Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

HŽ 1061 (JŽ 362) Žutka


  • Please log in to reply
527 replies to this topic

#1 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 08.08.2011. - 20:43

Linkovi na stare teme:
http://www.zeljeznic...4-1061-pitanje/
http://www.zeljeznic...ic/746-hz-1061/

Električne lokomotive serije 1061 su lokomotive za istosmjerni sustav napona 3000 V. Nabavljene su u razdoblju od 1960. do 1969. od tvrtke "OMFP Ansaldo" iz Italije.Služe pretežito za vuču teških vlakova na pruzi Rijeka - Zagreb.Budući da im je namjena univerzalna, te lokomotive vuku i putničke i teretne vlakove, a maksimalna brzina im je 120 km/h.Raspolaže sa 6 vučnih motora pojedinačne snage 440 kW, koji su smješteni u 3 osovinska postolja sa osovinskim rasporedom B'oB'oB'o.
Lokomotive su izrađene u dvije podserije, osnovnu 0xx i podseriju 1xx. Inventarski park Hrvbatskih željeznica svojevremeno je raspolagao sa 30 lokomotiva ove serije koje su bile raspoređene u Jedinicu za vuču vlakova Rijeka. Dio lokomotiva je s vremenom postao neaktivan, pri tome su neke od njih kasirane, a neke i prodane. Danas HŽ Vuča vlakova d.o.o. raspolaže sa 10 aktivnih lokomotiva ove serije.

Unatoč sadašnjem bojanju, lokomotiva još uvijek ima nadimak žutka iz razloga jer je prije bila obojana u žutu boju sa zelenim detaljima (slika ispod)

 

Sredinom 2013. godine lokomotive ove serije su povučene iz prometa zbog promjene naponskog nivoa na riječkoj pruzi.

Sve lokomotive se i dalje nalaze na području riječke ložionice i čekaju daljnju sudbinu.

1061-102_zuta.jpg
Photo by: nepoznat autor

Lokomotiva 1061 0xx
P8080190.jpg
Photo by: Thommo

Sredinom 90-ih godina 3 lokomotive osnovne serije (1061 005,1061 007 i 1061 016) su moficirane u Končaru (Končar električne lokomotive). U toj modifikaciji su dobile nove upravljačnice koje se izgledom komandnog pulta i vanjskim oblikom bitno razilikuju od ostalih lokomotiva iz osnovne podserije, što se vidi na slici ispod. Lokomotiva 1061 007 je 07.04.2011. stradala u nesreći kod Skrada (nalet na odron potpornog zida na ulazu u tunel Kupjak), pri čemu je poginuo strojovođa. Lokomotiva je teško uništena, i daljnja sudbina joj je vjerovatno kasacija.

Lokomotiva 1061 005
img9736.jpg
Photo by: leteči vlak


Lokomotiva 1061 1xx
2010-08-19_Matulji_p7.jpgPhoto by: Thommo

Napon napajanja : = 3 kV
Osovinski raspored : B'oB'oB'o
Trajna snaga za vuču :2640 kW (3478 KS)
Maksimalna brzina : 120 km/h
Duljina preko odbojnika : 18400 mm
Širina lokomotivskog sanduka : 3000 mm
Najveća visina od GRT : 4650 mm
Ukupna masa lokomotive : 108 t
Najveće osovinsko opterećenje : 18 t/os
Najveće opterećenje po dužnom metru : 5,76 t/m

Više podataka:
http://www.zeljeznic...tacija%20VV.pdf

___________________________________________________________________________________________________________________________________

Lokomotiva 1061 015 ima velikih problema u vuči kad duže vrijeme vozi na otpornicima. Termička zaštita isključuje vuču te potom treba čekati neko vrijeme da se isti ohlade. Gotovo se svakodnevno događaju slučajevi da strojovođe s njom ostaju po pruzi, da je proglašavaju neispravnom za pogon ali se već punih 6 mjeseci ne želi poduzeti baš ništa oko toga da se to popravi. Nadao sam se da je u Gredelj otpremljena da se riješi taj problem jer je do sredine kolovoza ta lokomotiva pod jamstvom a ove priče s curenjem ulja iz kućišta reduktora su me neugodno iznenadile. Curenja ulja su gotovo normalna pojava na skoro svim riječkim žutkama i tome nitko ne pridaje nikakvu pažnju. Najbolji primjer je lokomotiva 1061 109 kojoj iz jednog kartera ulje doslovce šiklja oko godinu dana. Problem se rješava na način da se ista svakodnevno šalje na dolijevanje ulja i tako unedogled. A to što zbog abnormalne količine ulja na tračnicama lokomotiva stalno kliže i u idealnim uvjetima vuče nikoga ne zanima.
Očito je nekomu stalo da se elektra makne s pruge a da se umjesto nje u Rijeku stacioniraju čak četiri karavele. Baš me zanima zašto. A to ionako svi znamo.


Edited by Vice, 08.04.2018. - 09:04.
Otvaranje nove teme i ubacivanje uvoda


#2 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,668 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 09.08.2011. - 07:48

Lokomotiva 1061 015 ima velikih problema u vuči kad duže vrijeme vozi na otpornicima.


Sto je voznja na otpornicima? Sjecam se da sam prvi puta lampicu sa tom oznakom vidio na Gomulki.

#3 Dinko

Dinko
  • Članovi
  • 831 posts
  • Joined 07.08.2005.

Posted 09.08.2011. - 10:26

Sto je voznja na otpornicima? Sjecam se da sam prvi puta lampicu sa tom oznakom vidio na Gomulki.


Vožnja na otpornicima je vrijeme vožnje dok ti se kontroler vuče nalazi na nekom od 55 položaja vuče osim na zadnjem zubu pojedine sprege na kojem su (tom zadnjem zubu) otpornici isključeni/premošteni. Dok voziš ''na otpornicima'' isti se griju a grijati se mogu do određene mjere dok termosonde ne prepoznaju potencijalno visoku temperaturu pa reagiraju te ti blokiraju vuču a time prekidaju daljnje grijanje otpornika. Ventilacija dalje radi svoje dok ih ne ohladi i tek se tada vuča može ponovno dobiti. Jedino je 1061 015 osjetljiva na vožnju ''na otpornicima'' dok ostale s time nemaju problema. Isti se problem pojavljuje kod elektrokočenja kad su opet u igri otpornici koji se i ovaj put griju što kod dotične lokomotive daje sramotnu činjenicu da ista nije sposobna do Rijeke spustiti ni dva punička vagona.

#4 Dukkai

Dukkai
  • Članovi
  • 131 posts
  • Joined 22.09.2010.

Posted 09.08.2011. - 12:57

A to ih nije spriječilo da neodgovarajuće brtve ipak ugrade.... :twisted:
Koji je to cirkus !!!
Jedni nabavljaju neodgovarajuće brtve a drugi iste te falš brtve ipak ugrade a rezultat je da je jedna 1061 van pogona.


nda... razlika od par mm na brtvi se naravno odmah vide... :roll: gle.. Gredelj je trazio od OVV-a da im posalje brtve ili da im da kontakt od proizvodjaca.. Gredelj je narucio brtve "koje narucuje i OVV".. nazalost, postojale su dvije vrste brtvi, koje su jako, jako slicne i ovi su poslali krive... dok lokomotiva nije dosla natrag u Gredelj nije se ni moglo znati da su te brtve krive... s druge strane, taj idiotizam gdje takva lokomotiva vozi bez da ju netko pregleda mi je opcenito apstraktan...


Lokomotiva 1061 015 ima velikih problema u vuči kad duže vrijeme vozi na otpornicima. Termička zaštita isključuje vuču te potom treba čekati neko vrijeme da se isti ohlade. Gotovo se svakodnevno događaju slučajevi da strojovođe s njom ostaju po pruzi, da je proglašavaju neispravnom za pogon ali se već punih 6 mjeseci ne želi poduzeti baš ništa oko toga da se to popravi.


nije to bas toliko jednostavno.. moraju se mjenjati filteri da bi se povecao protok zraka za hladjenje jer su stavljeni limeni otpornici koji se brze zagrijavaju, ali su laksi i brze se hlade.. nazalost, kada se to ugradjivalo, nije se razmisljalo o rekonstrukciji hladjenja...

Edited by Dukkai, 09.08.2011. - 12:57.


#5 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,668 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 09.08.2011. - 13:03

Vožnja na otpornicima je vrijeme vožnje dok ti se kontroler vuče nalazi na nekom od 55 položaja vuče osim na zadnjem zubu pojedine sprege na kojem su (tom zadnjem zubu) otpornici isključeni/premošteni. Dok voziš ''na otpornicima'' isti se griju a grijati se mogu do određene mjere dok termosonde ne prepoznaju potencijalno visoku temperaturu pa reagiraju te ti blokiraju vuču a time prekidaju daljnje grijanje otpornika. Ventilacija dalje radi svoje dok ih ne ohladi i tek se tada vuča može ponovno dobiti. Jedino je 1061 015 osjetljiva na vožnju ''na otpornicima'' dok ostale s time nemaju problema. Isti se problem pojavljuje kod elektrokočenja kad su opet u igri otpornici koji se i ovaj put griju što kod dotične lokomotive daje sramotnu činjenicu da ista nije sposobna do Rijeke spustiti ni dva punička vagona.



Daklem, ako sam dobro shvatio za problem otpornika postoje 2 rjesenja. Ili nista, ili puni gas jer se tada ne koriste.
Da li takvu vrstu upravljanja imaju i 1141/2?

#6 Dash9

Dash9
  • Članovi
  • 1,422 posts
  • Joined 16.03.2010.

Posted 09.08.2011. - 14:26

Daklem, ako sam dobro shvatio za problem otpornika postoje 2 rjesenja. Ili nista, ili puni gas jer se tada ne koriste.
Da li takvu vrstu upravljanja imaju i 1141/2?

Ne daj Bože !!!!

#7 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,668 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 09.08.2011. - 14:56

Ne daj Bože !!!!



Daklem... po tome ako lokomotiva ima 3000 kW, ona iz mreze vuce uvijek 3000 kW samo ovisno o polozaju kontrolera to salje na kotace a sa ostatkom grije otpornike?

#8 Dukkai

Dukkai
  • Članovi
  • 131 posts
  • Joined 22.09.2010.

Posted 10.08.2011. - 05:45

Daklem, ako sam dobro shvatio za problem otpornika postoje 2 rjesenja. Ili nista, ili puni gas jer se tada ne koriste.


Ovisi na sto mislis pod rjesenja... Recimo, kada je Gredelj radio za Talijane preinake 1061 onda se radila i rekonstrukcija tog dijela, tako da su stavljeni limeni otpornici (isti ovi koji su sada na 015), promjenjen im je raspored (oni koji se najvise koriste su u sredini, tamo gdje je najveci zracni tok da se bolje hlade), izmjenjeni su filteri da bude jaci usis, termosonda je pomaknuta na drugo mjesto te na drugom mjestu mjeri, itd., itd.... uglavnom, problema nije bilo jer se tome sustavno ristupilo... ovo ovdje sa limenim je super zamisljeno, ali po ljeti ne funkcionira jer je vec unutrasnjost lokomotive kao i zrak koji usisava vec vruc (a sonda je postavljena na 200-250 stupnjeva)...

Da li takvu vrstu upravljanja imaju i 1141/2?


ne.. na 1141 imas birac napona koji odredjuje koliki napon ce biti na vucnim motorima, dok kod 1142 tu funkciju obavlja elektronika ako se ne varam... rano je i mozak mi jos spava pa se ne mogu sjetiti tako da mi nemojte zamjeriti...


Daklem... po tome ako lokomotiva ima 3000 kW, ona iz mreze vuce uvijek 3000 kW samo ovisno o polozaju kontrolera to salje na kotace a sa ostatkom grije otpornike?


pa, da... jer sa otpornicima odredjujes snagu VM..

Edited by Dukkai, 10.08.2011. - 05:47.


#9 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,668 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 10.08.2011. - 08:38

Ovisi na sto mislis pod rjesenja... Recimo, kada je Gredelj radio za Talijane preinake 1061 onda se radila i rekonstrukcija tog dijela, tako da su stavljeni limeni otpornici (isti ovi koji su sada na 015), promjenjen im je raspored (oni koji se najvise koriste su u sredini, tamo gdje je najveci zracni tok da se bolje hlade), izmjenjeni su filteri da bude jaci usis, termosonda je pomaknuta na drugo mjesto te na drugom mjestu mjeri, itd., itd.... uglavnom, problema nije bilo jer se tome sustavno ristupilo... ovo ovdje sa limenim je super zamisljeno, ali po ljeti ne funkcionira jer je vec unutrasnjost lokomotive kao i zrak koji usisava vec vruc (a sonda je postavljena na 200-250 stupnjeva)...

ne.. na 1141 imas birac napona koji odredjuje koliki napon ce biti na vucnim motorima, dok kod 1142 tu funkciju obavlja elektronika ako se ne varam... rano je i mozak mi jos spava pa se ne mogu sjetiti tako da mi nemojte zamjeriti...

pa, da... jer sa otpornicima odredjujes snagu VM..


Pa pobogu... po tome ispada da su dizelke ekonomicnije od 1061 serije. Ona bez obzira na sve uvijek vuce maksimalnu struju iz mreze...

#10 Dukkai

Dukkai
  • Članovi
  • 131 posts
  • Joined 22.09.2010.

Posted 10.08.2011. - 09:15

Pa pobogu... po tome ispada da su dizelke ekonomicnije od 1061 serije. Ona bez obzira na sve uvijek vuce maksimalnu struju iz mreze...


ovisi kako gledas... za ono kaj izvuce jedna 1061 ti trebaju obicno najmanje 2 dizelke.. ;) ali, da.. slazem se da nije bas najekonomicnije rjesenje.. :) s druge strane, lakse ti je ako imas potrosac na mrezi sa stalnom potrosnjom nego neki sa varijabilnom.. manja su naprezanja..

mislim, meni je opcenito debilno to da nase lokomotive ne vracaju struju u mrezu u el. kocenju, pogotovo na potezu od Moravica prema moru...

#11 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,668 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 10.08.2011. - 10:59

ovisi kako gledas... za ono kaj izvuce jedna 1061 ti trebaju obicno najmanje 2 dizelke.. ;) ali, da.. slazem se da nije bas najekonomicnije rjesenje.. :) s druge strane, lakse ti je ako imas potrosac na mrezi sa stalnom potrosnjom nego neki sa varijabilnom.. manja su naprezanja..

mislim, meni je opcenito debilno to da nase lokomotive ne vracaju struju u mrezu u el. kocenju, pogotovo na potezu od Moravica prema moru...


Ajde recimo da ti je dovoljna jedna jaca dizelka. Sto se tice potrosaca... naravno da je tako jednostavnije ali poanta je u tome da nesto ne moze biti ekonomicno ako u svim stupnjevima vuce koristi maksimalnu snagu za grijanje okolisa.
Cak i ovi prastari dizeli mogu brojem okretaja regulirati snagu koju proizvode.
Nadam se da ce povrat struje raditi kad predje mreza na 25kV.

#12 Dukkai

Dukkai
  • Članovi
  • 131 posts
  • Joined 22.09.2010.

Posted 10.08.2011. - 13:35

Ajde recimo da ti je dovoljna jedna jaca dizelka.


nije... za izvuci teret iz Bakra trebas 2 dizelke ili jednu 1061... nagib pruge i teret to uvjetuju..

Sto se tice potrosaca... naravno da je tako jednostavnije ali poanta je u tome da nesto ne moze biti ekonomicno ako u svim stupnjevima vuce koristi maksimalnu snagu za grijanje okolisa.
Cak i ovi prastari dizeli mogu brojem okretaja regulirati snagu koju proizvode.
Nadam se da ce povrat struje raditi kad predje mreza na 25kV.


Slazem se za ekonomicnost..

ne znam kako ce raditi povrat struje... 1061 to definitivno ne moze.. eventualno kada bi se islo na neke modifikacije pa onda, ali nekako ne vidim HŽ da to financira... druga mogucnost je da modificiras 1141 ili 1142 da to rade, ali bi morale isto u paru voziti ili vuci dosta manji teret.. a treca je da kupis izvana lokomotivu koja moze povuci takav teret (cca 500t) na tom nagibu i da je 25kV i da ima rekuperaciju... niti jedna opcija mi ne djeluje vjerojatno... jos je najvjerojatnija da ce se tamo dovesti 25kV i da ce onda voziti dizelke... :roll:

Edited by Dukkai, 10.08.2011. - 13:36.


#13 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,668 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 10.08.2011. - 13:38

nije... za izvuci teret iz Bakra trebas 2 dizelke ili jednu 1061... nagib pruge i teret to uvjetuju..



Slazem se za ekonomicnost..

ne znam kako ce raditi povrat struje... 1061 to definitivno ne moze.. eventualno kada bi se islo na neke modifikacije pa onda, ali nekako ne vidim HŽ da to financira... druga mogucnost je da modificiras 1141 ili 1142 da to rade, ali bi morale isto u paru voziti ili vuci dosta manji teret.. a treca je da kupis izvana lokomotivu koja moze povuci takav teret (cca 500t) na tom nagibu i da je 25kV i da ima rekuperaciju... niti jedna opcija mi ne djeluje vjerojatno... jos je najvjerojatnija da ce se tamo dovesti 25kV i da ce onda voziti dizelke... :roll:


2063 - 618 tona na 29daN/t
1061 - 520 tona na 29daN/t

Daklem, ide to sa jednom ispravnom dizelkom

1061 nece ni voziti na 25kV. Za tu prugu ce morati kupiti 15 elektri koje ce to moci. To je jedino sto im preostaje. Tu ne mislim da 1141 ne bi mogle voziti nego da ih nema dovoljno.

#14 knor

knor
  • Članovi
  • 377 posts
  • Joined 10.03.2008.

Posted 10.08.2011. - 21:35

2063 - 618 tona na 29daN/t
1061 - 520 tona na 29daN/t

Daklem, ide to sa jednom ispravnom dizelkom

1061 nece ni voziti na 25kV. Za tu prugu ce morati kupiti 15 elektri koje ce to moci. To je jedino sto im preostaje. Tu ne mislim da 1141 ne bi mogle voziti nego da ih nema dovoljno.


u praksi to izgleda ovako: 2 063-500 tona-25 km/h
1 061-500 tona-55 km/h

#15 Dukkai

Dukkai
  • Članovi
  • 131 posts
  • Joined 22.09.2010.

Posted 11.08.2011. - 05:51

2063 - 618 tona na 29daN/t
1061 - 520 tona na 29daN/t

Daklem, ide to sa jednom ispravnom dizelkom


ok... ja sam cuo da se koristi jedna 1061, a dvije dizelke... moguce da su mi krivo rekli.. trebalo bi pitati nekoga tko vozi tu prugu...

1061 nece ni voziti na 25kV. Za tu prugu ce morati kupiti 15 elektri koje ce to moci. To je jedino sto im preostaje. Tu ne mislim da 1141 ne bi mogle voziti nego da ih nema dovoljno.


nisam ni mislio da ce moci.. prosao je taj voz jos sa 1161 lokomotivama i njihovim kasiranjem umjesto razradom..

ovo sa 15 lokomotiva necu ni komentirati... ono, bilo bi lijepo, ali nekako sumnjam.. prvo, HŽ ne odrzava ni ovo sto ima, a kamoli da ce sada kupiti dodatnih 15 lokomotiva sa minimalno 20% vecom cijenom nego sto je trzisna.. da ne spominjem da sam ja prvi da ne kupujemo nove lokomotive jer ce im vijek trajanja sa nasim "odrzavanjem" biti 5 godina...

#16 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,668 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 11.08.2011. - 07:44

ok... ja sam cuo da se koristi jedna 1061, a dvije dizelke... moguce da su mi krivo rekli.. trebalo bi pitati nekoga tko vozi tu prugu...


Evo Knor zna. Ide to sa jednom Karavelom samo malom brzinom. No nema veze, teretnima se nikamo ne zuri pogotovo na toj relativno kratkoj dionici gdje je 29 daN/t.

nisam ni mislio da ce moci.. prosao je taj voz jos sa 1161 lokomotivama i njihovim kasiranjem umjesto razradom..

ovo sa 15 lokomotiva necu ni komentirati... ono, bilo bi lijepo, ali nekako sumnjam.. prvo, HŽ ne odrzava ni ovo sto ima, a kamoli da ce sada kupiti dodatnih 15 lokomotiva sa minimalno 20% vecom cijenom nego sto je trzisna.. da ne spominjem da sam ja prvi da ne kupujemo nove lokomotive jer ce im vijek trajanja sa nasim "odrzavanjem" biti 5 godina...


Hmm.. koji je izbor? Cime voziti ako nece kupiti nove lokomotive. 1061 idu u otpis i svima je jasno da se sa necime moraju zamjeniti. Sto bi ti napravio ako si protiv kupnje novih lokomotiva?

#17 Dukkai

Dukkai
  • Članovi
  • 131 posts
  • Joined 22.09.2010.

Posted 11.08.2011. - 09:28

Evo Knor zna. Ide to sa jednom Karavelom samo malom brzinom. No nema veze, teretnima se nikamo ne zuri pogotovo na toj relativno kratkoj dionici gdje je 29 daN/t.


ok.. kad to tako gledas, onda je zapravo svejedno... ne znam samo da li je uzet u obzir slucaj kada je pruga mokra i slicno.. no, nebitno sada.. ako moze i dizelka onda super...


Hmm.. koji je izbor? Cime voziti ako nece kupiti nove lokomotive. 1061 idu u otpis i svima je jasno da se sa necime moraju zamjeniti. Sto bi ti napravio ako si protiv kupnje novih lokomotiva?


ma, ne kuzimo se.. nisam ja protiv kupnje novih lokomotiva.. nego si razmisljam o tome da ako se budemo "brinuli" za njih kao i za nagibne vlakove, bolje da ih ne kupujemo onda.. bacanje novaca dugorocno gledano... HŽ-u, tj. OVV-u je zasad jos uvijek stran pojam redovitog servisa i preventivnog mjenjanja komponenti, sto dovodi do vrlo nepouzdanog rada vozila..

a alternativa.. ne znam, iskreno.. ne pise nam se dobro... na kraju ce ispasti da cemo ili trositi po 2 elektre po vlaku za tu prugu ili cemo elektrificirati prugu po kojoj ce ordinirati dizelke... :ne zna:

#18 Renato

Renato
  • Administratori
  • 6,668 posts
  • Joined 26.03.2005.
  • LocationDonja Bistra, Croatia

Posted 11.08.2011. - 09:48

ma, ne kuzimo se.. nisam ja protiv kupnje novih lokomotiva.. nego si razmisljam o tome da ako se budemo "brinuli" za njih kao i za nagibne vlakove, bolje da ih ne kupujemo onda.. bacanje novaca dugorocno gledano... HŽ-u, tj. OVV-u je zasad jos uvijek stran pojam redovitog servisa i preventivnog mjenjanja komponenti, sto dovodi do vrlo nepouzdanog rada vozila..

a alternativa.. ne znam, iskreno.. ne pise nam se dobro... na kraju ce ispasti da cemo ili trositi po 2 elektre po vlaku za tu prugu ili cemo elektrificirati prugu po kojoj ce ordinirati dizelke... :ne zna:



Hmm da nisu prije par godina prodali 30 Asea u Rumunjsku danas su mogli imati 30 lokomotiva za tu prugu. Pa neka su i dvije na vlaku... ne razumijem gdje je problem. Upravlja se iz jedne upravljacnice i dovoljan je jedan strojovodja.
Na zalost... dizela vise nema. I njih su prodali.

#19 Dukkai

Dukkai
  • Članovi
  • 131 posts
  • Joined 22.09.2010.

Posted 11.08.2011. - 10:42

Hmm da nisu prije par godina prodali 30 Asea u Rumunjsku danas su mogli imati 30 lokomotiva za tu prugu. Pa neka su i dvije na vlaku... ne razumijem gdje je problem. Upravlja se iz jedne upravljacnice i dovoljan je jedan strojovodja.
Na zalost... dizela vise nema. I njih su prodali.


jebiga, da su tih 30 ostavili, sada bi imali 30 lokomotiva vise koje bi stajale okolo po kolodvorima... nije bas da je HŽ pretjerano zainteresiran za modernizaciju ako bas nije prisiljen, jedva da modernizira i ovaj zalosno mali broj koji ima...

isto vrijedi i za dizele..

ma, tko zna koji su njihovi planovi.. ali, ono sto sam siguran je da ti planovi nisu za neki vremenski period duzi od iducih godinu-dvije...

Edited by Vice, 11.08.2011. - 10:54.
Preglednost teme


#20 ICE-3M

ICE-3M
  • Članovi
  • 1,794 posts
  • Joined 11.01.2011.
  • LocationZagreb

Posted 11.08.2011. - 11:21

U vezi nabavke novih lokomotiva i njihovog održavanja sjetio sam se jednog posta u kojem piše da su se nagibni trebali održavati u Gredelju, a da su ih trebali tamo održavati ljudi iz Bombardiera koji bi obučavali gredeljeve radnike, ali da su se ipak odlučili za OVV. Sječam se također jednog članka iz željezničara iz 2007. gdje piše da je neizvjesna sudbina riječkog OVV-a nakon odlaska 1061, odnosno promjene napona. Pa sad mislim da bi bilo najbolje da se kupi tih 15 novih lokomotiva koje bi onda održavao proizvođač u riječkom OVV-u. Je da bi to bilo skuplje, ali kad se uzme u obzir da bi te lokomotive onda bile kvalitetno održavane i da bi ih više bilo u pogonu nego da ih održava OVV onda bi to bilo čak i jeftinije, a cjelokupna nabavka i održavanje tih novih lokomotiva bi bila također jeftinija nego vuč pod žicom sa starim dizelima ili sa 2064 kao i opčenito nabavka te lokomotive, a i po mom mišljenju je ulagati u reelktrifikaciju da bi se onda vozilo sa dizelima je sve samo ne ekonomično.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users