Jump to content

Kružno pustošenje ( Zagreb-Križevci-Koprivnica-Varaždin-Zabok-Zagreb )


kico101

Recommended Posts

Poštovano pučanstvo, kao što je i bilo najavljivano kružni ekšn imao se odviti, i ( na naše veliko zadovoljstvo ) odvio se planiranom rutom ( sa nešto promijenjenim prolaznim vremenima ) Zagreb-Križevci-Koprivnica-Varaždin-Zabok-Zagreb. Mala, ali zeznuta ekipa od 3 ( slovima: tri ) člana ( moglo je biti i 4 da se naš Jean javio malo prije 22,10 kada sam već isključio mobitel ), odlučila je, bez obzira na najavljene vremenske nepogode, ostvariti konačno jedan ekšn koji neće u svojoj srži biti automobilski, neko pravi željeznički. Inicijacija u pravog railfana može se izvesti samo putovanjem vlakom. Ovoga puta ne jednim, nego sa čak 4 garniture, sa jednom putnom kartom ( povratna do Varaždina s jednim usputnim zaustavljanjem ).

 

Od Zagreba do Križevaca sa vlakom 2303 ( Macosa ili Plavac ), od Križevaca do Koprivnice sa 2205 ( klasika sa 3 vagona )), Koprivnica-Varaždin sa 3608 ( Macosa ) i, konačno brzi Varaždin-Zabok-Zagreb ( ide on i dalje preko Križevaca do Koprivnice ) sa 995 ( klasika sa 5 vagona ).

 

Na našu žalost, vremenska prognoza za područje Gorskog Kotara se obistinila, tako da smo do Karlovca prolazili , uglavnom, kroz prolome oblaka, tako da je prosječna brzina bila oko 80-90 km/h, jer vidljivost i potopljena cesta nisu dozvoljavali više ( znam da u ekipi ima kandidata koji bi i kroz oluju sa 170 na sat, ali ja sam konzervativac :=)): ). Od Karlovca je bilo samo pristojne kiše, tako da u zagreb stižemo ipak prema više-manje planiranom rasporedu.

 

Za parking koristimo isprobanu i više puta korištenu lokaciju u neposrednoj blizini kolodvora ( nećemo vam reći :P ) i krećemo u kupovinu karte. S obzirom da smo i ovaj puta ( kao i često dosad ) imali izvanrednu logistiku ( sada u liku i djelu našeg cijenjenog kolege i prijatelja Gaspe ) koja nam je uštedjela cca 40 kn po željezničkoj karti i osobno dostavila najpreciznije topografske karte područja kojim ćemo šaplastiti, imali smo sve preduvjete da planski i precizno odradimo ovaj ekšn. Ovo je ozbiljno došlo u pitanje u Koprivnici, ali o tom potom :-))): .

 

Kao i uvijek kada riječka banda bane na poveći kolodvor, ona se raštrka po raznim pozicijama, neki u nabavu hrane i obilazak bankomata, neki u brzinsko fotkanje ( neki su spremni prijeći par kilometara u par minuta za dobru fotku, ali nećemo ih navoditi :mrgreen: ), a neki malo odmaraju nakon naporne vožnje:

DSC00004.jpg

Pogled na trg Kralja Tomislava u tmurno subotnje jutro:

DSC00005.jpg

Puno sam puta bio na Zg kolodvoru, ali nikada mi u objektiv nije zapela ova zanimljiva skretnica:

DSC00006.jpg

 

Tijekom našeg kaotičnog gibanja kolodvorom, pristiže i kolega Gaspa sa neočekivanim ( s obzirom da se poznamo-i ne baš posve neočekivanim ) logističkim poklonom-snop izvanrednih i preciznih topografskih karata, da se nas 3 šašavca ne zagubimo usput. :hehe:

U ugodnom časkanju, brzo prolazi vrijeme i moramo se ukrcati na vlak 2303 koji polazi u 10,46 sa drugog perona. Iako su svi u vlaku, pruga je slobodna, vlak kasni 2 minute u polasku, jer je tako najavljeno 2 sata ranije, a najave se moraju poštovati.

 

Pozdravljamo se sa Gaspom i krećemo u ekšn. Prvo zaustavljanje-Maksimir:

DSC00009.jpg

Zatim Sesvete:

DSC00011.jpg

Pa Dugo Selo:

DSC00013.jpg

Ovdje pozdravljamo prugu prema Vinkovcima i nastavljamo po koridoru V prema Križevcima. Začudo, čim smo došli na ovu prugu, Macosa počinje grmjeti ( ne znam zašto, ali sjeli smo iznad najbučnijeg dijela motora :smiling devil: ) i uskoro pičimo sa 120 km/h ( pokazuje Ll-ov GPS, ali podatak nam kasnije u Križevcima potvrđuje i strojovođa ). To je brzina.

Stižemo u Vrbovec ( ne znam zašto na spomen tog imena osjetim potrebu za jednom paštetom :kul : ):

DSC00015.jpg

Repinec:

DSC00016.jpg

Macosa juri dalje i u 11,38 ( 3 minute prije voznog reda ) smo u Križevcima.

Link to comment
Share on other sites

U Križevcima imamo prvi prekid putovanja, idemo na ovjeru karte na putničku blagajnu , javljamo se prometniku i krešemo u fotkanje. Za početak 2 Macose poziraju ( sa 102 smo došli-prebacuje se na kolosijek prema Bjelovaru, a 115 ide prema Zagrebu ):

DSC00017.jpg

115 ode prema Zagrebu:

DSC00018.jpg

Snimamo strane svijeta-pogled prema Koprivnici:

DSC00021.jpg

Prema Vrbovcu:

DSC00024.jpg

Pogreškom navigacije ( ovaj puta kao razlog mojeg pogrešnog memoriranja karte ) dolazimo na sjeverni kraj kolodvora do ŽCP-a u potrazi za mjestom gdje se odvaja industrijski kolosijek:

DSC00028.jpg

Nema veze, uspijevamo fotkati Aseu 208 na vlaku 2206 koji je u kašnjenju 11 minuta:

DSC00026.jpg

Ulazak u kolodvor:

DSC00027.jpg

Krećemo natrag prema industrijskom kolosijeku. Usput nailazimo na ovu građevinu koja me podsjeća na silos, ali nisam siguran čemu zapravo služi. Na vrhu, naime, postoji znak za opasnost od radioaktivnosti. Da li se radi o gromobranu ili nečemu drugome, ne znamo:

DSC00030.jpg

Dolazimo do odvojka i zanimljivog ŽCP-a: :grinko:

DSC00032.jpg

Pogled sa odvojka prema kolodvoru:

DSC00033.jpg

Prema silosu:

DSC00034.jpg

S obzirom na stanje kolisijeka, nismo sigurni da li se još povremeno koristi. Prema izlizanosti tračnica, rekli bi da, ali s obzirom na iskliznicu koja je poludemolirana, rekli bi ne, ali nama je pažnju privukao ovaj spoj tračnica:

DSC00035.jpg

Između tračnica slobodno može stati deblja knjiga. :shock:

Silos:

DSC00036.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kolodvorska zgrada u svoj svojoj sveobuhvatnosti:

DSC00038.jpg

Bjelovarski odvojak ima popriličnu šikanu:

DSC00039.jpg

Rasputnica; lijevo Bjelovar/Kloštar Podravski, desno Vrbovec/Dugo Selo:

DSC00041.jpg

Tragovi remonta infrastrukture:

DSC00045.jpg

Tračnička vozila Infrastrukture, na zasluženom odmoru:

DSC00046.jpg

 

DSC00047.jpg

 

DSC00048.jpg

Brzo prolazi vrijeme, jer stiže Asea 390 sa garniturom od 3 vagona na vlaku 2205 Zg-Kc:

DSC00049.jpg

U planu je križanje sa vlakom 285 iz Beča, ali on dosta kasni, pa se ukrcavamo u vlak koji kreće prema rasporedu u 12,33:

DSC00050.jpg

Nedugo nakon izlaska iz kolodvora Križevaca doznajemo gdje je trenutno Klepetan ( ili kleptoman :angry4: ):

DSC00052.jpg

Uskoro stižemo u Majurec ( mannasa i mene pritišću uspomene iz vojske ):

DSC00053.jpg

Usput zabilježeno ( mislim da je Vojakovački Kloštar ):

DSC00056.jpg

Carevdar:

DSC00057.jpg

Kolodvor Lepavina:

DSC00058.jpg

Ovdje imamo križanje sa vlakom 285 iz Beča ( Luppino uhvaćen 2 puta na istoj fotki :kul : ):

DSC00059.jpg

Prema kraju kompozicije:

DSC00060.jpg

Ima i teretnjak:

DSC00061.jpg

Nastavljamo preko Mučne Reke i točno prema voznom redu, u 13,13 stižemo u Koprivnicu. Naša veza za varaždin kreće u 15,18 i držimo da nam je to sasvim dovoljno vremena da pofotkamo kolodvor, popijemo pivce, razgledamo grad i lagano se dokotrljamo do kolodvora, barem 15 minuta prije polaska. Kasnije ćemo vidjeti da smo bili u zabludi. :=)):

Link to comment
Share on other sites

Dakle, kao što rekoh, plan je bio ležeran. Krećemo od kolodvora, a dalje kako bude. Pogled prema južnom dijelu kolodvora:

DSC00066.jpg

Poprilično velik u dug kolodvor, ima se što i pješačiti. :mrgreen:

U dvoumljenju da li krenuti prema rasputnici za Varaždin ili Viroviticu, odlučili smo krenuti prema potonjoj. Usput nam je u objektiv zapela kolna vaga:

DSC00070.jpg

Dvije trećine ekipe ( zadnja trećina je iza objektiva ):

DSC00071.jpg

Općenito primijećujem da su Easi najčešći vagoni na našim kolodvorima, ali evo malo i Eamossaaaa:

DSC00072.jpg

Prema radionama i vozilima Infrastrukture:

DSC00073.jpg

 

DSC00077.jpg

Vodonapojnik:

DSC00074.jpg

Crveni dvoosovinski vagoni, meni nepoznate namjene:

DSC00079.jpg

Pralište:

DSC00080.jpg

Južni dio kolodvora-pogled prema rasputnici ( manevra desno imala je dosta aktivno poslijepodne ):

DSC00075.jpg

Ovdje se vide 3 osnovna pravca; lijevo na podravsku prugu, sredina prema Dugom Selu i desno na dugi izvlačnjak:

DSC00081.jpg

Pogled unatrag prema centralnom dijelu kolodvora:

DSC00082.jpg

Lijevo se odvaja nekakav industrijski kolosijek ( nismo posebno istraživali ):

DSC00083.jpg

Opet nas ometa ova manevra sa Easovima: :mrgreen:

DSC00088.jpg

Tada nam pažnju zaokuplja ova grba na kolosijeku prema Dugom Selu:

DSC00089.jpg

Jest da je pruga u fazi remonta, ali zar se ovako važna i prometna pruga mora preko vikenda ostaviti u ovakvom stanju:

DSC00095.jpg

Čak je i vrh grbe propisno označen:

DSC00090.jpg

S obzirom da je na svim kartama koje smo imali prilike pogledati označen triangl Koprivnica-Dugo Selo-Virovitica, mislili smo ga pogledati, ali je očito da triangla više nema što se može vidjeti ako se prati linija pruge prema Dugom Selu-lijevo:

DSC00092.jpg

Za svaki slučaj, da budemo sigurni, naš visinski snimatelj LL je pronašao malo višu perspektivu:

DSC00094.jpg

Uostalom, naša Asea ( 390 ) je upravo krenula sa vlakom 2208 u 13,55 prema Zagrebu. Valja to zabilježiti, a valja i vidjeti kako se ponaša na prelasku preko grbe:

DSC00096.jpg

Ode:

DSC00097.jpg

Prvo mi nije bilo jasno kad su elektrificirali podravsku prugu, ali me je moj visinski kolega, pregledom situacije sa stupa izvijestio da struja prestaje odmah iza zavoja:

DSC00091.jpg

Očito je da su kolosijeci prema podravskoj pruzi i izvlačnjak građevinski obrađeni i preostaje ovaj Dugoselski koji je trenutno nešto denivelliran:

DSC00098.jpg

Ovaj slijepi kolosijek je zapravo peron koji upravo dočekuje putnički iz Bjelovara:

DSC00099.jpg

Kolodvorska zgrada:

DSC00100.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nakon što smo završili službeni dio koji je obuhvaćao područje od sredine pa do južnog kraja kolodvora, plan je bio prošetati do centra Koprivnice, popiti pivce i drugim putem doći do sjevernog kraja kolodvora, snimiti triangl i vratiti se do centralnog dijela, te ukrcati na vlak za Varaždin. U početku je sve išlo po planu. Krenuli smo prema centru vođeni GPS-om, ali za svaki slučaj je uspostavljen i jedan mobitelski poziv prema osobi koja poznaje Koprivnicu bolje nego mi žutke.

Prognoza vremena kaže da bi moglo biti problema ( ne u navigaciji, nego meteoroloških ):

DSC00101.jpg

Glavni koprivnički trg ( bana Jelačića-nadam se da sam zapamtio ) me je naprosto oduševio i izgledom i prostranošću:

DSC00102.jpg

 

DSC00104.jpg

 

DSC00106.jpg

S obzirom da smo ovdje ustanovili da baš i nemamo vremena za pivu, u akciju kreće GPS. Ruta je definirana, ali mi nekako ne napredujemo prema kolodvoru. Da skratim, u cca pola sata upoznali smo cijelu Koprivnicu, sve ulice, trgove, stadion Slaven Belupa, ali silos na kolodvoru koji nam je bio orjentir je stalno nekako bio isto udaljen. Početni hod od cca 4-5 km/h uskoro je rastao na 6,7,8..... Na kolodvor smo stigli jedva par minuta prije polaska prilično uznojeni. Ll je, naravo, uspio stići i na sjevernu rasputnicu, ali on je druga kategorija. :smiling devil:

 

Ukrcavamo se na vlak 3608 ( Macosa ) i krećemo put Varaždina ( pivce smo ipak ispili-u cugu ). Javljamo se kolegi Ante-Vž i potvrđujemo dolazak u Varaždin prema predviđenom vremenu.

Kunovec-Subotica:

DSC00108.jpg

Rasinja:

DSC00109.jpg

Čukovec ( ne bojte se, nije kolodvorska zgrada, već nešto drugo :-))): ):

DSC00110.jpg

Ovo je kolodvorska zgrada:

DSC00111.jpg

Kolodvor Ludbreg:

DSC00113.jpg

Martijanec:

DSC00114.jpg

Jalžabet:

DSC00118.jpg

Staro i novo:

DSC00117.jpg

Zbelava:

DSC00119.jpg

Točno prema rasporedu ( 16,06 ) stižemo na kolodvor Varaždin.

Link to comment
Share on other sites

Iako se ne poznajemo, ali sa forumskih fotki, na kolodvoru ubrzo u masi razaznajemo korpulentnog naočitog momka. To je naš domaćin, Ante-Vž, od milja zvan Putujuća enciklopedija. Primjećujemo stanovito razočaranje zbog malobrojnosti riječke ekipe, ali nas to ne ometa da i dalje nastavimo u dobrom raspoloženju i prema planu. Pod stručni vodstvom Ante-Vž krećemo u obilazak kolodvora i onoga što nas još više zanima-depoa Varaždin. na tom putu nailazimo na štitni znak koji nije u funkciji, ali je privremeno odložen na vidljivom mjestu, tek toliko da ga railfanovi svakako uoče:

DSC00120.jpg

Macosa 117 kreće na vlaku 3611 prema Koprivnici:

DSC00121.jpg

a 014 odlazi u depo:

DSC00122.jpg

Žalosna je sudbina snašla zgradu gdje su nekada bile radione. Unutra je bolje i ne gledati:

DSC00125.jpg

Trostruka raputnica; skroz lijevo u depo, lijevo prema Koprivnici, sredina prema Zaboku, desno prema Golubovcu:

DSC00124.jpg

Mi krećemo po masnom tragu prema depou:

DSC00127.jpg

Na početku nas dočekuju 3 Jamesa i 2 Jenbacha. Prema Antinim riječima ( naravno, ako sam dobro upamtio ) oba Jenbacha i dva Jamesa desno su u funkciji, zadnji lijevo ne:

DSC00128.jpg

2062 055 u funkciji:

DSC00129.jpg

2043 002, izgleda jedini iz serije 2043 koji još vozi:

DSC00130.jpg

Jenbach 2132 014:

DSC00131.jpg

2132 107:

DSC00132.jpg

2043 005, u nevoznom stanju:

DSC00133.jpg

2044 009, zeleno bojanje, u nevoznom stanju:

DSC00134.jpg

 

DSC00135.jpg

2043 004, u nevoznom stanju:

DSC00136.jpg

Jesu li promašili zanimanje? Da ili ne, mislim da ne bi imali ništa protiv da se provozaju u ovima, ali, nažalost, kako stvari stoje, više neće ( vjerojatno nitko ):

DSC00137.jpg

Još malo 2043 004:

DSC00138.jpg

Okretnica je toliko zarasla u visoku travu da nije preporučljivo hodati kroz nju da bi se uhvatio bolji kadar, pa evo dvije perspektive:

DSC00140.jpg

Upravljačka kućica ( bolje oko zamijetit će tamo u šipražju iza kućice, ostatke šveda koji nikada nije zavozio hrvatskim prugama, jer je zapaljen od strane neovlaštenog upadača, duga i tužna priča ):

DSC00141.jpg

Ispred hala depoa još jedan Jenbach, 2132 012:

DSC00142.jpg

Nažalost, kao što se to zna često desiti nepripremljenom forumašu, baterija otkaže poslušnost u odsudnom trenutku, upravo kada se trebalo snimiti lokomotive, švede i Macose kojih je tamo popriličan broj ( nabrojao sam 7 šveda, barem 5 macosa i veći broj jamesova, što u zatvorenom, što na otvorenom ). No, mislim da nećete ostati uskraćeni i za te detalje ( LL se bolje pripremio ).

 

Nakon detaljnog obilaska i još detaljnijih opisa našeg Ante Vž kojemu se ovom prilikom zahvaljujem što je odvojio svoje slobodno vrijeme i zaista na zanimljiv i poučan način, objasnio nam detalje i povijest varaždinskog depoa u relativno kratkom vremenu kojeg smo imali na raspolaganju ( i još nas počastio i pivom u obližnjem hotelju ). Svaka čast. Naravno da bi voljeli i pozivamo Ante-Vž, kao i druge cijenjene forumaše iz Zagreba, Varaždina i drugih gradova, kada i ako ih put nanese u Rijeku i okolicu da nam se jave, pa da probamo nešto obići i na riječkom području ( dok još možemo to vidjeti ).

 

Nakon ćakule i pivice, usput razgledavamo galeriju izvanrednih željezničkih fotki u čekaonici varaždinskog kolodvora ( autor Ante-Vž ), pozdravljamo se s našim domaćinom i u 17,53 krećemo s vlakom 995 prema Zaboku i Zagrebu.

 

Iz meni ne potpuno jasnih pobuda, mij fotić je iznenada proradio u Konjšćini:

DSC00144.jpg

Radio je i u Budinšćini:

DSC00145.jpg

I u Zaboku, taman da snimi odvojak Krapinske pruge:

DSC00146.jpg

Kao što smo i navikli, kada god dođemo, na Zabočkom kolodvoru je živo, danas čak 3 Macose ( jedna za Stubicu, jedna za Đurmanec, a treća valjda za Varaždin ):

DSC00147.jpg

I tu je konačno moj novi Sony otkazao poslušnost, tako da sam dalje postao savim običan putnik.

Približavajući se Zaprešiću nebo je postajalo sve tamnije, a uskoro je počeo i jak pljusak, koji je najjači bio prilikom ulaska kompozicije u kolodvor Zaprešić. Ali to niti najmanje nije smelo našeg Portosa da nam se pridruži u vožnji do Zagreba, kako je i obećao ( čovjek od riječi :maestro: ).

Vozeći se prema Zagrebu kroz prozor gledamo potopljeni podvožnjak prema Podsusedu ( uobičajena stvar, kazuje nam Portos ) i uskoro stižemo na Glavni kolodvor, već po dobranom mraku i kiši.

Uskoro dolazimo do Lade Njive i zaključujemo da je pauk nije snimio, te se ukrcavamo i nastavljamo do jednog poznatog ugostiteljskog objekta u kojem ćemo napuniti potrošene kalorije i spremiti se za put natrag. Uživamo u dobroj večeri i ugodnom razgovoru s našim Portosom ( kao i uvijek, uostalom ) , te dolazi vrijeme za polazak prema Rijeci, gdje stižemo već poprilično umorni ( neki su malo i odćorili, a neki su imali šibice na očima :mrgreen: ).

Zahvaljujem svima koji su se odazvali ovom našem malom ekšnu; Mannasu, Lleonu, Ante-Vž na domaćinstvu u Varaždinu i Portosu što je po prolomu oblaka stigao da nam se pridruži.

Do slijedećeg ekšna, nadam se uskoro, pozdrav od Kiće101. :)

Link to comment
Share on other sites

Informacije radi, kolosijek prema silosu u Križevcima se itekako koristi, samo je prošli tjedan na njemu istovareno oko 45vagona, a trenutačno u Koprivnici čeka još 13vagona pšenice. Sve skupa ove godine je istovereno preko 350vagona iz raznih krajeva Hrvatske!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Odličan putopis, a u vezi građevine koja izgleda kao silos mogu samo prenjet kaj sam o tome čuo od križevčana, pa ne znam koliko je to pouzdano. Naime to je silos i navodno je veči od onoga iza jer se večina nalazi pod zemljom, međutim silos nikad nije proradio jer kad su ga dovršili su podzemne vode prodrle u njega. Iskeno uvijek sam bio skeptičan prema toj priči, nije mi bilo jasno čemu graditi podzemni silos, a i tako nekaj nisam niti vidio nigdje drugdje.

Edited by ICE-3M
Link to comment
Share on other sites

Pohvale neumornoj riječkoj ekipi na još jednom od odličnih putopisa izvan svoje regije. Nadam se da idući dan niste imali muskulfiber nakon uspješno položenog ispita otkrivanja udaljenosti koprivničkog kolodvora od centra Koprivnice (za LL-a znam da je sigurno imao vremena za još jedan krug :mrgreen:)

 

Hvala na fotkama i zanimljivom tekstu ... !!! :palac:

Link to comment
Share on other sites

Ali to niti najmanje nije smelo našeg Portosa da nam se pridruži u vožnji do Zagreba, kako je i obećao ( čovjek od riječi :maestro: ).

Obećanje je obećanje!

 

Vozeći se prema Zagrebu kroz prozor gledamo potopljeni podvožnjak prema Podsusedu ( uobičajena stvar, kazuje nam Portos )

Još su ga ispumpavali kada sam oko 22.40h prolazio vlakom.

 

Uskoro dolazimo do Lade Njive i zaključujemo da je pauk nije snimio, te se ukrcavamo i nastavljamo do jednog poznatog ugostiteljskog objekta u kojem ćemo napuniti potrošene kalorije i spremiti se za put natrag. Uživamo u dobroj večeri i ugodnom razgovoru s našim Portosom ( kao i uvijek, uostalom ) , te dolazi vrijeme za polazak prema Rijeci, gdje stižemo već poprilično umorni ( neki su malo i odćorili, a neki su imali šibice na očima ).

Ja sam pak došao do Zapadnog u 21.55h i čekao vlak sve do 22.29h :rolleyes:

Nego, javite se kada budete opet dolazili!

Dinamika vozila i Okretna postolja

KONČAR – Električna vozila d.d.

Link to comment
Share on other sites

Mislim da znam za razlog lutanja po Koprivnici: Nisu se kod "Kraluša" raspitali za put

Ma lako za Kraluša. Dečki navikli na brdusine i ne znaju što bi sa sobom u ravnici, a k tome nisu bili u izviđačima. :kul

Da ne bi ispalo kakvo metropolitansko-kontinentalno kubanje, svaka čast na volji i rezultatu. :palac:

Edited by Stanley

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Pozdrav svima! :mah: Evo i mene na ovom cijenjenom forumu. Ima dosta forumaša koji me već poznaju, a ostalima ću se predstaviti kada dođe vrijeme u temi predviđenoj za predstavljanje. Inače, na Kićinim fotkama, ja sam onaj koji je na vrhu rasvjetnog stupa. :lool Za početak bih htio predstaviti svoje viđenje subotnjeg izleta.

 

Na jednoj od redovitih neslužbenih skupština održanih na tajnoj lokaciji, ekipa u sastavu: Kico101, Mannas i LLeon zaključili su da već dugo nisu bili na ekšnu. Točnije, već punih 5 mjeseci, od veljače ove godine i izleta na Kraški rob. Brzo se rodila ideja da bi ovog puta mogli krenuti vlakom sjevernije od Zagreba. U roku par dana Kićo je proučio vozni red i složio zanimljivu kružnu vožnju vlakom, mi još dodali nekoliko amandmana i konačni prijedlog je bio odobren. Obavijestili smo one za koje smo smatrali da trebaju biti obavješteni o našem naumu i svanula je ta subota kada je trebalo krenuti na put. Vremenska prognoza je bila prilično nepovoljna, ali zaključili smo da idemo, makar sjekire padale. Krenuli smo Kićinom Ladom Njivom francuskog porijekla. Kroz cijeli Gorski kotar nas je prao pljusak, tako da smo čak propustili tradicionalnu kavu u Ravnoj gori. Oko Jastrebarskog je kiša prestala, pa smo u Desincu obavili i tu jutarnju kavu. Stigavši u Zagreb, parkiramo se uz južni rub glavnog kolodvora i uspješno izbjegavamo Bandićev Zagrebparking harač.

 

Da predstavim i današnji plan:

1. dionica: vlak 2303 Zagreb- Križevci

2. dionica: vlak 2505 Križevci- Koprivnica

3. dionica: vlak 3608 Koprivnica- Varaždin

4. dionica: vlak 995 Varaždin- Zagreb

 

Na karti bi to izgledalo ovako

Karta_800.jpg

 

Klikni na thumbnail za sliku u punoj veličini

th_Karta.jpg

 

Vozni red

Vlak2303.jpg

 

Vlak2505.jpg

 

Vlak3608.jpg

 

Vlak995.jpg

 

Stigavši u Zagreb, najprije smo krenuli riješiti putne isprave. Mi bedaki smo htjeli kupit kartu u svakom kolodvoru u koji stignemo za sljedeću relaciju. Srećom, imali smo jokera zovi- Gaspu koji nam je rekao: Dečki, to se tak ne dela. Kupite si povratnu kartu do Varaždina. U odlasku preko Koprivnice, a u povratku preko Zaprešića. I tako nam je naš joker uštedio oko 50 kn po glavi, a još kad dodamo u HAK-ov 30 postotni popust, ušteda je i 60-tak kunelića. Hvala Gaspa! :hai

 

Zapravo, HAK reklamira 30% popusta na povratne karte u unutarnjem prometu, a elementarna matematika koju zna svaki pučkoškolac govori sasvim nešto suprotno.

Karta Zagreb-Varaždin (via Koprivnica) je 64,10kn

Varaždin- Zagreb (via Zaprešić) je 56,30 kn

Ukupno: 120,30 kn

Ako se to uzme kao povratna karta onda HŽ daje popust od 20%, pa bi to iznosilo: 96,30 kn. Sa HAK-ovih 30% kako se reklamiraju, to iznosi 84,20kn. E, je vraga 30%. HŽ daje 20%, a HAK samo dodatnih 10%.

DSC07992.jpg

 

Riješivši putnu papirologiju, krećemo u obilazak kolodvora.

DSC07957.jpg

 

Sa nešto zakašnjenja stigao je 703 na relaciji Rijeka- Osijek. Čuo sam ga jutros još iz kreveta kako mi je protutnjao ispod kuće. Mah-mah, stići ću ja u Zagreb prije tebe. Tako je i bilo.

Na njega su skuplali 205 na relaciji Zagreb- Budimpešta. Zajedno će do Koprivnice, a onda svaki svojim putem.

DSC07959.jpg

 

Vući će ih ASEA 380

DSC07961.jpg

 

DSC07962.jpg

 

Američko- mađarska kombinacija

DSC07963.jpg

 

Kolosijek prelazi preko perona. Zanimljivo.

DSC07966.jpg

 

Kakva diskriminacija. O skupoći da i ne govorim. Mislio sam da je u cijenu uključena i kava. :kava: Kad sam izvadio fotoaparat, teta koja tamo radi je počela nešto njurgat da što ja slikam, na što sam joj ja odgovorio da mi doma neće vjerovat koliko sam platio najobičnije pišanje. Uostalom, imam dozvolu za fotografiranje na kolodvoru. :mrgreen:

DSC07967.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zazvonio mi je mobitel, javlja se Gaspa. Kaže da je uvjeren kako nas loše vrijeme nije spriječilo da dođemo u Zagreb (pa naravno, nas ništa ne može spriječiti) i kako će za 15 minuta stići na kolodvor, jer ima nešto za nas. Hm, ima nešto za nas. Svoj trojici nam se sad veliki upitnik motao iznad glave. Što bi to moglo biti? :hm Ah da, ono što će nam biti od velike koristi, a mi, gle čuda, to nismo ponijeli od kuće. Kao da je znao da nam trebaju- karte. I to cijela hrpa isprintanih specijalki trase na koju idemo. :jup

 

Dočekali smo Gaspu, pozdravili se i uz razgovor krenuli prema 2. peronu gdje nas je čekala Macosa sa kojom ćemo do Križevaca.

DSC07970.jpg

 

DSC07969.jpg

 

Bio sam siguran da će ova trojica opandrknut sa perona na kolosijek ili u ogradu, :lool ali vozač je vještim manevrima izbjegao oboje. Pa ne vozi on to odjučer.

DSC07975.jpg

 

Ja se još malo zabavljam fotkanjem Mađara.

DSC07976.jpg

 

DSC07981.jpg

 

Vrijeme je polaska. 233 km pruge je ispred nas.

DSC07983.jpg

 

ASEA 390. Vidjet ćemo se mi još danas. ;)

DSC07984.jpg

 

Kvartet. NHF, ali nekako ih ne želim vidjet u Rijeci još neko vrijeme. Žutke su mi draže. :mrgreen:

DSC07985.jpg

 

Ni Brene ne želim vidjet u Rijeci.

DSC07987.jpg

 

Naša Macosa ima obnovljenu unutrašnjost. Bolje bi bilo da nema, sjedala su neudobna.

DSC07995.jpg

 

U Vrbovcu križanje sa teretnim

DSC07997.jpg

 

Gradec- stajališna zgrada u postapokaliptičnom izdanju

DSC07999.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stižemo u Križevce nešto prije predviđenog vremena. Kako i ne bi kad smo na mjestima jurili zavidnih 120 km/h. :palac: Ima jedna anegdota vezana uz to: primjetili smo na dijelu pruge da idemo dosta brzo. Pogledam ja u GPS kad ono piše 120km/h. Ova dvojica, mi nisu vjerovali. Ma kakvi, ne idemo više od 90, taj tvoj GPS ne valja, ne može Macosa toliko… Dok nismo stali u Križevcima, ja otišao do strojovođe i upitao ga koliko smo najbrže išli na ovoj dionici. Naravno- 120km/h. :kul

DSC08014.jpg

 

Vaga

DSC08003.jpg

 

DSC08004.jpg

 

Sa nekoliko minuta zakašnjenja stiže 2206 Koprivnica- Zagreb

DSC08005.jpg

 

Ovakvih alegorijskih kola nema niti na našem karnevalu :ves:

DSC08007.jpg

 

Imamo malo vremena za obilazak industrijskog kolosijeka prema silosima i rasputnice prema Bjelovaru. Kićo se malo pogubio među Gaspinim kartama. :lool

DSC08012.jpg

 

Desno industrijski kolosijek. Prema pošišanoj vegetaciji i tragovima ma tračnicama, reklo bi se da je još živ.

DSC08023.jpg

 

DSC08016.jpg

 

Nisam se htio previše približavat, jer već sam prošao kroz ograđeni dio pa da ne bih morao objašnjavat tko sam i što sam. A dokja objasnim da nisam došao ukrast žito.. ode vlak.. za Koprivnicu

DSC08020.jpg

 

Koliko sam vidio iz daljine, ispred silosa su 2 kolosijeka i jedan šturc na kraju kojega je- bik u grmlju.

DSC08022.jpg

 

480,9 km- od Beograda, mislim

DSC08025.jpg

Edited by LLeon
Link to comment
Share on other sites

Lijevo za Bjelovar, desno za Dugo selo i Zagreb

DSC08026.jpg

 

Ova srednja se ne koristi baš 8)

DSC08032.jpg

 

A kolodvoru ima radnih vagona i strojeva zbog remonta na pruzi Križevci- Koprivnica

DSC08034.jpg

 

DSC08035.jpg

 

Detalj iz čekaonice

DSC08040.jpg

 

Stigao nam je prijevoz. Vlak 2505, na čelu ASEA 390. Rekao sam ja da ćemo se mi opet vidjet danas. ;)

DSC08043.jpg

 

Klepetan u šetnji

DSC08046.jpg

 

Prometnik je lavežom otjerao vlak dalje :cool:

DSC08047.jpg

 

DSC08048.jpg

 

Carevdar

DSC08051.jpg

 

DSC08056.jpg

Link to comment
Share on other sites

U Lepavini se križamo sa 285 iz Beča, koji kasni dobrih pola sata.

DSC08059.jpg

 

DSC08061.jpg

 

Pogled unatrag

DSC08066.jpg

 

Strojevi na kolodvoru Mučna reka. Vidi se da je remont na ovoj dionici u punom jeku.

DSC08067.jpg

 

DSC08069.jpg

 

Stigosmo u Koprivnicu

DSC08077.jpg

 

Prilično velik i dugačak kolodvor. ASEA 380. U Koprivnicu je dovukla putničku kompoziciju 703 + 205 sa početka priče, a sada je na čelu teretnjaka.

DSC08082.jpg

 

Naš vlak s kojim smo došli je sad spreman za povratak prema Zagrebu

DSC08083.jpg

 

Vodonapojnik

DSC08084.jpg

 

Od mnoštva teretnih vagona pažnju nam je privukla kompozicija rumunjskih Uagps-a

DSC08085.jpg

 

Pralište vagona DSC08090.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lijevo podravskom prugom prema Virovitici, desno prema Križevcima, skroz desno je izvlačnjak i vrijedna manevra koja je cijelo vrijeme zujala gore- dolje po kolodvoru.

DSC08093.jpg

 

Pogledajmo mi to malo s visoka, bolje se vidi :kul

DSC08095.jpg

 

DSC08097.jpg

 

 

DSC08096.jpg

 

Prema kartama ovdje bi trebao biti triangl, ali dolazeći vlakom u Koprivnicu nismo ga vidjeli.

Čak i slika sa Google Eartha pokazuje na njegovo nekadašnje postojanje

 

TrianglKoprivnica.jpg

 

Malo iza ovog nadvožnjaka, oko one grbe na pruzi je nekad postojao treći krak. Nismo išli detaljnije istraživati

DSC08099.jpg

 

Grba tamo gdje ne bi trebala biti

DSC08100.jpg

 

Tračnice su nedavno zavarivane

DSC08102.jpg

 

Peron 3, kolosijek 21, za vlakove iz Bjelovara, Kloštra. Na desnom kolosijeku su dvije zapuštene cisterne

DSC08106.jpg

 

Još sa JŽ oznakama

DSC08109.jpg

 

Kolodvor sa civilne strane

DSC08110.jpg

Link to comment
Share on other sites

Odmah prekoputa je autobusni kolodvor. Nismo se dugo zadržavali jer nas čazmatransove stare krame nisu pretjerano zanimale.

DSC08112.jpg

 

DSC08114.jpg

 

Ne, hvala. Radije bih na more. :pla

DSC08113.jpg

 

Reklama za Riječke ljetne noći usred Koprivnice :palac:

DSC08116.jpg

 

Hm, gdje smo mi to? Kasnije će se pokazati da bi brže i jednostavnije došli do kolodvora da smo cijelu ovu ploču uzeli sa sobom :rofl

DSC08118.jpg

 

Da ne bismo zanemarili i zračni promet

DSC08121.jpg

 

Glavni koprivnički trg. Prekrasan, prostran…

DSC08122.jpg

 

Olimpijske igre..? Ne, spomenik biciklu

DSC08123.jpg

 

Replika bicikla LLeonarda da Vincija

DSC08126.jpg

 

Sad se dogodilo nešto čega smo se pribojavali. Trebalo se vratiti na kolodvor, ali kojim putem. Ja sam se pouzdao u svoju GPS navigaciju, a Kićo se orijentirao prema silosu. Bilo kako bilo, silos nam je cijelo vrijeme bio jednako udaljen, imali smo brzinsko upoznavanje koprivničkih sporednih uličica, a vrijeme je neumorno teklo. Pogled na GPS mi govori da imamo skoro 2 km do kolodvora, a pogled na sat da imamo malo preko 20-tak minuta vremena do polaska vlaka. Nije bilo druge nego preuzet vodstvo u svoje ruke, odgovornost na svoja leđa i unatoč ozljedi koljena koju već danima vučem ubrzat korak na vojnički marš. Uz stalno Kićino zanovijetanje kako smo trebali ići onom drugom ulicom i Mannasovo puhanje zbog prebrzog koraka. Usput smo se pouzdali u najsigurniju varijantu: pitaj seljaka, koji nam je potvrdio da smo na pravom putu da dođemo na put- prema kolodvoru. :kul3

Ajmo dečki, ajmo, brže malo, pa koga boli noga, mene ili vas? Što su si samo mislili u sebi, a nisu smjeli reć. :lol

DSC08128.jpg

 

Uz Podravkinu žlicu…

DSC08134.jpg

 

…stižemo na sjevernu stranu kolodvora. Par minuta prije polaska vlaka, a ja još uspijevam fotkati sjevernu rasputnicu. Lijevo Varaždin, desno Botovo i Mađarska

DSC08137.jpg

 

DSC08136.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vagon DVD-a Željezničar

DSC08139.jpg

 

Željezna rudača, vjerojatno iz Bakra. Iznenada prekinula putovanje prije konačnog odredišta.

DSC08141.jpg

 

Macosa je već spremna za polazak

DSC08140.jpg

 

DSC08142.jpg

 

DSC08143.jpg

 

Na 2. peron (onaj koji je više sa civilne nego službene strane kolodvora) je stigla Macosa 101/102 sa kojom smo putovali iz Zagreba za Križevce

DSC08145.jpg

 

Đems je dovukao 702 iz Osijeka. Ovdje vlak mijenja i smjer i vuču, te nastavlja dalje prema Rijeci. Ovaj će stići u Rijeku sat-dva prije nas.

DSC08146.jpg

 

Nismo stigli vidjeti kojom vrstom vuče će nastaviti prema Zagrebu, jer smo već za nekoliko trenutaka bili na putu prema Varaždinu.

Rasinja

DSC08148.jpg

 

Lijevo „za ženske“, desno „za muške“

DSC08150.jpg

 

Za razliku od one prve, ova Macosa ima stara sjedala. Puno bolje i udobnije. Navodno ne ako zajedno sjede 4 medvjeda, ali za nas vitke... :kul

DSC08151.jpg

 

Kako mi je ovo tek 3. putovanje Macosom, i do sada nisam imao potrebu koristiti WC, nemalo sam se iznenadio kada sam kroz rupu ugledao- tračnicu :shock:

DSC08152.jpg

 

Čukovec

DSC08156.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jedan pogled kroz prozor

DSC08157.jpg

 

Oho, imat ćemo ugodno društvo :cheer:

DSC08159.jpg

 

Navodno je Ludbreg centar svijeta

DSC08161.jpg

 

Nešto zapadnije od centra svijeta- Martijanec

DSC08164.jpg

 

U međuvremenu se javljamo Anti-vži potvrđujemo mu naš skori dolazak u Varaždin. Iako nam je ovo prvi susret, brzo se prepoznajemo sa forumskih fotki. Ante nam u maniri vrhunskog turističkog vodiča nudi obilazak varaždinskog kolodvora i depoa. Da ne spominjem kako sam ostao zapanjen njegovim enciklopedijskim znanjem o infrastrukturi, vučnim sredstvima, motornim garniturama…

Ovom lijevom smo došli, ova desna odlazi- nekamo

DSC08167.jpg

 

Štitni signal, izvan funkcije, trenutno pohranjen, čekajući bolja vremena

DSC08168.jpg

 

Stare radionice

DSC08171.jpg

 

U koje je bolje ne zavirivati :-?

DSC08169.jpg

 

Četverostruki ŽCP. Kao što je Kićo već rekao: skroz lijevo u depo, lijevo prema Koprivnici, sredina prema Zaboku, desno prema Golubovcu.

DSC08174.jpg

 

Da se sad ne ponavljam: skroz lijevi Đems je nevozan, ova ostala 4 brundala aktivni.

DSC08178.jpg

 

DSC08180.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pralište, slično kao i ono Koprivničko

DSC08181.jpg

 

Za ove nažalost, mislim da više nema nade

DSC08182.jpg

 

DSC08183.jpg

 

Face to face

DSC08184.jpg

 

Proizvođačka pločica.

DSC08185.jpg

 

 

Postolje od- nečega :ne zna:

DSC08189.jpg

 

Okretnica je zarasla u visoku travuljinu, približio sam se koliko su neke već ugažene stope dozvoljavale.

DSC08190.jpg

 

Šved sa još originalnim švedskim oznakama koji nikad nije vozio hrvatskim prugama. Kako nam je Ante ispričao, neki skitnica se htio ugrijat u njemu, naložio vatru, koja se proširila…

DSC08193.jpg

 

DSC08194.jpg

 

Kako bi Pfaff rekao- smrdljive brundavke :)

DSC08191.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pojilo za brundavke

DSC08195.jpg

 

Zavirimo malo u depo

DSC08197.jpg

 

DSC08199.jpg

 

DSC08203.jpg

 

Sa strane i iza depoa je prepuno vozno- nevoznih DMV-ova

DSC08204.jpg

 

DSC08205.jpg

 

DSC08210.jpg

 

DSC08211.jpg

 

DSC08214.jpg

 

Šved 033. Nekad vozio po Istri. Trenutno ne vozi nigdje.

DSC08209.jpg

 

DSC08220.jpg

 

Šved 024- daleko je od svog domicilnog kolodvora

DSC08221.jpg

 

Betonsko- željezni pragovi

DSC08215.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ispuhana cisterna. Zahvaljujući Anti saznali smo i njezinu priču. Prilikom istakanja netko je zaboravio otvoriti odušnik. Nafta je izlazila, zrak nije ulazio i jednostavno se ispuhala.

DSC08217.jpg

 

Punilište za pijesak

DSC08223.jpg

 

Vrijeme je da se polako vratimo prema kolodvoru. Stiže 790 Zagreb- Kotoriba

DSC08227.jpg

 

Kolodvor gradskog prijevoznika Varaždin bus. Moram priznat da ne znam voze li uopće više. Zadnje što znam je da su bili u stečaju.

DSC08228.jpg

 

Kolodvor sa civilne strane.

DSC08230av.jpg

 

Nakon što nas je proveo kroz depo, pa još povrh toga počastio pićem, :pivo došlo je vrijeme za rastanak sa Antom i sa Varaždinom. Krećemo na našu posljednju današnju željezničku dionicu.

DSC08232.jpg

 

Turčin

DSC08236.jpg

 

Ulazak u Novi marof. 72 km do Zaprešića

DSC08242.jpg

 

Novi marof

DSC08244.jpg

 

Vuče nas 2044 005

DSC08249.jpg

 

Ovim vagonom mogu i bicikle

DSC08252.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...