Jump to content

Vikend u Podravini


OGY

Recommended Posts

U kom smislu?

Ne vrijedi nagađati dok sâm pisac ne objasni što je htio reći.

Ja sam, recimo, stekao dojam da se autor čudi što je prolazni kolosijek treći, a ne drugi kao što je na ostalim manjim kolodvorima na ovoj pruzi. :ne zna:

  • Thanks 1

Serija 05 je zakon!

Link to comment
Share on other sites

Od prvog kolosjeka se odvajaju na svakoj strani stanice po jedan krnji kolosjek. Tak nesto bas ne pamtim da sam vidjao.

Pa ima u Zaprešiću, Capragu ... ak sam dobro shvatil na odvajanja u skretanje? U pravac ima šturceva da bi se nabrojili celi dan ... kad bi imali kolodvorske situacije ...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Pa ima u Zaprešiću, Capragu ... ak sam dobro shvatil na odvajanja u skretanje? U pravac ima šturceva da bi se nabrojili celi dan ... kad bi imali kolodvorske situacije ...

 

Suhopolje.jpg

 

Okej, lakse je raspravljati kad se vidi...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Okej, lakse je raspravljati kad se vidi...

Ma nije meni sporno kak izgleda Suhopolje ... iako se iz satelita kuži da je na izlaznoj strani tovarište (pretpostavljam za repu), pa se je obzirom na šturc, moglo nesmetano manevrirat po prvom - magazinskom. Onaj na suprotnoj strani je pri tom mogel služit ko izvlačnjak ... no moguće i ko garažni i/ili servisni za parnjače (za Daruvarsku prugu).

Sve u svemu, ući u trag nekoj željezničkoj arheologiji je počesto nemoguće, jer se dokumentacija stvarala i arhivirala u svim mogućim oblicima, mjestima nastanka i čuvanja, a vjerojatno (ko i u današnja vremena) imala ponekad snažna osobna obilježja (da ne velim muhe & mušice lokalnih gazda & šerifa).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

tko je bio kolodvor s brojem osovina za:

1956. i 1969. su:

Virovitica 65 57

Suhopolje 52 66

Cabuna 64 128

Sladojevci 69 -------

Podrav. Slatina 53 62

Bukovica 45 ------

Mikleuš 65 64

Čačinc 63 70

Zdenci 61 62

Feričanci 51 ------

Sušine Đurđenovac 73 78

Našice 91 118

 

brzina 1956. Osijek-Koprivnica 60km/h, osim km 71,618 do 72,400 40km/h; km 239,100 do 214,000 15km/h

 

brzi teretni, putnički diesel ostali teretni, svi parna vuča

km/h km/h

brzina 1969. Dalj-Osijek 85 80

 

Osijek-Virovitica 60/70* 60 *šinobusi i motorni vozovi

km 72+018 do 72+400 30 30 krivina R=175

St. Suhopolje, izlaz u oba smera 35 35 u skretanje

Virovitica-Pitomača 60/75* 60

km 143+300 do 144+400 50 50

Pitomača-Virje 60/80* 60

Virje-Novigrad 60/75* 60

Novigrad-Koprivnica 60/80* 60

 

 

Podaci specijalno za radnu grupu Virovitica voli vlakove.

P.S. našićka krivina je znači radijusa 175m. Šta bi bilo da je nema, da je manjeg radijusa, pruga bi fulala Viroviticu.

zglajzan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 years later...
On 08. 08. 2011. at 11:12, Stanley said:

Ne vrijedi nagađati dok sâm pisac ne objasni što je htio reći.

Ja sam, recimo, stekao dojam da se autor čudi što je prolazni kolosijek treći, a ne drugi kao što je na ostalim manjim kolodvorima na ovoj pruzi. :ne zna:

Suhopolje je planirano po kalupu pruge koja je danas ne prepoznatljiva (Banova-Pakrac-Virovitica-Barč) pa je stoga logika kolosječne situacije "ulaz u pravac-izlaz u skretanje" bila i u Suhopolju, kao što je danas još uvijek u Daruvaru. Iz vremena dok su još postojali kolodvori Sladojevci, Feričanci... i tovarišta Virovitica Predgrađe i Vukosavljevica, Suhopolje je  imalo po numerciji 7 kolosjeka, od toga dva šturca iz prvog (VI. i VII.), na svaku stranu po jedan. II. kolosjek je bio demontiran, a III. je bio ulazi iz pravca Virovitice, a IV. iz pravca Pčelića. Nasuprot stanične zgrade, na V. kolosjeku bila je dugačka vojna rampa. Na I. kolosjeku bila je kolska vaga, uz magacin sa rampom. I još, IV. kolosjek je bio dulji od III. iako su oba bila prolazna nepravilana. I dok su prema uzdužnom profilu većina kolodvora imali štitnice, Suhopolje je imalo jednoručne likovne, dok se na uzdužnom profilu ne vide predsignali, tj. nije ih bilo. Npr. u tom vremenu nedaleka Rasputnica, tj. Pčelić je imala prilazni signal od Suhopolja a štitnicu od Osijeka. Sigurno je da Suhopolje nije imalo funkciju bilo kakvog namirivanja parnjača. Možda zbog "zauzeća" dva kolosjeka za prolaz umjesto jednog pravilnog za bilo koji smjerova dolaska je nalagao viši stupanj razvedenosti dodavanjem šturceva. Analogija bi mogla biti na stanicama prema Banovoj Jarugi, jer u doba izgradnje nije bilo na umu podravskog smjera povezivanja željeznicom.

  • Like 2
  • Thanks 1

zglajzan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Izlet na izložbu vlakova u Virovitici bio je podvod skoknuti do Vukosavljevice - lake lovine za lovce s vizijom novog HŽ-a infre gdje se ne koriste lovačke puške niti objektivi foto-safarija nego li što drugo nego bageri i rušenje. Naime, mala ugarska stanica tipskog ali i ambijentalnog značenja ide u prošlost. Nije to ona priča o devastiranim objektima gdje ne piše pazi pada s krova, a pada i raspada se, nego jedan uredna stranica koju 10 godina nitko nije pomeo, tj. jedino dostupnu prostoriju čekaone. Daj zapusti vlastitu kuhinju na godinu dana pa ćeš vidjeti kakva će svinjac biti.... A nekad se tu i živjelo... A u još 60-im na rampu se istovarivale vreće cementa i sve što se uopće trebalo i moralno u neku ruku prevesti željeznicom. Kad je došla motorizacija, skretnice 177,1m korisne duljine tovarnog kolosjeka bile su i dalje tu, za neformalnu vožnju povećeg društva da uparkira šinobus iz Virovitice i nastavi feštu sa živom muzikom. Uz stanicu blista novi peron a zlokobni pravokutnik betonskog temelja govori kao će tipski izgledati uskoro malo stajalište dal busa ili vlaka, možda će biti svejedno mladima koji i najviše koriste danas ovo stajalište. A kad odrastu, bit će čim dalje od pruge kao i brojni drugi, ako ništa drugo posjetioci izložbe maketa vlakova, jer kao da je činjenica da će barem pola HŽ-a jedino postojati u veličine makete i to ako... Uz stanicu je zgrada vinskog podruma, većim dijelom bila dio PIK-a Virovitica, kao i poznate graševine s tog vinorodnog gorja. Nastojanja mještana da se sačuva identitet stanice čak i sa muzejsko-turističkom namjenom kao i dijela sela koji spušten s obronaka Bilogore se i naziva stanica nije urodio plodom. Velike vizije HŽ vizionara donose uz rijetke remonte samo ponekog dijela dugačke podravske pruge kojoj je suđeno da nikad neće biti u nekom "normalnom" eksploatacijskom stanju, gubitak još jedne zgrade. S obzirom na promet putničkih vlakova, samo da se zadovolje minimalne potrebe đaka, a za neku ozbiljniju uslugu, da ne velimo prometni savez, nema šanse u ovakvoj Hrvatskoj. unnamed(13).jpg.7e845842ee6a3a913aa95c636be1fcf1.jpgunnamed(24).jpg.705da3015a2c0fd645b432e674b28d3b.jpg

  • Thanks 2
  • Sad 3

zglajzan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...