPoljanica, Donja Bistra

Posted 14.08.2011. - 09:52

Pogledaj Uputu 52 i opterećenje žutke i karavele za brzinu 60 km/h na mjerodavnom otproru pruge 29 daN/t kakav je na Rijeci. Pa češ vidjet da žutka povuče dvostruko više po papiru. Ovo kaj su Karavele dolje je naprosto krpanje nedostatka elektri i mučenje lokomotiva i osoblja. Ja ću ti reć svoje mišljenje da čim vidim da idem s Karavelom u brdo odma mi je slabo, jedino kad Karavela valja je zimi zbog grijanja upravljačnice koje je kudi kamo bolje nego na Žutki.


da, apsolutno je tako, zbog kriticne brzine i stope iskoristivosti. ako sad ti bolje pogledas uputu 52, vidjet ces da karavela na 30 km/h na 29 daN/t moze povuci 622 tone tereta, sto je dvostruko vise od zutke na 60 km/h. najniza brzina koja se navodi za zutku je 48 km/h a i tamo je tonaza manja nego kod karavele, konkretno 522 tone. ponavljam, kod teretnih vlakova brzina prevozenja lokmotivom kod najvecih uspona nije problem vec je problem nakaradno slozen vozni red.

i ovime ne govorim da je diesel bolji od elektre.
Hej haj, bas nas briga,
vozamo se na taljiga!

#40 laemsa

laemsa
  • Članovi
  • 3 posts
  • Joined 14.08.2011.
  • LocationLič

Posted 14.08.2011. - 10:16

Ovo zadnje o gutanju, baš nisam dobro razumio (na što konkretno ciljaš), tko ili što je problem...jel govoriš o tome da netko nezna što se dešava sa ovime što si upravo napisao ili?



Lijep pozdrav


Ma ne kažem da ne znate nego neki provlače teoriju da žutka više struje troši na zagrijavanje otpora nego dizel ulja ili nafte barem sam tako stekao dojam, pa da se objasni ljudima da se ne vozi na otporima jer to ne da zaštita.
U elektrokočenju ode sve na toplinu to je, ali to je stroj iz 60-tih ne možemo više očekivati od njega.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users