Jump to content


Donacija

Opcije potpore stranici zeljeznice.net
Ako posjedujete kriptovalute, možete donirati i na adrese:

3P2r8a7BMvRiRppZXcQdYiGguhN4iHAWTA3 - WavesPlatform

0x630394fcfd4d4b5f6847dd071b0841c25a2bcad7 - Ethereum

1C1f1kP6uL9Bqxi1r8TA4FHGpJ7D2GMtmi - Bitcoin

Za više informacija pogledajte iduću poveznicu: http://goo.gl/Elo84w

Photo

Tramvajem do aviona: Bandić će graditi tramvajsku prugu do aerodroma


  • Please log in to reply
742 replies to this topic

Poll: Anketa: tramvaj do aerodroma (124 member(s) have cast votes)

Da li ste za navedeni prijedlog?

  1. Da, posve (39 votes [31.45%])

    Percentage of vote: 31.45%

  2. Voted Da, ali NE u ovom obliku, već samo kao LGŽ ili metro (68 votes [54.84%])

    Percentage of vote: 54.84%

  3. Ne, apsolutno sam protiv (17 votes [13.71%])

    Percentage of vote: 13.71%

Vote Guests cannot vote

#741 Linija 1

Linija 1
  • Članovi
  • 945 posts
  • Joined 11.02.2017.
  • LocationZagreb

Posted 16.03.2017. - 15:29

Doista sam totalno zbunjen i molim sve koji možda nešto više znaju da mi pojasne! Jer, ako se ne varam - Grad je već raspisao najtečaj i početi će gradnju tramvajske pruge do Kosnice, koja bi se onda produžila do aerodroma! Dakle, ako je to riječ o tramvaju - to nije nekakva "brza lakošinska željeznica", već običan spori uskotračni obični tramvaj kojemu bi do aerodroma trebalo barem sat vožnje!

 

Točno to, Forumas! Tramvaj ne smije ići do areodroma! Ne znam kako su uopće mogli napisati "brza lakošinska željeznica". A ako su mislili na LGŽ, to jest laki metro, znači oni bi napravili tram prugu skoro do aerodroma i onda ponovo novu željeznicu do aerodroma! Ni tramvaj ni LGŽ i tramvaj nemaju smisla ići do tamo.

 

 

 

A ako pak kane graditi odvojak od HŽ-pruge i dovesti normalni vlak na aerodrom - to onda pak isto nije "brza lakošinska željeznica", već klasična željeznica!

 

Ne misle oni to, nisu toliko "pametni"... Ja sam osobno za to da gradsku željeznicu treba dovesti do aerodroma, a tamo bi prometovala linija GK - Savski Most - Aerodrom - Velika Gorica s taktom od prosječno 13 minuta.



#742 tram4

tram4
  • Moderatori
  • 11,024 posts
  • Joined 31.10.2007.
  • LocationZagreb

Posted 16.03.2017. - 18:34

Ma to je bezveze. Ja sam uvjeren da taj novinar niti ne zna što znači lakošinska željeznica, a kamoli čemu služi taj pridjev "brza", po tome ima i spora lakošinska željeznica.
Iako, sve mi se čini da bome nema nikog tko to zna niti na funkcijama koje se bave s tim pitanjima za što su odgovorni naravno političari koji su te osobe na ta mjesta birali.

Naravno, nikakav tramvaj, dolazi u obzir samo željeznica i bok.

#743 Medo

Medo
  • Članovi
  • 2,029 posts
  • Joined 29.03.2010.
  • LocationAdelaide - South Australia

Posted 17.03.2017. - 03:03

smiley.gif

 

Ajde da i ja dodam nešto odozdola tako da ova rasprava dobije svjetski značaj bez želje da preraste u međunarodni incident.

 

Koliko god ja volio tramvaje, povezivanje aerodroma s gradom može biti efikasno jedino s željeznicom (brzina, kapacitet itd) pogotovo što grad ima gotovo idealno davno položene željezničke pruge koje zbog ovog ili onog razloga nisu dovoljno iskorištene. Gospodin Bandić, izgleda doživotni gradonačelnik grada i bivši referent pa načelnik ONO i DSZa, trebao bi bar za početak usmjeriti sve na razvoj tih bogom danih pruga i pravca koje one imaju i pokrivaju… bar kako ja vidim… i povezati aerodrom i VG sa svime time. Možda njemu kao stimulans bi trebalo dozvoliti da napravi fontanu na svakoj novoj prigradskoj željezničkoj stanici.

Perth gradi željeznicu do aerodroma jer je tramvaj izgubio bitku zbog nekoliko prozaičnih razloga - brzina, kapacitet i nesmetanost pri prolazu. S druge strane, voljeti to ili ne, tramvaj više nema funkciju koju je imao početkom XX stoljeća kad nije imao alternative i kad je bio okosnica gradskog prijevoza bez obzira na veličinu grada. U dobrom djelu gradova koji imaju ili planiraju ponovo uvođenje tramvaja, njegova funkcija od kičme gradskog prijevoza uglavnom je transformirana u funkciju feedera (oprostite ali ne znam H izraz).

 

Vraćam se na početak ovog međunarodnog priloga…   

Iskoristivost pruga za putnički promet na postojećim željezničkim koridorima zahtjeva (gotovo) potpuno eliminiranje teretnog prometa… a ta obilazna dvotračna pruga spominje se još od 60 tih kad je grad u roku desetak godina udvostručio broj stanovnika i kad se slutilo usko grlo budućnosti. Planiralo se dizanje pruge od Borongaja pa do Podsuseda te do Savskom mosta. U to isto vrijeme javlja se i ideja o metrou na potezu od trga preko kolodvora pa na jug gdje je Zg tada tek kročio i odmah nakon nje linija koja bi povezala istok i zapad grada gotovo pravcem tramvajske linije 11  + tunel kroz Medvednicu. Sve je to (metro) bilo datirano za početak radova krajem XX stoljeća. Dakle, možemo mirno reći da priča traje više od pola stoljeća, a u međuvremenu grad ima duplo veći broj stanovnika, a njegova okolica je sve više urbanizirana i naravno autom gravitira prema gradu. Ono što imamo danas su ulice pune automobila, životno opasan slalom na pločnicima i tramvaj koji je sve sporiji. Ja koji dolazim povremeno i više-manje se krećem po centru grada, svaki put nažalost uočim degradaciju efikasnosti usprkos kozmetici.  U međuvremenu (od šezdesetih) smo dobili cestovnu obilaznicu i dio podignute pruge i daljnja ulaganja u cestovne prometnice koji koriste uglavnom vozači s tu i tamo kojim suputnikom. To je sve od planova s kraja šezdesetih i početka sedamdesetih godina koji su nudili dobra rješenja. Zašto je to tako to je jedna druga tužna priča kojoj nije mjesto ovdje a i nema smisla nju pričati jer većina nažalost vidi svijet prilično crno – bijelim da ne spominjem mračno - svijetlo doba.     

Naravno sve ovo gore košta ali isto tako košta i odlaganje i forsiranje kratkoročnih rješenja. Zagrebu očito fali netko tko ima viziju, voli grad a ne sebe i ima petlje da to gura i realizira… recimo poput Većeslava Holjevca iz šezdesetih…

 

Ono što me ponekad zabavlja kad čitam ove priloge (srećom nisam dio Zg prometne gužve) jesu argumenti tipa Metropola i tome slično. Svaki grad ima svoje specifičnosti koje treba maksimalno iskoristiti i prozivanje drugih gradovima ima smisla samo ako se istinski analizira način kako su riješili ili rješavaju dobro ili loše prometne probleme u njihovim specifičnostima, a ne zato što to oni imaju, a mi nemamo.

Sorry… odoh malo u stranu. Drag mi je taj grad.

 

P.S. Živim u zemlji gdje je javni promet gotovo hereza jer je sinonim za besparicu i ne privatnost a ulaganje u javni prijevoz neka vrsta socijale, a ne efikasna alternativa zagušenom cestovnom prometu. Silom realnosti sve više se ulaže u njega a i svijest polako dolazi u ganglije Ozija. Ne, nisam protiv osobnih vozila. Oni imaju svoje mjesto u životu kao alternativa kad je nužna, a ne kao proteza.  Da ilustriram lokalni odnos prema javnom prijevozu spomenut ću dva identična komentara kad usput rekoh da gdje god idem s unukom koristim javni prijevoz. Komentar je bio – što mi je s autom? 

Pišem ovo dok čekam da se prijateljica pojavi i da onda autom krenemo na vikend.

Želim Vam ugodan vikend.

 


----

The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users